PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook Monty Python nu bang voor haatbaarden



super ick
11-10-11, 19:08
Ook Monty Python nu bang voor haatbaarden

In de categorie "uitspraken die ontzettend voor de hand liggen maar beslist niet minder waar zijn" citeren wij vandaag Terry Jones, een van de Monty Python's en tevens maker van de succesfilm Life of Brian (gratis). Jones: "Een film als Life of Brian zou ik vandaag de dag misschien niet maken. Religie heeft een wraakzuchtige comeback gemaakt, en ik zou wel twee keer nadenken om de film in de huidige tijd te maken." BAM! Pats. Spijker, kop, raak. In de jaren '70 vorige eeuw was een beetje christenen bashen nog om te LOL'en. Niemand die dacht dat er voor de betere religiekritiek ooit een, we noemen eens wat, filmmaker zou worden omgelegd. 40 jaar later blijken de religies van vrede en naastenliefde (álle religies ja) niets meer dan ordinaire haatmachines met het slopen van de vrije mening en de vrije expressie als belangrijkste bestaansrecht. En als we het over haatbaarden hebben, hebben we het over álle baarden. (Parelduiken kan hier in de comments van Pownews waar lieden met verstand van zaken uit de doeken doen hoe hilarisch volkomen koekwaus de orthodoxe chasiddische joden in Israel zijn, met behoud van uitkering). Het feit dat een van de grootste en bekendste vormen van humor, de satire, die in principe vereeuwigd is in de iconische daden van Monty Python heden ten dage niet meer zou kunnen uit angst voor religieuze haat, mag gelden als een duister bewijs voor het geestelijke middeleeuwse dieptepunt waarin de vrije samenlevingen terecht zijn gekomen. Geen vrije expressie, een verbod op humor, op straffe van zelfcensuur. Geestelijk zijn we al lang morsdood. En dat allemaal om Zijn wil. Gaarne respect mensen. Niet uit liefde maar uit angst. Lieve God, mogen wij de humor weer terug? Amen.

GeenStijl : Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend (http://www.geenstijl.nl/)

zomaareven
11-10-11, 23:01
Triest dat hij dit niet aandurft.

Harts intelligentie
11-10-11, 23:25
http://www.youtube.com/watch?v=TQYaVb4px7U&feature=related

super ick
12-10-11, 09:08
Triest dat hij dit niet aandurft.

Onlangs Youp vt Hek nog in een interview. Die maakt geen grappen over moslims want hij heeft de ellende er niet voor over.

Zo zijn er veel die hun mond maar houden voor een paar extremisten.

Slinger
12-10-11, 09:10
Onlangs Youp vt Hek nog in een interview. Die maakt geen grappen over moslims want hij heeft de ellende er niet voor over.

Zo zijn er veel die hun mond maar houden voor een paar extremisten.

Ja, die Youp valt me zwaar tegen. Over christenen durfde hij grappen te maken bij de vleet. Maar ja, die schieten niet terug.

knuppeltje
12-10-11, 09:12
Zo zijn er veel die hun mond maar houden voor een paar extremisten.

Er ligt dus nog een schone taak voor je te wachten.

Soldim
12-10-11, 09:33
Ja, die Youp valt me zwaar tegen. Over christenen durfde hij grappen te maken bij de vleet. Maar ja, die schieten niet terug.

Christenen hebben een veel grotere invloed op de NL samenleving als Moslims -- duidelijk dat zij ook evenredig meer blootstaan aan kritiek, in (vermeende) humor verpakt of niet.

super ick
12-10-11, 09:37
Er ligt dus nog een schone taak voor je te wachten.

Ik hoef niet zo nodig op de kansel.
Over een paar jaar woon ik hier toch niet meer.

Voor jou vind ik het wel sneu.

Slinger
12-10-11, 09:37
Christenen hebben een veel grotere invloed op de NL samenleving als Moslims -- duidelijk dat zij ook evenredig meer blootstaan aan kritiek, in (vermeende) humor verpakt of niet.

Maar dat is het punt niet.

knuppeltje
12-10-11, 09:47
Over een paar jaar woon ik hier toch niet meer.

Voor jou vind ik het wel sneu.

Over een paar jaar hoop ik nog steeds hier te leven, en dat zal beslist niet sneu voor me zijn.

Wat ik weer wel heel sneu vind is: dat iemand wel aankomt met dat anderen niet meer hun mond durven open te doen wegens een paar extremisten, en dan er even later aan toe te voegt dat hij zelf niet zo nodig op de kansel hoeft.

super ick
12-10-11, 16:41
Over een paar jaar hoop ik nog steeds hier te leven, en dat zal beslist niet sneu voor me zijn.

Wat ik weer wel heel sneu vind is: dat iemand wel aankomt met dat anderen niet meer hun mond durven open te doen wegens een paar extremisten, en dan er even later aan toe te voegt dat hij zelf niet zo nodig op de kansel hoeft.

Feit dat ik niet zo nodig op de kansel hoef neemt niet weg dat ik wel vind dat anderen die dat wel willen geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Dat recht hebben ze.

Lees mijn onderschrift anders nog een keer. Dat gaat in dit geval perfect op.

Eric de Blois
12-10-11, 17:35
Ik hoef niet zo nodig op de kansel.
Over een paar jaar woon ik hier toch niet meer.

Voor jou vind ik het wel sneu.

Goed zo!


Over een paar jaar hoop ik nog steeds hier te leven, en dat zal beslist niet sneu voor me zijn.


Nee, voor iemand als jij die liever het gejengel van een moskee dan kerkklokken hoort, kan ik dat wel begrijpen. Ik gun het je van harte.

super ick
13-10-11, 10:16
Het gaat mij niet om de moskeen Eric. Het gaat mij om de extremisten die in alles proberen hun zin door te drammen en anderen attent maken op alles wat niet des islam is.
En dan aan de andere kant, die daar zo door getroffen is dat ze proactief mee zijn gaan denken en onterecht aannemen dat die haatbaarden de mening van alle moslims vertegenwoordigen.

Als voorbeeld kan je de dhimmies nemen die een kertboom maar niet neer zetten op school omdat dat bij 'de moslims' wel eens in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten.
Wat blijkt? Verslaggever duwt de microfoon onder de neus van iedere moslimstudent die hem voorbij komt in de hal vd school: They don't give a fuck!

En de haatbaarden? Die gaan rollend over de vloer van de lach om zoveel weekheid en vinden 'ons' waarschijnlijk nog een stelletje zwakkelingen ook die onder een beetje druk de eigen identiteit opgeven.

Die knuffelaars zijn nergens goed voor en dienen de integratie niet, ze werken tegen.

knuppeltje
13-10-11, 11:54
Goed zo!

Nee, voor iemand als jij die liever het gejengel van een moskee dan kerkklokken hoort, kan ik dat wel begrijpen. Ik gun het je van harte.

Wat goed zo? Dat hij niet zo nodig op de kansel hoeft. Dat doet hij hier elke dag, laat hem dat ook eens in de real world doen.

Dat hij zegt hier over enige jaren wil vertrekken, en het voor mij sneu vindt dat ik hier wil blijven? Het is hier de beste stek op de hele wereld zolang je geen multimiljonair bent. Dus wat lul je nu weer in de ruimte.

Nettergek. Ik wil van beiden geen overlast hebben.

super ick
13-10-11, 12:02
Dat hij zegt hier over enige jaren wil vertrekken, en het voor mij sneu vindt dat ik hier wil blijven?

Het is geen kwestie van willen blijven maar je weet niet anders.


Het is hier de beste stek op de hele wereld zolang je geen multimiljonair bent.

Heb je al andere plaatsen geprobeerd dan? Volgens mij ben jij in je hele leven nauwelijks de wijk uit geweest. Op een zondagje Drielandenpunt na dan.
Man er zijn plaatsen zat waar het vele malen beter toeven is dan hier en je maar een klein beetje nodig hebt.
Kom uit je cocon en ga je vut-uitkering elders opmaken waar het 5 keer zoveel waard is, de zon alle dagen schijnt en de mensen veel aardiger en opener zijn dan hier.


Dus wat lul je nu weer in de ruimte.

Niet teveel je grote voorbeeld napraten.

knuppeltje
13-10-11, 12:15
Man er zijn plaatsen zat waar het vele malen beter toeven is dan hier en je maar een klein beetje nodig hebt.

Wat let je? Ga Erik gezelschap houden.

super ick
13-10-11, 12:20
Wat let je? Ga Erik gezelschap houden.

Ik ben nog even wat aan het binnen harken en Chili trekt mij niet zo.

Ik strijk tzt in Afrika neer.
Ik heb daar al een huis laten bouwen waar momenteel mijn ouders van hun welverdiende oude dag genieten.
Iets wat hier nauwelijks meer mogelijk was. Dankzij de vele potverteerders.

Anno 2011 is er nog steeds een heel leger aan inactieven die lekker uit de ruif vreten ten koste van de mensen die het echt nodig hebben/verdienen en intussen komen weer nieuwe buitenlanders om het werk op te knappen waar zij te lui voor zijn. Zo is de cirkel weer rond.

Er is maar 1 oplossing: Stoppen met gratis geld uitdelen. Werken voor je uitkering en het kaf eens echt van het koren gaan scheiden.

knuppeltje
13-10-11, 12:28
IK ben nog even wat aan het binnen harken en Chili trekt mij niet zo. IK strijk tzt in Afrika neer.
Het huis staat er al, mijn familie woont er al.

Strijk ze.

Eric de Blois
13-10-11, 14:31
Ik strijk tzt in Afrika neer.
Ik heb daar al een huis laten bouwen waar momenteel mijn ouders van hun welverdiende oude dag genieten.
Iets wat hier nauwelijks meer mogelijk was. Dankzij de vele potverteerders.

Anno 2011 is er nog steeds een heel leger aan inactieven die lekker uit de ruif vreten ten koste van de mensen die het echt nodig hebben/verdienen en intussen komen weer nieuwe buitenlanders om het werk op te knappen waar zij te lui voor zijn. Zo is de cirkel weer rond.

Er is maar 1 oplossing: Stoppen met geld uitdelen. Werken voor je uitkering en het kaf eens echt van het koren gaan scheiden.

Niets van gelogen. De sociale voorzieningen waren een goed plan van links. Alleen doordat de deur open gezet is, is het systeem totaal uitgewoond. Het is bijna niet meer op te brengen. Asielzoekers en andere gelukzoekers van buiten helpen mee dat systeem onbetaalbaar te maken. De buitenproportionele aanspraak op de kinderbijslag plus fraude uit een bepaalde hoek komt daar nog bovenop. Jammer, maar het werkt niet op den duur. Laat die gasten die opzettelijk niet willen maar gewoon wegrotten in de goot. Dat doet de overheid hier in Chili ook. Heel asociaal, maar kennelijk moet het zo. Sociale voorzieningen trekken parasieten aan en wonen zo'n systeem op termijn geheel uit. Het is gewoon politieke onwil om buitenlanders die afkomen op sociale voorzieningen daar geen toegang toe te geven. We zijn als arbeider verplicht om met forse tegenwind iemand die zelf niet wil fietsen achterop de fiets mee te sjouwen. Nou, zo'n figuur trap ik liever de greppel in.

En ja als je daar als arbeider niet aan mee wil betalen, ben je gedwongen te verhuizen naar de tweede of derde wereld. Wie wil werken kan daar ook nog wel leven. Dat daar veel armoede heerst is te wijten aan de bevolking daar.