PDA

Bekijk Volledige Versie : Amnesty: Arresteer George W. Bush



Eric de Blois
13-10-11, 01:24
Amnesty: Arresteer George W. Bush

AP − 12 oktober 2011

Bron: volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2965551/2011/10/12/Amnesty-Arresteer-George-W-Bush.dhtml)

http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2011/9/7/12/20111012173814/media_xl_973512.jpg
George Bush © AFP © AFP


Canada moet de voormalige Amerikaanse president George W. Bush arresteren en vervolgen vanwege zijn toestemming tot martelen. Daartoe heeft mensenrechtenorganisatie Amnesty opgeroepen. Bush brengt op 20 oktober een bezoek aan Canada.

'Canada moet gezien internationale verplichtingen de oud-president Bush arresteren en vervolgen vanwege zijn verantwoordelijkheid voor misdaden onder internationale wetgeving, waaronder marteling', zei Susan Lee, Amnesty-directeur voor de Amerika's.

'Aangezien de Amerikaanse autoriteiten tot nog toe hebben gefaald om Bush voor het gerecht te brengen, moet de internationale gemeenschap ingrijpen. Als Canada geen actie onderneemt tijdens zijn bezoek, dan schendt het land het verdrag van de Verenigde Naties tegen marteling en toont het minachting voor fundamentele mensenrechten.'

Waterboarding

De schendingen vonden plaats tussen 2002 en 2009 in het kader van een geheim detentieprogramma van de CIA. Het gaat om martelen en andere wrede en inhumane behandelingen, aldus Amnesty.

Bush heeft erkend 'waterboarding' te hebben toegestaan, een harde ondervragingsmethode waarbij de verdrinkingsdood wordt gesimuleerd. Ook zijn gedetineerden urenlang in pijnlijke houdingen gedwongen en werd ze slaap onthouden. Amnesty voert daarnaast bewijs aan van marteling in detentiecentra in Guantanamo, Afghanistan en Irak.

Lee stelt dat het een cruciaal moment is voor Canada om te laten zien dat het land bereid is zijn verplichtingen wat betreft mensenrechten na te komen.

Eric de Blois
13-10-11, 06:00
Extremisten pesten


Canada moet de voormalige Amerikaanse president George W. Bush arresteren en vervolgen vanwege zijn toestemming tot martelen. Daartoe heeft mensenrechtenorganisatie Amnesty opgeroepen.

Onder de gegeven omstandigheden vind ik het zwaar onder druk zetten en pesten van mensen die kennis hebben van of betrokken zijn bij een organisatie die zich bezighoudt met het plegen van grote aanslagen een begrijpelijke stap. De rechten van onschuldige burgers moeten immer prevaleren boven die van mensen die de intentie hebben aanslagen te plegen op onschuldige en ongewapende burgers. Ik ben geen aanhanger van Bush hoor, maar ik vind de oproep van Amnesty niet nodig. Ik schat ook in dat Canada daar zeker geen gehoor aan zal geven. Dat mag ik tenminste hopen.

Wat er in Guantanamo gebeurd is eigenlijk geen martelen maar pesten en angst inboezemen. Niet leuk, maar niet echt dodelijk. Kou, hitte, lawaai en vastketenen zijn geen echte martel praktijken. Ja, dat zogenaamd verdrinken (waterboarding) is misschien iets te veel van het goede, maar nog net geen martelen. Er zijn daar ook goede doktoren voor als iemand ziek wordt of zich niet lekker voelt. Het valt dus nog wel mee. Het gaat tenslotte om mensen die gevangen zitten in verband de voorbereiding van grote aanslagen en andere rottigheid die dodelijk is. Hun verblijf is daarmee vergeleken niet zo erg. Ze worden zelf's nog goed behandeld en krijgen goed te eten. Daar had Rumsfeld gelijk in. Ze moesten hun jurk inleveren voor een oranje overal en hun baard werd afgeschoren. Maar dat kan moeilijk als martelen worden begrepen. Hooguit pesten.

http://images.mirror.co.uk/upl/m4/feb2011/5/5/donald-rumsfeld-pic-afp-getty-images-232751112.jpg
Rumsfeld.


Als Canada geen actie onderneemt tijdens zijn bezoek, dan schendt het land het verdrag van de Verenigde Naties tegen marteling en toont het minachting voor fundamentele mensenrechten.'


Dat is een grove belediging aan het adres van een zeer beschaafd land. Laat Amnesty maar een toontje lager zingen.

Khadija.K
13-10-11, 08:19
het valt dus nog wel mee ????
Dus alleen maar niet leuk?
Jij bent echt onwetend...... of hebt een giga bord voor je kop, jammer genoeg zijn er meer van dit soort mensen.
Amnesty heeft gelijk!

super ick
13-10-11, 09:58
Als Bush een beetje kloten had zou die zich persoonlijk in Den Haag melden. Ik zou dat een goede zaak vinden.

zomaareven
13-10-11, 14:24
Het martelen valt niet goed te praten maar er sterven door die oorlog zoveel onschuldige mensen waarvoor niemand ter verantwoordelijkheid geroepen wordt. Indien je oorlog verklaart dan weet dat zoiets gaat gebeuren, een oorlog zonder doden of martelingen is zover ik weet nog nooit voorgekomen. Het zal toch niet zijn dat Amnesty in een verklaring heeft staan dat je niet mag martelen maar wel doden. In dat geval kan er meer dan helft van alle politici opgepakt worden. Ik hoop dat ze Bush oppakken maar dit zal nooit gaan gebeuren.

Eric de Blois
13-10-11, 14:40
Het martelen valt niet goed te praten maar er sterven door die oorlog zoveel onschuldige mensen waarvoor niemand ter verantwoordelijkheid geroepen wordt. Indien je oorlog verklaart dan weet dat zoiets gaat gebeuren, een oorlog zonder doden of martelingen is zover ik weet nog nooit voorgekomen. Het zal toch niet zijn dat Amnesty in een verklaring heeft staan dat je niet mag martelen maar wel doden. In dat geval kan er meer dan helft van alle politici opgepakt worden. Ik hoop dat ze Bush oppakken maar dit zal nooit gaan gebeuren.

Ach ik vind dat woord martelen nogal misplaatst en overdreven in het geval van Guantanamo. Bij martelen denk ik toch aan bloedige en dodelijke zaken. Bin Laden en zijn organisatie hebben de vs de oorlog verklaard. Zijn soldaten worden nu op een eiland onderworden aan een verhoor. Wie niet mee wil werken moet daar maar de gevolgen van ondervinden. De veiligheid van burgers is veel belangrijker dan de rechten van de 'soldaten' van Bin Laden. Harde muziek en kou vind ik nog heel wat beter dan sterven in een vuurzee of 300 meter naar benenden vallen uit een raam. Laat die gasten maar de tyfus krijgen. Rumsfeld had nog gelijk toen hij zei dat ze goed behandeld werden in vergelijking met waar ze voor zitten. Vind eens een land in oorlog waar de vijanden zo goed behandeld worden. Laat nederland maar niks zeggen. Zijn we soms vergeten wat er met de NSB'ers is gebeurd kort na de oorlog? En hoe 'netjes' en 'beschaafd' die zijn behandeld?

mark61
13-10-11, 15:29
Proces niet nodig, chileen weet al zeker: ze zijn alle 600 schuldig aan 9/11.

Je lult weer ongenadig uit je nek.

In Guantanamo zitten verdachten van verzet tegen invasie plegen. In NLse termen: door de nazi's opgepakte verzetsleden.

Amerika denkt nl. dat het verzet tegen hun invasie van Afghanistan strafbaar kan stellen. Op heilige Amerikaanse soldaten is het verboden te schieten :haha: Tevens gelden Amerikaanse wetten tegenwoordig zomaar in andere landen.

Verder is het zo dat de Amerikanen duizenden dollars betaalden voor vermeende taliban, met als gevolg dat willekeurige Pakistanen willekeurige Afghanen aan de Amerikanen verkochten. 14-jarige straatverkopers, taxichauffeurs die geen steekpenningen wilden betalen, you name it.

Dus voel je je wel goed met je lulverhaal over Guantánamo Bay?

Experts van MI6 en ook de CIA hebben overigens verklaard dat je werkelijk geen ruk hebt aan onder dwang afgelegde bekentenissen.

Eric de Blois
13-10-11, 15:50
Ach eerst was daar 11/9, toen kwam die invasie in Afghanistan. Wat mij betreft hadden ze Saoedi Arabië ook mogen binnenvallen.

zomaareven
13-10-11, 15:50
Naja "experts" van MI6 of de CIA mogen verklaren wat ze willen maar het is dus niet zo dat je geen ruk hebt aan die onder dwang afgelegde bekentenissen want de meesten zitten nog altijd vast. Dat die bekentenissen opzich geen ruk voorstellen is helemaal juist.

Max Stirner
13-10-11, 17:06
In Guantanamo zitten verdachten van verzet tegen invasie plegen. In NLse termen: door de nazi's opgepakte verzetsleden.

Amerika denkt nl. dat het verzet tegen hun invasie van Afghanistan strafbaar kan stellen. .



Die zaten er zeker tussen.


Tegelijkertijd:

Slechts een minderheid van de Guantanamo-gevangenen was Afghaan.

IbnRushd
14-10-11, 21:27
Ach ik vind dat woord martelen nogal misplaatst en overdreven in het geval van Guantanamo. Bij martelen denk ik toch aan bloedige en dodelijke zaken. Bin Laden en zijn organisatie hebben de vs de oorlog verklaard. Zijn soldaten worden nu op een eiland onderworden aan een verhoor. Wie niet mee wil werken moet daar maar de gevolgen van ondervinden. De veiligheid van burgers is veel belangrijker dan de rechten van de 'soldaten' van Bin Laden. Harde muziek en kou vind ik nog heel wat beter dan sterven in een vuurzee of 300 meter naar benenden vallen uit een raam. Laat die gasten maar de tyfus krijgen. Rumsfeld had nog gelijk toen hij zei dat ze goed behandeld werden in vergelijking met waar ze voor zitten. Vind eens een land in oorlog waar de vijanden zo goed behandeld worden. Laat nederland maar niks zeggen. Zijn we soms vergeten wat er met de NSB'ers is gebeurd kort na de oorlog? En hoe 'netjes' en 'beschaafd' die zijn behandeld?

Je bent vast nog nooit mentaal gemarteld?

Bovendien gaat 't om verdachten. Een verdachte martelen voor een bekentenis, werkt niet.

Het zou leuk zijn als jij in een Arabisch land wordt opgepakt omdat je verdenkt wordt van collaboratie. En dat ze je daarna 'mentaal' gaan martelen tot je het niet meer ziet.

Eric de Blois
14-10-11, 22:20
Je bent vast nog nooit mentaal gemarteld?

Bovendien gaat 't om verdachten. Een verdachte martelen voor een bekentenis, werkt niet.

Het zou leuk zijn als jij in een Arabisch land wordt opgepakt omdat je verdenkt wordt van collaboratie. En dat ze je daarna 'mentaal' gaan martelen tot je het niet meer ziet.

Ik geef toe dat ik de situatie in Guantánamo heb gebagatelliseerd. Daar zitten mensen, en dat ben ik eens met Mark61, die zonder proces zijn opgesloten. Ik was het niet eens met de door Amnesty voorgestelde aanhouding van Bush in Canada. Toen heb ik om deze stelling te verdedigen dat martelen wat afgezwakt en 'pesten' genoemd. Dat was niet zuiver van mij. Ok. Dat woord martelen vind ik in het geval Guantánamo evenwel niet op zijn plaats. In mijn beleving moeten er dan 'zware verwondingen' worden aangebracht. Noem het van mijn part een rotbehandeling daar. Toch blijf ik van mening dat de arrestatie van Bush niet nodig is. Bush heeft gereageerd vanuit een oorlogsituatie. En dan worden er onvermijdelijk fouten gemaakt. De inval in Irak was zo'n (dure) misser. Afghanistan is een andere zaak. De inval daar was en is te verdedigen. Maar het kost wel erg veel geld en de vraag is wat dat oplevert. Helemaal niets, denk ik. Een korte vergeldingsactie direct na 11/9 was beter geweest, zoals zware raket aanvallen etc.

"Je bent vast nog nooit mentaal gemarteld?"

Ja, op school ben ik vaak gepest. Maar dat was 'mijn schuld'. Ik heb namelijk een lichte vorm van autisme en daar konden de andere kinderen niets aan doen. Die moesten mij daardoor regelmatig treiteren en met geweld bedreigen als ik alleen was. Kennelijk zit die pestbehoefte ergens in het DNA verborgen. Want ik heb dat op diverse scholen meegemaakt en het resultaat was overal hetzelfde. We zijn vroeger vaak verhuisd vandaar. Ik heb ook nooit behoefte gehad aan een reunie van de diverse scholen. Het grappige was, dat de leraren nooit iets merkten. Ik dank god op mijn blote knieën dat ik niet ergens in de jaren 80 of later ben geboren, want het is nu zonder enige twijfel voor autisten nog veel erger op school te moeten zitten. Geweld en agressie zijn sterk toegenomen op scholen.

IbnRushd
14-10-11, 22:27
Ik geef toe dat ik de situatie in Guantánamo heb gebagatelliseerd. Daar zitten mensen, en dat ben ik eens met Mark61, die zonder proces zijn opgesloten. Ik was het niet eens met de door Amnesty voorgestelde aanhouding van Bush in Canada. Toen heb ik om deze stelling te verdedigen dat martelen wat afgezwakt en 'pesten' genoemd. Dat was niet zuiver van mij. Ok. Dat woord martelen vind ik in het geval Guantánamo evenwel niet op zijn plaats. In mijn beleving moeten er dan 'zware verwondingen' worden aangebracht. Noem het van mijn part een rotbehandeling daar. Toch blijf ik van mening dat de arrestatie van Bush niet nodig is. Bush heeft gereageerd vanuit een oorlogsituatie. En dan worden er onvermijdelijk fouten gemaakt. De inval in Irak was zo'n (dure) misser. Afghanistan is een andere zaak. De inval daar was en is te verdedigen. Maar het kost wel erg veel geld en de vraag is wat dat oplevert. Helemaal niets, denk ik. Een korte vergeldingsactie direct na 11/9 was beter geweest, zoals zware raket aanvallen etc.

Je kunt iemand ook geestelijk martelen. Zie geestelijke foltering (http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelen#Manieren_van_geestelijke_foltering).

Eric de Blois
14-10-11, 22:38
Je kunt iemand ook geestelijk martelen. Zie geestelijke foltering (http://nl.wikipedia.org/wiki/Martelen#Manieren_van_geestelijke_foltering).

Akkoord. Definitie's worden in de loop van de tijd opgerekt of aangepast. Het was ook mijn persoonlijke mening. En dat die niet overeenkomt met de geldende criteria is heel goed mogelijk.

fantastio
14-10-11, 22:47
Naja "experts" van MI6 of de CIA mogen verklaren wat ze willen maar het is dus niet zo dat je geen ruk hebt aan die onder dwang afgelegde bekentenissen want de meesten zitten nog altijd vast. Dat die bekentenissen opzich geen ruk voorstellen is helemaal juist.


Je kunt wel degelijk dmv 'martelen' een verdachte loslippiger krijgen.

Onzin om dat te ontkennen.

De verdachte moet uiteraard wél iets te vertellen hebben. En dat weet je niet altijd.

Eric de Blois
15-10-11, 05:54
Je kunt wel degelijk dmv 'martelen' een verdachte loslippiger krijgen.

Onzin om dat te ontkennen.

De verdachte moet uiteraard wél iets te vertellen hebben. En dat weet je niet altijd.

Dat denk ik dus ook. Als het gaat om het voorkomen van aanslagen vind ik het martelen verantwoord en zelf's wenselijk. Maar dan moet wel voor honderd procent vaststaan dat de juiste man wordt 'verhoord' en geen onschuldige. Alle daders van mislukte aanslagen mag je vind ik martelen. Iemand die bereid is om een Boeing 777 met driehonderd medemensen tegen de grond te smashen mag je best hard op zijn bakkes meppen om meer informatie eruit te persen. Ik denk toch niet dat de bedenkers van de mensenrechten dit soort eikels voor ogen hadden toen die tekst werd opgesteld.

just-moes
15-10-11, 07:32
hahah als je er de humor in ziet, kan je wel lachen

just-moes
15-10-11, 07:33
alsof bush de vijand is donder tog op

just-moes
15-10-11, 07:41
je bent verdwaald het heeft nooit te maken gehad ''met aanslagen verhoeden

dat heb je vaker met mensen die in niets geloven, die geloven meestal niet in de eenheid

je gelooft in niks je bent verdwaald

just-moes
15-10-11, 07:43
dus behoed mij met die info, dat er aanslagen zouden of zijn voorbereid op wie dan ook

The new world order noemen we dit, en dit heeft zich afgespeeld in de val van uhmm De sofjet unie, sadam hussein stelde niks voor, en zeker al die machtsleiders

het gaat om iets anders, jammer dat jij er anders over nadenkt

just-moes
15-10-11, 08:02
rot toch op met je goedgemaakte propaganda hadden wij samada hussein niet gesteunt tegen de oorlog tegen koeweit vertel me hoe kan je dan een terrorist zijn ??

als amerika dat toestaat ?

En wanneer amerika een machtsleider als Hussein Mubarek ondersteunt die met eigen hand zijn volk martelt en vermoord, wat nu al jaren doorgaat

Het gaat om cijfers, getallen

Het gaat erom dat mensen het zat zijn om zo te leven!!!

En dat is ook wat je terugziet in die landen en de mensen die zichzelf zo publiceren en zich een label afgeven als terroristen, die weten niet zo goed wat ze zeggen en hoe lang dat soort mensen al onderdrukt worden..
En is dat dan wel goed ??. ja die mensen is dan wel oke ? Nou snap het dan dat is een idee dat de media jou heeft wel geven Het leven is niet prachtig ! en het is ze goed gelukt ja!
En totdat de mensen nu het zat zijn word Egypte een eigen land, en wat zeggen dan de machtsleiders dat is AL-Aqaida!! wrm? zodat zij weten dat de amerikanen hun dan komen helpen,

Is dat nou niet perfekt ? Democratie, lekker in je huisje zitten met je mooie wagen en alles word voor je gedaan

Dit is democratie, de mooie rechtstaat waar we in leven

Invisible money,
electronic money

en al die joodse systemen

We just follow the digital numbers

denk je dat we dit niet wisten wij moslims dat dit zou komen ??


Its time for you to wake up !


Intangible money, you cant touch i

just-moes
15-10-11, 08:03
allemaal propaganda

Eric de Blois
15-10-11, 08:18
alsof bush de vijand is donder tog op

huh?

Welterusten, morgen verder.





Its time for you to wake up !


Ik ga naar bed, buenas noches.

huevón

BaMb-InO
15-10-11, 12:02
rot toch op met je goedgemaakte propaganda hadden wij samada hussein niet gesteunt tegen de oorlog tegen koeweit vertel me hoe kan je dan een terrorist zijn ??

als amerika dat toestaat ?

En wanneer amerika een machtsleider als Hussein Mubarek ondersteunt die met eigen hand zijn volk martelt en vermoord, wat nu al jaren doorgaat

Het gaat om cijfers, getallen

Het gaat erom dat mensen het zat zijn om zo te leven!!!

En dat is ook wat je terugziet in die landen en de mensen die zichzelf zo publiceren en zich een label afgeven als terroristen, die weten niet zo goed wat ze zeggen en hoe lang dat soort mensen al onderdrukt worden..
En is dat dan wel goed ??. ja die mensen is dan wel oke ? Nou snap het dan dat is een idee dat de media jou heeft wel geven Het leven is niet prachtig ! en het is ze goed gelukt ja!
En totdat de mensen nu het zat zijn word Egypte een eigen land, en wat zeggen dan de machtsleiders dat is AL-Aqaida!! wrm? zodat zij weten dat de amerikanen hun dan komen helpen,

Is dat nou niet perfekt ? Democratie, lekker in je huisje zitten met je mooie wagen en alles word voor je gedaan

Dit is democratie, de mooie rechtstaat waar we in leven

Invisible money,
electronic money

en al die joodse systemen

We just follow the digital numbers

denk je dat we dit niet wisten wij moslims dat dit zou komen ??


Its time for you to wake up !


Intangible money, you cant touch i

Ben jij familie van Hawa?

mark61
15-10-11, 12:17
Die zaten er zeker tussen.


Tegelijkertijd:

Slechts een minderheid van de Guantanamo-gevangenen was Afghaan.

Nou en? In de Spaanse Burgeroorlog had je ook internationale brigades. Tegenwoordig vinden we dat niet gek. Toen kreeg je daar ook last mee.

mark61
15-10-11, 12:18
maar het is dus niet zo dat je geen ruk hebt aan die onder dwang afgelegde bekentenissen want de meesten zitten nog altijd vast.

Immorele varkensopmerking.

Gestoorde.

Eric de Blois
15-10-11, 15:57
Ben jij familie van Hawa?

:D

ha wa
ha ha, daar
lijkt het wel
wat op
op je kop
daarom niet
praten
goede schapen
jong geleerd
elkaar haten
wees lief

zomaareven
15-10-11, 17:42
Immorele varkensopmerking.

Gestoorde.

En bedankt maar ik geloof niet in varkens die praten, jij dus wel.

Eric de Blois
15-10-11, 18:08
Immorele varkensopmerking.

Gestoorde.


En bedankt maar ik geloof niet in varkens die praten, jij dus wel.

Je hebt al in een vroeg stadium te maken met de verbale terreur van deze prikker die goed is voor meer dan 30 woordendiarree's per dag. Het is voor hem een manier van commuceren met mensen waar hij op neerkijkt. Toch is hij kennelijk niet populair met zijn botte uitspraken. Wie kijkt naar de verhouding tussen het aantal geplaatste berichten en repkracht, komt Mark61 er zeer beroerd vanaf en Blackbox opmerkelijk goed. Wie van de k4's scoort het beste? In ieder geval niet knuppeltje. Van de k4's die nu actief zijn staat Kortman bovenaan. Maar goed repkracht is ook weer geen objectieve maat.

Olive Yao
15-10-11, 19:35
Wat er in Guantanamo gebeurd is eigenlijk geen martelen (...)

Wat er in Guantanamo Bay gebeurt was en is zeker wel martelen.

De Bush junta moet echter niet alleen strafrechtelijk vervolgd worden wegens martelen, maar eerstens wegens de oorlogsmisdaad van de agressieve aanvalsoorlog en de daarop volgende economische oorlog tegen Irak.

Handvest van de Verenigde Naties

Hoofdstuk I Doelstellingen en beginselen

Artikel 1

De doelstellingen van de Verenigde Naties zijn:

1. De internationale vrede en veiligheid te handhaven en, met het oog daarop: doeltreffende gezamenlijke maatregelen te nemen ter voorkoming en opheffing van bedreigingen van de vrede en ter onderdrukking van daden van agressie of andere vormen van verbreking van de vrede, alsook met vreedzame middelen en in overeenstemming met de beginselen van gerechtigheid en internationaal recht, een regeling of beslechting van internationale geschillen of van situaties die tot verbreking van de vrede zouden kunnen leiden, tot stand te brengen;

2. Tussen de naties vriendschappelijke betrekkingen tot ontwikkeling te brengen, die zijn gegrond op eerbied voor het beginsel van gelijke rechten en van zelfbeschikking voor volken, en andere passende maatregelen te nemen ter versterking van de vrede overal ter wereld;

(...)

De frase "daden van agressie" komt al voor in het Handvest waarbij het internationale militaire tribunaal van de Nüremberger processen is opgericht. Dit staat voorop in de tenlastelegging aan de nazi's:

II. Jurisdiction and general principles

Article 6

(...)

The following acts, or any of them, are crimes coming within the jurisdiction of the Tribunal for which there shall be individual responsibility:

(a) Crimes against peace: namely, planning, preparation, initiation or waging of a war of aggression, or a war in violation of international treaties, agreements or assurances, or participation in a common plan or conspiracy for the accomplishment of any of the foregoing;

(b) War crimes: namely, (...)

(c) Crimes against humanity: namely, (...)

Als de Bush junta en de nieuwe conservatieve schurken hun zin hadden gekregen, zou het irakese productieapparaat nu eigendom van amerikaanse bedrijven zijn (je weet wel, die 1% die 99% van de amerikanen uitbuit en ook irakezen wilde uitbuiten). Dit imperialisme is een economische oorlogsmisdaad en in strijd met zelfbeschikking als in artikel 1 lid 2 VN-Handvest.


.

H.P.Pas
15-10-11, 20:42
Wat er in Guantanamo gebeurd is eigenlijk geen martelen .

De bevoegde instantie om daar over te oordelen is het ICRC; dat is ingesteld om (onder meer) het inhouden van de Conventies van Genève te controleren. Als zodanig hebben zij ook toegang tot Guantanamo.
In een geheim rapport gericht aan de Amerikaanse autoriteiten (ICRC-rapporten zijn nooit openbaar) komen zij tot de conclusie, dat er wel degelijk sprake is van marteling. Aldus de Washington Post. (http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/03/15/AR2009031502724.html)
Aan hun oordeel in deze hecht ik meer waarde dan aan de jouwe; het spijt me.

Max Stirner
15-10-11, 23:53
Nou en? In de Spaanse Burgeroorlog had je ook internationale brigades. Tegenwoordig vinden we dat niet gek. Toen kreeg je daar ook last mee.


De Internationale Brigades verdedigden een democratisch gekozen regering.

H.P.Pas
16-10-11, 00:30
De Internationale Brigades verdedigden een democratisch gekozen regering.

:moe: Dit is , ook voor jouw doen, geen erg pientere bijdrage.

De betreffende conventies kennen, om voor de hand liggende redenen, alleen combattanten zonder juridisch onderscheid tussen Goeden en Slechten te maken.

Max Stirner
16-10-11, 19:39
:moe: Dit is , ook voor jouw doen, geen erg pientere bijdrage.

De betreffende conventies kennen, om voor de hand liggende redenen, alleen combattanten zonder juridisch onderscheid tussen Goeden en Slechten te maken.


Noem slechts een verschil tussen beide situaties.

Bovendien vind ik het eigenjik helemaal niet zo voor de hand liggen, dat er in de conventies blijkbaar geen verschil wordt gemaakt tussen het, door buitenlanders, 'vrijwillig' verdedigen van een democratie of een dictatuur.


De Internationale Brigades verdedigden het democratische, progressieve Spanje van Garcia Lorca, de Falla, Unamuno en Picasso, deze jihadisten verdedigden een stelletje middels geweld aan de macht gekomen Middeleeuwers met een voorliefde voor het opblazen van buddhabeelden, het stenigen van vrouwen en het in de watten leggen van terroristen.

Los van alle conventies: ben zo vrij daar verschil tussen te maken, pienter of niet pienter.

just-moes
17-10-11, 00:27
Je hebt al in een vroeg stadium te maken met de verbale terreur van deze prikker die goed is voor meer dan 30 woordendiarree's per dag. Het is voor hem een manier van commuceren met mensen waar hij op neerkijkt. Toch is hij kennelijk niet populair met zijn botte uitspraken. Wie kijkt naar de verhouding tussen het aantal geplaatste berichten en repkracht, komt Mark61 er zeer beroerd vanaf en Blackbox opmerkelijk goed. Wie van de k4's scoort het beste? In ieder geval niet knuppeltje. Van de k4's die nu actief zijn staat Kortman bovenaan. Maar goed repkracht is ook weer geen objectieve maat.


ik heb geleerd slechte gedrag te negeren

dus hierbij zoek het maar uit met je iq nivo van GROEP 8

ik zou je natuurlijk kunnen geven wat je wilt maar je bent 1 van de meeste maloten die in deze maatschappij rondlopen dus why the hell zou ik me tijd aan zulke negatieve energie toevoegen

go search your-self maybe they find out who bombed the towers in 9-11

just-moes
17-10-11, 00:28
En natuurlijk reageer ik zo tegen zulke hypocriete propaganda

jammer dat je het niet zo goed snapt

just-moes
17-10-11, 00:29
veel praatjes en meer zie ik niet

Het is net geert wilders en die meloot van rutten in de tweede kamer

stelletje debat junkies

just-moes
17-10-11, 00:32
er zijn mensen OMGEKOMEN

EN DEZE MENSEN PRATEN OVER FUCKING DIEREN

OVER 1 OF ANDERE AMNESTY INTERNATIONAL!


FUCK OFFF MAN

GEWOON KINDERNE EN MENSEN

EN DAN DURF JE ZO EEN TOPIC TE STARTEN


VERTEL ME HOE VERDDWAALD BEN JIJ ?? JAN ALLEMAN

Eric de Blois
17-10-11, 05:57
FUCK OFFF MAN


Misschien kun je die vier commentaren samenvoegen en er een leuk hiphop-nummer van maken? Je hebt vast al wel een passende baseball pet en t-shirt tot op je knieën.

:wink:












.

super ick
17-10-11, 08:17
er zijn mensen OMGEKOMEN

EN DEZE MENSEN PRATEN OVER FUCKING DIEREN

OVER 1 OF ANDERE AMNESTY INTERNATIONAL!


FUCK OFFF MAN

GEWOON KINDERNE EN MENSEN

EN DAN DURF JE ZO EEN TOPIC TE STARTEN


VERTEL ME HOE VERDDWAALD BEN JIJ ?? JAN ALLEMAN

NU slapen anders roep ik papa en krijg je een pak voor je broek.