PDA

Bekijk Volledige Versie : Kolonel Khaddafi "gevangen en gewond"



Marsipulami
20-10-11, 12:29
Libische kolonel Khaddafi "gevangen en gewond"

AP do 20/10/2011 - 13:20

De Libische kolonel Moe'ammar al-Khaddafi "is gevangen genomen". Dat zegt Abdel Majid, een woordvoerder van de Nationale Overgangsraad. "Hij is gewond aan beide benen. Khaddafi is weggevoerd met een ziekenwagen." Khaddafi zou zijn gevat in zijn geboortestad Sirte.

Khaddafi was 42 jaar aan de macht en werd eind augustus van de macht verdreven. Hij was sindsdien op de vlucht.

Later meer.

Marsipulami
20-10-11, 12:42
"Mouammar Kadhafi gevat"

20/10/11, 13u22

dm BREAKING NEWS De afgezette Libische machthebber Mouammar al-Kadhafi zou gevangen genomen zijn. Dat meldt de Arabischtalige nieuwszender al-Jazeera onder aanhaling van een woordvoerder van de Nationale Overgangsraad (CNT).

Kadhafi zou bij de gevangenname -vermoedelijk in Sirte, de stad die
vandaag volledig zou zijn gevallen- een schot in het been of zelfs
schoten in beide benen hebben gekregen. Op al-Jazeera alludeerde
Informatieminister Mahmud Shamman op de vangst van Kadhafi, zonder echter diens naam te noemen. Onafhankelijke bevestiging is er nog niet.

Eerder vandaag was gemeld dat de minister van Defensie van het afgezette regime bij de slag om Sirte is gedood. (belga/jv)

Bar
20-10-11, 12:55
Het varken is dood.....

knuppeltje
20-10-11, 13:14
Als hij nog leeft, stuur hem dan maar naar Den Haag.

Slinger
20-10-11, 13:27
Beelden van de arrestatie

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00910/kaddafishot_910586d.jpg

rbn
20-10-11, 14:50
http://static3.hln.be/static/photo/2011/18/16/4/20111020142500/media_xl_4426714.jpg

dit is wel meer dan alleen gewond aan beide benen.. die man is total loss gebeukt..

tanger'73
20-10-11, 15:00
http://static3.hln.be/static/photo/2011/18/16/4/20111020142500/media_xl_4426714.jpg

dit is wel meer dan alleen gewond aan beide benen.. die man is total loss gebeukt..

zijn lot was kennelijk als een bezeten hond ergens in een afgelegen pijpleiding zijn laatste uur onder ogen zien.

Marsipulami
20-10-11, 15:17
http://www.youtube.com/watch?v=g07otrwI4j4

Saul
20-10-11, 15:53
Libische kolonel Khaddafi "gevangen en gewond"

AP do 20/10/2011 - 13:20

De Libische kolonel Moe'ammar al-Khaddafi "is gevangen genomen". Dat zegt Abdel Majid, een woordvoerder van de Nationale Overgangsraad. "Hij is gewond aan beide benen. Khaddafi is weggevoerd met een ziekenwagen." Khaddafi zou zijn gevat in zijn geboortestad Sirte.

Khaddafi was 42 jaar aan de macht en werd eind augustus van de macht verdreven. Hij was sindsdien op de vlucht.

Later meer.

Ja hij was "gevlucht", en wonderbaarlijk genoeg gevonden in Sirte. De reacties van Europese politici is weer tekenend voor hun grenzeloze bloeddorst.

Laat ze Qadhafi fatsoenlijk behandelen, hij is ook maar een oude man.

super ick
20-10-11, 15:55
Ja hij was "gevlucht", en wonderbaarlijk genoeg gevonden in Sirte. De reacties van Europese politici is weer tekenend voor hun grenzeloze bloeddorst.

Laat ze Qadhafi fatsoenlijk behandelen, hij is ook maar een oude man.

NEt zo fatsoenlijk als hij met zijn burgers, die het niet met hem eens waren, omging bedoel je?

Marsipulami
20-10-11, 16:03
http://www.youtube.com/watch?v=TSaOW62tWMY

Saul
20-10-11, 16:13
NEt zo fatsoenlijk als hij met zijn burgers, die het niet met hem eens waren, omging bedoel je?

Ah ja, de bekende rancuneuze polderbenadering van zaken. Moet je nog uitgelegd worden dat je kwaad niet met kwaad moet vergelden? God houdt niet van onrechtplegers, Qadhafi heeft recht op een rechtvaardige behandeling.

super ick
20-10-11, 16:43
Ah ja, de bekende rancuneuze polderbenadering van zaken. Moet je nog uitgelegd worden dat je kwaad niet met kwaad moet vergelden? God houdt niet van onrechtplegers, Qadhafi heeft recht op een rechtvaardige behandeling.

Pak de Koran er nog eens bij:

5:45 En Wij hebben daarin voor hen voorgeschreven: dat een ziel voor een ziel, een oog voor een oog, een neus voor een neus, een oor voor een oor, een tand voor een tand (vergolden wordt), en bij wonden geldt (ook) vergelding ( Qishash). En wie het kwijtscheldt: het is voor hem een uitwissing (van zijn zonden). En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft: zij zijn het die de onrechtvaardigen zijn!

Saul
20-10-11, 16:55
Pak de Koran er nog eens bij:

5:45 En Wij hebben daarin voor hen voorgeschreven: dat een ziel voor een ziel, een oog voor een oog, een neus voor een neus, een oor voor een oor, een tand voor een tand (vergolden wordt), en bij wonden geldt (ook) vergelding ( Qishash). En wie het kwijtscheldt: het is voor hem een uitwissing (van zijn zonden). En wie niet oordeelt met wat Allah neergezonden heeft: zij zijn het die de onrechtvaardigen zijn!

"Hen" zijn de Joden en "daarin" de Thorah. En dan nog heb je geen punt, want er moet altijd een rechter oordelen.

(leen)
20-10-11, 17:39
zijn lot was kennelijk als een bezeten hond ergens in een afgelegen pijpleiding zijn laatste uur onder ogen zien.

Bezeten als een hond was hij al veel langer,
Zijn eigen land zolang terroriseren:traan1:

tanger'73
20-10-11, 18:28
Bezeten als een hond was hij al veel langer,
Zijn eigen land zolang terroriseren:traan1:

Vooropgesteld dat een dergelijke omgang met een stoffelijk overschot natuurlijk niet mijn voorkeur heeft, daar zijn ziel deze voorlopig heeft verlaten. Denk ik dat zijn dood voor een misdadiger van zijn omvang geen verlossing betreft, maar wel na 42 jaar voor anderen.

Kortman
20-10-11, 18:34
Ja hij was "gevlucht", en wonderbaarlijk genoeg gevonden in Sirte. De reacties van Europese politici is weer tekenend voor hun grenzeloze bloeddorst.

Laat ze Qadhafi fatsoenlijk behandelen, hij is ook maar een oude man.

Dat laatse ben ik met je eens !
Van je andere beweringen zou ik graag de BRON vernemen want in je antipatie probeer je als nog de ,,schuld,, in de schoenen van het (Westen) te schuiven, met hun grenzeloze BLOEDDORST
:tik:

(leen)
20-10-11, 18:36
Vooropgesteld dat een dergelijke omgang met een stoffelijk overschot natuurlijk niet mijn voorkeur heeft, daar zijn ziel deze voorlopig heeft verlaten. Denk ik dat zijn dood voor hemzelf geen verlossing betreft, maar wel na 42 jaar voor anderen.

Volgens jou geloof begint zijn lijden nu,tot in het extreme.

Saul
20-10-11, 18:39
Geloof cq. islam erbij halen. Tegen reflexen kun je weinig doen...

tanger'73
20-10-11, 18:42
Volgens jou geloof begint zijn lijden nu,tot in het extreme.

Voor een misdadiger van zijn omvang geloof ik inderdaad dat hij er met de dood niet begenadig vanaf komt. Uiteindelijk zal hij zich voor al die zielen waartegen hij onrecht heeft begaan en nu zelf ook tussen zit verantwoorden.

Kortman
20-10-11, 18:49
Geloof cq. islam erbij halen. Tegen reflexen kun je weinig doen...

En dat zeg jij ?

:engel:

Max Stirner
20-10-11, 20:02
Ja hij was "gevlucht", en wonderbaarlijk genoeg gevonden in Sirte. De reacties van Europese politici is weer tekenend voor hun grenzeloze bloeddorst.

Laat ze Qadhafi fatsoenlijk behandelen, hij is ook maar een oude man.


Vond het ook vrij schaamteloos, werd er nogal misselijk van en vond het zelfs zielig, zal mijn beschaafde Westerse inslag wel zijn.

Ze (en dat zijn niet de 'Westerse politici' natuurlijk ) hebben hem gewoon gelynched in feite.

Tegelijkertijd had ie er natuurlijk wel een heel klein beetje om gevraagd

Marsipulami
20-10-11, 21:44
http://www.youtube.com/watch?v=rCIhLKyi_9M

Marsipulami
20-10-11, 22:02
http://www.youtube.com/watch?v=1CfrbcnHd5Q

super ick
21-10-11, 08:44
Geloof cq. islam erbij halen. Tegen reflexen kun je weinig doen...

Lees jezelf eens terug want volgens mij heb je last van dementie.

Jij begon met: God houdt niet van onrechtplegers.

Wie de daadwerkelijke onrechtpleger is/was daar zijn de meningen in Libie niet meer zo verdeeld over denk ik.