PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamerlid wil katholieke feestdagen afschaffen



Marsipulami
14-10-11, 14:05
Kamerlid wil katholieke feestdagen afschaffen

vrijdag 14 oktober 2011 om 13:10u


BRUSSEL (RKnieuws.net) – Het onafhankelijke Kamerlid Laurent Louis heeft een wetsvoorstel met nieuwe feestdagen ingediend om de huidige te vervangen, meldt Het Belang van Limburg vandaag. ‘De officiële feestdagen mogen niet meer verwijzen naar het katholieke geloof’, zegt Louis.
Als het van Louis afhangt verdwijnen Pasen en Pinksteren. Kerstmis blijft bestaan maar het wordt Het Feest van de Solidariteit.

Eric de Blois
14-10-11, 14:39
Prettige solidariteits dagen. Solidariteitsballen en een solidariteitsboom. Dat klinkt toch niet? Ik wil ook niet gedwongen worden solidair te zijn met iets. Geef mij maar kerstfeest. Ik ben atheïst, maar van mij mag het kerstfeest blijven. Het kerstfeest heeft voor veel mensen meer met gezelligheid, familie en sfeer te maken dan met het beleven van het geloof. Dus waar hebben we het over?

zomaareven
14-10-11, 16:29
Prettige solidariteits dagen. Solidariteitsballen en een solidariteitsboom. Dat klinkt toch niet? Ik wil ook niet gedwongen worden solidair te zijn met iets. Geef mij maar kerstfeest. Ik ben atheïst, maar van mij mag het kerstfeest blijven. Het kerstfeest heeft voor veel mensen meer met gezelligheid, familie en sfeer te maken dan met het beleven van het geloof. Dus waar hebben we het over?

Klinkt inderdaad niet maar dat is een kwestie van wennen. Voor mij mag het echter ook zo blijven zoals het nu is.