PDA

Bekijk Volledige Versie : Kabinet komt met boerkaverbod



foxcave
16-09-11, 16:33
http://static3.volkskrant.nl/static/photo/2011/11/11/8/20110915151530/media_xl_942848.jpg
De Franse zakenman Rachid Nekkaz, kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen in 2012, vergezelt op 17 augustus twee Belgische vrouwen in Sint-Joost-ten-Node om de boete te betalen waarmee ze zijn bestraft wegens het dragen van een boerka. Nekkaz heeft aangekondigd alle boetes te betalen voor vrouwen die de islamitische gezichtsbedekking willen dragen. © afp
vk UPDATE Het kabinet zal naar verwachting vrijdag besluiten tot de invoering van het omstreden boerkaverbod. Dragen van een boerka in het openbaar kan na inwerkingtreding van de wet worden beboet met 380 euro.
Dit meldt RTL Nieuws.

Na Frankrijk en België zou Nederland het derde Europese land worden waar een boerkaverbod van kracht is. In Frankrijk trad het in april in werking. Daar riskeren vrouwen een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.

In België werd het verbod in juli van kracht. Daar is het onmiddellijk aangevochten bij het Grondwettelijk Hof door twee vrouwen die vinden dat het een buitenproportionele maatregel is. Deze week boog het hof zich voor het eerst over de zaak. Het zou al binnen een paar dagen een uitspraak kunnen doen over het verzoek om schorsing van de wet.

Reactie jongerenimam
Jongerenimam Yassin Elforkani: 'Ik had nooit gedacht dat het zover zou komen in Nederland. Dit is echt betreurenswaardig. Ik snap dat het op de arbeidsmarkt moeilijk ligt, maar het verbieden van een boerka op straat past niet in een democratische rechtsstaat. Het is geen verplichting vanuit de islam, maar als een vrouw ervoor kiest, moet het kunnen.'

'Ik denk ook niet dat de vrouwen die ik ken die er een dragen, hun boerka afdoen. Met sancties verander je niet hun mentaliteit. Het is pure pesterij. Dat hoor je als overheid niet te doen.'

Reactie moslimvrouwenorganisatie
Leyla Çakir, voorzitter van moslimvrouwenorganisatie Al Nisa: 'Al Nisa heeft altijd het standpunt gehad dat we niet voor een boerkaverbod zijn. Wij zijn eerder voor zelfbeschikking en vinden dat de vrouw zelf de vrijheid moet hebben om te beslissen om een boerka te dragen. Het zou heel goed kunnen dat een boerkaverbod een eerste stap is. Het zou mij ook niet verbazen als er een hoofddoekverbod komt. Ik hoop dat het nooit zover komt, maar wat niet is, kan nog komen. Ik zie het in een breder verband. Zelfbeschikking, daar heeft een burger, een vrouw gewoon recht op.'

Reactie CDA
De woordvoerder van de CDA-fractie: 'Het CDA vindt dat men elkaar op straat in de ogen moet kunnen kijken. Gelaatsbedekkende kleding maakt communicatie heel moeilijk en bovendien kan je niet zien wie zich werkelijk bevindt onder de kleding. Vrijheid van godsdienst is een heel groot goed in Nederland, maar nooit onbegrensd.'

Reactie GroenLinks
'Hoeveel moeite ik ook heb met de boerka, die ik als een wandelende gevangenis ervaar: onze agenten hebben belangrijkere dingen te doen dan dat handjevol boerka's in Nederland op te sporen en te beboeten. Ik roep de politiekorpsen op om dit soort onzin te negeren en vooral te werken aan meer veiligheid.'

Bron.
'Kabinet komt met boerkaverbod' - Politiek - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/article/detail/2907782/2011/09/15/Kabinet-komt-met-boerkaverbod.dhtml)

foxcave
16-09-11, 16:35
Ik ben niet tegen zo'n verbod, maar vind het wel een inperking van je mening vrijheid.

Wel ben ik er direct voor de uitkering van het hele gezin word ingehouden omdat mijnheer/mevrouw niet beschikbaar is voor de arbeidsmarkt.

Saul
16-09-11, 16:43
En dan ook niet meer zeggen dat Nederland een liberale, seculiere staat is. Met dit verbod is dit land straks, samen met Frankrijk naar de bodem van de wereldranglijst gedonderd wat betreft acceptatie van minderheden.

foxcave
16-09-11, 16:45
En dan ook niet meer zeggen dat Nederland een liberale, seculiere staat is. Met dit verbod is dit land straks, samen met Frankrijk naar de bodem van de wereldranglijst gedonderd wat betreft acceptatie van minderheden.


Nee hoor, doordat het verbod voor iedereen geld stijgen we juist nog verder op de ladder van vrije staten. Hier treed iedereen je met open vizier tegemoet, mooi he.

Eric de Blois
16-09-11, 16:52
Het kabinet zal naar verwachting vrijdag besluiten tot de invoering van het omstreden boerkaverbod. Dragen van een boerka in het openbaar kan na inwerkingtreding van de wet worden beboet met 380 euro.

Na Frankrijk en België zou Nederland het derde Europese land worden waar een boerkaverbod van kracht is. In Frankrijk trad het in april in werking. Daar riskeren vrouwen een boete van 150 euro. Mannen die hun vrouw verplichten gezichtsbedekking te dragen, kunnen gestraft worden met een geldboete van 30.000 euro en twee jaar gevangenisstraf.



Ik vind de boerka ook vreselijk. Maar daar wil ik het nu niet over hebben. Het verbieden van dit symbool van patriarchale onderdrukking lijkt mij niet zo effectief. Het resultaat daarvan kan zijn dat die vrouwen dan niet meer op straat komen en gewoon thuis (moeten) blijven. Het fenomeen is hooguit niet meer zichtbaar, maar blijft wel bestaan. De boerka is in de eerste plaats een cultuursymbool. Een overblijfsel van een door mannen gedomineerde maatschappij. Maar door dit te verbieden verander je het gedachtengoed wat achter dit verschijnsel zit niet. Een boerkaverbod is niet meer dan symptoombestrijding. Een eeuwenoude traditie verander je niet zomaar. Het zit tussen de oren, een plaats waar de staat geen toegang toe heeft. De slachtoffers krijgen een boete, de daders gaan vrijuit.

Tegen een boerkaverbod.

foxcave
16-09-11, 16:55
Ik vind de boerka ook vreselijk. Maar daar wil ik het nu niet over hebben. Het verbieden van dit symbool van patriarchale onderdrukking lijkt mij niet zo effectief. Het resultaat daarvan kan zijn dat die vrouwen dan niet meer op straat komen en gewoon thuis (moeten) blijven. Het fenomeen is hooguit niet meer zichtbaar, maar blijft wel bestaan. De boerka is in de eerste plaats een cultuursymbool. Een overblijfsel van een door mannen gedomineerde maatschappij. Maar door dit te verbieden verander je het gedachtengoed wat achter dit verschijnsel zit niet. Een boerkaverbod is niet meer dan symptoombestrijding. Een eeuwenoude traditie verander je niet zomaar.


duimpje van mij erbij, je zou er nog 1 krijgen als je ook even aangaf hoe het wel op te lossen om van die onderdrukkers af te komen.

Tomas
16-09-11, 16:56
De enige Boerka die ik in mijn eigen woonplaats ooit een keer gezien heb, was volgens mij voor 100% zeker een of andere orthodoxe joodse. De man waar ze mee was had een zwart pak met een hoge hoed en pijpekrullen. Een apart stel. Maar het is niet onmogelijk dat de PVV weer de per ongeluk joden treffen.

Eric de Blois
16-09-11, 17:10
duimpje van mij erbij, je zou er nog 1 krijgen als je ook even aangaf hoe het wel op te lossen om van die onderdrukkers af te komen.

Ik zou er nog eerder voor pleiten alle directe mannelijke familieleden van zo'n vrouw te beboeten. Van vrijwilligheid geloof ik niet zo veel. Dat kunnen bewijzen is natuurlijk heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Helaas is er weinig tegen te doen. Je kunt wel denken aan goede voorlichting aan deze groep. Ik vind het echt treurig voor deze vrouwen. Van je cultuur moet je die boerka dragen en van de staat krijg je daarvoor ook nog eens een boete. Een onmogelijke situatie die feitelijk neerkomt op een uitgaansverbod.

Je moet misschien beetje bij beetje deze mensen overtuigen dat zo'n hoofddoek echt niet juist is. Maar ik denk dat het een vrij gesloten cultuur is. Je bereikt die mensen niet. Een goede oplossing? Heel moeilijk lijkt mij. Zal wel een lange termijn kwestie worden. Maar je moet wel blijven praten. Dat kan geen kwaad.

Karin.N
16-09-11, 17:27
Onzinnig dat de overheid zich hiermee bezig houdt. Laten ze zich liever buigen over de euro-crisis, aow, onderwijs ed.

Alsof het land vol is met in burka gehulde vrouwen :moe:


Boeit me in het geheel niet wanneer een vrouw met boerka op straat loopt, moet ze zelf weten, vrijheid van mening. Dan ku n je nog redetwisten over geen baan wel een uitkering. Maar dat zal haast niet voorkomen gezien het zeer geringe aantal burkas op straat en ik ga er vanuit dat de vrouw in kwestie zowiezo niet zal werken, maar thuis voor man en kinders zorgt.

Karin.N
16-09-11, 17:29
Ik zou er nog eerder voor pleiten alle directe mannelijke familieleden van zo'n vrouw te beboeten. Van vrijwilligheid geloof ik niet zo veel. Dat kunnen bewijzen is natuurlijk heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Helaas is er weinig tegen te doen. Je kunt wel denken aan goede voorlichting aan deze groep. Ik vind het echt treurig voor deze vrouwen. Van je cultuur moet je die boerka dragen en van de staat krijg je daarvoor ook nog eens een boete. Een onmogelijke situatie die feitelijk neerkomt op een uitgaansverbod.

Je moet misschien beetje bij beetje deze mensen overtuigen dat zo'n hoofddoek echt niet juist is. Maar ik denk dat het een vrij gesloten cultuur is. Je bereikt die mensen niet. Een goede oplossing? Heel moeilijk lijkt mij. Zal wel een lange termijn kwestie worden. Maar je moet wel blijven praten. Dat kan geen kwaad.

Heb af en toe contact met wat autochtone bekeerde moslima's die idd een niqaab dragen. Zij doen dat echt vrijwillig. Eentje is verhuisd naar Jordanie
en zelfs daar wordt ze met vreemde ogen bekeken :wink:

Eric de Blois
16-09-11, 17:35
Onzinnig dat de overheid zich hiermee bezig houdt. Laten ze zich liever buigen over de euro-crisis, aow, onderwijs ed.

Alsof het land vol is met in burka gehulde vrouwen :moe:

Boeit me in het geheel niet wanneer een vrouw met boerka op straat loopt, moet ze zelf weten, vrijheid van mening. Dan kun je nog redetwisten over geen baan wel een uitkering. Maar dat zal haast niet voorkomen gezien het zeer geringe aantal burkas op straat en ik ga er vanuit dat de vrouw in kwestie zowiezo niet zal werken, maar thuis voor man en kinders zorgt.

"Alsof het land vol is met in burka gehulde vrouwen :moe: "

Ook dat. Het is een marginaal verschijnsel.

"Boeit me in het geheel niet wanneer een vrouw met boerka op straat loopt, moet ze zelf weten, vrijheid van mening."


Met 'vrijheid' heeft de boerka volgens mij juist niets te maken. De boerka is een overblijfsel van een door mannen beheerste samenleving. Aan de mate van 'vrije wil', kun je daarom ernstig twijfelen.

En ik denk dat jij dat ook denkt:

"maar thuis voor man en kinders zorgt"

En ik denk dat ook.:moe:

ronald
16-09-11, 17:38
Nee hoor, doordat het verbod voor iedereen geld stijgen we juist nog verder op de ladder van vrije staten. Hier treed iedereen je met open vizier tegemoet, mooi he.

Dat wordt kassa in Brabant en Limburg tijdens carnaval.
Persoonlijk treed ik niet iedereen tegemoet en heb ook niets met burka-dragende vrouwen en hoef hen dan ook niet met open vizier tegemoet te treden dus het stoort me niks. Maar ja, hier houdt men van eenheidsworst en opleggen van quasi beleefdheid.

Karin.N
16-09-11, 17:47
"Alsof het land vol is met in burka gehulde vrouwen :moe: "

Ook dat. Het is een marginaal verschijnsel.

"Boeit me in het geheel niet wanneer een vrouw met boerka op straat loopt, moet ze zelf weten, vrijheid van mening."


Met 'vrijheid' heeft de boerka volgens mij juist niets te maken. De boerka is een overblijfsel van een door mannen beheerste samenleving. Aan de mate van 'vrije wil', kun je daarom ernstig twijfelen.

En ik denk dat jij dat ook denkt:

"maar thuis voor man en kinders zorgt"

En ik denk dat ook.:moe:

Ik ben geregeld in Afghanistan geweest en heb zelfs zowaar met zo'n ding rondgelopen. Verschrikkelijk je voelt je gereduceerd tot niets. Daarbij is het heel onhandig want je gezichtsveld is zeer beperkt, je ziet niet waar je loopt en je stikt de moord in de Afghaanse zon. Dus zelf ben ik absoluut tegen.

Maar wanneer je praat met sommige boerkadraagsters dan valt me op dat sommigen het juist als bevrijdend ervaren. Vind ik zelf heel moeilijk om me dat voor te stellen, want mijn eigen ervaring was heel anders.

foxcave
16-09-11, 17:58
Ik ben geregeld in Afghanistan geweest en heb zelfs zowaar met zo'n ding rondgelopen. Verschrikkelijk je voelt je gereduceerd tot niets. Daarbij is het heel onhandig want je gezichtsveld is zeer beperkt, je ziet niet waar je loopt en je stikt de moord in de Afghaanse zon. Dus zelf ben ik absoluut tegen.

Maar wanneer je praat met sommige boerkadraagsters dan valt me op dat sommigen het juist als bevrijdend ervaren. Vind ik zelf heel moeilijk om me dat voor te stellen, want mijn eigen ervaring was heel anders.

Je noemt een paar punten op die eigenlijk voldoende zijn om het te verbieden....

Eric de Blois
16-09-11, 18:11
Heb af en toe contact met wat autochtone bekeerde moslima's die idd een niqaab dragen. Zij doen dat echt vrijwillig. Eentje is verhuisd naar Jordanie
en zelfs daar wordt ze met vreemde ogen bekeken :wink:

Oh, ja die heb je en ik moet daar eigenlijk een beetje om glimlachen. Hun verhalen heb ik wel eens gelezen. Dat vrouwen op volwassen leeftijd en vanuit een behoorlijk feministische samenleving zich vrijwillig overgeven aan een door mannen gedomineerde cultuur is heel merkwaardig. En dan druk ik het nog voorzichtig uit. Het lijkt haast een afzetten tegen de samenleving waarvoor veel vrouwen vroeger juist gestreden hebben. Je treft dit soort vrouwen dan ook vooral aan in de linkse hoek. De Anja Meulenbelt en Hedy D'Ancona hoek. En juist links heeft sinds de jaren '70 gestreden voor de positie van de vrouw. Van blauwe ogen en stropdassen moesten deze vrouwtjes niets hebben. Maar kijk eens hoe deze vrouwtjes zich hebben geëvolueerd. Neo-feministen komen tegenwoordig op voor de emancipatie van patriarchale import-culturen, jawel! Daarom die glimlach. Neem Hedy D'Ancona die ooit vrouwenbesnijdenis in het ziekenfonds wilde. Die zie ik nog wel eens met een boerka aankomen zetten ja, haha. Die kun je niet serieus nemen. :haha:

http://www.pvdaamsterdam.nl/upload/images/hedy_thumb_14449.jpg
nieuw links (http://www.pvdaamsterdam.nl/nieuwsbericht/4926)

Karin.N
16-09-11, 19:40
Je noemt een paar punten op die eigenlijk voldoende zijn om het te verbieden....

Nee. Ik vind dat een boerka (en in het verlengde de hoofddoek) nooit verboden of verplicht mag worden.

foxcave
16-09-11, 19:46
Ik zou er nog eerder voor pleiten alle directe mannelijke familieleden van zo'n vrouw te beboeten. Van vrijwilligheid geloof ik niet zo veel. Dat kunnen bewijzen is natuurlijk heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Helaas is er weinig tegen te doen. Je kunt wel denken aan goede voorlichting aan deze groep. Ik vind het echt treurig voor deze vrouwen. Van je cultuur moet je die boerka dragen en van de staat krijg je daarvoor ook nog eens een boete. Een onmogelijke situatie die feitelijk neerkomt op een uitgaansverbod.

Je moet misschien beetje bij beetje deze mensen overtuigen dat zo'n hoofddoek echt niet juist is. Maar ik denk dat het een vrij gesloten cultuur is. Je bereikt die mensen niet. Een goede oplossing? Heel moeilijk lijkt mij. Zal wel een lange termijn kwestie worden. Maar je moet wel blijven praten. Dat kan geen kwaad.

Ik heb het dicht bij huis, de overburen, een meisje van 13 "geheel vrijwillig" draagt ze ineens een hoofddoek, het arme kind komt helemaal niet meer op straat walgelijk. En als je pa er naar vraagd is het geheel haar eigen wil, omdat allah het graag wil. Ja, die allah is schuldig aan een boel verdrukking.

foxcave
16-09-11, 19:48
Nee. Ik vind dat een boerka (en in het verlengde de hoofddoek) nooit verboden of verplicht mag worden.


Ik wil, een gezicht dient zichtbaar te zijn. Een hoofddoek, doe vooral je best.

Maar in beide zaken, als jij van mening bent dat je ze altijd moet dragen hup uitkering intrekken.

BaMb-InO
17-09-11, 00:40
Ik heb het dicht bij huis, de overburen, een meisje van 13 "geheel vrijwillig" draagt ze ineens een hoofddoek, het arme kind komt helemaal niet meer op straat walgelijk. En als je pa er naar vraagd is het geheel haar eigen en omdat allah het graag wil. Ja, die allah is schuldig aan een boel verdrukking.

Je moet eerst weten wie Allah is zodat je niet kunt twijfelen aan het feit dat Hij barmhartig is. Het enige walgelijke hieraan is het feit dat jij zwaar verbitterd bent om iets waar je de ballen verstand van hebt. En als je al zo ver heen bent in je bitterheid (door waarschijnlijk opvoedingsmilieu) is het moeilijk om uit deze wereld die jij jezelf of anderen voor jou hebben aangemaakt te stappen. Hou op met citeren van anderen en kom eens met je eigen mening, een mening die je niet met de paplepel is ingegoten of die je uit extreem rechtse artikels haalt.

Kortman
17-09-11, 01:04
En dan ook niet meer zeggen dat Nederland een liberale, seculiere staat is. Met dit verbod is dit land straks, samen met Frankrijk naar de bodem van de wereldranglijst gedonderd wat betreft acceptatie van minderheden.

Deze wet treft niet alleen de dragers boerka,s !
Ook de bivak mutsen enz vallen daar onder kortom het gaat om GEZICHTSBEDEKKING .
Helaas is het zover gekomen door de veranderingen van de laatse jaren.
Kijkmaar ff naar het programma opsporing verzocht, dan begrijp je meteen waarom.

foxcave
17-09-11, 05:59
Je moet eerst weten wie Allah is zodat je niet kunt twijfelen aan het feit dat Hij barmhartig is. Het enige walgelijke hieraan is het feit dat jij zwaar verbitterd bent om iets waar je de ballen verstand van hebt. En als je al zo ver heen bent in je bitterheid (door waarschijnlijk opvoedingsmilieu) is het moeilijk om uit deze wereld die jij jezelf of anderen voor jou hebben aangemaakt te stappen. Hou op met citeren van anderen en kom eens met je eigen mening, een mening die je niet met de paplepel is ingegoten of die je uit extreem rechtse artikels haalt.


Je mag het aannemen of niet, ik laat het bij jou, maar ik heb al vanaf jonge leeftijd te maken met immigranten, dat contact is altijd gebleven (dit over jou opvoedingsmilieu) ik durf mezelf ervaring deskundige te noemen, ik heb het dus niet nodig om anderen te citeren op dat gebied.

Dus, wat je leest is mijn mening en ervaring.

Maar laten we eens doorgaan over dat opvoedings milieu, ben jij gedwongen opgegroeid met de koran? Heb jij geleerd dat een vrouw minderwaardiger is dan een man in rechtszaken, heb jij geleerd dat de vrouw zich moet verstoppen omdat anders de heren zich seksueel niet kunnen beheersen? Heb jij geleerd jezelf volledig weg te cijferen als je in gezelschap bent van meerdere mannen? Ga jij straks ook wonen in een land waar vrouwen geen auto mogen besturen?


Allemaal Allah's wil, geweldig toch.

BaMb-InO
17-09-11, 08:41
Je mag het aannemen of niet, ik laat het bij jou, maar ik heb al vanaf jonge leeftijd te maken met immigranten, dat contact is altijd gebleven (dit over jou opvoedingsmilieu) ik durf mezelf ervaring deskundige te noemen, ik heb het dus niet nodig om anderen te citeren op dat gebied.

Dus, wat je leest is mijn mening en ervaring.

Maar laten we eens doorgaan over dat opvoedings milieu, ben jij gedwongen opgegroeid met de koran? Heb jij geleerd dat een vrouw minderwaardiger is dan een man in rechtszaken, heb jij geleerd dat de vrouw zich moet verstoppen omdat anders de heren zich seksueel niet kunnen beheersen? Heb jij geleerd jezelf volledig weg te cijferen als je in gezelschap bent van meerdere mannen? Ga jij straks ook wonen in een land waar vrouwen geen auto mogen besturen?


Je bent totaal gebrainwashed door het verkeerd beeld wat jou bewust en onbewust is opgelegd. De Islam heeft mij juist geleerd dat ik mij bevrijd moet voelen en dat ik gelijke rechten heb. Je valt hier op het NVDD al meerdere malen door de mand. Je kent noch mij noch de hele moslimgemeenschap en je hebt al een beeld waar je niet meer van afkomt. Ik noem het diepe slaap, onwetendheid, laksheid, maar eigenlijk is het gewoon domheid.

foxcave
17-09-11, 09:04
Je bent totaal gebrainwashed door het verkeerd beeld wat jou bewust en onbewust is opgelegd. De Islam heeft mij juist geleerd dat ik mij bevrijd moet voelen en dat ik gelijke rechten heb. Je valt hier op het NVDD al meerdere malen door de mand. Je kent noch mij noch de hele moslimgemeenschap en je hebt al een beeld waar je niet meer van afkomt. Ik noem het diepe slaap, onwetendheid, laksheid, maar eigenlijk is het gewoon domheid.

Je mag het noemen zo je wilt, helemaal aan jou.
En dat door de mand vallen moet je me eens aanwijzen.
Niemand kent de gehele moslim gemeenschap, er zijn er namelijk zoveel van dat ze onderling elkaar zelfs het hoofd in slaan.

Ik gebrainwashed? Vreemde kijk heb jij er op, ik ben opgegroeid in een zwaar gelovig gezin, gereformeerd, echter reeds jong zag ik de leugen, reeds jong zag ik de ongelijkheid, ook bij de gereformeerden is de vrouw namelijk minderwaardig. Ook bij de gereformeerden zien ze de vrouwen het liefst in een hoofddoek. Nee, niet ik ben gebrainwashed, ik geloof namelijk lang niet alles wat bijvoorbeeld de zo door jou vergruisde pvv uitkraamt, ik ben door zelf na te denken en veel te lezen gekomen tot wat ik ben, daar heb ik geen enkele extremist voor nodig gehad.

Maar wederom genoeg over mij, jij bent ook met een boek opgegroeid neem ik aan, heb je het ooit aangedurfd eens verder te kijken? Heb jij de beperkingen van het vrouw zijn al gevonden? Of meen je echt wat je zegt en vind je die dwangbuis juist wel prettig en lekker beschermend?

Je schrijft dat de Islam jou heeft geleerd dat je je bevrijd MOET voelen, wat zou een geloof waarbij je echt vrij bent toch mooi zijn
En je gelijke rechten als vrouw? In de Islam? Tot hoe ver ben je gekomen in de wetgeving en het erfrecht?
Als jij wilt weten waar het ware geloof, uitgevoerd door geloofsfanaten, toe leid, kijk dan eens naar de ware Islamitische landen en de "vrijheid" van de vrouwen daar.

H.P.Pas
17-09-11, 13:06
. De Islam heeft mij juist geleerd dat ik mij bevrijd moet voelen .

Doet me denken aan Idi Amin, die een verbod op werkeloosheid afkondigde.

super ick
17-09-11, 13:20
Ik zou er nog eerder voor pleiten alle directe mannelijke familieleden van zo'n vrouw te beboeten. Van vrijwilligheid geloof ik niet zo veel. Dat kunnen bewijzen is natuurlijk heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Helaas is er weinig tegen te doen. Je kunt wel denken aan goede voorlichting aan deze groep. Ik vind het echt treurig voor deze vrouwen. Van je cultuur moet je die boerka dragen en van de staat krijg je daarvoor ook nog eens een boete. Een onmogelijke situatie die feitelijk neerkomt op een uitgaansverbod.

Je moet misschien beetje bij beetje deze mensen overtuigen dat zo'n hoofddoek echt niet juist is. Maar ik denk dat het een vrij gesloten cultuur is. Je bereikt die mensen niet. Een goede oplossing? Heel moeilijk lijkt mij. Zal wel een lange termijn kwestie worden. Maar je moet wel blijven praten. Dat kan geen kwaad.

Wellicht als voorwaarde opnemen bij de inburgering. Met burka geen verblijfsvergunning.
Er zijn ook islamitische landen met een verbod.

superLouis
17-09-11, 13:23
Boerkaverbod;

Volkomen terecht, goede zaak.!!

en ook voor bivakmuts intergraalhelm etc.....etc.....