PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse Raad: 'Breng uw kinderen tolerantie bij'



super ick
15-10-11, 12:57
Marokkaanse Raad: 'Breng uw kinderen tolerantie bij'

14-10 15:45 | Reacties: 112


De Marokkaanse Raad Oost roept ouders op om hun kinderen tolerant op te voeden.


Dat doet de Marokkaanse Raad door in stadsdeel Oost een serie bijeenkomsten te organiseren over opvoeding, homoseksualiteit en tegengaan van polarisatie. Abdou el Khattabi (voorzitter Marokkaanse Raad Oost): "Homoseksualiteit is een taboe-onderwerp binnen veel Marokkaanse gezinnen. Tegelijkertijd is de gelijkheid van mensen en menswaardigheid de rode draad in onze religie. We roepen ouders op om hun kinderen tolerant op te voeden, en hen te leren dat alle mensen gelijk zijn." De komende weken organiseert de Marokkaanse Raad Oost verschillende bijeenkomsten om met ouders te praten over tolerantie en hoe ze dit kunnen overbrengen op hun kinderen.

El Khattabi: "We doen dat door hen te wijzen op hun eigen behoefte om zich als moslim geaccepteerd te voelen. Wij willen dat de homoseksuele buurman of buurvrouw zich net zo veilig voelt in de wijk, als wij ons zelf graag veilig willen voelen." De reeks van bijeenkomsten start op vrijdag 14 oktober in moskee Alkarama in Oost. De imam spreekt in zijn vrijdagpreek ouders aan op het gedrag van hun kinderen jegens andere buurtbewoners. "Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen en moeten ervoor waken dat zij geen intolerant gedrag vertonen naar mensen die anders zijn dan zij."

BaMb-InO
15-10-11, 13:00
'Breng uw kinderen tolerantie bij' = ' wees een moslim'

Eric de Blois
15-10-11, 16:48
Marokkaanse Raad: 'Breng uw kinderen tolerantie bij'

Er is kennelijk aanleiding toe. Dat deze oproep van binnenuit komt zegt wel wat. Dan moet er heel wat aan de hand zijn. Heel positief dat dit erkend wordt.


"Homoseksualiteit is een taboe-onderwerp binnen veel Marokkaanse gezinnen.

Dat taboe is hier ook te voelen. Dit forum is een afspiegeling van de marokkaanse cultuur.

super ick
15-10-11, 17:25
'Breng uw kinderen tolerantie bij' = ' wees een moslim'

Realiseer je wel dat er dan kennelijk veel, zich moslim voelende Marokkanen geen moslim zijn.
Zie de homofoben hier op dit forum.

Eric de Blois
15-10-11, 17:36
Realiseer je wel dat er dan kennelijk veel, zich moslim voelende Marokkanen geen moslim zijn.
Zie de homofonen hier op dit forum.

Scherp opgemerkt. Helemaal waar.

Stopnaald
15-10-11, 19:11
Realiseer je wel dat er dan kennelijk veel, zich moslim voelende Marokkanen geen moslim zijn.
Zie de homofonen hier op dit forum.

Analoog aan diegenen die wangedrag vertonen jegens ongesluierde vrouwen....

Eric de Blois
15-10-11, 19:17
Analoog aan diegenen die wangedrag vertonen jegens ongesluierde vrouwen....

En wie zijn dat, wat doen ze en wat is daarbij je bron?

super ick
15-10-11, 23:22
En wie zijn dat, wat doen ze en wat is daarbij je bron?

Tja, dat is het nadeel van in Chili wonen.
Vraag het zo'n beetje ieder jong blond meisje in de grote stad.

knuppeltje
16-10-11, 09:52
Dat taboe is hier ook te voelen. Dit forum is een afspiegeling van de marokkaanse cultuur.

Dan verschillen ze niet veel van autochtone gezinnen.

super ick
16-10-11, 15:32
Dan verschillen ze niet veel van autochtone gezinnen.

Heb jij wel goed terug gelezen waar de opmerking van Eric over ging?

Of was je weer 'gehaast?'

Karin.N
16-10-11, 16:16
Tolerantie moet van 2 kanten komen. Inderdaad fijn dat de oproep gericht is aan marokkaanse ouders. Maar wat mij betreft mag dezelfde oproep ook uitgaan naar autochtone ouders. De tolerantie aan die kant is ook niet altijd zo groot.

super ick
17-10-11, 09:06
Tolerantie moet van 2 kanten komen. Inderdaad fijn dat de oproep gericht is aan marokkaanse ouders. Maar wat mij betreft mag dezelfde oproep ook uitgaan naar autochtone ouders. De tolerantie aan die kant is ook niet altijd zo groot.

Nederland STOND wereldwijd bekend als tolerant land.

Wat is er gebeurt?

knuppeltje
17-10-11, 09:57
Nederland STOND wereldwijd bekend als tolerant land.

Nederlanders zitten dan ook wereldwijd.

Slinger
17-10-11, 10:31
Nederland STOND wereldwijd bekend als tolerant land.

Wat is er gebeurt?

Misbruik van gemaakt.

super ick
17-10-11, 11:49
Nederlanders zitten dan ook wereldwijd.


Waar slaat dit op?

Weer proberen een rookgordijn op te werpen of ben je, zoals gewoonlijk de laatste tijd:

a) Aan het trollen
b) De plank mis aan het slaan (te haastig :hihi: )

Eric de Blois
17-10-11, 15:27
Heb jij wel goed terug gelezen waar de opmerking van Eric over ging?

Of was je weer 'gehaast?'

Ja, ik had te snel gelezen. Dat heb je goed in de gaten.

Mijn vraag sloeg dan ook nergens op.

Foutje bedankt.

super ick
17-10-11, 17:28
Ja, ik had te snel gelezen. Dat heb je goed in de gaten.

Mijn vraag sloeg dan ook nergens op.

Foutje bedankt.

IK had het tegen Knuppeltje.
Die had ik ook gequoted hoor.

Of is er hier sprake van een dubbele nick?

:hihi:

The_Grand_Wazoo
18-10-11, 09:40
Nederland STOND wereldwijd bekend als tolerant land.

Wat is er gebeurt?

Was het een tolerant land, of stond het alleen maar zo bekend. Ik denk het laatste. Nederland was in zoverre tolerant dat groepen zonder elkaar de hersens in te slaan relatief vreedzaam in hun zuilen langs elkaar heen konden leven. De tolerantie bestond vooral daarui dat men de aanwezigheid van de ander verdroeg, maar er niets mee te maken wilde hebben. Dus geen eisen van integratie of assimilatie.

Ik weet niet of je dat nou wel echtals ´tolerant´zou kunnen beschouwen.

knuppeltje
18-10-11, 10:07
Waar slaat dit op?

Lees Pas.

Onze tolerantie was in vele opzichten maar schone schijn. Dat er heel veel mensen erin geloofden doet daaraan niets af.

Stopnaald
18-10-11, 10:35
Was het een tolerant land, of stond het alleen maar zo bekend. Ik denk het laatste. Nederland was in zoverre tolerant dat groepen zonder elkaar de hersens in te slaan relatief vreedzaam in hun zuilen langs elkaar heen konden leven. De tolerantie bestond vooral daarui dat men de aanwezigheid van de ander verdroeg, maar er niets mee te maken wilde hebben. Dus geen eisen van integratie of assimilatie.

Ik weet niet of je dat nou wel echtals ´tolerant´zou kunnen beschouwen.

Ik persoonlijk vind vreedzaam naast elkaar leven een stuk toleranter dan elkaar continue de hersens inmeppen. Dus zo gezien ben ik wel degelijk van mening dat NL een HEEL tolerant land is geweest (en als sommige achterlijke cultuurgroepjes zich wat beter zouden weten te beheersen/gedragen, zou NL dat ook nog steeds zijn).

De échte tolerantie die sommigen hier voor ogen staat is een utopie, een illusie.
Prima voor diegenen die daarin willen geloven, maar reken dan niet op mij....

Karin.N
18-10-11, 11:01
Ik persoonlijk vind vreedzaam naast elkaar leven een stuk toleranter dan elkaar continue de hersens inmeppen. Dus zo gezien ben ik wel degelijk van mening dat NL een HEEL tolerant land is geweest (en als sommige achterlijke cultuurgroepjes zich wat beter zouden weten te beheersen/gedragen, zou NL dat ook nog steeds zijn).

De échte tolerantie die sommigen hier voor ogen staat is een utopie, een illusie.
Prima voor diegenen die daarin willen geloven, maar reken dan niet op mij....

Vroeger was het mogelijk dat mensen vreedzaam langs elkaar heen leefden. Het leven speelde zich in kleine gemeenschappen af. Je werd geboren in het dorp waar je naar school ging, trouwde, werkte en uiteindelijk doodging.

Het leven was veilig, overzichtelijk en je kon je afsluiten voor anderen. Anno 2011 iworden er andere eisen gesteld. Je kunt niet meer om elkaar heen. Je zult samen moeten werken, je komt elkaar overal tegen. Mensen zullen mss eindelijk eens moeten leren echt tolerant te zijn. Dat is de prijs van de vooruitgang.

Saul
18-10-11, 19:16
Tolerantie moet van 2 kanten komen. Inderdaad fijn dat de oproep gericht is aan marokkaanse ouders. Maar wat mij betreft mag dezelfde oproep ook uitgaan naar autochtone ouders. De tolerantie aan die kant is ook niet altijd zo groot.

Het is nog geen oudjaar, maar dit komt dicht in de buurt van understatement van het jaar, met PVV, tokkies en haathandelaars die de maatschappij in hun greep houden.

super ick
19-10-11, 09:13
Lees Pas.

Onze tolerantie was in vele opzichten maar schone schijn. Dat er heel veel mensen erin geloofden doet daaraan niets af.

Waar heeft Pas dan iets geprikt?

super ick
19-10-11, 09:19
Je kunt niet meer om elkaar heen. Je zult samen moeten werken, je komt elkaar overal tegen. Mensen zullen mss eindelijk eens moeten leren echt tolerant te zijn. Dat is de prijs van de vooruitgang.

Dat gebeurt gewoon.

Wat is het probleem?

Wat moet er eigenlijk getolereerd worden?

knuppeltje
19-10-11, 09:21
Waar heeft Pas dan iets geprikt?

Hebben de kaboutertjes weggehaald denk ik, samen met alles wat er gisteren eventueel tussen 11.01 en 19.16 hier is geprikt.

Stopnaald
19-10-11, 13:17
Het is nog geen oudjaar, maar dit komt dicht in de buurt van understatement van het jaar, met PVV, tokkies en haathandelaars die de maatschappij in hun greep houden.

Nee, aan de kant van de allochtonen is het zooooveel beter gesteld, met de kutjongeren, haatbaarden, loverboys en boerka-bitches.

Stopnaald
19-10-11, 13:27
Vroeger was het mogelijk dat mensen vreedzaam langs elkaar heen leefden. Het leven speelde zich in kleine gemeenschappen af. Je werd geboren in het dorp waar je naar school ging, trouwde, werkte en uiteindelijk doodging.

Het leven was veilig, overzichtelijk en je kon je afsluiten voor anderen. Anno 2011 iworden er andere eisen gesteld. Je kunt niet meer om elkaar heen. Je zult samen moeten werken, je komt elkaar overal tegen. Mensen zullen mss eindelijk eens moeten leren echt tolerant te zijn. Dat is de prijs van de vooruitgang.

Sorry hoor, maar wat is "echt tolerant"? Ik heb met mijn buren aan de ene kant een prima relatie. We zeggen elkaar vriendelijk gedag en we pakken elkaars pakjes aan van de postbode. We komen van tijd tot tijd bij elkaar over de vloer en vriendelijk verzoeken om de in onze tuin overhangende takken weg te halen is geen enkel probleem. Meestal wordt het klusje zelfs in gezamenlijk optreden geklaard.

De relatie met onze buren aan de andere kant is van een heel andere orde. Van meet af aan "klikte" het niet. Maar dat is OOK prima. We HOEVEN immers niet met elkaar om te gaan. Wij laten hen met rust en zij laten ons met rust.

Volgens sommigen hier, is deze (wederzijdse) onverschilligheid geen kwestie van tolerantie. Ik snap werkelijk niet waarom. Kun jij mij uitleggen wat er nou zo verkeerd aan is, om zo langs/naast elkaar te leven en wat er dan moet veranderen en waarom?

super ick
19-10-11, 17:29
Hebben de kaboutertjes weggehaald denk ik, samen met alles wat er gisteren eventueel tussen 11.01 en 19.16 hier is geprikt.

Aha,

De afdeling sensuur is dus actief?

Vreemd want ik heb Pas nooit kunnen betrappen op onbetamelijke reacties.

Joesoef
19-10-11, 18:26
De afdeling sensuur is dus actief?




Zou je graag willen.

In dit topic is welgeteld een bericht verwijdert en wel door de gebruiker zelf. Van Pas is de laatste tijd een berichtje verwijdert en wel door hem zelf omdat het bericht dubbel was.

De alu hoedjes kunnen weer opgevouwen worden.

super ick
19-10-11, 18:35
Zou je graag willen.

In dit topic is welgeteld een bericht verwijdert en wel door de gebruiker zelf. Van Pas is de laatste tijd een berichtje verwijdert en wel door hem zelf omdat het bericht dubbel was.

De alu hoedjes kunnen weer opgevouwen worden.

Ben je op vakantie geweest?

Joesoef
19-10-11, 18:38
Ben je op vakantie geweest?

Met een paar klikken zie ik meteen wat er is weggehaald. Als er wat is verdwenen zonder dat ik een melding zie is het een backup issue geweest. Geen censuur te zien.

super ick
19-10-11, 23:13
Met een paar klikken zie ik meteen wat er is weggehaald. Als er wat is verdwenen zonder dat ik een melding zie is het een backup issue geweest. Geen censuur te zien.

Ik reageerde daarmee op de opmerking van Knuppeltje dat er eventueel berichten waren verdwenen.

In eerste instantie ging het over de topictitel.
Ik zie plenty veranderde topictitels staan.
Waarom laat je die dan staan?
Wat was er eigenlijk mis met de eerste titel?

Joesoef
20-10-11, 06:59
Ik reageerde daarmee op de opmerking van Knuppeltje dat er eventueel berichten waren verdwenen.


Er is dus niets verdwenen en zeker niet van tenpas.

super ick
20-10-11, 09:29
Er is dus niets verdwenen en zeker niet van tenpas.

Dat weet ik inmiddels.
En de verkrachte topictitels die je wel gewoon laat staan?
Ga je die nog aanpassen of blijf je alleen corrigeren wat niet in jou persoonlijke straatje past?

Joesoef
20-10-11, 09:51
Dat weet ik inmiddels.
En de verkrachte topictitels die je wel gewoon laat staan?
Ga je die nog aanpassen of blijf je alleen corrigeren wat niet in jou persoonlijke straatje past?


Geef maar aan welke.

Verder is er geen enkele reden om zo onbeschoft tegen mij te doen.

knuppeltje
20-10-11, 09:52
Er is dus niets verdwenen en zeker niet van tenpas.

Ik heb het allemaal nog eens terug gelezen. Je hebt gelijk en Super ook, ik vergiste me met de Grand. Mea culpa, mea culpa maima mea culpa. Hopenlijk is iedereen nu weer blij.

super ick
20-10-11, 09:59
Geef maar aan welke.

Verder is er geen enkele reden om zo onbeschoft tegen mij te doen.

IK moet aangeven? Nee dat is de wereld op zijn kop. Dat is jou taak. Ga naar het overzicht op NVDD en je treft ze dagelijks aan.
Even het artikel open klikken en de link volgen.

Ik ben mij er niet van bewust dat ik onbeschoft ben. Misschein is de waarheid wat hard?

super ick
20-10-11, 10:04
Ik heb het allemaal nog eens terug gelezen. Je hebt gelijk en Super ook, ik vergiste me met de Grand. Mea culpa, mea culpa maima mea culpa. Hopenlijk is iedereen nu weer blij.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff,

Dan ben je te haastig en nu weer niet goed gekeken?

Het is belangrijk als je ouder wordt om goed op je voeding te letten hoor. Krijg je wel voldoende vitaminen en mineralen binnen?
IK maak me een beetje zorgen de laatste tijd. Ik bedoel we zijn het wel eens oneens met elkaar maar ik vind het steikum toch wel een eer met een oude linkse grijsaard van gedachten te wisselen en wil je hier dus nog graag een poosje houden.

VRaag anders de wijkverpleegster eens of ze je bloed na kunnen kijken?

Joesoef
20-10-11, 10:53
Ik heb het allemaal nog eens terug gelezen. Je hebt gelijk en Super ook, ik vergiste me met de Grand. Mea culpa, mea culpa maima mea culpa. Hopenlijk is iedereen nu weer blij.


Van Grandwazo zie ik ook niets in de prullenbak. In ieder geval niet tm juli.

knuppeltje
20-10-11, 11:02
Van Grandwazo zie ik ook niets in de prullenbak. In ieder geval niet tm juli.

Nee, niet je prullenbak Joes, maar pag. 2, post nr 18.

knuppeltje
20-10-11, 11:03
Dan ben je te haastig en nu weer niet goed gekeken?


Weet je dat wel zeker?

super ick
20-10-11, 16:52
Weet je dat wel zeker?

Nee want er staat een vraagteken aan het eind van de zin.
Dus het is een vraag.

knuppeltje
21-10-11, 08:59
Nee want er staat een vraagteken aan het eind van de zin.
Dus het is een vraag.

Aan jou gesteld nog wel maar waarop je niet reageerde, terwijl de Grand je dat juist vroeg.

super ick
21-10-11, 10:21
Was het een tolerant land, of stond het alleen maar zo bekend. Ik denk het laatste. Nederland was in zoverre tolerant dat groepen zonder elkaar de hersens in te slaan relatief vreedzaam in hun zuilen langs elkaar heen konden leven. De tolerantie bestond vooral daarui dat men de aanwezigheid van de ander verdroeg, maar er niets mee te maken wilde hebben. Dus geen eisen van integratie of assimilatie.

Ik weet niet of je dat nou wel echtals ´tolerant´zou kunnen beschouwen.

Dat mensen vreedzaam naast elkaar leven kan je inderdaad als tolerant beschouwen. Van echte zuilen is, vind ik, geen sprake.

Eisen aan integratie stellen heeft m.i. niets met tolerantie te maken. Neem de eis voor het leren van de taal. Dat is niet omdat de autochtonen dat zo leuk vinden. Dat is in ons aller belang en specifiek voor de nieuwkomer.

knuppeltje
21-10-11, 12:13
Dat mensen vreedzaam naast elkaar leven kan je inderdaad als tolerant beschouwen.

Van echte zuilen is, vind ik, geen sprake.

Eisen aan integratie stellen heeft m.i. niets met tolerantie te maken.
Neem de eis voor het leren van de taal. Dat is in ons aller belang en specifiek voor de nieuwkomer.

Kan ook uit onverschilligheid naar elkaar toe.

Al een aardig aantal jaren niet meer.

In dit kleine landje zeker. Maar om daarmee alle oude allochtonen, die hier vaak ook al vele jaren wonen, mee lastig te vallen is volgens mij totale onzin.

super ick
24-10-11, 15:00
Kan ook uit onverschilligheid naar elkaar toe.


Onverschilligheid is ook een vorm van tolerantie. Welliswaar zit er een negatieve ondertoon in het woord maar dat hoeft niet perse zo te zijn.

Laat die mensen lekker. Dat is een veel gehoorde uitdrukking. Tolerantie of/en onverschilligheid?