PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestuurslid Jürgen Stark ECB stapt op



foxcave
09-09-11, 18:17
'Bestuurslid Jürgen Stark ECB stapt op vanwege programma staatsobligaties'

Jürgen Stark, een Duitse bestuurder bij de Europese Centrale Bank (ECB), stapt om persoonlijke redenen op. Dat bevestigde de centrale bank vandaag, na berichtgeving door verschillende media.
Stark zou het niet eens zijn met het controversiële opkoopprogramma van staatsobligaties van de centrale bank. De ECB wilde dat niet bevestigen.

'Stark blijft aan tot een opvolger is gevonden. Dat zal aan het eind van het jaar zijn', aldus de ECB. Persbureau Reuters meldt dat de Duitse staatssecretaris van Financiën, Jörg Asmussen, aangewezen zal worden als de opvolger van de centrale bankier.

Bron:
'Bestuurslid Jürgen Stark ECB stapt op vanwege programma staatsobligaties' - Economie - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/2899963/2011/09/09/Bestuurslid-Jurgen-Stark-ECB-stapt-op-vanwege-programma-staatsobligaties.dhtml)

foxcave
09-09-11, 18:19
Wil iedere voorstander van de huidige gang van zaken dit even proberen te begrijpen?

Als dit waar is zoals die kop er staat is de beer goed los en word ons geld inderdaad over de balk gesmeten!
Die man weet wat er gebeurt, die zit er bovenop, en hij kan het met zijn geweten niet meer verantwoorden. Das eng....

foxcave
09-09-11, 19:17
Ik moest er letterlijk naar zoeken, zo probeert men de gevolgen van zijn daad af te schermen, maar hier het resultaat van zijn aftreden vanmiddag op de beurs.

Europese beurzen eindigen diep in het rood na aftreden ECB-topman :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/09/europese-beurzen-eindigen-diep-in-het-rood/)

TonH
09-09-11, 22:30
Wil iedere voorstander van de huidige gang van zaken dit even proberen te begrijpen?

Als dit waar is zoals die kop er staat is de beer goed los en word ons geld inderdaad over de balk gesmeten!
Die man weet wat er gebeurt, die zit er bovenop, en hij kan het met zijn geweten niet meer verantwoorden. Das eng....

Hij schijnt die beslissing te hebben genomen na een bezoek aan zijn "politieke mentor" Helmut Kohl. Kijk dat vind IK nou eng. Deze man, die de hoofdeconoom van de ECB is speelt Duitse binnenlandse politieke spelletjes. Niets meer en niets minder.
Mij lijkt dat het een goede zaak is dat hij eindelijk opstapt.