PDA

Bekijk Volledige Versie : laffe aanslag op schoolkinderen



Kortman
14-09-11, 14:10
Pakistaanse politieagent onderzoekt een politiewagen na een bomaanslag in Peshawar op 11 augustus 2011. Foto AFP / A. Majeed


door Hans Klis

Buitenland
Gewapende mannen hebben in de Pakistaanse stad Peshawar het vuur geopend op een schoolbus. Hierbij zijn in ieder geval drie kinderen en de chauffeur omgekomen.

Dat heeft een woordvoerder van de politie laten weten aan persbureau Reuters. Ook zouden ongeveer vijftien kinderen gewond geraakt zijn bij de aanslag. Gewapende mannen zouden eerst de bus bestookt hebben met een raket, maar toen deze niet het doel raakte, openden zij het vuur.


Grotere kaart weergeven

De omgekomen kinderen waren tussen de negen en veertien jaar oud. De politie heeft een onderzoek ingesteld. De aanval is nog niet opgeëist.

Peshawar ligt in het noord-oosten van Pakistan en daarmee dicht bij de gebieden van waaruit de Talibaan en Al-Qaeda opereren. In Pakistan vinden regelmatig gewelddadige aanslagen plaats ondanks offensieven van het Pakistaanse leger. De Pakistaanse Talibaan hebben de afgelopen vier jaar bij meer dan vijfhonderd aanslagen in ieder geval al 4.600 mensen gedood, meldt persbureau AFP.

:droef:

Kortman
14-09-11, 21:31
DIT IS BLIJKBAAR DE GEWOONSTE ZAAK TER WERELD !
Vooral nu blijkt dat ,,brave taliban MOSLIMS,, deze kindbroedertjes moord op hun geweten hebben.
Tja het kan verkeren .
:mad:

Karin.N
15-09-11, 07:31
DIT IS BLIJKBAAR DE GEWOONSTE ZAAK TER WERELD !
Vooral nu blijkt dat ,,brave taliban MOSLIMS,, deze kindbroedertjes moord op hun geweten hebben.
Tja het kan verkeren .
:mad:


Vermoorden alleen moslims kinderen? Dacht het niet. Wanneer je de nieuwsberichten volgt plus de geschiedenis bekijkt zul je zien dat het vermoorden van kinderen of andere onschuldige burgers door alle rassen en nationaliteiten en religies wordt uitgevoerd.

Kunnen we niet stoppen met het constant wijzen naar de ander. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor moslims, die in andere situaties weer graag naar het westen wijzen.

Kortman
15-09-11, 22:17
Vermoorden alleen moslims kinderen? Dacht het niet. Wanneer je de nieuwsberichten volgt plus de geschiedenis bekijkt zul je zien dat het vermoorden van kinderen of andere onschuldige burgers door alle rassen en nationaliteiten en religies wordt uitgevoerd.

Kunnen we niet stoppen met het constant wijzen naar de ander. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor moslims, die in andere situaties weer graag naar het westen wijzen.

Jammer je mist ,,the point,, het betreft hier een bewuste aanslag op schoolkinderen alleen om het feit dat ze een volgens dat TALIBAN TUIG een hun inziens al te westerse georienteerde school bezoeken!
Het gaat om het schofterige alibi wat jij weer goed probeert te praten en dat besef je blijkbaar donders goed !
Ik weet ook wel dat er nu en in het verleden nog steeds kinderen vermoord worden , de bekendste is mogelijk wel de moord op kinderen na de geboorte van Christus te Bethlehem , het bestaat dus al duizenden jaren.

Karin.N
15-09-11, 23:19
Jammer je mist ,,the point,, het betreft hier een bewuste aanslag op schoolkinderen alleen om het feit dat ze een volgens dat TALIBAN TUIG een hun inziens al te westerse georienteerde school bezoeken!
Het gaat om het schofterige alibi wat jij weer goed probeert te praten en dat besef je blijkbaar donders goed !
Ik weet ook wel dat er nu en in het verleden nog steeds kinderen vermoord worden , de bekendste is mogelijk wel de moord op kinderen na de geboorte van Christus te Bethlehem , het bestaat dus al duizenden jaren.

Ik probeer niets goed te praten! Leg me eens uit wat ik goed probeer te praten? Geef ik de Taliban een excuus volgens jou?
Ik weiger om alleen misdaden door moslims begaan te verafschuwen! Dat over en weer wijzen moet gewoon eens afgelopen zijn!

BaMb-InO
15-09-11, 23:41
Ik probeer niets goed te praten! Leg me eens uit wat ik goed probeer te praten? Geef ik de Taliban een excuus volgens jou?
Ik weiger om alleen misdaden door moslims begaan te verafschuwen! Dat over en weer wijzen moet gewoon eens afgelopen zijn!

Zouden oogkleppen deze kortzichtigheid veroorzaken?

Kortman
16-09-11, 00:47
Ik probeer niets goed te praten! Leg me eens uit wat ik goed probeer te praten? Geef ik de Taliban een excuus volgens jou?
Ik weiger om alleen misdaden door moslims begaan te verafschuwen! Dat over en weer wijzen moet gewoon eens afgelopen zijn!

DAAR GEEF IK JE GELIJK IN !
Het is allen treurig dat een topic zoals deze als zijnde totaal onbelangrijk wordt gevonden , zelfs toen in het begin nog niet bekend was dat uiteindelijk toch de zich MOSLIM noemende TALIBAN er achterzat !
Als je goed opgelet had ; bedoel ik juist dat goede MOSLIMS hier afkeurend tegenoverstaan en juist deTALIBAN misbruikt maakt van dit geloof !
Sterker nog het te schande maakt.

Kortman
16-09-11, 00:54
Zouden oogkleppen deze kortzichtigheid veroorzaken?

In tegendeel ik bedoel er mee te zeggen dat dse TALIBAN uit naam van hun geloof deze gruwelijkheden begaan ,niet beseffend dat dit ON ISLAMITISCH
is , ik ben in het bezit van een KORAN en kan nergens vinden dat dit optreden
verantwoord is ! integendeel ze overtreden de zienswijze van de Profeet MOHAMMED.