PDA

Bekijk Volledige Versie : Would-be bomber tells Gaza kids to be like her



super ick
20-10-11, 08:47
Would-be bomber tells Gaza kids to be like her


Female terrorist released in Shalit swap encourages Gaza children to take up terror, expresses hope some of them will become martyrs; Wafa a-Biss detained in 2005 en route to exploding in Israeli hospital

Reuters Published: 10.19.11, 17:33 / Israel News

A would-be Palestinian suicide bomber freed by Israel in the prisoner swap for soldier Gilad Shalit told cheering schoolchildren in the Gaza Strip the day after her release on Wednesday she hoped they would follow her example.

"I hope you will walk the same path we took and God willing, we will see some of you as martyrs," Wafa al-Biss told dozens of children who came to her home in the northern Gaza Strip.

Biss was travelling to Beersheba's Soroka hospital for medical treatment in 2005 when Israeli soldiers at the Erez border crossing noticed she was walking strangely. They found 10 kgs (22 lbs) of explosives had been sewn into her underwear.



A member of al-Aqsa Martyrs Brigades, an offshoot of President Mahmoud Abbas' Fatah party, Biss was sentenced to a 12-year term for planning to blow herself up.


After she spoke, the children cheered and waved Palestinian flags and chanted: "We will give souls and blood to redeem the prisoners. We will give souls and blood for you, Palestine."



'Unfortunately bomb didn't work'
Biss said she had planned to blow herself up at the checkpoint but her detonator malfunctioned.



"Unfortunately, the button did not work at the last minute before I was to be martyred," Biss told Reuters.

She said she had not yet adjusted to her freedom and arose early on Wednesday for prison roll call.

"This morning I woke up in my room, wore my scarf and stood up awaiting the line-up time before I realized I was home and not in jail," she said.




Once she settles back to her routine, Biss said she plans to complete university psychology studies but added that she remained defiant in the face of Israeli warnings to act against those who return to militancy.



"We will pursue our struggle and (Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu) knows that. Arrests will not deter us from our strong battles and confrontation in the face of Zionist arrogance in the land of Palestine," she said.



Biss was one of 477 Palestinians freed by Israel on Tuesday in the first stage of an exchange with Gaza's Hamas Islamist rulers that ended Shalit's five years of captivity. Another 550 Palestinians will be freed in the second stage later this year.

super ick
20-10-11, 08:50
JE zou, ondanks alles maar je best doen als Palestijnse moeder om je kinderen goed op te voeden.
Komt zo'n slons even vertellen dat ze zich op moeten gaan blazen. BEn je lekker mee.

Slinger
20-10-11, 13:31
Would-be bomber tells Gaza kids to be like her


Female terrorist released in Shalit swap encourages Gaza children to take up terror, expresses hope some of them will become martyrs; Wafa a-Biss detained in 2005 en route to exploding in Israeli hospital

Reuters Published: 10.19.11, 17:33 / Israel News

A would-be Palestinian suicide bomber freed by Israel in the prisoner swap for soldier Gilad Shalit told cheering schoolchildren in the Gaza Strip the day after her release on Wednesday she hoped they would follow her example.

"I hope you will walk the same path we took and God willing, we will see some of you as martyrs," Wafa al-Biss told dozens of children who came to her home in the northern Gaza Strip.

Biss was travelling to Beersheba's Soroka hospital for medical treatment in 2005 when Israeli soldiers at the Erez border crossing noticed she was walking strangely. They found 10 kgs (22 lbs) of explosives had been sewn into her underwear.



A member of al-Aqsa Martyrs Brigades, an offshoot of President Mahmoud Abbas' Fatah party, Biss was sentenced to a 12-year term for planning to blow herself up.


After she spoke, the children cheered and waved Palestinian flags and chanted: "We will give souls and blood to redeem the prisoners. We will give souls and blood for you, Palestine."



'Unfortunately bomb didn't work'
Biss said she had planned to blow herself up at the checkpoint but her detonator malfunctioned.



"Unfortunately, the button did not work at the last minute before I was to be martyred," Biss told Reuters.

She said she had not yet adjusted to her freedom and arose early on Wednesday for prison roll call.

"This morning I woke up in my room, wore my scarf and stood up awaiting the line-up time before I realized I was home and not in jail," she said.




Once she settles back to her routine, Biss said she plans to complete university psychology studies but added that she remained defiant in the face of Israeli warnings to act against those who return to militancy.



"We will pursue our struggle and (Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu) knows that. Arrests will not deter us from our strong battles and confrontation in the face of Zionist arrogance in the land of Palestine," she said.



Biss was one of 477 Palestinians freed by Israel on Tuesday in the first stage of an exchange with Gaza's Hamas Islamist rulers that ended Shalit's five years of captivity. Another 550 Palestinians will be freed in the second stage later this year.

Ze was dus met haar bomgordel op weg naar een ziekenhuis!

Kortman
20-10-11, 13:35
JE zou, ondanks alles maar je best doen als Palestijnse moeder om je kinderen goed op te voeden.
Komt zo'n slons*) even vertellen dat ze zich op moeten gaan blazen. BEn je lekker mee.

*)DAT IS DE VROUW DIE IK OOK BEDOELDE !
Maar om haar nu slons te noemen ? deze stumper is gewoon totaall ,,de weg kwijt,, en kan niet meer normaal redeneren , verziekt door een ingekankerde haat die je er niet zo gauw meer uit krijgt , deze mensen zijn echt ziek !
:droef:

super ick
20-10-11, 16:54
*)DAT IS DE VROUW DIE IK OOK BEDOELDE !
Maar om haar nu slons te noemen ? deze stumper is gewoon totaall ,,de weg kwijt,, en kan niet meer normaal redeneren , verziekt door een ingekankerde haat die je er niet zo gauw meer uit krijgt , deze mensen zijn echt ziek !
:droef:

Tja, dat krijg je als je mensen maar in een geweldspiraal laat zitten. De haat aan beide kanten wordt groter en groter.

Ongeacht welk vredesverdrag blijven er altijd groepjes over waarbij de haat zo diep zit dat ze dood en verderf gaan zaaien. Wraak is dan het gevolg.

Alle politiek correcte geneuzel ten spijt.

Kortman
20-10-11, 23:04
Tja, dat krijg je als je mensen maar in een geweldspiraal laat zitten. De haat aan beide kanten wordt groter en groter.

Ongeacht welk vredesverdrag blijven er altijd groepjes over waarbij de haat zo diep zit dat ze dood en verderf gaan zaaien. Wraak is dan het gevolg.

Alle politiek correcte geneuzel ten spijt.

Ben het volkomen met jou eens .
Als het proces zoals in dit geval, fundamenteel al zo verkeerd begonnen is dan is de kans klein dat het ooit nog een s ,,koek en ei ,, wordt tussen de beide volken.

Al Sawt
21-10-11, 00:02
Zolang Gaza en WB onder militaire beleg en bezetting verkeren van een racistische entiteit, hebben de Palestijnen alle recht om in het geweer te komen!

(leen)
21-10-11, 06:32
Zolang Gaza en WB onder militaire beleg en bezetting verkeren van een racistische entiteit, hebben de Palestijnen alle recht om in het geweer te komen!

Een bomgordel is geen geweer.

knuppeltje
21-10-11, 08:07
Een bomgordel is geen geweer.

Maar goed dat we hier nog heel pientere mensen hebben.

super ick
21-10-11, 09:10
Zolang Gaza en WB onder militaire beleg en bezetting verkeren van een racistische entiteit, hebben de Palestijnen alle recht om in het geweer te komen!

Ja ik begrijp ook niet goed waarom Israel zo overspannen reageert. Als je niet beter wist zou je denken dat ze zich in een vijnadige regio bevinden. Alsof ze 'iets' te vrezen hebben ofzo. Alsof ze al eens aangevallen zijn..........

(leen)
21-10-11, 19:16
Maar goed dat we hier nog heel pientere mensen hebben.

Ad rem zijn is ook een vak moet je maar denken,:stout:

Vraag me trouwens af wat voor spul er nu nog vast zit,
ik ga er van uit dat de gematigden losgelaten zijn,
en dit stuk vreten is buiten de muren.

Kortman
21-10-11, 22:38
Zolang Gaza en WB onder militaire beleg en bezetting verkeren van een racistische entiteit, hebben de Palestijnen alle recht om in het geweer te komen!

Ja en als ze allemaal zo redeneren als die vrouw die vrijgelaten is en op de vraag of ze het erg vond dat er kinderen omgekomen zijn bij de aanslag die zij bedacht ,was haar antwoord dat het haar niets deed en ze geen spijt had in welke vorm ook,sterker nog ze was weer bereid om het nogmaals te doen .
En dit bedoel ik nu met HAAT.

Israel is een onherstelbare grote vergissing**) dat heb ik al zo vaak gezegd ,maar je kan de tijd niet terug draaien , en zeker niet verbeteren zo lang er haat zaaiers
blijven bestaan die het vuurtje op blijven poken.
Ik volg nu ruim 8 jaar op Maroc .nl de topic,s en er gaat bijna geen dag voorbij of er wordt wel een nieuwe topic over de kwestie Israel/Palestijnen geopend ,of erger nog andere Topic,s worden zo verdraaid dat het uiteindelijk toch weer op ISRAEL en zijn oerslechte bewoners *)uit draaid.
Al staat de rest van de wereld in de brand of verzuipen de mensen of komen door honger om maakt niks uit zelfs dit onder werp haalt meer reacties als b.v LIBIE en de gevolgen van de val van Khadaffie
*) Blijkbaar wordt gemaks halve vergeten dat er ook in Israel genoeg mensen zijn die het volkomen ens zijn met de Palestijnen en de huidige situatie spuug zat zijn .

En ik ben niet pro ISRAEL maar blijf wel gewoon eerlijk om , niet in alles hun de schuld te geven .
Vraag aan jou persoonlijk weet je de oplossing?
Ik ben het eens met de gedachtengang van de schrijver C. van der Heijden welke hij beschrijft in zijn boek **) I.S.B.N 9879024528365

Al Sawt
22-10-11, 20:07
Een bomgordel is geen geweer.

In het geweer is een uitdrukking, idioot.

Al Sawt
22-10-11, 20:20
Ja ik begrijp ook niet goed waarom Israel zo overspannen reageert. Als je niet beter wist zou je denken dat ze zich in een vijnadige regio bevinden. Alsof ze 'iets' te vrezen hebben ofzo. Alsof ze al eens aangevallen zijn..........
Na al die jaren heb ik je toch feiten bijgebracht of ben je hardleers? Maar goed ik zie het als mijn taak om idioten en debielen van deze wereld te onderwijzen.

Les 1: Er is helaas geen enkel Arabische land die Israel willen vernietigen. Alle Arabische buurlanden hebben helaas te kennen gegeven dat zij Israel willen erkennen.

Les 2: Israel heeft in 56, 67, 1982, 2006 zich schuldig gemaakt aan agressie oorlogen tegen haar buurlanden. Dan heb ik het niet over tientallen aanvallen en terroristische acties.

De Arabieren hebben in 1973 helaas een onsuccesvolle poging gewaagd om Palestina te bevrijden en Israel te ontmantelen. Helaas vruchteloos

Dus bespaar mij jouw cynisme, vooral als het gecombineerd wordt met totale onwetendheid.

(leen)
22-10-11, 20:38
In het geweer is een uitdrukking, idioot.

Joh! kop 'm erin ouwe!

Vertel me eens hoe die uitdrukking gepraktizeerd wordt door dit stuk vreten.

Al Sawt
22-10-11, 20:40
Ja en als ze allemaal zo redeneren als die vrouw die vrijgelaten is en op de vraag of ze het erg vond dat er kinderen omgekomen zijn bij de aanslag die zij bedacht ,was haar antwoord dat het haar niets deed en ze geen spijt had in welke vorm ook,sterker nog ze was weer bereid om het nogmaals te doen .
En dit bedoel ik nu met HAAT.

Israel is een onherstelbare grote vergissing**) dat heb ik al zo vaak gezegd ,maar je kan de tijd niet terug draaien , en zeker niet verbeteren zo lang er haat zaaiers
blijven bestaan die het vuurtje op blijven poken.
Ik volg nu ruim 8 jaar op Maroc .nl de topic,s en er gaat bijna geen dag voorbij of er wordt wel een nieuwe topic over de kwestie Israel/Palestijnen geopend ,of erger nog andere Topic,s worden zo verdraaid dat het uiteindelijk toch weer op ISRAEL en zijn oerslechte bewoners *)uit draaid.
Al staat de rest van de wereld in de brand of verzuipen de mensen of komen door honger om maakt niks uit zelfs dit onder werp haalt meer reacties als b.v LIBIE en de gevolgen van de val van Khadaffie
*) Blijkbaar wordt gemaks halve vergeten dat er ook in Israel genoeg mensen zijn die het volkomen ens zijn met de Palestijnen en de huidige situatie spuug zat zijn .
En ik ben niet pro ISRAEL maar blijf wel gewoon eerlijk om , niet in alles hun de schuld te geven .

Kennelijk kun je heel en heel selectief lezen. De meeste topics over Israel, zoals deze, worden door halfgare idiote pro Israelische forumleden als Superdick (die vindt zich heel super), Max stirner, onze evangelist Slinger, etc etc.

Allemaal beweren ze net als jij geen pro Israelier te zijn. Wat uiteraard heel objectieve bewering is. Zolang je tenminste niet begrijpend kan lezen.

Wat betreft de Israëliërs. Israël is een racistische samenleving dat gestoeld is op een ideologie dat legitimiteit uit spelonken van oudheid claimt. Een samenleving dat zich uitverkoren door God voelt, om de Palestijnen te knechten en onderdrukken. Zodat gestoorde religieuze fanatici dichter komen bij God.

En de seculiere en vredeslievende Israeliers houden elke initiatief tegen om nederzettingen op WB te ontruimen en land af te staan aan de Arabieren.

Nee. De Israeliers zijn heel vredelievend. Kijk maar samenstelling van het Israelische nederzetting.




Vraag aan jou persoonlijk weet je de oplossing?Dat komt eraan in vorm van de Arabische lente. Eerst dienen de Arabische landen hun stallen/paleizen uit te mesten en dan een machtsblok vormen en de Israeliers dwingen tot vrede en terugkeer naar de grenzen van 67. Met inbegrip van de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen.

Kortman
22-10-11, 22:03
Kennelijk kun je heel en heel selectief lezen. De meeste topics over Israel, zoals deze, worden door halfgare idiote pro Israelische forumleden als Superdick (die vindt zich heel super), Max stirner, onze evangelist Slinger, etc etc.

Allemaal beweren ze net als jij geen pro Israelier te zijn. Wat uiteraard heel objectieve bewering is. Zolang je tenminste niet begrijpend kan lezen.

Wat betreft de Israëliërs. Israël is een racistische samenleving dat gestoeld is op een ideologie dat legitimiteit uit spelonken van oudheid claimt. Een samenleving dat zich uitverkoren door God voelt, om de Palestijnen te knechten en onderdrukken. Zodat gestoorde religieuze fanatici dichter komen bij God.

En de seculiere en vredeslievende Israeliers houden elke initiatief tegen om nederzettingen op WB te ontruimen en land af te staan aan de Arabieren.

Nee. De Israeliers zijn heel vredelievend. Kijk maar samenstelling van het Israelische nederzetting.

Dat komt eraan in vorm van de Arabische lente. Eerst dienen de Arabische landen hun stallen/paleizen uit te mesten en dan een machtsblok vormen en de Israeliers dwingen tot vrede en terugkeer naar de grenzen van 67. Met inbegrip van de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen.

FF een korte reactie op jou meer dan schofterige redenatie :
je lijkt ex president Bush wel , die redeneerde net zo idioot als jij doet namelijk : wie niet voor ons is , is tegen ons !!

ALS MODERATOR DIEN JE MIJN INZIENS ONPARTIJDIG TE ZIJN ![/B]
[B]NEUTRAAL is een woord dat in jou woorden boek niet voor komt !Neem het je niet eens echt kwalijk het is je blijkbaar met de paplepel ingegoten , erger is dat mensen zoals jij een voorbeeld functie hebben.voor de jeugdige onder ons en dan bedoel ik de van MAROKKAANSE afkomstige jongeren , die mede door mensen zoals jij ,totaal een verziekt beeld krijgen ! mede door het toedoen van andere forum leden zoals
( je overigens zelf al aan gehaald hebt)
Ik citeer je gemaks halve:
zoals deze, worden door halfgare idiote pro Israelische forumleden als Superdick (die vindt zich heel super), Max stirner, onze evangelist Slinger, etc etc.
Wordt er hier een soort schriftelijke oorlog gevoerd , dagelijks komen er nieuwe topic,s bij over het enige onderwerp wat hier blijkbaar telt en dat is opde eerste plaats met stip :
Israel en hoe slecht de Palestijnen behandeld worden .
Als goede tweede is het hoe slecht AMERIKA wel is .
en lest but not least hoe intens slecht het WESTEN is en boven dien hun bewoners zoals ik die ook nog eens daar geboren zijn die moeten wel niet deugen., volgens de o zo neutrale visie van onze betweter AL SAWT die zich zelf zowat de status van en boven natuurlijk wezen heeft aan gemeten .
Ik citeer je zelf even:
Dus bespaar mij jouw cynisme, vooral als het gecombineerd wordt met totale onwetendheid.
Redeneren met AL SAWT kan u onherstelbare schade toebrengen .
Ergste van alles is dat je er zelf nog in gelooft .
Nou dan ben je bij mij aan het verkeerde adres (dat weet je donders goed )dus houd voortaan je en zijdige beschuldigingen maar voor je !

MAGICA ARABICA
23-10-11, 01:38
na al die jaren heb ik je toch feiten bijgebracht of ben je hardleers? Maar goed ik zie het als mijn taak om idioten en debielen van deze wereld te onderwijzen.

Les 1: Er is helaas geen enkel arabische land die israel willen vernietigen. Alle arabische buurlanden hebben helaas te kennen gegeven dat zij israel willen erkennen.

Les 2: Israel heeft in 56, 67, 1982, 2006 zich schuldig gemaakt aan agressie oorlogen tegen haar buurlanden. Dan heb ik het niet over tientallen aanvallen en terroristische acties.

De arabieren hebben in 1973 helaas een onsuccesvolle poging gewaagd om palestina te bevrijden en israel te ontmantelen. Helaas vruchteloos

dus bespaar mij jouw cynisme, vooral als het gecombineerd wordt met totale onwetendheid.

bedankt !

knuppeltje
23-10-11, 08:37
Ad rem zijn is ook een vak moet je maar denken,:stout:

Vraag me trouwens af wat voor spul er nu nog vast zit,
ik ga er van uit dat de gematigden losgelaten zijn,
en dit stuk vreten is buiten de muren.

En jij denk dat je dat bent?

Spul?

Het zijn er nog zo'n goeie 5000. Daaronder zijn er een aantal mensen bij die aanslagen hebben gepleegd, hoeveel dat er normaliter kunnen zijn - zou af moeten hangen van het aantal aanslagen dat er in 50 jaar is gepleegd. Maar ze zitten er vaak al jaren zonder dat er een proces is geweest.

Verder zijn er ook mensen bij die zijn opgepakt - puur op verdenking, maar die vaak ook ondanks al de vele jaren detentie, nooit of te nimmer een proces hebben gehad. Dat schijnen er nogal wat te zijn en het is totaal tegen internationaal aanvaardbare rechtsprincipes in, maar dat zal de democratie Israël worst wezen.

Verder zijn er ook nogal wat stenengooiertjes bij. Tor voor enige jaren geleden werden die door militairen met grote stenen hun armen gebroken. Maar toen de beelden daarvan de wereld rondgingen is men daarmee maar gestopt. Ook zo lastig dat soort publiciteit. Nu worden die stenengooiertjes - hoe klein ze ook nog zijn - na aanhouding bij volwassenen in overvolle gevangenissen gestopt en daar gehouden todat in ieder geval hun schooljaar naar de knoppen is. Ook allemaal tegen internationale rechtsregels in, maar daar liggen ze in Israël niet wakker van. Nou ja, de Palestijnen daargelaten dan.

Zo ongeveer ziet er dat spul van je uit. :blowen:

Kortman
23-10-11, 15:09
En jij denk dat je dat bent?

Spul?

Het zijn er nog zo'n goeie 5000. Daaronder zijn er een aantal mensen bij die aanslagen hebben gepleegd, hoeveel dat er normaliter kunnen zijn - zou af moeten hangen van het aantal aanslagen dat er in 50 jaar is gepleegd. Maar ze zitten er vaak al jaren zonder dat er een proces is geweest.

Verder zijn er ook mensen bij die zijn opgepakt - puur op verdenking, maar die vaak ook ondanks al de vele jaren detentie, nooit of te nimmer een proces hebben gehad. Dat schijnen er nogal wat te zijn en het is totaal tegen internationaal aanvaardbare rechtsprincipes in, maar dat zal de democratie Israël worst wezen.

Verder zijn er ook nogal wat stenengooiertjes bij. Tor voor enige jaren geleden werden die door militairen met grote stenen hun armen gebroken. Maar toen de beelden daarvan de wereld rondgingen is men daarmee maar gestopt. Ook zo lastig dat soort publiciteit. Nu worden die stenengooiertjes - hoe klein ze ook nog zijn - na aanhouding bij volwassenen in overvolle gevangenissen gestopt en daar gehouden todat in ieder geval hun schooljaar naar de knoppen is. Ook allemaal tegen internationale rechtsregels in, maar daar liggen ze in Israël niet wakker van. Nou ja, de Palestijnen daargelaten dan.

Zo ongeveer ziet er dat spul van je uit. :blowen:

Zal je ff helpen , hierbij een lijst van aanslagen ,dus niet alleen door Palestijnen om mis verstanden te voorkomen ookde stenengooiertjes worden uiteraard niet genoemd .
1950 Reeks van aanslagen op Israëlische doelen door Arabische terreurgroepen. De terroristen opereren voornamelijk vanuit Egypte en Transjordanië, met toestemming en militaire en financiële hulp van deze landen.
1955, augustus - Terroristen van de Algerijnse Front de Libération Nationale (FLN) slachten inwoners in de plaats Philippeville (Algerije) af.
1956, 30 september - De Algerijnse terreurorganisatie FLN laat bommen afgaan in kantoren van Air France.

1960-1969
1965, januari - Al Fatah begint vanaf de Westelijke Jordaanoever met aanslagen op Israëlische doelen.
1968, 26 december - Twee Palestijnse gewapende mannen overvallen een El Al vliegtuig tijdens de vlucht van Beiroet (Libanon) naar Athene (Griekenland); hierbij wordt één persoon omgebracht.
1969, 18 februari - Palestijnse aanslag op een Israëlisch passagiersvliegtuig in Zürich.

1970-1979
[B] 1970, 22 februari - In de buurt van Zürich (Zwitserland) wordt een passagiersvliegtuig van Swissair (Flight 330) in de lucht opgeblazen door Palestijnse terroristen. Hierbij komen 38 passagiers en 9 bemanningsleden om.
1970, 8 mei - In Avivim worden bij een slachting door de PLO in een schoolbus 9 kinderen en 3 volwassenen gedood en zijn er 19 gewond.
1970, 6 september - Bij een mislukte kaping van een Israëlisch El Al vliegtuig wordt de Nicaraguaanse kaper en Sandinist Patrick Arguello gedood en zijn Palestijnse medekaper Leila Khaled gevangengenomen.
1971, 10 juni - Bloedbad op Corpus Christi: Als studenten vermomde paramilitairen doden tientallen demonstranten in Mexico-Stad.
1971, 28 november - De Jordaanse premier Wasfi Tal wordt in de [B]Egyptische hoofdstad Caïro door Palestijnse terroristen vermoord.
1972, 5 september: Tijdens de 20e Olympische Spelen in München gijzelen acht leden van de Palestijnse terreurgroep Zwarte September de Israëlische sportploeg. De gijzeling wordt met geweld beëindigd op het vliegveld, waarbij zeventien doden vallen: alle gijzelaars en vijf terroristen. Zie ook Bloedbad van München.
1973, 1 maart: PLO-terroristen vermoorden de Amerikaanse ambassadeur en zijn plaatsvervanger in Khartoem, alsmede een Belgische diplomaat. De slachtoffers worden eerst ontvoerd en op telefonische instructie van Yasser Arafat doodgeschoten.
1973, 17 december - Aanslag met fosforgranaat, gepleegd door Fatah groep en Abu Nidal, in Pan Am vliegtuig (Flight 110). Vijf Palestijnen van deze groep voerden de aanslag uit terwijl het vliegtuig aan het taxiën was naar een terminal op vliegveld Leonardo Da Vinci International Airport. Tegelijkertijd gijzelen andere gewapende Fatah-leden de bemanningsleden en passagiers van een Lufthansa 737. In totaal komen 33 mensen om en raken meer dan 28 gewond.
1974, 15 mei - Bij een Palestijnse aanslag op de school in Ma'alot (Galilea) komen 22 kinderen om het leven.
1974, 8 september - Bij een aanslag op een vliegtuig van TWA (Flight 841) komen 79 passagiers en 9 bemanningsleden om. Het vliegtuig steeg op van Tel Aviv (Israël) met als bestemming JFK International Airport. Na tussenlanding in Athene (Griekenland) explodeert het vliegtuig en stort neer in de Ionische Zee. Aanslag is hoogstwaarschijnlijk gepleegd door de Libanese terroristische organisatie van Abu Nidal.
1974, 30 september - De Chileense geheime dienst DINA vermoordt in Buenos Aires voormalig opperbevelhebber van het leger Carlos Prats door middel van een autobom.
1975, 5 maart - PLO-terroristen uit Libanon voeren een gijzeling uit in de Savoy Hotel (Tel Aviv), waarbij uiteindelijk meer dan 8 gegijzelden omkomen, 11 gewonden vallen en 3 Israëlische soldaten worden gedood.
1975, 4 juli - Bij een Palestijnse bomaanslag in Jeruzalem worden 13 Israëli’s gedood.
1975, 5 oktober - De christendemocratische politicus Bernardo Leighton is het het doelwit van een bomaanslag van de DINA in Rome. Leighton overleeft de aanslag maar blijft voor de rest van zijn leven verlamd.
#)1976, 27 juni - Een vliegtuig van Air France dat vanuit Tel Aviv naar Parijs onderweg is wordt door een groep Palestijnse (PLO) en Duitse terroristen (RAF) gekaapt en naar het Oegandese Entebbe gevlogen. Een spectaculaire reddingsactie van Israëlische commando's levert de bevrijding van de gijzelaars op.
1976-1983: Vuile Oorlog in Argentinië. 30.000 mensen verliezen het leven door een campagne van staatsterrorisme door de Argentijnse militaire dictatuur.
1976, 21 september - De Chileense geheime dienst DINA pleegt in Washington D.C. een bomaanslag waarbij voormalig minister Orlando Letelier om het leven komt.
1976, 6 oktober - Cubana-vlucht 455: tegenstanders van de Cubaanse dictator Fidel Castro blazen een passagiersvliegtuig op, waarbij alle 71 inzittenden omkomen.
1978, 11 maart - Vanuit Libanon opererende Palestijnse terroristen kapen twee Israëlische autobussen en vermoorden 37 inzittenden.
1979, 12 oktober - In Nederland werd de diplomatenzoon Ahmet Benler doodgeschoten door twee Armeense terreurorganisaties, de ASALA en de JCAG.
1979, 22 december - In Amsterdam was zware schade door een bomexplosie voor het kantoor van Turkish Airlines.

1980-1989
[B] 1980, 2 mei - Bij een aanslag van PLO-terroristen in Hebron komen zeven Israëlische studenten om en raken er 16 gewond.
1980, 3 oktober - Aanslag op de Synagogue rue Copernic in Parijs.
1982, 1 juli - In Rotterdam werd Kemalettin Demirer doodgeschoten door Armeense terroristen.
1982, 14 september - De op 23 augustus tot president van Libanon gekozen Libanese falangistenleider Bashir Gemayel wordt bij een bomaanslag gedood.
1982, 14 september In Libanon werden 700 Palestijnen vermoord door Falangisten onder toezicht van Israël. de VN veroordeelde deze daad als genocide vanaf de kant van Israël. Latere onderzoeken wezen hoge Israëlische militairen als verantwoordelijken aan. Dit wordt mede als kantelpunt in de huidige betrekkingen gezien.
1983, 15 juli - Aanslag op het vliegveld Orly in Parijs.
1985, 7 december - Aanslagen op de warenhuizen Galeries Lafayette en Printemps in Parijs gepleegd door de pro-Iraanse Fouad Ali Saleh groep. Achtergrond van deze aanslag, en de aanslagen die in 1986 zouden volgen, waren de wapenleveranties door Frankrijk aan Iran.
1985, aanslagen door Abu Nidal op de balies van El Al in de vliegvelden van Wenen en Rome, waarbij in totaal 19 doden vallen.
1985, 10 juli - Aanslag op de Rainbow Warrior, een schip van Greenpeace, door de Franse geheime dienst.
1986 - Fouad Ali Saleh groep pleegt in 1986 de volgende aanslagen: 3 februari - Aanslag op Galeries de Claridge op de Champs-Elysées in Parijs
4 februari - Aanslag op de boekwinkel Gibert-Jeune in Parijs
5 februari - Aanslagen op FNAC-Sports en Forum des Halles in Parijs
20 maart - Aanslag op Galerie Point-Show op de Champs-Elysées in Parijs
8 september - Aanslag op Poste de l'Hôtel de Ville in Parijs
12 september - Aanslag op Cafétéria du Magasin Casino in de wijk La Défense in Parijs
14 september - Aanslag op de Pub Renault te Parijs
15 september - Aanslag op de Préfecture de Police in Parijs
17 september - Aanslag op Magasin TATI, rue de Rennes in Parijs

1988, 21 december - Een Boeing 747 explodeerde tijdens Pan Am-vlucht 103 en stortte neer op het Schotse stadje Lockerbie. Daarbij kwamen alle 259 inzittenden en 11 mensen op de grond om het leven. De explosie was veroorzaakt door een bom die verstopt was in een koffer in het bagageruim. Twee agenten van de geheime dienst van Libië waren de verdachten.
1989 - Militante leden van Hamas schieten Israëliërs dood bij tientallen aanslagen. Israël verbiedt als reactie de Hamas als een terreurorganisatie.

[

Ook de aanslagen na 1990 kan ik je laten zien ,maar voorlopig lijkt me dit voldoende om je ff te helpen , je geheugen op te frissen.

Geen dank , graag gedaan overigens.
p.s heb om je ff te helpen uitsluitend en alleen de de door Palestijnen uitgevoerde aanslagen op Israelische doelen met vet aan geven.

knuppeltje
23-10-11, 15:42
p.s heb om je ff te helpen uitsluitend en alleen de de door Palestijnen uitgevoerde aanslagen op Israelische doelen met vet aan geven.

Gezien de periode dat Israël de Palestijnse gebieden bezet en terroriseert, het aantal slachtoffers onder de Palestijnse bevolking meer dan 3 keer hoger licht dan andersom, de onmenselijke behandeling van de Palestijnen in de staat Israël zelf, valt mij dat allemaal nog heel veel mee. En als ik je lijstje goed begrijp is het allemaal nog meer dan 20 jaar geleden ook.

Dus die 5000- minus de stenengooiertjes - kunnen beslist in de verste verte niet allemaal aanslagplegers zijn.

Maar 14 september 1982, was die moordpartij in Libanon een aanslag door Palestijnen? Op hen zelf, en met die 700 doden die je aangeeft? Die hadden allemaal bomgordeltjes om zeker. :schreeuw:

knuppeltje
23-10-11, 15:44
1982, 14 september In Libanon werden 700 Palestijnen vermoord door Falangisten onder toezicht van Israël. de VN veroordeelde deze daad als genocide vanaf de kant van Israël. Latere onderzoeken wezen hoge Israëlische militairen als verantwoordelijken aan. Dit wordt mede als kantelpunt in de huidige betrekkingen gezien.


Dit bedoel ik dus.

(leen)
23-10-11, 17:33
En jij denk dat je dat bent?

Spul?

Het zijn er nog zo'n goeie 5000. Daaronder zijn er een aantal mensen bij die aanslagen hebben gepleegd, hoeveel dat er normaliter kunnen zijn - zou af moeten hangen van het aantal aanslagen dat er in 50 jaar is gepleegd. Maar ze zitten er vaak al jaren zonder dat er een proces is geweest.

Verder zijn er ook mensen bij die zijn opgepakt - puur op verdenking, maar die vaak ook ondanks al de vele jaren detentie, nooit of te nimmer een proces hebben gehad. Dat schijnen er nogal wat te zijn en het is totaal tegen internationaal aanvaardbare rechtsprincipes in, maar dat zal de democratie Israël worst wezen.

Verder zijn er ook nogal wat stenengooiertjes bij. Tor voor enige jaren geleden werden die door militairen met grote stenen hun armen gebroken. Maar toen de beelden daarvan de wereld rondgingen is men daarmee maar gestopt. Ook zo lastig dat soort publiciteit. Nu worden die stenengooiertjes - hoe klein ze ook nog zijn - na aanhouding bij volwassenen in overvolle gevangenissen gestopt en daar gehouden todat in ieder geval hun schooljaar naar de knoppen is. Ook allemaal tegen internationale rechtsregels in, maar daar liggen ze in Israël niet wakker van. Nou ja, de Palestijnen daargelaten dan.

Zo ongeveer ziet er dat spul van je uit. :blowen:

Nee allerminst,tikje sarcasme is aan jou niet besteed.

De rest ga ik mee verder in verdiepen.

Kortman
23-10-11, 21:12
Gezien de periode dat Israël de Palestijnse gebieden bezet en terroriseert, het aantal slachtoffers onder de Palestijnse bevolking meer dan 3 keer hoger licht dan andersom, de onmenselijke behandeling van de Palestijnen in de staat Israël zelf, valt mij dat allemaal nog heel veel mee. En als ik je lijstje goed begrijp is het allemaal nog meer dan 20 jaar geleden ook.

Dus die 5000- minus de stenengooiertjes - kunnen beslist in de verste verte niet allemaal aanslagplegers zijn.

Maar 14 september 1982, was die moordpartij in Libanon een aanslag door Palestijnen? Op hen zelf, en met die 700 doden die je aangeeft? Die hadden allemaal bomgordeltjes om zeker. :schreeuw:

ik bodal aan het lijstje tot opheden te vervolgen.
Maar de ellenlange lijst van aanslagen kon niet op deze pagina !!

Probeer alsnog even een gedeelte te plaatsen voordat (ik er weer uitgelazerdwordt omdat de pagina te lang is:
[bewerken] 2007
29 januari - Voor het eerst wordt er een Palestijnse zelfmoordaanslag uitgevoerd in de Zuid-Israëlische badplaats Eilat; vier personen waaronder de dader komen daarbij om het leven.
12 februari - 79 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
14 februari - Bij een aanslag op een bus in het zuidoosten van Iran, in de stad Zahedan, komen 18 mensen om het leven. De soennitische extremistische groepering Joendallah (soldaten van God) heeft de aanslag opgeëist.
17 februari - Bij een zelfmoordaanslag in een rechtszaal in Quetta, Pakistan vallen 16 doden en 24 gewonden. Quetta is de hoofdstad van de provincie Beloetsjistan, welke grenst aan Afghanistan en Iran, en is de laatste jaren herhaaldelijk het toneel van tribaal geweld en aanslagen door de Taliban.
18 februari - 63 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 februari - Bij een aanslag op een trein in het noorden van India, komen 68 mensen om, tijdens de daarop volgende brand. De slachtoffers waren overwegend Pakistanen. De dader was een Pakistaanse extremist die de aanslag pleegde op de "Vriendschaps Express" in een poging de relatie tussen India en Pakistan te beschadigen.
19 februari - Het zuiden van Thailand onderging het zwaarste geweld ooit sinds het bestaan van de staat. Er vonden 28 bomaanslagen, 9 moorden en een serie brandstichtingen plaats. De daders zijn waarschijnlijk extremistische islamisten die het overwegend islamitische zuiden willen afscheiden van het goeddeels boeddhistische Thailand.
6 maart - 114 doden door aanslagen in Hilla, Irak.
27 maart - In Tel Afar, Irak komen 152 mensen om het leven nadat twee vrachtwagens tot ontploffing werden gebracht.
11 april - Bij een aanslag in de Algerijnse hoofdstad, Algiers, komen meer dan 30 mensen om het leven. Al-Qaida heeft de aanslag opgeëist. Het is nog niet duidelijk waarom de aanslag is gepleegd.
9 mei - 19 doden bij een aanslag in Arbil, Irak.
15 mei - 45 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 mei - 16 doden bij een aanslag op een moskee in Haiderabad (stad), India.
20 mei - 10 doden door een aanslag in de Afghaanse provincie Paktia.
22 mei - 25 doden door een aanslag in Bagdad, Irak.
23 mei - 2 doden bij een aanslag in Afghanistan, waaronder een Finse soldaat.
24 mei - 27 doden door een aanslag in Fallujah, Irak.
mei 2007 - 2 doden in de Israëlische stad, Sderot door Qassam-raketten vanuit Gazastrook.
19 juni - 75 doden en 203 gewonden in Bagdad, Irak.
14 augustus - Grootste aanslag in Irak sinds de oorlog begon in 2003. In de stad Qahtaniya werden meerdere tankwagens opgeblazen. Er vielen 796 doden. Ongeveer 1300 mensen raakten gewond.
25 augustus - 44 doden door aanslagen in Haiderabad (stad), India.
4 september - 21 doden door twee bommen in Rawalpindi, Pakistan.
18 oktober - Bij de grootste aanslag in de Pakistaanse geschiedenis vielen 136 doden en ongeveer 450 gewonden. Toen de ex-premier Benazir Bhutto terugkeerde naar Karachi, Pakistan vonden er twee grote explosies plaats. Bhutto zelf bleef ongedeerd.
27 december - Benazir Bhutto komt op 54-jarige leeftijd alsnog door een zelfmoordaanslag om het leven nadat ze een verkiezingstoespraak had gehouden op een politieke bijeenkomst van de Pakistan Peoples Party in Rawalpindi.

[bewerken] 2008
6 maart - Bij een aanslag op de Merkaz HaRav Yeshiva in Jeruzalem worden 8 Joodse studenten tijdens hun godsdienststudie vermoord door Alaa Abu Dhein.
26 november - Reeks gelijktijdige aanslagen in Bombay (Mumbai), India.

[bewerken] 2009
25 december - Op Northwest Airlines-vlucht 253 van Amsterdam naar Detroit wordt een terroristische aanslag gepleegd met een pakketje PETN(80 gram) door Umar Farouk Abdulmutallab. Het pakketje moest tot ontploffing worden gebracht met een spuit chemicaliën. De aanslag mislukte, slechts 3 mensen inclusief de terrorist liepen brandwonden op.

[bewerken] 2010
8 januari - In de Angolese exclave Cabinda wordt een aanslag op het Togolees voetbalelftal gepleegd door rebellen van de Angolese afscheidingsbeweging FLEC. Bij de grens met Congo-Brazzaville nemen rebellen de spelersbus van Togo onder vuur. Eén persoon wordt gedood en negen raken gewond.
29 maart - In de metro van de Russische hoofdstad Moskou blazen twee vrouwen zichzelf op met een bomgordel. Er vallen 40 doden en meer dan 100 gewonden.

[bewerken] 2011
24 januari - Bij een bomaanslag op de luchthaven Domodedovo van de Russische hoofdstad Moskou vallen zeker 36 doden en 50 gewonden. De Tsjetsjeense rebellenleider Oemarov eist de verantwoordelijkheid op, en dreigt met meer aanslagen wanneer Tsjetsjenië geen onafhankelijkheid krijgt.
11 april - Een bomaanslag in station Oktyabrskaya van het metronet van de Wit-Russische hoofdstad Minsk kost aan minstens twaalf mensen het leven; er zijn zeker 200 gewonden.
22 juli - De Noorse rechts-radicale islamcriticus Anders Behring Breivik pleegt twee aanslagen door nabij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo een autobom te doen ontploffen en vervolgens in een sociaal-democratisch jeugdkamp op het eiland Utøya meer dan zestig jongeren dood te schieten

Kortman
23-10-11, 21:14
ik bodal aan het lijstje tot opheden te vervolgen.
Maar de ellenlange lijst van aanslagen kon niet op deze pagina !!

Probeer alsnog even een gedeelte te plaatsen voordat (ik er weer uitgelazerdwordt omdat de pagina te lang is:
[bewerken] 2007
29 januari - Voor het eerst wordt er een Palestijnse zelfmoordaanslag uitgevoerd in de Zuid-Israëlische badplaats Eilat; vier personen waaronder de dader komen daarbij om het leven.
12 februari - 79 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
14 februari - Bij een aanslag op een bus in het zuidoosten van Iran, in de stad Zahedan, komen 18 mensen om het leven. De soennitische extremistische groepering Joendallah (soldaten van God) heeft de aanslag opgeëist.
17 februari - Bij een zelfmoordaanslag in een rechtszaal in Quetta, Pakistan vallen 16 doden en 24 gewonden. Quetta is de hoofdstad van de provincie Beloetsjistan, welke grenst aan Afghanistan en Iran, en is de laatste jaren herhaaldelijk het toneel van tribaal geweld en aanslagen door de Taliban.
18 februari - 63 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 februari - Bij een aanslag op een trein in het noorden van India, komen 68 mensen om, tijdens de daarop volgende brand. De slachtoffers waren overwegend Pakistanen. De dader was een Pakistaanse extremist die de aanslag pleegde op de "Vriendschaps Express" in een poging de relatie tussen India en Pakistan te beschadigen.
19 februari - Het zuiden van Thailand onderging het zwaarste geweld ooit sinds het bestaan van de staat. Er vonden 28 bomaanslagen, 9 moorden en een serie brandstichtingen plaats. De daders zijn waarschijnlijk extremistische islamisten die het overwegend islamitische zuiden willen afscheiden van het goeddeels boeddhistische Thailand.
6 maart - 114 doden door aanslagen in Hilla, Irak.
27 maart - In Tel Afar, Irak komen 152 mensen om het leven nadat twee vrachtwagens tot ontploffing werden gebracht.
11 april - Bij een aanslag in de Algerijnse hoofdstad, Algiers, komen meer dan 30 mensen om het leven. Al-Qaida heeft de aanslag opgeëist. Het is nog niet duidelijk waarom de aanslag is gepleegd.
9 mei - 19 doden bij een aanslag in Arbil, Irak.
15 mei - 45 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 mei - 16 doden bij een aanslag op een moskee in Haiderabad (stad), India.
20 mei - 10 doden door een aanslag in de Afghaanse provincie Paktia.
22 mei - 25 doden door een aanslag in Bagdad, Irak.
23 mei - 2 doden bij een aanslag in Afghanistan, waaronder een Finse soldaat.
24 mei - 27 doden door een aanslag in Fallujah, Irak.
mei 2007 - 2 doden in de Israëlische stad, Sderot door Qassam-raketten vanuit Gazastrook.
19 juni - 75 doden en 203 gewonden in Bagdad, Irak.
14 augustus - Grootste aanslag in Irak sinds de oorlog begon in 2003. In de stad Qahtaniya werden meerdere tankwagens opgeblazen. Er vielen 796 doden. Ongeveer 1300 mensen raakten gewond.
25 augustus - 44 doden door aanslagen in Haiderabad (stad), India.
4 september - 21 doden door twee bommen in Rawalpindi, Pakistan.
18 oktober - Bij de grootste aanslag in de Pakistaanse geschiedenis vielen 136 doden en ongeveer 450 gewonden. Toen de ex-premier Benazir Bhutto terugkeerde naar Karachi, Pakistan vonden er twee grote explosies plaats. Bhutto zelf bleef ongedeerd.
27 december - Benazir Bhutto komt op 54-jarige leeftijd alsnog door een zelfmoordaanslag om het leven nadat ze een verkiezingstoespraak had gehouden op een politieke bijeenkomst van de Pakistan Peoples Party in Rawalpindi.

[bewerken] 2008
6 maart - Bij een aanslag op de Merkaz HaRav Yeshiva in Jeruzalem worden 8 Joodse studenten tijdens hun godsdienststudie vermoord door Alaa Abu Dhein.
26 november - Reeks gelijktijdige aanslagen in Bombay (Mumbai), India.

[bewerken] 2009
25 december - Op Northwest Airlines-vlucht 253 van Amsterdam naar Detroit wordt een terroristische aanslag gepleegd met een pakketje PETN(80 gram) door Umar Farouk Abdulmutallab. Het pakketje moest tot ontploffing worden gebracht met een spuit chemicaliën. De aanslag mislukte, slechts 3 mensen inclusief de terrorist liepen brandwonden op.

[bewerken] 2010
8 januari - In de Angolese exclave Cabinda wordt een aanslag op het Togolees voetbalelftal gepleegd door rebellen van de Angolese afscheidingsbeweging FLEC. Bij de grens met Congo-Brazzaville nemen rebellen de spelersbus van Togo onder vuur. Eén persoon wordt gedood en negen raken gewond.
29 maart - In de metro van de Russische hoofdstad Moskou blazen twee vrouwen zichzelf op met een bomgordel. Er vallen 40 doden en meer dan 100 gewonden.

[bewerken] 2011
24 januari - Bij een bomaanslag op de luchthaven Domodedovo van de Russische hoofdstad Moskou vallen zeker 36 doden en 50 gewonden. De Tsjetsjeense rebellenleider Oemarov eist de verantwoordelijkheid op, en dreigt met meer aanslagen wanneer Tsjetsjenië geen onafhankelijkheid krijgt.
11 april - Een bomaanslag in station Oktyabrskaya van het metronet van de Wit-Russische hoofdstad Minsk kost aan minstens twaalf mensen het leven; er zijn zeker 200 gewonden.
22 juli - De Noorse rechts-radicale islamcriticus Anders Behring Breivik pleegt twee aanslagen door nabij regeringsgebouwen in de Noorse hoofdstad Oslo een autobom te doen ontploffen en vervolgens in een sociaal-democratisch jeugdkamp op het eiland Utøya meer dan zestig jongeren dood te schieten

p.s zal ook nog ff de aanslagen opzoeken van 1990 tot2007 .

Kortman
23-10-11, 21:21
p.s zal ook nog ff de aanslagen opzoeken van 1990 tot2007 .
1990-1999
1991, 3 november - doodseskaders van de Peruaanse regering vermoorden vijftien personen.
1992, 16 juli - een bomaanslag uitgevoerd door het Lichtend Pad in Lima doodt achttien mensen.
1993, De eerste bomaanslag op het World Trade Center in New York, waarschijnlijk door Al Qaida.
1994, 6 april - acht doden bij aanslag met een autobom door Hamas in de Israëlische stad Afula.
1994, 13 april - zelfmoordaanslag door Hamas kost aan vijf mensen het leven in de stad Hadera.
1994, 18 juli - Bomaanslag op het AMIA-gebouw, 85 mensen waarvan het merendeel Joden verliezen het leven bij een bomaanslag op een Joods cultureel centrum in Argentinië.
1994, 19 oktober - 22 doden bij een zelfmoordaanslag van Hamas op een bus in Tel Aviv.
1995, februari - zelfmoordaanslagen op twee bussen in Jeruzalem met als resultaat 45 doden.
1995, 20 maart - zenuwgas in Metro van Tokio.
1995, 19 april - Bomaanslag op een federaal overheidsgebouw in Oklahoma City (VS). Bij de aanslag kwamen 168 mensen om het leven. De aanslag werd gepleegd door de Amerikaan Timothy McVeigh.
1995, 25 juli - Een bomaanslag op station Saint-Michel - Notre-Dame (RER Parijs) uitgevoerd door de islamitische GIA onder leiding van Khaled Kelkal eist acht mensenlevens en ruim 60 gewonden.
1995, 17 augustus - 17 gewonden bij een bomaanslag bij de Arc de Triomphe, Parijs.
1995, 6 oktober - Bomaanslag op het Parijse metrostation Blanche met 13 gewonden.
1995, Bomaanslag tegen Amerikaans legerpersoneel in Dharaan (Saoedi-Arabië).
1996, februari - 47 Israëliërs komen om bij drie zelfmoordaanslagen ter vergelding van de dood van Yehiyeh Ayyash, de belangrijkste bommenmaker van Hamas.
1996, augustus - Het Revolutionair Volksleger (EPR) pleegt aanslagen in drie staten van Mexico en Mexico-Stad, waarbij achttien doden vallen.
1996-1997 - Leden van de Revolutionaire Beweging Túpac Amaru gijzelen honderden personen in de Japanse ambassade in Lima. Eenentwintig mensen verliezen het leven, waaronder alle gijzelnemers.
1997, 17 november - Luxor aanslag waarbij 71 mensen omkomen, voornamelijk Europese en Japanse toeristen.
1998, 7 augustus - Bomaanslagen op de ambassades van de Verenigde Staten in Dar es Salaam (Tanzania), en Nairobi (Kenia). Hierbij komen 224 mensen om, raken meer dan 4500 raken gewond. Aanslag gepleegd door Al Qaida.
1998, augustus - 21 gewonden bij bomexplosie Tel Aviv waaronder een baby en een zwangere vrouw.
1998, oktober - Doden bij Hamas-aanslag in de Gazastrook. Aanslag was gericht tegen een schoolbus met joodse scholieren.
1998, november - Autobom ontploft in Jeruzalem waarbij twee doden vallen en 21 gewonden.
1998, september - Flatgebouwen werden opgeblazen in Rusland bij bomaanslagen in Moskou en Volgodonsk volgens de autoriteiten gepleegd door Tsjetsjenen. Hierbij kwamen honderden mensen om, en het betekende de start van de tweede Tsjetsjeense oorlog.
1998, november - 18 gewonden in de Israëlische badplaats Netanya door een staafbom in een vuilnisbak die voor een bank ontplofte.

[bewerken] 2000
12 oktober - Zelfmoordaanslag op het Amerikaanse gevechtsschip USS Cole door Al Qaida.
november - Zware bomaanslag op een bus in de noordelijke plaats Hadera waarbij twee Israëli's omkomen.

[bewerken] 2001
5 februari - Bij een bomaanslag in het Moskouse metrostation Byelorusskaya worden 15 mensen verwond.
1 juni - zelfmoordaanslag in een rij voor een discotheek in het oude Dolfinarium van Tel Aviv doodt 21 mensen. De Hamas eiste verantwoordelijkheid op. Zie: Bomaanslag op de Dolfinarium-discotheek in Tel Aviv
9 augustus - een lid van Hamas blaast zichzelf op in een pizzarestaurant in Jeruzalem: vijftien doden. Zie: Terroristische aanslag in het Sbarro-pizzarestaurant van Jeruzalem
11 september - Terroristische aanvallen op de Twin Towers in New York, en het Pentagon bij Washington D.C.. Bijna 3000 mensen verliezen het leven. Zie: Terroristische aanslagen op 11 september 2001
17 oktober - Terroristen van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina vermoorden in Jeruzalem de Israëlische minister van Toerisme Rechavam Ze’evi.
Een autobom ontploft bij een overheidsgebouw in Srinagar (Kasjmir, India) waarbij 35 burgers worden gedood en 40 gewond raken.
1 december - Op de Ben-Yehudastraat in Jeruzalem blaast de Hamas 11 mensen op.
2 december - In bus 16 in Haifa (Israël) worden door de Hamas 15 mensen vermoord.
13 december - Pakistaanse terroristen vallen het Indiase parlement aan.
Richard Reid, een tot de islam bekeerde Brit, probeert tijdens American Airlines-vlucht 63 het vliegtuig met een bom in zijn schoen op te blazen. Voordat hij deze bom kan laten afgaan wordt hij echter overmeesterd door de passagiers en het vliegtuigpersoneel.

[bewerken] 2002
27 maart - 29 mensen komen bij een zelfmoordaanslag in een hotel in Netanya.
12 oktober - Aanslag in een toeristische discotheek op het Indonesische eiland Bali met ruim 200 slachtoffers.
23 oktober - Tsjetsjeense terroristen gijzelen bezoekers tijdens een toneelvoorstelling in Moskou. 120 gegijzelden en 40 terroristen komen om tijdens de reddingsactie 3 dagen later.
18 november - Hamas-leden openen het vuur op joodse kolonisten waarbij 12 doden vallen.
21 november - In het Israëlische plaatsje Kiryat Menahem een aanslag op een stadsbus, vol met schoolkinderen en studenten, waarbij 14 doden vallen.
28 november - Arabische terroristen blazen een auto op voor een Israëlisch toeristenhotel in de Keniaanse stad Mombassa. Hierbij vallen 18 doden.
Bomaanslag op de El-Ghriba synagoge in Djerba (Tunesië), waarbij onder meer Duitse toeristen om het leven komen.

[bewerken] 2003
5 januari - Centraal busstation, Tel Aviv, Israël
12 mei - Reeks bomaanslagen (door hoogstwaarschijnlijk leden van Al-Qaida) op door buitenlanders bewoonde appartementencomplexen in de Saoedische hoofdstad Riyad, waarbij 35 mensen omkomen (inclusief de terroristen).
16 mei - Aanslagen in Casablanca, 16 mei 2003 - Casablanca, Marokko
19 augustus - Lijn 2, Jeruzalem, Israël
In augustus-september - 39 doden bij drie zelfmoordaanslagen door Hamas in Israël
4 oktober - Terroristische aanslag in het Maxim-restaurant van Haifa, Israël. Eenentwintig Israëliërs - joden en Arabieren - worden gedood en 51 worden verwond.

[bewerken] 2004
14 januari - Vier doden door een zelfmoordaanslag bij de grens tussen Israël en de Gazastrook. Het was de eerste keer dat in de Gazastrook een vrouw in naam van de Hamas een zelfmoordaanslag pleegde.
29 januari - Zeker tien doden door een zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem.
6 februari - Een bom in de metro van Moskou, vermoedelijk geplaatst door Tsjetsjenen, doodt 41 mensen.
27 februari - Bij een bomaanslag door Abu Sayyaf op een veerboot in de Filipijnen worden 116 burgers gedood.
februari - Een bomaanslag tijdens een optocht van Sjiitische moslims in Pakistan doden 43 mensen en verwonden er 160.
9 maart - Bomaanslag op een restaurant in Istanbul (Turkije).
11 maart - Aanslagen op forensentreinen, Madrid. 191 mensen vermoord en 1400 verwond.
14 maart - Twee jonge zelfmoordterroristen brengen tien mensen om bij een aanslag in de haven van het Israëlische plaatsje Ashdod.
29 mei - Islamitische militanten doden 22 mensen bij een oliecompex in Saoedi-Arabië.
21 april - Een bomaanslag op een veiligheidsgebouw in Riyad (Saoedi-Arabië) doodt 5 mensen.
24 augustus - Twee Russische vliegtuigen storten neer door bommen van Tsjetsjeense oorsprong.
24 augustus - Er vallen 90 doden door springstofexplosies op twee Russische passagierstreinen in het zuidwesten van Rusland.
31 augustus - Een bomexplosie bij de ingang van een metrostation in noord Moskou, veroorzaakt door (waarschijnlijk) een Tsjetsjeense zelfmoordenaar, doodt 10 mensen en verwondt 33 mensen.
Op 1 september worden schoolkinderen en leraren in Beslan gegijzeld door (waarschijnlijk) Tsjetsjeense terroristen. De gijzeling eindigt op 3 september in een ongeplande aanval van Russische militairen, waarbij 335 doden vallen.
9 september - Islamitische terroristen plegen een bomaanslag op de Australische ambassade in Jakarta (Indonesië), waarbij 8 mensen omkomen.
7 oktober - Drie autobommen ontploffen in steden gelegen de Sinaï schiereiland. Hierbij komen meer dan 34 mensen om en raken er 114 gewond, velen van hen Israëli's en andere buitenlandse toeristen.
2 november - Moord op Theo van Gogh door Mohammed Bouyeri
15 november - Twee bomaanslagen in Istanboel tegen synagoges, waarbij 24 mensen omkomen.
20 november - Twee bomaanslagen tegen een bank en het Britse consulaat in Istanbul, waarbij 33 doden vallen.
6 december - Terroristen, vermoedelijk gelinkt aan Al Qaida, vallen het Amerikaanse consulaat in Djedda (Saoedi-Arabië) aan; hierbij worden vijf lokale employees gedood.
12 december - Bomaanslag door islamitische terroristen op een kerstmarkt in General Santos (Filipijnen), waarbij 15 mensen omkomen.
Aanslagen in onder andere Istanboel, Saoedi-Arabië, Marokko, Tunesië, Tsjetsjenië en andere, meest islamitische, landen.

[
12 februari - 79 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
14 februari - Bij een aanslag op een bus in het zuidoosten van Iran, in de stad Zahedan, komen 18 mensen om het leven. De soennitische extremistische groepering Joendallah (soldaten van God) heeft de aanslag opgeëist.
17 februari - Bij een zelfmoordaanslag in een rechtszaal in Quetta, Pakistan vallen 16 doden en 24 gewonden. Quetta is de hoofdstad van de provincie Beloetsjistan, welke grenst aan Afghanistan en Iran, en is de laatste jaren herhaaldelijk het toneel van tribaal geweld en aanslagen door de Taliban.
18 februari - 63 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 februari - Bij een aanslag op een trein in het noorden van India, komen 68 mensen om, tijdens de daarop volgende brand. De slachtoffers waren overwegend Pakistanen. De dader was een Pakistaanse extremist die de aanslag pleegde op de "Vriendschaps Express" in een poging de relatie tussen India en Pakistan te beschadigen.
19 februari - Het zuiden van Thailand onderging het zwaarste geweld ooit sinds het bestaan van de staat. Er vonden 28 bomaanslagen, 9 moorden en een serie brandstichtingen plaats. De daders zijn waarschijnlijk extremistische islamisten die het overwegend islamitische zuiden willen afscheiden van het goeddeels boeddhistische Thailand.
6 maart - 114 doden door aanslagen in Hilla, Irak.
27 maart - In Tel Afar, Irak komen 152 mensen om het leven nadat twee vrachtwagens tot ontploffing werden gebracht.
11 april - Bij een aanslag in de Algerijnse hoofdstad, Algiers, komen meer dan 30 mensen om het leven. Al-Qaida heeft de aanslag opgeëist. Het is nog niet duidelijk waarom de aanslag is gepleegd.
9 mei - 19 doden bij een aanslag in Arbil, Irak.
15 mei - 45 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
19 mei - 16 doden bij een aanslag op een moskee in Haiderabad (stad), India.
20 mei - 10 doden door een aanslag in de Afghaanse provincie Paktia.
22 mei - 25 doden door een aanslag in Bagdad, Irak.
23 mei - 2 doden bij een aanslag in Afghanistan, waaronder een Finse soldaat.
24 mei - 27 doden door een aanslag in Fallujah, Irak.
mei 2007 - 2 doden in de Israëlische stad, Sderot door Qassam-raketten vanuit Gazastrook.
19 juni - 75 doden en 203 gewonden in Bagdad, Irak.
14 augustus - Grootste aanslag in Irak sinds de oorlog begon in 2003. In de stad Qahtaniya werden meerdere tankwagens opgeblazen. Er vielen 796 doden. Ongeveer 1300 mensen raakten gewond.
25 augustus - 44 doden door aanslagen in Haiderabad (stad), India.
4 september - 21 doden door twee bommen in Rawalpindi, Pakistan.
18 oktober - Bij de grootste aanslag in de Pakistaanse geschiedenis vielen 136 doden en ongeveer 450 gewonden. Toen de ex-premier Benazir Bhutto terugkeerde naar Karachi, Pakistan vonden er twee grote explosies plaats. Bhutto zelf bleef ongedeerd.
27 december - Benazir Bhutto komt op 54-jarige leeftijd alsnog door een zelfmoordaanslag om het leven nadat ze een verkiezingstoespraak had gehouden op een politieke bijeenkomst van de Pakistan Peoples Party in Rawalpindi.

[bewerken] 2008
6 maart - Bij een aanslag op de Merkaz HaRav Yeshiva in Jeruzalem worden 8 Joodse studenten tijdens hun godsdienststudie vermoord door Alaa Abu Dhein.

Kortman
23-10-11, 21:23
bewerken] 2005
13 februari - Bij een zelfmoordaanslag bij een grensovergang tussen Israël en Gaza worden negen mensen gedood en vallen er meerdere gewonden. Drie Palestijnse militante groeperingen eisen de aanslag op, waaronder de Al-Aqsa Martelarenbrigade.
25 februari - Buiten een nachtclub in de buurt van het strand van Tel Aviv blaast een Palestijnse terrorist zichzelf (en daarmee definitief het staakt-het-vuren) op met 20 pond aan explosieven. Meer dan 4 personen worden gedood en 12 mensen raken gewond.
19 maart - Een autobomexplosie bij een theater in Doha (Qatar) doodt één Brit en verwondt 17 anderen.
7 april - Een terrorist blaast zichzelf op met explosieven op de Khan al Khalili markt in Caïro (Egypte). Hierbij worden 3 buitenlandse toeristen gedood en 17 anderen gewond.
30 april - tijdens twee aanslagen in Caïro wordt een bom tot ontploffing gebracht en een toeristenbegeleider gedood door geweerschoten.
7 juli - Een Palestijnse tiener blaast zichzelf op in een winkelpromenade in de buurt van Netanya (Israël), waarbij 3 Israëli's worden gedood.
7 juli - Bomaanslagen in Londense metro en op Londense bus. 52 mensen worden gedood en 700 verwond.
14 juli - Een Palestijnse raketaanval op Israëlische doelen kost een 22-jarige vrouw het leven. De Al-Aqsa Martelarenbrigade eist de verantwoordelijkheid voor de beschieting op. Het is de eerste dodelijke raketaanval vanuit de Gazastrook sinds Israël en de Palestijnen in februari 2005 een staakt-het-vuren overeenkwamen.
16 juli - Bij een bomaanslag aan de westkust van Turkije wordt een minibus opgeblazen. Vijf mensen worden gedood en 13 verwond, hierbij voornamelijk Britse en Ierse toeristen.
21 juli - Grotendeels mislukte bomaanslagen in Londense metro en op Londense bus. Een persoon wordt verwond.
24 juli: Een Israëlisch echtpaar uit Jeruzalem wordt doodgeschoten in de Gazastrook. Fatah en de Islamitische Jihad eisen verantwoordelijkheid op.
23 juli - Terroristische aanslag in Sharm el-Sheikh. Tenminste 88 personen worden gedood en 111 verwond. De aanslag wordt verhaald op Al Qaida. Zie Terroristische aanslagen in Sharm el-Sheikh van 23 juli 2005.
24 juli - Aan de grens van Israël met de Gazastrook vallen twee doden en vier gewonden als Palestijnse militanten een Israëlische auto beschieten. Eerder die dag was een Palestijnse terrorist opgepakt met een bomgordel die van plan was in Tel Aviv een aanslag te plegen. De incidenten werden gepleegd aan het einde van het bezoek van Amerikaanse minister Condoleezza Rice van Buitenlandse Zaken aan het Midden-Oosten.
2 augustus - Palestijnse terreurbeweging Jihad vuurt raketten af op tienduizenden kolonisten en sympathisanten die nabij de Gazastrook stonden te demonstreren tegen de Israëlische terugtrekking uit dat gebied. Een afzwaaier kwam echter terecht op een Palestijns huis waarbij een Palestijns jongetje werd gedood.
4 augustus - In Istanbul (Turkije) komen twee mensen om het leven en raken zeker vijf mensen gewond bij een exploderende bom, welke verstopt was in een afvalbak. De mensen kwamen allemaal van een huwelijksfeest, en net toen ze in de auto zaten om naar huis te gaan, ontplofte er een bom.
4 augustus - Een extreemrechtse Israëlische deserteur schiet 4 Arabische Israëliërs dood, waaronder de chauffeur in een bus. De Egged-bus, die uit Haifa vertrok, was op dat op moment in de Druzische wijk van de eindbestemming Shefa Amr. De deserteur, Eden Natan-Zada, werd gedood door inzittenden van de bus en omstanders voordat hij nieuwe munitie kon laden.

[bewerken] 2006
22 februari - Bomaanslag beschadigt Gouden Moskee in Samarra, Irak. Er vallen geen doden of gewonden. Dit leidde tot een golf van geweld tussen soennieten en sjiieten.
2 maart - 4 doden, waaronder een Amerikaanse diplomaat, door bomaanslag in Karachi, Pakistan.
7 maart - 15 doden door bomaanslagen in de Hindu stad Benares,India.
14 maart - 86 doden door verschillende executies in Bagdad, Irak.
6 april - 13 doden door aanslag bij Imam Alimoskee in Najaf, Irak.
7 april - 80 doden door aanval op een moskee in Bagdad, Irak.
11 april - 57 soennitische moslims gedood door zelfmoordaanslag tijdens gebed in Karachi, Pakistan.
17 april - 10 doden en 70 gewonden door zelfmoordaanslag van Sami Hammad in Tel Aviv, Israël.
24 april - 23 doden, waaronder 3 buitenlanders en 62 gewonden door bomaanslagen in de Egyptische badplaats Dahab.
14 mei - 32 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
14 juni - 64 doden en 80 gewonden, onder wie veel kinderen, door aanslag op een bus in Kabithigollewa, Sri Lanka.
17 juni - 23 doden door aanslagen in Bagdad, Irak.
25 juni - 4 Russische diplomaten vermoord door Al Qaeda.
1 juli - 62 doden en 114 gewonden door autobom op een markt in de wijk Sadr-stad in Bagdad, Irak
9 juli - 40 soennitische moslims gedood tijdens bloedbad door schutters in Bagdad, Irak.
11 juli - 183 doden en 500 gewonden door zeven bomaanslagen op treinen tijdens de avondspits in Bombay, India.
18 juli - 53 doden door bomaanslagen in Najaf, Irak.
31 juli - Geplande aanslag op treinen in Keulen, Duitsland. Kofferbommen niet ontploft.
3 augustus - 22 doden door bomaanslagen in Afghanistan.
6 augustus - 15 geëxecuteerde tsunami-hulpverleners gevonden in Sri Lanka na hevige gevechten.
8 augustus - 30 doden door bomaanslagen in Bagdad, Irak.
10 augustus - ten minste 35 doden bij zelfmoordaanslag nabij Imam Alimoskee in Najaf, Irak.
10 augustus - Geplande aanslagen op trans-Atlantische vliegtuigen worden verijdeld door de Britse politie.
23 november - Bij aanslagen in Sadr-stad, een grote wijk in Bagdad, Irak, vallen 215 doden.
30 december - Na sinds maart 2006 een bestand in acht genomen te hebben pleegt de Baskische terreurorganisatie ETA een bomaanslag bij het vliegveld van Madrid.
31 december - In de Thaise hoofdstad Bangkok vindt een aantal bomaanslagen plaats waardoor enkele personen om het leven komen. Er zijn aanwijzingen dat zij hebben te maken met de opstand in de drie moslimprovincies in het diepe zuiden van het land.

[bewerken] 2007
29 januari - Voor het eerst wordt er een Palestijnse zelfmoordaanslag uitgevoerd in de Zuid-Israëlische badplaats Eilat; vier personen waaronder de dader komen daarbij om het leven.

t.av KNUPPELTJE zoek zelf maar de aanslagen op welke door PALESTIJNEN zijn gepleegd op Israel , zou te lang bezig om deze vet af te drukken.
VEEL PLEZIER ER MEE

Senor Canardo
24-10-11, 01:17
Onderstaand lijstje (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks) is speciaal voor al die mensen die net als onze kortzichtige Kortman de indruk willen wekken dat het Palestijns-Israelisch conflict pas is ontstaan na het uitroepen van de staat Israel in 1948. En daarmee tegelijkertijd bijna een eeuw aan (voor-)geschiedenis van dit conflict verzwijgen.

Een van die aspecten uit de voorgeschiedenis van het Palestijns-Israelisch conflict - wat nogal eens wordt vergeten en verzwegen door deze dementerende mensen - betreft de terroristische aanslagen uitgevoerd door joodse terroristen met een sterk zionistisch-revisionistische visie zoals die van de leden van de Irgun (http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun).

En dit was lang voordat strijders van Hamas uberhaupt wisten hoe men zelf bommen in elkaar moest knutselen ......>



http://img3.imageshack.us/img3/4779/irgunattacks1.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/3870/irgunattacks2.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9687/irgunattacks3.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/4349/irgunattacks4.jpg

super ick
24-10-11, 07:03
Na al die jaren heb ik je toch feiten bijgebracht of ben je hardleers? Maar goed ik zie het als mijn taak om idioten en debielen van deze wereld te onderwijzen.

Les 1: Er is helaas geen enkel Arabische land die Israel willen vernietigen. Alle Arabische buurlanden hebben helaas te kennen gegeven dat zij Israel willen erkennen.

Les 2: Israel heeft in 56, 67, 1982, 2006 zich schuldig gemaakt aan agressie oorlogen tegen haar buurlanden. Dan heb ik het niet over tientallen aanvallen en terroristische acties.

De Arabieren hebben in 1973 helaas een onsuccesvolle poging gewaagd om Palestina te bevrijden en Israel te ontmantelen. Helaas vruchteloos

Dus bespaar mij jouw cynisme, vooral als het gecombineerd wordt met totale onwetendheid.

Volgens mij vergeet je er nog een paar.
Dat momenteel geen enkel Arabisch land het ziet zitten om Israel te......, hoe noem jij dat netjes, ontmantelen is logisch. Na twee vruchteloze pogingen hebben ze het maar opgegeven.

Dat jij gehersenspoeld bent met allerlei achterlijke propaganda en een zeer eenzijdige blik op de hele materie hebt is mij wel helder.
Van lieden als jij moet de oplossing zeker niet komen. Jij zit zo vol van vooringenomenheid en haat dat je een onderdeel van het probleem bent.

Kortman
24-10-11, 13:52
Onderstaand lijstje (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks) is speciaal voor al die mensen die net als onze kortzichtige Kortman de indruk willen wekken dat het Palestijns-Israelisch conflict pas is ontstaan na het uitroepen van de staat Israel in 1948. En daarmee tegelijkertijd bijna een eeuw aan (voor-)geschiedenis van dit conflict verzwijgen.

Een van die aspecten uit de voorgeschiedenis van het Palestijns-Israelisch conflict - wat nogal eens wordt vergeten en verzwegen door deze dementerende mensen - betreft de terroristische aanslagen uitgevoerd door joodse terroristen met een sterk zionistisch-revisionistische visie zoals die van de leden van de Irgun (http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun).

En dit was lang voordat strijders van Hamas uberhaupt wisten hoe men zelf bommen in elkaar moest knutselen ......>



http://img3.imageshack.us/img3/4779/irgunattacks1.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/3870/irgunattacks2.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9687/irgunattacks3.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/4349/irgunattacks4.jpg

BEDANKT VOOR DE VOOR MIJ AL OVERBEKENDE BIJDRAGE !
Gemaks halve vergeet je nog iets verder te aan in de tijd , je weet wel toen
de Moses uit Egypte daar verzeild raakte b.v en tja hoe zeg dat ook weer toen de Sulthans daar ff kwamen kijken in die tijd kersverse Moslims die ........
verrekte goed waren in het landje pikken en zelfs hun strooptochten voortzetten naar het land aan de Atlantische Oceaan was dat niet Marokko of zo???
En vandaar ff Spanje binnen vielen enz
ach la maar zitten dat is ook niet waar he?
:p

Kortman
24-10-11, 14:03
Volgens mij vergeet je er nog een paar.
Dat momenteel geen enkel Arabisch land het ziet zitten om Israel te......, hoe noem jij dat netjes, ontmantelen is logisch. Na twee vruchteloze pogingen hebben ze het maar opgegeven.

Dat jij gehersenspoeld bent met allerlei achterlijke propaganda en een zeer eenzijdige blik op de hele materie hebt is mij wel helder.
Van lieden als jij moet de oplossing zeker niet komen. Jij zit zo vol van vooringenomenheid en haat dat je een onderdeel van het probleem bent.

Precies wat ik ook al bedoel , die haat krijg je er nooit uit en dat geld net zo goed voor de door haatverziekte Joden.
Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel goed willen.

Kortman
24-10-11, 14:06
Dit bedoel ik dus.

Zoals je ziet geef ik net zo goed de misdaden van de Israeli weer .
Omgekeerd heb ik dat nog niet gezien.
:)

Kortman
24-10-11, 14:14
Onderstaand lijstje (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Irgun_attacks) is speciaal voor al die mensen die net als onze kortzichtige Kortman de indruk willen wekken dat het Palestijns-Israelisch conflict pas is ontstaan na het uitroepen van de staat Israel in 1948. En daarmee tegelijkertijd bijna een eeuw aan (voor-)geschiedenis van dit conflict verzwijgen.

Een van die aspecten uit de voorgeschiedenis van het Palestijns-Israelisch conflict - wat nogal eens wordt vergeten en verzwegen door deze dementerende mensen - betreft de terroristische aanslagen uitgevoerd door joodse terroristen met een sterk zionistisch-revisionistische visie zoals die van de leden van de Irgun (http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun).

En dit was lang voordat strijders van Hamas uberhaupt wisten hoe men zelf bommen in elkaar moest knutselen ......>



http://img3.imageshackig .us/img3/4779/irgunattacks1.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/3870/irgunattacks2.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9687/irgunattacks3.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/4349/irgunattacks4.jpg

Je moet echt met iets nieuws komen de volgende keer hoor en LEES
dan eens goed voordat je met je beschuldigende vingertje gaat wijzen ik ben onpartijdig en sta b.v volkomen achter de achter de schrijver van:
Israel een onherstelbare vergissing.
Lees die eerst maar eens dan weet je meteen waarom.

Eric de Blois
24-10-11, 14:18
Onderstaand lijstje is speciaal voor al die mensen die net als onze kortzichtige Kortman de indruk willen wekken dat het Palestijns-Israelisch conflict pas is ontstaan na het uitroepen van de staat Israel in 1948. En daarmee tegelijkertijd bijna een eeuw aan (voor-)geschiedenis van dit conflict verzwijgen.



Heb je ook nog een lijstje van joden die met bomgordeltjes palestijnse bussen hebben opgeblazen? Of rijden palestijnen niet in bussen (http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2685505/1996/03/12/Den-Oudsten-bouwt-75-autobussen-voor-Westbank-en-Gaza.dhtml)?

http://www.busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/9-7027-34.jpg
Den Oudsten Alliance B91 bus, met gewijzigd front en ramen op verzoek van de 'klant'.


..

Senor Canardo
24-10-11, 14:24
BEDANKT VOOR DE VOOR MIJ AL OVERBEKENDE BIJDRAGE !
Gemaks halve vergeet je nog iets verder te aan in de tijd , je weet wel toen
de Moses uit Egypte daar verzeild raakte b.v en tja hoe zeg dat ook weer toen de Sulthans daar ff kwamen kijken in die tijd kersverse Moslims die ........
verrekte goed waren in het landje pikken en zelfs hun strooptochten voortzetten naar het land aan de Atlantische Oceaan was dat niet Marokko of zo???
En vandaar ff Spanje binnen vielen enz
ach la maar zitten dat is ook niet waar he?
:p

En misschien mag jij dan wel OVERBEKEND zijn met dit soort informatie over terrorisme uit het Midden-Oosten, dat zie ik helaas te weinig - of beter gezegd helemaal niet - terug in jouw reacties. Ik ben daarom van mening dat dit soort informatie niet genoeg doorgedrongen is bij lezers van dit forum. En deze discussie is daar weer erg tekenend voor, waarbij kortzichtige mensen zoals onze Kortmans wel met ellenlange lijstjes kunnen aankomen betreffende Palestijns terrorisme, maar vervolgens als het graf zwijgen over het Zionistisch terrorisme.

Bewust of onbewust wordt dan over het hoofd gezien dat in de aanloop, erna en zelfs tijdens het eenzijdig en illegaal uitroepen van de staat Israel, terreur het voornaamste wapen was van Zionistische terreurorganisaties zoals de Irgun. Dezelfde zionistische terreurorganisaties, die later aan de basis stonden van politieke - en volgens sommigen zelfs democratische - partijen zoals bijvoorbeeld de Likud partij.



Ps. Ik zou graag met onze kortzichtige Kortmans verder willen discussiëren over de Islamitische veroveringen uit de 7e en 8e eeuw, daar ik het een en ander wel over weet te vertellen, maar dan verwijs ik hem dringend doch vriendelijk door naar een gepaste topic hierover.

Senor Canardo
24-10-11, 14:34
Heb je ook nog een lijstje van joden die met bomgordeltjes palestijnse bussen hebben opgeblazen? Of rijden palestijnen niet in bussen (http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2685505/1996/03/12/Den-Oudsten-bouwt-75-autobussen-voor-Westbank-en-Gaza.dhtml)?

http://www.busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/9-7027-34.jpg
Den Oudsten Alliance B91 bus, met gewijzigd front en ramen op verzoek van de 'klant'.


..


Nee, ik heb wel een voorbeeld voor je van Zionistisch terreur van de terreurorganisatie Lehi, die met de goedkeuring van de latere Israelische autoriteiten, de VN onderhandelaar Folke Bernadotte in 1948 hebben vermoord. Simpelweg, omdat deze Zionistische terroristen destijds van mening waren dat bomaanslagen en (massa-) executies de enige middelen waren om VN bemiddeling te saboteren en om hun pas veroverd land te consolideren.

http://www.thepeerage.com/103416_001.jpg
VN onderhandelaar Graaf Folke Bernadotte vermoord door Zionistische terroristen van de Lehi

Senor Canardo
24-10-11, 14:36
Heb je ook nog een lijstje van joden die met bomgordeltjes palestijnse bussen hebben opgeblazen? Of rijden palestijnen niet in bussen (http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2685505/1996/03/12/Den-Oudsten-bouwt-75-autobussen-voor-Westbank-en-Gaza.dhtml)?

http://www.busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/9-7027-34.jpg
Den Oudsten Alliance B91 bus, met gewijzigd front en ramen op verzoek van de 'klant'.


..


Ps. Misschien kunnen we onze Kortmans wel vragen of hij wel een lijstje voor jou en mij kan opstellen met Zionistische terreuraanslagen uit de afgelopen eeuw? Of is dit misschien iets teveel gevraagd van onze Kortmans?

Eric de Blois
24-10-11, 14:42
http://brabosh.files.wordpress.com/2011/10/biss.jpg?w=450&h=350

Dit is ze: Wafa Al Biss 'Heldin van het Palestijnse Verzet' weer in moeders armen.

Zo'n geval mag je met recht een gevaar voor de samenleving noemen. Ze had nooit vrij mogen worden gelaten.


'Helaas de bom werkte niet'

Onbegrijpelijk dat die vrij rond mag lopen. Gewoon een tijdbom.

Eric de Blois
24-10-11, 14:47
Ps. Misschien kunnen we onze Kortmans wel vragen of hij wel een lijstje voor jou en mij kan opstellen met Zionistische terreuraanslagen uit de afgelopen eeuw? Of is dit misschien iets teveel gevraagd van onze Kortmans?

Hoever mag je terug in het verleden om aanslagen van beide kanten te rechtvaardigen?

Senor Canardo
24-10-11, 15:00
Hoever mag je terug in het verleden om aanslagen van beide kanten te rechtvaardigen?

Aangezien we in dit topic discussieren over het Palestijns-Israelisch conflict waarbij initieel de politieke stromingen van modern Zionisme en Arabisch nationalisme met elkaar in botisng kwamen, lijkt mij 1897 wel een relevant startjaar, om vanaf die datum te kijken naar terreur die door beide strijdende partijen als legitiem middel is ingezet bij het bereiken van hun doelstellingen. Denkt onze Eric ook dat 1897 een goed ijkpunt is of verschilt hij daarin van mening met onze Senor Canardo?

Eric de Blois
24-10-11, 15:17
Aangezien we in dit topic discussieren over het Palestijns-Israelisch conflict waarbij initieel de politieke stromingen van modern Zionisme en Arabisch nationalisme met elkaar in botisng kwamen, lijkt mij 1897 wel een relevant startjaar, om vanaf die datum te kijken naar terreur die door beide strijdende partijen als legitiem middel is ingezet bij het bereiken van hun doelstellingen. Denkt onze Eric ook dat 1897 een goed ijkpunt is of verschilt hij daarin van mening met onze Senor Canardo?

Estimado Señor Canardo

Ik denk dat aanslagen van beide kanten op ongewapende burgers nimmer te rechtvaardigen zijn. Vergelding is geen rechtvaardiging voor het plegen van aanslagen. En 1897 is geen ijkpunt. Want misdragingen in het verleden zijn niet in het heden te vergelden. Kinderen hebben geen schuld aan de misdragingen van hun ouders. De daders moeten worden bestraft, niet de landgenoten van die daders.

mee eens?

Saludos desde Chile

Senor Canardo
24-10-11, 16:05
Estimado Señor Canardo

Ik denk dat aanslagen van beide kanten op ongewapende burgers nimmer te rechtvaardigen zijn. Vergelding is geen rechtvaardiging voor het plegen van aanslagen. En 1897 is geen ijkpunt. Want misdragingen in het verleden zijn niet in het heden te vergelden. Kinderen hebben geen schuld aan de misdragingen van hun ouders. De daders moeten worden bestraft, niet de landgenoten van die daders.

mee eens?

Saludos desde Chile

Dat zijn hele nobele woorden van onze Eric de Blois. Woorden die je wellicht vanuit een idyllisch landschap in een ver land als Chili nog enige idealistische waarde kan toekennen, maar in de situatie op de grond in het Midden-Oosten enkel en alleen als naief kunnen worden bestempeld. Bijna net zo naief als de woorden van mensen die net als onze kortzichtige Kortmans op een haast schijnheilige wijze hier in deze discussie lopen te verkondigen dat ze "onpartijdig" zijn wat betreft het conflict tussen Zionisten en Palestijnen.

Want zolang kinderen in Israel zich middels een actieve dienstplicht schuldig blijven maken aan dezelfde oorlogsmisdaden die ook door hun zionistische ouders of misschien zelfs grootouders zijn gepleegd hebben de nobele woorden van Eric de Blois weinig tot geen waarde voor Senor Canardo. Evenmin hebben Eric's woorden waarde zolang collectief straffen een tactiek is wat door beide strijdende partijen veelvuldig wordt toegepast, waarbij Senor Canardo wil benadrukken dat de Zionistische staatsterroristen, de kunst van het collectief straffen beter onder de knie hebben dan menigeen Hamaslid.


Ps. 1897 is het jaar dat Zionisten uit Europa zich actief en geheel op eigen houtje gingen organiseren om een Joods Nationaal Tehuis te bewerkstelligen en wat feitelijk de geboorte betekent van het Modern Zionisme en tevens ook in Senor Canardo's ogen de start van het Midden-Oosten conflict.

Eric de Blois
24-10-11, 17:17
Dat zijn hele nobele woorden van onze Eric de Blois. Woorden die je wellicht vanuit een idyllisch landschap in een ver land als Chili nog enige idealistische waarde kan toekennen, maar in de situatie op de grond in het Midden-Oosten enkel en alleen als naief kunnen worden bestempeld. Bijna net zo naief als de woorden van mensen die net als onze kortzichtige Kortmans op een haast schijnheilige wijze hier in deze discussie lopen te verkondigen dat ze "onpartijdig" zijn wat betreft het conflict tussen Zionisten en Palestijnen.



Ja, het is makkelijk praten vanuit een rustige omgeving. Ik kan niet anders. Maar is wat ik stel onwaar? Ik weet zeker dat veel palestijnen en joden het met mij eens zijn.




Want zolang kinderen in Israel zich middels een actieve dienstplicht schuldig blijven maken aan dezelfde oorlogsmisdaden die ook door hun zionistische ouders of misschien zelfs grootouders zijn gepleegd hebben de nobele woorden van Eric de Blois weinig tot geen waarde voor Senor Canardo. Evenmin hebben Eric's woorden waarde zolang collectief straffen een tactiek is wat door beide strijdende partijen veelvuldig wordt toegepast, waarbij Senor Canardo wil benadrukken dat de Zionistische staatsterroristen, de kunst van het collectief straffen beter onder de knie hebben dan menigeen Hamaslid.



Ik ben ook tegen dienstplicht. Helemaal fout van Israël. Sowiezo ben ik anti-militair. Heel die troep mag van mij worden afgeschaft. Neem een voorbeeld aan Costa Rica, dat geen leger heeft.

Grenzen zoals we die overal op de wereld hebben, zijn toch ooit met geweld tot stand gekomen? En de winnaar is toch altijd en overal de bevrijder?

Ik vind dat de palestijnen ook recht hebben op een eigen staat. Maar waar die grens zou moeten liggen zou ik niet weten. Wie bepaald dat? Het recht van de sterkste?




Ps. 1897 is het jaar dat Zionisten uit Europa zich actief en geheel op eigen houtje gingen organiseren om een Joods Nationaal Tehuis te bewerkstelligen en wat feitelijk de geboorte betekent van het Modern Zionisme en tevens ook in Senor Canardo's ogen de start van het Midden-Oosten conflict.



Waar moeten die joden volgens u naar toe?

Kortman
24-10-11, 20:01
Ps. Misschien kunnen we onze Kortmans wel vragen of hij wel een lijstje voor jou en mij kan opstellen met Zionistische terreuraanslagen uit de afgelopen eeuw? Of is dit misschien iets teveel gevraagd van onze Kortmans?

Op de eerste plaats bedankt voor je verwijzing naar jou Prive Site !
Maar wat ik daar moet zoeken is mij onduidelijk .
Wel heb ik het volgende weten te vinden:

Stop de Bezetting - Wie begon het terrorisme? (http://www.stopdebezetting.com/geschiedenis/wie-begon-het-terrorisme-in-palestina_2.html)

http://bit.ly/GoldstoneReport
Likoed Nederland, Israel Palestijnen, informatie conflict Midden-Oosten (http://www.likud.nl/)
Gaza War - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_War#Other_casualties)

verder heb ik nog het volgende gevonden:
De wereld is volledig geobsedeerd van Israël en de stad Jeruzalem. In diverse Arabische landen worden opstandelingen op soms brute wijze gedood door politie, veiligheidstroepen en militairen. De Verenigde Naties draait bij al deze moordpartijen het hoofd de andere kant op behalve wanneer Israël erbij betrokken is. In maart 2011 had VN-baas Ban Ki-Moon felle kritiek op Israël. Hij eiste een onmiddelijke beëindiging van ‘bezet Palestijns gebied’ en vond dat Jeruzalem moest worden verdeeld. Tijdens een conferentie in Uruguay zei hij: ‘Er moet een manier kunnen worden gevonden waarop Jeruzalem de hoofdstad van twee staten kan worden: Israël en Palestina. De Israëlische ‘bezetting’is moreel en politiek onhoudbaar en moet beëindigd worden. De Palestijnen hebben recht op een onafhankelijke levensvatbare staat.’ Ook sprak hij zijn veroordeling uit over de Israëlische nederzettingenpolitiek en sommeerde hij Israël zorg te dragen voor de verbetering van de economische situatie van de Palestijnen. Ook deze lakei van de Nieuwe Wereld Orde elite, kent net als zijn voorganger Kofi Annan, zijn eigen resoluties niet of weigert daar gevolg aan te geven.

En als laatse hulpmiddel voor je deze tip:
Kijk ff in de , door mij gepubliseerde lijst waar je zoveel kommentaar op hebt !
Mogelijk vind je ook daar nog aanslagen die ISRAEL gepleegd heeft want deze lijst bevat allerlei aanslagen ! dus niet uitsluitend welke de Palestijnen hebben gepleegd t.o.v Israel
Veel sukses met je ,,speurtocht ,, !

:zwaai:

Kortman
24-10-11, 20:15
Dat zijn hele nobele woorden van onze Eric de Blois. Woorden die je wellicht vanuit een idyllisch landschap in een ver land als Chili nog enige idealistische waarde kan toekennen, maar in de situatie op de grond in het Midden-Oosten enkel en alleen als naief kunnen worden bestempeld. Bijna net zo naief als de woorden van mensen die net als onze kortzichtige Kortmans op een haast schijnheilige wijze hier in deze discussie lopen te verkondigen dat ze "onpartijdig" zijn wat betreft het conflict tussen Zionisten en Palestijnen.

Want zolang kinderen in Israel zich middels een actieve dienstplicht schuldig blijven maken aan dezelfde oorlogsmisdaden die ook door hun zionistische ouders of misschien zelfs grootouders zijn gepleegd hebben de nobele woorden van Eric de Blois weinig tot geen waarde voor Senor Canardo. Evenmin hebben Eric's woorden waarde zolang collectief straffen een tactiek is wat door beide strijdende partijen veelvuldig wordt toegepast, waarbij Senor Canardo wil benadrukken dat de Zionistische staatsterroristen, de kunst van het collectief straffen beter onder de knie hebben dan menigeen Hamaslid.


Ps. 1897 is het jaar dat Zionisten uit Europa zich actief en geheel op eigen houtje gingen organiseren om een Joods Nationaal Tehuis te bewerkstelligen en wat feitelijk de geboorte betekent van het Modern Zionisme en tevens ook in Senor Canardo's ogen de start van het Midden-Oosten conflict.

Verder vind ik jou een intens zielig figuurtje dat het een beetje hoog in z,n ,,,bolletje ,,heeft om het volgende te verwijten
aan mijn adres ,ik geef ze om misverstanden te voorkomen nog even weer: (Bijna net zo naief als de woorden van mensen die net als onze kortzichtige Kortmans op een haast schijnheilige wijze hier in deze discussie lopen te verkondigen dat ze "onpartijdig" zijn wat betreft het conflict tussen Zionisten en Palestijnen

Als je in je machteloze haat en woedde , geen normaal verweer hebt ga je anderen beschuldigen zonder daar grond van reden voor te hebben.
Over naifiteit en schijnheiligheid gesproken !
Moet ik blijkbaar nog heel wat van JOU LEREN .
:rolleyes:

knuppeltje
25-10-11, 09:19
KNUPPELTJE zoek zelf maar..

Zie je wel dat het eigenlijk allemaal heel veel meevalt.

Kortman
25-10-11, 13:54
Zie je wel dat het eigenlijk allemaal heel veel meevalt.

Voor jou soort valt dat inderdaad wel mee , je hoeft de zaak (welke dan ook ) alleen maar van Een kant te bekijken !
:vingers:

Stopnaald
25-10-11, 21:53
En ja hoor, het verpiesen is weer begonnen. Geloof mij nou maar, ze komen allebei even ver.

Israël/Palestina is een ver van mijn bed show en dat wil ik best erkennen. Soms vind ik de joden zielig en soms de palestijnen. Imho hebben ze allebei schuld, ze kijven immers allebei. Beide partijen hebben hun helden en hun lafbekken. Tis heel gek, maar je zou bijna denken dat het allemaal mensen zijn.

Ik ben het wel met Kortman eens dat er wel heel erg veel/vaak aandacht voor dit conflict is. Het heeft soms wel iets weg van een obsessie. Net alsof de ummah alleen uit palestijnen bestaat en het joodse volk alleen uit Israël bestaat of zo.

Feitelijk zijn er gewoon veel te veel mensen die baat hebben bij de status quo. Israëlische politici omdat zij zo de aandacht van allerlei interne problemen kunnen afleiden. Palestijnse leiders omdat die hun macht niet willen delen (laat staan kwijtraken). De buurlanden omdat ze eveneens een afleiding zoeken voor binnenlandse problemen. De VS en EU uit strategische overwegingen, dus eigenbelang, hoewel ook daar de desinteresse begint toe te slaan. Rest van de wereld (Rusland, Azië etc) uit desinteresse.

NIEMAND, maar dan ook echt helemaal NIEMAND geeft ook maar 1 enkele lor om de palestijnse vluchtelingen. En dat zijn naast de betreffende buurlanden OOK de prikkers hier, aangezien niemand zich geroepen voelt om de zorg voor een palestijnse vluchteling op zich te nemen.

Kortom: we zijn ALLEMAAL luie, gemakzuchtige en vooral ongeïnteresseerde egoïstische hufters. Mijzelf incluis (alleen ik geef het ruiterlijk toe).

Kortman
25-10-11, 22:21
En ja hoor, het verpiesen is weer begonnen. Geloof mij nou maar, ze komen allebei even ver.

Israël/Palestina is een ver van mijn bed show en dat wil ik best erkennen. Soms vind ik de joden zielig en soms de palestijnen. Imho hebben ze allebei schuld, ze kijven immers allebei. Beide partijen hebben hun helden en hun lafbekken. Tis heel gek, maar je zou bijna denken dat het allemaal mensen zijn.

Ik ben het wel met Kortman eens dat er wel heel erg veel/vaak aandacht voor dit conflict is. Het heeft soms wel iets weg van een obsessie. Net alsof de ummah alleen uit palestijnen bestaat en het joodse volk alleen uit Israël bestaat of zo.

Feitelijk zijn er gewoon veel te veel mensen die baat hebben bij de status quo. Israëlische politici omdat zij zo de aandacht van allerlei interne problemen kunnen afleiden. Palestijnse leiders omdat die hun macht niet willen delen (laat staan kwijtraken). De buurlanden omdat ze eveneens een afleiding zoeken voor binnenlandse problemen. De VS en EU uit strategische overwegingen, dus eigenbelang, hoewel ook daar de desinteresse begint toe te slaan. Rest van de wereld (Rusland, Azië etc) uit desinteresse.

NIEMAND, maar dan ook echt helemaal NIEMAND geeft ook maar 1 enkele lor om de palestijnse vluchtelingen. En dat zijn naast de betreffende buurlanden OOK de prikkers hier, aangezien niemand zich geroepen voelt om de zorg voor een palestijnse vluchteling op zich te nemen.

Kortom: we zijn ALLEMAAL luie, gemakzuchtige en vooral ongeïnteresseerde egoïstische hufters. Mijzelf incluis (alleen ik geef het ruiterlijk toe).

Ben het met je eens , alles draaid maar om een zaak die je niet helaas meer terug kan draaien .
En om de vluchtelingen bekommerd geen mens zich.

knuppeltje
26-10-11, 09:04
Voor jou soort valt dat inderdaad wel mee , je hoeft de zaak (welke dan ook ) alleen maar van Een kant te bekijken !
:vingers:

Ik zie het, de argumenten zijn weer op. En ze stelden al zo weinig voor.

Kortman
26-10-11, 13:19
Ik zie het, de argumenten zijn weer op. En ze stelden al zo weinig voor.

Blijkbaar slaan mijn argumenten toch wel ergens op !
In elk geval op de ,,zeere plek,, anders reageerde je niet zo .
:hihi:

Stopnaald
26-10-11, 14:12
Ben het met je eens , alles draaid maar om een zaak die je niet helaas meer terug kan draaien .

Och, dat weet ik niet hoor. Als je maar bereid bent tot voldoende geweld, dan is alles mogelijk. Je moet het alleen wel willen.

Niet dat dat mijn voorkeur zou hebben, begrijp me goed, maar om nou te zeggen dat iets écht niet meer terug gedraaid kan worden....ik hou niet zo van dat soort definitieve praat. Voor hetzelfde geld breekt daar Ebola uit of zo, raakt dat hele gebied op slag uitgemoord door een ziekte. Moet je eens kijken wat een mogelijkheden er opeens ontstaan....

Ik bekijk het simpelweg vanuit historisch oogpunt. NIETS blijft zoals het is. ALLES is tijdelijk en gaat voorbij. Van het grote Romeinse rijk tot indeed Israël.


En om de vluchtelingen bekommerd geen mens zich.

Zelfs ik niet, maar ik geef het tenminste ruiterlijk toe en probeer geen slaatje uit die mensen te slaan ten behoeve van mijn eigen (politieke) doelstellingen/agenda. En da's meer dan de meeste prikkers hier kunnen zeggen.:student:

super ick
26-10-11, 14:43
Zelfs ik niet, maar ik geef het tenminste ruiterlijk toe en probeer geen slaatje uit die mensen te slaan ten behoeve van mijn eigen (politieke) doelstellingen/agenda. En da's meer dan de meeste prikkers hier kunnen zeggen.:student:

Er heerst hier inderdaad wel een een soort selectieve verontwaardiging op dat gebied.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok. Als je roots in die omgeving hebt kan ik me er nog iets bij voorstellen. Heb je die niet dan moet je toch concluderen dat er conflicten spelen die veel meer slachtoffers eisen, langer duren en qua onrecht niet onder doen.

Isch
26-10-11, 23:15
JE zou, ondanks alles maar je best doen als Palestijnse moeder om je kinderen goed op te voeden.
Komt zo'n slons even vertellen dat ze zich op moeten gaan blazen. BEn je lekker mee.

Je weet niet wat je zelf zou hebben gedaan als je onder diezelfde omstandigheden had geleefd.

Lekker makkelijk om nu je mond open te trekken.

knuppeltje
27-10-11, 08:47
Het hemd is kennelijk nader dan de rok. Als je roots in die omgeving hebt kan ik me er nog iets bij voorstellen. Heb je die niet dan moet je toch concluderen dat er conflicten spelen die veel meer slachtoffers eisen, langer duren en qua onrecht niet onder doen.

Daarom is het ook zo raar dat jij met dit standpunt toch constant in topics over dit onderwerp blijft leuteren.

Geldt uitteraar ook voor andere topics.

ronald
27-10-11, 09:05
Je weet niet wat je zelf zou hebben gedaan als je onder diezelfde omstandigheden had geleefd.

Lekker makkelijk om nu je mond open te trekken.

Onzin. Dat mens kon 1001 andere dingen doen en verkiest de weg van verderf omdat andere gekken haar dat hebben ingepraat en ondanks haar gevangenschap komt ze nog steeds met dezelfde gestoorde boodschap en nu ook nog eens om andere potentiële slachtoffers te maken onder haar eigen kroost?

Isch
27-10-11, 15:06
Onzin. Dat mens kon 1001 andere dingen doen en verkiest de weg van verderf omdat andere gekken haar dat hebben ingepraat en ondanks haar gevangenschap komt ze nog steeds met dezelfde gestoorde boodschap en nu ook nog eens om andere potentiële slachtoffers te maken onder haar eigen kroost?

Misschien zou ze hetzelfde zeggen als jij wanneer ze gewoon in vrede, in Nederland had geleefd.

Ik vind het ook een ongelooflijk domme actie van haar, maar ze staat erachter door haar ideeën die ze heeft gekregen door het leven dat ze daar leidt. Ik hoop dat die kinderen ook andere dingen te horen krijgen. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze de toekomst uitzichtloos vinden en meer zien in haar idee. Moge Allah ze voor dat idee behoeden, AMEN!

super ick
27-10-11, 15:12
Daarom is het ook zo raar dat jij met dit standpunt toch constant in topics over dit onderwerp blijft leuteren.

Geldt uitteraar ook voor andere topics.

Dat komt omdat zo'n beetje ieder topic hier in Palestina-Israel gewauwel verzand.

knuppeltje
28-10-11, 08:50
Dat komt omdat zo'n beetje ieder topic hier in Palestina-Israel gewauwel verzand.

Welnee, het is gewoon een niet te bedwingen behoefte van je.

super ick
28-10-11, 15:09
Welnee, het is gewoon een niet te bedwingen behoefte van je.

Tja als jij beter weet hoe ik in elkaar zit dan ikzelf dan houd het natuurlijk op...