PDA

Bekijk Volledige Versie : Deal Gilad Shalit bewijst morele kracht van Israël



super ick
19-10-11, 17:31
Deal Gilad Shalit bewijst morele kracht van Israël



Uitruil Gilad Shalit tegen ruim duizend Palestijnse terroristen lijkt droomdeal voor Hamas. Maar Palestijnse moeders weten nu dat hun zonen volgens Hamas duizend keer minder waard zijn dan één Israëliër

Door Robbert de Witt

Gilad Shalit en zijn vader

Een droomdeal voor Hamas. Voor het vrijlaten van slechts één soldaat, krijgt de Palestijnse terreurbeweging 1.027 gewelddadige terroristen terug, die in Israël lange straffen uitzaten voor het vermoorden van Israëlische burgers.

Precies wat Hamas altijd wilde. Vijf jaar onderhandelen door Israël heeft geen gelijkwaardige uitruil gebracht.

Uitzinnig
En de boodschap is duidelijk: Palestijnse terroristen die nog vastzitten in een Israëlische gevangenis, hoeven geen ontsnappingspoging te wagen. Het wachten is slechts op een volgende gijzeling - dan worden ze door Israël weer netjes in een busje afgeleverd in Hamas-land.

Geen wonder dat duizenden uitzinnige Hamas-aanhangers gisteren tijdens een vlot georganiseerde massabijeenkomst in de Gazastrook de lucratieve uitruil vierden en schreeuwden ‘Geef ons een nieuwe Gilad!’

Bedreigd
Zal het redden van één leven niet leiden tot het verlies van veel meer levens, als de vrijgelaten terroristen opnieuw hun bomgordels omgespen en hun raketwerpers aanleggen?

Misschien. Maar toch blijkt 79 procent van de Israëliërs achter de deal te staan.

In een land dat al ruim zestig jaar, sinds de oprichting in 1948, in zijn bestaan wordt bedreigd door zijn Arabische buren, is iedereen direct betrokken bij het leger.

Bijna elke burger heeft in het leger gediend en kan zich inleven in de situatie van Gilad Shalit. Het verlies van één soldaat wordt daarmee het verlies van een hele natie.

Morele overwinning
De plicht van elke Israëlische regering - ongeacht de politieke kleur - om iedere soldaat thuis te brengen, maakt Israël tot een natie met een groot gevoel van solidariteit.

En dat is precies wat fundamenteel ontbreekt aan Palestijnse zijde. Hamas trommelt een uitbundige menigte op om de overwinning op Israël te vieren.

Maar elke moeder van een Palestijnse gevangene beseft ook dat de machthebbers in Gaza het leven van haar zoon duizend keer minder waard acht dan dat van een Israëliër. De morele overwinning is voor Israël.

Elsevier.nl - Commentaren - Deal Gilad Shalit bewijst morele kracht van Israël (http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/319781/Deal-Gilad-Shalit-bewijst-morele-kracht-van-Israel.htm)

Wizdom
19-10-11, 20:34
Deal Gilad Shalit bewijst morele kracht van Israël



Uitruil Gilad Shalit tegen ruim duizend Palestijnse terroristen lijkt droomdeal voor Hamas. Maar Palestijnse moeders weten nu dat hun zonen volgens Hamas duizend keer minder waard zijn dan één Israëliër

Door Robbert de Witt

Gilad Shalit en zijn vader

Een droomdeal voor Hamas. Voor het vrijlaten van slechts één soldaat, krijgt de Palestijnse terreurbeweging 1.027 gewelddadige terroristen terug, die in Israël lange straffen uitzaten voor het vermoorden van Israëlische burgers.

Precies wat Hamas altijd wilde. Vijf jaar onderhandelen door Israël heeft geen gelijkwaardige uitruil gebracht.

Uitzinnig
En de boodschap is duidelijk: Palestijnse terroristen die nog vastzitten in een Israëlische gevangenis, hoeven geen ontsnappingspoging te wagen. Het wachten is slechts op een volgende gijzeling - dan worden ze door Israël weer netjes in een busje afgeleverd in Hamas-land.

Geen wonder dat duizenden uitzinnige Hamas-aanhangers gisteren tijdens een vlot georganiseerde massabijeenkomst in de Gazastrook de lucratieve uitruil vierden en schreeuwden ‘Geef ons een nieuwe Gilad!’

Bedreigd
Zal het redden van één leven niet leiden tot het verlies van veel meer levens, als de vrijgelaten terroristen opnieuw hun bomgordels omgespen en hun raketwerpers aanleggen?

Misschien. Maar toch blijkt 79 procent van de Israëliërs achter de deal te staan.

In een land dat al ruim zestig jaar, sinds de oprichting in 1948, in zijn bestaan wordt bedreigd door zijn Arabische buren, is iedereen direct betrokken bij het leger.

Bijna elke burger heeft in het leger gediend en kan zich inleven in de situatie van Gilad Shalit. Het verlies van één soldaat wordt daarmee het verlies van een hele natie.

Morele overwinning
De plicht van elke Israëlische regering - ongeacht de politieke kleur - om iedere soldaat thuis te brengen, maakt Israël tot een natie met een groot gevoel van solidariteit.

En dat is precies wat fundamenteel ontbreekt aan Palestijnse zijde. Hamas trommelt een uitbundige menigte op om de overwinning op Israël te vieren.

Maar elke moeder van een Palestijnse gevangene beseft ook dat de machthebbers in Gaza het leven van haar zoon duizend keer minder waard acht dan dat van een Israëliër. De morele overwinning is voor Israël.

Elsevier.nl - Commentaren - Deal Gilad Shalit bewijst morele kracht van Israël (http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/319781/Deal-Gilad-Shalit-bewijst-morele-kracht-van-Israel.htm)

Hahahahaha.... Morele kracht... Wat een grap... Als de Israelies in de nadelige positie van de Palestijnen hadden gezeten hadden ze allang hun biezen gepakt...

Maar de Palestijnen blijven in erbarmelijke omstandigheden zitten waar ze zitten vanwegen hun morele kracht... De Israelies blijven (nog) zitten waar ze zitten omdat ze denken dat hun technologie ze kan redden...

Kortman
19-10-11, 21:30
Hahahahaha.... Morele kracht... Wat een grap... Als de Israelies in de nadelige positie van de Palestijnen hadden gezeten hadden ze allang hun biezen gepakt...

Maar de Palestijnen blijven in erbarmelijke omstandigheden zitten waar ze zitten vanwegen hun morele kracht... De Israelies blijven (nog) zitten waar ze zitten omdat ze denken dat hun technologie ze kan redden...

Als je ff doordenkt dan zit Israel er beroerder voor als de PALESTIJNEN ;en daarmee doel ik op hun positie :
Ga maar na een relatief klein land met lange grenzen , open zee en aan alle kanten omgeven door min of meer vijandig gezinde landen .
Ik zou er voor geen prijs willen wonen ga maar na :altijd oppassen overal loert het gevaar dat er een bom onder je kloten ontploft of een ongeleidde projectiel op je neer valt , dan nog de zelfmoord aanslagen waar geen mens zich tegen verweren kan .
Dus wat dat betreft MOREEL hebben ze wel .
En zo erbarmelijk zijn de Palestijnse omstandigheden nu ook weer niet als je die weer gaat vergelijken met de stumpers in Somalie en andere landen .
Ja natuurlijk is de situatie van de Palestijnen zeker vergeleken met die van Israel stukken minder , en hopelijk komt er nu ook voor de PALESTIJNEN een beter leven .
Maar gezien de haat dragende reacties wederzijds , betwijfel ik dat ten zeerste !

super ick
19-10-11, 22:17
Hahahahaha.... Morele kracht... Wat een grap... Als de Israelies in de nadelige positie van de Palestijnen hadden gezeten hadden ze allang hun biezen gepakt.....

1967 hebben ze toch ook hun biezen niet gepakt?

Slinger
19-10-11, 22:33
Hahahahaha.... Morele kracht... Wat een grap... Als de Israelies in de nadelige positie van de Palestijnen hadden gezeten hadden ze allang hun biezen gepakt...

Maar de Palestijnen blijven in erbarmelijke omstandigheden zitten waar ze zitten vanwegen hun morele kracht... De Israelies blijven (nog) zitten waar ze zitten omdat ze denken dat hun technologie ze kan redden...

Het zijn sitting ducks, die Palestijnen.

Kortman
20-10-11, 23:35
1967 hebben ze toch ook hun biezen niet gepakt?

Ja ongelooflijk dat ze toen tegen een tienvoudige overmacht stonden niet hun biezen hebben gepakt !

Al Sawt
22-10-11, 20:43
Ja ongelooflijk dat ze toen tegen een tienvoudige overmacht stonden niet hun biezen hebben gepakt !Pertinente leugen. Israel heeft 67 begonnen met een aanval en er was geen enkele Arabische legermacht dat numeriek sterk was dan Israel.

Lees maar Bennie Morris. Een rechtse historicus dus die moet objectief zijn in jouw pro Israelische ogen.

Kortman
22-10-11, 21:24
Pertinente leugen. Israel heeft 67 begonnen met een aanval en er was geen enkele Arabische legermacht dat numeriek sterk was dan Israel.

Lees maar Bennie Morris. Een rechtse historicus dus die moet objectief zijn in jouw pro Israelische ogen.

Jou en zijdige redenering is bij het schofterige af !
Ik ben niet pro Israel , maar redeneer als een neutraal mens .
Verder heb ik al er op gewezen dat ik het volkomen eens ben met de schrijver van het boek werkje :ISRAEL EEN ONHERSTELBARE VERGISING !
Deze deskundige historicus ( C van der Heijden )is net zo als ik onpartijdig .
Dat kan ik van jou als moderator NIET ZEGGEN HOEWEL JE HET WEL BEHOORT TE ZIJN!!
Knoop dit maar in je dovemans oren en doe die oogkleppen af die je van haat doorziekte brein vertroebelen .
Goede begrepen ? je hebt het niet tegen een snotjongen met je verbeelding!

Hierbij nog een visie van de oorlog van 1967 :
Zesdaagse Oorlog 1967
Israël was er in mei 1967 vast van overtuigd dat een arabische aanval op handen was. De Egyptische president Nasser had de terugtrekking geëist van de VN-troepen die langs het Suezkanaal waren gestationeerd. Ook sloot hij de Straat van Tiran af voor alle Israëlische schepen. Er waren daarnaast steeds vaker militaire schermutselingen aan de Syrische grens.
ZESDAAGSE OORLOG 1967
Foto

Diplomatie gefaald
Israël zag in eerste instantie op verzoek van de Verenigde Naties af van militaire actie, maar diplomatieke pogingen de blokkade van de Straat van Tiran op te heffen, faalden. De arabische landen begonnen hun troepen te mobiliseren en Egyptische leiders riepen op tot een oorlog met als doel te totale vernietiging van Israël.

Katastrofe
De arabische mobilisatie noopte Israël haar leger ook te mobiliseren. Israël viel Egypte op 5 juni aan. Het land veroverde de Sinaï-woestijn en de Gaza-strook op Egypte. Toen ook Syrië en Jordanië zich in het militaire conflict mengden, veroverde Israël ook Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever (op Jordanië) en de Golan-hoogvlakte (op Syrië). Na een katastrofale nederlaag die de arabische wereld op haar grondvesten deed schudden, gaven de arabieren hun strijd zes dagen na het begin van de oorlog op.

Klaagmuur
De gebiedsuitbreiding die Israël in de oorlog had weten te behalen, bracht grote veranderingen in het dagelijks leven van de Israëli's teweeg. Dankzij de hereniging van de twee delen van Jeruzalem hadden joden voor het eerst in 19 jaar weer toegang tot de Klaagmuur. Jordanië had hen de toegang tot dit joodse heiligdom altijd ontzegd. Op de Westelijke Jordaanoever en in de Gaza-strook werd Israël ineens geconfronteerd met het Palestijnse vluchtelingenprobleem*. Israël moest in deze twee gebieden één miljoen vijandige Palestijnen onder de duim proberen te houden.


Resolutie 242
Kort na het einde van de oorlog kwamen de Verenigde Naties met resolutie 242* in een poging de stabiliteit in de regio te herstellen. De resolutie eiste de terugtrekking van Israël uit nieuw bezette gebieden en een erkenning van de arabische landen van de staat Israël


En zo zijn er nog meer versies , feit is dat ISRAEL in 1967 tegen en tien voudige overmacht stond .
Maar daar moet je wel NEUTRAAL voor kunnen denken ,iets wat bij jou onmogelijk is !
Dag meneer AL SAWT ik daag je uit waar je kunt bewijzen dat ik pro ISRAEL ben
P.s En de schrijver Morris is niet de enige die over het M.O en het ontstaan van deze etterpuist*) daar heeft geschreven.
*) Deze uitdrukking , die ik al in meerdere topic,s heb gebruikt doelend op Israel zonder haat overigens , maar wel aan gevend waar de ,,zere plek,, zit .

Kortman
22-10-11, 22:51
Jou en zijdige redenering is bij het schofterige af !
Ik ben niet pro Israel , maar redeneer als een neutraal mens .
Verder heb ik al er op gewezen dat ik het volkomen eens ben met de schrijver van het boek werkje :ISRAEL EEN ONHERSTELBARE VERGISING !
Deze deskundige historicus ( C van der Heijden )is net zo als ik onpartijdig .
Dat kan ik van jou als moderator NIET ZEGGEN HOEWEL JE HET WEL BEHOORT TE ZIJN!!
Knoop dit maar in je dovemans oren en doe die oogkleppen af die je van haat doorziekte brein vertroebelen .
Goede begrepen ? je hebt het niet tegen een snotjongen met je verbeelding!

Hierbij nog een visie van de oorlog van 1967 :
Zesdaagse Oorlog 1967
Israël was er in mei 1967 vast van overtuigd dat een arabische aanval op handen was. De Egyptische president Nasser had de terugtrekking geëist van de VN-troepen die langs het Suezkanaal waren gestationeerd. Ook sloot hij de Straat van Tiran af voor alle Israëlische schepen. Er waren daarnaast steeds vaker militaire schermutselingen aan de Syrische grens.
ZESDAAGSE OORLOG 1967
Foto

Diplomatie gefaald
Israël zag in eerste instantie op verzoek van de Verenigde Naties af van militaire actie, maar diplomatieke pogingen de blokkade van de Straat van Tiran op te heffen, faalden. De arabische landen begonnen hun troepen te mobiliseren en Egyptische leiders riepen op tot een oorlog met als doel te totale vernietiging van Israël.

Katastrofe
De arabische mobilisatie noopte Israël haar leger ook te mobiliseren. Israël viel Egypte op 5 juni aan. Het land veroverde de Sinaï-woestijn en de Gaza-strook op Egypte. Toen ook Syrië en Jordanië zich in het militaire conflict mengden, veroverde Israël ook Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever (op Jordanië) en de Golan-hoogvlakte (op Syrië). Na een katastrofale nederlaag die de arabische wereld op haar grondvesten deed schudden, gaven de arabieren hun strijd zes dagen na het begin van de oorlog op.

Klaagmuur
De gebiedsuitbreiding die Israël in de oorlog had weten te behalen, bracht grote veranderingen in het dagelijks leven van de Israëli's teweeg. Dankzij de hereniging van de twee delen van Jeruzalem hadden joden voor het eerst in 19 jaar weer toegang tot de Klaagmuur. Jordanië had hen de toegang tot dit joodse heiligdom altijd ontzegd. Op de Westelijke Jordaanoever en in de Gaza-strook werd Israël ineens geconfronteerd met het Palestijnse vluchtelingenprobleem*. Israël moest in deze twee gebieden één miljoen vijandige Palestijnen onder de duim proberen te houden.


Resolutie 242
Kort na het einde van de oorlog kwamen de Verenigde Naties met resolutie 242* in een poging de stabiliteit in de regio te herstellen. De resolutie eiste de terugtrekking van Israël uit nieuw bezette gebieden en een erkenning van de arabische landen van de staat Israël


En zo zijn er nog meer versies , feit is dat ISRAEL in 1967 tegen en tien voudige overmacht stond .
Maar daar moet je wel NEUTRAAL voor kunnen denken ,iets wat bij jou onmogelijk is !
Dag meneer AL SAWT ik daag je uit waar je kunt bewijzen dat ik pro ISRAEL ben
P.s En de schrijver Morris is niet de enige die over het M.O en het ontstaan van deze etterpuist*) daar heeft geschreven.
*) Deze uitdrukking , die ik al in meerdere topic,s heb gebruikt doelend op Israel zonder haat overigens , maar wel aan gevend waar de ,,zere plek,, zit .

Hieronder een citaat over Morris:

Morris geest is vol tegenstellingen: Voordat beschreef hij de Palestijnse "barbarij" beschreef hij het hele conflict als 'in vergelijking met de bloedbaden die werden begaan in Bosnië, dat is pinda's. In vergelijking met de slachtingen van de Russen tegen de Duitsers gepleegd bij Stalingrad, dat is kippenvoer. "Om deze kan men voeg het Amerikaanse bombardement van Dresden in puin en andere ontelbare gruwelijke daden begaan door de" westerling "en andere niet-Arabieren die concluderen zijn de "barbaren." Of na het beschrijven van de verkrachtingen en de massamoorden gepleegd door de Joden zegt hij dat "het blijkt dat er een reeks van opdrachten die door de Arabische Hogere Comite en van de Palestijnse tussenliggende niveaus om kinderen, vrouwen te verwijderen, en ouderen uit de dorpen. Morris interpreteert dat als bewijs dat velen van hen die vluchtten de dorpen zo ook met de aanmoediging van de Palestijnse leiders zelf, die bewijst dat de joden niet zozeer verantwoordelijk voor de reiniging. Morris kan niet begrijpen voor de hand liggende: wat kan er meer menselijk, in het gezicht van verkrachtingen en moordpartijen, dan evacuatie van vrouwen en kinderen uit een oorlogsgebied? Dus nogmaals de niet-menselijke Palestijnse slachtoffers zijn verantwoordelijk voor de gevolgen. Te zeggen dat hij een dubbele standaard van toepassing is, een ernstig understatement.

Op dezelfde manier, Morris niet de juiste vragen over de mislukte Camp David-top. Als de Palestijnse strategie is om Israël te vernietigen in fasen, waarom zij niet akkoord met de "meest genereuze aanbod" van Ehud Barak in Camp David-top, zoals beschreven in het beroemde interview van Morris met Barak in de New York Review of Books (juni 13, 2002)? Maar men kan niet vragen voor veel logica in een emotionele uitbarsting van een archivaris, wanneer hij probeert een algemeen en coherent beeld samen te stellen uit zijn duizenden details. Dan draait hij om zijn eigen vooroordelen en stereotypen van de islamitische en Arabische cultuur die toevallig modieus en goed passen in de huidige stemmingen van de Israëlisch-joodse en sommige delen van de westerse politieke cultuur sinds 11 september ramp. Maar de historicus is niet alleen een deel van het collectieve stemming en het uitdrukt, hij ook de historische en intellectuele legitimiteit aan de meest primitieve en zelf-destructieve impuls van een zeer onrustige samenleving. Misschien is het indicatief dat de interviewer de vraag - "? Als Zionisme is zo gevaarlijk voor de Joden en als het zionisme maakt de Arabieren zo ellendig, misschien was het [vanaf het begin] een vergissing" - Morris ontbreekt een zinvolle antwoorden.



.

knuppeltje
23-10-11, 07:41
Hierbij nog een visie van de oorlog van 1967 :
Zesdaagse Oorlog 1967
Israël was er in mei 1967 vast van overtuigd dat een arabische aanval op handen was.


Achterlijke dwaas!!!!!!

Lees eerst eens wat Mosje Dayan en Abba Eban daarover hebben gezegd voordat je weer met zulke onzin aankomt.

Wizdom
23-10-11, 10:11
1967 hebben ze toch ook hun biezen niet gepakt?

De Israelies wisten in 1967 ruim van te voren wat er stond te gebeuren... De geldhoeren hadden namelijk de inlichtingen allang doorgesluisd...

Kortman
23-10-11, 13:59
Achterlijke dwaas!!!!!!

Lees eerst eens wat Mosje Dayan en Abba Eban daarover hebben gezegd voordat je weer met zulke onzin aankomt.

Je vergeet een belangrijk ding (achterlijke dwaas)om je zelf maar te citeren ,zonder na te denken
Ik beweer niks ik citeer slechts anderen , net zoals jij doet .
Met dit verschil dat ik van beide kanten citeer.

Iets wat jij en je mededenkers niet doen , jullie citeren alles wat ANTI Israel is enPro Arabisch /Palestijnen !
Enige vorm om de zaak van beide kanten te bekijken is onmogelijk laat staan dat je dat plaatst ,ik betwijfel trouwens of jullie alles wel lezen of gelezen hebben , over het betwiste land stukje (dat eigenlijk verdeeld is sinds de inval van de TURKSE MOSLIMS, die in hun veroverings zucht hun geloof min of meer opdrongen )maar ja dat leer je niet uit de boekjes die jij hanteerd!
**)Feit is en blijft dat de ,,etterpuist,,i*)n het MO nog steeds op uitbarsten staat ,en zolang er haat dragend soort mensen zijn zowel onder de JODEN/ISRAELI en PALESTIJNEN/ARABISCHE mensen , blijft deze situatie zo .
HAAT DIE ER IS IN GESLAGEN SCHOP JE ER NIET ZO MAAR UIT!
Het beste bewijs hiervoor is gek genoeg dit forum , want oe is het in Godsnaam mogelijk dat de jeugde posters hier al hun mening hebben over mensen die ze nog nooit ontmoet hebben en zelfs op honderden kilometers afstand wonen ,in een landje dat niet groter is als b.v een provincie in Marokko !

*) Met etterpuist doel ik op de staat Israel ,iets wat nooit erkend is
anderzijds had ISRAELgeen enkel recht op sommige gebieden tot NU TOE ZELFS nog uitgebreid worden !!!! ,ook de afsluiting van de GAZA strook is tegen alle regels in !!! naar mijn mening afgezien nog van de onderdrukking van de mensen die daar wonen de PALESTIJNEN dus.
Vor de rest blijf ik bij MIJN beweringen van af **).
Stof genoeg om je eens in te verdiepen alvorens je met schelden begint , leer dat maar van iemand die de 2e WO heeft meegemaakt , de verdeling van Duitsland , de inlijving van Polen e.a landen , de opstand in Hongarije enz enz. en zelfs jawel ook het ontstaan van de huidige situatie in het MIDDEN OOSTEN!
:zwaai:

knuppeltje
23-10-11, 14:53
Je vergeet een belangrijk ding..

Ik vergeet helemaal niets, achterlijke dwaas. Jij komt aanzetten met dat Israël een aanval verwachtte. Dat is volkomen onjuist. Daarom stelde ik je dan ook voor om eerst eens te gaan lezen wat Mosje Dayan (toenmalig minister van defensie van Israël) en Abba Eban (toenmalig minister van buitenlandse zaken van Israël) er later over hebben gezegd, voordat je weer met dergelijke onzin aankomt.

Ronduit bizar dat hier grefo's en andere idioten denken dat juist zij bij uitstek de misdadige politiek van Israël te vuur en te zwaard moeten komen verdedigen door het alsmaar spuien van halve waarheden en hele leugens.

Kortman
23-10-11, 20:37
Ik vergeet helemaal niets, achterlijke dwaas. Jij komt aanzetten met dat Israël een aanval verwachtte. Dat is volkomen onjuist. Daarom stelde ik je dan ook voor om eerst eens te gaan lezen wat Mosje Dayan (toenmalig minister van defensie van Israël) en Abba Eban (toenmalig minister van buitenlandse zaken van Israël) er later over hebben gezegd, voordat je weer met dergelijke onzin aankomt.

Ronduit bizar dat hier grefo's en andere idioten denken dat juist zij bij uitstek de misdadige politiek van Israël te vuur en te zwaard moeten komen verdedigen door het alsmaar spuien van halve waarheden en hele leugens.

Nogmaals ik citeer slechts wat ik heb opgezocht !
En een achterlijke dwaas ben je zelf , met je blijkbaar van bloeddoorlopen oogjes , vergeet je gemakshalve dat ik zelf het volgende citeerde :
Met etterpuist doel ik op de staat Israel ,iets wat nooit erkend is .
anderzijds had ISRAELgeen enkel recht op sommige gebieden tot NU TOE ZELFS nog uitgebreid worden !!!! ,ook de afsluiting van de GAZA strook is tegen alle regels in !!! naar mijn mening afgezien nog van de onderdrukking van de mensen die daar wonen de PALESTIJNEN dus.

Omdat je blijkbaar aan een vorm van ernstige kortzichtigheid lijdt , heb ik het boven staande SPECIAAL voor jou vergroot en in vet gedrukte letters weergegeven.
Mogelijk is dit een doekje voor het bloed van haat in je ogen .
grtjs

knuppeltje
25-10-11, 09:52
Nogmaals ik citeer slechts wat ik heb opgezocht !


En daaruit bleek dan onomstotelijk dat Israël dacht dat het toen zou worden aangevallen. Bizar.

Kortman
25-10-11, 13:43
En daaruit bleek dan onomstotelijk dat Israël dacht dat het toen zou worden aangevallen. Bizar.

Ik citeer slechts uit diverse lezingen!

Weet ik veel ik was er niet bij !

JIJ en je mede denkers blijkbaar wel , die waren er allemaal bij natuurlijk en hebben zelfs tegen de ISRAELI gevochten blijkbaar ,omdat jou versie de enige en uiteraard goede is !
Wie spoort er hier niet ???Hier lees stumpert,intens zielig figuur (als je de moeite wil nemen )
Historisch Nieuwsblad : Het ontstaan van de staat Israël (http://www.historischnieuwsblad.nl/00/hn/nl/0/artikel/7008/Het_ontstaan_van_de_staat_Isra%C3%ABl_.html)

Hier nog een andere bron:
1948 Stichting van Israel (http://www.militair.net/Oorlogen/Tweede%20wereldoorlog/1948%20Stichting%20van%20Israel/)

Doei :slapen: zacht en oogjes toe voor de waarheid die blijkaar niet altijd voor jou soort even leuk is , dat krijg je namelijk als je naald alleen het noorden aan wijst! dan vaar je een koers .

ronald
26-10-11, 23:19
De Israelies wisten in 1967 ruim van te voren wat er stond te gebeuren... De geldhoeren hadden namelijk de inlichtingen allang doorgesluisd...

Als er één "geld"hoer was, dan was het Nasser wel die zich, nadat hij zich door de USSR gek heeft laten maken, de loverboy van Jordanie, Syrie en Irak ging spelen. Door haat gedreven werd hij zelf verblind en leidde zo de vier landen van de ene vernedering in de andere omdat hij dacht te weten wat er stond te gebeuren. Dat de Egyptenaren hem toen niet hebben gelynched mag Joost weten.

Isch
27-10-11, 00:07
Hoe dan ook, er zijn weer veel Palestijnen vrij, hoe 'mooi' je het ook wilt maken.

Schijt.