PDA

Bekijk Volledige Versie : COC wil standpunt CU over homoseksuele leden



Eric de Blois
26-09-11, 13:03
COC wil standpunt CU over homoseksuele leden

Bron: Trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/2927634/2011/09/26/COC-wil-standpunt-CU-over-homoseksuele-leden.dhtml)

ANP/Redactie − 26/09/11

http://static2.trouw.nl/static/photo/2011/5/1/11/20110926102021/media_xl_953786.jpg
Fractievoorzitter Christenunie, Arie Slob. © anp

Homobelangenvereniging COC wil met de ChristenUnie (CU) in debat om tot een helder standpunt te komen over de positie van homoseksuele leden binnen de partij. Dat schrijft het Nederlands Dagblad. Het COC wil dat debat naar aanleiding van een interview met partijlid Monique Heger in deze krant.

Heger trad in 2007 terug als fractievoorzitter van de CU in de gemeenteraad van Wageningen, wegens haar relatie met een vrouw. Volgens haar heeft ze sinds die tijd geprobeerd op kieslijsten van de CU te komen, maar dat bleek tevergeefs.

Volgens voorzitter Vera Bergkamp van COC Nederland voelt Heger zich in de partij buitengesloten door haar geaardheid en daarom wil Bergkamp dan ook een helder standpunt van de CU.

Eric de Blois
26-09-11, 13:23
Het lijkt mij vrij logisch dat de CU handelt naar het principe van de bijbel: en dat betekent onvermijdelijk dus homo's uitsluiten. Dat een homo zo nodig lid wil zijn van een partij die homo's uitsluit vind ik onbegrijpelijk. Dan heb je wel boter op je hoofd. De CU handeld naar de letter van de bijbel. Niets op aan te merken. Het COC moet zich niet druk maken over homo's die zich inlaten met een homofobe religie.

Ik zou de CU willen uitsluiten van de democratie. Sluit de uitsluiters zelf uit.

foxcave
26-09-11, 15:04
Heel juist Erik, het lid worden van de CU gaat de homo's niet helpen, het uitsluiten van de CU echter wel, overigens mag dat geen probleem zijn omdat de CU ook vrouwen discrimineert.

Eric de Blois
26-09-11, 15:16
Heel juist Erik, het lid worden van de CU gaat de homo's niet helpen, het uitsluiten van de CU echter wel, overigens mag dat geen probleem zijn omdat de CU ook vrouwen discrimineert.

Mij uit het hart gegrepen, bedankt!

Slinger
26-09-11, 16:13
Het lijkt mij vrij logisch dat de CU handelt naar het principe van de bijbel: en dat betekent onvermijdelijk dus homo's uitsluiten. Dat een homo zo nodig lid wil zijn van een partij die homo's uitsluit vind ik onbegrijpelijk. Dan heb je wel boter op je hoofd. De CU handeld naar de letter van de bijbel. Niets op aan te merken. Het COC moet zich niet druk maken over homo's die zich inlaten met een homofobe religie.

Ik zou de CU willen uitsluiten van de democratie. Sluit de uitsluiters zelf uit.

Jezus sloot niemand uit.

Eric de Blois
26-09-11, 16:16
Jezus sloot niemand uit.

Die was dan ook een illusionist.

Slinger
26-09-11, 16:32
Die was dan ook een illusionist.

Hij liet zien hoe het moet en wij hebben het allemaal in ons om hem na te volgen.

Eric de Blois
26-09-11, 16:34
Hij liet zien hoe het moet en wij hebben het allemaal in ons om hem na te volgen.

Hij vervloekte wel een boom die geen vruchten gaf. Die boom is toen overleden. Geen goed voorbeeld.

Slinger
26-09-11, 17:07
Hij vervloekte wel een boom die geen vruchten gaf. Die boom is toen overleden. Geen goed voorbeeld.

Het was een beeld (gelijkenis). Aan een boom die geen vruchten draagt heeft niemand iets, net als aan een mens die kwaad in de zin heeft tegen zijn medemens. Uiteindelijk zal hij aan zijn eigen dorheid bezwijken.

Ready?
26-09-11, 17:27
Het was een beeld (gelijkenis). Aan een boom die geen vruchten draagt heeft niemand iets, net als aan een mens die kwaad in de zin heeft tegen zijn medemens. Uiteindelijk zal hij aan zijn eigen dorheid bezwijken.

Een boom die geen vruchten draagt kan nog altijd zuurstof produceren. Maar toen wist men nog niks van fotosynthese...

Slinger
26-09-11, 17:29
Een boom die geen vruchten draagt kan nog altijd zuurstof produceren. Maar toen wist men nog niks van fotosynthese...

Nee hoor, daar had Jezus echt niet gedacht. Hij was nu eenmaal geen Einstein.

foxcave
26-09-11, 19:00
Nee hoor, daar had Jezus echt niet gedacht. Hij was nu eenmaal geen Einstein.

Daar in tegen was Jesus een stuk handiger, die liep over water.

Slinger
26-09-11, 19:25
Daar in tegen was Jesus een stuk handiger, die liep over water.

Ja, dat doen er hem niet veel na.

Eric de Blois
26-09-11, 19:30
Ja, dat doen er hem niet veel na.

Criss Angel wel. Maar dat van die vijf broden en twee vissen voor méér dan 5000 mensen vind ik pas echt een stunt. Dat doet niemand hem na. En er bleef nog over ook. Zo iemand hebben ze in Somalië nodig.

Slinger
26-09-11, 19:40
Criss Angel wel. Maar dat van die vijf broden en twee vissen voor méér dan 5000 mensen vind ik pas echt een stunt. Dat doet niemand hem na. En er bleef nog over ook. Zo iemand hebben ze in Somalië nodig.

Dat kunnen we hem allemaal nadoen. Snap je niet waar dit verhaal werkelijk over gaat Eric? Het is een les van Jezus voor ons die gaat over delen. Als mensen bereid zijn datgene wat ze hebben te delen is er altijd genoeg.