PDA

Bekijk Volledige Versie : Rare club, al Shabaab



Fulanadetal
20-09-11, 15:52
Al-Shabab radio gives weapons prize to Somali children

A radio station run by Somalia's al-Shabab Islamist group has awarded weapons to children who won a Koran-reciting and general knowledge contest.

Andulus radio, based near Mogadishu, gave the group which won first prize in the Ramadan competition an AK-47 rifle and the equivalent of $700 (£450).

The second prize-winners received an AK-47 and $500, while the third prize was two hand grenades and $400.

Al-Shabab, linked to al-Qaeda, controls much of southern and central Somalia.

It recently withdrew from the capital, Mogadishu, where the UN-backed government is in charge.

Four children, aged 10-17, were chosen to represent each district in the competition held during the Muslim holy month of Ramadan, which ended in August.

"Youths should use one hand for education and the other for a gun to defend Islam," senior al-Shabab official Mukhtar Robow told the prize-giving ceremony in Elasha, 20km (12 miles) from Mogadishu.

The winners were also given religious books.

The BBC's Mohamed Moalimu in Mogadishu says this is the third year the contest has been held.

In previous years, when the competition was organised in the southern port of Kismayo, the first prize included an RPG (rocket-propelled grenade launcher).

Somalia is currently suffering from a severe drought, which has been declared a famine in some areas run by al-Shabab.

Al-Shabab is restricting access to many international aid groups, saying they have a political agenda and are exaggerating the scale of the drought.

super ick
20-09-11, 15:58
Tekenend voor de geloofsinvulling van deze moslims.

OF wacht. We mogen alleen hen moslims noemen die door de test van de prikkers op maroc.nl komen.

Fulanadetal
20-09-11, 16:08
Nou dat wil ik er niet bij halen. Zij zijn moslims zoals het leger van de heer christenen zijn.

Maar je zal er opgroeien. Hoe moet dat nou toch goed komen? Ik zie wel eens Somali's lopen op straat en dan ben ik blij dat zij tenminste die ellende zijn ontvlucht.

super ick
20-09-11, 16:23
Nou dat wil ik er niet bij halen. Zij zijn moslims zoals het leger van de heer christenen zijn..

Daar ga ik niet over. Als ik lees over een Koranwedstrijd dan gaat het voor mij over de islam. Tenslotte is die godsdienst met het zwaard verspreid en daar zijn ze nu nog mee bezig.
Om dan maar te stellen het geen 'echte moslims' of uberhaupt geen moslims zijn, vind ik nogal kortzichtig. Alsof de enige moslims in het westen wonen en wel een beetje modern zijn.


Maar je zal er opgroeien. Hoe moet dat nou toch goed komen? Ik zie wel eens Somali's lopen op straat en dan ben ik blij dat zij tenminste die ellende zijn ontvlucht.

Denkfout. Jij gaat er vanuit dat het onschuldige slachtoffers zijn.
Heb je er al eens aan gedacht hoe een Somalier, die in Somalie slachtoffer is en onderaan de ladder staat, hier kan belanden? NIet dus.

De kans dat zij juist dader zijn of corrupte upperclass is veel groter.

Max Stirner
20-09-11, 16:30
Nou dat wil ik er niet bij halen. .



Zij wel


Ondanks de storm van verontwaardiging vanuit de gehele islamitische wereld

Eke
20-09-11, 17:01
Denk je nou echt dat de Profeet Mohammed kinderen verraste met echte wapens ? Die ouders zullen blij zijn...maar niet heus.
Waarschijnlijk worden de pubers meteen ingelijfd bij het testosteronleger. Foetsie ouders.

Pffffffff.akelige zaken.

Spoetnik
20-09-11, 17:05
Goedzo, kinderen kunnen niet vroeg genoeg getraind worden om wapens te gebruiken :duim:

Zeker in de anarchie van Somalie.

Spoetnik
20-09-11, 17:06
Goedzo, kinderen kunnen niet vroeg genoeg getraind worden om wapens te gebruiken :duim:

Zeker in de anarchie van Somalie.

Helaas zullen meisjes zeker weer worden uitgesloten van deze training, das dan weer jammer van deze conservatieve religieuzen.

Eke
20-09-11, 18:27
Helaas zullen meisjes zeker weer worden uitgesloten van deze training, das dan weer jammer van deze conservatieve religieuzen.


Spoetnik, er staat me vaag iets bij dat ook meisjes meelopen en hun ouders verlaten.

foxcave
20-09-11, 18:38
Denk je nou echt dat de Profeet Mohammed kinderen verraste met echte wapens ?

Als je de koran al hebt gelezen had je een roze bril op?

Eke
20-09-11, 20:53
Als je de koran al hebt gelezen had je een roze bril op?

Foxcave, maak hard wat je zegt, svp. Geeft me een citaat waarin de Profeet Mohammed wapens geeft aan die pubers als kadootje..

super ick
21-09-11, 08:59
Yehya Kaddouri plande aanslag, maar voelt zich soms slachtoffer









Geplaatst op: woensdag 21 september 2011
Door: Chantal Caes
Categorie: Boeken
Bron: De Pers


In de periode van de aanslagen van 9/11, de opkomst van Pim Fortuyn, de moord op Theo van Gogh en de aanslag op sheik Yassin radicaliseerde Yehya Kaddouri volledig. Zozeer dat hij in 2004 een aanslag op de Israelische ambassade beraamde. Zover kwam het niet: Kaddouri (toen 17) werd gearresteerd. Na bijna 5 jaar detentie is hij nu vrij en schreef hij het boek 'Lach met de Duivel', waarin hij vertelt over zijn radicalisering en zijn deradicalisering in de bajes.

De discussie die de 9/11 aanslagen opriepen over de islam waren belangrijk voor zijn radicalisering, zegt hij. ‘Ik begon mij vragen te stellen: waar sta ik? Moet ik partij kiezen? Je wordt ter verantwoording geroepen. Voor een jongere begint de zoektocht al snel op internet’. Yehya keek gewelddadige filmpjes en las radicale islamitische teksten.

Yehya belandde bij de dokter met paniekaanvallen. ‘Ik fokte me te veel op. Ik was zo bezig met die politiek, ik dacht dat ik de hele wereld in m’n eentje kon veranderen. Dan neem je te veel hooi op je vork. Ik moest informatie tot mij nemen. Ik moest weten wat er in Palestina gebeurde, in Irak, in Kashmir, in Tsjetsjenië. Dat geeft veel stress'.

‘Maar het is niet puur door de ideologie dat ik zo radicaal werd. Het komt ook door de jongen die ik was. Ik stond behoorlijk zwart-wit in het leven. In religieus opzicht had ik dat ook wel meegekregen: moslims gaan naar de hemel en de rest niet. Dat is met gelovigen. Veel mensen hebben daar last van, dat ze de wereld in tweeën delen: goed en slecht’.

Yehya schrijft over het verschil tussen de ‘innerlijke moraal’ in de Nederlandse cultuur en de ‘uiterlijke moraal’ in de Marokkaanse. Wat ik heb geleerd: als iemand ziet dat je iets fout doet, betrapt worden – bijvoorbeeld door je ouders – dat is wat erg is. Daar zit één van de grote cultuurverschillen. Ik vind de Nederlandse cultuur daarin verder ontwikkeld'.

‘Het duurde lang voordat ik deradicaliseerde. Doordat ik de normale dingen in het leven ging doen: voetballen, darten, een simpel filmpje kijken. In de buitenwereld zoek je de jongens op met dezelfde ideologie en houd je afstand tot de rest. Maar binnen gaat dat haast niet ... Je gaat toch meedraaien met de groepsactiviteiten. Dan ga je normaal denken ... Mij verbaast het niet dat Mohammed B. nog achter zijn ideeën staat, want die zit afgezonderd’.

‘Ik voelde me denk ik wel soms slachtoffer. Het is lastig, als dat zwart-witdenken al zo in je zit. En ik heb snel het gevoel: ik zou eigenlijk alles moeten mogen in deze wereld. Dat is best wel egoïstisch.’

lees verder in De Pers

Lach met de Duivel
Autobiografie van een 'rotte appel'-Marokkaan
Yehya Kaddouri
€ 16, -
Uitgeverij Van Gennep
ISBN 9789461640390


Bron: De Pers

Welingelichte Kringen - Yehya Kaddouri plande aanslag, maar voelt zich soms slachtoffer (http://welingelichtekringen.nl/15456-yehya-kaddouri-plande-aanslag.html)

Eke
21-09-11, 10:00
Yehya Kaddouri plande aanslag, maar voelt zich soms slachtoffer


Ja, daar heb je het. Geloof als ideologie met agressieve kanten.

Daar wordt expliciet voor gekozen,Super ick. Zie jij de bijna miljoen moslims in Nederland zo bezig ? Nee, het is een groep die juist geen vrede en overgave (je lot in Gods hand leggen)uit de Koran haalt.
Eigenlijk is dat een donkere schaduw over de religie, zo ervaar ik dat.

Stopnaald
21-09-11, 12:29
Superick, dat heb ik me gerealiseerd, maar dat is ook de vraag niet.

Het komt op mij als niet horende bij de 'normale' moslims om jonkies een wapen kado te geven.
Duidelijk zijn er mondiaal ook vechtersbazen/terroristen met een moslimkleedje aan, die zich beroepen op hun Geloof . Waar heb ik dat meer gehoord :confused:


Sex hebben en wapens als kadootje geven ligt in dezelfde categorie ?

De jemenieten zijn een strijdlusstig volk, dat is te zien aan de vele wapens die gedragen worden, soms al door jongens van 12/14 jaar.
Henk de Mari (Reisbeschrijving)

In Jemen, maar ook bij andere tribes, is het traditie om jonge jongens een "ceremoniële" dolk (en andere wapens) te geven, als ware het een "rite of passage". De jongen wordt daarmee een "volwassen man". Deze tradities zijn eeuwenoud en kunnen wel degelijk al bestaan (hebben) in 400 a.d. Dus de opmerking dat Mohammed wellicht ook een wapen als kadootje heeft gegeven is iig plausibel. Schokkend, maar waar.

Max Stirner
21-09-11, 12:37
Ik stond behoorlijk zwart-wit in het leven. In religieus opzicht had ik dat ook wel meegekregen: moslims gaan naar de hemel en de rest niet. Dat is met gelovigen



Amen.

Max Stirner
21-09-11, 12:41
Ja, daar heb je het. Geloof als ideologie met agressieve kanten.

Daar wordt expliciet voor gekozen,Super ick. .


Je kan er inderdaad voor kiezen om te lezen wat er staat - in plaats van te lezen wat je graag zou willen dat er staat.

look who is here
21-09-11, 13:00
Tekenend voor de geloofsinvulling van deze moslims.

OF wacht. We mogen alleen hen moslims noemen die door de test van de prikkers op maroc.nl komen.En wordt je dan uitgenodigd voor deze test of moet ik mijzelf aanmelden?:fuckit:

IbnRushd
21-09-11, 13:45
Daar ga ik niet over. Als ik lees over een Koranwedstrijd dan gaat het voor mij over de islam. Tenslotte is die godsdienst met het zwaard verspreid en daar zijn ze nu nog mee bezig.
Om dan maar te stellen het geen 'echte moslims' of uberhaupt geen moslims zijn, vind ik nogal kortzichtig. Alsof de enige moslims in het westen wonen en wel een beetje modern zijn.



De islam is niet met het zwaard verspreid. Die mythe is hier zo vaak ontkracht.

IbnRushd
21-09-11, 13:46
Als je de koran al hebt gelezen had je een roze bril op?

In de Koran staat zoiets niet in. Eke heeft gelijk.

Eric de Blois
21-09-11, 13:58
Ik had er al op gerekend: weer wat reactie's van foxcave en mij weggehaald. Gelukkig had ik ze wel bewaard. Kleinzielig hoor. En waarom? God mag het weten. Dat andere vuiligheid die pas echt erg is, hier blijft zweven, zegt wel weer iets. Het zal wel iets met andere koeltoer zijn. Ik ga maar lekker fietsen, de lente is begonnen hier op het zuidelijk halfrond. Is positiever dan hier voor jan lul schrijven.

super ick
21-09-11, 15:53
Ja, daar heb je het. Geloof als ideologie met agressieve kanten.

Daar wordt expliciet voor gekozen,Super ick. Zie jij de bijna miljoen moslims in Nederland zo bezig ?

Kijk alleen hier eens rond hoe er op iemand gereageert wordt. De k-4's vliegen om je oren. Dat woord heeft echt een hele negatieve lading.

foxcave
21-09-11, 20:05
Foxcave, maak hard wat je zegt, svp. Geeft me een citaat waarin de Profeet Mohammed wapens geeft aan die pubers als kadootje..


Wapens naar kinderen brengen?

Easy....

Myth: Muhammad Never Killed Children (http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-kill-children.htm)

super ick
21-09-11, 20:55
Amen.

Mooi he? Discrimineren geen probleem als je je maar kunt verschuilen achter geloof. Dan mag het.

super ick
21-09-11, 20:56
Ik had er al op gerekend: weer wat reactie's van foxcave en mij weggehaald. Gelukkig had ik ze wel bewaard. Kleinzielig hoor. En waarom? God mag het weten. Dat andere vuiligheid die pas echt erg is, hier blijft zweven, zegt wel weer iets. Het zal wel iets met andere koeltoer zijn. Ik ga maar lekker fietsen, de lente is begonnen hier op het zuidelijk halfrond. Is positiever dan hier voor jan lul schrijven.

Is het daar zo plat er een beetje te fietsen is dan?

Eke
22-09-11, 11:27
De jemenieten zijn een strijdlusstig volk, dat is te zien aan de vele wapens die gedragen worden, soms al door jongens van 12/14 jaar.
Henk de Mari (Reisbeschrijving)

In Jemen, maar ook bij andere tribes, is het traditie om jonge jongens een "ceremoniële" dolk (en andere wapens) te geven, als ware het een "rite of passage". De jongen wordt daarmee een "volwassen man". Deze tradities zijn eeuwenoud en kunnen wel degelijk al bestaan (hebben) in 400 a.d. Dus de opmerking dat Mohammed wellicht ook een wapen als kadootje heeft gegeven is iig plausibel. Schokkend, maar waar.

De geschiedenis van de Jemenieten is heel interessant. Ze werden in een bepaalde periode, vlak na Christus, "gelukkig Arabië' genoemd door de Romeinen omdat ze al zo'n 270 jaar in grote voorspoed en vrede leefden. Hun pech was dat ze op een doorgangsroute leefden en ze vaak aangevallen werden.
Zo zijn ze -als ik jou lees- verworden tot een strijdlustig volk.

Volgens mij is alles wat de Profeet Mohammed deed opgeschreven, naderhand.
Met de bedoeling en hoop zo secuur mogelijk te zijn.

Eke
22-09-11, 11:35
Je kan er inderdaad voor kiezen om te lezen wat er staat - in plaats van te lezen wat je graag zou willen dat er staat.

Max, de Heilige Boeken van de Abrahamistische godsdiensten zijn niet eenduidig. Dat geeft strijd. Al eeuwen en eeuwen lang.

.

Eke
22-09-11, 11:42
Kijk alleen hier eens rond hoe er op iemand gereageert wordt. De k-4's vliegen om je oren. Dat woord heeft echt een hele negatieve lading.


De Ongelovigen en de Gelovigen worden zwart-wit tegenover elkaar gezet.
Als je gelooft krijg je de hoofdprijs, als je niet gelooft wacht je superzware straffen...

Daarmede een heel eenvoudig Godsbeeld scheppend.

Eke
22-09-11, 11:44
Wapens naar kinderen brengen?

Easy....

Myth: Muhammad Never Killed Children (http://www.thereligionofpeace.com/Muhammad/myths-mu-kill-children.htm)


Easy ????Nee Fox ... Je hebt je best gedaan met go0gglen maar het is niet het gevraagde citaat :)

Tomas
22-09-11, 11:46
Max, de Heilige Boeken van de Abrahamistische godsdiensten zijn niet eenduidig. Dat geeft strijd. Al eeuwen en eeuwen lang.

.

Ze zijn tamelijk eenduidig, de Koran helemaal. De eeuwige strijd is tussen wat er staat en wat mensen graag willen wat er staat.

Eke
22-09-11, 11:56
Ze zijn tamelijk eenduidig, de Koran helemaal. De eeuwige strijd is tussen wat er staat en wat mensen graag willen wat er staat.

Voor mij dus niet . Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn.
En het lijkt me een slecht voorbeeld.

Daarnaast de hele eenvoudige mooie poëzie in de vertaling van Kader Abdolah :

In de naam van Allah
Hij is lief
Hij geeft
Hij vergeeft


Als een soort mantra komt dat door de hele vertaling terug. Dat is het voor mij.



...dag ! ik ben weg.

Tomas
22-09-11, 11:59
Voor mij dus niet .

Dat bedoel ik. Het lijkt je stug, of je wilt liever iets anders lezen. Prima. Doe vooral.

Eric de Blois
22-09-11, 12:17
Voor mij dus niet . Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn.
En het lijkt me een slecht voorbeeld.

Daarnaast de hele eenvoudige mooie poëzie in de vertaling van Kader Abdolah :

In de naam van Allah
Hij is lief
Hij geeft
Hij vergeeft


Als een soort mantra komt dat door de hele vertaling terug. Dat is het voor mij.



...dag ! ik ben weg.

"mooie poëzie"

Jij leest wel wat er staat, maar niet álles wat er staat.

"Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn."

Dat heeft niets met een openbaring (inbeelding) maar alles met geschiedenis (realiteit) te maken. Die kun je gewoon negeren als je wilt.

Karin.N
22-09-11, 12:20
"mooie poëzie"

Jij leest wel wat er staat, maar niet álles wat er staat.

"Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn."

Dat heeft niets met een openbaring(fiktie) maar alles met geschiedenis(realiteit) te maken. Die kun je gewoon negeren als je wilt.

Gaat fietsen man, is veel gezonder dan hier rondhangen. :hihi:
Ik ga m'n doggie uitlaten. Al weer veel te lang hier rondgehangen :wat?!:

Eric de Blois
22-09-11, 13:20
Gaat fietsen man, is veel gezonder dan hier rondhangen. :hihi:
Ik ga m'n doggie uitlaten. Al weer veel te lang hier rondgehangen :wat?!:

Een goed advies, dankjewel. :wijs:

Ga lekker in de tuin rommelen. De lente is hier begonnen, vandaag een mooie zonnige dag. Groetjes.

Karin.N
22-09-11, 13:58
Een goed advies, dankjewel. :wijs:

Ga lekker in de tuin rommelen. De lente is hier begonnen, vandaag een mooie zonnige dag. Groetjes.

Tis hier mooi herfstweer. Een paar weekjes en dan weer genieten van de fraaie herfsttinten in het bos. Ik vind die overgangen tussen de 4 seizoenen geweldig.

Fulanadetal
22-09-11, 18:37
Voor mij dus niet . Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn.
En het lijkt me een slecht voorbeeld.

Daarnaast de hele eenvoudige mooie poëzie in de vertaling van Kader Abdolah :

In de naam van Allah
Hij is lief
Hij geeft
Hij vergeeft


Als een soort mantra komt dat door de hele vertaling terug. Dat is het voor mij.



...dag ! ik ben weg.


Dit kunnen jij en ik mooi vinden, maar moslims die ik ken (dus niet allemaal, voor ik weer een beschuldiging van weet ik veel wat over me heen krijg) moeten er op hun best smalend om lachen, op zijn slechtst worden ze boos en verwijzen ze Kader naar de hel.

super ick
24-09-11, 10:38
Dit kunnen jij en ik mooi vinden, maar moslims die ik ken (dus niet allemaal, voor ik weer een beschuldiging van weet ik veel wat over me heen krijg) moeten er op hun best smalend om lachen, op zijn slechtst worden ze boos en verwijzen ze Kader naar de hel.

Tja, je kunt het van de rooskleurige kant bekijken en voor de rest je ogen sluiten. OF blijven roeptoeteren dat het maar een kleine groep betreft.

Fulanadetal
24-09-11, 19:55
Ik ken maar een klein aantal. En die zijn niet onverdeeld gelukkig met Kaders vrije vertaling.
Anderzijds, dat gevoel van ongeluk wordt niet vertaald in bomgordels of steekpartijen, zoals Wilders ons wil doen geloven. Hooguit in uiteindelijk een schouderophalen en overgaan tot de orde van de dag.

We kunnen beter met zijn allen aan verlaging van de CO2 werken. Veel nuttiger.

Ik log dus uit. Scheelt hoop stroom.

foxcave
24-09-11, 20:16
Easy ????Nee Fox ... Je hebt je best gedaan met go0gglen maar het is niet het gevraagde citaat :)


Ik stel voor dat je jou bewering nog eens leest en toen de mijne...

super ick
26-09-11, 08:26
Een goed advies, dankjewel. :wijs:

Ga lekker in de tuin rommelen. De lente is hier begonnen, vandaag een mooie zonnige dag. Groetjes.

Buitenweed behoeft niet zoveel aandacht hoor.

Eke
26-09-11, 13:22
Dat bedoel ik. Het lijkt je stug, of je wilt liever iets anders lezen. Prima. Doe vooral.

Volgens vele koranwetenschappers is het vertalen van De Koran al een interpretatieslag.De Koran zou eigenlijk onvertaalbaar zijn.

Abdolah bv. sluit aan bij een traditie die eeuwenoud is : die van het Soefisme.
God wordt bij deze Islamitische mystiek zowel liefhebbend als een Geliefde voorgesteld.

Eke
26-09-11, 13:37
"mooie poëzie"

Jij leest wel wat er staat, maar niet álles wat er staat.

"Want wat moet ik nu met de verhalen over de Profeet Mohammed als veldheer. Het lijkt me stug dat die in die grot geopenbaard zijn."

Dat heeft niets met een openbaring (inbeelding) maar alles met geschiedenis (realiteit) te maken. Die kun je gewoon negeren als je wilt.

Ja, dat zou je denken, Eric. Maar toch blijkt het anders te zitten.

Het geopenbaarde blijkt dus duidelijk in twee soorten openbaringen te verdelen te zijn.

Het eerste deel : De Profeet Mohammed als een strijder tegen maatschappelijke ongelijkheid, slavernij en corruptie
De openbaringen roepen de mensen op om niet op hun macht of rijkdom te vertrouwen of zich er op voor te laten staan.

Het tweede deel : De Profeet Mohammed in Medina als veldheer.
Nu worden er geboden en verboden opgeschreven, of er wordt opgeroepen tot strijd...

Bron : "Koran lezen doe je zo" een artikel van de filosoof M. Leezenberg in NRC/boekenbijlage.2 mei 2008

Eke
26-09-11, 13:49
Dit kunnen jij en ik mooi vinden, maar moslims die ik ken (dus niet allemaal, voor ik weer een beschuldiging van weet ik veel wat over me heen krijg) moeten er op hun best smalend om lachen, op zijn slechtst worden ze boos en verwijzen ze Kader naar de hel.


Fula,dat snap ik, die reakties. Maar nogmaals : hij sluit met z'n vertaling dus aan bij een eeuwenoude traditie.

En de Koran als "literair wonder", zoals Kader schrijft....?
"Hele generaties moslims waarderen de Koran als een tekst die traag gereciteerd wordt, waarbij de rijke beeldspraak en de talrijke herhalingen een overweldigend emotioneel effekt op de hoorder kunnen hebben" (citaat van Michiel Leezenberg...zie hierboven)

sjo
27-09-11, 20:53
Fula,dat snap ik, die reakties. Maar nogmaals : hij sluit met z'n vertaling dus aan bij een eeuwenoude traditie.

En de Koran als "literair wonder", zoals Kader schrijft....?
"Hele generaties moslims waarderen de Koran als een tekst die traag gereciteerd wordt, waarbij de rijke beeldspraak en de talrijke herhalingen een overweldigend emotioneel effekt op de hoorder kunnen hebben" (citaat van Michiel Leezenberg...zie hierboven)

Jammer dat de Koran het nu juist van de vorm moet hebben. In de volkstaal (welke dan ook) blijft er weinig over van die hypnotiserende tekst. Dan blijft slechts de inhoud over.....

gr.
sjo

IbnRushd
27-09-11, 22:54
Jammer dat de Koran het nu juist van de vorm moet hebben. In de volkstaal (welke dan ook) blijft er weinig over van die hypnotiserende tekst. Dan blijft slechts de inhoud over.....

gr.
sjo

Wat voor vorm?

Eke
28-09-11, 09:35
Jammer dat de Koran het nu juist van de vorm moet hebben. In de volkstaal (welke dan ook) blijft er weinig over van die hypnotiserende tekst. Dan blijft slechts de inhoud over.....

gr.
sjo

Hey Sjo, het is de rijke beeldspraak en de talloze herhalingen, die-als ze geciteerd worden- voor vervoering kunnen zorgen.


Verder vraag ik me af of de Koran bij gelovige gezinnen, naar analogie van de Bijbel, dagelijks op de tafel komt om een stukje uit voor te lezen, voorafgaande aan het dankgebed voor het voedsel.

Of is het een Heilig Geschrift dat voor het gros van de gelovigen in de moskee blijft liggen ? Dan bepaalt dus de Imam wat er van naar buiten komt. Waar accenten gelegd worden.Ik denk even niet alleen aan Nederland.

tanger'73
28-09-11, 12:20
Wat voor vorm?


DRÖMMAR Bakvorm - IKEA (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00133043)

Eke
28-09-11, 14:47
DRÖMMAR Bakvorm - IKEA (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00133043)

Tanger, wat lees ik ? :hihi: Het baksel laat gemakkelijk los !!!
De vorm dient alleen voor het dragen van het beslag in 't bakproces en laat ogenblikkelijk los als de inhoud consistentie heeft.

Religies hebben helemaal geen vorm nodig eigenlijk en als het goed is laten ze niet zo makkelijk los :)

Sjo, ...Sjo kan meteen aanschuiven voor een stukje uit je DRUMMAR. (Haginees voor trommelplaat)



'k Geloof dat ik fiep.

tanger'73
28-09-11, 14:56
Tanger, wat lees ik ? :hihi: Het baksel laat gemakkelijk los !!!
De vorm dient alleen voor het dragen van het beslag in 't bakproces en laat ogenblikkelijk los als de inhoud consistentie heeft.

Religies hebben helemaal geen vorm nodig eigenlijk en als het goed is laten ze niet zo makkelijk los :)

Sjo, ...Sjo kan meteen aanschuiven voor een stukje uit je DRUMMAR. (Haginees voor trommelplaat)



'K geloof dat ik fiep.

'K wist wel dat u als vrouw hier gevoelig voor was. Wat is anders als friese koeken uw lievelingsgebak?

Eke
28-09-11, 15:40
'K wist wel dat u als vrouw hier gevoelig voor was. Wat is anders als friese koeken uw lievelingsgebak?

Je hebt een keigaaf geheugen, Tanger !!!!:hihi:

Dat's lang geleden dat we over NoordHolland en spannende visserij bij Tanger praatten !



HINT : Overigens ben ik ook voor meerdere soorten taart te porren. Af en toe. :hihi: .
Jij dan ?

tanger'73
28-09-11, 16:32
Je hebt een keigaaf geheugen, Tanger !!!!:hihi:

Dat's lang geleden dat we over NoordHolland en spannende visserij bij Tanger praatten !



HINT : Overigens ben ik ook voor meerdere soorten taart te porren. Af en toe. :hihi: .
Jij dan ?

Alles buiten ouwe taart vind ik heerlijk.

Eke
28-09-11, 16:43
Alles buiten ouwe taart vind ik heerlijk.

:hihi: en vergeet die kostelijk uitziende schuimtaart uit de diepvries niet die in de magnetron al snel in een plensje plakkerig room verandert. Weg taart.
Ook vermijden !

tanger'73
28-09-11, 16:52
:hihi: en vergeet die kostelijk uitziende schuimtaart uit de diepvries niet die in de magnetron al snel in een plensje plakkerig room verandert. Weg taart.
Ook vermijden !

inderdaad bah! Die kant en klare, zelftoevoegende en afbakkende aldi taarten.