PDA

Bekijk Volledige Versie : SAP: Klink was/is een wijs man...



Wizdom
22-09-11, 20:55
Sap: Klink had gelijk



ANP − 22/09/11, 20:50



© anp

Voormalig minister Ab Klink (CDA) had gelijk toen hij vorig jaar per brief de CDA-top waarschuwde om niet met de PVV in zee te gaan in de vorm van een gedoogconstructie. Dat zei fractievoorzitter Jolande Sap vanavond tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen in de Tweede Kamer.
Klink voorzag dat PVV-voorman Geert Wilders 'vol op het orgel zou gaan'. 'We hebben gehoord hoe vals dit klinkt', recenseerde de GroenLinks-leider. Volgens haar was in de debatten woensdag en donderdag veel 'stoerdoenerij' van Wilders te zien.

'Ik keek naar het vak CDA'ers, met hun plaatsvervangende schaamte', erkende Sap. 'En ik keek naar Vak K, waar de bewindslieden het lachen stilaan ook verging. Hoe lang gaat de minister-president de schofferingen aan zijn adres nog wegwuiven?' Volgens haar is inmiddels het gelijk van Klink 'pijnlijk' aan het licht gekomen.

foxcave
22-09-11, 21:03
Er zijn 6 miljoen voorspellingen gedaan over het verloop van de coalitie, ik vind het nog knap dat ze nu pas met een "correct" voorspelde komen.

Rutte en een paar anderen hebben vandaag de juiste omgang voor Wilders aangegeven, negeren....

Kortman
22-09-11, 23:03
Er zijn 6 miljoen voorspellingen gedaan over het verloop van de coalitie, ik vind het nog knap dat ze nu pas met een "correct" voorspelde komen.

Rutte en een paar anderen hebben vandaag de juiste omgang voor Wilders aangegeven, negeren....

Nog knapper is dat ze ondanks alle tegenslagen tot nu toe het vol gehouden hebben !
Ik geef het je te doen :
Een minderheids kabinet met een gedoog partner ,en de P.V.D.A die alles doet om ze ten val te brengen maar ondertussen een ,onderkruipende rol spelen door het soms ROEREND met ze eens te zijn !
GEEN ENKEL KABINET KAN HET NU GOED DOEN .

foxcave
23-09-11, 06:11
Nog knapper is dat ze ondanks alle tegenslagen tot nu toe het vol gehouden hebben !
Ik geef het je te doen :
Een minderheids kabinet met een gedoog partner ,en de P.V.D.A die alles doet om ze ten val te brengen maar ondertussen een ,onderkruipende rol spelen door het soms ROEREND met ze eens te zijn !
GEEN ENKEL KABINET KAN HET NU GOED DOEN .

Heel juist!

The_Grand_Wazoo
23-09-11, 07:53
Nog knapper is dat ze ondanks alle tegenslagen tot nu toe het vol gehouden hebben !
Ik geef het je te doen :
Een minderheids kabinet met een gedoog partner ,en de P.V.D.A die alles doet om ze ten val te brengen maar ondertussen een ,onderkruipende rol spelen door het soms ROEREND met ze eens te zijn !
GEEN ENKEL KABINET KAN HET NU GOED DOEN .

PvdA neemt ten minste zijn verantwoordelijkheid in belangrijke dossiers die een mate van landsbelang hebben en waarvoor zij bereid zijn ideologische en politiek strategische overwegingen opzij te zette. Zou een beetje pijnlijk zijn een regering te laten vallen over Griekenland terwijl je in hoofdlijnen de richting van het beleid ondersteund. Daar zijn de belangen eenvoudigweg te groot voor. PVV ziet 130 km p/u, de strijd tegen de zelfbedachte islamitische tsunami en het inperken van de migratie als de voornaamste thema's.

Eric de Blois
23-09-11, 18:31
PvdA neemt ten minste zijn verantwoordelijkheid in belangrijke dossiers die een mate van landsbelang hebben en waarvoor zij bereid zijn ideologische en politiek strategische overwegingen opzij te zette.

"waarvoor zij bereid zijn ideologische en politiek strategische overwegingen opzij te zetten. "

Precies, U zegt het!

Dat opzij zetten van principes, doet de pvda al 30 jaar. Het gaat de pvda om overleven, niet om het uitdragen van principes. De pvda is bereid iedere vorm aan te nemen, en daarmee het electoraat naar de mond te praten. Principes hebben plaatsgemaakt voor marktwerking. Bevlogen politici met een duidelijke boodschap zijn vervangen door goed betaalde managers die zich graag voegen naar de grillen van de achterban.
Rood is tegenwoordig de kleur van prinicipeverraders. Met de arbeider heeft de pvda al 30 jaar het contact verloren. Komt ook niet meer goed, tijd voor wat anders. Het zou niet mogen gebeuren dat een partij die vroeger opkwam voor vrouwen- en homorechten zich tegenwoordig sterk maakt voor de emancipatie van patriarchale culturen in de samenleving...