PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis



super ick
11-10-11, 18:23
Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis




Geplaatst op: dinsdag 11 oktober 2011
Door: Monique Smits
Categorie: Politiek
Bronnen: The Australian, ABC

Een jaar achter de tralies en 90 zweepslagen. Dat is de straf waartoe de Iraanse actrice Marzieh Vafamehr is veroordeeld.
Vafamehr is de hoofdrolspeelster in de Australische film My Teheran for Sale. Daarin is ze te zien zonder hoofddoek en met een kaalgeschoren hoofd.
De actrice werd in juli opgepakt voor haar rol in de film en is nu veroordeeld. Op welke gronden is niet bekend.

De film die in 2009 in Australië in première ging, gaat over een jonge actrice die van het toneel wordt verbannen door de Iraanse autoriteiten.
Hoewel de film, die stevige kritiek levert op het regime, nooit officieel is uitgebracht in Iran, konden veel mensen hem in het zwarte circuit toch zien. En daarvoor moet Vafamehr nu boeten.

De straf is geen loos dreigement. Op zondag kreeg de student en activist Peyman Aref 74 zweepslagen in de beruchte Evin gevangenis van Teheran. Hij had president Ahmadinejad een protestbrief geschreven. Die vatte Ahmadinejad als beledigend op.

Bronnen: The Australian, ABC

Welingelichte Kringen - Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis (http://welingelichtekringen.nl/15822-iraanse-actrice-veroordeeld-tot-90-zweepslagen-en-gevangenis.html)

Slinger
11-10-11, 21:17
Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis




Geplaatst op: dinsdag 11 oktober 2011
Door: Monique Smits
Categorie: Politiek
Bronnen: The Australian, ABC

Een jaar achter de tralies en 90 zweepslagen. Dat is de straf waartoe de Iraanse actrice Marzieh Vafamehr is veroordeeld.
Vafamehr is de hoofdrolspeelster in de Australische film My Teheran for Sale. Daarin is ze te zien zonder hoofddoek en met een kaalgeschoren hoofd.
De actrice werd in juli opgepakt voor haar rol in de film en is nu veroordeeld. Op welke gronden is niet bekend.

De film die in 2009 in Australië in première ging, gaat over een jonge actrice die van het toneel wordt verbannen door de Iraanse autoriteiten.
Hoewel de film, die stevige kritiek levert op het regime, nooit officieel is uitgebracht in Iran, konden veel mensen hem in het zwarte circuit toch zien. En daarvoor moet Vafamehr nu boeten.

De straf is geen loos dreigement. Op zondag kreeg de student en activist Peyman Aref 74 zweepslagen in de beruchte Evin gevangenis van Teheran. Hij had president Ahmadinejad een protestbrief geschreven. Die vatte Ahmadinejad als beledigend op.

Bronnen: The Australian, ABC

Welingelichte Kringen - Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis (http://welingelichtekringen.nl/15822-iraanse-actrice-veroordeeld-tot-90-zweepslagen-en-gevangenis.html)

Geef eens even commentaar Mark61. Jij was toch zo'n fan van de Iraanse cinema?

Joesoef
11-10-11, 21:39
Geef eens even commentaar Mark61. Jij was toch zo'n fan van de Iraanse cinema?


Vriend, het is een Australische film met een Iraanse actrice.


Kan jij mij ook uitleggen wat een Nederlands boek behelst, de Nederlandse muziek, Nederlandse kunst, Nederlandse film? Behalve de taal dan.....

Kortman
11-10-11, 22:26
Vriend, het is een Australische film met een Iraanse actrice.


Kan jij mij ook uitleggen wat een Nederlands boek behelst, de Nederlandse muziek, Nederlandse kunst, Nederlandse film? Behalve de taal dan.....

Maar wat doet dat er allemaal toe ?
Het gaat hier om de barbaarse onmenselijke straf voor een dergelijk (vergrijp):verward:

Slinger
11-10-11, 22:30
Vriend, het is een Australische film met een Iraanse actrice.


Kan jij mij ook uitleggen wat een Nederlands boek behelst, de Nederlandse muziek, Nederlandse kunst, Nederlandse film? Behalve de taal dan.....

Ik kan het je niet niet uitleggen, je moet het zelf ervaren. Als je je er in wilt verdiepen kan ik wel tips geven. Je moet beginnen met de middeleeuwse literatuur: Karel ende Elegast, Van den Vos Reynaarde, Jacob van Maerlant, Hendrick van Veldeke, Elkerlyck, Mariken van Nimwegen. Dan moet je de grote zeventiende eeuwers lezen: Hooft, Brederode, Huygens en vooral Joost van de Vondel (Lucifer!). Filosoof: Spinoza, (Ethica). In de achttiende eeuw is er niet veel, maar in de negentiende eeuw begint het met Bilderdijk. Dan krijg je Multatuli, de Tachtigers, Couperus (Eline Vere, De boeken der kleine zielen en Van Oude mensen, de dingen die voorbij gaan). Als je iets over het koloniale verleden wilt lezen, neem je De Stille Kracht, ook Couperus) Na WOII: Mulisch (al zijn boeken moet je gelezen hebben, maar lees vooral De ontdekking van de hemel.), Reve en Hermans (de grote drie), maar vergeet Hella Haase niet (pas overleden). Daarna: Maarten 't Hart. In onze tijd: Jan Siebelink. Maar ik vergeet de Belgen: lees alsjeblieft Hugo Claus, hij is wellicht de beste schrijver in het Nederlandse taalgebied. Lees Het Verdriet van België, superboek, en natuurlijk Louis Paul Boon.

super ick
11-10-11, 22:43
Ik kan het je niet niet uitleggen, je moet het zelf ervaren. Als je je er in wilt verdiepen kan ik wel tips geven. Je moet beginnen met de middeleeuwse literatuur: Karel ende Elegast, Van den Vos Reynaarde, Jacob van Maerlant, Hendrick van Veldeke, Elkerlyck, Mariken van Nimwegen. Dan moet je de grote zeventiende eeuwers lezen: Hooft, Brederode, Huygens en vooral Joost van de Vondel (Lucifer!). Filosoof: Spinoza, (Ethica). In de achttiende eeuw is er niet veel, maar in de negentiende eeuw begint het met Bilderdijk. Dan krijg je Multatuli, de Tachtigers, Couperus (Eline Vere, De boeken der kleine zielen en Van Oude mensen, de dingen die voorbij gaan). Als je iets over het koloniale verleden wilt lezen, neem je De Stille Kracht, ook Couperus) Na WOII: Mulisch (al zijn boeken moet je gelezen hebben, maar lees vooral De ontdekking van de hemel.), Reve en Hermans (de grote drie), maar vergeet Hella Haase niet (pas overleden). Daarna: Maarten 't Hart. In onze tijd: Jan Siebelink. Maar ik vergeet de Belgen: lees alsjeblieft Hugo Claus, hij is wellicht de beste schrijver in het Nederlandse taalgebied. Lees Het Verdriet van België, superboek, en natuurlijk Louis Paul Boon.

Ik heb een vaag vermoeden dat dit niet zijn bedoeling is.

Harts intelligentie
11-10-11, 22:43
http://www.youtube.com/watch?v=scDdiHIP4ag

Slinger
11-10-11, 22:45
Ik heb een vaag vermoeden dat dit niet zijn bedoeling is.

Te veel moeite misschien?

mark61
11-10-11, 22:48
Geef eens even commentaar Mark61. Jij was toch zo'n fan van de Iraanse cinema?

Commentaar op wat? Tis een Australische film.

De vorige keer dat er een vrouw zonder hoofddoek en kaalgeschoren te zien was, in Ten van Abbas Kiarostami, gebeurde er niks. Dus er zal wel meer aan de hand zijn.

Harts intelligentie
11-10-11, 22:54
De vorige keer dat er een vrouw zonder hoofddoek en kaalgeschoren te zien was, in Ten van Abbas Kiarostami, gebeurde er niks. Dus er zal wel meer aan de hand zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=iUiTQvT0W_0&feature=related

(leen)
11-10-11, 23:07
http://www.youtube.com/watch?v=bYHfNirV8XE

Joesoef
12-10-11, 05:39
@ reactionairehangbejaarden

Zwartwitdenken, Film=film. Not. Er is niet iets zoals Iraanse film evenmin als de islam. In iran worden gigantisch veel films gemaakt in alle denkbare genres en voor alle gezinden.

Nogmaals, het is een Australische film maar daar gaat het jullie azijndrinkers niet om.

Slinger
12-10-11, 07:43
Commentaar op wat? Tis een Australische film.

De vorige keer dat er een vrouw zonder hoofddoek en kaalgeschoren te zien was, in Ten van Abbas Kiarostami, gebeurde er niks. Dus er zal wel meer aan de hand zijn.

Oh, dan is het wel goed. Ze hebben vast en zeker de profeet beledigd of zoiets, dan is zo'n straf wel terecht. Maar even serieus: die hele Iraanse cinema ligt natuurlijk zwaar onder censuur, kan niet anders, in zo'n totalitair geregeerd land.

super ick
12-10-11, 08:05
@ reactionairehangbejaarden

Zwartwitdenken, Film=film. Not. Er is niet iets zoals Iraanse film evenmin als de islam. In iran worden gigantisch veel films gemaakt in alle denkbare genres en voor alle gezinden.

Nogmaals, het is een Australische film maar daar gaat het jullie azijndrinkers niet om.

Stel je toch eens wat neutraler op jankerd.

Och, over een paar zweepslagen ouwehoeren. Azijndrikers zijn het.
Toch?

knuppeltje
12-10-11, 08:23
De straf is geen loos dreigement. Op zondag kreeg de student en activist Peyman Aref 74 zweepslagen in de beruchte Evin gevangenis van Teheran. Hij had president Ahmadinejad een protestbrief geschreven. Die vatte Ahmadinejad als beledigend op.

Ik weet niet of Ahmadinejad daar iets mee van doen heeft. Hij heeft ondertussen al openlijk verklaard dat hij er tegen is dat een student op dergelijke wijze gestraft wordt, terwijl hogergeplaatsten hem straffeloos kunnen beledigen. Hoe je dat precies moet opvatten, is misschien nog de vraag

Maar hoe dan ook, het rechtsysteem in Iran is nog steeds kut.

Slinger
12-10-11, 08:35
Ik weet niet of Ahmadinejad daar iets mee van doen heeft. Hij heeft ondertussen al openlijk verklaard dat hij er tegen is dat een student op dergelijke wijze gestraft wordt, terwijl hogergeplaatsten hem straffeloos kunnen beledigen. Hoe je dat precies moet opvatten, is misschien nog de vraag

Maar hoe dan ook, het rechtsysteem in Iran is nog steeds kut.

Er is veel meer aan de hand. Het is een totalitair regime dat zijn ideologie oplegt aan de hele maatschappij. Zeg maar nazi-Duitsland. Ahmedinejad is het boegbeeld.

knuppeltje
12-10-11, 08:38
Er is veel meer aan de hand. Het is een totalitair regime dat zijn ideologie oplegt aan de hele maatschappij. Zeg maar nazi-Duitsland. Ahmedinejad is het boegbeeld.

Tja, het is op zichzelf al meer dan erg genoeg, om er ook nog zo'n karikatuur van te maken, gaat me weer veel te ver.

super ick
12-10-11, 08:41
Ik weet niet of Ahmadinejad daar iets mee van doen heeft. Hij heeft ondertussen al openlijk verklaard dat hij er tegen is dat een student op dergelijke wijze gestraft wordt, terwijl hogergeplaatsten hem straffeloos kunnen beledigen. Hoe je dat precies moet opvatten, is misschien nog de vraag

Maar hoe dan ook, het rechtsysteem in Iran is nog steeds kut.

Ahmedinedingus is ook afhankelijk van de raad van hoeders die checkt of alles wat er gebeurt en nog te gebeuren staat wel des islam is. Zij hebben het laatste woord. Niets gaat buiten de haatbaarden om. Politiek, rechtspraak, media, leger. Uiteindelijk controleren zij alles.

Zweepslagen komen daar vandaan..

Wat mij nog het meeste stoort is de hypocrisie. Net doen alsof de straffen voortvloeien uit de almachtige sharia maar ondertussen zijn altijd de sukkels en dissidenten aan de beurt.
Als iedereen nu aan de beurt komt, dus gelijke monniken gelijke kappen dan had ik nog iets van begrip op kunnen brengen maar die haatbaarden spelen het morele geweten en zijn intussen door en door corrupt.

knuppeltje
12-10-11, 08:52
Ahmedinedingus is ook afhankelijk van de raad van hoeders die checkt of alles wat er gebeurt en nog te gebeuren staat wel des islam is. Zij hebben het laatste woord. Niets gaat buiten de haatbaarden om. Politiek, rechtspraak, media, leger. Uiteindelijk controleren zij alles.

Zweepslagen komen daar vandaan..

Wat mij nog het meeste stoort is de hypocrisie. Net doen alsof de straffen voortvloeien uit de almachtige sharia maar ondertussen zijn altijd de sukkels en dissidenten aan de beurt.
Als iedereen nu aan de beurt komt, dus gelijke monniken gelijke kappen dan had ik nog iets van begrip op kunnen brengen maar die haatbaarden spelen het morele geweten en zijn intussen door en door corrupt.

Vertel me nu eens iets nieuws? Dit is me allemaal al zo lang bekend.

Maar voorlopig heb je nog geen bewijs geleverd voor je insinuering dat Ahmadinejad achter die vervolging van die student zat.

Slinger
12-10-11, 08:53
Tja, het is op zichzelf al meer dan erg genoeg, om er ook nog zo'n karikatuur van te maken, gaat me weer veel te ver.

We kunnen ook een ander voorbeeld noemen: de Sovjet-Unie, maar in die orde van grootte ligt het wel.

BaMb-InO
12-10-11, 08:53
Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis




Geplaatst op: dinsdag 11 oktober 2011
Door: Monique Smits
Categorie: Politiek
Bronnen: The Australian, ABC

Een jaar achter de tralies en 90 zweepslagen. Dat is de straf waartoe de Iraanse actrice Marzieh Vafamehr is veroordeeld.
Vafamehr is de hoofdrolspeelster in de Australische film My Teheran for Sale. Daarin is ze te zien zonder hoofddoek en met een kaalgeschoren hoofd.
De actrice werd in juli opgepakt voor haar rol in de film en is nu veroordeeld. Op welke gronden is niet bekend.
De film die in 2009 in Australië in première ging, gaat over een jonge actrice die van het toneel wordt verbannen door de Iraanse autoriteiten.
Hoewel de film, die stevige kritiek levert op het regime, nooit officieel is uitgebracht in Iran, konden veel mensen hem in het zwarte circuit toch zien. En daarvoor moet Vafamehr nu boeten.

De straf is geen loos dreigement. Op zondag kreeg de student en activist Peyman Aref 74 zweepslagen in de beruchte Evin gevangenis van Teheran. Hij had president Ahmadinejad een protestbrief geschreven. Die vatte Ahmadinejad als beledigend op.

Bronnen: The Australian, ABC

Welingelichte Kringen - Iraanse actrice veroordeeld tot 90 zweepslagen en gevangenis (http://welingelichtekringen.nl/15822-iraanse-actrice-veroordeeld-tot-90-zweepslagen-en-gevangenis.html)

Er zal idd wel meer aan de hand zijn.

Slinger
12-10-11, 08:55
Vertel me nu eens iets nieuws? Dit is me allemaal al zo lang bekend.

Maar voorlopig heb je nog geen bewijs geleverd voor je insinuering dat Ahmadinejad achter die vervolging van die student zat.

Hij is uiteindelijk verantwoordelijk, want hij staat aan het hoofd van de staat.

knuppeltje
12-10-11, 08:56
We kunnen ook een ander voorbeeld noemen: de Sovjet-Unie, maar in die orde van grootte ligt het wel.

Ook dan is elke vergelijking met het nazisme totale onzin.

Max Stirner
12-10-11, 08:59
Tja, het is op zichzelf al meer dan erg genoeg, om er ook nog zo'n karikatuur van te maken, gaat me weer veel te ver.


Het doet me meer denken aan bepaalde episodes in de geschiedenis van de Sovjet Unie:

De interne machtsstrijd, de internationale aspiraties om de 'revolutie' te verspreiden, de showprocessen tegen tegenstanders, de aanslagen op dissidenten in het buitenland, de fellowtravelers in de Westerse wereld ..... enz. enz.

Slinger
12-10-11, 08:59
Ook dan is elke vergelijking met het nazisme totale onzin.

Mind control, daar gaat het in dit soort staten om, de ideologie moet doorgedrukt worden. Er is geen verschil tussen nazi-Duitsland en Iran.

knuppeltje
12-10-11, 09:00
Hij is uiteindelijk verantwoordelijk, want hij staat aan het hoofd van de staat.

Dat is niet meer dan schijn, hij mag ja en amen zeggen van de Raad van Hoeders, niet meer.

Ok, hij kan ook opstappen.

Slinger
12-10-11, 09:01
Dat is niet meer dan schijn, hij mag ja en amen zeggen van de Raad van Hoeders, niet meer.

Ok, hij kan ook opstappen.

Als hij het niet voor zijn rekening wil nemen moet hij opstappen.

knuppeltje
12-10-11, 09:02
De interne machtsstrijd, de internationale aspiraties om de 'revolutie' te verspreiden, de showprocessen tegen tegenstanders, de aanslagen op dissidenten in het buitenland, de fellowtravelers in de Westerse wereld ..... enz. enz.

Dan zijn er nog wel honderd landen waarmee je dat kunt vergelijken.

knuppeltje
12-10-11, 09:03
Als hij het niet voor zijn rekening wil nemen moet hij opstappen.

Geldt voor iedereen.

Max Stirner
12-10-11, 09:03
Dan zijn er nog wel honderd landen waarmee je dat kunt vergelijken.

Noem die maar ff op dan.


:D

knuppeltje
12-10-11, 09:05
Mind control, daar gaat het in dit soort staten om, de ideologie moet doorgedrukt worden. Er is geen verschil tussen nazi-Duitsland en Iran.

Wel uitkijken dat het niet nog erger met je wordt.

super ick
12-10-11, 09:38
Maar voorlopig heb je nog geen bewijs geleverd voor je insinuering dat Ahmadinejad achter die vervolging van die student zat.

a) ik plaats slechts een artikel.
b) dat heb IK nergens beweert.

Er staat in het artikel dat Ama de brief opgevat heeft als een belediging maar niet dat hij achter de straf zit. Wat mij op zich niet zou verbazen. Ama heeft het niet zo op met binnenlandse criticasters.

knuppeltje
12-10-11, 09:44
a) Wat mij op zich niet zou verbazen.

Jij insinueert dus niets?

mark61
12-10-11, 09:45
Oh, dan is het wel goed.

Wat is dat nou weer voor achterlijke reactie, varken? Je vraagt mij om commentaar, dat geef ik. Punt. Val dood.

Slinger
12-10-11, 10:17
Wat is dat nou weer voor achterlijke reactie, varken? Je vraagt mij om commentaar, dat geef ik. Punt. Val dood.

Je gaf een slecht en ondoordacht commentaar. En verder wens ik je hetzelfde toe als jij mij.

knuppeltje
12-10-11, 10:20
Je gaf een slecht en ondoordacht commentaar.

Het wordt hier met de dag gekker.

Slinger
12-10-11, 10:23
Het wordt hier met de dag gekker.

Daar hebben we juul ook.

knuppeltje
12-10-11, 10:26
Daar hebben we juul ook.

Gelukkig zorg jij hier nog dagelijks voor de komische noot.

mark61
12-10-11, 10:40
Je gaf een slecht en ondoordacht commentaar.

Wat was er slecht en ondoordacht? Ik deelde een paar feiten mee.

Wat is dit voor gelul, varken?

Slinger
12-10-11, 11:00
Wat was er slecht en ondoordacht? Ik deelde een paar feiten mee.

Wat is dit voor gelul, varken?

Had jij maar evenveel hersens als een varken.

En je noemde geen feiten, maar je speculeerde erover dat er wel iets anders aan de hand zou zijn.

Bar
12-10-11, 12:12
Vertel me nu eens iets nieuws? Dit is me allemaal al zo lang bekend.

Maar voorlopig heb je nog geen bewijs geleverd voor je insinuering dat Ahmadinejad achter die vervolging van die student zat.
Volgens sommige Hitler-adepten was Adolf ook niet op de hoogte van de exterminatie van de bekende bevolkingsgroepen.

Lekker belangrijk dus........

Stopnaald
12-10-11, 12:47
http://www.youtube.com/watch?v=scDdiHIP4ag

Totaal geen verrassing deze reactie van jou.

super ick
12-10-11, 15:38
Jij insinueert dus niets?

Nee dat klopt want het is algemeen bekend.

mark61
12-10-11, 15:45
En je noemde geen feiten, maar je speculeerde erover dat er wel iets anders aan de hand zou zijn.

Ik noemde de feiten - er is een film etc. en - niks gebeurde met de actrice die.

Dus lieg niet.

Slinger
12-10-11, 16:38
Ik noemde de feiten - er is een film etc. en - niks gebeurde met de actrice die.

Dus lieg niet.

Maar goed, die hele Iraanse filmindustrie zit natuurlijk zwaar onder de plak van de ayatollah's. Of denk jij van niet?

knuppeltje
13-10-11, 08:04
Volgens sommige Hitler-adepten was Adolf ook niet op de hoogte van de exterminatie van de bekende bevolkingsgroepen.

Lekker belangrijk dus........

Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

knuppeltje
13-10-11, 08:07
Nee dat klopt want het is algemeen bekend.

En maar weer duiken.

super ick
13-10-11, 09:40
En maar weer duiken.

Ik duik niets.

Weerleg het dan!

knuppeltje
13-10-11, 10:35
Ik duik niets.


Ok, je trolt.

Bar
13-10-11, 11:03
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat het onnut is om de schuld/onschuld van iemand aan mineure vergrijpen (in die wereld mineur dan) te bepalen, terwijl zo iemand een hoofdverantwoordelijke is voor een alomvattend fascistisch terreursysteem zoals in Iran.

super ick
13-10-11, 11:06
Ok, je trolt.

Ok, jij je zin.

Jij wilt dus beweren dat Amadinedinges borg staat voor de vrije media?
Want dat was het punt waar het over ging.

knuppeltje
13-10-11, 11:26
Jij wilt dus beweren dat Amadinedinges borg staat voor de vrije media?

Want dat was het punt waar het over ging.

Dat is nog maar de vraag. Ik denk niet eens dat hij daar de macht voor heeft, ook als hij dat graag zou willen.

Niet volgens de topictitel.

super ick
13-10-11, 15:44
Dat is nog maar de vraag. Ik denk niet eens dat hij daar de macht voor heeft, ook als hij dat graag zou willen.

Niet volgens de topictitel.

Hou op met draaien en geef gewoon antwoord op de vraag.

knuppeltje
14-10-11, 08:38
Hou op met draaien en geef gewoon antwoord op de vraag.

Ga eens een cursus begrijpend lezen volgen.

super ick
14-10-11, 09:01
Ga eens een cursus begrijpend lezen volgen.

Ik moet wat aantonen van jou op basis van een aaname van jou?

En je vind het gek dat ik niet op ga zitten en pootjes ga geven?