PDA

Bekijk Volledige Versie : Knapen opent weg naar Chora



foxcave
06-10-11, 17:48
Nieuwsbericht | 06-10-2011
Staatssecretaris Ben Knapen heeft met gouverneur Shirzad dinsdag de asfaltweg tussen Chora en Tarin Kowt geopend. Hiermee is een langgekoesterde wens uitgekomen van de Afghaanse bevolking langs de 40 kilometer lange route door de Baluchivallei in Uruzgan.
'De weg staat symbool voor de verbondenheid van Nederland met Uruzgan en onze gezamenlijke blik op de toekomst', zei Knapen. 'De economische bedrijvigheid is toegenomen. Mensen kunnen hierdoor ook makkelijker naar het ziekenhuis in de stad.'
De staatssecretaris is de eerste Nederlandse bewindspersoon die de route Chora over de weg kon afleggen. Nederland heeft de aanleg van de weg gefinancierd met 22,5 miljoen euro. De weg sluit aan op het nationale wegennet naar Kandahar en Kaboel.
Verder bezocht Knapen in Chora de nieuwe karavanserai, een traditionele markt waar lokale landbouwproducten worden verwerkt en verhandeld. Ook nam hij polshoogte bij de plaats waar met Nederlands geld een passagiersterminal voor het vliegveld Tarin Kowt wordt aangelegd. Nederland stelde eerder de Afghaanse vliegtuigmaatschappij KamAir met subsidie in staat om de lijn Kaboel-Tarin Kowt van de grond te krijgen. Nu vliegt KamAir zonder subsidie op commerciële basis vier keer per week heen en weer. 'Hoewel er geen Nederlandse militairen meer in Uruzgan actief zijn, gaat het ontwikkelingswerk daar nog tot eind 2013 door', zei Knapen.
'Ik kwam hier om te kijken hoe wordt voortgebouwd op de met Nederlands ontwikkelingsgeld behaalde resultaten. Ik heb daar vertrouwen in.'


Knapen opent weg naar Chora | Nieuwsbericht | Rijksoverheid.nl (http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/10/06/knapen-opent-weg-naar-chora.html)

foxcave
06-10-11, 17:49
Kijk, er gebeuren ook een paar goede zaken daar!

Eric de Blois
06-10-11, 17:55
Kijk, er gebeuren ook een paar goede zaken daar!

Ja, er gebeuren ook nog goede zaken en daar hoor je hatert en co niet over. Evenwel vind ik niet dat de werkende klasse in Nederland daar aan zou moeten meebetalen, al is die 22,5 miljoen een bescheiden bedrag. Nederland moet zich volledig terugtrekken daar.

super ick
06-10-11, 18:04
Als Nederland volegend jaar weg is dan is dat het enige wat ze bereikt hebben.
Kosten 4.000.000.000

400.000 de strekkende meter. Het prijzigste stuk asfalt in de wereld.

foxcave
06-10-11, 19:15
Volgens mij hebben we over 7 jaar mazzel als er geen aanklacht komt vanuit de VN omdat we er asfalt hebben gedumpt.

super ick
07-10-11, 11:40
Volgens mij hebben we over 7 jaar mazzel als er geen aanklacht komt vanuit de VN omdat we er asfalt hebben gedumpt.

Tis de lomp voor woorden. Eigen burgers laten slachtofferen om de verhouding met de VS goed te houden.

VS die overigens compleet schijt heeft aan het kleine Nederland als het er op aankomt.