PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische Marokkanen kunnen met gsm geld sturen naar thuisland



Marsipulami
29-09-11, 16:08
Belgische Marokkanen kunnen met gsm geld sturen naar thuisland

Het Marokkaanse Wafacash, een filiaal van de Attijariwafa Bank, en BICS, een filiaal van Belgacom, lanceren een corridor voor geldtransfers tussen België en Marokko. Mensen in België zullen daardoor via hun gsm geld kunnen overmaken naar familie of vrienden in Marokko, die het geld er vervolgens incasseren bij een van de 500 Wafacash-agentschappen.

De mogelijkheid om geld over te maken via gsm bestaat volgens BICS ondertussen twee jaar. Vandaag kan dit onderling door inwoners van het Verenigd Koninkrijk, Ghana, Marokko, de Filipijnen en België. (belga/odbs)
29/09/11 16u40

knuppeltje
30-09-11, 08:32
Kan volgens mij via Western Union al zolang er gsm's zijn waarmee je kunt internetten.

mark61
30-09-11, 12:38
Ja, maar dat is iets heel anders. Dat is via internet. Dit is gewoon sms-verkeer. Komt uit Kenia.

knuppeltje
01-10-11, 09:20
Ja, maar dat is iets heel anders. Dat is via internet. Dit is gewoon sms-verkeer. Komt uit Kenia.

Dat het gewoon sms is, is voor mij in het stuk van Mars niet duidelijk. Daarom vermoedde ik dat het dus ook om een vorm van in ternetbankieren gaat, maar nu met een smartfoon, op de manier zoals je dat ook met Western Union al kunt doen sinds er smartfoos zijn.

Mars?