PDA

Bekijk Volledige Versie : Telegraaf plubliceert regelmatig opzettelijk leugens



Joesoef
16-09-11, 12:40
Redactie − 16/09/11, 00:22

© ANP
De Telegraaf publiceert soms willens en wetens onwaarheden. Dat meldt het televisieprogramma Zembla in de uitzending die vanavond te zien is, zo is te lezen op de Zembla-website.

Het programma onderzocht de achtergronden van een aantal spraakmakende artikelen uit de krant. Uit dat onderzoek blijkt dat bronnen die genoemd werden nooit geïnterviewd bleken te zijn, reacties van betrokkenen onjuist werden weergegeven en informatie die een verhaal zou ontkrachten werd genegeerd.

Schade
Zembla onderzocht onder meer een artikel over ontwikkelingshulporganisatie ICCO, dat op basis van vage geruchten zou zijn geschreven. Zembla: 'Ondanks een veroordeling van de Raad voor Journalistiek, weigert de krant te rectificeren en laat het verhaal op haar website laat staan. Hier ondervindt ICCO nog altijd schade van.'

'De Telegraaf heeft als meest gelezen krant van Nederland grote invloed op de publieke opinie en de politieke besluitvorming. Vaak worden Kamervragen gesteld na publicaties in De Telegraaf. Daar staat tegenover dat de 'krant van Wakker Nederland' ook grossiert in veroordelingen bij de Raad voor de Journalistiek en de rechtbank', zo stelt Zembla.

De hoofdredactie van de krant wilde geen medewerking verlenen aan het programma.

ZEMBLA: 'De chocoladeletters van de Telegraaf', vrijdag 16 september 2011 om 21.20 uur bij de VARA op Nederland 2

Iznogoodh
16-09-11, 12:54
De Telegrof is een krant voor onwetende mensen.

Eric de Blois
16-09-11, 12:56
De telegraaf is gewoon een boulevardblad, een sensatiekrant. Ziet er verder ook erg lelijk en onoverzichtelijk uit. Ik lees hem nooit.

The_Grand_Wazoo
16-09-11, 13:04
De enige krant die fout was tijdens de oorlog en erna.
Ik lees de online versie met groot genoegen, vooral de reacties op artikelen.

Eric de Blois
16-09-11, 13:20
De enige krant die fout was tijdens de oorlog en erna.
Ik lees de online versie met groot genoegen, vooral de reacties op artikelen.

Als je al vindt dat die krant fout is, waarom lees je hem dan 'met genoegen'? Het is een lelijk opgemaakte krant, onbetrouwbaar, te veel sport, te veel advertentie's, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Trouw is kwalitatief een betere krant.

Ready?
16-09-11, 13:34
Telegraaf...diens lezers zijn ook een geval apart...

Kortman
16-09-11, 13:38
Als je al vindt dat die krant fout is, waarom lees je hem dan 'met genoegen'? Het is een lelijk opgemaakte krant, onbetrouwbaar, te veel sport, te veel advertentie's, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen. Trouw is kwalitatief een betere krant.

Feit is het dat het de meest gelezen krant van Nederland is .
Ik lees ook niet alles want ruil met buren van krant , afgezien daarvan
je hoeft niet alles te lezen ,en het leuke is hier leest zgn niemand de TG maar ze weten wel kommentaar te geven omdat ze precies weten wat er in staat !
:gek: HE ?

P.S en dan nog ff over WO 2 gemakshalve wordt hier vergeten dat de T.G gewoon in beslag genomen is door de moffen (alle Joodse medewerkers konden zowie zo oprotten *)en wie niet horen wilde kon ook vertrekken .
Ga maar ff kijken op de Erebegraafplaats bij Bloemendaal daar liggen enkele van de medewerkers van de T.G begraven deze mensen weigerden voor de Duitsers hun propaganda bladen te drukken en werkten later mee aan verzets bladen o.a TROUW is daaruit voortgekomen.
Waarvan akte !

*) Sommige van deze vakmensen werden later ingezet onder dwang mee te werken aan het project ,(dat Engelse ponden ging drukken )

[COLOR="Blue"]2007 ... Tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog lieten de Duitsers in het ...
Sachsenhausen miljoenen valse Britse ponden drukken, in een vergeefse
poging de ... die in het westen een nieuw leven probeert op te bouwen, door ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sachsenhausen_(concentratiekamp)

Eric de Blois
16-09-11, 13:49
Feit is het dat het de meest gelezen krant van Nederland is .
Ik lees ook niet alles want ruil met buren van krant , afgezien daarvan
je hoeft niet alles te lezen ,en het leuke is hier leest zgn niemand de TG maar ze weten wel kommentaar te geven omdat ze precies weten wat er in staat ! gek HE ?



"hier leest zgn niemand de TG maar ze weten wel kommentaar te geven omdat ze precies weten wat er in staat ! gek HE ?"

Ik lees hem echt niet. Maar hier worden door met name hatert nogal veel telegra(a)f berichten geplaatst, en dan lees je hem dus indirect wel. Maar wie Trouw of NRC leest, is ook op de hoogte. De telegraaf is gewoon bagger.

"Feit is het dat het de meest gelezen krant van Nederland is ."

Ik neem dat direct aan. De democratie gaat ook uit van de wil van de meerderheid, niet noodzakelijk de beste oplossing. Dat de telegraaf het meest gelezen is, zegt meer over de interesse van de meerderheid en niets over de krant zelf. Het blad 'Privé' wordt ook veel gelezen, het blijft natuurlijk bagger. Maar bagger verkoopt goed.


.

Soldim
16-09-11, 13:51
Ik lees de online versie met groot genoegen, vooral de reacties op artikelen.

Ik ook -- altijd lachen, die reacties :hihi:

Tomas
16-09-11, 14:19
Je weet het. Het is een publiek geheim zogezegd. Maar als het zo zwart op wit staat, degelijk onderzocht en wel, door niet de minste, doet het met toch wel wat.

foxcave
16-09-11, 16:02
Ik lees online kranten van allerlei pluimage, en liegen doen ze allemaal, of ze vertellen gewoon de helft niet.

Dit onderzoek ook weer, gedaan door de Vara, geeft te denken, de Vara leeft al jaren met een roze bril, das ook die (publieke) omroep de uitvreter, opvreter en grootbek Paul de Leeuw heeft vetgemest van u en mijn belasting geld.
Ook leugensite joop.nl word betaald uit subsidie gelden gegeven aan de Vara.

Het zal me dus het onderzoek wel weer wezen, wij van WC Eend...

Saul
16-09-11, 16:04
Hoog tijd om het verbod op smaad en laster uit te breiden. We accepteren geen leugens van individuen en dus ook niet van kranten. Boetes mogen wat mij betreft gelijkgesteld worden aan de omzet van de krant op de betreffende dag/week.

Tomas
16-09-11, 16:06
Ik lees online kranten van allerlei pluimage, en liegen doen ze allemaal, of ze vertellen gewoon de helft niet.

Dit onderzoek ook weer, gedaan door de Vara, geeft te denken, de Vara leeft al jaren met een roze bril, das ook die (publieke) omroep de uitvreter, opvreter en grootbek Paul de Leeuw heeft vetgemest van u en mijn belasting geld.
Ook leugensite joop.nl word betaald uit subsidie gelden gegeven aan de Vara.

Het zal me dus het onderzoek wel weer wezen, wij van WC Eend...

Ingewikkelde tegenstrijdige reactie... Klopt het onderzoek volgens jou nou wel of niet? Als het niet klopt, liegt de Telegraaf volgens jou dus als enige niet. Want ze liegen allemaal.

foxcave
16-09-11, 16:06
Hoog tijd om het verbod op smaad en laster uit te breiden. We accepteren geen leugens van individuen en dus ook niet van kranten. Schadeclaims mogen wat mij betreft gelijkgesteld worden aan de omzet van de krant op de betreffende dag/week.


Ben het voor de tweede maal direct met je eens!

foxcave
16-09-11, 16:07
Ingewikkelde tegenstrijdige reactie... Klopt het onderzoek volgens jou nou wel of niet? Als het niet klopt, liegt de Telegraaf volgens jou dus als enige niet. Want ze liegen allemaal.


"en liegen doen ze allemaal"

HansAnders.nl | De grootste optiekketen van Nederland | Nu ook online (http://www.hansanders.nl/)

Tomas
16-09-11, 16:10
"en liegen doen ze allemaal"

HansAnders.nl | De grootste optiekketen van Nederland | Nu ook online (http://www.hansanders.nl/)

Dus het onderzoek klopt wel. Ook al beweer je van niet. Lastig.

foxcave
16-09-11, 16:15
Dus het onderzoek klopt wel. Ook al beweer je van niet. Lastig.


Het onderzoek liegt ongetwijfeld, net als de telegraaf liegt, als je dat niet kunt snappen heb jij gewoon een probleem, niet ik. Beide is namelijk goed mogelijk hoor.

Tomas
16-09-11, 16:23
Het onderzoek liegt ongetwijfeld, net als de telegraaf liegt, als je dat niet kunt snappen heb jij gewoon een probleem, niet ik. Beide is namelijk goed mogelijk hoor.

Niet in dit geval. 't vrij zwart wit namelijk.

foxcave
16-09-11, 16:49
Niet in dit geval. 't vrij zwart wit namelijk.


Dat is een mening, de jouwe, maar toch een mening, we wachten de uitzending af....

Karin.N
16-09-11, 17:52
Redactie − 16/09/11, 00:22

© ANP
De Telegraaf publiceert soms willens en wetens onwaarheden. Dat meldt het televisieprogramma Zembla in de uitzending die vanavond te zien is, zo is te lezen op de Zembla-website.

Het programma onderzocht de achtergronden van een aantal spraakmakende artikelen uit de krant. Uit dat onderzoek blijkt dat bronnen die genoemd werden nooit geïnterviewd bleken te zijn, reacties van betrokkenen onjuist werden weergegeven en informatie die een verhaal zou ontkrachten werd genegeerd.

Schade
Zembla onderzocht onder meer een artikel over ontwikkelingshulporganisatie ICCO, dat op basis van vage geruchten zou zijn geschreven. Zembla: 'Ondanks een veroordeling van de Raad voor Journalistiek, weigert de krant te rectificeren en laat het verhaal op haar website laat staan. Hier ondervindt ICCO nog altijd schade van.'

'De Telegraaf heeft als meest gelezen krant van Nederland grote invloed op de publieke opinie en de politieke besluitvorming. Vaak worden Kamervragen gesteld na publicaties in De Telegraaf. Daar staat tegenover dat de 'krant van Wakker Nederland' ook grossiert in veroordelingen bij de Raad voor de Journalistiek en de rechtbank', zo stelt Zembla.

De hoofdredactie van de krant wilde geen medewerking verlenen aan het programma.

ZEMBLA: 'De chocoladeletters van de Telegraaf', vrijdag 16 september 2011 om 21.20 uur bij de VARA op Nederland 2

Gewoon een K**krant.
Maar ze zijn niet de enige. Op school van mijn zoon was ooit een journalist van de Volkskrant (ook zo'n fijne krant :verveeld:), we herkenden de klas van mijn zoon niet terug. De helft van het artikel was gewoon niet waar. Gebeld met de Volkskrant, tsja mevrouw, anders was het niet interessant.

Goed, vanaf dat moment hoeven kranten dus niet meer. Vraag me nu steeds af of de berichtgeving wel klopt :eek:

foxcave
16-09-11, 18:10
Vraag me nu steeds af of de berichtgeving wel klopt :eek:


Het leuke is dat veel kranten gewoon andere kranten herhalen, krijg je leuke effecten van...

Saul
16-09-11, 20:18
ZEMBLA filmde ook een kort geding, waarin De Telegraaf vanwege een onrechtmatig artikel veroordeeld wordt tot het betalen van een immateriële schadevergoeding aan de Rotterdamse fotograaf Leo de Deugd. De Telegraaf schreef dat 'een moslimwijk in shock was' door het werk van de fotograaf. Maar van die ophef was geen sprake. De opgevoerde bronnen in het verhaal zijn nooit geïnterviewd door de Telegraafjournalist. Volgens een ingebrachte getuigenverklaring bij de rechtbank heeft De Telegraaf zich laten gebruiken om de fotograaf economisch en fysiek te beschadigen:


"De moslims moesten zo woedend worden, dat ze de studio van De Deugd in brand zouden steken. Hierbij was duidelijk inbegrepen dat De Deugd zelf ook lichamelijk letsel zou oplopen."

Joesoef
16-09-11, 22:26
Ik lees online kranten van allerlei pluimage, en liegen doen ze allemaal, of ze vertellen gewoon de helft niet.

Dit onderzoek ook weer, gedaan door de Vara, geeft te denken, de Vara leeft al jaren met een roze bril, das ook die (publieke) omroep de uitvreter, opvreter en grootbek Paul de Leeuw heeft vetgemest van u en mijn belasting geld.
Ook leugensite joop.nl word betaald uit subsidie gelden gegeven aan de Vara.

Het zal me dus het onderzoek wel weer wezen, wij van WC Eend...


Moeilijk hè.


:jammer:

foxcave
17-09-11, 05:41
Moeilijk hè.


:jammer:


Nee hoor, simpel zelfs!

H.P.Pas
17-09-11, 12:56
Nee hoor, simpel zelfs!

Things should be made as simple as possible.
No simpler.

The_Grand_Wazoo
17-09-11, 13:52
Things should be made as simple as possible.
No simpler.

Deze wijsheid zou wel eens te ingewikkeld kunnen zijn voor simpelere zielen.

foxcave
17-09-11, 14:49
Goed, ik heb natuurlijk die onzin niet gekeken, maar ik neem aan dat nog iemand verslag komt brengen?