PDA

Bekijk Volledige Versie : Katholieke Kerk in Scandinavië groeit



Marsipulami
22-09-11, 09:12
Katholieke Kerk in Scandinavië groeit

donderdag 22 september 2011 om 00:05u


STOCKHOLM (RKnieuws.net) - De katholieke Kerk groeit in alle Scandinavische landen. Volgens de Scandinavische bisschoppen is de groei te danken aan de immigratie, de toestroom van vluchtelingen maar ook aan bekeringen en doopsels. Dat melden de katholieke persagentschappen RKT en Apic.
Volgens voorzichtige schattingen tellen de zeven bisdommen van Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen en Ijsland nu samen 430.000 katholieken. De prelatuur van Trondheim en Tromso in Noorwegen zag het aantal katholieken vorig jaar zelfs verdubbelen.

De meeste Scandinavische bisdommen hebben een gebrek aan cultus- en ontmoetingsplaatsen maar vooral aan priesters

Eric de Blois
22-09-11, 12:51
Hoera, het aantal katholieken groeit, door immigratie. Een hele prestatie. Gefeliciteerd.

Marsipulami
22-09-11, 14:43
Hoera, het aantal katholieken groeit, door immigratie. Een hele prestatie. Gefeliciteerd.

Ik proef hier enige ironie. Bedoel je dat migranten een minderwaardig soort mensen zijn ? Graag wat meer toelichting.

foxcave
22-09-11, 17:40
Volgens de Scandinavische bisschoppen is de groei te danken aan de immigratie, de toestroom van vluchtelingen maar ook aan bekeringen en doopsels.

Van waaruit komen die katholieken, uit welk land zijn die gevlucht?

Ready?
22-09-11, 18:09
Afrikanen?

foxcave
22-09-11, 18:16
Afrikanen?


mmm, wat denk je zelf.

Marsipulami
22-09-11, 20:38
Van waaruit komen die katholieken, uit welk land zijn die gevlucht?

Migranten hoeven niet noodzakelijk vluchtelingen te zijn. De Europese wijk in Brussel zit tjokvol buitenlandse topambtenaren.

foxcave
22-09-11, 21:08
Migranten hoeven niet noodzakelijk vluchtelingen te zijn. De Europese wijk in Brussel zit tjokvol buitenlandse topambtenaren.


Mooi, uit welk land komen die katholieken?

Kortman
22-09-11, 22:52
Logish een van de weinige landen waar de R.K niet bekritiseerd wordt !

Eric de Blois
23-09-11, 19:04
Ik proef hier enige ironie. Bedoel je dat migranten een minderwaardig soort mensen zijn ? Graag wat meer toelichting.

Wat ik bedoel is dat die groei geen echte groei van de kerk is. Het is gewoon een verschuiving als gevolg van migratie.