PDA

Bekijk Volledige Versie : Protestant kijkt minder tv



Marsipulami
30-09-11, 17:47
Protestant kijkt minder tv

vrijdag 30 september 2011 om 10:30u

UTRECHT (RKnieuws.net) - Protestanten kijken op een andere manier naar televisie dan het algemene publiek, zo meldt Ikon onder aanhaling van het Nederlands Dagblad. Zij kijken per dag gemiddeld een kwartier korter en kijken meer naar uitzendingen van de publieke omroepen.

Protestanten kijken per dag gemiddeld 2 uur en 59 minuten tv. Op zondag is dat iets meer. Katholieken kijken aanzienlijk meer tv per dag: 3 uur en 46 minuten. Het landelijke gemiddelde ligt op 3 uur en 14 minuten.

Eric de Blois
30-09-11, 18:24
Eindelijk een onderzoek waar je wat aan hebt. Goed dat daar geld in is geïnvesteerd. Wat is eigenlijk de verklaring voor de geconstateerde verschillen tussen de diverse groepen? Zitten er onder de onderzochte protestanten ook leden van de Amish?

Marsipulami
30-09-11, 18:45
Eindelijk een onderzoek waar je wat aan hebt. Goed dat daar geld in is geïnvesteerd. Wat is eigenlijk de verklaring voor de geconstateerde verschillen tussen de diverse groepen? Zitten er onder de onderzochte protestanten ook leden van de Amish?

In veel protestantse gezinnen moet de televisie uit als de Evangelische Omroep niet uitzendt. Vandaar het verschil. Katholieken zijn een stuk breeddenkender, die kijken ook naar de programma's van ideologische concurrenten.

Slinger
30-09-11, 20:10
Eindelijk een onderzoek waar je wat aan hebt. Goed dat daar geld in is geïnvesteerd. Wat is eigenlijk de verklaring voor de geconstateerde verschillen tussen de diverse groepen? Zitten er onder de onderzochte protestanten ook leden van de Amish?

Protestanten hebben van oudsher veel meer een leescultuur, katholieken zijn grootgebracht met beelden..

reallife
30-09-11, 20:28
Een kleine groep protestanten heeft helemaal geen tv.

Zelf kijk ik gericht. Ik zal nooit zomaar zappen. Kies ook niet bewust voor een omroep of zender. Denk dat de KRO met zijn detectives en kostuumdrama's nog het meest aansluit bij mijn interesse. Af en toe wat actualiteiten of een goede docu en die vind ik dan op Ketnet bij de buren.

Een boek lezen ervaar ik inderdaad als meer ontspannend dan tv of internet.

Eric de Blois
30-09-11, 20:43
Toen ik nog in nederland woonde was de VPRO mijn favoriete omroep. Maar die was toen al wel over zijn hoogtepunt heen. RTL pulp heb ik altijd vreselijk gevonden.