PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ground Zero mosque' opens quietly



mark61
26-09-11, 10:12
Islamic cultural centre sparked debate last year for being planned near New York's World Trade Center site.

Last Modified: 22 Sep 2011 12:06

An Islamic cultural centre close to the site where New York's World Trade Center once stood has opened quietly in spite of scenes last year of vehement protests from those who said the area should not house a mosque.

The opening ceremony for the Park51 centre on Wednesday featured a photo exhibit called "NYChildren", displaying over 160 portraits of immigrant children living in New York.

Sharif El-Gamal, the center's developer, said the biggest error on the project was not involving the families of 9/11 victims from the start.

"We made incredible mistakes," El-Gamal told The Associated Press in an earlier interview at his Manhattan office.

The building at 51 Park Place, two blocks from the World Trade Center site, includes a Muslim prayer space that has been open for two years.

The Islamic center sparked a national debate last year about the place of Islam among the numerous religions practised in the US.

By contrast, Park51 has vowed to offer "social and recreational services, as well as world-class health, wellness and educational facilities", alongside a religious focus.

"Presently, Park51 is opening its doors to New Yorkers of all backgrounds for interfaith workshops, films and lectures," the group said on its website, as a mosque has already been operating on the site for two years.

Last year thousands of people marched through New York on the ninth anniversary of the 9/11 attacks, facing off in angry debate under a heavy police presence as they protested for or against the project.

The row was stirred in August 2010 by threats from an evangelical Christian pastor to burn hundreds of Korans unless the mosque was moved.

'Ground Zero mosque' opens quietly - Americas - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/news/americas/2011/09/2011922112830399319.html)

Veel geschreeuw en weinig wol. Zoals dat in de heerlijke nieuwe democratische wereld tegenwoordig steeds gaat.

BoerHarms
26-09-11, 11:20
en hoe is het met die homo disco of zoiets die vlakbij open zou gaan??

Eric de Blois
26-09-11, 14:22
Ground Zero mosque' opens quietly

Heel subtiel om daarvoor groundzero te benutten. Er was kennelijk elders geen ruimte.




Veel geschreeuw en weinig wol. Zoals dat in de heerlijke nieuwe democratische wereld tegenwoordig steeds gaat.

Dat is dan nog altijd beter dan Mekka, waar niet moslim's niet welkom zijn. Maar dat is natuurlijk heilige grond. Ground zero is dat kennelijk niet.

tanger'73
26-09-11, 14:23
en hoe is het met die homo disco of zoiets die vlakbij open zou gaan??

Dat zou je moeten weten, die openingen zijn meestal luidruchtig.

mark61
26-09-11, 14:42
Ground Zero mosque' opens quietly

Heel subtiel om daarvoor groundzero te benutten. Er was kennelijk elders geen ruimte.

Dat is dan nog altijd beter dan Mekka, waar niet moslim's niet welkom zijn. Maar dat is natuurlijk heilige grond. Ground zero is dat kennelijk niet.

Haat haat haat. Laat je een keer behandelen, ze hebben toch wel ggz in Chili?

Eric de Blois
26-09-11, 14:46
Haat haat haat. Laat je een keer behandelen, ze hebben toch wel ggz in Chili?

Altijd weer uit de hoogte, bot en sarcastisch. Kijk eens in de spiegel!

tanger'73
26-09-11, 14:52
Altijd weer uit de hoogte, bot en sarcastisch. Kijk eens in de spiegel!

Die spiegel zou jou anders ook wel goed doen hoor, want in tegenstelling tot yankee moslims in de vs, weinig yankees die in saudi arabië leven.

Eric de Blois
26-09-11, 15:01
Die spiegel zou jou anders ook wel goed doen hoor, want in tegenstelling tot yankee moslims in de vs, weinig yankees die in saudi arabië leven.

"want in tegenstelling tot yankee moslims in de vs, weinig yankees die in saudi arabië leven."

En? Ja, dat er weinig amerikanen (yankee's) in Saoedi Arabië leven, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar ik had het overigens niet speciaal over 'yankees', (Amerikanen) maar over niet moslim's (kafir's) die in Mekka niet welkom zijn. Dat klagen over die vermeende intolerantie tegenover moslim's door M61 vind ik in dit geval niet op zijn plaats. Er is buiten ground zero een zee van ruimte. Maar nee, het moet persé op ground zero he? Waarom zo vraag ik mij af.

tanger'73
26-09-11, 15:05
"want in tegenstelling tot yankee moslims in de vs, weinig yankees die in saudi arabië leven."

En? Ja, dat er weinig amerikanen (yankee's) in Saoedi Arabië leven, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Maar ik had het overigens niet speciaal over 'yankees', (Amerikanen) maar over niet moslim's (kafir's) die in Mekka niet welkom zijn. Dat klagen over die vermeende intolerantie tegenover moslim's door M61 vind ik in dit geval niet op zijn plaats. Er is buiten ground zero een zee van ruimte. Maar nee, het moet persé op ground zero he? Waarom zo vraag ik mij af.

Wat heeft saudi arabië, Mekka en eventueel chilenen met moslimgemeenschap en inwoners van de stad new york (yankees) te maken?

Eric de Blois
26-09-11, 15:13
Wat heeft saudi arabië, Mekka en eventueel chilenen met moslimgemeenschap en inwoners van de stad new york (yankees) te maken?

Oh op die manier. Omdat ik in Chili woon. Nou, op dit forum bemoeit men zich met de hele wereld. Dus denk ik zo maar dat ik dat misschien ook wel mag.

tanger'73
26-09-11, 15:16
Oh op die manier. Omdat ik in Chili woon. Nou, op dit forum bemoeit men zich met de hele wereld. Dus denk ik zo maar dat ik dat misschien ook wel mag.

Niemand belet uw bemoeizucht, daarom vraag ik ook wat het een met het ander te maken heeft. 'K dacht, ik vraag eens wat.

Eric de Blois
26-09-11, 15:20
Niemand belet uw bemoeizucht, daarom vraag ik ook wat het een met het ander te maken heeft.

Oh zo, sorry bij deze. Nu ik bespeur een verontwaardiging over vermeende intolerantie jegens moslim's in deze. Als je dat aankaart weet ik er ook nog wel een paar. Mekka is daar één van. Dat was mijn insteek. En dan vind ik het bovenal nodeloos persé een moskee op ground zero te willen, terwijl er genoeg ruimte buiten ground zero is. Ground zero is voor veel mensen een historische plaats die sterke emotie's oproept. Dan is het niet erg subtiel daar zo maar een moskee op te willen zetten. Daar tegen protesteren is niet hetzelfde als intolerantie jegens moslim's in het algemeen. De protesten gaan over de plaats niet over het verschijnsel islam. Al was het niet 'de' islam achter de aanslagen, het waren allen moslim's die deze aanslagen pleegden.

tanger'73
26-09-11, 15:45
Oh zo, sorry bij deze. Nu ik bespeur een verontwaardiging over vermeende intolerantie jegens moslim's in deze. Als je dat aankaart weet ik er ook nog wel een paar. Mekka is daar één van. Dat was mijn insteek.

Mijnheer de Blois, in saudi arabië kunt u gewoon als vermeende 'kafir' (als ik zo vrij mag wezen) vrijwel, overal komen. Echter is daar kennelijk een uitzondering en dat zijn de Hijaz. Daar is verder niks racistisch of iets dergelijks aan. Want moslim kan je zijn ongeacht welke nationaliteit je bezit.

Zo heb je overal verboden (zoals samenscholing, drugs of drank) waar men voorzorg treft dat eventueel de boel niet ergens door verloederd wordt. Het is daar volledig doortrokken van de religiositeit, dat iedereen anders dan moslim (los van waar je vandaan komt) daar niet veel mee kan.

Mocht overigens een 'kafir' daar persé toch heen willen, kan hij gewoon gaan. Want moslim staat niet op je voorhoofd geprint. Alleen Allah (s.w.t) kan uw hart lezen.

Spoetnik
26-09-11, 16:03
Oh zo, sorry bij deze. Nu ik bespeur een verontwaardiging over vermeende intolerantie jegens moslim's in deze. Als je dat aankaart weet ik er ook nog wel een paar. Mekka is daar één van. Dat was mijn insteek. En dan vind ik het bovenal nodeloos persé een moskee op ground zero te willen, terwijl er genoeg ruimte buiten ground zero is

Je hebt toch wel door dat het centrum niet op ground zero is gebouwd hopelijk?

Slinger
26-09-11, 16:08
Islamic cultural centre sparked debate last year for being planned near New York's World Trade Center site.

Last Modified: 22 Sep 2011 12:06

An Islamic cultural centre close to the site where New York's World Trade Center once stood has opened quietly in spite of scenes last year of vehement protests from those who said the area should not house a mosque.

The opening ceremony for the Park51 centre on Wednesday featured a photo exhibit called "NYChildren", displaying over 160 portraits of immigrant children living in New York.

Sharif El-Gamal, the center's developer, said the biggest error on the project was not involving the families of 9/11 victims from the start.

"We made incredible mistakes," El-Gamal told The Associated Press in an earlier interview at his Manhattan office.

The building at 51 Park Place, two blocks from the World Trade Center site, includes a Muslim prayer space that has been open for two years.

The Islamic center sparked a national debate last year about the place of Islam among the numerous religions practised in the US.

By contrast, Park51 has vowed to offer "social and recreational services, as well as world-class health, wellness and educational facilities", alongside a religious focus.

"Presently, Park51 is opening its doors to New Yorkers of all backgrounds for interfaith workshops, films and lectures," the group said on its website, as a mosque has already been operating on the site for two years.

Last year thousands of people marched through New York on the ninth anniversary of the 9/11 attacks, facing off in angry debate under a heavy police presence as they protested for or against the project.

The row was stirred in August 2010 by threats from an evangelical Christian pastor to burn hundreds of Korans unless the mosque was moved.

'Ground Zero mosque' opens quietly - Americas - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/news/americas/2011/09/2011922112830399319.html)

Veel geschreeuw en weinig wol. Zoals dat in de heerlijke nieuwe democratische wereld tegenwoordig steeds gaat.

En nu maar hopen dat ze iets hebben geleerd van de 'incredible mistakes'.

Eric de Blois
26-09-11, 16:19
Je hebt toch wel door dat het centrum niet op ground zero is gebouwd hopelijk?

close to the site

geen toeval.

tanger'73
26-09-11, 16:27
Al was het niet 'de' islam achter de aanslagen, het waren allen moslim's die deze aanslagen pleegden.

Een religie kan zowiezo geen dader zijn en het valt te betwijfelen of moslims achter deze aanslagen staan. Want u moet eens weten dat de mensheid veel mensen herbergt die zich niet als moslim gedragen.

tanger'73
26-09-11, 16:38
close to the site

geen toeval.

Ground zero is al eigendom van een of ander projectontwikkelaar. U was toch libertarist, los van emotie en volledige vrije markt-economie? Die cultureel centrum hebben ze daar niet kado gekregen hoor.

Eric de Blois
26-09-11, 17:00
Ground zero is al eigendom van een of ander projectontwikkelaar. U was toch libertarist, los van emotie en volledige vrije markt-economie? Die cultureel centrum hebben ze daar niet kado gekregen hoor.

Ja, dat is waar. Al ben ik wel libertarist, je mag wat mij betreft de kopers wel selecteren en niet noodzakelijk verkopen aan de hoogste bieder. Verkopers mogen ook bepalen aan wie ze iets willen verkopen of niet. Naast geld zijn er ook andere waarden die tellen. Emotionele waarde is niet in geld uit te drukken.

tanger'73
26-09-11, 17:05
Ja, dat is waar. Al ben ik wel libertarist, je mag wat mij betreft de kopers wel selecteren en niet noodzakelijk verkopen aan de hoogste bieder. Verkopers mogen ook bepalen aan wie ze iets willen verkopen of niet. Naast geld zijn er ook andere waarden die tellen. Emotionele waarde is niet in geld uit te drukken.

Zo denken die kopers van die cultural centre er net zo over. Aan wie betreffende goed destijds door verkopers voor een redelijke prijs is afgedragen. Wat ze vervolgens daarmee hebben gedaan is inderdaad niet in geld uit te drukken.

(leen)
26-09-11, 20:52
Stel dat er een groot ongeluk in Mekka gebeurt,
Zou het dan mogelijk zijn om in de onmiddelijke nabijheid,juist buiten de heilige grond een kerk of synagoge te bouwen?

Eric de Blois
27-09-11, 16:57
Stel dat er een groot ongeluk in Mekka gebeurt,
Zou het dan mogelijk zijn om in de onmiddelijke nabijheid,juist buiten de heilige grond een kerk of synagoge te bouwen?

Ja, in Saoedi Arabië zijn ze op dat gebied veel toleranter. Ze rijden daar ook gewoon in duitse auto's. Er mag daar veel. Er wordt nu al gesproken dat vrouwen stemrecht krijgen over een paar jaar. Het moet niet gekker worden.

mark61
27-09-11, 17:07
Stel dat er een groot ongeluk in Mekka gebeurt,
Zou het dan mogelijk zijn om in de onmiddelijke nabijheid,juist buiten de heilige grond een kerk of synagoge te bouwen?

Wat wil je nou zeggen? De VS moeten net zo achterlijk worden als SA?

Eric de Blois
27-09-11, 17:17
Stel dat er een groot ongeluk in Mekka gebeurt,
Zou het dan mogelijk zijn om in de onmiddelijke nabijheid,juist buiten de heilige grond een kerk of synagoge te bouwen?



Wat wil je nou zeggen? De VS moeten net zo achterlijk worden als SA?

Zo ver zakken is gewoon niet mogelijk.

(leen)
27-09-11, 21:56
Wat wil je nou zeggen? De VS moeten net zo achterlijk worden als SA?

Is mijn hypothetische vraag zo moeilijk te begrijpen?
Misschien maar een poll er van maken met plain y/n:ergleuk:

IbnRushd
27-09-11, 22:52
Is mijn hypothetische vraag zo moeilijk te begrijpen?
Misschien maar een poll er van maken met plain y/n:ergleuk:

Je 'hypothetische' vraag is niet van belang, omdat het hier niet om Mekka gaat.

Tenzij je van mening bent daden goedgekeurd mogen worden als een ander land het ook doet.

Max Stirner
28-09-11, 09:08
Je 'hypothetische' vraag is niet van belang, omdat het hier niet om Mekka gaat.

Tenzij je van mening bent daden goedgekeurd mogen worden als een ander land het ook doet.


Is ook zo. Volledig vanzelfsprekend.

Tegelijkertijd doen we hier hetzelfde als in de discusie over Afrikaanse vluchtelingen in Egypte en Israël :

Voor het ene land hanteren we klaarblijkelijk hogere ethische beschavings-normen / verwachtingen dan voor het andere land.


Ook jij. En dat kan eigenlijk maar op één ding duiden.

IbnRushd
28-09-11, 09:32
Is ook zo. Volledig vanzelfsprekend.

Tegelijkertijd doen we hier hetzelfde als in de discusie over Afrikaanse vluchtelingen in Egypte en Israël :

Voor het ene land hanteren we klaarblijkelijk hogere ethische beschavings-normen / verwachtingen dan voor het andere land.


Ook jij. En dat kan eigenlijk maar op één ding duiden.

Wat is er precies zo 'vanzelfsprekend'?

He? Je vergelijking gaat niet op. Zie je hier iemand die een vluchtelingenbeleid van een ander land goedkeurt?

mark61
28-09-11, 14:05
Is mijn hypothetische vraag zo moeilijk te begrijpen?
Misschien maar een poll er van maken met plain y/n:ergleuk:

Ik vroeg je wat. Geef es antwoord.

Wat is dat hier toch dat mensen nooit antwoord op je vraag geven.

(leen)
28-09-11, 16:26
Je 'hypothetische' vraag is niet van belang, omdat het hier niet om Mekka gaat.

Tenzij je van mening bent daden goedgekeurd mogen worden als een ander land het ook doet.

Ik vind het wel een vraag van belang,
nou nog antwoorden?

en de moordenaars van 9/11 waren alleenstaand,geen land.

(leen)
28-09-11, 16:31
Ik vroeg je wat. Geef es antwoord.

Wat is dat hier toch dat mensen nooit antwoord op je vraag geven.

Ik stelde een vraag remember?
dan niet met een tegenvraag antwoorden waar geen antwoord op mogelijk is.

Leg eens uit wat je met een achterlijk land bedoeld?