PDA

Bekijk Volledige Versie : Utrecht vernietigde documenten over weggepest stel



foxcave
08-09-11, 12:14
AMSTERDAM - De gemeente Utrecht heeft documenten vernietigd die informatie bevatten over de zaak rond het uit de stad weggepeste homoseksuele stel.


Dat blijkt volgens het AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/2896849/2011/09/08/Utrecht-laat-stukken-over-homokwestie-verdwijnen.dhtml) uit stukken die de krant heeft opgevraagd. Leefbaar Utrecht, de VVD en de SP eisen donderdag uitleg van burgemeester Aleid Wolfsen. Als die uitleg onbevredigend is, dienen de drie oppositiepartijen uit de Utrechtse raad een motie van wantrouwen in.
De bewuste documenten bevatten informatie uit een driehoeksoverleg in 2009. De archiefwet bepaalt dat dergelijke stukken na een jaar mogen worden weggegooid als ze op dat moment niet meer van belang zijn.
<center class="articlebodyad">

</center> Toen de documenten echter begin 2011 werden vernietigd, was echter al duidelijk dat het homostel een rechtszaak zou starten en onderzocht zou gaan worden of de gemeente Utrecht juist heeft gehandeld in de zaak.
Het homofiele stel werd sinds 2009 gepest door een groepje buurtjongens in de wijk Leidsche Rijn. Hun auto werd regelmatig bekrast en er werden stenen door de ruiten van hun woning gegooid. De mannen voelden zich na meerdere aangiften gedwongen te vertrekken uit de wijk.
Eind augustus bood Wolfsen publiekelijk zijn excuses aan voor het optreden van zijn gemeente in de kwestie.


Bron
'Utrecht vernietigde documenten over weggepest stel' | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/politiek/2610325/utrecht-vernietigde-documenten-weggepest-stel.html)

foxcave
08-09-11, 12:15
Ik neem aan dat echt iedereen het nu wel met mij eens is, aanklagen die driehoek, tot het hoogste gerecht, en ook persoonlijk verantwoordelijk stellen.

Die drie zijn nog erger dan het tuig wat ze beschermd hebben.

Eric de Blois
08-09-11, 12:38
De gemeente Utrecht heeft documenten vernietigd die informatie bevatten over de zaak rond het uit de stad weggepeste homoseksuele stel.

Het homofiele stel werd sinds 2009 gepest door een groepje buurtjongens in de wijk Leidsche Rijn. Hun auto werd regelmatig bekrast en er werden stenen door de ruiten van hun woning gegooid. De mannen voelden zich na meerdere aangiften gedwongen te vertrekken uit de wijk. Eind augustus bood Wolfsen publiekelijk zijn excuses aan voor het optreden van zijn gemeente in de kwestie.



Weloverwogen niets doen.

Het is duidelijk dat de politiek er baat bij had dat de waarheid niet boven water zou komen. Vinex en nieuwbouw vuilniswijk Leidsche Rijn is homofoob en multi-etnisch, waarbij de politiek en justitie weloverwogen de andere kant opkeken, omdat de daders kwamen uit een zielige groep, die vooral niet moest worden gestoord. De realiteit van nu is dat je als homo vanwege de leefbaarheid maar beter in een rijke en bij voorkeur witte buurt kunt gaan wonen.

Stopnaald
08-09-11, 20:49
Aleid moet nu toch écht opstappen. Hoeveel blunders mogen er nog volgen? En wat doet de gemeenteraad hieraan? Zitten ze allemaal te snurken of zo?

foxcave
08-09-11, 20:59
Ik heb (en volg nog steeds) een groot deel van het debat gevolgd, en het lijkt met een sisser af te gaan lopen, er word een plan gemaakt....pfffffff

Het is gewoon walgelijk punt.

Joesoef
08-09-11, 21:01
Schande.

foxcave
08-09-11, 21:07
Schande.

Ik weet dat jij het niet meent, maar ik meen het wel, wat daar gebeurt is Utrecht is schandalig, en daar zouden koppen moeten rollen, en omdat ze gewoon schuldig zijn, en om te voorkomen dat andere burgemeesters er ook maar van durven dromen ooit zoiets te flikken.

maar goed, binnen de Utrechtse stadsgrenzen word wel vaker de wet met voeten getreden bespuugd en vervolgens onder de mat geveegd, dat hebben we de laatste jaren duidelijk kunnen zien.

Stopnaald
08-09-11, 21:10
Schande.

Ja, het is inderdaad een schande. Iedereen wordt op zijn functioneren afgerekend, waarom de burgemeester dan niet? Wat maakt hem nou zo speciaal?

Joesoef
08-09-11, 21:20
Ik weet dat jij het niet meent


Nee, jij wilt dat ik het niet meen, komt goed uit met je vooroordelen.

foxcave
08-09-11, 21:20
Die ZAK van een Wolfsen beweert gewoon met droge ogen dat hij DAGELIJKS contact heeft met slachtoffers van dat afschuim, en nog doet hij geen ene ruk om dat afschuim desnoods met geweld te bestrijden.

Wat een vieze walgelijke man is het eigenlijk.

Joesoef
08-09-11, 21:41
Ja, het is inderdaad een schande. Iedereen wordt op zijn functioneren afgerekend, waarom de burgemeester dan niet? Wat maakt hem nou zo speciaal?


Burgemeesters (Verver) en politici in het algemeen. Waaarom? Omdat wij braaf blijven stemmen.

TonH
08-09-11, 22:43
Burgemeesters (Verver) en politici in het algemeen. Waaarom? Omdat wij braaf blijven stemmen.

Juist. Een volk krijgt het bestuur dat het verdiend en gedoogd.

Eric de Blois
09-09-11, 02:58
Juist. Een volk krijgt het bestuur dat het verdiend en gedoogd.

Het volk is niet één. De minderheid moet genoegen nemen met de keuze van de meerderheid.

foxcave
09-09-11, 04:19
Het volk is niet één. De minderheid moet genoegen nemen met de keuze van de meerderheid.

Dat zal hoop ik de komende jaren ook zo blijven, dan verdwijnt dat "een vriendje helpen om burgemeester te worden" vanzelf en gaan we gewoon onze burger vader kiezen...