PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanhopige Griek steekt zichzelf in brand



Marsipulami
17-09-11, 21:33
Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1112510)


Alerte politieagenten hebben ze daar wel in Griekenland

TonH
17-09-11, 22:32
Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.1112510)


Alerte politieagenten hebben ze daar wel in Griekenland

Het is de 2e maal in 15 maanden dat deze man dat doet. Die hadden ze natuurlijk nooit op weekendverlof moeten sturen.

Verder is het met 35 graden nog steeds veel te warm om je in de hens te steken en met alle extra heffingen en BTW op benzine is dit nog een duur grapje ook.

Maar eigenlijk wilde ik zeggen dat ik er geen woorden voor heb... geen woorden... Want ik lees net dat een 20-jarige man op Kreta zich heeft opgehangen met dezelfde motieven... :droef:

Kortman
17-09-11, 23:08
:duim:
Het is de 2e maal in 15 maanden dat deze man dat doet. Die hadden ze natuurlijk nooit op weekendverlof moeten sturen.

Verder is het met 35 graden nog steeds veel te warm om je in de hens te steken en met alle extra heffingen en BTW op benzine is dit nog een duur grapje ook.

Maar eigenlijk wilde ik zeggen dat ik er geen woorden voor heb... geen woorden... Want ik lees net dat een 20-jarige man op Kreta zich heeft opgehangen met dezelfde motieven... :droef:

Het is toch intens zielig , dat dit kan gebeuren !
Hoe hoog moet de nood wel zijn voor deze stumpert die een paar keer te vergeefs aan klopte bij de bank.
Trouwens mijn :duim: voor de agenten .

tanger'73
18-09-11, 00:23
Het is de 2e maal in 15 maanden dat deze man dat doet. Die hadden ze natuurlijk nooit op weekendverlof moeten sturen.

Verder is het met 35 graden nog steeds veel te warm om je in de hens te steken en met alle extra heffingen en BTW op benzine is dit nog een duur grapje ook.

Maar eigenlijk wilde ik zeggen dat ik er geen woorden voor heb... geen woorden... Want ik lees net dat een 20-jarige man op Kreta zich heeft opgehangen met dezelfde motieven... :droef:

Misschien verwacht hij net als in tunesië een opstand?

TonH
18-09-11, 00:44
Misschien verwacht hij net als in tunesië een opstand?

Dromen zijn bedrog... En deze man moet gewoon tussen vier gawatteerde wanden liefdevol verpleegd worden tot hij het leven weer aan kan.

tanger'73
18-09-11, 00:46
Dromen zijn bedrog... En deze man moet gewoon tussen vier gawatteerde wanden liefdevol verpleegd worden tot hij het leven weer aan kan.

Diep triest hoe crisis mensen tot wanhoop brengt.

foxcave
18-09-11, 07:01
Triest is dat de werkelijk schuldigen nooit gestraft zullen worden.

Eke
18-09-11, 16:14
Triest is dat de werkelijk schuldigen nooit gestraft zullen worden.


Foxcave, Wist jij dat wij als West-Europa jarenlang handel met de Grieken hebben bedreven en mooie winsten hebben behaald ?




Dus......als die 'schuldigen' nooit gestraft worden ...



Waarom kunnen wij niet erkennen dat toen het goed ging we dikke maatjes waren met de Grieken.............waarom niet nu het slecht met hen gaat een deel van hun schuld kwijtschelden en een lening geven op zo'n manier dat ze weer op eigen krachten op kunnen krabbelen...

De verhalen over luie en/of corrupte Grieken die rond gaan zijn maar van toepassing op een deel van de Grieken. Waarom zou je dan alle Grieken in de steek laten ?


Zo hou je een leefbaar Europa. Daar hebben we allemaal wat aan.

foxcave
18-09-11, 17:19
Foxcave, Wist jij dat wij als West-Europa jarenlang handel met de Grieken hebben bedreven en mooie winsten hebben behaald ?




Dus......als die 'schuldigen' nooit gestraft worden ...



Waarom kunnen wij niet erkennen dat toen het goed ging we dikke maatjes waren met de Grieken.............waarom niet nu het slecht met hen gaat een deel van hun schuld kwijtschelden en een lening geven op zo'n manier dat ze weer op eigen krachten op kunnen krabbelen...

De verhalen over luie en/of corrupte Grieken die rond gaan zijn maar van toepassing op een deel van de Grieken. Waarom zou je dan alle Grieken in de steek laten ?


Zo hou je een leefbaar Europa. Daar hebben we allemaal wat aan.

Eke, ik denk dat je mijn woorden verkeerd begrijpt, ik zie de werkelijke fout deels ook wel bij de "normale" mensen liggen, maar groten deels bij de bestuurders, en bij de banken die Griekenland hebben geholpen om de leugenachtige rapporten op te stellen. Die mensen die dat hebben gedaan zouden fysieke straf moeten ondergaan in de zijn van een x aantal jaren zitten.

Verder was ik direct al voor een failliet van Griekenland, via dat failliet het geld wat wij tegoed hebben van Griekenland afschrijven. Nu is dat verhaal alleen 6 miljard duurder. 6 miljard die we zelf ook hebben geleend....

Voor de Duitsers en de Franse is het nog veel erger, daarom willen die Griekenland niet failliet laten gaan, Frankrijk zou binnen een half jaar volgen...

Het enige wat ik me voor kan stellen dat echt zou werken is met de billen bloot, allemaal, en het teveel aan schulden afschrijven of de rente betalingen opschorten tot sint juttemis.
Omdat hierdoor Frankrijk zal omvallen moeten de rijke landen als Nederland nog maar iets meer inleveren. En daar gaan dan onze pensioen gelden, het akkoord wat er nu ligt maakt zulks volgens mij goed mogelijk.

(leen)
18-09-11, 17:23
Foxcave, Wist jij dat wij als West-Europa jarenlang handel met de Grieken hebben bedreven en mooie winsten hebben behaald ?




Dus......als die 'schuldigen' nooit gestraft worden ...



Waarom kunnen wij niet erkennen dat toen het goed ging we dikke maatjes waren met de Grieken.............waarom niet nu het slecht met hen gaat een deel van hun schuld kwijtschelden en een lening geven op zo'n manier dat ze weer op eigen krachten op kunnen krabbelen...

De verhalen over luie en/of corrupte Grieken die rond gaan zijn maar van toepassing op een deel van de Grieken. Waarom zou je dan alle Grieken in de steek laten ?


Zo hou je een leefbaar Europa. Daar hebben we allemaal wat aan.

De winsten waren zeker wederzijds, nou nog weten waarom de werkwilligen en eerlijken het onderspit gedolven hebben.

Eke
19-09-11, 23:18
Eigenlijk weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Ik heb ook net het andere Griekenlandtopic gelezen. Drukkend.

Laten we gewoon het Griekse volk op een of andere manier steunen. Desnoods met z'n allen (Eurofamilie) op vakantie in Griekenland en daar een onvergetelijke vakantie van maken :dagelijks eethuisjes bezoeken, taxi's nemen,kappersbezoek voor de lol, geld uitgeven in winkels ,bootjes met bemanning huren (en zwemvesten), fotoafdrukken daar laten maken, 10 liter olijfolie mee naar huis, ect.ect.
Dus euro's in de economie pompen via de bevolking en niet via de staat, die staten laten we links liggen.
Zeker, het kost je wat..daar gaat je nieuwere auto, uitstel van je bezoek aan Mekka,daar gaat je racefietsje....maar dan hebben we tenminste er wat aan : armer, maar voldaan :)
Als ik het goed begrijp worden we toch vanzelf armer.

En wie niet mee kan krijgt een prachtig souvenir en foto-album.

En het klinkt logisch...
Hierna nog Ierland, Portugal en mogelijk nog Spanje :hihi:

En daarna, als we platzak zijn..op de fiets naar Duitsland en Frankrijk.
Het wordt echt nog leuk in Europa !

TonH
19-09-11, 23:36
Eigenlijk weet ik niet meer wat ik moet zeggen. Ik heb ook net het andere Griekenlandtopic gelezen. Drukkend.

Laten we gewoon het Griekse volk op een of andere manier steunen. Desnoods met z'n allen (Eurofamilie) op vakantie in Griekenland en daar een onvergetelijke vakantie van maken :dagelijks eethuisjes bezoeken, taxi's nemen,kappersbezoek voor de lol, geld uitgeven in winkels ,bootjes met bemanning huren (en zwemvesten), fotoafdrukken daar laten maken, 10 liter olijfolie mee naar huis, ect.ect.
Dus euro's in de economie pompen via de bevolking en niet via de staat, die staten laten we links liggen.
Zeker, het kost je wat..daar gaat je nieuwere auto, uitstel van je bezoek aan Mekka,daar gaat je racefietsje....maar dan hebben we tenminste er wat aan : armer, maar voldaan :)
Als ik het goed begrijp worden we toch vanzelf armer.

En wie niet mee kan krijgt een prachtig souvenir en foto-album.

En het klinkt logisch...
Hierna nog Ierland, Portugal en mogelijk nog Spanje :hihi:

En daarna, als we platzak zijn..op de fiets naar Duitsland en Frankrijk.
Het wordt echt nog leuk in Europa !

Ik kan je verzekeren dat wanneer je hier bent je de tijd van je leven hebt. Het is hier ongelovelijk mooi en de mensen zijn echt heel gastvrij. Dus: welkom. En kom eens naar het vaste land. Dan ontwijk je alle tourist traps en vind je het echte Griekenland.

Eke
20-09-11, 11:00
Ik kan je verzekeren dat wanneer je hier bent je de tijd van je leven hebt. Het is hier ongelovelijk mooi en de mensen zijn echt heel gastvrij. Dus: welkom. En kom eens naar het vaste land. Dan ontwijk je alle tourist traps en vind je het echte Griekenland.

Leuk, bedankt !!! Maarre...helpt dat ..tourisme-bevordering, Ton ?

TonH
21-09-11, 00:50
Leuk, bedankt !!! Maarre...helpt dat ..tourisme-bevordering, Ton ?

Ja, dat helpt. Het is een van de weinige industriën waar een groot deel geen staatseigendom is. Ok, je wordt helemaal gek van de Byzantijnse regelgeving, maar dat zijn we gewend. Ik krijg zaterdag hier een groep Nederlanders voor een foto-vakantie van een week. Dat is inkomsten voor ons. Maar ook voor het lokale hotel waar ze verblijven. Dan gaan we elke avond eten in de verschillende taverna's in het dorp. We hebben een busje gehuurd voor transport hierheen van af het vliegveld en weer terug. We zullen door de week een paar keer met 2 of 3 taxis naar plekken gaan. Allemaal inkomsten die direct tegoed komen aan de mensen.
Wij doen daarnaast niets zwart. Alles gaat met bonnen. Dus de overheid zal zijn kluif ook wel krijgen. maar in eerste instantie is alleen deze week al direct brood op de plank voor heel veel mensen.

Moeilijker wordt het met het kopen van producten. Veel producten die in Nederland in de winkel liggen zijn van Campina? Ben even kwijt hoe ze nu heten. Ze bezitten hier een groot deel van de zuivelmarkt. Maar olijfolie bij kleinere winkels, zal meestal wel rechtstreeks van lokale coöperaties zijn. En ook dat helpt.
Wij zijn nu ook bezig om wat lokale mensen te helpen om te kijken of we vanaf hier rechtstreeks naar Nederland olijfolie kunnen exporteren. Griekenland heeft fantastische kwaliteit olie. Maar het grootste deel wordt via de overheid opgekocht en dan aan Italië door verkocht die het dan vemengt met mindere kwaliteit olie om het daarna duur in Nederland op de markt te brengen. Tja, en dan hoef ik je niet te vertellen wat de lokale boer dan voor z'n olijven krijgt. Dat kan veel beter. Maar dan moet je wel de weg vinden om al die corrupte middle man heen.
Dus gewoon je verstand gebruiken bij kopen. Heeft een lokale Griek ook olie. Koop dat gewoon. Dat zit meestal goed. Soms heb je ook een Griekse catering. In Amsterdam zit er een op de Ceintuurbaan. Haalt de kaas, olijven en olie hier rechtstreeks vandaan. Je hebt nog nooit beter gegeten en niet echt duur.

Dat soort dingen helpen echt en maken het mogelijk dat we hier uit allerlei dodelijke circels vandaan raken.