PDA

Bekijk Volledige Versie : Shariah4Belgium opent islamitische rechtbank voor huwelijks- en erfeniskwesties



Marsipulami
10-09-11, 12:36
Shariah4Belgium opent islamitische rechtbank voor huwelijks- en erfeniskwesties

In Antwerpen is een rechtbank geopend die huwelijksgeschillen en erfeniskwesties behandelt volgens de islamitische rechtspraak. Het gaat om een initiatief van de radicale moslimgroepering Shariah4Belgium. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Diversiteitsschepen Monica De Coninck (sp.a) vindt het op zich goed dat religieuze instanties bemiddelen in hun gemeenschappen, "al zou dat beter niet door fundamentalisten gebeuren".

Volgens sharia van Allah

Het Centrum voor Islamitische Diensten huist in de Borgerhoutse Somméstraat. Volgens de website zal het "alle gevallen van echtscheiding, nietigheid van het huwelijk, verzoening of echtelijke geschillen in overeenstemming met de sharia van Allah behandelen en een certificaat overhandigen waar nodig".

Geen straffen uitspreken

Schepen Monica De Coninck benadrukt dat geen sprake kan zijn van een rechtbank die straffen uitspreekt en voltrekt. Als het enkel om bemiddeling gaat, vindt ze het geen slechte zaak. Ze wijst er ook op dat haar diensten Shariah4Belgium al in het oog houdt. (belga/eb)

mark61
10-09-11, 12:39
Ik denk niet dat die rechtsgeldige scheidingen kan uitspreken. Magoed, als mensen daar vrijwillig heen willen

Ik betwijfel ook of er één gezaghebbende moslimjurist / geleerde is die die lui serieus neemt :hihi:

Ons gestaalde kader in Den Haag heet ze al voor gek verklaard toch?

DEN HAAG - De als radicaal bekend staande predikant Sheikh Fawaz Jneid en het bestuur van de Haagse as-Soennah-moskee hebben afstand genomen van de organisaties Sharia4belgium en Sharia4Holland.

Volgens de imam gaat het om een verzameling jongeren die de Islamitische Wetgeving willen opleggen in Nederland en België. 'Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen', aldus Fawaz in een schriftelijke verklaring.

Hier Mars, vertel ze maar, zo'n Ollander heeft ze al afgekeurd. Pak aan :hihi:

ronald
11-09-11, 22:45
Shariah4Belgium opent islamitische rechtbank voor huwelijks- en erfeniskwesties

In Antwerpen is een rechtbank geopend die huwelijksgeschillen en erfeniskwesties behandelt volgens de islamitische rechtspraak. Het gaat om een initiatief van de radicale moslimgroepering Shariah4Belgium. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Diversiteitsschepen Monica De Coninck (sp.a) vindt het op zich goed dat religieuze instanties bemiddelen in hun gemeenschappen, "al zou dat beter niet door fundamentalisten gebeuren".

Volgens sharia van Allah

Het Centrum voor Islamitische Diensten huist in de Borgerhoutse Somméstraat. Volgens de website zal het "alle gevallen van echtscheiding, nietigheid van het huwelijk, verzoening of echtelijke geschillen in overeenstemming met de sharia van Allah behandelen en een certificaat overhandigen waar nodig".

Geen straffen uitspreken

Schepen Monica De Coninck benadrukt dat geen sprake kan zijn van een rechtbank die straffen uitspreekt en voltrekt. Als het enkel om bemiddeling gaat, vindt ze het geen slechte zaak. Ze wijst er ook op dat haar diensten Shariah4Belgium al in het oog houdt. (belga/eb)

Ik vind het allemaal een beetje zenuwachtige kreten wat je hoort. Indien men in Belgie de zaak wat contextueler zouden aanpakken lijkt het me niet zo'n probleem.
Natuurlijk ook vanuit die Islamitische rechtbank bezien, zou men er verstandig aan doen deze zaak met de Belgische overheid te overleggen en een compromis te sluiten. Je kunt dan bv niet meerdere vrouwen huwen of te jong huwen zoals dat is bepaald in het Burgerlijk wetboek.
Al jaren geldt in Nederland een joodse Rechtbank. Dwz, ook zij behandelen voornamelijk familie zaken als bv huwelijk en scheiding. Een joods huwelijk kan pas gesloten worden, wanneer er eerst een burgerlijk huwelijk heeft plaats gevonden. Huwelijkswetgeving zijn omvangrijker en specifiek geloof gebonden. Huwelijken sluiten en scheiden bepalen joods-wettelijk gezien de status van het kind, rechten van de vrouw enz. Aan de andere kan eist de burgerlijke instantie van gelovigen (en niet alleen in de strikte zin) niet dat ze eerst "kerkelijk" scheiden. Zo kunnen steken blijven zitten. Engeland bv eist dit wel.
Ik snap niet wat er erg aan zou zijn dat Islamitische gerechtshoven een dergelijke wetgeving ook te uitvoer kan brengen. Een overeenkomst met het gezag van het land is dan wel een eerste vereiste opdat de overheid een bepaalde overzicht houdt opdat de Belgische wetgeving niet wordt geschonden en er bv geen straffen worden uitgesproken. Aan de andere kant is het in Belgie nog steeds zo dat je er niet joods of islamitisch begraven kan worden omdat men volgens de wet na een bepaalde periode graven gaat ruimen terwijl vanuit het geloof gezien, dat niet gedaan mag worden.

ronald
11-09-11, 22:48
Ons gestaalde kader in Den Haag heet ze al voor gek verklaard toch?

DEN HAAG - De als radicaal bekend staande predikant Sheikh Fawaz Jneid en het bestuur van de Haagse as-Soennah-moskee hebben afstand genomen van de organisaties Sharia4belgium en Sharia4Holland.

Volgens de imam gaat het om een verzameling jongeren die de Islamitische Wetgeving willen opleggen in Nederland en België. 'Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen', aldus Fawaz in een schriftelijke verklaring.

Hier Mars, vertel ze maar, zo'n Ollander heeft ze al afgekeurd. Pak aan :hihi:

Ja... met zulke lui wil de overheid natuurlijk niet in zee gaan en dan heeft dat niets met Islambashen te maken, maar met veiligstellen van eigen normen en waarden.

foxcave
12-09-11, 04:23
Shariah4Belgium opent islamitische rechtbank voor huwelijks- en erfeniskwesties

In Antwerpen is een rechtbank geopend die huwelijksgeschillen en erfeniskwesties behandelt volgens de islamitische rechtspraak. Het gaat om een initiatief van de radicale moslimgroepering Shariah4Belgium. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Diversiteitsschepen Monica De Coninck (sp.a) vindt het op zich goed dat religieuze instanties bemiddelen in hun gemeenschappen, "al zou dat beter niet door fundamentalisten gebeuren".

Volgens sharia van Allah

Het Centrum voor Islamitische Diensten huist in de Borgerhoutse Somméstraat. Volgens de website zal het "alle gevallen van echtscheiding, nietigheid van het huwelijk, verzoening of echtelijke geschillen in overeenstemming met de sharia van Allah behandelen en een certificaat overhandigen waar nodig".

Geen straffen uitspreken

Schepen Monica De Coninck benadrukt dat geen sprake kan zijn van een rechtbank die straffen uitspreekt en voltrekt. Als het enkel om bemiddeling gaat, vindt ze het geen slechte zaak. Ze wijst er ook op dat haar diensten Shariah4Belgium al in het oog houdt. (belga/eb)


Ach, zolang ze zich aan de wet houden (die dus anders is dan de sharia) vind ik het allemaal best.

Zodra ze denken de sharia weten te moeten laten prefereren oppakken en uitzetten.

Eric de Blois
13-09-11, 01:05
Shariah4Belgium

Dit is nog maar het begin. Het is de opdracht van iedere moslim om de wetten van allah na te leven. Niets bijzonders dus. Geef ze een eigen stuk kale grond en laat ze lekker ongestoord hun gang gaan.

http://atheistdiscussion.com/content/attachments/242d1263336690-sharia-poster-crowd-jpg/

Maar wel lekker in zo'n duitse haram-auto blijven rijden natuurlijk.

Al Sawt
17-09-11, 21:47
Shariah4Belgium

Dit is nog maar het begin. Het is de opdracht van iedere moslim om de wetten van allah na te leven. Niets bijzonders dus. Geef ze een eigen stubk kale grond en laat ze lekker ongestoord hun gang gaan.

http://atheistdiscussion.com/content/attachments/242d1263336690-sharia-poster-crowd-jpg/

Maar wel lekker in zo'n duitse haram-auto blijven rijden natuurlijk.

Wat een onzin. In een andere bericht had je gesuggereerd dat moslims met geboortes de overhand nemen. Ik daag je uit om kletspraat met cijfers te staven.

Eric de Blois
18-09-11, 16:15
Wat een onzin. In een andere bericht had je gesuggereerd dat moslims met geboortes de overhand nemen. Ik daag je uit om kletspraat met cijfers te staven.

'In een ander bericht', niet deze dus. Ga dáár dan maar met de discussie verder.

"Ik daag je uit om kletspraat (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/832055/2007/01/09/In-2050-is-bijna-een-op-de-drie-allochtoon.dhtml) met cijfers (http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=37175ned&D1=0-8&D2=a&HD=110918-1806&HDR=T&STB=G1) te staven"




.

foxcave
18-09-11, 16:47
Wat een onzin.

Onzin?

KoranOnline.NL :: القرآن الكريم (http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099085517&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL)

Met name 1 en 48.

super ick
19-09-11, 08:23
Shariah4Belgium

Geef ze een eigen stuk kale grond en laat ze lekker ongestoord hun gang gaan.



Er wordt hier helemaal NIETS gegeven. BEn je helemaal belazerd?

Eric de Blois
24-09-11, 05:00
Er wordt hier helemaal NIETS gegeven. BEn je helemaal belazerd?

haha. Niet zo fel man, ik sta aan jouw kant.

Denk daar maar eens over na. laten we die haatbaarden tegemoed komen met hun wensen. Met mijn idee, zijn we voorgoed van die sharia haatbaarden af. Ze bezetten toch al westerse grond door er legaal op te verblijven en zijn voortdurend bezig onze beschaving te bestuiven met patriarchale regels en gewoonten. Geef ze autonomie en zet er een hek om. Dan lopen ze ook niet meer los in onze tuin en is onze vrije samenleving daarmee beter beschermd. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze niet buiten het hek mogen komen. En natuurlijk ook losgekoppeld van alle soorten van subsidie etc. Gewoon een eigen staatje. Iedereen blij. Zij hun sharia en wij onze vrije samenleving. Moslim's die zich wel willen conformeren met onze cultuur en wetgeving mogen natuurlijk blijven. Het is bedoeld voor rebellerende haatbaarden die onze beschaving 1400 jaar willen terugschroeven. Nog beter zou zijn om ze het land uit te zetten. Maar als ze hier geboren zijn wordt dat erg moeilijk, vandaar die autonomie achter een hek. Een consensus met haardbaarden is niet opportuun. Het moet een keiharde keuze worden: eruit of conformeren met onze maatstaven over vrijheid.

http://www.droomplekken.nl/images/dp/dubai/Opspuiten.jpg

land genoeg.

foxcave
24-09-11, 06:40
haha. Niet zo fel man, ik sta aan jouw kant.

Denk daar maar eens over na. laten we die haatbaarden tegemoed komen met hun wensen. Met mijn idee, zijn we voorgoed van die sharia haatbaarden af. Ze bezetten toch al westerse grond door er legaal op te verblijven en zijn voortdurend bezig onze beschaving te bestuiven met patriarchale regels en gewoonten. Geef ze autonomie en zet er een hek om. Dan lopen ze ook niet meer los in onze tuin en is onze vrije samenleving daarmee beter beschermd. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze niet buiten het hek mogen komen. En natuurlijk ook losgekoppeld van alle soorten van subsidie etc. Gewoon een eigen staatje. Iedereen blij. Zij hun sharia en wij onze vrije samenleving. Moslim's die zich wel willen conformeren met onze cultuur en wetgeving mogen natuurlijk blijven. Het is bedoeld voor rebellerende haatbaarden die onze beschaving 1400 jaar willen terugschroeven. Nog beter zou zijn om ze het land uit te zetten. Maar als ze hier geboren zijn wordt dat erg moeilijk, vandaar die autonomie achter een hek. Een consensus met haardbaarden is niet opportuun. Het moet een keiharde keuze worden: eruit of conformeren met onze maatstaven over vrijheid.

http://www.droomplekken.nl/images/dp/dubai/Opspuiten.jpg

land genoeg.

Niets! Zelfs geen opgespoten land!
Er zijn echt landen zat op de wereld waar die fundamentalisten kunnen gaan wonen, daar hoeven geen nieuwen bij, we weten ondertussen dat het in Nederland bijna onmogelijk is geworden om je te ontdoen van geloofswaanzinnigen, ik ben er simpel in, wil je niet meedoen en vervloek je de Nederlandse cultuur, manier van de , het kapitalisme, kortom Nederland, rot lekker op dan, ga naar een willekeurige Islamitische staat, er zijn er zat.

Die paar christen fundi's die we hier nog hebben gedragen zich, ik zie niet in waarom we dat niet mogen eisen van Islam fundi's.

Eric de Blois
24-09-11, 15:06
Niets! Zelfs geen opgespoten land!
Er zijn echt landen zat op de wereld waar die fundamentalisten kunnen gaan wonen, daar hoeven geen nieuwen bij, we weten ondertussen dat het in Nederland bijna onmogelijk is geworden om je te ontdoen van geloofswaanzinnigen, ik ben er simpel in, wil je niet meedoen en vervloek je de Nederlandse cultuur, manier van de , het kapitalisme, kortom Nederland, rot lekker op dan, ga naar een willekeurige Islamitische staat, er zijn er zat.

Die paar christen fundi's die we hier nog hebben gedragen zich, ik zie niet in waarom we dat niet mogen eisen van Islam fundi's.

Ik geef het toe, ik ben nog niemand tegengekomen die het met mijn idee over een aparte shariarechtstaat eens is. Daarop vorm jij geen uitzondering. Diezelfde mensen die het niet met mij eens zijn, roepen wel allemaal: zet die extremisten het land uit. Dan wens ik jullie veel sucses, want dat gaat niet lukken met extremisten die in het westen geboren zijn. Natuurlijk mag je eisen dat fundamentalisten zich conformeren met onze normen en zich aanpassen. Denk je dat dat veel indruk zal maken en dat ze dat werkelijk op ons verzoek zullen doen? Je moet hun rotsvaste overtuiging niet onderschatten. Die figuren hebben totaal maling aan wat wij vinden.

foxcave
24-09-11, 15:39
Ik geef het toe, ik ben nog niemand tegengekomen die het met mijn idee over een aparte shariarechtstaat eens is. Daarop vorm jij geen uitzondering. Diezelfde mensen die het niet met mij eens zijn, roepen wel allemaal: zet die extremisten het land uit. Dan wens ik jullie veel sucses, want dat gaat niet lukken met extremisten die in het westen geboren zijn. Natuurlijk mag je eisen dat fundamentalisten zich conformeren met onze normen en zich aanpassen. Denk je dat dat veel indruk zal maken en dat ze dat werkelijk op ons verzoek zullen doen? Je moet hun rotsvaste overtuiging niet onderschatten. Die figuren hebben totaal maling aan wat wij vinden.

Klopt, je hebt helemaal gelijk, maar net zo min kun je ze dwingen om op een eiland te gaan wonen.

Andersom werkt overigens wel, ongewensten worden ,desnoods met behulp van de burgemeester, weggetreiterd. En zo krijgen de extremisten het voor elkaar om hele wijken te beheersen. De sociale controle is in zo'n wijk gewoon eng te noemen, meisjes durven zelfs niet zonder hoofddoek, want de prinsjes beheersen de straat...

Slinger
24-09-11, 16:04
Shariah4Belgium opent islamitische rechtbank voor huwelijks- en erfeniskwesties

In Antwerpen is een rechtbank geopend die huwelijksgeschillen en erfeniskwesties behandelt volgens de islamitische rechtspraak. Het gaat om een initiatief van de radicale moslimgroepering Shariah4Belgium. Dat schrijft de krant Het Laatste Nieuws. Diversiteitsschepen Monica De Coninck (sp.a) vindt het op zich goed dat religieuze instanties bemiddelen in hun gemeenschappen, "al zou dat beter niet door fundamentalisten gebeuren".

Volgens sharia van Allah

Het Centrum voor Islamitische Diensten huist in de Borgerhoutse Somméstraat. Volgens de website zal het "alle gevallen van echtscheiding, nietigheid van het huwelijk, verzoening of echtelijke geschillen in overeenstemming met de sharia van Allah behandelen en een certificaat overhandigen waar nodig".

Geen straffen uitspreken

Schepen Monica De Coninck benadrukt dat geen sprake kan zijn van een rechtbank die straffen uitspreekt en voltrekt. Als het enkel om bemiddeling gaat, vindt ze het geen slechte zaak. Ze wijst er ook op dat haar diensten Shariah4Belgium al in het oog houdt. (belga/eb)

Borgerhout, daar komen toch de islamitische legioenen van Abou Jaja vandaan? Ik ben er wel eens doorheen gereden, maar durfde er mijn wagen niet te parkeren, ondanks de sharia.

Eric de Blois
24-09-11, 16:05
Klopt, je hebt helemaal gelijk, maar net zo min kun je ze dwingen om op een eiland te gaan wonen.

Andersom werkt overigens wel, ongewensten worden ,desnoods met behulp van de burgemeester, weggetreiterd. En zo krijgen de extremisten het voor elkaar om hele wijken te beheersen. De sociale controle is in zo'n wijk gewoon eng te noemen, meisjes durven zelfs niet zonder hoofddoek, want de prinsjes beheersen de straat...

1) Geen land wil de gedeporteerden opvangen.

2) Mensen die hier geboren zijn, zijn gewoon landgenoten, geen buitenlanders.

3) De EU zou nooit toelaten dat eigen burgers vanwege hun opvatting zouden worden gedeporteerd

Dus:

Het deporteren van haatbaarden is onuitvoerbaar. Een utophie van Wilders. Ik zie alleen de mogelijkheid tot het vormen van een eigen onafhankelijke staat voor hen binnen het territorium. Dan hoef je ze niet 'uit te zetten'. Immers het is ons land. Maar het wordt van hen. Een eigen shariarechtstaat. Zijn we van hen af. Andere mogelijkheden zie ik niet. Ik heb daar lang over nagedacht en eerlijk gezegd denk ik dat we zullen moeten leren leven met in het verleden gemaakte politieke fouten. Fouten die niet meer ongedaan zijn te maken. Zelf's niet met een PVV met 150 zetels in de kamer. Een zwak punt is ons systeem van democratie dat uitgaat van de wil van de meerderheid. Als we vooruit kijken moeten we nu al anticperen op dat gevaar. God mag niet de dienst gaan uitmaken in ons land. Desnoods moet daarvoor de democratie worden afgeschaft.

foxcave
24-09-11, 16:17
1) EEN God mag niet de dienst gaan uitmaken in ons land. Desnoods moet daarvoor de democratie worden afgeschaft.


Even accentueren, en je hebt daar 100% gelijk, levens gevaarlijk

Eric de Blois
24-09-11, 16:22
Even accentueren, en je hebt daar 100% gelijk, levens gevaarlijk

Levens gevaarlijk ja. Maar misschien onafwendbaar, als we niets doen.

foxcave
24-09-11, 16:32
Levens gevaarlijk ja. Maar misschien onafwendbaar, als we niets doen.

Jup, maar wat wil je doen, ik zit niet te wachten op weer een nieuwe politieke partij met zijn eigen grootheden.

Eric de Blois
24-09-11, 16:35
Jup, maar wat wil je doen, ik zit niet te wachten op weer een nieuwe politieke partij met zijn eigen grootheden.

Nou, niets doen, is dat een optie? Links heeft ons in de steek gelaten. Wat nu?

foxcave
24-09-11, 16:42
Ik zeg de huidige regering nog een jaar laten geworden, wacht 2012 af, er staan grote dingen te gebeuren, misschien hoeven we niets meer te doen.