PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratieve hechtenis van gevangen genomen soldaat afgelopen.



Al Sawt
18-10-11, 10:43
Militair Gilad Shalit terug in Israël
Eerste tv-beelden van overdracht Galid Shalit Eerste tv-beelden van overdracht Galid Shalit
Toegevoegd: dinsdag 18 okt 2011, 04:07
Update: dinsdag 18 okt 2011, 11:15

De Israëlische militair Gilad Shalit, die vijf jaar gevangen zat in de Gazastrook, is terug in eigen land. Op de Egyptische tv was een gezonde Shalit te zien tijdens de overdracht van Hamas aan Egyptische vertegenwoordigers. Dat gebeurde een paar uur geleden.

Samen met Israëlische begeleiders is de 25-jarige Shalit daarna doorgereisd naar een Israëlische militaire basis waar hij wordt herenigd met zijn familie.
Feest

Inmiddels is ook begonnen met de vrijlating van 477 Palestijnse gevangenen, onder wie 27 vrouwen. Vanmorgen vroeg werden ze in busjes naar de grensovergangen gebracht. Daar worden ze overgedragen aan hun families die massaal bij de grensposten staan te wachten.

Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in Gaza hebben de hele nacht feestelijkheden voorbereid om de vrijlating van de gevangenen te vieren.

Over twee maanden komen nog eens 550 gevangenen vrij.
Favoriete pindasnack

De 25-jarige Shalit heeft ruim vijf jaar vastgezeten. Hij werd in 2006 ontvoerd door Palestijnse commando's. Het is de eerste keer in 26 jaar tijd dat een gevangengenomen militair levend wordt teruggegeven aan Israël.

Vanochtend werd Shalit in een zwaarbewapende terreinwagen naar de grens met Egypte gebracht. Daar werd hij opgewacht door een Israëlische onderhandelaar die moest vaststellen of het echt Shalit betrof.

Na een onderzoek door Israëlische artsen, het aantrekken van zijn militaire uniform, het eten van zijn favoriete pindasnack en een telefoontje aan zijn moeder mocht hij doorreizen naar Israël om met zijn familie te worden herenigd.
Terroristen

Het Israëlische hooggerechtshof ging gisteravond laat akkoord met de ruil. Nabestaanden van slachtoffers van aanslagen door Palestijnen wilden de ruil uitstellen. Ze willen niet dat er Palestijnse terroristen vrijgelaten worden. Het hof wees die verzoeken af.
Bron: NOS


Hiermee bewijst Hamas dat er zaken met de beweging kan worden gedaan.

Abu_Hurayrah
18-10-11, 13:41
Dat zijn wel erg veel gevangenen.

Hoeveel Palestijnse gevangenen hebben die zionisten wel niet?

Eke
18-10-11, 16:20
Dat zijn wel erg veel gevangenen.

Hoeveel Palestijnse gevangenen hebben die zionisten wel niet?


Wat ik nog niet goed begrijp waarom 1 leven niet hetzelfde waard is als een ander leven...dus gelijke ruil. 1000 Palestijnen tegen 1000 Israelieten.(ik noem maar even een getal)

Slinger
18-10-11, 16:21
Wat ik nog niet goed begrijp waarom 1 leven niet hetzelfde waard is als een ander leven...dus gelijke ruil. 1000 Palestijnen tegen 1000 Israelieten.(ik noem maar even een getal)
--->Nog beter :al onze krijgsgevangenen tegen al jullie krijgsgevangenen !

Inderdaad, nu lijkt het erop dat één Jood duizend Palestijnen waard is.

Eke
18-10-11, 16:22
Hiermee bewijst Hamas dat er zaken met de beweging kan worden gedaan.

Is genoteerd ;)

Abu_Hurayrah
18-10-11, 17:30
Inderdaad, nu lijkt het erop dat één Jood duizend Palestijnen waard is.

Het lijkt erop dat een Jood als maar meer waard wordt naarmate de hoeveelheid aan Palestijnse gevangenen toe neemt.

Wanneer de zionisten maar tien Palestijnen gevangen hadden genomen, dan was de ruil wellicht op zo'n 5 Palestijnen geëindigd.

Max Stirner
18-10-11, 17:37
Inderdaad, nu lijkt het erop dat één Jood duizend Palestijnen waard is.


Zo lijken veel Israeli's er wel over te denken en das ook hun probleem; ze vinden zichzelf echt iets te belangrijk en, met name, anderen te onbelangrijk.

Slinger
18-10-11, 17:53
Zo lijken veel Israeli's er wel over te denken en das ook hun probleem; ze vinden zichzelf echt iets te belangrijk en, met name, anderen te onbelangrijk.

Het laat zien hun groot hun onderlinge solidariteit is. Eigenlijk is daar niets mis mee.

Kortman
18-10-11, 19:37
Hiermee bewijst Hamas dat er zaken met de beweging kan worden gedaan.

GELUKKIG !
Eindelijk is er mogelijk een begin van wederzijdse toenadering.
MAAR HIER GAAT DE ONDERLINGE HAAT EN NIJD GEWOON DOOR .
Als ik zo de reactie,s lees , is er de laatse 8 jaar niks veranderd .
:o

Al Sawt
18-10-11, 22:13
Dat zijn wel erg veel gevangenen.

Hoeveel Palestijnse gevangenen hebben die zionisten wel niet?

Heel veel Palestijnen. Maar er zijn ook heel veel Israelische soldaten om te ontvoeren.

Positief is dat de Israëlische inlichtingendienst niet in staat was om Shalit te lokaliseren. Dus een potentiële Israëlische soldaat die ontvoerd wordt, hoeft niet op bevrijding te rekenen.

Al Sawt
18-10-11, 22:17
Het laat zien hun groot hun onderlinge solidariteit is. Eigenlijk is daar niets mis mee.

Palestijnse solidariteit is nog groter. Hamas heeft gewoon de vrijlating van haar rivaal Fatah afgedwongen.

ronald
18-10-11, 22:24
Het lijkt erop dat een Jood als maar meer waard wordt naarmate de hoeveelheid aan Palestijnse gevangenen toe neemt.

Wanneer de zionisten maar tien Palestijnen gevangen hadden genomen, dan was de ruil wellicht op zo'n 5 Palestijnen geëindigd.

Oh..., maakt niet uit, aardappels, aardbeien... wat er maar in 1 kg gaat en op zijn minst de helft van wat er is. Maar ik begrijp dat 1:1, een Eigenheimer voor een Irene zeg maar, niet in je moraal voorkomt om zo ook nog eens de eer aan jezelf te houden opdat er geen flauwe grapjes gemaakt worden à la Max' reactie. Ja.... goede zakenmensen zijn het Al Sawt.

Max Stirner
18-10-11, 22:38
Oh..., maakt niet uit, aardappels, aardbeien... wat er maar in 1 kg gaat en op zijn minst de helft van wat er is. Maar ik begrijp dat 1:1, een Eigenheimer voor een Irene zeg maar, niet in je moraal voorkomt om zo ook nog eens de eer aan jezelf te houden opdat er geen flauwe grapjes gemaakt worden à la Max' reactie. Ja.... goede zakenmensen zijn het Al Sawt.


Max maakte geen grapje.

De onderlinge solidariteit en de 'we zullen nooit meer met ons laten ***** mentaliteit', vind ik aan de ene kant heel begrijpelijk en zelfs op één of andere manier ontroerend, maar :

Het uiteindelijke probleem van Israël is dat het blijkbaar onvoldoende geïnteresseerd is in het lot van de Palestijnen, zich hier op één of andere manier onvoldoende in kan inleven.

ronald
19-10-11, 00:08
Max maakte geen grapje.

De onderlinge solidariteit en de 'we zullen nooit meer met ons laten ***** mentaliteit', vind ik aan de ene kant heel begrijpelijk en zelfs op één of andere manier ontroerend, maar :

Het uiteindelijke probleem van Israël is dat het blijkbaar onvoldoende geïnteresseerd is in het lot van de Palestijnen, zich hier op één of andere manier onvoldoende in kan inleven.

Jij niet. In Israel met "Zo lijken..." en verder in de wereld worden die grapjes van 1:1000 gemaakt. Het zijn Hamas met haar eisen geweest die deze gedachten hebben veroorzaakt en die echt niet serieus te nemen zijn.
Interesse van "het lot" van de een voor de ander is al heel lang zoek. Zeker wanneer het in een spiraalgang van geweld en bedreiging is terecht gekomen. Dat is een serieus punt waar best wel het een en ander voor gebeurt het onder de aandacht te brengen.
Maar het Lot van "de" Palestijnen iets heel anders dan het lot van deze vrijgelaten Palestijnen geweest. Het is wel wrang te moeten constateren dat moordenaars van familieleden Schijveschuurder die ik ken nu als helden worden gelauwerd.

Slinger
19-10-11, 07:21
Palestijnse solidariteit is nog groter. Hamas heeft gewoon de vrijlating van haar rivaal Fatah afgedwongen.

Je tweede zin spreekt de eerste tegen.

super ick
19-10-11, 07:43
Hiermee bewijst Hamas dat er zaken met de beweging kan worden gedaan.

'Zaken doen?' O heet dat zo?

Wat een bewieroking van een organisatie die er al decennia een pleuriszooitje van maakt.
Die de eigen mensen onderdrukt, mishandelt en vermoordt.

En dat alleen om je antipathie tegen Israel kwijt te kunnen.......

Triest hoor.

ps.

'administratieve hechtenis'? Die heb je zelf verzonnen?

Bart.NL
19-10-11, 08:10
Inderdaad, nu lijkt het erop dat één Jood duizend Palestijnen waard is.

Zo denkt men er in Israël kennelijk over.

Hamas maakt daar dankbaar gebruik van.

knuppeltje
19-10-11, 08:32
Dat zijn wel erg veel gevangenen.

Hoeveel Palestijnse gevangenen hebben die zionisten wel niet?

Nu nog zo'n goeie 5000, waaronder ook een heel stel stenengooiertjes, en die zitten er dan in ieder geval lang genoeg om te zorgen dat hun schooljaar naar de knoppen is.
Of alle gevangenen die er al vele jaren vast zitten ook ooit een proces hebben gehad, laat staan een eerlijk proces, is nog maar de vraag. Het schijnt daar wat dat betreft net Guantanamo te zijn.

Eke
19-10-11, 08:50
Het schijnt daar wat dat betreft net Guantanamo te zijn.

Geen flauw idee.

Het viel me wel op dat Galid Shalit bleek en mager was.

Eke
19-10-11, 08:56
Heel veel Palestijnen. Maar er zijn ook heel veel Israelische soldaten om te ontvoeren.

Positief is dat de Israëlische inlichtingendienst niet in staat was om Shalit te lokaliseren. Dus een potentiële Israëlische soldaat die ontvoerd wordt, hoeft niet op bevrijding te rekenen.

Je hebt de eerste stap naar de vrede nog niet gezet, Al Sawt !
Das nu een goeie tijd daarvoor.

knuppeltje
19-10-11, 09:08
Je hebt de eerste stap naar de vrede nog niet gezet, Al Sawt !


Ik weet dat nog niet. Als ik Hamas was, dan had ik allang een stelletje Israëlische militairen gegijzeld om er een definitief einde van de Israëlische nederzettingenpolitiek mee af te dwingen.

Max Stirner
19-10-11, 09:11
Jij niet. In Israel met "Zo lijken..." en verder in de wereld worden die grapjes van 1:1000 gemaakt. Het zijn Hamas met haar eisen geweest die deze gedachten hebben veroorzaakt en die echt niet serieus te nemen zijn.
Interesse van "het lot" van de een voor de ander is al heel lang zoek. Zeker wanneer het in een spiraalgang van geweld en bedreiging is terecht gekomen. Dat is een serieus punt waar best wel het een en ander voor gebeurt het onder de aandacht te brengen.
Maar het Lot van "de" Palestijnen iets heel anders dan het lot van deze vrijgelaten Palestijnen geweest. Het is wel wrang te moeten constateren dat moordenaars van familieleden Schijveschuurder die ik ken nu als helden worden gelauwerd.


Ah, OK. :)


We hebben natuurlijk allemaal de beelden van die sadistische, godsdienstwaanzinnige **** gezien, die triomfantelijk lachte toen ze hoorde dat ze niet 3, maar 8 dode Israelische kinderen op haar kerfstok had.

Dat de huidige Palestijnse autoriteiten dergelijke mensen als helden schijnen te willen vereren ( in ieder geval hun vrijlating eisen), doet mijn sympathie voor de Palestijnse 'jan met de pet' eigenlijk al weer heel snel als sneeuw voor de zon smelten.

En ik kan me goed voorstellen dat dit ook voor de Israeli's geldt .... toch is dat uiteindelijk een verkeerde, generaliserende en contra-productieve gedachte.


(en tegelijkertijd: neem aan dat dergelijke vrijgelaten kindermoordenaars nu 'met een rood (laser-)puntje op hun voorhoofd rondlopen' en dat lijkt me ook terecht)

knuppeltje
19-10-11, 09:22
(en tegelijkertijd: neem aan dat dergelijke vrijgelaten kindermoordenaars nu 'met een rood (laser-)puntje op hun voorhoofd rondlopen' en dat lijkt me ook terecht)

Ik weet niet of dat wel te hopen is. Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is meer dan drie maal hoger dan aan Israëlische kant. Kan zijn dat ook voor kinderen onder die slachtoffers zo is. Wel is he zo dat er wat betreft de Israëlische kindermoordenaars niet gewacht hoeft te worden tot ze vrijkomen, want daarvan zullen er niet veel hebben vastgezeten.

Max Stirner
19-10-11, 09:26
Ik weet niet of dat wel te hopen is. Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is meer dan drie maal hoger dan aan Israëlische kant. Kan zijn dat ook voor kinderen onder die slachtoffers zo is. Wel is he zo dat er wat betreft de Israëlische kindermoordenaars niet gewacht hoeft te worden tot ze vrijkomen, want daarvan zullen er niet veel hebben vastgezeten.


Ik heb het helemaal niet over 'hopen'

Slinger
19-10-11, 09:39
Ik weet dat nog niet. Als ik Hamas was, dan had ik allang een stelletje Israëlische militairen gegijzeld om er een definitief einde van de Israëlische nederzettingenpolitiek mee af te dwingen.

Precies, dat kan een kind bedenken, maar Hamas blijkbaar niet. Dergelijke doelen stellen zij zich namelijk helemaal niet.

Slinger
19-10-11, 09:48
Ik weet niet of dat wel te hopen is. Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is meer dan drie maal hoger dan aan Israëlische kant. Kan zijn dat ook voor kinderen onder die slachtoffers zo is. Wel is he zo dat er wat betreft de Israëlische kindermoordenaars niet gewacht hoeft te worden tot ze vrijkomen, want daarvan zullen er niet veel hebben vastgezeten.

Dat komt doordat de Palestijnen, anders dan de Israëli's, hun kinderen niet binnenhouden, maar ze juist het vuur insturen als er iets aan de hand is. En ze schieten ze zelf neer, zoals meermalen gebleken is.

Ik hoop dat ze die Palestijnse dame, die zo'n plezier heeft in het vermoorden van Joodse kinderen (zie journaal gisteravond) alsnog een mooi rond gaatje in haar voorhoofd bezorgen.

knuppeltje
19-10-11, 09:55
Ik heb het helemaal niet over 'hopen'

Ik weet het. Maar indien het volgens jou wel terecht zou zijn dan is het gezien de getalsverhouding toch voor de Israëliërs nog het minst te hopen.

knuppeltje
19-10-11, 09:57
Dat komt doordat de Palestijnen,....

Tegen zoveel haat als bij jou helpt er toch niets.

Slinger
19-10-11, 10:08
Tegen zoveel haat als bij jou helpt er toch niets.

Wie hier haatgevoelens heeft heb jij menigmaal laten zien als je het over Joden had.

Mijn opvatting heeft niets met haat te maken, maar iedereen die zijn ogen open heeft kan het gewoon constateren. Hmas wil geen politieke doelen. Het enige dat ze willen is de vernietiging van de Joden en de Joodse staat. Dat is hun doel en daar zijn hun taktieken op gericht.

knuppeltje
19-10-11, 10:36
Wie hier haatgevoelens heeft heb jij menigmaal laten zien als je het over Joden had.

Lul maar een eind verder.

Slinger
19-10-11, 10:38
Lul maar een eind verder.

Ik zal het je helpen onthouden als je weer over de schreef gaat.

Eke
19-10-11, 10:47
Ik weet dat nog niet. Als ik Hamas was, dan had ik allang een stelletje Israëlische militairen gegijzeld om er een definitief einde van de Israëlische nederzettingenpolitiek mee af te dwingen.


Dat lukt niet. Ik hoorde dat Israël alles zal doen om de soldaten thuis te brengen : dood of levend.

De oplossing zal toch echt gevonden moeten worden tijdens onderhandelingen.

knuppeltje
19-10-11, 11:34
Dat lukt niet. Ik hoorde dat Israël alles zal doen om de soldaten thuis te brengen : dood of levend.

De oplossing zal toch echt gevonden moeten worden tijdens onderhandelingen.

Weet je pas als je het probeert, en in hun plaats zou ik het proberen. Nu hebben ze ook iets meer dan duizend Palestijnen vrijgekregen.

Droom lekker verder.

Kortman
19-10-11, 13:25
Je hebt de eerste stap naar de vrede nog niet gezet, Al Sawt !
Das nu een goeie tijd daarvoor.

Ook de vrijgelaten Palestijnse ex omroepster gezien ?
Deze vrouw gaf als antwoord op de door haar beraamde aanslag :
ach zijn er MAAR 8 kinderen omgekomen? tja jammer dan maar ik heb er geen spijt van, ik zou het zo weer doen !:boos:
Ook het Joodse meisje wiens ouders bij dezelfde aan slag waren omgekomen was alles behalve (vergevings) gezind .:boos:
Als het aan haar gelegen was de ruil niet doorgegaan.
Resulterend :zo lang de haat die je hier ook bemerkt er nog in zit dan zie ik het somber in.
Het wachten is op de volgende Israelische soldaat die in handen van de HAMAS beweging komt , en de daarop volgende wraakneming , gevold door een aanslag enz enz
Ik hoop dat ik het mis heb maar de tijd zal het leren.

Eke
19-10-11, 15:31
Ook de vrijgelaten Palestijnse ex omroepster gezien ?
Deze vrouw gaf als antwoord op de door haar beraamde aanslag :
ach zijn er MAAR 8 kinderen omgekomen? tja jammer dan maar ik heb er geen spijt van, ik zou het zo weer doen !:boos:
Ook het Joodse meisje wiens ouders bij dezelfde aan slag waren omgekomen was alles behalve (vergevings) gezind .:boos:
Als het aan haar gelegen was de ruil niet doorgegaan.
Resulterend :zo lang de haat die je hier ook bemerkt er nog in zit dan zie ik het somber in.
Het wachten is op de volgende Israelische soldaat die in handen van de HAMAS beweging komt , en de daarop volgende wraakneming , gevold door een aanslag enz enz
Ik hoop dat ik het mis heb maar de tijd zal het leren.

Het gevecht duurt al te lang..er zijn genoeg vuile handen gemaakt de afgelopen 64 jaar..
Als je je laat leiden door je haat kom je tot een enorme dreun richting tegenstander. Zo blijft het gaande.

Och, die oorlog wordt zo gevoed door allerlei mensen die er geen last van hebben zelf. Mensen uit Europa/Arabia/de UnitedStates/Iran...nou ja, ga zo maar door......Schandalig.

super ick
19-10-11, 16:55
Het gevecht duurt al te lang..er zijn genoeg vuile handen gemaakt de afgelopen 64 jaar..
Als je je laat leiden door je haat kom je tot een enorme dreun richting tegenstander. Zo blijft het gaande.

Och, die oorlog wordt zo gevoed door allerlei mensen die er geen last van hebben zelf. Mensen uit Europa/Arabia/de UnitedStates/Iran...nou ja, ga zo maar door......Schandalig.

Ik heb middenin de conflicthaard gezeten. Dat is welliswaar enige tijd geleden maar het nieuws volgend is er niet veel veranderd.

De ongenuanceerde haat zit zeer diep aan beide kanten. Aan de ene kant zijn mensen het beu en willen ze rust. Aan de andere kant willen ze wel iedere keer wraak.

Met je laatste zin sla je de spijker recht op zijn kop. Externe partijnen gebruiken de Palestijnen als een soort kop van Jut. Een mooie bliksemafleider voor de eigen problemen.
Stel je toch eens voor dat die regio tot rust komt. Dat is niet de bedoeling.

Al Sawt
20-10-11, 23:45
'Zaken doen?' O heet dat zo?

Wat een bewieroking van een organisatie die er al decennia een pleuriszooitje van maakt.
Die de eigen mensen onderdrukt, mishandelt en vermoordt.

En dat alleen om je antipathie tegen Israel kwijt te kunnen.......

Triest hoor.

ps.

'administratieve hechtenis'? Die heb je zelf verzonnen?

Laten wij het omdraaien:
Wat een bewieroking van een racistische entiteit die er al decennia een pleuriszooitje van maakt.
Die de mensen onderdrukt, mishandelt en vermoordt, op basis van een racistische ideologie.

En dat alleen om je haat tegen de moslims kwijt te kunnen.......

Al Sawt
20-10-11, 23:49
Je hebt de eerste stap naar de vrede nog niet gezet, Al Sawt !
Das nu een goeie tijd daarvoor.

Erg naief! Er is nooit langdurige vrede gesloten doormiddel van onderhandelingen. Zeker niet met een racistisch entiteit.

Al Sawt
20-10-11, 23:56
Ah, OK. :)


We hebben natuurlijk allemaal de beelden van die sadistische, godsdienstwaanzinnige **** gezien, die triomfantelijk lachte toen ze hoorde dat ze niet 3, maar 8 dode Israelische kinderen op haar kerfstok had.

Dat de huidige Palestijnse autoriteiten dergelijke mensen als helden schijnen te willen vereren ( in ieder geval hun vrijlating eisen), doet mijn sympathie voor de Palestijnse 'jan met de pet' eigenlijk al weer heel snel als sneeuw voor de zon smelten.

En ik kan me goed voorstellen dat dit ook voor de Israeli's geldt .... toch is dat uiteindelijk een verkeerde, generaliserende en contra-productieve gedachte.


(en tegelijkertijd: neem aan dat dergelijke vrijgelaten kindermoordenaars nu 'met een rood (laser-)puntje op hun voorhoofd rondlopen' en dat lijkt me ook terecht)

Bla, bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla,bla, bla, bla, etc.

Twee zionisten die het over ethiek hebben. Het kan niet leuker!

Al Sawt
20-10-11, 23:59
Ik weet niet of dat wel te hopen is. Het aantal slachtoffers aan Palestijnse kant is meer dan drie maal hoger dan aan Israëlische kant. Kan zijn dat ook voor kinderen onder die slachtoffers zo is. Wel is he zo dat er wat betreft de Israëlische kindermoordenaars niet gewacht hoeft te worden tot ze vrijkomen, want daarvan zullen er niet veel hebben vastgezeten.

Israelische kindermoordenaars zijn helden binnen de Israelische samenleving. Want met scherp schieten op steen gooiende Palestijnse kinderen, is kennelijk een lust voor de oog van de gemiddelde Israelier.

tanger'73
27-10-11, 22:53
Israelische kindermoordenaars zijn helden binnen de Israelische samenleving. Want met scherp schieten op steen gooiende Palestijnse kinderen, is kennelijk een lust voor de oog van de gemiddelde Israelier.

Gaza - For what crime was she killed! [DUTCH]