PDA

Bekijk Volledige Versie : ’9/11 was geen keerpunt’



mark61
09-09-11, 10:20
door Marc Leijendekker

Onafhankelijk van elkaar komen Timothy Garton Ash en Dominique Moïsi, twee gerenommeerde commentatoren, vandaag tot de conclusie dat de aanslagen van 9/11 geen keerpunt waren in de internationale politiek.

Het was vooral een eindpunt, schrijft de Fransman Moïsi in de Herald Tribune, een symbool voor het einde van de American Century, de 20ste eeuw:

The purported American victory against fundamentalism has been a Pyrrhic one not only because of its financial, moral and diplomatic cost, but in its overreaction, in the waste of energy that could have been used far better in Afghanistan than in Iraq.

America probably underreacted to the terrorist threat before 9/11, and overreacted after the event.

So 9/11 is a historical moment, but not necessarily for the reasons that seemed to prevail at the time. It did not signal the arrival of a new world, but it has accelerated the end of the American Century.

Moïsi vraagt zich af of de eeste tien jaar van de 21ste eeuw voor de VS niet een verloren decennium zijn en dat alle energie en aandacht die in de strijd tegen terrorisme zijn gaan zitten, de aandacht niet hebben afgeleid van de belangrijkste ontwikkeling van de afgelopen tien jaar: de opkomst van Azië.

Garton Ash volgt ongeveer dezelfde lijn. De Britse historicus vraagt zich in The Guardian af hoe we over twintig jaar tegen 9/11 zullen aankijken. Als een incident, een doodlopende zijweg in de geschiedenis, voorspelt hij. Hij wijst op de enorme kosten, direct en indirect, van de oorlogen in Afghanistan en Irak, die volgens sommige berekeningen uitkomen op 3200 tot 4000 miljard dollar.

When the anniversary articles come to be written on 11 September 2031, will commentators look back on a 30 years war against Islamist terrorism, comparable to the cold war, as the defining feature of world politics since 2001? I think not. They will most likely see this longer period as being defined by the historic power shift from west to east, with a much more powerful China and a less powerful United States, a stronger India and a weaker European Union.

’9/11 was geen keerpunt’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/08/911-was-geen-keerpunt/)

mark61
09-09-11, 10:26
Je hebt de hele tijd dat gebral over hoe 9/11 een keerpunt was in de geschiedenis; ik denk dat degenen die dat zeggen gewoon heel netjes willen zeggen dat ze het waaa spectaculair vonden.

Want het gaat nergens over. De VS die dankzij hun achterlijke, botte, respectloze, wrede beleid ergens inboorlingen nodeloos en zinloos tegen zich in het harnas jagen in een regio die er in feite al 500 jaar niet meer toedoet, ware het niet dat er toevallig veel olie te vinden is.

Het is dus niet slechts zinloos, maar volledig contraproductief om 1 miljard man tegen jezelf op te zetten terwijl je hun olie wil. Waarom ga je dan ook nog een landje met 6 miljoen idioten blindelings beschermen?

Dat kostte dus over de biljoen, putte de VS financieel uit terwijl de economie sowieso al vreselijk slap is, op lange termijn.

Intussen nemen China, India en Brazilië etc. de wereld over; de macht gaat kantelen.

In Europa zijn we daar blind voor; stompzinnige politici willen minder EU ipv. meer, wat de enige redding zou kunnen zijn. Wildersen denken dat NL (en elk landje) gered worden door de deur dicht te doen voor de wereld en je kop in het zand te steken.

Hoe achterlijk kan je zijn. Alleen verregaande samenwerking, stroomlijning van de besluitvorming, dus de VS van Europa kan misschien nog een vuist maken tegen de rest van de wereld. Maar nee, we rollen met zijn 27-en over de grond in een discussie op debiele-kleuterniveau.

Ongeveer zoals hier op pb. De politici zijn, sneu genoeg, geen haar intelligenter dan je gemiddelde superick, foxcave, slinger. De 'moslimafdeling' hier heeft al helemaal niets over de wereld of de toekomst te melden. Echt volkomen hopeloos.

Soldim
09-09-11, 11:24
Echt volkomen hopeloos.

Optimistisch gestemd, zie ik :hihi:

Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven, of, zoals opgedragen door de pastoor/vakbonds-leider, hun stemmen netjes over fatsoenlijk links en fatsoenlijk rechts verdelen.

De laatste tien jaar hebben bewezen dat zodra de Tokkies herzenloos achter op korte termijn denkende, populitische slogans wauwelende politici aan gaan lopen de zaak in de soep draait.

Wellicht tijd voor een radicaal nieuw politiek bestel?

mark61
09-09-11, 11:29
Optimistisch gestemd, zie ik :hihi:

Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven, of, zoals opgedragen door de pastoor/vakbonds-leider, hun stemmen netjes over fatsoenlijk links en fatsoenlijk rechts verdelen.

De laatste tien jaar hebben bewezen dat zodra de Tokkies herzenloos achter op korte termijn denkende, populitische slogans wauwelende politici aan gaan lopen de zaak in de soep draait.

Wellicht tijd voor een radicaal nieuw politiek bestel?

Ik heb weinig vertrouwen in de huidige politici :hihi: Al denk ik dat ik het persoonlijk niet meer hoef mee te maken, de ondergang van het avondland haha.

Maar als je je medeburgers zo ziet babbelen hier, ja, echt hopeloos. Vooral de 'islamitische' benadering gaat nergens over, in ieder geval niet over het hier en nu en wat te doen aan de problemen.

Ja man, ernstig probleem. Spagaat. Ik weet niet hoe je dat wil vernieuwen zonder een oncontroleerbare moloch te kweken. Maar misschien gaat het daarheen, een soort technocratische non-democratie die nog wel een beetje leefbaar is, maar zodra je afwijkt ga je eraan. Een soort Singapore ofzo.

Bart.NL
09-09-11, 11:36
Optimistisch gestemd, zie ik :hihi:

Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven, of, zoals opgedragen door de pastoor/vakbonds-leider, hun stemmen netjes over fatsoenlijk links en fatsoenlijk rechts verdelen.

De laatste tien jaar hebben bewezen dat zodra de Tokkies herzenloos achter op korte termijn denkende, populitische slogans wauwelende politici aan gaan lopen de zaak in de soep draait.

Wellicht tijd voor een radicaal nieuw politiek bestel?

Democratie werkt prima als er democratie is.

Zodra politici worden gekozen, zijn de meesten hun kiezers vergeten, totdat er weer nieuwe verkiezingen zijn.

Een correctief referendum op elk politiek niveau kan ze bij de les houden.

Soldim
09-09-11, 13:28
Ik weet niet hoe je dat wil vernieuwen zonder een oncontroleerbare moloch te kweken. Maar misschien gaat het daarheen, een soort technocratische non-democratie die nog wel een beetje leefbaar is, maar zodra je afwijkt ga je eraan. Een soort Singapore ofzo.

Helaas, ik heb ook geen idee hoe het wel moet, bekritiseren is veel makkelijker dan een oplossing bedenken (zegt de anti-popullist :hihi: ). Een soort Singapore soft wellicht?

('k Had overigens gehoopt op een 'zaken-kabinet' ipv het huidige gedrocht toen Paars+ niet doorging.)

mark61
09-09-11, 13:37
Helaas, ik heb ook geen idee hoe het wel moet, bekritiseren is veel makkelijker dan een oplossing bedenken (zegt de anti-popullist :hihi: ). Een soort Singapore soft wellicht?

('k Had overigens gehoopt op een 'zaken-kabinet' ipv het huidige gedrocht toen Paars+ niet doorging.)

I feel ya :hihi:

Mja maar hoe zie je dat voor je? Er moeten toch niet-rationele keuzes worden gemaakt. Voor de rijken of voor de niet-rijken. Meer Europa of minder Europa. Veel of weinig bezuinigen. Waarop?

Maar misschien kan een regering minder partijgebonden zijn? Ik weet niet.

Je kan ook het volgende doen: de NRC had bij de vorige verkiezingen online een programmaatje, dan kon je zelf aangeven waarop bezuinigd moest worden en dan het effect zien, ik vond het heel interessant. Als je dat 9 miljoen kiezers laat doen krijg je vanzelf beleid.

Rommelig tegenstrijdig meukbeleid, net wat we nu hebben :hihi:

Tomas
09-09-11, 13:37
Wat is toch dat zakenkabinet waar iedereen het altijd over heeft?

mark61
09-09-11, 13:41
Wat is toch dat zakenkabinet waar iedereen het altijd over heeft?

Iets met Zorreguieta op landbouw. Die zat toch ook in een zakenkabinet, dacht ie? :hihi:

BlackBox
09-09-11, 14:30
Ongeveer zoals hier op pb. De politici zijn, sneu genoeg, geen haar intelligenter dan je gemiddelde superick, foxcave, slinger.
Tuurlijk, de opkomst van het populisme van radicaal nieuw rechts wekt de illusie dat iedereen echt verstand heeft van politiek. De kwalititeit van Wilders werkt zondermeer drempelverlagend.


De 'moslimafdeling' hier heeft al helemaal niets over de wereld of de toekomst te melden. Echt volkomen hopeloos.
Moah, er zijn moslims die vrolijk op www.joop.nl (http://www.joop.nl) (heeft iets met de VARA te maken) aansporen tot een fusie tussen de linkse partijen.
Een onderbouwing van de fusie is dat er door het stroomlijnen van links politiek bureauwerk politici en partijleden vrijkomen die de wijken in kunnen trekken en met burgers communiceren.
Een veel betere oplossing dan bijvoorbeeld het huidige kabinet bekritiseren vanwege te weinig blauw op straat.
Wilders links (rechts?) laten liggen maar zijn kiezers niet, was overigens de eerste reactie van verliezend links bij de TK-verkiezingen afgelopen jaar. Maar ik heb van dit voornemen nog niets in de praktijk gemerkt.

BlackBox
09-09-11, 14:36
Ik heb weinig vertrouwen in de huidige politici :hihi: Al denk ik dat ik het persoonlijk niet meer hoef mee te maken, de ondergang van het avondland haha.

Nou ja . . . Zoiets mag je alleen zeggen als je ouder dan 70 bent.


Maar als je je medeburgers zo ziet babbelen hier, ja, echt hopeloos. Vooral de 'islamitische' benadering gaat nergens over, in ieder geval niet over het hier en nu en wat te doen aan de problemen.
Niet om het een of ander hóór . . . over restauratie van een denken (levensbeschouwing enz.) waar het in het verleden tragisch mee is afgelopen, heeft een niet nader te noemen Sloveense denker een boekje opengedaan. De titel van dit boek luidt First as Tragedy, Then as a Farce.
En de eerste regels (English!) in dit onvolprezen boek:

"The title of this book is intended as an elementary IQ test for the
reader: if the first association it generates is the vulgar anti-communist
cliche-"You are right-today, after the tragedy of twentieth-century
totalitarianism, all the talk about a return to communism can only be
farcical!"-then I sincerely advise you to stop here."


Ja man, ernstig probleem. Spagaat. Ik weet niet hoe je dat wil vernieuwen zonder een oncontroleerbare moloch te kweken. Maar misschien gaat het daarheen, een soort technocratische non-democratie die nog wel een beetje leefbaar is, maar zodra je afwijkt ga je eraan. Een soort Singapore ofzo.

Als de boel de boel gelaten wordt dan zal democratie inhoud gegeven worden door mini-platforms voor speciale problemen. Mini-platforms, vaak verenigd via internet, waar gelegenheidscoalities worden gevormd voor ieder afzonderlijk probleem. Het huidige kabinet kun je hier als voorbode van zien. Nog even en er zitten 150 ongebonden individuen in de TK.

Wat internet en de daarbij behoren hoeveelheid informatie betreft verkeert bijna iedereen in een fase waar door de bomen het bos niet wordt gezien.
Op een gegeven moment zal na de vermoeidheid van het het internet de fase aanbreken om te gaan schiften (teneinde nog meer vermoeidheid te voorkomen). En het schiften zal ten gevolge hebben dat intellectualisme op een hoger plan zal komen te staan en praktischer vertaald kan worden. En degenen die daar niet in mee kunnen gaan zullen hun intellectuele beperkingen - al dan niet daartoe gedwongen - in gaan zien.

foxcave
09-09-11, 15:26
Ik zie dat dit het topic van de nieuwe elite is, het nieuwen intellect, het geweten van morgen..

Wel dames en heren ik heb nieuws voor u, tot nu toe zijn alle grote economieën omstaan doordat er een zo goed als gratis grondstof uitgebuit kon worden, echter de grondstoffen raken op, de opkomst van de zogenaamde nieuwe economieën zijn niets anders dan de stuiptrekkingen van erg oud geld.

De nieuwe productie landen kunnen nu al bijna niet voldoen aan hun eigen vraag.
Je hoort niemand meer over peak oil, dat wil niet zeggen dat het ineens weg is...
Neem bijvoorbeeld onze eigenste gasbel, niet lang meer dan is ie leeg....en moeten we het hebben van de transport van het gas van iemand anders.....

Echt, dat domme links rechts denken, kapitalistisch met een echte democratische of misschien wel een communistische grondslag, allemaal nutteloos als de grondstoffen op zijn.

Witte78
09-09-11, 15:32
de opkomst van Azië.


Dit wordt vaak gepresenteerd als iets dat we moeten vrezen, of iets dat we moeten tegenwerken. Daarmee wordt dan gesuggereerd dat we er überhaupt invloed op hebben. Ik heb die hype nooit echt begrepen.

mark61
09-09-11, 15:49
Niet om het een of ander hóór . . . over restauratie van een denken (levensbeschouwing enz.) waar het in het verleden tragisch mee is afgelopen, heeft een niet nader te noemen Sloveense denker

...

Mini-platforms, vaak verenigd via internet, waar gelegenheidscoalities worden gevormd voor ieder afzonderlijk probleem. Het huidige kabinet kun je hier als voorbode van zien. Nog even en er zitten 150 ongebonden individuen in de TK

Ik weet nou wel dat je van de bhagwan SZ bent. Maar wat dat te maken heeft met het op pb geventileerde islamitische gedachtengoed over de wereld, de maatschappij en de toekomst, ik weet het niet.

Dat het allebei even weinig relevant is?

Die gelegenheidscoalities hebben we gezien. Als de participanten zwakbegaafd zijn werkt geen enkel systeem.

mark61
09-09-11, 15:51
Dit wordt vaak gepresenteerd als iets dat we moeten vrezen, of iets dat we moeten tegenwerken. Daarmee wordt dan gesuggereerd dat we er überhaupt invloed op hebben. Ik heb die hype nooit echt begrepen.

Je denkt niet dat die opkomst ten koste van onze welvaart zal zijn? Ik denk niet zozeer dat we iets aan die opkomst kunnen doen, alswel onze neergang kunnen vertragen.

Ik zie een steeds grotere strijd om de grondstoffen en fossiele energiebronnen, en botweg oorlog erom voeren kan en mag niet meer. Geloof ik.

mark61
09-09-11, 15:52
Ik zie dat dit het topic van de nieuwe elite is,

Waar blijkt dat uit?

Ik heb nieuws voor je, wij hebben geen grondstoffen. Anders dan duurzame energiebronnen, maar die willen we niet. Die zijn bah.

foxcave
09-09-11, 16:22
Waar blijkt dat uit?

Ik heb nieuws voor je, wij hebben geen grondstoffen. Anders dan duurzame energiebronnen, maar die willen we niet. Die zijn bah.

Geen grondstoffen meer, das heel wat anders...we hebben ze wel gehad hoor.

Maar je zegt voor mij iets nieuws, wij hebben duurzame energie bronnen, vertel meer.

Saul
09-09-11, 16:27
Islamisme weinig relevant... maar wel de godganse dag reageren bij moslims, over moslims omdat je moslims zo eng en interessant vindt. :hihi:

foxcave
09-09-11, 16:54
Islamisme weinig relevant... maar wel de godganse dag reageren bij moslims, over moslims omdat je moslims zo eng en interessant vindt. :hihi:


Nee hoor, reageren op een forum dat toevallig maroc heet en waar veel Marokkanen zitten, waarvan de meesten dan wel weer beweren moslim te zijn, dat wel....

Joesoef
09-09-11, 18:22
Nee hoor, reageren op een forum dat toevallig maroc heet en waar veel Marokkanen zitten, waarvan de meesten dan wel weer beweren moslim te zijn, dat wel....


Je uitlaatklep.

foxcave
09-09-11, 19:14
Je uitlaatklep.

Niet echt, maar ik moet toegeven het helpt wel :wtf:

Wizdom
09-09-11, 22:17
door Marc Leijendekker

Onafhankelijk van elkaar komen Timothy Garton Ash en Dominique Moïsi, twee gerenommeerde commentatoren, vandaag tot de conclusie dat de aanslagen van 9/11 geen keerpunt waren in de internationale politiek.

Het was vooral een eindpunt, schrijft de Fransman Moïsi in de Herald Tribune, een symbool voor het einde van de American Century, de 20ste eeuw:

The purported American victory against fundamentalism has been a Pyrrhic one not only because of its financial, moral and diplomatic cost, but in its overreaction, in the waste of energy that could have been used far better in Afghanistan than in Iraq.

America probably underreacted to the terrorist threat before 9/11, and overreacted after the event.

So 9/11 is a historical moment, but not necessarily for the reasons that seemed to prevail at the time. It did not signal the arrival of a new world, but it has accelerated the end of the American Century.

Moïsi vraagt zich af of de eeste tien jaar van de 21ste eeuw voor de VS niet een verloren decennium zijn en dat alle energie en aandacht die in de strijd tegen terrorisme zijn gaan zitten, de aandacht niet hebben afgeleid van de belangrijkste ontwikkeling van de afgelopen tien jaar: de opkomst van Azië.

Garton Ash volgt ongeveer dezelfde lijn. De Britse historicus vraagt zich in The Guardian af hoe we over twintig jaar tegen 9/11 zullen aankijken. Als een incident, een doodlopende zijweg in de geschiedenis, voorspelt hij. Hij wijst op de enorme kosten, direct en indirect, van de oorlogen in Afghanistan en Irak, die volgens sommige berekeningen uitkomen op 3200 tot 4000 miljard dollar.

When the anniversary articles come to be written on 11 September 2031, will commentators look back on a 30 years war against Islamist terrorism, comparable to the cold war, as the defining feature of world politics since 2001? I think not. They will most likely see this longer period as being defined by the historic power shift from west to east, with a much more powerful China and a less powerful United States, a stronger India and a weaker European Union.

’9/11 was geen keerpunt’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/08/911-was-geen-keerpunt/)

http://www.youtube.com/watch?v=SknHxRnkUPg

Wizdom
09-09-11, 22:20
http://www.youtube.com/watch?v=54eqSG21LTQ

Wizdom
09-09-11, 22:24
http://www.youtube.com/watch?v=xfaOJaNVG2E&feature=related

Wizdom
09-09-11, 23:01
http://www.youtube.com/watch?v=4VHrQrpHjvk&feature=related

BlackBox
09-09-11, 23:43
Ik weet nou wel dat je van de bhagwan SZ bent.
Namens de Sloveense zusterpartij van D66 is SZ kandidaat geweest voor het presidentschap van Slovenië.
D66 is enerzijds anti-ideologisch maar anderzijds de grens tussen politiek links en rechts.
En tussen wat SZ te bieden heeft zitten interessante ideeën om een solide links blok te vormen.

mark61
09-09-11, 23:43
Net weer even Maarten van Rossem op herhaling, wat een verademing. Dat was de enige Nederlander die op en na 9/11 niet hysterisch werd.

mark61
09-09-11, 23:47
Geen grondstoffen meer, das heel wat anders...we hebben ze wel gehad hoor.

Maar je zegt voor mij iets nieuws, wij hebben duurzame energie bronnen, vertel meer.

Dat gas bedoel je? Of hebben we metalen in de grond zitten? Edelstenen?

Godallemachtig. Denk eerst maar even na voor je zo'n oliedomme vraag stelt.

mark61
09-09-11, 23:49
Islamisme weinig relevant..

In plaats van dat imbeciele gereet kan je beter vertellen wat je niet bevalt aan mijn post.

Tegen wie babbel je hier eigenlijk?

Je wou beweren dat islamisme relevant is gebleken voor de islamitische wereld? Na Tunesië, Lybië, Egypte, Syrië, Bahrein, Oman, Irak, Libanon, ....?

Dan ben je echt totaal van de wereld.

mark61
09-09-11, 23:51
http://www.youtube.com/watch?v=4VHrQrpHjvk&feature=related

Kan je niet gewoon zeggen wat je bedoelt in plaats van imbeciele, harame joetjoepfilmpjes te plaatsen?

Je wou beweren dat halfabeet, verveeld miljonairskind Bin Laden iets belangwekkends te melden had?

H.P.Pas
10-09-11, 00:59
De laatste tien jaar hebben bewezen dat zodra de Tokkies herzenloos achter op korte termijn denkende, populitische slogans wauwelende politici aan gaan lopen de zaak in de soep draait.


Oud nieuws.


Quand la populace se mêle de raisonner, tout est perdu. » ...

mark61
10-09-11, 01:21
Oud nieuws.


Quand la populace se mêle de raisonner, tout est perdu. » ...


Tsja hoe lossen we dat netjes op.

Vroeger schiepen politici zelf die distantie. Tegenwoordig buitelen ze over elkaar heen om zich nog onder het niveau van de burgers op te stellen.

BlackBox
10-09-11, 01:53
Tsja hoe lossen we dat netjes op.

Vroeger schiepen politici zelf die distantie. Tegenwoordig buitelen ze over elkaar heen om zich nog onder het niveau van de burgers op te stellen.
Over dit onderwerp heb ik op 10-03-2010 een interessante uitzending van Tegenlicht (VPRO) gezien. 2 heren kwamen aan het woord.

(Intro)
Vroeger was de politicus een heer, een man van statuur die op gepaste afstand van het volk regeerde. Maar in de jaren 60 kwam de omslag. Onder het mom van weg met de achterkamertjespolitiek dient de politicus zich onder het volk te begeven. Hij dient een gewoon mens te zijn.

Paul Frissen (bestuurskundige) en van auteur Gevaar verplicht, de noodzaak van een aristocratische democratie:

Dat vind ik ook zo'n interessante categorie, gewoon mens willen zijn. Ik ben hem nog nooit tegengekomen. Het lijkt mij ook dat de politiek niet over gewone mensen gaat, maar dat de politiek gaat juist over wat mensen bijzonder maakt. Het feit dat ze het met elkaar oneens zijn. Dat ze conflicten hebben, dat ze strijd hebben, belangentegenstellingen, de gewone mens opzoeken, ik weet niet wat je dan hoopt aan te treffen.
De kloof tussen burger en politiek moet niet kleiner maar juist groter worden. Het is niet de taak van het parlement om de stem van het volk weer te geven.
Het is een buitengewoon misverstand. Want het volk bestaat niet, laat staan dat het 1 stem heeft. Het interessante van het volk is dat het verdeeld is. Daarom hebben we ook democratie. Als het volk 1 zou zijn, uit 1 mond zou spreken, het klassieke populistische verhaal dan zouden we geen democratie nodig hebben.

Thorbecke de man die stond aan de wieg van de democratie schreef 150 jaar geleden al: De zaak der regering is niet hare zaak maar die des volks. De kiezer moeten van de gekozenen niet hun echo willen maken.

Prachtig.

Daamee drukt ie 2 belangrijke ideeën uit. De eerste is de idee dat democratie de macht van het volk is. Dt tweede is dat het volk daartoe vertegenwoordigers kiest en dat die vertegenwoordigers niet de spreekbuis van het volk zijn, maar zelf tot oordeelsvorming komen. Dat is natuurlijk de kern van een democratie.

De kleine kloof heeft een groot risisco. Politici doen allerlei beloftes maar kunnen die lang niet altijd allemaal waarmaken En zo blijft de burger steeds gefrustreerder achter.

Ook politiek historicus Remieg Aarts (Het aanzien van de politiek; geschiedenis van een functionele fictie) pleit voor een grotere afstand tussen burger en politiek.
De politiek moet weer een A-merk worden vindt hij:

De geschiedenis heeft bewezen dat meer waardigheid leidt tot meer geloofwaardigheid. Burgers hebben een behoeft aan een mooie of verheven aankleding. En denk niet dat is iets van alleen het verleden en dat dit nu niet meer zou werken. Er is onze sameleving ook een ongelofelijke behoefte aan mensen met een sterrenstatus, aan mensen die op een voetstuk staan, aan mensen die inspirerend leiderschap vertonen. We hebben in zekere zin in onze samenleving behoefte aan mensen op een voetstuk plaatsen.

At your service (Pim Fortuyn) vinden Frissen en Aerts onzin. De politiek is geen dienstverlenende sector en de burger is geen klant.

Remieg Aarts:
De klant is koning. Dat is de suggestie die daar van is uitgegaan. En of dat de juiste verhouding is tussen burgers en hun bestuur, want laten we wel wezen want ook in een democratie blijft het zo dat we een bestuur zelf gekozen hebben, maar dat op het moment dat het een bestuur is, gezag over ons moet uitoefenen. Ook dingen moet doen die voor ons, voor delen van de bevolking onaangenaam zijn.

En ik denk dat politici dat alleen maar gezaghebbend kunnen doen, van tijd tot tijd nee zeggen als ze een zekere afstand bewaren ten opzichte van al die verschillende opvattingen en ideeën die in de samenleving bestaan.
Als je dan afwegingen moet maken tussen concurrende belangen en concurrerende posities in de samenleving, kun je dat ook alleen als politicus gezaghebbend doen als je je niet al te zeer geïdentificeerd hebt met 1 van die belangen.

Dat kan leiden tot vergaande, of tot duurzame of tot tijdelijke impopulariteit van het beleid. So be it.
Iedereen zegt begrip te hebben voor impopulaire maatregelen in het algemeen belang zolang als dat niet in de eigen achter tuin gebeurt.

foxcave
10-09-11, 07:20
Dat gas bedoel je? Of hebben we metalen in de grond zitten? Edelstenen?

Godallemachtig. Denk eerst maar even na voor je zo'n oliedomme vraag stelt.


Je roep als een 10 jarige ook maar wat in de ruimte om groot en stoer te lijken niet waar.

De rijkdommen die Nederland ooit heeft gekend waren de bomen waar Nederland mee vol heeft gestaan, de bomen waar we onze schepen van bouwden......
De laatste jaren is het even dat beetje aardgas, en als dat op is....

Maar nogmaals, jij had had in al je goedheid over duurzame energiebronnen, welke heb ik gemist die nuttig zijn, verlicht mij o alwetende.

foxcave
10-09-11, 07:28
Oud nieuws.


Quand la populace se mêle de raisonner, tout est perdu. » ...



Er gaat iets aan vooraf, ook Voltaire moet je wel in zijn eigen hokje laten, anders gaat het fout.


Toutes les quereles de cette espece ont commencé par des gens oisifs et qui étaient à leur aise.

foxcave
10-09-11, 07:34
Net weer even Maarten van Rossem op herhaling, wat een verademing. Dat was de enige Nederlander die op en na 9/11 niet hysterisch werd.


Een erg slimme man, alleen zijn voorkeur voor de PVDA heb ik nooit kunnen begrijpen.

foxcave
10-09-11, 07:45
Dat kan leiden tot vergaande, of tot duurzame of tot tijdelijke impopulariteit van het beleid. So be it.
Iedereen zegt begrip te hebben voor impopulaire maatregelen in het algemeen belang zolang als dat niet in de eigen achter tuin gebeurt.

Zolang we ons dat allemaal maar goed blijven realiseren is het goed.
Maar helaas, een stapje terug doen ligt niet in mens aart, we kunnen alleen door als er meer meer meer meer komt.

Gisteren sprak ik er nog met een collega over, best wel een intelligente man, ik vroeg hem hoe hij dacht over een minimum bestaan in Nederland, hoort daar een pc bij , een mobieltje, een flatscreen, een auto, je kent het wel.

Hij was van mening van wel, zelfs in de bijstand moest dat mogelijk zijn en moest de gemeenschap het opbrengen.

Op mijn vraag wat dan te doen als er geen geld voor is, moest er maar meer belasting betaald worden, toen ik hem vertelde dat dat voor hem betekende minder salaris, moest de baas dat maar opbrengen, en als dit betekende dat dat wat wij verkopen duurder moest worden dan moest dat maar, na nog een paar argumenten heen en weer vroeg ik hem of hij wel door had dat je zo nooit uit die cirkel kwam om de simpele reden dat hij niets in wilde leveren zij hij dat ik loog....

Een heel verhaal, maar het bevestigd je woorden overduidelijk.

Max Stirner
10-09-11, 10:41
Net weer even Maarten van Rossem op herhaling, wat een verademing. Dat was de enige Nederlander die op en na 9/11 niet hysterisch werd.


Die meneer die dezelfde avond nog wist te voorspellen dat 911 heus niet zo'n impact op de internationale politieke verhoudingen zou hebben ?

super ick
10-09-11, 10:44
Over dit onderwerp heb ik op 10-03-2010 een interessante uitzending van Tegenlicht (VPRO) gezien. 2 heren kwamen aan het woord.

(Intro)
Vroeger was de politicus een heer, een man van statuur die op gepaste afstand van het volk regeerde. Maar in de jaren 60 kwam de omslag. Onder het mom van weg met de achterkamertjespolitiek dient de politicus zich onder het volk te begeven. Hij dient een gewoon mens te zijn.

Paul Frissen (bestuurskundige) en van auteur Gevaar verplicht, de noodzaak van een aristocratische democratie:

Dat vind ik ook zo'n interessante categorie, gewoon mens willen zijn. Ik ben hem nog nooit tegengekomen. Het lijkt mij ook dat de politiek niet over gewone mensen gaat, maar dat de politiek gaat juist over wat mensen bijzonder maakt. Het feit dat ze het met elkaar oneens zijn. Dat ze conflicten hebben, dat ze strijd hebben, belangentegenstellingen, de gewone mens opzoeken, ik weet niet wat je dan hoopt aan te treffen.
De kloof tussen burger en politiek moet niet kleiner maar juist groter worden. Het is niet de taak van het parlement om de stem van het volk weer te geven.
Het is een buitengewoon misverstand. Want het volk bestaat niet, laat staan dat het 1 stem heeft. Het interessante van het volk is dat het verdeeld is. Daarom hebben we ook democratie. Als het volk 1 zou zijn, uit 1 mond zou spreken, het klassieke populistische verhaal dan zouden we geen democratie nodig hebben.

Thorbecke de man die stond aan de wieg van de democratie schreef 150 jaar geleden al: De zaak der regering is niet hare zaak maar die des volks. De kiezer moeten van de gekozenen niet hun echo willen maken.

Prachtig.

Daamee drukt ie 2 belangrijke ideeën uit. De eerste is de idee dat democratie de macht van het volk is. Dt tweede is dat het volk daartoe vertegenwoordigers kiest en dat die vertegenwoordigers niet de spreekbuis van het volk zijn, maar zelf tot oordeelsvorming komen. Dat is natuurlijk de kern van een democratie.

De kleine kloof heeft een groot risisco. Politici doen allerlei beloftes maar kunnen die lang niet altijd allemaal waarmaken En zo blijft de burger steeds gefrustreerder achter.

Ook politiek historicus Remieg Aarts (Het aanzien van de politiek; geschiedenis van een functionele fictie) pleit voor een grotere afstand tussen burger en politiek.
De politiek moet weer een A-merk worden vindt hij:

De geschiedenis heeft bewezen dat meer waardigheid leidt tot meer geloofwaardigheid. Burgers hebben een behoeft aan een mooie of verheven aankleding. En denk niet dat is iets van alleen het verleden en dat dit nu niet meer zou werken. Er is onze sameleving ook een ongelofelijke behoefte aan mensen met een sterrenstatus, aan mensen die op een voetstuk staan, aan mensen die inspirerend leiderschap vertonen. We hebben in zekere zin in onze samenleving behoefte aan mensen op een voetstuk plaatsen.

At your service (Pim Fortuyn) vinden Frissen en Aerts onzin. De politiek is geen dienstverlenende sector en de burger is geen klant.

Remieg Aarts:
De klant is koning. Dat is de suggestie die daar van is uitgegaan. En of dat de juiste verhouding is tussen burgers en hun bestuur, want laten we wel wezen want ook in een democratie blijft het zo dat we een bestuur zelf gekozen hebben, maar dat op het moment dat het een bestuur is, gezag over ons moet uitoefenen. Ook dingen moet doen die voor ons, voor delen van de bevolking onaangenaam zijn.

En ik denk dat politici dat alleen maar gezaghebbend kunnen doen, van tijd tot tijd nee zeggen als ze een zekere afstand bewaren ten opzichte van al die verschillende opvattingen en ideeën die in de samenleving bestaan.
Als je dan afwegingen moet maken tussen concurrende belangen en concurrerende posities in de samenleving, kun je dat ook alleen als politicus gezaghebbend doen als je je niet al te zeer geïdentificeerd hebt met 1 van die belangen.

Dat kan leiden tot vergaande, of tot duurzame of tot tijdelijke impopulariteit van het beleid. So be it.
Iedereen zegt begrip te hebben voor impopulaire maatregelen in het algemeen belang zolang als dat niet in de eigen achter tuin gebeurt.


Er zijn diverse beslissingen achter elkaar genomen zijn waar een meerderheid van de bevolking NIET achter stond cq staat.
Als achteraf die beslissingen dan ook nog verkeerd uit pakken.........
Op zich geen probleem als die kiezer gewoon 12 uur per dag werkt en een uurtje (staats)radio luistert. Alleen die kiezer kan anno 2011 meekijken en meeluisteren. Erg lastig voor de heren regenten als je verkeerde besluiten zo zichtbaar zijn voor het gepeupel. Jakkes!

De zgn. regent / onafhankelijke / boven de partijen staande staatsman is altijd een policitus die met pensioen is, of dood.

Om jezelf hier even neer te zetten als een soort elite en half Nederland idoot verklaren en 'afstand tot de kiezer' en regentschap prediken is etaleren van hoogmoedswaanzin. Terug naar de ivoren toren. Nostalgie. Geinig onderwerp voor een columnist maar het getuigd niet van realiteitsbesef.

mark61
10-09-11, 11:44
Die meneer die dezelfde avond nog wist te voorspellen dat 911 heus niet zo'n impact op de internationale politieke verhoudingen zou hebben ?

Ja, die. Het veranderde dan ook niks.

mark61
10-09-11, 12:44
In plaats van dat imbeciele gereet kan je beter deelnemen aan de discussie. Eric.

BlackBox
10-09-11, 13:00
Zolang we ons dat allemaal maar goed blijven realiseren is het goed.
Maar helaas, een stapje terug doen ligt niet in mens aart, we kunnen alleen door als er meer meer meer meer komt.
De impopulaire maatregel in de achtertuin in de uitzending van Tegenlicht (10-03-2010) was een windmolenpark in zee vlak voor Urk.
De hele bevolking van Urk liep te hoop tegen het a.s. windmolenpark en er is een lokale politieke partij opgericht. Bezwaren waren dat het uitzicht op zee bedorven zou worden (het lijkt alsof je in een fabriek woont). Voor de kust van Urk waren meer dan eens in een vliegende storm vissersboten gezonken waarvan de opvarenden jammerlijk waren verdronken. Een windmolenpark zou een ontheiliging zijn van een vissersbegraafplaats op zee.
Aan de grote lijn dat je moet anticiperen op het opraken van fossiele brandstoffen door alternatieve energie hadden de Urkers geen boodschap.


Gisteren sprak ik er nog met een collega over, best wel een intelligente man, ik vroeg hem hoe hij dacht over een minimum bestaan in Nederland, hoort daar een pc bij , een mobieltje, een flatscreen, een auto, je kent het wel.

Hij was van mening van wel, zelfs in de bijstand moest dat mogelijk zijn en moest de gemeenschap het opbrengen.

Op mijn vraag wat dan te doen als er geen geld voor is, moest er maar meer belasting betaald worden, toen ik hem vertelde dat dat voor hem betekende minder salaris, moest de baas dat maar opbrengen, en als dit betekende dat dat wat wij verkopen duurder moest worden dan moest dat maar, na nog een paar argumenten heen en weer vroeg ik hem of hij wel door had dat je zo nooit uit die cirkel kwam om de simpele reden dat hij niets in wilde leveren zij hij dat ik loog....

Het standaard linkse verhaal is dat consumptie voor allen goed is voor de economie en zelfs de economie doet groeien.
Feit is echter dat vanaf 1985 de koopkracht in Nederland is gedaald. Ogenschijnlijk kan het luxer lijken dan vroeger. Maar pc, mobieltje enz. worden vervaardigd in landen waar mensen 6 dagen per week 12 uur of langer in de fabriek staan en gehuisvest zijn in woningen die naar Nederlandse maatstaven kleine konijnenhokken zijn. Het percentage zelfmoorden is heel hoog.

Daarnaast wordt de prijs gedrukt door ongebreideld grondstoffen te roven uit de Derde Wereld. Dit door een aantal krijgsheren wapens te geven waarmee ze zich kunnen verrijken en de rest van de bevolking kreperend en wel grondstoffen kan delven:

Natuurlijk willen we best wat ontwikkelingshulp geven of een grote actie op touw zetten om de slachtoffers van een ramp te helpen, maar we grijpen niet in als we daarmee het economisch systeem in gevaar brengen. Congo is hiervan een goed voorbeeld. De grootste ramp van het afgelopen decennium. Er zijn miljoenen mensen doodgegaan. Wat er in Congo gaande is, is geen etnisch conflict. Het gaat om de controle van belangrijke grondstoffen, zoals koltan, dat fabrikanten gebruiken om mobiele telefoons te maken. Door de burgeroorlog hebben de warlords deze markt in handen gekregen. Het Rwandese leger heeft meer dan 250 miljoen dollar verdiend aan de verkoop van koltan. En wij zijn niet bereid in te grijpen om dit conflict te beëindigen. Ik denk ook niet dat we op een meer individueel niveau bereid zijn onze mobiele telefoons op te geven. Waarom zouden we ook?
Bron (http://www.filosofiemagazine.nl/00/fm/nl/0/artikel/print/26174/Slavoj_%C5%BDi%C5%BEek:__We_naderen_het_nulpunt_.h tml)
[modus Maarten van Rossem]Strikt op de korrel genomen vallen de 3000 doden van 11-09-2001 reuze mee. Zeker gezien de snel groeiende kloof tussen extreem rijk en extreem arm. En voor de nabije toekomst moet een herhaling op nog grotere schaal niet worden uitgesloten. [/modus Maarten van Rossem]


Een heel verhaal, maar het bevestigd je woorden overduidelijk.
Ik ben gewend veel te lezen.
Bovendien vind ik het geinig om met lange teksten (en citaten) nep-links op dit forum, dat met nauwelijks meer dan oneliners hun verhevenheid boven de tokkies wil illustreren, als het even kan goed te ergeren.

BlackBox
10-09-11, 13:06
Er zijn diverse beslissingen achter elkaar genomen zijn waar een meerderheid van de bevolking NIET achter stond cq staat.
Als achteraf die beslissingen dan ook nog verkeerd uit pakken.........
Op zich geen probleem als die kiezer gewoon 12 uur per dag werkt en een uurtje (staats)radio luistert. Alleen die kiezer kan anno 2011 meekijken en meeluisteren. Erg lastig voor de heren regenten als je verkeerde besluiten zo zichtbaar zijn voor het gepeupel. Jakkes!

De zgn. regent / onafhankelijke / boven de partijen staande staatsman is altijd een policitus die met pensioen is, of dood.

Om jezelf hier even neer te zetten als een soort elite en half Nederland idoot verklaren en 'afstand tot de kiezer' en regentschap prediken is etaleren van hoogmoedswaanzin. Terug naar de ivoren toren. Nostalgie. Geinig onderwerp voor een columnist maar het getuigd niet van realiteitsbesef.

Van eeen columnist is geen sprake. Wel van 2 schrijvers van boeken.

Dus je hebt zoals gebruikelijk niet goed gelezen.

Het is ook logisch dat je mordicus tegen hetgene bent wat de schrijvers stellen.

Want dankzij het populisme kun jij je ook inbeelden net zoveel verstand te hebben van politiek als politici.

BlackBox
10-09-11, 13:06
In plaats van dat imbeciele gereet kan je beter deelnemen aan de discussie. Eric.
:lol:

Slinger
10-09-11, 14:13
Ja, die. Het veranderde dan ook niks.

Hear, hear!

9/11, of beter gezegd de Amerikaanse reactie erop, heeft de hele wereld veranderd.

mark61
10-09-11, 14:21
Hear, hear!

9/11, of beter gezegd de Amerikaanse reactie erop, heeft de hele wereld veranderd.

Vertel.

Slinger
10-09-11, 14:27
Vertel.

Vanaf dat moment werden dictators en autoritaire regimes aangepakt. Dictators waren plotseling hun leven niet meer zeker, verdrukte volken kregen hoop. Het heeft allemaal geleid tot de Arabische lente van dit jaar, en wie weet tot nog meer.

En ere, ere wie ere toekomt, George Bush jr. heeft het allemaal in gang gezet. Ik voorspel dat over een aantal jaren veel meer positief over hem gedacht zal worden.

mark61
10-09-11, 14:36
Vanaf dat moment werden dictators en autoritaire regimes aangepakt. Dictators waren plotseling hun leven niet meer zeker, verdrukte volken kregen hoop. Het heeft allemaal geleid tot de Arabische lente van dit jaar, en wie weet tot nog meer.

En ere, ere wie ere toekomt, George Bush jr. heeft het allemaal in gang gezet. Ik voorspel dat over een aantal jaren veel meer positief over hem gedacht zal worden.

Huh? De ene marionet werd door de andere vervangen, bedoel je. In Irak zo'n beetje, in Afghanistan werd er eentje geïnstalleerd.

Welke andere 100 dictators zijn dan 'aangepakt'?

Echt, je kletst maar wat.

De Arabische lente heeft er een paar verjaagd, no thanks to de VS. Die wilden het liefste Moebarak en de rest houden.

Die lui in Bahrein, Jemen en Oman mogen gewoon blijven. Obama doet damage control, niets meer.

Heel Afrika zit vol met dictators. Half Azië. Hoor jij de VS zelfs maar zoveel als piepen? Nee.

Hou toch op joh met je onnozele leugens.

H.P.Pas
10-09-11, 14:47
Die meneer die dezelfde avond nog wist te voorspellen dat 911 heus niet zo'n impact op de internationale politieke verhoudingen zou hebben ?

Hij had gelijk.

Slinger
10-09-11, 15:53
Huh? De ene marionet werd door de andere vervangen, bedoel je. In Irak zo'n beetje, in Afghanistan werd er eentje geïnstalleerd.

Welke andere 100 dictators zijn dan 'aangepakt'?

Echt, je kletst maar wat.

De Arabische lente heeft er een paar verjaagd, no thanks to de VS. Die wilden het liefste Moebarak en de rest houden.

Die lui in Bahrein, Jemen en Oman mogen gewoon blijven. Obama doet damage control, niets meer.

Heel Afrika zit vol met dictators. Half Azië. Hoor jij de VS zelfs maar zoveel als piepen? Nee.

Hou toch op joh met je onnozele leugens.

Nou, mijn opmerking is niet bedoeld om over te discussiëren hoor. Jij vroeg om een nadere uitleg en die heb ik gegeven en nu mag je er over nadenken.

mark61
10-09-11, 15:57
Hier heb je je enige verandering:

Na 9/11 schortte het Westen de mensenrechten op

Op 9/11 verwoestte Osama bin Laden de Twin Towers in New York en bracht zo 2.977 mensen om. Krap een maand later, op 4 oktober, schortten Europa en de VS de mensenrechten op.

9/11 kent iedereen. Van 4/10 heeft vrijwel niemand gehoord. Europese NAVO-landen stemden op die dag in met clandestiene CIA-ontvoeringen. Zogeheten renditions, het buiten iedere rechtsregel om arresteren en ontvoeren van verdachten van Al-Qaeda-connecties naar zogeheten black sites. Geen arrestatiebevel, geen toegang tot een rechter of advocaat, geen contact met familie, geen besef van tijd en plaats.

Alle burgerrechten over bescherming tegen willekeur, marteling of machtsmisbruik gingen het raam uit. Deze verdachten werd iedere procedurele waarborg onthouden. In Guantánamo Bay, Cuba zit de erfenis van deze opzettelijk clandestiene actie opgesloten. 172 verdachten in onbeperkte detentie zonder uitzicht op een volwaardig proces.

De Europese landen keken de andere kant uit. Velen stelden hun luchtruim open of gaven permissie voor tussenlandingen. Menig Europese inlichtingendienst stak een handje toe. Verdachten werden opgespoord, ontvoerd en aan de CIA uitgeleverd. Die liet ze in Egypte, Afghanistan of Cuba met geweld ondervragen. De Amerikaanse vicepresident Dick Cheney verdedigde het folteren in zijn memoires vorige week nog als nuttig en nodig.

9/11 was onvoorstelbaar. Maar de snelheid waarmee het Westen op 4/10 de rechtsstaat opzijzette, is achteraf bron van diepe schaamte. Of zou het moeten zijn. ‘Inter arma silent leges’, oorlog doet wetten zwijgen, schreef Cicero in 52 voor Christus. Dat bleek dus op 4/10.

Polen, Roemenië en Litouwen lieten de VS zelfs ondervragingscentra op hun grondgebied inrichten. De Raad van Europa schreef in 2005 en 2007 dat er een ‘spinneweb’ van CIA-vluchten en medeplichtigheid over Europa lag. Deze week inventariseerde de Raad of de slachtoffers sindsdien zijn gecompenseerd en het gezag verantwoording heeft afgelegd. Het beeld is droevig. Alleen in Duitsland en Italië verrichten rechters degelijk onderzoek. Een Italiaanse rechter veroordeelde 25 daders, onder wie 23 Amerikanen, bij verstek. Het Verenigd Koninkrijk heeft voor een aanzienlijk bedrag geschikt met 16 slachtoffers. Onderzoek door Justitie in Litouwen, Polen, Portugal en Spanje is vastgelopen. In de VS hebben alle betrokkenen bij ontvoering en foltering immuniteit van vervolging gekregen.

De slachtofferverhalen komen rechtstreeks uit het griezelboek. Mensenrechtencommissaris Thomas Hammarberg haalde deze maand de lotgevallen van twee Egyptische asielzoekers op, die Zweden in december 2001 arresteerde. Een gemaskerd CIA-team trok ze op het vliegveld de kleren uit, gaf ze een pak slaag, daarna een zetpil met kalmerende middelen, een blinddoek, luiers, hand- en voetboeien om, en hóp het vliegtuig in, naar Egypte. Daar werden ze gemarteld. Ook de Duitse autoverkoper Khaled el-Masri bleef in het spinneweb hangen. Op vakantie onderweg werd hij aan de Macedonische grens gearresteerd. De CIA vloog hem naar Afghanistan. Vier maanden later werd de vergissing ontdekt. Men zocht een zekere Al-Masri. Daarop werd El-Masri teruggevlogen en in Albanië gedumpt. Macedonië wil er nu geen onderzoek naar doen.

Vorige maand ontdekte de Britse mensenrechtenorganisatie Reprieve in een New Yorkse rechtbank een obscuur handelsgeschil tussen twee bedrijven. In het procesdossier zaten voor het eerst keiharde bewijzen van de rendition-vluchten. De CIA had een zakenjet gehuurd bij de firma Sportsflight dat toestellen van rijke particulieren doorverhuurde. In drie jaar werd 1.258 uur voor de CIA gevlogen en zes miljoen dollar omzet geboekt. In Europa deed het toestel Tenerife, Shannon, Rome, Frankfurt en Glasgow aan. De verhuurder dacht ‘ambtenaren en hun gasten’ te vervoeren. De eigenaar ontdekte later dat het registratienummer op de staart berucht was geworden. Nu is hij bang om in zijn eigen vliegtuig te vliegen.

Hammarberg schrijft dat Europa zijn aandeel in deze misdrijven feitelijk onbestraft heeft gelaten, net als de VS. Dat geheime diensten samen blijven werken is belangrijker dan dat marteling wordt voorkomen. Uit naam van de ‘oorlog tegen terreur’ hebben de VS en Europa zelf misdrijven gepleegd. Guantánamo is een aanfluiting, met gevangenen die op basis van een ‘risicoprofiel’ vastzitten. Niet omdat een rechter dat besloot. Hoofdverdachte Khalid Sheikh Mohammed zal niet voor een gewone rechtbank verschijnen maar voor een militair tribunaal op Cuba. Veel verdachten legden verklaringen af nadat ze gemarteld werden. Geen bewijs dat een échte rechter ooit zou toelaten. Het Westen heeft tien jaar later maar weinig om trots op te zijn.

Dit verhaal is geplaatst op zaterdag 10 september 2011 om 0:00 uur.

Recht en Bestuur » Na 9/11 schortte het Westen de mensenrechten op :: nrc.nl (http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/2011/09/10/na-911-schortte-het-westen-de-mensenrechten-op/)

mark61
10-09-11, 15:59
Nou, mijn opmerking is niet bedoeld om over te discussiëren hoor. Jij vroeg om een nadere uitleg en die heb ik gegeven en nu mag je er over nadenken.

Oh nee joh? Hoezo? Jij mag niet worden tegengesproken?

Bazel niet zo ongenadig, kwaadaardig stuk onbenul.

Jij beweerde iets, ik liet zien dat je uit je nek kletst, end of story.

Denk daar maar es over na. Godvergeten varken dat je er bent.

Slinger
10-09-11, 16:01
Oh nee joh? Hoezo? Jij mag niet worden tegengesproken?

Bazel niet zo ongenadig, kwaadaardig stuk onbenul.

Jij beweerde iets, ik liet zien dat je uit je nek kletst, end of story.

Denk daar maar es over na. Godvergeten varken dat je er bent.

Je liet helemaal niets zien want je argumentatie was volledig beside the point.

Joesoef
10-09-11, 16:28
Ik tel zeker 3 piepjes :jammer:

Eric de Blois
10-09-11, 16:28
Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven, of, zoals opgedragen door de pastoor/vakbonds-leider, hun stemmen netjes over fatsoenlijk links en fatsoenlijk rechts verdelen.

De laatste tien jaar hebben bewezen dat zodra de Tokkies herzenloos achter op korte termijn denkende, populitische slogans wauwelende politici aan gaan lopen de zaak in de soep draait.

Wellicht tijd voor een radicaal nieuw politiek bestel?

"Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven"

Vrij vertaald: Democratie werkt pas goed als 'bepaalde groepen' niet mee mogen doen.

Jij wilt eigenlijk 'bepaalde' groepen buiten de democratie te houden. Stemmen mag alleen als je aan de voorwaarden voldoet die door een 'select groepje' zijn opgesteld... Volgens mij raak jij precies de essentie van de zwakte van de democratie: de dictatuur van de 'hersenloze' meerderheid. Dat is ook mijn bezwaar, maar ik kom daar gewoon eerlijk voor uit. Jij bent niet echt een democraat, maar durft dat niet onomwonden te zeggen, mogelijk omdat je uit een politiek correct nest komt.

"Wellicht tijd voor een radicaal nieuw politiek bestel?"

Alleen onder een dictatuur is het mogelijk tokkies uit te sluiten.

mark61
10-09-11, 16:33
Wat is dit tegenwoordig voor duistere communicatie? Joesoef, ik haat het als iemand leugens vertelt, en dan heel arrogant erbij meldt dat je er geen commentaar op mag geven. Wat is dat voor flauwekul?

De wereld is na 9/11 niet veranderd, en de VS is zeker niet op dictatorjacht / democratiseringscampagne, wat ze ook beweerden. Integendeel, zou ik haast zeggen.

mark61
10-09-11, 16:36
Je liet helemaal niets zien want je argumentatie was volledig beside the point.

Nog maar een keer. Jij beweert:

Vanaf dat moment werden dictators en autoritaire regimes aangepakt.

Dat is gelul. Er werd een invasie gepleegd in 2 landen. In het ene land werd een dictator afgezet en later opgepakt, en onder toezicht een soort van democratie georganiseerd. In het andere land werd een roversbende zo'n beetje verjaagd, om een andere roversbende te installeren.

Vervolgens constateer ik dat de VS geen enkele dictator waar dan ook heeft aangepakt.

Wat is beside the point?

Jouw vooringenomen leugens.

Slinger
10-09-11, 16:40
Wat is dit tegenwoordig voor duistere communicatie? Joesoef, ik haat het als iemand leugens vertelt, en dan heel arrogant erbij meldt dat je er geen commentaar op mag geven. Wat is dat voor flauwekul?

De wereld is na 9/11 niet veranderd, en de VS is zeker niet op dictatorjacht / democratiseringscampagne, wat ze ook beweerden. Integendeel, zou ik haast zeggen.

Jij kiest er nu eenmaal voor om een bepaald verklaringsmodel op de werkelijkheid los te laten. Bush is bad en Amerika is evil, en wie het niet me eens is mag ik uitschelden. Zo lang jij binnen dat schema blijft denken is er weinig discussie met jou mogelijk, denk ik.

Slinger
10-09-11, 16:44
Nog maar een keer. Jij beweert:

Vanaf dat moment werden dictators en autoritaire regimes aangepakt.

Dat is gelul. Er werd een invasie gepleegd in 2 landen. In het ene land werd een dictator afgezet en later opgepakt, en onder toezicht een soort van democratie georganiseerd. In het andere land werd een roversbende zo'n beetje verjaagd, om een andere roversbende te installeren.

Vervolgens constateer ik dat de VS geen enkele dictator waar dan ook heeft aangepakt.

Wat is beside the point?

Jouw vooringenomen leugens.

Ze werden een beetje onzeker, ze zaten niet meer zo lekker in hun vel. Khadaffi bekeerde zich tot het westen na een bezoek van Rice, Mo kondigde hervormingen af. En toen ontstond een sluipend proces, waarvan we dit jaar de vruchten hebben gezien.

Max Stirner
10-09-11, 16:46
Hij had gelijk.


Twee oorlogen, misschien wel een miljoen doden, een kostenkost van 3 triljoen dollar, en - mede daardoor - een diepe economische crisis in de VS / het Westen die het definitieve einde van de Westerse wereldheerschappij inluidt ....


Lijkt me toch niet niets.

Eric de Blois
10-09-11, 17:00
Moïsi vraagt zich af of de eeste tien jaar van de 21ste eeuw voor de VS niet een verloren decennium zijn en dat alle energie en aandacht die in de strijd tegen terrorisme zijn gaan zitten, de aandacht niet hebben afgeleid van de belangrijkste ontwikkeling van de afgelopen tien jaar: de opkomst van Azië.



Dat is waar. Heel zorgwekkend hoe China en India ons bedolven onder goedkoop geproduceerde laagkwalitatieve pulp. Als dat zo doorgaat betekent dit de ondergang van de westerse industrie. Een veel groter gevaar dan terrorisme.

H.P.Pas
10-09-11, 18:12
Dat is waar. Heel zorgwekkend hoe China en India ons bedolven onder goedkoop geproduceerde laagkwalitatieve pulp. Als dat zo doorgaat betekent dit de ondergang van de westerse industrie. Een veel groter gevaar dan terrorisme.

Those were the days. (http://farm4.static.flickr.com/3061/2975308763_9272da31aa_o.jpg)


De krankzinnige scheefgroei in economische onwikkeling was hèt wereldprobleem van de vorige eeuw. Dat daar een kentering in lijkt te komen, dat kan elk weldenkend mens alleen maar toejuichen.

Wizdom
10-09-11, 22:15
Usable Insight – 9/11/11 “U.S. Files for Bankruptcy!”


9/11/11 New York – Ten years to the day of the terrorist attacks on the World Trade Center in New York City and Pentagon in Washington, D.C., President Barack Obama made the stunning announcement to the General Assembly of the United Nations that the United States was filing for bankruptcy and for protection in accordance with the Chapter 11 provisions of the United States Bankruptcy Code. As Greece had sought and received protection from the European Union, Obama said that the United States was seeking the same from the world’s financial communities.

In a sober, but calm voice Obama said: “Due to economic challenges facing our largest foreign creditors, China and Japan, as well as internally facing the Federal Reserve, and all of their demands for repayment, the U.S. Treasury had no other choice than to file for bankruptcy in accordance with the provisions in Chapter 11 of the United States Bankruptcy Code.”

The President explained: “Real cooperation and collaboration between the Republican and Democratic Parties hasn’t materialized, the consumer confidence needed to drive the economy didn’t come back as hoped for and sustained levels of unemployment all added to this decision.” Obama added, “Wall Street and Main Street haven’t found a way to narrow the chasm between them and have used up precious time and even more precious money which has also moved us to this decision. We are hopeful that using the same opportunity to restructure that companies that file Chapter 11 use and that following the upcoming painful period, we will return to financial health, stability and to a position of world prominence and leadership. That day will not come soon or easily and we will all need to endure this painful period pulling together instead of pulling apart. Although Congress could not come to an agreement, since this happened on my watch, the responsibility rests squarely on my shoulders and I will not rest until we are back on solid footing. I am dedicating my entire political future whether I be in office or not to getting America off its heels and back on its feet and I would like your help it making that happen.”

Other nations were not surprised by America finally realizing that it had no choice. The rest of the world has been aware for several years that the valuation of America and its near term potential was overinflated and that it had become a debtor nation instead of a creditor nation a number of years ago. And with its poorly educated and poorly skilled masses and no scalable solution for reversing that widespread problem, America appeared to be even more of a risk as an investment.

This shocking, but not surprising development may have occurred even sooner had it not been that America’s two largest creditor nations, China and Japan, had remained enamored with the United States as a vital place to invest. With time, those nations along with many others in the world realized that they were thinking of an America that existed from the 1950′s through the 1990′s and one that has not existed for more than a decade.

The lesson taken from this to all countries and peoples, “You can never be too big to fail.”



Enter Orson Welles, October 30, 1938. On that date on the eve of Halloween, Welles narrated a portion of H. G. Wells’ novel The War of the Worlds over the Columbia Broadcasting System (CBS) Radio Network. The first two thirds of the 60-minute broadcast were presented as a series of simulated “news bulletins,” which suggested to many listeners that an actual alien invasion by Martians was currently in progress. In the days following, panic and then outrage filled the minds of many of the listeners to the broadcast who had felt it was true and then realized it was a hoax.

Now that of course was science fiction and the tale of the United States declaring bankruptcy above is fiction of a different kind.

But maybe such fiction could serve as a wake up call and the chance to do something before a disaster such as America going bankrupt occurred.

My late mentor and respected psychologist Dr. Edwin Shneidman told me on numerous occasions, “The best time to do something is when you don’t need to.” By that he meant to say that you often make more informed and wiser decisions when your back is not up against the wall. For example, he once told me that the best time to buy a house is when you don’t need to, the best time to switch careers is when you don’t need to and the best time to plan for your death by getting your affairs in order is before you are diagnosed with a terminal illness.

Given that the above scenario is an act of fiction and our backs aren’t against the wall, maybe the best time to take steps to resolve our financial problems is when we don’t need to.

What for instance would our actions be if the above scenario was true?

What if the United Stated did declare bankruptcy? What steps would it take to get back on its feet? Which of those steps could we start to take now?

I have some thoughts. I believe too much of the world has fallen prey to “transactional myopia” which is about: find the deal, do the deal, next deal and also now lives as if: it’s not about how you play the game it is about whether you win or lose. And in such a game, “win win” is just a woo-woo concept that everyone ignores whilst in reality most people seem to be playing a “zero sum” game. When winning is everything and everyone does whatever they need to win and eto not lose, including lying, you have a world in which “basic trust” is lost.

Developmental psychologist and psychoanalyst, Erik Erikson (1902-1994), created a model of psychosocial development that placed “Basic Trust vs. Basic Mistrust” at the foundational stage that he labeled “Hope.” By that he meant that when you look at the world through eyes of mistrust vs. trust, the world appears completely different to you and that drives the way you interact in and with the world. When you look at the world with trust, you feel hopeful; when you look at it with mistrust, you feel hopeless and in danger.

What could we do to bring back trust? One solution would be to think way into the future to a disruptive possibility that we would all want to make happen. Since most parents love their children, one such possibility would be to imagine the world in which our grandchildren (the children of the children we love) are borne. Imagine it as a world where right out of the womb and out of the gate they have the opportunity for personal health, environmental health, success, happiness, peace on earth and peace of mind. What would that world need to look like to fulfill that possibility?

We are in a stage of looking at the world through the lens of mistrust which may explain the veil of hopelessness that so many people live with or live close to. Until that changes, the world will continue to be in a dire situation.

What would you propose to turn around a world that is teetering on the edge of bankruptcy in financial areas and beyond?

Wizdom
10-09-11, 22:22
Al-Qaeda leader Osama bin Laden, whether dead or alive, has succeeded in his promise to drive the United States into bankruptcy, a US politician says.


“Osama had stated a long time ago that it was his intention to drive the United States into bankruptcy,” former US senate candidate Mark Dankof told Press TV.

“If you look at what has happened since 9/11, the US has been driven to the brink of economic catastrophe by the policies that it has been pursuing in the Middle East and arguably has been driven to the point of moral bankruptcy as well,” he went on to say.

“We are now running a 1.6 trillion dollar federal budget deficit in this country that 40 percent of all of what the federal government spends in the US is being borrowed from foreign banks,” the US politician pointed out.

“We have a military and intelligence establishment in the US whose cost has grown since 9/11 to 1.2 trillion dollars a year,” he further explained.

Dankof argued that whether according to many political observers bin Laden has been dead for a long time or according to US President Barack Obama he was killed in a recent operation, “It is largely an empty victory” for Washington.

Obama announced earlier on Monday that bin Laden was killed by the US forces on Sunday after he was found hiding in a compound in Pakistan.

Meanwhile, a US official says bin Laden's body has been buried at sea, alleging that his hasty burial was in accordance with Islamic law, which requires burial within 24 hours of death.

This is while burial at sea is not an Islamic practice and Islam does not determine a timeframe for burial.

Analysts are wondering why the US officials have buried bin Laden's body at sea, since they could apply the DNA test on his corpse to confirm his death.

The announcement of bin Laden's death comes almost ten years after the September 11 attacks on the United States.

On September 11, 2001, a series of coordinated attacks were carried out in the United States, leaving almost 3,000 people dead.

During the incident, 19 reported "al-Qaeda terrorists" hijacked four commercial passenger jet airliners and crashed two of them into the Twin Towers of the World Trade Center in New York City, killing everyone on board and many others working in the buildings.

The hijackers crashed a third airliner into the Pentagon in Arlington, Virginia, just outside Washington, D.C.

Following the incidents, the US launched a massive military incursion into Afghanistan, Iraq, Pakistan and other parts of the oil-rich Middle East and Central Asia under the pretext of “war on terror.”

The US-led invasions of the region have killed and maimed millions of innocents and destabilized regional security.

ASH/HRF

Eke
10-09-11, 22:23
de ondergang van de westerse industrie. Een veel groter gevaar dan terrorisme.

We kunnen geen concurrerende kwantiteit maar wel specialisatie/kwaliteit leveren.

Daarvoor moet wel alle hens aan dek..hoeveel geld hebben we over voor ons onderwijs, voor innovatie , duurzame ontwikkelingen ?

We zouden zelfs know-how kunnen leveren van slimme oplossingen binnen de ouderenzorg, die nu al een schaduw van problemen voor zich uit werpt..

Wat problemen ? Kansen ! Maar dan moeten we wel de speelruimte/ de mogelijkheden om te veranderen, binnen de organisaties en de maatschappij als geheel koesteren.

Eric de Blois
11-09-11, 00:25
Those were the days. (http://farm4.static.flickr.com/3061/2975308763_9272da31aa_o.jpg)


De krankzinnige scheefgroei in economische onwikkeling was hèt wereldprobleem van de vorige eeuw. Dat daar een kentering in lijkt te komen, dat kan elk weldenkend mens alleen maar toejuichen.

Ja, en jij denkt dat de nieuwe rijken alles netjes zullen delen?

H.P.Pas
11-09-11, 00:59
Ja, en jij denkt dat de nieuwe rijken alles netjes zullen delen?

Ik denk, dat een wereld met verdelingsconflicten veruit te prefereren is boven een wereld waar niets te verdelen valt.
Jij als Patagonier vindt economische ontwikkeling buiten Nederland / over de Moerdijk maar niks ?

Eric de Blois
11-09-11, 01:13
Ik denk, dat een wereld met verdelingsconflicten veruit te prefereren is boven een wereld waar niets te verdelen valt.
Jij als Patagonier vindt economische ontwikkeling buiten Nederland / over de Moerdijk maar niks ?

"Jij vindt (...) economische ontwikkeling buiten Nederland / over de Moerdijk maar niks ?"

Ja, ik vind dat geweldig, zolang dat niet ten koste van onze economie en ontwikkeling gaat. Nu gaat de vooruitgang elders ten koste van westerse bedrijven, en ja, dat vind ik maar niks.

H.P.Pas
11-09-11, 01:34
"Jij vindt (...) economische ontwikkeling buiten Nederland / over de Moerdijk maar niks ?"

Ja, ik vind dat geweldig, zolang dat niet ten koste van onze economie en ontwikkeling gaat. Nu gaat de vooruitgang elders ten koste van westerse bedrijven, en ja, dat vind ik maar niks.

Schweizer Exporte nach China wachsen zehnmal schneller als Gesamt-Exporte. (http://www.schweiz.biz/2010/11/09/schweizer-exporte-nach-china-wachsen-zehnmal-schneller-als-die-gesamt-exporte-das-swiss-center-shanghai-baut-neue-bruecken-zur-technologie-kooperation/)

Ik heb daar geen klachten over.
Integendeel, de Azië-boom is één van de redenen waarom het de Zwitserse economie goed gaat.

foxcave
11-09-11, 05:19
Oh nee joh? Hoezo? Jij mag niet worden tegengesproken?

Bazel niet zo ongenadig, kwaadaardig stuk onbenul.

Jij beweerde iets, ik liet zien dat je uit je nek kletst, end of story.

Denk daar maar es over na. Godvergeten varken dat je er bent.


Ik heb geen idee hoe oud je bent maar je maakt van je hart geen moordkuil das zeker :)

Doe het toch eens wat rustiger, ook zonder veel schelden lezen we je comments wel hoor.

BlackBox
11-09-11, 07:59
"Democratie werkt goed zolang de Tokkies thuis blijven"

Vrij vertaald: Democratie werkt pas goed als 'bepaalde groepen' niet mee mogen doen.


Sociaalcultureel: paternalisme.
Sociaal-economisch: feodalisme.

H.P.Pas
11-09-11, 08:55
Sociaalcultureel: paternalisme.
Sociaal-economisch: feodalisme.

Het alternatief is universeel beunhazendom.

BlackBox
11-09-11, 09:23
Het alternatief is universeel beunhazendom.
Dan zijn we klaar want mijn alternatief heb ik reeds in deze discussie uiteengezet.

mark61
11-09-11, 11:08
Ik heb geen idee hoe oud je bent maar je maakt van je hart geen moordkuil das zeker :)

Doe het toch eens wat rustiger, ook zonder veel schelden lezen we je comments wel hoor.

Ik haat gluiperds en leugenaars. Of ik nou 8 of 80 ben. Ik haat het provoceren met leugens en verdraaiingen, louter voor de lol van de trol.

mark61
11-09-11, 11:12
Jij kiest er nu eenmaal voor om een bepaald verklaringsmodel op de werkelijkheid los te laten. Bush is bad en Amerika is evil, en wie het niet me eens is mag ik uitschelden. Zo lang jij binnen dat schema blijft denken is er weinig discussie met jou mogelijk, denk ik.

Reageer es inhoudelijk. Derde keer.

Welke dictators hebben de VS verdreven? Mugabe? al-Bashir? De SLORC (ja dat zoek je maar even op)?

Je lult uit je nek. En dit onnozele commentaar maakt het alleen maar dommer.

mark61
11-09-11, 11:26
Twee oorlogen, misschien wel een miljoen doden, een kostenkost van 3 triljoen dollar, en - mede daardoor - een diepe economische crisis in de VS / het Westen die het definitieve einde van de Westerse wereldheerschappij inluidt ....


Lijkt me toch niet niets.

Irak had niks met 9/11 te maken, die oorlog was er toch wel gekomen. Men profiteerde wel van het '9/11-enthousiasme'.

Bush probeerde wel zwakjes het een aan het ander te verbiinden, maar niemand nam dat ooit serieus en zelf legde hij de nadruk er ook niet op.

Afghanistan was wel een 9/11-wraakoorlog, maar die kostte en kost niet half zoveel als Irak.

De economische crisis in de VS heeft heel diepe wortels, die oorlogen versnellen hoogstens de ontwikkeling. De oorzaak was het blind verschaffen van krediet, die oorlogen hadden daar op zich niets mee te maken.

De verschuiving van de economische, en daarmee politieke macht in de wereld was allang aan de gang, die heisa van de laatste 10 jaar verandert daar niets aan. Nou ja, terwijl Amerika bezig was zich in de nesten te werken konden China en de rest zich rustig verder ontwikkelen.

Wizdom
11-09-11, 12:22
Stel dat de 9/11 aanslag niet was gepleegd dan was de 3 triljoen uitgave in de portemonnee van de VS staatskas gebleven en hadden ze wellicht genoeg vlees op de botten en tijd om de financiele crisis uitdaging en de concurrentie vanuit Azie het hoofd te bieden.

M.a.w. het kantelpunt is mede door 9/11 in het nadeel van de VS verschoven. Of dat nu toeval of genialiteit was van Osama laat ik aan de lezer over...

Max Stirner
11-09-11, 13:13
Irak had niks met 9/11 te maken, die oorlog was er toch wel gekomen. Men profiteerde wel van het '9/11-enthousiasme'.

Bush probeerde wel zwakjes het een aan het ander te verbiinden, maar niemand nam dat ooit serieus en zelf legde hij de nadruk er ook niet op.

Afghanistan was wel een 9/11-wraakoorlog, maar die kostte en kost niet half zoveel als Irak.

De economische crisis in de VS heeft heel diepe wortels, die oorlogen versnellen hoogstens de ontwikkeling. De oorzaak was het blind verschaffen van krediet, die oorlogen hadden daar op zich niets mee te maken.

De verschuiving van de economische, en daarmee politieke macht in de wereld was allang aan de gang, die heisa van de laatste 10 jaar verandert daar niets aan. Nou ja, terwijl Amerika bezig was zich in de nesten te werken konden China en de rest zich rustig verder ontwikkelen.



Hmmm...

Dat e.e.a. een versterking betekende van een al aan de gang zijnde en ook logische ontwikkeling, klopt.

Denk wel dat deze ontwikkeling door de (reactie op) 911 in een gigantische, en onomkeerbare, stroomversnelling is gekomen - wat dat betreft heeft Wizdom wel een puntje

Denk niet dat de aanval Irak mogelijk was geweest zonder 911 - ofwel 'het enthousiasme' .... geloof ik niet.



Overigens denk ik dat ook de opkomst van Fortuyn, Wilders en allerlei soortgelijke bewegingen in de rest van Europa uiteindelijk een gevolg is van 911 .... en bovendien: zeker 1 op de 4 artikelen op de Buitenland-pagina's van de kranten heeft nog steeds opéén of andere manier een relatie met 911, schat ik ff.


(Overigens was ook 911 in feite slechts een 'versterking van een reeds langer aan de gang zijnde ontwikkeling' )

Max Stirner
11-09-11, 13:17
Stel dat de 9/11 aanslag niet was gepleegd dan was de 3 triljoen uitgave in de portemonnee van de VS staatskas gebleven en hadden ze wellicht genoeg vlees op de botten en tijd om de financiele crisis uitdaging en de concurrentie vanuit Azie het hoofd te bieden.

M.a.w. het kantelpunt is mede door 9/11 in het nadeel van de VS verschoven. Of dat nu toeval of genialiteit was van Osama laat ik aan de lezer over...


Ja ja.

Heel erg geniaal van OBL om de wereldheerschappij aan de Chinezen te gunnen - echt iets om blij van te worden

Mark
11-09-11, 13:21
Stel dat de 9/11 aanslag niet was gepleegd dan was de 3 triljoen uitgave in de portemonnee van de VS staatskas gebleven en hadden ze wellicht genoeg vlees op de botten en tijd om de financiele crisis uitdaging en de concurrentie vanuit Azie het hoofd te bieden.

M.a.w. het kantelpunt is mede door 9/11 in het nadeel van de VS verschoven. Of dat nu toeval of genialiteit was van Osama laat ik aan de lezer over...

Mogelijk zit dan ook China hierachter en hebben ze deze moslims ingehuurd om deze aanslagen te plegen.

foxcave
11-09-11, 13:56
Lol, het is hier qua complottheorieën beter dan op vele complotdenkers site's

Bart.NL
11-09-11, 16:34
The attacks destroyed both towers of the World Trade Center, as well as adjacent buildings: This seems to acknowledge Building 7 — a building that was not mentioned by the 9-11 Commission report. Building 7 was undeniably a controlled demolition, never having been hit by a plane. WTC lease-owner Larry Silverstein is even on video admitting to the planned demolition.

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LZsQxy8XhnM?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/LZsQxy8XhnM?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

» 10 Lies Enshrined by H.Res. 391 to “Never Forget” 9/11 Alex Jones&#039; Infowars: There&#039;s a war on for your mind! (http://www.infowars.com/10-lies-enshrined-by-h-res-391-to-never-forget-911/)

super ick
11-09-11, 17:42
Vanaf dat moment werden dictators en autoritaire regimes aangepakt. Dictators waren plotseling hun leven niet meer zeker, verdrukte volken kregen hoop. Het heeft allemaal geleid tot de Arabische lente van dit jaar, en wie weet tot nog meer.

En ere, ere wie ere toekomt, George Bush jr. heeft het allemaal in gang gezet. Ik voorspel dat over een aantal jaren veel meer positief over hem gedacht zal worden.

Hij stortte de VS in een oorlog die 4.000 miljard kostte en heeft daar bovenop de belastingen 3 x! verlaagd. Hij gaat de boeken in als de president die de VS aan de rand van de afgrond (of erger) heeft gebracht.

Obama heeft een failliet land geërfd.

super ick
11-09-11, 17:44
Oh nee joh? Hoezo? Jij mag niet worden tegengesproken?

Hij begint in ieder geval niet te schelden als het wel gebeurt.



Jij beweerde iets, ik liet zien dat je uit je nek kletst, end of story.

Oh nee joh? Hoezo? Jij mag niet worden tegengesproken?

super ick
11-09-11, 17:47
Those were the days. (http://farm4.static.flickr.com/3061/2975308763_9272da31aa_o.jpg)


De krankzinnige scheefgroei in economische onwikkeling was hèt wereldprobleem van de vorige eeuw. Dat daar een kentering in lijkt te komen, dat kan elk weldenkend mens alleen maar toejuichen.

Dat kunnen we alleen 'achteraf' vast stellen.

Wizdom
11-09-11, 17:57
The attacks destroyed both towers of the World Trade Center, as well as adjacent buildings: This seems to acknowledge Building 7 — a building that was not mentioned by the 9-11 Commission report. Building 7 was undeniably a controlled demolition, never having been hit by a plane. WTC lease-owner Larry Silverstein is even on video admitting to the planned demolition.

<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LZsQxy8XhnM?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/LZsQxy8XhnM?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

» 10 Lies Enshrined by H.Res. 391 to “Never Forget” 9/11 Alex Jones&#039; Infowars: There&#039;s a war on for your mind! (http://www.infowars.com/10-lies-enshrined-by-h-res-391-to-never-forget-911/)

Dat noemen ze gecontroleerd een gebouw neerhalen... Dat betekent dat er ruim van tevoren dynamiet gepland en geplaatst is... Dat is een precisie werkje...

Wat een beerput...

Bart.NL
11-09-11, 18:13
Dat betekent dat er ruim van tevoren dynamiet gepland en geplaatst is... Dat is een precisie werkje...

Wat een beerput...

Het kan ook gewoon zijn dat er springstoffen zijn geplaatst voor je weet maar nooit.

Het kan ook gewoon toeval zijn dat Larry Silverstein en zijn dochters die ochtend niet (op tijd) bij hun werk op het WTC waren.

Wizdom
11-09-11, 18:18
De belangrijkste les van 9/11 is dat de grootste terroristen onder eigen gelederen gezocht moeten worden... De lobby's, de bankiers en Bushes, Rumsfelds en Cheneys van deze wereld... O wee de populisten die gaan een broodje van eigen deeg krijgen....

tanger'73
11-09-11, 18:32
De belangrijkste les van 9/11 is dat de grootste terroristen onder eigen gelederen gezocht moeten worden... De lobby's, de bankiers en Bushes, Rumsfelds en Cheneys van deze wereld... O wee de populisten die gaan een broodje van eigen deeg krijgen....

En dat wat ze voor hun snode plannen als zondebok dachten te gebruikten, is er sterker uitgekomen.

tanger'73
11-09-11, 18:51
Dat noemen ze gecontroleerd een gebouw neerhalen... Dat betekent dat er ruim van tevoren dynamiet gepland en geplaatst is... Dat is een precisie werkje...

Wat een beerput...

Ze denken, Allah (s.w.t) is toch verheven. Hij kan ons niet zien, dus Hij is makkelijk te bedriegen, terwijl Allah (s.w.t) de beste is in het beramen van plannen. Ze bedriegen louter zichzelf.

Tomas
11-09-11, 18:56
Na 10 jaar nog even knetter. Sommige dingen zijn gelukkig constant in het leven.

Wizdom
11-09-11, 19:05
Ze denken, Allah (s.w.t) is toch verheven. Hij kan ons niet zien, dus Hij is makkelijk te bedriegen, terwijl Allah (s.w.t) de beste is in het beramen van plannen.

3:54 And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.

Bart.NL
11-09-11, 19:12
3:54 And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.

Voorbeeld:

The Berlin Wall fell on November 9, 1989, which can be written as 11/9. Therefore the two most important historic events after World War II were on 11/9 and 9/11, making an 11:11 combination (9+1+1=11). On September 11, 1989 thousands of East Germans started to cross the Austrian-Hungarian border to emigrate to West Germany. This set in motion the events that lead to the fall of the Berlin Wall two months later. This date also being September 11 creates another 11:11 combination, which is further indication of a design behind history. 1989 was also 11 years before the turn of the century.

Other important dates in recent history also hold 11:11 combinations. The end of Word War I was on November 11 (11/11), 1918 at 11:00 AM. The assassination of Archduke Franz Ferdinand initiated World War I. Coincidentally, at the time of his assassination, the licence plate number of Franz Ferdinand's car was A111 118, so it contained the date of the armistice ending the war. One of the most important dates of World War II was D-Day on June 6, 1944 (6/6/44). 66 and 44 are both multiples of 11. Because there is no agreement on the commencing date as well as the end date of World War II, while the Battle of Stalingrad took more than two months, D-Day probably was the most important single date of World War II.

The most important historic date before World War I probably was June 18, 1815. This was the date of the Battle of Waterloo in which Napoleon Bonaparte was defeated for good. There is something odd with this date too. June 18, 1815 (6/18/1815) can be rewritten as 69/96 (6, 1+8=9, 1+8=9, 1+5=6). Considering that a 9 is a 6 upside down, this date can be read like 66:66 or 99:99, which is an 11:11 combination. Also 69+96=165 while 165, is a multiple of 11.

Napoleon Bonaparte came to power on November 11, 1799 (11/11/99) after a coup to overthrow the constitutional government on November 9, 1799 (11/9). He first had to abdicate on April 11, 1814 and for the second time on June 22, 1815 while June 22, 1812 was the starting date of his campaign in Russia that lead to his downfall. Coincidentally Adolf Hitler was involved in a failed coup to overthrow the Weimar Republic on November 9, 1923, while he started a campaign in Russia leading to his downfall on June 22, 1941. Napoleon Bonaparte and Adolf Hitler both came to power by a coup ending an instable republic. They both turned Europe into a battlefield, both ventured into Africa and both were repelled in Egypt. They both had to wage a war on two fronts because they both attacked Russia while England had not been defeated.

tanger'73
11-09-11, 19:16
3:54 And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah.

SubhanAllah!

"En de gelijkenis van degenen die ongelovig zijn, is als de gelijkenis met iemand (een herder) die roept naar iets wat niet luistert, behalve naar een roep of schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind (van hart), daarom begrijpen zij niet." (K 2:171)

Wizdom
11-09-11, 19:41
Though they see every Sign, they still have no faith, so that when they come to you, disputing with you, those who do not believe say: “This is nothing but the myths of previous peoples!” They keep others from it and avoid it themselves. They are only destroying themselves, but they are not aware of it. (Surat al-An‘am: 25-26)

What about the one who argued with Ibrahim about his Lord, on the basis that Allah had given him sovereignty? Ibrahim said: “My Lord is He Who gives life and causes to die.” He (Nimrod) said: “I also give life and cause to die.” Ibrahim said: “Allah makes the sun come from the East. Make it come from the West.” And the unbeliever was dumbfounded. Allah does not guide a wrongdoing people. (Surat al-Baqara: 258)

Max Stirner
11-09-11, 19:55
SubhanAllah!

"En de gelijkenis van degenen die ongelovig zijn, is als de gelijkenis met iemand (een herder) die roept naar iets wat niet luistert, behalve naar een roep of schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind (van hart), daarom begrijpen zij niet." (K 2:171)


Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

foxcave
11-09-11, 20:00
Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

Gaat het lekker jongens?

Wizdom
11-09-11, 20:08
Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

Weet je wel de context van wat je hebt gecut and paste? Het is altijd zo armoedig om met texten te cut and pasten waarvan je de context niet kent...

tanger'73
11-09-11, 20:10
Though they see every Sign, they still have no faith, so that when they come to you, disputing with you, those who do not believe say: “This is nothing but the myths of previous peoples!” They keep others from it and avoid it themselves. They are only destroying themselves, but they are not aware of it. (Surat al-An‘am: 25-26)

What about the one who argued with Ibrahim about his Lord, on the basis that Allah had given him sovereignty? Ibrahim said: “My Lord is He Who gives life and causes to die.” He (Nimrod) said: “I also give life and cause to die.” Ibrahim said: “Allah makes the sun come from the East. Make it come from the West.” And the unbeliever was dumbfounded. Allah does not guide a wrongdoing people. (Surat al-Baqara: 258)

Moge Allah (s.w.t.) ons leiden op het Pad aan wie Hij gunsten heeft geschonken, niet van degenen op wie de toorn rust en niet dat van de dwalenden.

"En de ongelovigen zullen naar de hel worden gedreven, wanneer zij deze bereiken, zullen de poorten worden geopend en haar wachters zullen tot hen zeggen: "Kwamen er geen boodschappers van uit uw midden tot u, de tekenen van uw Heer verkondigende en u waarschuwende voor de komst van deze Dag?"Ja zeker!" Maar nu is de uitspraak van de straf tegen de ongelovigen van kracht geworden." (K 39:71)

tanger'73
11-09-11, 20:13
Quran (8:12) - "I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them"

Please, je begrijpt nog toeters en bellen van het vers.

mark61
11-09-11, 20:30
Mogelijk zit dan ook China hierachter en hebben ze deze moslims ingehuurd om deze aanslagen te plegen.

Chinese zionisten, that is.


Topic overgenomen door gesticht.

Max Stirner
11-09-11, 20:40
Weet je wel de context van wat je hebt gecut and paste? Het is altijd zo armoedig om met texten te cut and pasten waarvan je de context niet kent...


Ja ja, context.

De moraal van het verhaal is exact hetzelfde als die van de mooie tekstjes waarmee jij en Tanger ons, out of the blue, meenden te moeten verblijden.


Is allemaal niet zo boeiend en belangrijk verder, maar verwacht aub niet dat ik hier de schoonheid van kan inzien.

tanger'73
11-09-11, 20:51
Tanger

Zeg, jij bent totaal niet bij mij opgekomen. Wat bedoel je met moeten verblijden? Alhoewel ik jou enige moraal gun, begrijp ik niet welke moraal van welke verhaal volgens jou hetzelfde is? Welke schoonheid bedoel je daarmee?

Bij oordelen out of the bleu kan ik weinig schoonheid van inzien.

tanger'73
11-09-11, 20:53
Weet je wel de context van wat je hebt gecut and paste? Het is altijd zo armoedig om met texten te cut and pasten waarvan je de context niet kent...

Kennelijk zijn na de heilige maand Ramadan de demonen weer losgelaten.

super ick
11-09-11, 20:57
Jaja, context. Daar draaid alles om.............

Ik koop niet zoveel voor een enkele Nederlandse salonmoslim die zo goed schijnt te weten hoe de verzen, waar de honden geen brood van lusten, dan wel gelezen dienen te worden.

Zeker niet als ik duizenden haatbaarden regelmatig haatzuchtige taal zie uitbraken, vlaggen zie verbranden en andersdenkenden zie vervloeken.

tanger'73
11-09-11, 21:02
Het is allemaal de schuld van Allah (s.w.t.) en niet van de mensen. Daar draait het bij de ongelovigen met bekrompen harten om.

Wizdom
11-09-11, 22:18
Het is allemaal de schuld van Allah (s.w.t.) en niet van de mensen. Daar draait het bij de ongelovigen met bekrompen harten om.

Altijd de schuld zoeken bij de ander... In het meest arrogante geval zelfs bij de Schepper... Geen enkele ongelovige komt op het idee dat het probleem wel eens bij zichzelf of bij zijn bekrompen aannames zou kunnen liggen?

Wizdom
11-09-11, 22:21
Jaja, context. Daar draaid alles om.............

Ik koop niet zoveel voor een enkele Nederlandse salonmoslim die zo goed schijnt te weten hoe de verzen, waar de honden geen brood van lusten, dan wel gelezen dienen te worden.

Zeker niet als ik duizenden haatbaarden regelmatig haatzuchtige taal zie uitbraken, vlaggen zie verbranden en andersdenkenden zie vervloeken.

"Verzen waar de honden geen brood van lusten..." Als je nu eens bewust was van wat je zegt dan had je dit niet uit je mond gekregen.... Maar door de afstomping van de psyche is de mens kennelijk in staat om het meest onbehoorlijke uit zijn ziel te pompen...

Kortman
11-09-11, 22:22
Het is allemaal de schuld van Allah (s.w.t.) en niet van de mensen. Daar draait het bij de ongelovigen met bekrompen harten om.

Ach ja ALLAH is zo on of al machtig dat hij haat en verderf toestaat in zijn eigen wereld die hij geschapen heeft .

Wizdom
11-09-11, 22:24
Ach ja ALLAH is zo on of al machtig dat hij haat en verderf toestaat in zijn eigen wereld die hij geschapen heeft .

Weer een typische uitspraak van een ongelovige... Het is net een luie leerling die zijn leraar de schuld geeft dat hij slechte cijfers heeft gehaald...

Of een junkie die de dealer de schuld geeft dat hij verslaafd is... Of een crimineel die zijn jeugd de schuld geeft van het belanden in de gevangenis...

Ze hebben allemaal gemeen dat ze geen karakter hebben getoond... Het zijn allemaal loosers die het aan zichzelf te danken hebben maar bij gebrek aan daadkracht en karakter tonen de ander de schuld geven.

Het is karakteristieke loosers gedrag...

tanger'73
11-09-11, 22:55
Altijd de schuld zoeken bij de ander... In het meest arrogante geval zelfs bij de Schepper... Geen enkele ongelovige komt op het idee dat het probleem wel eens bij zichzelf of bij zijn bekrompen aannames zou kunnen liggen?

Men vergeet gemakshalve dat Allah (s.w.t) de mensen verantwoordelijk zal stellen voor het verstand dat Hij gaf. Veel mensen, inbijzonder diegenen die Allah's oordeel kennen, maar het opzettelijk ontwijken. Hebben de neiging niet te overpeinzen en blijven liever oppervlakkig. Wellicht met de gedachte van, vooral niet te verdiepen zodat Zijn oordelen niet op ons van toepassing zullen zijn.

Men dient zich te allen tijde uiterst oprecht en ongeveinsd op te stellen tegenover Allah (s.w.t).

"Zij zeggen:"Onze harten zijn gesluierd voor datgene waartoe u ons roept en er is doofheid in onze oren en tussen u en ons is een scherm. Daarom ga door met uw werk, wij werken ook." (K 41:5)

tanger'73
11-09-11, 23:04
Ach ja ALLAH is zo on of al machtig dat hij haat en verderf toestaat in zijn eigen wereld die hij geschapen heeft .

Allah (s.w.t) is barmhartig genoeg door aan jou zelf over te laten voor Hem of jouw vijand te kiezen.

Siah
12-09-11, 01:04
"Dear USA, your 9/11 is our 24/7.
Sincerely Palestine"

super ick
12-09-11, 08:04
"Verzen waar de honden geen brood van lusten..." Als je nu eens bewust was van wat je zegt dan had je dit niet uit je mond gekregen.... Maar door de afstomping van de psyche is de mens kennelijk in staat om het meest onbehoorlijke uit zijn ziel te pompen...

Ik heb inmiddels al gelezen dat je naar mij wijst als ongelovige. In een slechte context.
Ik heb inderdaad geen reet te maken met jou God en wil dat heel graag zo houden.
I.p.v. Tegen mij te beginnen en onbegrip over de standpunten van de atheïsten te etaleren zou je beter stelling kunnen nemen tegen je broeders die, volgens jou islamversie, jou geloof te schande maken.

Volgens jou moet een ongelovige zich zo verdiepen in de islam dat hij het onderscheid tussen moslims, die beide roepen de ware islam aan te hangen, moet kunnen maken. Ik hoor niet tot de knuffelaars die geloven wat ze het liefst willen geloven.
Ik zie moslims hun deuntje meeblazen in het geweld en alle narigheid op de wereld. Net als christenen overigens. Voor mij een teken dat het geen enkel verschil maakt om te geloven. Ik zie de gelovigen zich niet beter gedragen. Sterker nog, ik zie juist het omgedraaide. God motiveert hen in hun slechte gedrag.

Dat jij alle verzen in de context kunt plaatsen waarvan jij denkt dat het de goede is, is heel fijn voor je. Ik zie voorlopig alleen een islam, in moslimlanden, die enorm intolerant is t.o.v. Andersdenkenden. Intussen hoor ik een klein groepje moslims in het westen roepen dat de islam een tolerant geloof is. In de praktijk merk ik er niets van. Zij kunnen ook geen vuist maken. Of willen het niet.

super ick
12-09-11, 08:06
Dat noemen ze gecontroleerd een gebouw neerhalen... Dat betekent dat er ruim van tevoren dynamiet gepland en geplaatst is... Dat is een precisie werkje...

Wat een beerput...

Je moet de groeten van Elvis hebben.

super ick
12-09-11, 14:14
Het is allemaal de schuld van Allah (s.w.t.) en niet van de mensen. Daar draait het bij de ongelovigen met bekrompen harten om.

Ik kan iemand waar ik niet in geloof natuurlijk moeilijk de schuld ergens van geven.

Het enige dat ik zie is dat de gelovers geen haar beter zijn dan de ongelovigen.
Alleen de gelovigen gebruiken hun geloof als excuus. Dat moet een enorme doorn in het oog van de gelovigen zijn.
Gelovigen onderling moeten dat misbruik van geloof misschien eens wat consekwenter aan de kaak stellen i.p.v. zich te richten tot de ongelovigen.

Slinger
12-09-11, 14:17
Weer een typische uitspraak van een ongelovige... Het is net een luie leerling die zijn leraar de schuld geeft dat hij slechte cijfers heeft gehaald...

Of een junkie die de dealer de schuld geeft dat hij verslaafd is... Of een crimineel die zijn jeugd de schuld geeft van het belanden in de gevangenis...

Ze hebben allemaal gemeen dat ze geen karakter hebben getoond... Het zijn allemaal loosers die het aan zichzelf te danken hebben maar bij gebrek aan daadkracht en karakter tonen de ander de schuld geven.

Het is karakteristieke loosers gedrag...

Iemand die niet bestaat kun je niet de schuld geven.

super ick
12-09-11, 14:18
"Verzen waar de honden geen brood van lusten..." Als je nu eens bewust was van wat je zegt dan had je dit niet uit je mond gekregen......

Ik lees de woorden en zie moslims die regelmatig letterlijk interpreteren met de nodige nare gevolgen. Geweld, discriminatie, etc.
Ben ik dan als ongelovige verplicht de Koran te gaan bestuderen ofzo? Of moet ik naar jou luisteren, jij die mij aanspreekt als ongelovige? Wat nogal een negatieve lading heeft.

tanger'73
12-09-11, 18:53
Ik kan iemand waar ik niet in geloof natuurlijk moeilijk de schuld ergens van geven.

Het enige dat ik zie is dat de gelovers geen haar beter zijn dan de ongelovigen.
Alleen de gelovigen gebruiken hun geloof als excuus. Dat moet een enorme doorn in het oog van de gelovigen zijn.
Gelovigen onderling moeten dat misbruik van geloof misschien eens wat consekwenter aan de kaak stellen i.p.v. zich te richten tot de ongelovigen.

De aantijging door ongelovigen is dan ook in relatie tot monotheïsten, inbijzonder moslims. Waar je even hierboven voort smiespelt dat God mensen motiveert in hun slechte gedrag. De mens is van nature een gelovig wezen, alleen gaat het hem moeilijk af zijn egocentrisme meestal onder invloed van hoogmoedigheid, onrechtvaardigheid, arrogantie en ijdelheid resoluut te verpletteren. 'K ben van mening dat je van binnen wel bent overtuigd, maar van buiten niet accepteert.

Verder de wereld in oost en west beschouwen en je alsmaar ergeren aan mensen die waarschijnlijk niet aan jouw wereldbeeld voldoen, waar je überhaupt toch geen uitwerking op hebt, louter dan op jezelf. Gaat ten koste van je energie.

Wizdom
12-09-11, 19:25
Ik lees de woorden en zie moslims die regelmatig letterlijk interpreteren met de nodige nare gevolgen. Geweld, discriminatie, etc.
Ben ik dan als ongelovige verplicht de Koran te gaan bestuderen ofzo? Of moet ik naar jou luisteren, jij die mij aanspreekt als ongelovige? Wat nogal een negatieve lading heeft.

Misschien is het wel heel selectief wat je ziet... Of wordt dat beeld je opgedrongen... De media doet iig heel hard zijn best... Maar het zou toch een belediging zijn voor je eigen intelligentie om al dat gene wat er gemeld wordt voor zoete koek te nemen...

Neem nu een land als Egypte waar een opstand is uitgebroken... Dat getuigt toch dat het Islamitische volk niet eens was met de onderdrukking en vrijheidsberoving... Iets waar ik me al van bewust was maar wat door de mainstream media werd gezien als de achterlijkheid van de cultuur die zich laat onderdrukken... Ik kan je iig melden dat heel veel van de zaken die je ziet die niet kloppen niets te maken hebben met de Islam...

Sterker nog... De Islam is nog correcter dan welke guideline of conduct dan ook... Maar dan niet alleen in procedurele zin maar ook in innerlijke zin...

Alleen is het wel zo dat het niveau van karakter om tot zo'n hoog niveau te stijgen letterlijk en figuurlijk zoeken is naar een speld in een hooiberg... Maar daar tussen in kun je nog een hoop goeds vinden...

Ik vroeg me alleen af wanneer jij nu eens je zwakke punten herkend? Of wou je zeggen dat jij die niet hebt? Wou je nu zeggen dat jou wereldbeeld klopt?

(leen)
12-09-11, 19:33
Men vergeet gemakshalve dat Allah (s.w.t) de mensen verantwoordelijk zal stellen voor het verstand dat Hij gaf. Veel mensen, inbijzonder diegenen die Allah's oordeel kennen, maar het opzettelijk ontwijken. Hebben de neiging niet te overpeinzen en blijven liever oppervlakkig. Wellicht met de gedachte van, vooral niet te verdiepen zodat Zijn oordelen niet op ons van toepassing zullen zijn.

Men dient zich te allen tijde uiterst oprecht en ongeveinsd op te stellen tegenover Allah (s.w.t).

"Zij zeggen:"Onze harten zijn gesluierd voor datgene waartoe u ons roept en er is doofheid in onze oren en tussen u en ons is een scherm. Daarom ga door met uw werk, wij werken ook." (K 41:5)

Ik lees hier;
"wie kan nadenken en geen moslim is/word zal gestraft worden"
bedoel je dat ook zo?

Wizdom
12-09-11, 19:40
Ik lees hier;
"wie kan nadenken en geen moslim is/word zal gestraft worden"
bedoel je dat ook zo?

Je wordt beloond naar handelen... Toch geen vreemd principe lijkt me... De Schepper heeft de weegschaal en de richtsnoer bepaald en op basis daarvan zal men beloond worden...

M.a.w. de criteria zijn geopenbaard en iedereen is vrij te handelen zo hij wil maar het liefst heeft de Schepper dat je je vrijwillig correct gedraagt...

Je wordt beloond naar gelang hoe dicht of veraf je van de richtsnoer af staat... Daar is de weegschaal dan weer voor...

Want elke handeling word geregistreerd en elk woord wordt geregistreerd en elke intentie is niet ongemerkt voorbij gegaan...

(leen)
12-09-11, 19:48
Je wordt beloond naar handelen... Toch geen vreemd principe lijkt me... De Schepper heeft de weegschaal en de richtsnoer bepaald en op basis daarvan zal men beloond worden...

M.a.w. de criteria zijn geopenbaard en iedereen is vrij te handelen zo hij wil maar het liefst heeft de Schepper dat je je vrijwillig correct gedraagt...

Je wordt beloond naar gelang hoe dicht of veraf je van de richtsnoer af staat... Daar is de weegschaal dan weer voor...

Want elke handeling word geregistreerd en elk woord wordt geregistreerd en elke intentie is niet ongemerkt voorbij gegaan...

Als je gelooft is een dergelijke richtlijn een duidelijk handvest,
het zou ook betekenen dat er echt heel veel gestraft gaan worden.

Wizdom
12-09-11, 19:58
Als je gelooft is een dergelijke richtlijn een duidelijk handvest,
het zou ook betekenen dat er echt heel veel gestraft gaan worden.

Interessante constatering...

(leen)
12-09-11, 20:06
Interessante constatering...

Tjah hoeveel leven er nou echt naar de letter van de leer?

Wizdom
12-09-11, 20:08
Tjah hoeveel leven er nou echt naar de letter van de leer?

Sterker noch... Hoeveel doen er de moeite...?

Wizdom
12-09-11, 20:13
"Every man's actions have we hung around his neck, and on the last day shall be laid before him a wide-open book." (Koran 17:13)

tanger'73
12-09-11, 20:33
Ik lees hier;
"wie kan nadenken en geen moslim is/word zal gestraft worden"
bedoel je dat ook zo?

Allah (s.w.t) is ondoorgrondelijk. Maar voorzeker weet Hij wie onder de mensen het meeste verdienen bestraft te worden. Sterker, niemand zal door zijn daden het Paradijs betreden (zelfs niet de profeten). Behalve als Hij ons van Zijn gunst en genade schenkt.

Max Stirner
12-09-11, 20:43
Allah (s.w.t) is ondoorgrondelijk. Maar voorzeker weet Hij wie onder de mensen het meeste verdienen bestraft te worden. Sterker, niemand zal door zijn daden het Paradijs betreden (zelfs niet de profeten). Behalve als Hij ons van Zijn gunst en genade schenkt.


Doet me toch een beetje aan een heel sjagerijnig soort Sinterklaas denken, inclusief spionerende (hulp)pieten, kinderen die mee moeten in de zak naar Spanje .... enz

Wizdom
12-09-11, 20:55
Doet me toch een beetje aan een heel sjagerijnig soort Sinterklaas denken, inclusief spionerende (hulp)pieten, kinderen die mee moeten in de zak naar Spanje .... enz

Laat je niet pakken door verroeste gedachten patronen en alles maar lief nemen mentaliteit... Want het leven en de tijd eist van je dat je elke dag keuzes maakt waar je op afgerekend wordt... Dat mag jij dan cynisch Sinterklaas noemen maar het doet aan de ernst van de zaak niets af...

En cynisme in deze doet je eigen belang geen goed behalve dan dat je ego het goede van je ziel ondermijnt...

Let wel je ziel heeft een goede en een kwade kant... Door het te trainen in het goede legt het kwade het loodje... Andersom legt de goede kant van je ziel het loodje...

(leen)
12-09-11, 21:33
Sterker noch... Hoeveel doen er de moeite...?

Zeer weinig, hoewel zeer velen overtuigd zijn van hun goeddoen,
die zullen de lat wel wat lager hebben liggen dan,
Denken wat ruimer,menen zelfs anderen kwaad te mogen doen.

Wizdom
12-09-11, 21:55
10:36 And most of them do not follow except assumption/supposition , that the assumption/supposition does not suffice (replace) from the truth a thing, that God (is) knowledgeable with what they make/do.

tanger'73
12-09-11, 21:56
Doet me toch een beetje aan een heel sjagerijnig soort Sinterklaas denken, inclusief spionerende (hulp)pieten, kinderen die mee moeten in de zak naar Spanje .... enz

Nou corrupte zielen als bijvoorbeeld die van een Khadaffi en Zn, zullen denk ik niet met een roe genadig afkomen. Doet mij meer aan Rechtvaardige denken.

Wizdom
12-09-11, 22:06
http://www.youtube.com/watch?v=Si6_nKoajqg

tanger'73
12-09-11, 22:42
Men moet vooral Godsvrees niet verwarren met de klassieke vrees, zoals een pistool tegen je hoofd gedrukt krijgen of in vlammen staan. Maar een vrees vol met liefde en verlangen, uit hevig respect voor Allah (s.w.t.) waar lijden en verschrikking geen enkele rol speelt.

Verschikkelijk is pas als Allah (s.w.t) zich afwendt.

Soldim
13-09-11, 06:34
Neem nu een land als Egypte waar een opstand is uitgebroken... Dat getuigt toch dat het Islamitische volk niet eens was met de onderdrukking en vrijheidsberoving...

Net een Egyptische collega gekregen ... was, zeer overtuigd, van mening dat het niet het Islamitische volk was dat de onderdrukking zat was maar de, veelal matig of niet religieuze, studenten. Volgens hem hield de Brotherhood zich niet om diplomatiek taktische redenen afzijdig, maar omdat zij geen idee hadden wat ze met een dergelijke revolutie aan moesten.

:fpetaf:

Wizdom
13-09-11, 14:37
Net een Egyptische collega gekregen ... was, zeer overtuigd, van mening dat het niet het Islamitische volk was dat de onderdrukking zat was maar de, veelal matig of niet religieuze, studenten. Volgens hem hield de Brotherhood zich niet om diplomatiek taktische redenen afzijdig, maar omdat zij geen idee hadden wat ze met een dergelijke revolutie aan moesten.

:fpetaf:

Die arme Islamitische broederschap die was al helemaal MURW geslagen... Die konden geen kant op en werden van alle hoeken en gaten in de gaten gehouden... Ik vind het dan ook niet vreemd dat ze aangenaam verrast werden... Maar die paar miljoen demonstranten waren over het algemeen mainstream Moslim egytenaren die het zat waren om iedere keer voor iedere ambtenaar of politie agent van Mubarak te moeten zwichten... Daar heb ik het eigenlijk over... Natuurlijk zullen daar ook andergezinden met andere motieven aan mee hebben gedaan maar de meerderheid van Egypte is nu eenmaal Islamitisch...

Max Stirner
13-09-11, 14:47
Net een Egyptische collega gekregen ... was, zeer overtuigd, van mening dat het niet het Islamitische volk was dat de onderdrukking zat was maar de, veelal matig of niet religieuze, studenten. Volgens hem hield de Brotherhood zich niet om diplomatiek taktische redenen afzijdig, maar omdat zij geen idee hadden wat ze met een dergelijke revolutie aan moesten.

:fpetaf:



Vraag me eerlijk gezegd af of jij en je Egyptische collega niet net zo goed whishfull aan het thinken zijn als bijv. Wizdom.

'Wij' willen hierin natuurlijk allemaal heel graag een soort nieuw 1989 zien, maar of dat daadwerkelijk het geval is, geen idee, bennik nog niet zo van overtuigd.

mark61
13-09-11, 14:49
Die arme Islamitische broederschap die was al helemaal MURW geslagen... Die konden geen kant op en werden van alle hoeken en gaten in de gaten gehouden... Ik vind het dan ook niet vreemd dat ze aangenaam verrast werden... Maar die paar miljoen demonstranten waren over het algemeen mainstream Moslim egytenaren die het zat waren om iedere keer voor iedere ambtenaar of politie agent van Mubarak te moeten zwichten... Daar heb ik het eigenlijk over... Natuurlijk zullen daar ook andergezinden met andere motieven aan mee hebben gedaan maar de meerderheid van Egypte is nu eenmaal Islamitisch...

Want die Kopten waren voor Moebarak met zijn allen :moe:

Sleep toch niet godsdienst erbij als het er werkelijk geen fuck mee te maken heeft. Er was geen moslimbroeder te bekennen op Tahrir. Schoorvoetend deden ze een beetje mee.

super ick
14-09-11, 08:01
Misschien is het wel heel selectief wat je ziet... Of wordt dat beeld je opgedrongen... De media doet iig heel hard zijn best... Maar het zou toch een belediging zijn voor je eigen intelligentie om al dat gene wat er gemeld wordt voor zoete koek te nemen...

Neem nu een land als Egypte waar een opstand is uitgebroken... Dat getuigt toch dat het Islamitische volk niet eens was met de onderdrukking en vrijheidsberoving... Iets waar ik me al van bewust was maar wat door de mainstream media werd gezien als de achterlijkheid van de cultuur die zich laat onderdrukken... Ik kan je iig melden dat heel veel van de zaken die je ziet die niet kloppen niets te maken hebben met de Islam...

Sterker nog... De Islam is nog correcter dan welke guideline of conduct dan ook... Maar dan niet alleen in procedurele zin maar ook in innerlijke zin...

Alleen is het wel zo dat het niveau van karakter om tot zo'n hoog niveau te stijgen letterlijk en figuurlijk zoeken is naar een speld in een hooiberg... Maar daar tussen in kun je nog een hoop goeds vinden...

Ik vroeg me alleen af wanneer jij nu eens je zwakke punten herkend? Of wou je zeggen dat jij die niet hebt? Wou je nu zeggen dat jou wereldbeeld klopt?

Het is geen wereldbeeld. Dat maak jij er van. Voor mij is het niet bepalend.

Grappig dat je over Egypte begint. Daar heb ik nog een poosje gewoond.
Egypte is altijd erg arm geweest en voor veel Egyptenaren was het iedere week weer een kopzorg om letterlijk eten op het bordje te krijgen. Praatte je met de mensen dan gaven ze daar Moebarak de schuld van. Die stak alles in eigen zak. Mensen wilden dus meer KRIJGEN. Een manier van tegen de armoede aankijken die mij altijd erg heeft verbaasd.
Ik heb het overigens enorm naar mijn zin gehad in Egypte maar ben vertrokken omdat ruim een jaar niets doen mijn neusgaten uitkwam.

Fijn voor je dat je de islam zo bewierookt maar natuurlijk ronduit stompzinnig dat je stelt dat iemand naar een 'hoog niveau' moet stijgen om het te begrijpen.

Ik heb geen zin om me in jou geloof te verdiepen. Net zo goed als jij je niet in mijn ongeloof hoef te verdiepen.
Ik heb namelijk een teringhekel aan alle geloven. En zeker aan mensen die er zo mee te koop lopen alsof het het enige zaligmakende in de wereld is.

Juist jou wereldbeeld moet nodig herzien worden. Zoals jij over je geloof praat, zo allesomvattend. Misschien wordt het wel tijd dat jij die oogkleppen een klein beetje meer openzet. (afgooien zal beter zijn maar ik realiseer me best dat dat ineens teveel gevraagd is)

tanger'73
14-09-11, 12:06
ijdel gebruik van Zijn Woord is ten strengste verboden. Zeer positief is dat mensen die benadrukken nergens in te geloven zich op de een of andere manier graag ophouden in een religieus georiënteerd omgeving.

Max Stirner
14-09-11, 12:24
ijdel gebruik van Zijn Woord is ten strengste verboden. Zeer positief is dat mensen die benadrukken nergens in te geloven zich op de een of andere manier graag ophouden in een religieus georiënteerd omgeving.



Niet om het één of ander, maar sinds wanneer ben jij zo'n heilig boontje ?

:)

super ick
14-09-11, 16:30
ijdel gebruik van Zijn Woord is ten strengste verboden. Zeer positief is dat mensen die benadrukken nergens in te geloven zich op de een of andere manier graag ophouden in een religieus georiënteerd omgeving.

Religieuze omgeving?

Slinger
14-09-11, 20:37
ijdel gebruik van Zijn Woord is ten strengste verboden. Zeer positief is dat mensen die benadrukken nergens in te geloven zich op de een of andere manier graag ophouden in een religieus georiënteerd omgeving.

Wat een hypocriet ben jij. Kijk naar je eigen pornografische teksten.

tanger'73
14-09-11, 20:40
Niet om het één of ander, maar sinds wanneer ben jij zo'n heilig boontje ?

:)

Moslim sinds mijn geboorte en praktiserend sinds mijn prille jeugd en gaandeweg steeds serieuzer. We leven maar een aantal maal 10 jaartjes. Nu ik al tegen de 40 aanloop, besef ik als het meevalt niet zoveel pakketjes van 10 jaar meer over heb.

"Zeg: "Het is mij bevolen Allah te aanbidden oprecht zijnde in onderwerping aan Hem." (K 39:11)

tanger'73
14-09-11, 20:43
Religieuze omgeving?

Overwegend islamitisch forum, je moet dus niet raar opkijken dat je hier moslims tegenkomt. Want wat is daadwerkelijk het doel van jouw aanwezigheid hier?

tanger'73
14-09-11, 20:50
Wat een hypocriet ben jij. Kijk naar je eigen pornografische teksten.

Voor alles inclusief teksten vraag ik vergiffenis aan mijn Heer. Dat is iets tussen mij en mijn Heer, daar hebt u niks mee te maken. Ga eens je eigen zieleroerselen bijvoorbeeld ten aanzien van onderdrukte mensen in Palestina tegen de loep houden.

Slinger
14-09-11, 20:53
Voor alles inclusief teksten vraag ik vergiffenis aan mijn Heer. Dat is iets tussen mij en mijn Heer, daar hebt u niks mee te maken. Ga eens je eigen zieleroerselen bijvoorbeeld ten aanzien van onderdrukte mensen in Palestina tegen de loep houden.

Zeker heb ik daar wel mee te maken, want een hoop trash was aan mij gericht. Je kunt niet met je 'heer' in het reine komen zonder dat met de mensen te doen.

tanger'73
14-09-11, 20:56
Zeker heb ik daar wel mee te maken, want een hoop trash was aan mij gericht. Je kunt niet met je 'heer' in het reine komen zonder dat met de mensen te doen.

Nou mocht u ooit hinder hebben ondervonden aan mijn teksten, dan spijt het mij.

Slinger
14-09-11, 20:58
Nou mocht u ooit hinder hebben ondervonden aan mijn teksten, dan spijt het mij.

Ok Tanger, ik zal je er niet meer mee lastig vallen. Super dat je dit zegt.

tanger'73
14-09-11, 21:01
Ok Tanger, ik zal je er niet meer mee lastig vallen. Super dat je dit zegt.

Het vergt natuurlijk wel enorme moeite om mijn ego ten aanzien van slinger te verpletteren. Maar het is een grote opluchting.

Max Stirner
14-09-11, 23:09
Moslim sinds mijn geboorte en praktiserend sinds mijn prille jeugd en gaandeweg steeds serieuzer. We leven maar een aantal maal 10 jaartjes. Nu ik al tegen de 40 aanloop, besef ik als het meevalt niet zoveel pakketjes van 10 jaar meer over heb.

"Zeg: "Het is mij bevolen Allah te aanbidden oprecht zijnde in onderwerping aan Hem." (K 39:11)


Ah, ok, begrijp ik.

Je bent ongeveer op de helft (inshallah), bent op de berg geklommen en aanschouwt de vallei van je leven ....


:)

tanger'73
14-09-11, 23:16
Ah, ok, begrijp ik.

Je bent ongeveer op de helft (inshallah), bent op de berg geklommen en aanschouwt de vallei van je leven ....


:)

Alhamdoelilah, en dat nog voor een pakketje van nogmaals 10 voordat ik Abraham zie. Als alles uiteraard meezit. :)

Tomas
14-09-11, 23:18
Als alles uiteraard meezit. :)

Ach, je bent een nep gelover. Echte gelovers kunnen niet wachten tot het zo ver is. Het feit dat zelfmoord een zonde is houdt ze tegen.

tanger'73
14-09-11, 23:26
Ach, je bent een nep gelover. Echte gelovers kunnen niet wachten tot het zo ver is. Het feit dat zelfmoord een zonde is houdt ze tegen.

Nou, het is echter voordeliger om zo lang mogelijk proberen je trouw aan de Schepper te bewijzen. Daar het leven een beproeving is. Men wordt voor zijn trouw hier beloont maar uiteindelijk ook in het Hiernamaalse. Men geniet van het leven en het vooruitzicht na het leven. Maar ik begrijp niet dat u mij dood wenst?

super ick
15-09-11, 06:57
Overwegend islamitisch forum, je moet dus niet raar opkijken dat je hier moslims tegenkomt. Want wat is daadwerkelijk het doel van jouw aanwezigheid hier?

Beetje tijdverdrijf. Verder neem ik het niet te serieus.

Prikkers hier zijn namelijk niet representatief voor welke groep dan ook.

The_Grand_Wazoo
15-09-11, 08:59
Het vergt natuurlijk wel enorme moeite om mijn ego ten aanzien van slinger te verpletteren. Maar het is een grote opluchting.

Catharsis in optima forma.

tanger'73
15-09-11, 12:35
Beetje tijdverdrijf. Verder neem ik het niet te serieus.

Prikkers hier zijn namelijk niet representatief voor welke groep dan ook.

Meer als tijdverdrijf is het ook niet.

Zeker zijn prikkers niet representatief, vrijwel iedereen hier representeert uitsluitend zichzelf.

tanger'73
15-09-11, 12:39
Catharsis in optima forma.

thanks mate en dat zonder laxeermiddel.

super ick
16-09-11, 07:50
Meer als tijdverdrijf is het ook niet.

Zeker zijn prikkers niet representatief, vrijwel iedereen hier representeert uitsluitend zichzelf.

Right.

Maar er zijn er hier die toch menen complete bevolkingsgroepen te vertegenwoordigen of complete geloofsgroepen te verdedigen. Te spreken namens alle homo's, vrouwen, etc.

Witte78
16-09-11, 13:40
Je denkt niet dat die opkomst ten koste van onze welvaart zal zijn? Ik denk niet zozeer dat we iets aan die opkomst kunnen doen, alswel onze neergang kunnen vertragen.

Ik zie een steeds grotere strijd om de grondstoffen en fossiele energiebronnen, en botweg oorlog erom voeren kan en mag niet meer. Geloof ik.

Beetje late reactie (moet de rest nog lezen).

Ik denk niet dat onze welvaart zo veel zal verminderen. Ik verwacht dat het zoals het nu gaat zo ongeveer door zal blijven pruttelen. Er zullen steeds meer hernieuwbare bronnen worden aangesproken. Ik denk dat projecten als deze:DESERTEC Foundation: Start (http://www.desertec.org/) onze energie behoeftes in de toekomst zullen voldoen.

Wat wellicht wel zal gebeuren is dat wanneer de rest van de wereld welvarender wordt, we geen mensen meer voor een hongerloontje voor ons kunnen laten werken, en dus kunnen bepaalde producten wel eens meer gaan kosten. Maar dat vind ik alleen maar positief.

mark61
16-09-11, 23:35
Beetje late reactie (moet de rest nog lezen).

Ik denk niet dat onze welvaart zo veel zal verminderen. Ik verwacht dat het zoals het nu gaat zo ongeveer door zal blijven pruttelen. Er zullen steeds meer hernieuwbare bronnen worden aangesproken. Ik denk dat projecten als deze:DESERTEC Foundation: Start (http://www.desertec.org/) onze energie behoeftes in de toekomst zullen voldoen.

Wat wellicht wel zal gebeuren is dat wanneer de rest van de wereld welvarender wordt, we geen mensen meer voor een hongerloontje voor ons kunnen laten werken, en dus kunnen bepaalde producten wel eens meer gaan kosten. Maar dat vind ik alleen maar positief.

Nou ja ik denk ook dat we daarom eindelijk eens met duurzame energie moeten beginnen.

Mja ik ben denk ik ouderwets, ik verwacht dat als de één rijker wordt de ander armer wordt, of blijft. Maar misschien heb je gewoon gelijk, we gaan het zien.