PDA

Bekijk Volledige Versie : Fiscus is zwart geld van diamantsector op het spoor



Marsipulami
03-09-11, 09:32
Fiscus is zwart geld van diamantsector op het spoor


za 03/09/2011 - 08:33


Het Antwerpse gerecht en de Bijzondere Belastinginspectie (BBI) zijn 700 miljoen euro zwart geld op het spoor. Dat schrijft De Tijd. Het geld staat op Zwitserse bankrekeningen en is vooral eigendom van diamantairs uit Antwerpen.


VRT Twee jaar geleden begon het onderzoek. Toen nam het Franse gerecht een lijst in beslag met namen van mensen die een rekening hadden bij de bank HSBC in Zwitserland. Ook ons land had interesse voor die lijst.

Het onderzoek is nog aan de gang. Maar nu al is duidelijk dat Belgische HSBC-klanten samen 1 miljard dollar, of 700 miljoen euro, aan zwart geld op hun rekeningen hadden staan.

Het gaat vooral om diamantairs uit Antwerpen, zo'n 170 mensen uit dezelfde wijk in Antwerpen, onder hen verschillende toplui uit de sector. Volgens gerechtelijke bronnen gaat het om een aantal hardnekkige fraudeurs die zwart geld blijven opzijzetten, ondanks de gunstige belastingtarieven voor de diamantsector.

"Dit haalt de geloofwaardigheid van de diamantsector flink naar beneden", zegt Lars Bové, journalist van De Tijd in "De ochtend". "Als we alles samen rekenen, is 1 op de 4 van de hele sector betrokken., onder hen ook toplui. Het geeft een ontluisterend beeld van de sector."

Marsipulami
03-09-11, 09:34
http://www.youtube.com/watch?v=ZgFcQ7-IYs8

Marsipulami
03-09-11, 10:00
Antwerpse diamantairs zetten 700 miljoen euro aan zwart geld opzij in Zwitserland


zaterdag 03 september 2011, 08u14
Bron: belga

Dries Luyten


ANTWERPEN - Honderden Belgen houden meer dan een miljard dollar verborgen bij het Zwitserse filiaal van de Britse bank HSBC. Dat schrijft De Tijd zaterdag. Het zou vooral gaan om Antwerpse diamantairs.
De informatie is afkomstig van de lijst die eind 2009 werd gestolen door een voormalige werknemer van het Zwitserse filiaal van de Britse bank HSBC. Die lijst kwam in handen van de Franse autoriteiten en vorig jaar werden de Belgische namen op de lijst overgemaakt aan de Bijzondere Belastinginspectie (BBI).

Eerder raakte al bekend dat het gros van de betrapte HSBC-Belgen te situeren valt in het Antwerpse diamantkwartier. Hun namen bleven tot nu geheim. Volgens De Tijd gaat het om een 170-tal hooggeplaatste Antwerpse diamantairs. De krant vermeldt onder andere de namen van drie huidige toplui van de Antwerp Diamond Bourse, de grootste diamantbeurs van Antwerpen. ook de voorzitter van de Antwerpsche Diamantkring staat op de lijst.

'Als we enkele overlappingen meerekenen, is er sprake van 170 diamantairs. Die zijn bijna allemaal te situeren in de Joodse gemeenschap, op een handvol Indiase families na', aldus De Tijd.

'Het schrijnende is dat het een sector is die al zoveel belastingsvoordelen heeft gekregen van de vorige regeringen. Als we alle dossiers rond de Antwerpse diamantsector samen rekenen, fraudeert ongeveer een kwart van de sector', aldus een journalist van De Tijd.

Slinger
03-09-11, 10:23
Belgen en belasting betalen.

Nooit een gelukkige combinatie geweest...

Marsipulami
03-09-11, 10:34
Belgen en belasting betalen.

Nooit een gelukkige combinatie geweest...

Hmm, is dit geen anti-Belgisch racisme ?

Slinger
03-09-11, 10:42
Hmm, is dit geen anti-Belgisch racisme ?

Hoezo? Je wilt me toch niet vertellen dat de Belgen samen één ras vormen?

super ick
03-09-11, 10:47
Fiscus is zwart geld van diamantsector op het spoor


za 03/09/2011 - 08:33


Het Antwerpse gerecht en de Bijzondere Belastinginspectie (BBI) zijn 700 miljoen euro zwart geld op het spoor. Dat schrijft De Tijd. Het geld staat op Zwitserse bankrekeningen en is vooral eigendom van diamantairs uit Antwerpen.


VRT Twee jaar geleden begon het onderzoek. Toen nam het Franse gerecht een lijst in beslag met namen van mensen die een rekening hadden bij de bank HSBC in Zwitserland. Ook ons land had interesse voor die lijst.

Het onderzoek is nog aan de gang. Maar nu al is duidelijk dat Belgische HSBC-klanten samen 1 miljard dollar, of 700 miljoen euro, aan zwart geld op hun rekeningen hadden staan.

Het gaat vooral om diamantairs uit Antwerpen, zo'n 170 mensen uit dezelfde wijk in Antwerpen, onder hen verschillende toplui uit de sector. Volgens gerechtelijke bronnen gaat het om een aantal hardnekkige fraudeurs die zwart geld blijven opzijzetten, ondanks de gunstige belastingtarieven voor de diamantsector.

"Dit haalt de geloofwaardigheid van de diamantsector flink naar beneden", zegt Lars Bové, journalist van De Tijd in "De ochtend". "Als we alles samen rekenen, is 1 op de 4 van de hele sector betrokken., onder hen ook toplui. Het geeft een ontluisterend beeld van de sector."


GRaag even de link erbij.

HEt kopje links boven 'zijn de Joden Boos' heb je dat er zelf bij verzonnen? Zoja waar slaat het dan op?

Marsipulami
03-09-11, 10:53
GRaag even de link erbij.

deredactie.be: Fiscus is zwart geld van diamantsector op het spoor (http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/110903_Diamant_Fraude)





HEt kopje links boven 'zijn de Joden Boos' heb je dat er zelf bij verzonnen? Zoja waar slaat het dan op?

= verwijzing naar vroeger media-incident waar de joodse gemeenschap boos was over berichtgeving in de pers.

super ick
03-09-11, 11:00
= verwijzing naar vroeger media-incident waar de joodse gemeenschap boos was over berichtgeving in de pers.

Oja, 'de Joodse gemeenschap' was 'boos' over een 'vroeger''media-incident'
En dan besluit jij tot het typen van 'zijn de Joden boos?'

Uitgerekend jij die altijd aan alle kanten de nuance zoekt waar het religie betreft.

Of wringt het dat die kl*tejoden denken dichter bij God te staan dan de katholieken cq de paus?

Marsipulami
03-09-11, 11:17
Oja, 'de Joodse gemeenschap' was 'boos' over een 'vroeger''media-incident'
En dan besluit jij tot het typen van 'zijn de Joden boos?'

Uitgerekend jij die altijd aan alle kanten de nuance zoekt waar het religie betreft.

Of wringt het dat die kl*tejoden denken dichter bij God te staan dan de katholieken cq de paus?

Het VRT berichtje fietst netjes om elke associatie met joden heen. Men heeft het wel over de top van de diamanthandel die betrokken is en allen afkomstig uit dezelfde wijk in Antwerpen.

De Standaard is wel zo dapper om te verwijzen naar de joodse gemeenschap.

Dat media zich in allerlei bochten wringen om niet te vermelden wat iedereen weet, wijst op zichzelf al op het feit dat men bang is om voor antisemiet uitgescholden te worden.

De te verwachten boosheid van de joden blijkt al uit het bochtenwerk in de berichtgeving.

Bar
03-09-11, 12:47
Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.

Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen.

Bart.NL
03-09-11, 12:50
Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.

Ik snap de opwinding niet zo.

Men houdt het nog tamelijk beschaafd, en laat de echt duistere zaakjes buiten beschouwing.

Gertler’s Bling Bang Torah Gang | Dissident Voice (http://dissidentvoice.org/2008/02/gertlers-bling-bang-torah-gang/)

(linkje van Zwarte Schaap)

Bar
03-09-11, 13:24
Ik snap de opwinding niet zo.

Men houdt het nog tamelijk beschaafd, en laat de echt duistere zaakjes buiten beschouwing.

Gertler’s Bling Bang Torah Gang | Dissident Voice (http://dissidentvoice.org/2008/02/gertlers-bling-bang-torah-gang/)

(linkje van Zwarte Schaap)
Maar je wilde het toch maar even vermelden, smeerlap.

Bart.NL
03-09-11, 13:50
Maar je wilde het toch maar even vermelden, smeerlap.

Het gaat om onweerlegbare feiten. Je vraagt om meer:

Five Israelis were seen filming as jet liners ploughed into the Twin Towers on September 11, 2001 ... - Herald Scotland (http://www.heraldscotland.com/five-israelis-were-seen-filming-as-jet-liners-ploughed-into-the-twin-towers-on-september-11-2001-1.829220)

Eke
03-09-11, 14:48
De te verwachten boosheid van de joden blijkt al uit het bochtenwerk in de berichtgeving.

Fraude is fraude. Mag niet. Punt.

Wat andere Gelovigen te maken hebben met een stelletje diamantairs...Mars zal het weten .....:wtf:

Marsipulami
03-09-11, 15:21
Wat andere Gelovigen te maken hebben met een stelletje diamantairs...Mars zal het weten .....:wtf:

Het hoefde in deze topic ook absoluut niet vermeld te worden dat het over 'islamitische' scholen ging.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/337576-fraude-islamitische-basisscholen-niet-vervolgd.html

sidi bibi
03-09-11, 16:04
Het hoefde in deze topic ook absoluut niet vermeld te worden dat het over 'islamitische' scholen ging.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/337576-fraude-islamitische-basisscholen-niet-vervolgd.html

Das 1- 0 Mars.

Wil ik je belonen met een stukje nostalgie.

http://www.youtube.com/watch?v=c6RmK69vyJU

Eke
03-09-11, 16:27
Het hoefde in deze topic ook absoluut niet vermeld te worden dat het over 'islamitische' scholen ging.

]

Ben het niet met je eens, Mars.

Het is zooo on-Nederlands* om met z'n allen ( ik lees kinderen, leerkrachten, aanhang e.d.) een dure buitenlandse reis te maken met geld dat voor het onderwijs aan de kinderen bedoeld is..
Laat staan 'lege' baantjes uit te delen aan vrienden e.d..


*
Op schoolreisjes gaan voornamelijk de ouders mee (soms een ervaren echtgenote van de leerkracht die die plaats inneemt) die de leerkrachten helpen door voor een groepje kids te zorgen als buitenstaander.Verder alleen de leerkrachten en natuurlijk...de leerlingen.
Geen dominee's echtgenoten eigen kinderen familieleden vrienden om maar eens een beeld daarvan te geven....

justus
04-09-11, 05:35
Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.

Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen.

Bij een bepaald soort joden zie je een naar racisme neigende arrogantie.

Een schone taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun steen te trappen....

ronald
04-09-11, 14:21
Bij een bepaald soort joden zie je een naar racisme neigende arrogantie.

Een schone taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun steen te trappen....

Hou je hypocriete kop eens met je gelul over "een bepaald "soort" joden". Jij druipt van racisme en antisemitisme en zit hier even schijnheilig mee te chatten. Jouw beweegredenen kennen we nu wel..

justus
04-09-11, 19:09
Hou je hypocriete kop eens met je gelul over "een bepaald "soort" joden". Jij druipt van racisme en antisemitisme en zit hier even schijnheilig mee te chatten. Jouw beweegredenen kennen we nu wel..

Pluralis majestatis past je niet. Kritiek op jouw soort mag niet he, jullie zijn perfect!........

Ik ben zeker niet racistischer dan de gemiddelde jood...
Sterker ik ben zeker niet racistisch. Jij wel vrees ik... Open your eyes and aknowledge the truth for once in your life!

Slinger
04-09-11, 19:23
Pluralis majestatis past je niet. Kritiek op jouw soort mag niet he, jullie zijn perfect!........

Ik ben zeker niet racistischer dan de gemiddelde jood...
Sterker ik ben zeker niet racistisch. Jij wel vrees ik... Open your eyes and aknowledge the truth for once in your life!

Ik vraag me toch af waarom jij altijd aandacht van Joden wilt.

justus
04-09-11, 20:01
Ik vraag me toch af waarom jij altijd aandacht van Joden wilt.

Je vergist je. Ik heb gefundeerde kritiek op het gedrag van joden naar anderen toe en op de handelwijze van israel jegens de palestijnen. Dat joden daar niet tegen kunnen is niet mijn probleem. Ik heb ook kritiek op orthodoxe katholieken en orthodoxe moslims. Die gaan daar overigens beter mee om.

Slinger
04-09-11, 20:28
Je vergist je. Ik heb gefundeerde kritiek op het gedrag van joden naar anderen toe en op de handelwijze van israel jegens de palestijnen. Dat joden daar niet tegen kunnen is niet mijn probleem. Ik heb ook kritiek op orthodoxe katholieken en orthodoxe moslims. Die gaan daar overigens beter mee om.

Ik vergis me niet, je gedrag is duidelijk. Je springt altijd als een bok op de haverkist als het om Joden gaat. Pathologisch.

Eric de Blois
04-09-11, 20:34
Er zijn weer wat commentaren gewist hier, o.a van Justus. Jammer. Zo vallen er gaten in de discussie. Weghalen van kennelijk 'ongewenste meningen' verandert het gedachtengoed dat sommige mensen hebben niet, het is alleen niet meer zichtbaar, en daarom ook niet meer te bekritiseren. Dat zaken niet zichtbaar zijn, betekent nog niet dat ze niet bestaan. Censuur heb ik altijd als een teken van zwakte gezien.

ronald
04-09-11, 21:10
Pluralis majestatis past je niet. Kritiek op jouw soort mag niet he, jullie zijn perfect!........

Ik ben zeker niet racistischer dan de gemiddelde jood...
Sterker ik ben zeker niet racistisch. Jij wel vrees ik... Open your eyes and aknowledge the truth for once in your life!

Heel simpel. "Jullie is Jodenvolk" is een uitdrukking geworden. Past precies bij jou. Ik ben geen "soort", sukkel. En maar blijven blazen dat je niet racistisch bent.
Je probeert je nu achter "gemiddelden" te verschuilen"? Jij bent hier een toppunt van een lijder aan een bepaalde neurose en probeer dit nu als "gemiddeld" te bestempelen? Woorden als "truth" uit jouw mond zijn schijnheilige termen waar je je constant achter probeert te schuilen.

Marsipulami
04-09-11, 21:51
Er zijn weer wat commentaren gewist hier, o.a van Justus. Jammer. Zo vallen er gaten in de discussie. Weghalen van kennelijk 'ongewenste meningen' verandert het gedachtengoed dat sommige mensen hebben niet, het is alleen niet meer zichtbaar, en daarom ook niet meer te bekritiseren. Dat zaken niet zichtbaar zijn, betekent nog niet dat ze niet bestaan. Censuur heb ik altijd als een teken van zwakte gezien.

Jah, er is blijkbaar ook een post van mij verdwenen.

Ik zei daarin dat iedereen bang is om voor antisemiet uitgescholden te worden.

Dat ikzelf vond dat de joden maar eens op een normale manier moeten behandeld worden als ieder ander volk of godsdienst.

Dat er dus ook moppen over joden moeten kunnen verteld worden.

Aan deze zin neemt gelukkig niemand aanstoot : "Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen."

ronald
04-09-11, 22:26
Jah, er is blijkbaar ook een post van mij verdwenen.

Ik zei daarin dat iedereen bang is om voor antisemiet uitgescholden te worden.

Dat ikzelf vond dat de joden maar eens op een normale manier moeten behandeld worden als ieder ander volk of godsdienst.

Dat er dus ook moppen over joden moeten kunnen verteld worden.

Aan deze zin neemt gelukkig niemand aanstoot : "Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen."

Ten eerste heeft jouw keuze om deze topic titel te kiezen vreemde associatie met "iets eerders" dat je maar niet meldt.
Het artikel in De Tijd is gebaseerd op "een gestolen lijst" en dan is terecht dat de diamantsector verbijsterd is over de schending van het onderzoeksgeheim. Je mag dus niet meer verbijsterd (boos in jouw beleving) zijn? De pers meent al als rechter te hebben gehandeld. Beetje schaamteloos niet?
Ten tweede meldt De Tijd: "'Het schrijnende is dat het een sector is die al zoveel belastingsvoordelen heeft gekregen van de vorige regeringen. Als we alle dossiers rond de Antwerpse diamantsector samen rekenen, fraudeert ongeveer een kwart van de sector' Dat is natuurlijk onzin. In Belgie wordt er wel meer gerommeld en mbt de diamanthandel dat sinds de Tweede Wereldoorlog de diamantsector een fiscaal gedoogbeleid (van de wetgevende macht ) geniet wegens zijn belang voor de Belgische economie. Er geldt een 0-tarief inzake BTW maar facturen en aangiften zijn verplicht inzake in- en uitvoer. De gunstige positie van de diamanthandel leidde weer, net als in vroeger tijden, tot jaloezie onder zakenmensen in andere sectoren. De poging om de Antwerpse diamanthandel op oude voet verder te laten gaan, leidde tot de ontwikkeling van een bijzondere subcultuur: veel vertrouwen intern, maar geslotenheid naar buiten toe. De wereld van de handel in diamanten speelde zich af buiten de regulering door de overheid. Daarin ontstond behoefte aan een eigen rechtssysteem. Verschillende organisaties
binnen de sector vervulde deze functies, waarvan de Hoge Raad voor Diamant (HRD) de
belangrijkste is. De formele diamanthandel in Antwerpen is gestructureerd rond de HRD, die
de functie heeft om de positie van Antwerpen als de wereldcentrum voor diamanten te
versterken. Zo gaan de zaken in Belgie als je eerst gedoog, mis-manage en later doet alsof je er niets van weet.

Ik wil hier helemaal niet zeggen dat wanneer iets of iemand zich tegen de wet heeft gehandeld die niet onderzocht en vervolgd zou moeten worden. Hier wordt echter een beeld gecreëerd alsof "de joden" daar tegen zouden zijn en eventuele consequenties niet zouden accepteren. Deze tendens wordt hier geschept.

Over grappen maken over joden sla je de plank mis. Joden hebben een traditie voor zelfspot. Totaal geen moeite mee. Ook hierin wil je suggereren dat joden daar niet tegen kunnen terwijl het hier over "verbijsterd zijn over het onderzoekgeheim" Je draait de hele boel om.
Wat een gotspe te zeggen dat joden maar "Ook eens normaal moeten worden behandeld" terwijl er honderden jaren antisemitisme heeft geheerst. Kritiek leveren op joden moet bij jou normaal zijn maar eeuwenlange kerkelijke antisemitisme daar praten we maar niet meer over? Wat wil je eigenlijk zeggen?

Eric de Blois
04-09-11, 22:43
Er zijn weer wat commentaren gewist hier, o.a van Justus. Jammer. Zo vallen er gaten in de discussie. Weghalen van kennelijk 'ongewenste meningen' verandert het gedachtengoed dat sommige mensen hebben niet, het is alleen niet meer zichtbaar, en daarom ook niet meer te bekritiseren. Dat zaken niet zichtbaar zijn, betekent nog niet dat ze niet bestaan. Censuur heb ik altijd als een teken van zwakte gezien.



Jah, er is blijkbaar ook een post van mij verdwenen.

Ik zei daarin dat iedereen bang is om voor antisemiet uitgescholden te worden.

Dat ikzelf vond dat de joden maar eens op een normale manier moeten behandeld worden als ieder ander volk of godsdienst.

Dat er dus ook moppen over joden moeten kunnen verteld worden.

Aan deze zin neemt gelukkig niemand aanstoot : "Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen."



Ja, er is ook een commentaar van mij op de post van justus verwijderd. Ik had namelijk ook kritiek op justus en deel de mening van Ronald. Maar toch betreur ik het verwijderen van de mening van iemand waar ik het niet mee eens ben. Want op die manier is een ongestoorde discussie niet mogelijk. Maar dat is hier regelmaat. Jammer.




Aan deze zin neemt gelukkig niemand aanstoot : "Bij een bepaald soort katholieken zie je dat virulente antisemitisme.Een mooie taak voor beschaafde mensen om dat soort weer onder hun te steen te trappen."

Ja ik wel. Heb ook een rood duimpje gegeven daarvoor. Geen fatsoenlijke opmerking: "(...) dat soort weer onder hun te steen te trappen."

Die laatste opmerking is weer niet weggehaald. Ik vraag mij af wat het criterium is om iets weg te halen of weloverwogen te laten staan. Heel bar (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/337642-zijn-de-joden-boos.html#11) gewoon.

super ick
05-09-11, 08:34
Ja, er is ook een commentaar van mij op de post van justus verwijderd. Ik had namelijk ook kritiek op justus en deel de mening van Ronald. Maar toch betreur ik het verwijderen van de mening van iemand waar ik het niet mee eens ben. Want op die manier is een ongestoorde discussie niet mogelijk. Maar dat is hier regelmaat. Jammer.



Ja ik wel. Heb ook een rood duimpje gegeven daarvoor. Geen fatsoenlijke opmerking: "(...) dat soort weer onder hun te steen te trappen."

Die laatste opmerking is weer niet weggehaald. Ik vraag mij af wat het criterium is om iets weg te halen of weloverwogen te laten staan. Heel bar (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/337642-zijn-de-joden-boos.html#11) gewoon.

Helemaal niets mis met de opmerking van Bar. Je moet het alleen niet te letterlijk nemen.
Overigens heb ik liever dat mensen recht voor hun mening uitkomen (zonder schelden en kleineren ala Mark61) dan dat er berichten gewist worden.

IK heb al eerder gemeld, er wordt hier met twee maten gemeten. IK heb al diverse voorbeelden gegeven.

Soldim
05-09-11, 08:41
Pluralis majestatis past je niet. Kritiek op jouw soort mag niet he, jullie zijn perfect!........

Ik ben zeker niet racistischer dan de gemiddelde jood...
Sterker ik ben zeker niet racistisch.

Jij bent zo eng anti-semitisch en racistisch dat de rillingen me over de rug lopen.

Alleen al de term 'jouw soort' spreekt boekdelen.

Bart.NL
05-09-11, 13:10
Ten tweede meldt De Tijd: "'Het schrijnende is dat het een sector is die al zoveel belastingsvoordelen heeft gekregen van de vorige regeringen. Als we alle dossiers rond de Antwerpse diamantsector samen rekenen, fraudeert ongeveer een kwart van de sector' Dat is natuurlijk onzin. In Belgie wordt er wel meer gerommeld en mbt de diamanthandel dat sinds de Tweede Wereldoorlog de diamantsector een fiscaal gedoogbeleid (van de wetgevende macht ) geniet wegens zijn belang voor de Belgische economie. Er geldt een 0-tarief inzake BTW maar facturen en aangiften zijn verplicht inzake in- en uitvoer. De gunstige positie van de diamanthandel leidde weer, net als in vroeger tijden, tot jaloezie onder zakenmensen in andere sectoren. De poging om de Antwerpse diamanthandel op oude voet verder te laten gaan, leidde tot de ontwikkeling van een bijzondere subcultuur: veel vertrouwen intern, maar geslotenheid naar buiten toe. De wereld van de handel in diamanten speelde zich af buiten de regulering door de overheid. Daarin ontstond behoefte aan een eigen rechtssysteem. Verschillende organisaties binnen de sector vervulde deze functies, waarvan de Hoge Raad voor Diamant (HRD) de belangrijkste is. De formele diamanthandel in Antwerpen is gestructureerd rond de HRD, die de functie heeft om de positie van Antwerpen als de wereldcentrum voor diamanten te
versterken. Zo gaan de zaken in Belgie als je eerst gedoog, mis-manage en later doet alsof je er niets van weet.


Het is op zijn minst opmerkelijk dat de diamantindustrie een soort vrijstaat is:
- waarin geen belasting wordt betaald. Dan vergelijk ik het maar even met Vinkenslag.
- met een eigen rechtspraak. Als Moslims in NL de shaira willen toepassen is het land te klein.
- waar criminaliteit hoogtij viert. Want het gaat vaak om de handel in bloeddiamanten. Dat is wel wat erger dan een wietplantage.

justus
05-09-11, 14:36
Jij bent zo eng anti-semitisch en racistisch dat de rillingen me over de rug lopen.

Alleen al de term 'jouw soort' spreekt boekdelen.

De term 'soort' heb ik geleend van Bar, wiens tekst ik nagenoeg volledig heb gekopieerd ... Stenen en balken in ogen...

Joden geven heel vaak blijk van bezwaar tegen niet joden... Owee als je dat eens omdraait... Ben je gelijk een antisemiet...

T' is toch wat he .... En - uiteraard - als je kritiek hebt op joden ben je een racist ...
Ben jij de enige simpele of is dat onderdeel van jullie religie? (jullie is jodenvolk riep een jood alhier....waar slaat dat op).

ronald
05-09-11, 17:20
Het is op zijn minst opmerkelijk dat de diamantindustrie een soort vrijstaat is:
- waarin geen belasting wordt betaald. Dan vergelijk ik het maar even met Vinkenslag.
- met een eigen rechtspraak. Als Moslims in NL de shaira willen toepassen is het land te klein.
- waar criminaliteit hoogtij viert. Want het gaat vaak om de handel in bloeddiamanten. Dat is wel wat erger dan een wietplantage.

Zoals ik al meldde heeft de Belgische regering zelf die "vrijstaat" gecreëerd met het oog de economische opbouw na 1948 een push te geven.
Hoe kom je er nu opeens bij dat HRD opereert als dat Moslims willen de Sharia in te voeren terwijl het hier gaat om een specifieke overkoepelende orgaan waar geen andere voor aanwezig was en die met instemming enigszins autonoom reageerde.
Er is nu een bepaalde rechtspraak aanwezig en de Sharia zou, in het extreemste geval die vervangen. Wat je wel kunt vergelijken is dat naast het joodse Bet Dien een Islamitische rechtbank opereert mbt familiezaken.
Ik zie dat in jouw opinie nu met dit bericht duidelijk is geworden dat "criminaliteit hoogtij viert"..."erger dan een wietplantage"? Je gooit meteen de bloeddiamanten erin terwijl dat een heel ander onderwerp is. Ik zie hoe de pers inspeelt op de mens zijn emoties. In zoverre negeer jij ook de normale rechtsgang. Ik zou me dan eerst beter op de hoogte brengen hoe die handel en sector eruit ziet. Zo gesloten is het ook weer niet.

ronald
05-09-11, 17:23
Joden geven heel vaak blijk van bezwaar tegen niet joden... Owee als je dat eens omdraait... Ben je gelijk een antisemiet...

T' is toch wat he .... En - uiteraard - als je kritiek hebt op joden ben je een racist ...
Ben jij de enige simpele of is dat onderdeel van jullie religie? (jullie is jodenvolk riep een jood alhier....waar slaat dat op).

Je blijft maar doorgaan met "wat" (jouw onderbuikgevoelens mn.) in de lucht te gooien hè? Je komt met niets concreets dan alleen jouw vooringenomen aversie die duidelijk ziekelijk is.

Slinger
05-09-11, 17:26
Zo'n topic als dit is wel handig, de antisemieten maken zichzelf bekend.

justus
05-09-11, 18:29
Zo'n topic als dit is wel handig, de antisemieten maken zichzelf bekend.


Wellicht is het dankzij de joden zo dat antisemitisme wordt gecreeerd? Ik bedoel, er wordt alleen gewezen naar anderen maar kijken jullie ooit serieus naar de kritiek? Op het land israel? Op het gedrag van joden zoals nu het gedran in antwerpen? Joden zijn ook maar mensen... Ze zijn niet heilig... Hooguit schijnheilig.
Ik ken genoeg normale mensen waaronder enige heel aardige joden ... Het zijn juist de hier bivakkerende fanatieke keppelsjouwers die in iedereen die niet projoods is ogenblikkelijk een antisemiet herkennen...

Tijd voor je jaarlijkse bezoek aan de shrink?

ronald
05-09-11, 18:53
Wellicht is het dankzij de joden zo dat antisemitisme wordt gecreeerd? Ik bedoel, er wordt alleen gewezen naar anderen maar kijken jullie ooit serieus naar de kritiek? Op het land israel? Op het gedrag van joden zoals nu het gedran in antwerpen? Joden zijn ook maar mensen... Ze zijn niet heilig... Hooguit schijnheilig.
Ik ken genoeg normale mensen waaronder enige heel aardige joden ... Het zijn juist de hier bivakkerende fanatieke keppelsjouwers die in iedereen die niet projoods is ogenblikkelijk een antisemiet herkennen...

Tijd voor je jaarlijkse bezoek aan de shrink?

"Ik weiger een doctrine die uitdrukkelijk tegen speciale mensen gericht is, die hen van hun rechten wenst te beroven en hen zelf wil uitroeien, tot "meningen" te rekenen. Het antisemitisme hoort niet tot het soort opvattingen dat onder de bescherming valt van recht op vrije meningsuiting. Wij hebben dus gezien dat, in strijd met een wijd verbreide mening, niet het joodse karakter het antisemitisme oproept, maar dat integendeel de jood geschapen wordt door de antisemiet. Het verschijnsel dat het eerst bestaat, is dus het antisemitisme, dat voortkomt uit een sociaal structuur van regressief karakter en een prelogisch wereldbeeld. De antisemiet verwijt de jood dat hij jood is; de democraat zou hem graag verwijten dat hij zich als jood beschouwt. Tussen zijn tegenstander en zijn verdediger staat de jood als tussen twee vuren: het ziet er naar uit dat hij alleen maar mag kiezen in welke saus hij geserveerd zal worden."
Jean-Paul Sartre in "Een portret van een antisemiet".

Perfect op jouw huid geschreven door Sartre. Juist doordat jij constant Israel en het MO erbij haalt terwijl dit topic over de diamanthandel in Antwerpen gaat (waar je geen bal van schijnt te snappen en er alleen uithaalt wat jouw zijn zou kunnen hebben verstevigd) , laat je zien dat antizionisme gelijk staat aan antisemitisme. Jij hebt je eigen schepsel gemaakt.

justus
05-09-11, 19:07
Proost... Wat een gelul zeg. Kritiek op een gedraging wordt door jou gezien als kritiek op een soort (vrij naar Bar).
Kennelijk beschik je over hele lange tenen en een gebrek aan zelfkritiek. Je bent gewoon zo fout als de pest en nog arrogant ook bovendien.

Het was weer fijn met jou. Keppelsjouwer.

Slinger
05-09-11, 19:21
Wellicht is het dankzij de joden zo dat antisemitisme wordt gecreeerd? Ik bedoel, er wordt alleen gewezen naar anderen maar kijken jullie ooit serieus naar de kritiek? Op het land israel? Op het gedrag van joden zoals nu het gedran in antwerpen? Joden zijn ook maar mensen... Ze zijn niet heilig... Hooguit schijnheilig.
Ik ken genoeg normale mensen waaronder enige heel aardige joden ... Het zijn juist de hier bivakkerende fanatieke keppelsjouwers die in iedereen die niet projoods is ogenblikkelijk een antisemiet herkennen...

Tijd voor je jaarlijkse bezoek aan de shrink?

De shrink zou aan jou een heel wat interessantere kluif hebben. Minimaal eens per week.

Joesoef
05-09-11, 19:23
Ff een slotje totdat de kemphanen weer op stok zijn. Justus gaat even op vakantie.

Joesoef
05-09-11, 20:08
En weer open, nu juiste topictitel. Hou het netjes of je kan mee op vakantie.

Slinger
05-09-11, 20:17
En weer open, nu juiste topictitel. Hou het netjes of je kan mee op vakantie.

Komt goed. Juiste beslissing.

Marsipulami
06-09-11, 00:26
Ten eerste heeft jouw keuze om deze topic titel te kiezen vreemde associatie met "iets eerders" dat je maar niet meldt.


De titel: 'Zijn de joden boos ?' (= open vraagstelling, geen bewering, laat staan een beschuldiging) verwijst naar het Youtube filmpje dat terzelfdertijd geplaatst werd. Dat is een fragment uit het programma 'Man bijt hond' dat met een milde spot verwijst naar de lichtgeraaktheid van de joodse gemeenschap als ze kritiek krijgen in de media. (Het ging hier over een uitspraak van de ondertussen in onbruik geraakte politicus Bert Anciaux die iet meende te moeten zeggen over Palestijse kinderen.)


Het artikel in De Tijd is gebaseerd op "een gestolen lijst" en dan is terecht dat de diamantsector verbijsterd is over de schending van het onderzoeksgeheim. Je mag dus niet meer verbijsterd (boos in jouw beleving) zijn? De pers meent al als rechter te hebben gehandeld. Beetje schaamteloos niet?

Ja, volgens mij is die gestolen lijst met namen een sterk argument om alle bewijsmateriaal in dezen nietig te verklaren. De gedupeerden/daders hebben volgens mij veel kans dat ze gelijk halen op de rechtbank als ze procedurefouten inroepen ter verdediging. Dat neemt echter niet weg dat het nu al overduidelijk is dat een groot aantal (meestal joodse) diamantairs hun best doen om belastingen te ontduiken.


Ten tweede meldt De Tijd: "'Het schrijnende is dat het een sector is die al zoveel belastingsvoordelen heeft gekregen van de vorige regeringen. Als we alle dossiers rond de Antwerpse diamantsector samen rekenen, fraudeert ongeveer een kwart van de sector' Dat is natuurlijk onzin. In Belgie wordt er wel meer gerommeld en mbt de diamanthandel dat sinds de Tweede Wereldoorlog de diamantsector een fiscaal gedoogbeleid (van de wetgevende macht ) geniet wegens zijn belang voor de Belgische economie. Er geldt een 0-tarief inzake BTW maar facturen en aangiften zijn verplicht inzake in- en uitvoer. De gunstige positie van de diamanthandel leidde weer, net als in vroeger tijden, tot jaloezie onder zakenmensen in andere sectoren. De poging om de Antwerpse diamanthandel op oude voet verder te laten gaan, leidde tot de ontwikkeling van een bijzondere subcultuur: veel vertrouwen intern, maar geslotenheid naar buiten toe. De wereld van de handel in diamanten speelde zich af buiten de regulering door de overheid. Daarin ontstond behoefte aan een eigen rechtssysteem. Verschillende organisaties
binnen de sector vervulde deze functies, waarvan de Hoge Raad voor Diamant (HRD) de
belangrijkste is. De formele diamanthandel in Antwerpen is gestructureerd rond de HRD, die
de functie heeft om de positie van Antwerpen als de wereldcentrum voor diamanten te
versterken. Zo gaan de zaken in Belgie als je eerst gedoog, mis-manage en later doet alsof je er niets van weet.

Oke, oke, je erkent dus dat diamanthandelaars behalve een uiterst gunstig belastingsregime genieten, ook nog eens hun best doen om ook het minimum aan belastingen dat ze moeten betalen proberen te ontduiken.

Er is nog meer, diamanten hebben geen chassisnummer zoals een auto. Diamanten kunnen ook makkelijker dan een vrachtwagen stookolie over de grens gebracht worden. Een piepkleine handtas vol diamanten vertegenwoordigt een vermogen. In feite is fraude in diamanthandel vrijwel oncontroleerbaar. Daarnaast is het interessant te weten dat 90% van de wereldhandel inzake ruwe diamanten via Antwerpen gaat.



Over grappen maken over joden sla je de plank mis. Joden hebben een traditie voor zelfspot. Totaal geen moeite mee.

Ja, maar ik had het niet over zelfspot. Hollandermoppen worden meestal niet door Hollanders verteld, maar door andere gemeenschappen.


Ook hierin wil je suggereren dat joden daar niet tegen kunnen terwijl het hier over "verbijsterd zijn over het onderzoekgeheim" Je draait de hele boel om.

Ja, je bent alleszins iemand die erkent dat minstens één jood verbijsterd (boos) is naar aanleiding van persberichten over fraude in de diamantsector.


Wat een gotspe te zeggen dat joden maar "Ook eens normaal moeten worden behandeld" terwijl er honderden jaren antisemitisme heeft geheerst.

Ja, ik vind dat joden op een normale manier moeten behandeld worden. Een antisemitische behandeling is geen normale behandeling, maar een racistische.


Kritiek leveren op joden moet bij jou normaal zijn maar eeuwenlange kerkelijke antisemitisme daar praten we maar niet meer over? Wat wil je eigenlijk zeggen ?

Hmm, antisemitisme in kerkelijke kringen heeft wellicht bestaan, maar als ik er de teksten van de joden over de christenen (evt moslims) op nalees, dan zijn de joden ook niet altijd even tactvol en beleefd omgegaan met mensen uit een andere gemeenschap.

Eric de Blois
06-09-11, 02:42
Ff een slotje totdat de kemphanen weer op stok zijn. Justus gaat even op vakantie.

Ik hoop dat Justus van het beheer voldoende airmiles heeft gekregen om een prettige tropische bestemming op te zoeken. Jammer dat het zo moet. Ik betreur het altijd wanneer iemand een waarschuwing of ban krijgt vanwege zijn mening. Ook als deze mening door een flink deel van de prikkers als verwerpelijk wordt ervaren. Ik heb het allemaal gelezen en ik vind het niet echt zo heel erg. Ik was het aanvankelijk niet met hem eens, maar hij heeft wel deels gelijk met zijn boodschap maar gebruikt daarbij misschien minder nette termen. Maar dan doen veel prikkers hier. Jammer dat iemand dan op vakantie moet. Maar gelukkig is het wel van tijdelijke aard.

Als beheerder van een ander forum biedt ik dit soort bannelingen bij deze asiel aan.

Eric de Blois
06-09-11, 03:01
Het is op zijn minst opmerkelijk dat de diamantindustrie een soort vrijstaat is:
- waarin geen belasting wordt betaald. Dan vergelijk ik het maar even met Vinkenslag.
- met een eigen rechtspraak. Als Moslims in NL de shaira willen toepassen is het land te klein.
- waar criminaliteit hoogtij viert. Want het gaat vaak om de handel in bloeddiamanten. Dat is wel wat erger dan een wietplantage.

"handel in bloeddiamanten"

Dat is de schuld van de koper? Nee. Die mensen kiezen er bewust voor om wapens of luxe auto's te kopen en zijn te beroerd om hun klauwen in de grond te steken en iets fatsoenlijks te verbouwen om te vreten. Dat moet dan weer geïmporteerd worden.

Maar ook met een wietplantage is niet mis hoor. Zo lang je aan de behoefte van anderen eerlijk geld kunt verdienen is er niets aan de hand.

"waarin geen belasting wordt betaald"

Die mensen zijn gewoon de roversbende van de staat te slim af. Petje af!

"Als Moslims in NL de shaira willen toepassen is het land te klein."

Volkomen terecht. Voor patriarchale wetten en discriminatoire regels moet geen ruimte zijn in een vrij en ontwikkeld land.

BlackBox
06-09-11, 09:36
Gertler’s Bling Bang Torah Gang | Dissident Voice (http://dissidentvoice.org/2008/02/gertlers-bling-bang-torah-gang/)

(linkje van Zwarte Schaap)
RoyalFlush is niet Zwarte Schaap.

BlackBox
06-09-11, 09:39
Fraude is fraude. Mag niet. Punt.

Wat andere Gelovigen te maken hebben met een stelletje diamantairs...Mars zal het weten .....:wtf:
Inderdaad.
Als er op de gevel van de bedrijfspanden zou staan "Joodse diamanthandel zus en zo" dan zou er reden zijn om te verwijzen naar het jodendom.

BlackBox
06-09-11, 09:53
Het hoefde in deze topic ook absoluut niet vermeld te worden dat het over 'islamitische' scholen ging.

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/337576-fraude-islamitische-basisscholen-niet-vervolgd.html
Die is titel is gekozen naar aanleiding van een onderzoek van 45 islamitische basisscholen en 80 niet-islamitische scholen. Bij 43 van de islamitische basisscholen is er sprake van onrechtmatigheden. Bij de 80 niet-islamitische scholen zijn er geen onrechtmatigheden geconstateerd.
Dat er scholen met naam en toenaam zijn genoemd wordt ook door moslimse ouders op prijs gesteld. Kan er een keuze gemaakt worden tussen een islamitische basisschool waar gefraudeerd wordt en een niet-islamitische basisschool waar niet gefraudeerd wordt, dan wordt gekozen voor een niet-islamitische basisschool. Ouders hebben namelijk graag dat hun kinderen onderwezen worden door eerlijke mensen.

BlackBox
06-09-11, 10:01
Dat neemt echter niet weg dat het nu al overduidelijk is dat een groot aantal (meestal joodse) diamantairs hun best doen om belastingen te ontduiken.

Dat er veel joodse mensen in de diamanthandel werken is een gevolg van gelegaliseerd antisemitisme in het verleden. Een flink aantal beroepen waren voor joden verboden, maar o.a. de diamanthandel niet.


Hmm, antisemitisme in kerkelijke kringen heeft wellicht bestaan, maar als ik er de teksten van de joden over de christenen (evt moslims) op nalees, dan zijn de joden ook niet altijd even tactvol en beleefd omgegaan met mensen uit een andere gemeenschap.
Dit heeft allemaal niets te maken met de fraudegevoeligheid van de diamanthandel.

Bart.NL
06-09-11, 11:22
"handel in bloeddiamanten"

Dat is de schuld van de koper? Nee. Die mensen kiezen er bewust voor om wapens of luxe auto's te kopen en zijn te beroerd om hun klauwen in de grond te steken en iets fatsoenlijks te verbouwen om te vreten. Dat moet dan weer geïmporteerd worden.

Als er maar een markt voor is, en het is legaal, dan is het OK volgens jou. Niemand heeft diamanten nodig. Als het om eten ging, was er nog een excuus. Daarom zijn kopers ook verantwoordelijk voor de misstanden. Zij creëren de markt.

Stel je eens voor: de misbruikte kindsoldaten uit Afrika gaan naar Antwerpen om wraak te nemen en moorden de families van Antwerpse diamantairs uit. Misschien wordt de link tussen het gedrag van de diamantairs en kindsoldaten dan duidelijk?

Het is onbehoorlijk om te stellen dat ze er bewust voor kiezen om wapens of luxe auto's te kopen en beroerd te zijn om hun klauwen in de grond te steken en iets fatsoenlijks te verbouwen om te vreten als het om kindsoldaten gaat.


"waarin geen belasting wordt betaald"

Die mensen zijn gewoon de roversbende van de staat te slim af. Petje af!

Deze mensen maken ook gebruik van wegen en onderwijs, verstrekt door de overheid. Zonder overheid zal geen maatschappij goed werken. En ze hoefden al bijna geen belasting te betalen, en zelfs dat was nog teveel.


"Als Moslims in NL de shaira willen toepassen is het land te klein."

Volkomen terecht. Voor patriarchale wetten en discriminatoire regels moet geen ruimte zijn in een vrij en ontwikkeld land.

Maar als Antwerpse diamantairs een eigen rechtssysteem hanteren is het wel OK? Vreemd.

Stopnaald
06-09-11, 13:18
Het artikel in De Tijd is gebaseerd op "een gestolen lijst" en dan is terecht dat de diamantsector verbijsterd is over de schending van het onderzoeksgeheim. Je mag dus niet meer verbijsterd (boos in jouw beleving) zijn? De pers meent al als rechter te hebben gehandeld. Beetje schaamteloos niet?

Onzin! De pers heeft een eigen taak, onderzoeksjournalistiek hoort daarbij. De resultaten van dat onderzoek duiden dmv het geven van een mening hoort daar ook bij. Waar jij op uit bent is censuur en dat is meer dan een beetje schaamteloos. Als er IETS is wat moet worden vermeden, dan is het censuur. Dat er berichten in de pers verschijnen waar sommigen (in dit geval de diamantsector, maar in andere gevallen koninklijk huis bijv.) niet blij mee zijn is evident, maar absoluut geen enkele reden om daarmee te stoppen. Het publiek heeft het RECHT om geïnformeerd te worden en de journalisten hebben de PLICHT om die informatie te verkrijgen, zelfs als dat niet geheel op legale wijze plaatsvind.


Ten tweede meldt De Tijd: "'Het schrijnende is dat het een sector is die al zoveel belastingsvoordelen heeft gekregen van de vorige regeringen. Als we alle dossiers rond de Antwerpse diamantsector samen rekenen, fraudeert ongeveer een kwart van de sector' Dat is natuurlijk onzin.

Waarom is dat onzin? De Tijd baseert zijn mening op dossiers, jij schuift die zonder verdere argumentatie terzijde. Dat is een zwaktebod hoor.


In Belgie wordt er wel meer gerommeld en mbt de diamanthandel dat sinds de Tweede Wereldoorlog de diamantsector een fiscaal gedoogbeleid (van de wetgevende macht ) geniet wegens zijn belang voor de Belgische economie.

Dus ook jij erkent dat er fraude plaatsvindt. Dat er wel meer gerommeld wordt is geen enkel argument om deze misstand niet hard aan te pakken. Of vind jij dat het argument "hullie doen het ook" voldoende is?

Zeker gezien de importantie van deze sector zou het een goede zaak zijn als alle criminelen (vallen ook fraudeurs en belastingontduikers onder) weggezuiverd zouden worden. Een correcte reputatie kan de sector/verkoop alleen maar voordeel opleveren. Het zou me niets verbazen als nu een (weliswaar gering) aantal potentiële klanten naar elders gaan of helemaal van aanschaf afzien. Dat kan nooit de bedoeling zijn.


Er geldt een 0-tarief inzake BTW maar facturen en aangiften zijn verplicht inzake in- en uitvoer. De gunstige positie van de diamanthandel leidde weer, net als in vroeger tijden, tot jaloezie onder zakenmensen in andere sectoren. De poging om de Antwerpse diamanthandel op oude voet verder te laten gaan, leidde tot de ontwikkeling van een bijzondere subcultuur: veel vertrouwen intern, maar geslotenheid naar buiten toe.

Jaloezie blijf je houden. Tis mensen eigen. Als je op een eerlijke manier (goede) zaken doet, heb je mijns inziens niets te vrezen. Wat wel duidelijk is, dat in elke gesloten/besloten club (grove) misstanden op de loer liggen. Transparantie is het enig effectieve middel daartegen.


De wereld van de handel in diamanten speelde zich af buiten de regulering door de overheid. Daarin ontstond behoefte aan een eigen rechtssysteem. Verschillende organisaties
binnen de sector vervulde deze functies, waarvan de Hoge Raad voor Diamant (HRD) de
belangrijkste is. De formele diamanthandel in Antwerpen is gestructureerd rond de HRD, die
de functie heeft om de positie van Antwerpen als de wereldcentrum voor diamanten te
versterken.

Dit is dus absoluut fout. Het kan niet zo zijn dat België willens en wetens tot Animal Farm-niveau afzakt. Iedereen gelijk, maar de diamantairs zijn net even meer gelijk? Zoiets? Belachelijk. De wet hoort voor iedereen gelijk te zijn.


Zo gaan de zaken in Belgie als je eerst gedoog, mis-manage en later doet alsof je er niets van weet.

Tijden en mores veranderen, wat in de oudheid heel gewoon was (slavernij bijv.) kan nu écht niet meer door de bocht.

[/QUOTE]Ik wil hier helemaal niet zeggen dat wanneer iets of iemand zich tegen de wet heeft gehandeld die niet onderzocht en vervolgd zou moeten worden. Hier wordt echter een beeld gecreëerd alsof "de joden" daar tegen zouden zijn en eventuele consequenties niet zouden accepteren. Deze tendens wordt hier geschept.[/QUOTE]

Nee, niet "de joden", maar "de diamantairs". En dat diezelfde diamantairs daarmee een slechte beurt maken bij de rest van de publieke opinie is volkomen terecht.

[/QUOTE]Over grappen maken over joden sla je de plank mis. Joden hebben een traditie voor zelfspot. Totaal geen moeite mee. Ook hierin wil je suggereren dat joden daar niet tegen kunnen terwijl het hier over "verbijsterd zijn over het onderzoekgeheim" Je draait de hele boel om.[/QUOTE]

Kan nog steeds wel lachen om Max Tailleur, hoewel zijn moppen inmiddels wel heel belegen zijn.


Wat een gotspe te zeggen dat joden maar "Ook eens normaal moeten worden behandeld" terwijl er honderden jaren antisemitisme heeft geheerst. Kritiek leveren op joden moet bij jou normaal zijn maar eeuwenlange kerkelijke antisemitisme daar praten we maar niet meer over? Wat wil je eigenlijk zeggen?

Antisemitisme bestaat. Daar hoeven we niet zo gek veel woorden aan vuil te maken. Je komt het op allerlei plekken, w.o. de kerk, tegen.

Anti-niet-semitisme (bij gebrek aan een beter woord, waarmee ik het tegenovergestelde bedoel) bestaat ook. Ik heb wel eens een joodse jongere gesproken, die zo verschrikkelijk racistisch was, dat de honden er geen brood van lusten. In haar optiek waren alleen de joden "Gods uitverkoren volk", waardoor de rest van de mensheid impliciet tot "untermensch" werd gedowngrade. Toen ik haar fijntjes op deze consequentie van haar luidkeels beleden mening wees, lag dat "anders". Want het "was nou eenmaal een feit". Zowel de gastvrouwe (christelijk), als de overige gasten (variërend van atheïst en christelijk tot een taoïstische chinese) schoot e.e.a. dusdanig in het verkeerde keelgat, dat de joodse dame verzocht werd om de (verder overigens heel gezellige) verjaardagsbijeenkomst te verlaten. Pas nadat het verzoek meerdere malen en op steeds nadrukkelijker toon was herhaald, verliet zij de woning, echt niet zonder eerst met verheven stem alle aanwezigen tot antisemieten te hebben verklaard.

Dit was mijn eerste, maar zeker niet mijn enige, kennismaking met een bepaald slag joodse mensen. En zo zie je maar weer, elke groep heeft zo zijn rotte appels. Ik kan je wel vertellen dat ik helemaal niets heb tegen joodse mensen an sich, maar dergelijke über-arrogante beledigingen strooiende kletsmajoors kan ik niet uitstaan. Ik ben nogal eigenwijs aangelegd en er derhalve absoluut van overtuigd, dat ik exact gelijke bestaansrecht heb als een ander. En mijn recht om dergelijke beledigingen niet te hoeven aanhoren, wordt door mij (desnoods met een zekere dwang) strikt gehandhaafd.

super ick
06-09-11, 15:40
Wellicht is het dankzij de joden zo dat antisemitisme wordt gecreeerd?

Ze zijn niet heilig... Hooguit schijnheilig.

Ik ken genoeg normale mensen waaronder enige heel aardige joden ...

fanatieke keppelsjouwers ...

Ik heb er nooit mee te maken gehad. Waarschijnlijk heb jij slechte ervaringen?

Ik kan me nog iets voorstellen dat je een bepaalde afkeer hebt van sommige (of alle?) orthodoxe Joden omdat die zichzelf uitverkoren achten maar dan kan je toch wel enige vorm van onderscheid maken?

Dit is niet de eerste keer dat je je denigrerend uitlaat over Joden in een topic. Zodra je de kans krijgt kan je het niet laten.

Waar komt het vandaan?

rbn
06-09-11, 16:19
Je springt altijd als een bok op de haverkist als het om Joden gaat. Pathologisch.

je hebt het nu over jezelf..

rbn
06-09-11, 16:23
Ik kan me nog iets voorstellen dat je een bepaalde afkeer hebt van sommige (of alle?) orthodoxe Joden omdat die zichzelf uitverkoren achten maar dan kan je toch wel enige vorm van onderscheid maken?


onderscheid is te maken tussen zij die israel steunen en zij die het afkeuren.. al blijft dat onderscheid lastig omdat israel nu eenmaal eigendom is van het HELE joodse volk en feitelijk dus ALLE joden medeplichtig zijn aan onderdrukking, diefstal, landroof, discriminatie en fascisme..

Slinger
06-09-11, 17:44
je hebt het nu over jezelf..

Hoezo? Waarom vind je het gek dat ik protesteer tegen antisemitisme?

Slinger
06-09-11, 17:46
onderscheid is te maken tussen zij die israel steunen en zij die het afkeuren.. al blijft dat onderscheid lastig omdat israel nu eenmaal eigendom is van het HELE joodse volk en feitelijk dus ALLE joden medeplichtig zijn aan onderdrukking, diefstal, landroof, discriminatie en fascisme..

Hier zie je ndus de moeder van alle racisme: generalisatie.

rbn
06-09-11, 19:04
Hoezo?

is toch duidelijk?! zodra ergens het woord jood valt spring je er bovenop.. inderdaad pathologisch zoals je zelf al schreef..

rbn
06-09-11, 19:06
Hier zie je ndus de moeder van alle racisme: generalisatie.

zoiets als: "Belgen en belasting betalen. Nooit een gelukkige combinatie geweest..." (slinger (http://www.maroc.nl/forums/4823646-post4.html))

Slinger
06-09-11, 22:36
is toch duidelijk?! zodra ergens het woord jood valt spring je er bovenop.. inderdaad pathologisch zoals je zelf al schreef..

Nou helemaal niet, ik protesteer tegen antisemitische uitingen. Waarom vind je dat gek?

Slinger
06-09-11, 22:39
zoiets als: "Belgen en belasting betalen. Nooit een gelukkige combinatie geweest..." (slinger (http://www.maroc.nl/forums/4823646-post4.html))

Dat was dus een spiegeltje. Ik ben bij dat je hem snapt. Mars had het ook wel door.

super ick
07-09-11, 15:52
onderscheid is te maken tussen zij die israel steunen en zij die het afkeuren.. al blijft dat onderscheid lastig omdat israel nu eenmaal eigendom is van het HELE joodse volk en feitelijk dus ALLE joden medeplichtig zijn aan onderdrukking, diefstal, landroof, discriminatie en fascisme..

Beste kerel,

Tegenstanders kunnen exact dezelfde terminologie gebruiken waar het de islam betreft. Die is ook dmv landroof uitgebreid. De manier waarop omgegaan werd met andersdenkenden is ook fascistisch te noemen.