PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeven doden na voetbalwedstrijd in Marokko



Marsipulami
27-09-11, 12:17
Zeven doden na voetbalwedstrijd in Marokko

dinsdag 27 september 2011, 13u06
Bron: reuters, belga


Afgelopen weekend vonden onlusten plaats na een voetbalmatch in de Westelijke Sahara. Dat meldt het persbureau MAP dinsdag. Daarbij kwamen zeven mensen, waaronder twee politie-agenten, om.
In Dakhla,een stad in het door Marokko bezette deel van de Westelijke Sahara, vond dit weekend de wedstrijd plaats tussen het plaatselijke Mouloudia Dakhla en Chabab Mohammadia, een ploeg uit de buurt van Casablanca.

Na de wedstrijd begonnen jonge supporters van beide ploegen elkaar te bekogelen met stenen. Daarna ontstond er een straatgevecht, waaraan volgens lokale media ook activisten die strijden voor de onafhankelijkheid, deelnamen. Bij die gevechten vielen volgens de lokale autoriteiten zeven doden, een twintigtal mensen raakten gewond.

De Westelijke Sahara werd in 1975 geannexeerd door Marokko. Sindsdien is de regio onderwerp van discussies tussen de Marokkaanse regering en een onafhankelijkheidsbeweging, die gesteund wordt door de regering van buurland Algerije.

rvs

Eric de Blois
27-09-11, 18:24
De Westelijke Sahara werd in 1975 geannexeerd door Marokko. Sindsdien is de regio onderwerp van discussies tussen de Marokkaanse regering en een onafhankelijkheidsbeweging, die gesteund wordt door de regering van buurland Algerije.

Marokkanen maken zich hier meer zorgen over de bezetting van Palestina dan van de Westelijke Sahara. Hier kan men heel boos worden over de muur om de bezette palestijnse gebieden. Maar over de Marokkaanse barrière (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re) hoor je niemand. Gek toch.

tanger'73
27-09-11, 18:46
Marokkanen maken zich hier meer zorgen over de bezetting van Palestina dan van de Westelijke Sahara. Hier kan men heel boos worden over de muur om de bezette palestijnse gebieden. Maar over de Marokkaanse barrière (http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re) hoor je niemand. Gek toch.

Geen aandacht voor de westelijke sahara? Hoe zou dat denk je komen? Valt zeker niks vandaan te halen, naast rechterhand van VS en israël verder de moeite niet waard.

Spoetnik
27-09-11, 18:51
Heel juist Tanger. Zolang er geen olie gevonden is in de Westerse Sahara zijn wij de Kafir niet geinteresseerd in dat woestijnland.

Eric de Blois
27-09-11, 19:05
Geen aandacht voor de westelijke sahara? Hoe zou dat denk je komen? Valt zeker niks vandaan te halen, naast rechterhand van VS en israël verder de moeite niet waard.

Nou als er niks te halen valt waarom is het dan door Marokko ingelijfd? Maar daar ging het mij niet om. Het gaat er mij om waarom marokkanen zich hier wél boos maken over de bezetting van de Palestijnse gebieden maar niet om Westelijke Sahara?

"Valt zeker niks vandaan te halen"

Oh en van de Palestijnse gebieden valt wel veel te halen? Ja, olijfolie misschien.

tanger'73
27-09-11, 19:13
Nou als er niks te halen valt waarom is het dan door Marokko ingelijfd? Maar daar ging het mij niet om. Het gaat er mij om waarom marokkanen zich hier wél boos maken over de bezetting van Palestina maar niet om Westelijke Sahara?

Waarschijnlijk voelde Marokko zich geamputeerd en had het een kunstbeen nodig? De meeste Marokkanen hier hebben zelf niks met sahara te maken. Palestina is wat anders, da's een religieus kruispunt en trefzeker.

Eric de Blois
27-09-11, 19:19
Waarschijnlijk voelde Marokko zich geamputeerd en had het een kunstbeen nodig? De meeste Marokkanen hier hebben zelf niks met sahara te maken. Palestina is wat anders, da's een religieus kruispunt en trefzeker.

Wat nou? Marokkanen spreken zich niet uit over Westelijke Sahara dat door hun vaderland bezet is, en weer wél over de Palestijnse Gebieden die door de Joden bezet zijn.

Dit:



alsof spanje het destijds ook niet geannexeerd heeft. spaanse kolonie. haha wat een grap.



Of niet?

Hypocrieten

En wel een avater met 'Palestine Forever!'. Met twee maten meten heet dat. Israel mag de Palestijnse Gebieden niet bezetten, maar dat Marokko Westelijke Sahara in 1975 heeft ingelijfd is wel weer ok.

tanger'73
27-09-11, 19:33
Wat nou? Marokkanen spreken zich niet uit over Westelijke Sahara dat door hun vaderland bezet is, en weer wél over de Palestijnse Gebieden die door de Joden bezet zijn.

Dit:

De enige Marokkanen die zich over sahara uitspreken is het centrale gezag te Rabat en alle belanghebbenden in dat stuk zand. Daartegenover is iedere gelovige een belanghebbende in Palestina en spreken ze zich dan ook als zodanig over uit.

Bovendien is palestina niet bezet door Joden, maar door zionisten en bondgenoten. Je zou eens moeten weten hoeveel sjtreimel krulhaar Joden zich tegen israël als staat uitspreken.

Eric de Blois
27-09-11, 19:48
Wat nou? Marokkanen spreken zich niet uit over Westelijke Sahara dat door hun vaderland bezet is, en weer wél over de Palestijnse Gebieden die door de Joden bezet zijn.



Daartegenover is iedere gelovige een belanghebbende in Palestina en spreken ze zich dan ook als zodanig over uit.



Oh het gaat de marokkanen hier om het geloof, niet om autonomie van het volk? Dat is een tegenvaller voor christelijke palestijnen dan. En wat is dat dan, dat 'belang' van de marokkaanse moslim in Palestijnse Gebieden? Welk belang hebben marokkanen bij een onafhankelijk Palestina?
En waarom interesseren marokkanen zich niet voor een onafhankelijke Westelijke Sahara?

tanger'73
27-09-11, 19:57
Oh het gaat de marokkanen hier om het geloof, niet om autonomie van het volk? Dat is een tegenvaller voor christelijke palestijnen dan. En wat is dat dan, dat 'belang' van de marokkaanse moslim in Palestijnse Gebieden? Welk belang hebben marokkanen bij een onafhankelijk Palestina?

De meeste Marokkanen die ik ken hebben inderdaad raakvlakken met het geloof. En in bijzonder de tempelberg, waar de profeet (v.z.m.h) ooit vandaan vertrok. Da's zonder enige twijfel onder hen van super groot belang, in tegenstelling tot een stuk zand dat ergens in het zuiden van Marokko wordt betwist tussen zandhazen enerzijds en de Makhzen anderzijds.

Eric de Blois
27-09-11, 20:06
De meeste Marokkanen die ik ken hebben inderdaad raakvlakken met het geloof. En in bijzonder de tempelberg, waar de profeet (v.z.m.h) ooit vandaan vertrok. Da's zonder enige twijfel onder hen van super groot belang, in tegenstelling tot een stuk zand dat ergens in het zuiden van Marokko wordt betwist tussen zandhazen enerzijds en de Makhzen anderzijds.

Oh, zo. Ik dacht ook al, hoe komt dat toch. En nog los van die Tempelberg, wat zijn de belangen in de andere bezette gebieden?

tanger'73
27-09-11, 20:25
Oh, zo. Ik dacht ook al, hoe komt dat toch. En nog los van die Tempelberg, wat zijn de belangen in de andere bezette gebieden?

Aangezien jij met droge ogen dacht met wiki een troef in handen te hebben, heb ik nog voor je vanuit hetzelfde medium een andere kaart onder de mouw. Het belang van de Marokkanen in Palestina? De in '67 door zionisten verwoeste Marokkaanse kwartier in Palestina welteverstaan. Marokkanen rouwen nog steeds om hen nazaten.

Moroccan Quarter - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Moroccan_Quarter)

Eric de Blois
27-09-11, 20:32
Aangezien jij met droge ogen dacht met wiki een troef in handen te hebben, heb ik nog voor je vanuit hetzelfde medium een andere kaart onder de mouw. Het belang van de Marokkanen in Palestina? De in '67 door zionisten verwoeste Marokkaanse kwartier in Palestina welteverstaan. Marokkanen rouwen nog steeds om hen nazaten.

Moroccan Quarter - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Moroccan_Quarter)

En daar is alles op terug te voeren? Het gaat dus niet eens om de autonomie van de palestijnen maar over een verwoest marokkaans kwartier. Maar jij begon eerst over het belang van religie (islam). Niet over dat verwoeste marokkaanse kwartier. Dat haal je er nu pas bij.

En hoe zit dat dan met Westelijke Sahara? Daar begon deze discussie mee. Wat is daarvan het belang?

tanger'73
27-09-11, 20:36
En daar is alles op terug te voeren? En hoe zit dat dan met Westelijke Sahara?

Een open wond dat sindsdien nooit is dichtgegaan. Hoe het met westelijke sahara zit? Die willen Marokkanen graag aan zionisten ter beschikking stellen in ruil voor Palestina.

Eric de Blois
27-09-11, 20:39
Een open wond dat sindsdien nooit is dichtgegaan. Hoe het met westelijke sahara zit? Die willen Marokkanen graag aan zionisten ter beschikking stellen in ruil voor Palestina.

haha. Ja. Een zandbak in ruil voor een goede infrastruktuur, industrie, mooie tuinen, mooie huizen, rijkdom etc. Ja, dat lijkt mij voor marokkanen wel een interessante ruil ja. En met die luxe dan ook nog je godsdienst beleven als je er tijd voor hebt.

tanger'73
27-09-11, 20:44
haha. Ja. Een zandbak in ruil voor een goede infrastruktuur, industrie, mooie tuinen, mooie huizen, rijkdom etc. Ja, dat lijkt mij voor marokkanen wel een interessante ruil ja.

U moet toch weten, dat naar aanleiding van die zeven doden uit deze topic. De zeven jaren van voorspoed zijn opgevolgd door zeven jaren van tegenspoed.

Kortman
27-09-11, 20:50
Aangezien jij met droge ogen dacht met wiki een troef in handen te hebben, heb ik nog voor je vanuit hetzelfde medium een andere kaart onder de mouw. Het belang van de Marokkanen in Palestina? De in '67 door zionisten verwoeste Marokkaanse kwartier in Palestina welteverstaan. Marokkanen rouwen nog steeds om hen nazaten.

Moroccan Quarter - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Moroccan_Quarter)

Er is altijd wel een stok te vinden om een hond te slaan!
hier is nog zo,n voorbeeld .
Religieuze geschiedenis Joden 23: val Jeruzalem en Tempel
Met de val van de stam Juda (Jeruzalem en de Tempel) komt een eind aan het Koninkrijk Israël. De tien stammen zijn al eerder ondergegaan vanwege afgodendienst. Bijna 134 jaar later moet ook Juda eraan geloven. Eén koning valt niet voor de verleiding van afgoden: koning Hizkia. Hij regeert van 590 tot 561 voor de gewone jaartelling. Maar na hem gaat het weer mis en worden Jeruzalem en de Tempel, zoals voorspelt door de profeet Jeremia, vernietigd.

P.S ook uit wikipeda :knipoog:

Kortman
27-09-11, 20:57
Nou als er niks te halen valt waarom is het dan door Marokko ingelijfd? Maar daar ging het mij niet om. Het gaat er mij om waarom marokkanen zich hier wél boos maken over de bezetting van de Palestijnse gebieden maar niet om Westelijke Sahara?

"Valt zeker niks vandaan te halen"

Oh en van de Palestijnse gebieden valt wel veel te halen? Ja, olijfolie misschien.
:lachu:
Wat dacht je van de bijna ,,heilige eer,, ??

Eric de Blois
27-09-11, 20:58
:lachu:
Wat dacht je van de bijna ,,heilige eer,, ??

Ja, ik weet het. Ik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord uit die hoek. Maar dat viel erg tegen.

Kortman
27-09-11, 21:02
Geen aandacht voor de westelijke sahara? Hoe zou dat denk je komen? Valt zeker niks vandaan te halen, naast rechterhand van VS en israël verder de moeite niet waard.

Dat bedoelde Eric niet het gaat om de mensen die daar wonen .
Die zullen het vast wel stukken beter hebben als de Palestijnen.
Goede scholen eten en drinken genoeg enz enz
:(

tanger'73
27-09-11, 21:04
Er is altijd wel een stok te vinden om een hond te slaan!
hier is nog zo,n voorbeeld .
Religieuze geschiedenis Joden 23: val Jeruzalem en Tempel
Met de val van de stam Juda (Jeruzalem en de Tempel) komt een eind aan het Koninkrijk Israël. De tien stammen zijn al eerder ondergegaan vanwege afgodendienst. Bijna 134 jaar later moet ook Juda eraan geloven. Eén koning valt niet voor de verleiding van afgoden: koning Hizkia. Hij regeert van 590 tot 561 voor de gewone jaartelling. Maar na hem gaat het weer mis en worden Jeruzalem en de Tempel, zoals voorspelt door de profeet Jeremia, vernietigd.

P.S ook uit wikipeda :knipoog:

psssst fisherman, doe liever eens een relaas uit je turkisch sultan the magnificent.

tanger'73
27-09-11, 21:07
Ja, ik weet het. Ik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord uit die hoek. Maar dat viel erg tegen.

uit die hoek zul je helaas geen antwoord krijgen, die worden immers door de zionisten whipcrackers kort gehouden.

Kortman
27-09-11, 21:08
Ja, ik weet het. Ik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord uit die hoek. Maar dat viel erg tegen.

Dat antwoord krijg je niet ,en zeker niet omdat ze bliksems goed weten hoe de ,,vork in de steel zit,, wat ISRAEL betreft *)
Hierbij en stukje geschieddenis:
Geschiedenis van Jeruzalem (http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm)

*) Hetgeen niet betekend dat ik het eens ben met Israel , wat hun houding t.o.v de Palestijnen betreft .
Want het huidige Israel is en blijft : een grote vergissing .

tanger'73
27-09-11, 21:11
Dat bedoelde Eric niet het gaat om de mensen die daar wonen .
Die zullen het vast wel stukken beter hebben als de Palestijnen.
Goede scholen eten en drinken genoeg enz enz
:(

Heb je dan ook zijn wikibijlage erop nagezien? Wat ik daaruit opmaak is vooral geen internationale belangstelling voor de west sahara. En alleen voor eigen publiek spelen is zo saai.

Kortman
27-09-11, 21:15
Zeven doden na voetbalwedstrijd in Marokko

dinsdag 27 september 2011, 13u06
Bron: reuters, belga


Afgelopen weekend vonden onlusten plaats na een voetbalmatch in de Westelijke Sahara. Dat meldt het persbureau MAP dinsdag. Daarbij kwamen zeven mensen, waaronder twee politie-agenten, om.
In Dakhla,een stad in het door Marokko bezette deel van de Westelijke Sahara, vond dit weekend de wedstrijd plaats tussen het plaatselijke Mouloudia Dakhla en Chabab Mohammadia, een ploeg uit de buurt van Casablanca.

Na de wedstrijd begonnen jonge supporters van beide ploegen elkaar te bekogelen met stenen. Daarna ontstond er een straatgevecht, waaraan volgens lokale media ook activisten die strijden voor de onafhankelijkheid, deelnamen. Bij die gevechten vielen volgens de lokale autoriteiten zeven doden, een twintigtal mensen raakten gewond.

De Westelijke Sahara werd in 1975 geannexeerd door Marokko. Sindsdien is de regio onderwerp van discussies tussen de Marokkaanse regering en een onafhankelijkheidsbeweging, die gesteund wordt door de regering van buurland Algerije.

rvs

Tragisch dat er zelfs doden vallen om een stukje zand /woestijn.

Kortman
27-09-11, 21:16
psssst fisherman, doe liever eens een relaas uit je turkisch sultan the magnificent.

O BEDOELDE JE DIT SOMS ??
Geschiedenis van Jeruzalem (http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm)

tanger'73
27-09-11, 21:28
O BEDOELDE JE DIT SOMS ??
Geschiedenis van Jeruzalem (http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/gs-jeru.htm)

Nee niet een of andere syllabus, maar die auteur van je met zijn paperback over exotische turkse sultans.

Kortman
27-09-11, 23:05
Nee niet een of andere syllabus, maar die auteur van je met zijn paperback over exotische turkse sultans.

O BEDOELDE JE HET BOEK DAT NA JAREN ONDERZOEK/ SPEURWERK EN MET BEHULP VAN TURSKSE HISTORICI IS GESCHREVEN ?*)
DE OORSPRONGKELIJKE TITEL IS :Lords of the Golden HORN
i.s.b.n 90288 3995 8 UITGEGEVEN IN 1973

De auteur is NOEL BABER
De titel : De SULTANS
*) o.a ILlBAN OZ (directeur Okapi museum)
drsprof Vahit Celikbas
en vele anderen o.a Haldun Dimavi en Halusi Ozso

Zal wel allemaal gelogen zjn he?