PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharia basis voor nieuwe libië



Wizdom
23-10-11, 17:23
'Sharia basis voor nieuwe Libië'


(Novum/AP) - BENGHAZI - Libië is officieel bevrijd van Moammar Gadhafi. Dat heeft Mustafa Abdul-Jalil, de interimleider van de Nationale Overgangsraad in Libië, zondag gezegd tegen een gehoor van duizenden mensen. Abdul-Jalil zei tevens dat de sharia-wetgeving de 'basis' zal vormen van de nieuwe wetgeving in het land.

"Allah zag toe dat deze revolutie de overwinning behaalde", zei Abdul-Jalil. Hij beloofde dat bestaande wetgeving die in strijd is met de leerstellingen van de islam teniet zal worden gedaan. Nieuwe banken worden opgericht volgens het islamitische bankensysteem, dat het vragen van rente verbiedt, beloofde hij.

Drie dagen na de dood van Gadhafi worden door de toespraak van de interimleider langzaam de contouren van het nieuwe, op islamitische leest geschoeide Libië duidelijk.

Wizdom
23-10-11, 17:26
Libië bevrijd verklaard
Laatste update: 23 oktober 2011 18:06 info Bekijk op de kaart
AMSTERDAM - Libië is zondag officieel bevrijd verklaard door voorzitter van de regerende Nationale Overgangsraad (NTC) Mustafa Abdel Jalil.
Foto: AFP Dat gebeurde de oostelijke havenstad Benghazi, de plek waar de opstand tegen het autoritaire bewind van Muammar Kaddafi in februari begon.

Vanuit heel Libië zijn mensen naar Benghazi gekomen om de bevrijding te vieren. Op live-beelden (stream) van al-Jazeera is een uitgelaten menigte te zien.

''Wij laten de hele wereld weten dat we ons geliefde land hebben bevrijd", sprak de functionaris van de NTC die de ceremonie opende op het belangrijkste plein van Benghazi. "Alle steden, dorpen, heuveltoppen, bergen, woestijnen en de hele lucht."


Toekomst

NTC-voorman Abdel Jalil blikte vooruit op de toekomst van Libië. Een tolerante houding en vergiffenis zijn volgens hem essentieel voor een succesvol verloop van de revolutie. Abdel Jalil riep Libiërs op vertrouwen te hebben in de rechtssystemen en niet het recht in eigen hand te nemen.

De nieuw te vormen constitutie moet volgens Abdel Jalil grotendeels worden gebaseerd op de islamitische sharia.

"Libië heeft zich niets gespaard in de revolutie tegen Kafddafi", zei Jalil, die er aan herinnerde dat de opstand in februari op vreedzame wijze was begonnen met het eisen van "een minimum aan humanitaire rechten" maar eindigde in "extreem geweld".


Tripoli

Ook op het Martelarenplein (voorheen Groene Plein) in de hoofdstad Tripoli wordt de bevrijding gevierd. Voor de camera's van al-Jazeera tonen Libiërs zich opgelucht dat er een einde is gekomen aan het bloedvergieten van de afgelopen maanden. "We konden niet de straat op. We leefden in angst', aldus een jonge vrouw.

De keuze voor Benghazi of Tripoli als plek om de bevrijding bekend te maken is de afgelopen dagen fel bediscussieerd. Benghazi was de residentie van koning Idris I, die in 1969 bij een staatsgreep de macht verloor aan Kaddafi.

Kortman
23-10-11, 20:04
Vind ik ook ,anders houd je deze bevolking niet onder de knoet blijkbaar .
Denk dat de eerste veroordeelden die onder deze ,,moderne nieuwe ,, wet vallen wel de gevangen genomen aanhangers van Khadaffie zullen zijn .

Saul
23-10-11, 20:37
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%"><tbody><tr id="trHeadline"><td class="articleTitle" valign="top">NTC declares 'Liberation of Libya' (http://english.aljazeera.net/news/africa/2011/10/201110235316778897.html)</td> </tr> <tr> <td class="Tmp_hSpace10">
</td> </tr> <tr> <td> Transitional council declares end of hostilities in conflict with Gaddafi, as NTC leader vows polls within eight months.

The National Transitional Council (NTC) has declared the liberation of Libya, eight-months after the uprising against Muammar Gaddafi's 42-year rule began.

Thousands of people in Kish Square in Benghazi, Libya's second city, sang the national anthem and waved flags, both of which date back to the monarchy which Gaddafi overthrew in a 1969 coup.
Mustafa Abdel Jalil, the leader of the NTC, kneeled in prayer after taking the stand in the celebration on Sunday and promised to uphold Islamic law.

"We as a Muslim nation have taken Islamic sharia as the source of legislation, therefore any law that contradicts the principles of Islam is legally nullified," Jalil told the crowd.
The NTC leader thanked the Arab League, the United Nations, and the European Union for supporting the uprising which ended with Gaddafi's death on Thursday.

<table style="width: 33px; border-collapse: collapse; border: #ffffff 0px solid;" align="right" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td>http://english.aljazeera.net/mritems/Images/2011/4/9/20114912537741580_8.jpg (http://blogs.aljazeera.net/liveblog/libya)</td> </tr> </tbody> </table> "All the martyrs, the civilians and the army had waited for this moment. But now they are in the best of places ... eternal heaven," he said, shaking hands with supporters.
"The revolution began as a peaceful one. But it was faced with violence," he told the tens of thousands of Libyans gathered in the city, where fighting against Gaddafi erupted in February.

An NTC official who opened the ceremony, said: "We declare to the whole world that we have liberated our beloved country, with its cities, villages, hill-tops, mountains, deserts and skies."
Abdul Hafiz Ghoga, the council's vice-chairman, said at the ceremony that Libya would uphold all international agreements and treaties.

"The Libyan people, as they establish a state of law, firstly, assure the world of their respect for all Libya's signed agreements according to international standards," Ghoga said.
US President Barack Obama congratulated the people of Libya with what he called a "historic declaration of liberation".
"After four decades of brutal dictatorship and eight months of deadly conflict, the Libyan people can now celebrate their freedom and the beginning of a new era of promise," a statement from Obama said.

'Limited opportunity'
The NTC has said it will now embark on the process of building a democracy and hold the country's first free elections next year.

Libya's new leaders have a "very limited opportunity" to put aside their differences, said Mahmoud Jibril, the country's interim prime minister, as he announced he was stepping down on Saturday.
Jibril said that progress in Libya would require stronger resolution from the NTC's leaders as well as from the six million citizens of the country.

"First," he said, "What kind of resolve the NTC will show in the next few days?
"And the other thing depends mainly on the Libyan people - whether they differentiate between the past and the future."
He added: "I am counting on them to look ahead and remember the kind of agony they went through in the last 42 years."
Jibril said that the first elections for a national constituent assembly would take place "within a period of eight months".

Regional armed groups
The NTC's forces were largely comprised of loosely organised local armed groups that sprang up in towns where citizens wished to see Gaddafi's rule ended. These groups remain armed, and it is unclear what role they expect to play going forward following Abdel Jalil's announcement.

The armed groups in Benghazi and Misrata were particularly influential, with the latter playing a key role in taking Tripoli, the capital, and in capturing Gaddafi from a drainage pipe outside Sirte, his last stronghold. He was later killed (http://english.aljazeera.net/news/africa/2011/10/20111020111520869621.html) before he could be transferred into NTC custody.

The fighters brought Gaddafi's body back to Misrata, where it has been on display for two days in a cold storage container for Libyans to see.

Concerns regarding the manner of Gaddafi's death remain unaddressed, meanwhile, Navi Pillay, the United Nations Human Rights Commissioner, has called for an investigation into the killing, which appeared to be a summary execution.
The questions are not limited to international observers. On Saturday, Waheed Burshan, a member of the NTC, told Al Jazeera that Gaddafi had clearly been captured alive and that there should be an investigation into how he was killed.
"We found that he was alive and then he was dead. And as far as we can tell there was no fight," he said.
"Was there a fight when transporting him to Misrata? We don’t know. But there was definitely a time gap and I am sure an investigation will happen."

'Killed in crossfire'
Burshan’s comments contradicted Prime Minister Jibril's account that Gaddafi was killed in crossfire.
Jibril said on Sunday that a bullet that hit Gaddafi's head may have been fired by one of his own guards during the shootout with government forces.

He said a coroner's medical report showed Gaddafi was already wounded when he was found in a drainage tube.
"He was taken out, put in that truck and on their way to the field hospital they got crossfire on both sides and they didn't know if the bullet in the head was coming from his own security brigades or from the revolutionary people," Jibril told reporters at a business forum in Jordan.

<table style="border-collapse: collapse; width: 33px;" align="right" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody> <tr> <td>http://english.aljazeera.net/mritems/Images/2011/8/31/201183114720273734_8.jpg (http://english.aljazeera.net/indepth/spotlight/libya/)</td> </tr> <tr> <td align="center">Click here for more of Al Jazeera's special coverage (http://english.aljazeera.net/indepth/spotlight/libya/)</td> </tr> </tbody> </table> I have no reason ... to doubt the credibility of that report," he said.
Arguments have also arisen over what to do with Gaddafi's body, as it has not been accorded a swift burial as is required under Islamic law and local tradition. The body is already beginning to decompose, and those viewing it on Saturday were obliged to cover their faces with surgical masks.

Gaddafi's family, currently in exile in Algeria, want his body and that of his son, Mutassim, handed over to members of his tribe.

One of the people waiting to see the former Libyan leader's body in Misrata told Al Jazeera: "He [Gaddafi] ruled us for 42 years. In his life, it was impossible to see him, so we are here to take a look."

Gaddafi, his son Mutassim, and Abu Bakr Younus, his defence minister, were killed on Thursday (http://english.aljazeera.net/news/africa/2011/10/20111020111520869621.html) when NTC forces overran his hometown of Sirte. The fate of Saif al-Islam, another one of Gaddafi's influential sons, remains unknown.
</td></tr></tbody></table>

Saul
23-10-11, 20:42
In Tunesië krijgt hoogstwaarschijnlijk ook een islamistische partij de macht. De verschillende, eerst aangewakkerd door dictators en imperialistische machten, vervagen steeds meer tussen naties in de islamitische wereld.

Turkije onderhoudt steeds nauwere banden met het Midden-Oosten. Visaplichten zijn voor verschillende landen al afschaft en er ontstaat een levendige handel.
Dit gaat de goede kant uit. Ik ben zeer benieuwd naar de uitwerking van een islamitisch economisch systeem. Insha'allah zullen steeds meer landen onder rationeel-islamistisch bestuur komen.

Eric de Blois
23-10-11, 20:48
Abdul-Jalil zei tevens dat de sharia-wetgeving de 'basis' zal vormen van de nieuwe wetgeving in het land.

Wat een haast. De dictator is nog maar net overleden en meteen wil de nieuwe regering de sharia invoeren. Is dat het gewenste resultaat van de arabische lente? Ik dacht dat het vooral om de democratie ging. Kennelijk niet voor iedereen. Dit lijkt een besluit wat niet genomen is door het volk. Is men bang voor de stem van de meerderheid?

Op de vraag of mensen door sharia wetten een beter leven krijgen hoeven we alleen maar te kijken naar landen waar de shariawetten zijn ingevoerd.

Saul
23-10-11, 20:57
Wat een haast. De dictator is nog maar net overleden en meteen wil de nieuwe regering de sharia invoeren. Is dat het gewenste resultaat van de arabische lente? Ik dacht dat het vooral om de democratie ging. Kennelijk niet voor iedereen. Dit lijkt een besluit wat niet genomen is door het volk. Is men bang voor de stem van de meerderheid?

Op de vraag of mensen door sharia wetten een beter leven krijgen hoeven we alleen maar te kijken naar landen waar de shariawetten zijn ingevoerd.

Als een gedresseerd paard voert hij zijn kunstje uit zoals het hem is geleerd: sharia versus democratie riedel eruit gooien. Natuurlijk denkt Eric Ik-Ben-Niet-Zo-Slim de Blois bij Shari'a niets anders dan aan handen afhakken en steniging van overspelige vrouwen.

Toont maar eens goed aan waarom kafiroen 0,0 te zoeken hebben in islamitische politiek.

Ik weet niet of je het weet maar Jibril heeft zojuist verkiezingen aangekondigd. Dat betekent dat het volk gaat kiezen voor goddelijk bestuur.

Oh en for your information: Sharia-gebaseerde politiek heeft ruim 1000 standgehouden. Het is een robuust systeem omdat het een goddelijke oorsprong heeft.
Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat in Europa alleen al ALLE mens-uitgevonden systemen hopeloos ingestort zijn.

Eric de Blois
23-10-11, 21:39
Natuurlijk denkt Eric Ik-Ben-Niet-Zo-Slim de Blois bij Shari'a niets anders dan aan handen afhakken en steniging van overspelige vrouwen.

Interessant. Ik had niet eens aan handen afhakken etc. gedacht, maar uitgerekend jij komt daarmee aanzetten. Saul, jij bent niet mijn woordvoerder, en al helemaal niet iemand die in mijn gedachten kan kijken. Ga in op wat ik schrijf en niet wat ik volgens jou zou denken. Ik ben heel direct en verberg niets. Je kunt gewoon volstaan met antwoord te geven op mijn commentaren.




Toont maar eens goed aan waarom kafiroen 0,0 te zoeken hebben in islamitische politiek.

Ik moet aantonen dat kafir's niets (0,0) te zoeken hebben in de islamitische politiek? Een merkwaardige zin. Als ik dat dus niet kan aantonen houdt dat in dat kafir's dus wél iets te zoeken hebben in islamitische politiek. Dat is namelijk de consequentie van je stelling.

Maar goed, je zult mogelijk bedoelen, dat kafir's moeten aantonen waarom ze iets te zoeken hebben in de islamitische politiek. Wel nu helemaal niets naar mijn opvattiing.

Wat ik doe, is mijn mening geven. Net als veel moslim's hier ook hun mening geven over kafirse politiek. Dat is ook de opzet van een forum: je mening geven.

Jij vindt dat bemoeienis dus. Hoe kijk jij in dat kader dan aan tegen de bemoeienis van moslim's in een kafirpartij als de pvda? Mag dat wel dan?




Ik weet niet of je het weet maar Jibril heeft zojuist verkiezingen aangekondigd. Dat betekent dat het volk gaat kiezen voor goddelijk bestuur.

Ja, dat weet ik, het is een overgangsregering. Maar met de aankondiging is sharia kennelijk een feit. Je kunt dan nog kiezen welk poppetje dat gaat uitvoeren. Dat noem ik weinig democratisch. Neem mij die gedachte niet kwalijk.




Oh en for your information: Sharia-gebaseerde politiek heeft ruim 1000 standgehouden. Het is een robuust systeem omdat het een goddelijke oorsprong heeft. Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat in Europa alleen al ALLE mens-uitgevonden systemen hopeloos ingestort zijn.

goddelijke oorsprong

Godsdienst is ook mensenwerk en kent hoogtepunten en dieptepunten. Verder zie ik wel het begin van het einde aan de graaicultuur in het westen. Dat systeem dat draait op meer graaien dan leveren staat op instorten en kan onmogelijk standhouden. Maar dat betekent in het geheel niet dat de islam daarop het antwoord zou zijn. Kafir's hebben hun eigen ideeën daarover.

robuust systeem

En ja als je het over robuust systeem hebt, geef ik je gelijk. Dat is de eigenschap van een dictatuur. Democratie kan zo'n systeem alleen verzwakken.

Kortman
23-10-11, 21:40
Als een gedresseerd paard voert hij zijn kunstje uit zoals het hem is geleerd: sharia versus democratie riedel eruit gooien. Natuurlijk denkt Eric Ik-Ben-Niet-Zo-Slim de Blois bij Shari'a niets anders dan aan handen afhakken en steniging van overspelige vrouwen.

Toont maar eens goed aan waarom kafiroen 0,0 te zoeken hebben in islamitische politiek.

Ik weet niet of je het weet maar Jibril heeft zojuist verkiezingen aangekondigd. Dat betekent dat het volk gaat kiezen voor goddelijk bestuur.

Oh en for your information: Sharia-gebaseerde politiek heeft ruim 1000 standgehouden. Het is een robuust systeem omdat het een goddelijke oorsprong heeft.
Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat in Europa alleen al ALLE mens-uitgevonden systemen hopeloos ingestort zijn.

Vraag me af hoe je zou reageren als je zusje of dochtertje verkracht wordt tegen haar wil ,en vervolgens gillend en krijsend van angst en pijn haar dood te gemoed gaat!

Hier een van de vele voorbeelden van jou ,,goddelijk,,bestuur die de Sharia wet ff toegepast hebben ,,ter leering en de vermeack van de bevolcking,, zo zou dat in de middeleeuwen geluid hebben.
Somalisch meisje (13) gestenigd na verkrachting


AP


Mogadishu, 3 nov. Een 13-jarig meisje in Somalië is gestenigd nadat zij had aangegeven dat zij was verkracht. Islamitische extremisten veroordeelden de verkrachting als overspeligheid van de kant van het meisje, en besloten dat zij zou worden gedood.

Ongeveer duizend toeschouwers keken op 27 oktober toe hoe Aisha Ibrahim Duhulow werd gedood door een groep van circa vijftig stenen gooiende mannen, zo hebben Amnesty International en Somalische media bericht onder verwijzing naar ooggetuigen.

De steniging vond plaats in Kismayo, de derde stad van Somalië. Kismayo viel in augustus in handen van islamitische extremisten die een rechtssysteem invoerden op basis van de sharia, de islamitische wetgeving.

De steniging was eerder al bekend, maar in eerste instantie was sprake van een 23-jarig slachtoffer. Inmiddels heeft de vader van het omgebrachte meisje tegen Amnesty verklaard dat zijn dochter 13 jaar is. De islamitische extremisten in Kismayo beschuldigden het meisje van overspeligheid nadat zij had verklaard dat drie mannen haar hadden verkracht, aldus Amnesty.

:(

Kortman
23-10-11, 21:50
Dank zij de Sharia heeft ook dit meisje een ,,Goddeljke ,,dood gevonden .

Bron: Azady.nl
Een Koerdisch meisje uit Irak heeft haar drang naar romantiek met de dood moeten bekopen. De tiener, die de naam Du'a Khalil Aswad droeg en zeventien jaar oud was, werd recentelijk gestenigd door een groep van naar schatting duizend man, nadat ze zich had bekeerd tot de Islam.

De jongedame kwam uit een Yezidische omgeving en was verliefd geworden op een Islamitische jongen. In de hoop om met de jongen te kunnen trouwen, vluchtte ze van huis en bekeerde ze zich tot de Islam. Lokale moslimsjeiks wezen haar vervolgens een schuilplaats toe maar na onderhandelingen met haar familie besloot het meisje weer terug naar huis te gaan. Onderweg belandde ze in een hinderlaag van woedende Yezidi-mannen die haar aanvielen en uiteindelijk overgingen tot steniging. Het meisje stierf door een grote steen die op haar gezicht werd gegooid.

Op de website Jebar.info is een filmpje van de brute moord verschenen, waarop onder andere toekijkende politieagenten te zien zijn. Het filmpje is hier te bekijken, maar wordt afgeraden voor mensen met een zwak hart.

Update 20:51
De steniging van de tiener heeft met name in het Midden-Oosten veel losgemaakt, zo blijkt nu. In Mosul, de stad waar de moordpartij plaats vond, zijn er vlak na de steniging 36 Yezidi-mannen geëxecuteerd als vergelding. In Bagdad is een bus opgeblazen met daarin voornamelijk Yezidische en Christelijke mensen. Prins Thahzin Said Ali, de leider van zo'n 1 miljoen Yezidi, heeft zich uitgesproken tegen de moord op het meisje, en eerder deze week hebben diverse vrouwenrechtenorganisaties een demonstratie gevoerd bij het Koerdische parlement in Hawler. Volgens vice-parlementsvoorzitter Kemal Kerkuki zijn er al diverse verdachten opgepakt in verband met de steniging.

verder niks bijzonders te melden.

Saul
23-10-11, 21:53
Vraag me af hoe je zou reageren als je zusje of dochtertje verkracht wordt tegen haar wil ,en vervolgens gillend en krijsend van angst en pijn haar dood te gemoed gaat!

Wel, wel. Nog een die als een geconditioneerd proefdier leugens komt verspreiden. Sinds wanneer zijn artikelen van kafirmedia geldige rechtsbronnen in de islam?

Kom maar terug met bewijs dat daders van verkrachting vrijuit mogen. Het is altijd mijn overtuiging geweest dat verkrachters de doodstraf krijgen namelijk.

Eric de Blois
23-10-11, 22:09
Als een gedresseerd paard voert hij zijn kunstje uit zoals het hem is geleerd: sharia versus democratie riedel eruit gooien. Natuurlijk denkt Eric Ik-Ben-Niet-Zo-Slim de Blois bij Shari'a niets anders dan aan handen afhakken en steniging van overspelige vrouwen.



'hem is geleerd'

Grappig. Je hebt het over aanleren. Geloof is toch aangeleerd? Of zie ik dat verkeerd? Het opdreunen van aangeleerde riedeltjes is bij uitstek één van de kenmerken van het geloof.

Ga zelf na of dat ook op jou van toepassing is.

Kortman
23-10-11, 22:24
:gechoquee
Wel, wel. Nog een die als een geconditioneerd proefdier leugens komt verspreiden. Sinds wanneer zijn artikelen van kafirmedia geldige rechtsbronnen in de islam?

Kom maar terug met bewijs dat daders van verkrachting vrijuit mogen. Het is altijd mijn overtuiging geweest dat verkrachters de doodstraf krijgen namelijk.

Ach zoals gewoonlijk probeer je er gewoon onderuit te komen!
De waarheid liegt er niet om ,maar het zal wel door het verdervelijke kafirmedia komen die de filmpjes in scene hebben gezet en de verkrachters werden daartoe vast en zeker vermomd tot figuranten ,nadat ze door de rechtvaardige Sharia wet veroordeeld waren zeker?

Als je goed kijkt zie je dat het meisje een man is zeker ?

Meisje van 13 jaar gestenigd - YouTube
10 sept 2010 ... 20-04-2009 De wereld is geschokt als een 13-jarig meisje in Somalië gestenigd
wordt nadat ze verkracht is door soldaten. Asho wordt gedood ...
Meisje van 13 jaar gestenigd - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qA9NcOBZ0zI) - 87k

Wil je nog meer (genieten) ?? kan hoor de kafirmedia maakt er goed werk van om het zo realistisch mogelijk over te laten komen.

The Horrors of Islamic Sharia in Pakistan: Taliban Stone Woman Videos - Pakistan Tube - Watch Free Videos Online (http://pktube.onepakistan.com/video/_hzH-wUtu7k/The-Horrors-of-Islamic-Sharia-in-Pakistan-Taliban-Stone-Woman.html)
:gechoquee:gechoquee

mark61
23-10-11, 22:32
Als een gedresseerd paard voert hij zijn kunstje uit zoals het hem is geleerd: sharia versus democratie riedel eruit gooien. Natuurlijk denkt Eric Ik-Ben-Niet-Zo-Slim de Blois bij Shari'a niets anders dan aan handen afhakken en steniging van overspelige vrouwen.

Toont maar eens goed aan waarom kafiroen 0,0 te zoeken hebben in islamitische politiek.

Ik weet niet of je het weet maar Jibril heeft zojuist verkiezingen aangekondigd. Dat betekent dat het volk gaat kiezen voor goddelijk bestuur.

Oh en for your information: Sharia-gebaseerde politiek heeft ruim 1000 standgehouden. Het is een robuust systeem omdat het een goddelijke oorsprong heeft.
Volgens mij hoef ik niet te vertellen dat in Europa alleen al ALLE mens-uitgevonden systemen hopeloos ingestort zijn.

Dit is zwakzinnig gelul. Man je degenereert werkelijk in no time.

Eric de Blois
23-10-11, 22:40
Dank zij de Sharia heeft ook dit meisje een ,,Goddeljke ,,dood gevonden .




Wel, wel. Nog een die als een geconditioneerd proefdier leugens komt verspreiden. Sinds wanneer zijn artikelen van kafirmedia geldige rechtsbronnen in de islam?



Bovenstaande vergelijking is weer het toonbeeld van je totale minachting voor de kafir. Het zegt iets over de gedachtenwereld van sommige (vele?) moslim's. Juist dat conditioneren waar jij het over hebt heeft eerder te maken met totale onderwerping aan het geloof. Een extreem voorbeeld daarvan zijn sjouwers van bomgordels. Die zijn zo geprogrammeerd dat ze echt geloven dat al hun zonden met de grote knal vergeven ziijn en worden beloond met een kast vol maagden. Dat is dus kennelijk in de ogen van dit soort het hoogst haalbare. God allemachtig, een strak kutje is het hoogst haalbare! De BMW's ontbreken nog. Wat een paupers.

Wizdom
23-10-11, 22:40
In Tunesië krijgt hoogstwaarschijnlijk ook een islamistische partij de macht. De verschillende, eerst aangewakkerd door dictators en imperialistische machten, vervagen steeds meer tussen naties in de islamitische wereld.

Turkije onderhoudt steeds nauwere banden met het Midden-Oosten. Visaplichten zijn voor verschillende landen al afschaft en er ontstaat een levendige handel.
Dit gaat de goede kant uit. Ik ben zeer benieuwd naar de uitwerking van een islamitisch economisch systeem. Insha'allah zullen steeds meer landen onder rationeel-islamistisch bestuur komen.

Daar zou ik aan willen toevoegen dat het in de jaren dat het Islamitisch werd bestuurd en dan heb ik het niet over de jaren van anarchie en stammen twisten want dat heeft niets met Islam te maken de landen een vredig samenleven kenden zonder al die vuile vieze liegers en bedriegers die hun zakken vullen en de gevangenissen vol gooien met nobele mensen...

De Islam heeft niet voor niets tot 1400 een enorme bloei en expansie gekend... Het heeft een enorm potentieel en is daarom mikpunt van de media...

Kortman
23-10-11, 23:00
Daar zou ik aan willen toevoegen dat het in de jaren dat het Islamitisch werd bestuurd en dan heb ik het niet over de jaren van anarchie en stammen twisten want dat heeft niets met Islam te maken de landen een vredig samenleven kenden zonder al die vuile vieze liegers en bedriegers die hun zakken vullen en de gevangenissen vol gooien met nobele mensen...

De Islam heeft niet voor niets tot 1400 een enorme bloei en expansie gekend... Het heeft een enorm potentieel en is daarom mikpunt van de media...

Ja wat een bloei zeg !
Wat dacht je van het kleine KUTLANDJE waar je nu woont !
met minder manschappen en legers waren wij NEDERLANDERS vertegenwoordigd over de hele wereld zonder overigens een (geloof) te predikken.
GELUKKIG IS DIE TIJD VOORBIJ EN ZAL DE MENSHEID OM TE OVERLEVEN HET ROEREND MET ELKAAR EENS MOETEN WORDEN !

En dat zie ik onder deISLAM nog niet zitten kijk maar naar de dagelijkse (broeder en zuster) moorden onder de beminde gelovigen.
Want welk geloof dan ook maakt meer kapot dan je lief is , dat is helaas al zolang de mensheid bestaat een vasstaand feit .
Kijk maar de geschiedenis na van de Inca,s tot heden moord en onderdrukking door en voor het geloof dat je bij je geboorte al een opgedrongen feit is .
De plaats en je ouders bepalen het geloof !en slechts de renegaten kunnen aan het hun opgedrongen geloof ontkomen , en zelf dan blijft het nog moeilijk .
Ik heb nu na bijna 73 jaar nog steeds het stempel R.K op m,n reet ;
en als ik in het bejaarden huis terecht kom is het eerste wat ze vragen wilt U naar de kerk ??
U bent toch Katholiek?
Ondanks dat ik elke vorm van toenadering heb afgeschreven letterlijk bedankt voor blaadjes boekjes enz enz en huisbezoek .

Abu_Hurayrah
23-10-11, 23:02
Ik hoop dat ze in navolging van Saoedi Arabië, de Koran als doestoer (دستور, grondwet) nemen.

De vraag is echter, hebben ze daar wel genoeg hikma (wijsheid=Sunnah) voor?

Saul
24-10-11, 15:52
Dit is zwakzinnig gelul. Man je degenereert werkelijk in no time.

Bezig met je rondje willekeurig mensen uitschelden zie ik?

Kijk even je reacties na gast, je loopt iedereen zomaar voor rotte vis uit te maken.


Bovenstaande vergelijking is weer het toonbeeld van je totale minachting voor de kafir. Het zegt iets over de gedachtenwereld van sommige (vele?) moslim's. Juist dat conditioneren waar jij het over hebt heeft eerder te maken met totale onderwerping aan het geloof. Een extreem voorbeeld daarvan zijn sjouwers van bomgordels. Die zijn zo geprogrammeerd dat ze echt geloven dat al hun zonden met de grote knal vergeven ziijn en worden beloond met een kast vol maagden. Dat is dus kennelijk in de ogen van dit soort het hoogst haalbare. God allemachtig, een strak kutje is het hoogst haalbare! De BMW's ontbreken nog. Wat een paupers.

Misschien. Nog zieliger is je ganse dag, correctie ganse leven, wijden aan onze ideologie. Blijkbaar gaat het in jouw simpele hoofdje toch iets verder dan wat je beweert. ^^

Saul
24-10-11, 16:00
Daar zou ik aan willen toevoegen dat het in de jaren dat het Islamitisch werd bestuurd en dan heb ik het niet over de jaren van anarchie en stammen twisten want dat heeft niets met Islam te maken de landen een vredig samenleven kenden zonder al die vuile vieze liegers en bedriegers die hun zakken vullen en de gevangenissen vol gooien met nobele mensen...

De Islam heeft niet voor niets tot 1400 een enorme bloei en expansie gekend... Het heeft een enorm potentieel en is daarom mikpunt van de media...

De grootste uitdaging was en is niet de dictator. Het is de "aftermath". Nu is de zogenaamde gemeenschappelijke vijand weg en komen onderlinge geschillen bovendrijven. Samen met egoïsme kan dat een land in een burgeroorlog storten. Tel daarbij de niet aflatende kapitalistische en kwaadwillende invloed van Westerse landen bij op en zie daar het recept voor totale mislukking, met enige winnaars Shell en Westerse dieven.

Als er leiders opstaan die het beste voor hebben met hun volk, de vrede weten te bewaren, welvaart eerlijk kunnen verdelen, juiste manier recht kunnen spreken en oprecht godvrezend zijn, dan kan Libië en, als God het wil, de bevrijde islamitische wereld ontzettend groot worden.

Eric de Blois
24-10-11, 16:01
Bezig met je rondje willekeurig mensen uitschelden zie ik?

Kijk even je reacties na gast, je loopt iedereen zomaar voor rotte vis uit te maken.

Waar ben ik aan het schelden? Wijs het aan.




Misschien. Nog zieliger is je ganse dag, correctie ganse leven, wijden aan onze ideologie. Blijkbaar gaat het in jouw simpele hoofdje toch iets verder dan wat je beweert.

De gansche dag? Nee, hoor, met 5,89 berichten per dag lever ik in vergelijking met sommige prikkers een bescheiden bijdrage. Straks ga ik lekker in de tuin wat onderhoud plegen. Het is mooi weer.

Saul
24-10-11, 16:09
Waar ben ik aan het schelden? Wijs het aan.



De gansche dag? Nee, hoor, met 5,89 berichten per dag lever ik in vergelijking met sommige prikkers een bescheiden bijdrage. Straks ga ik lekker in de tuin wat onderhoud plegen. Het is mooi weer.

Nergens, ik had het tegen Mark.

5,39 berichten per dag is nog steeds buitensporig veel voor iemand die beweert dat de islamistische ideologie niets voorstelt. ^^

Eric de Blois
24-10-11, 16:20
Nergens, ik had het tegen Mark.


Ok. Mijn fout. Sorry!




5,39 berichten per dag is nog steeds buitensporig veel voor iemand die beweert dat de islamistische ideologie niets voorstelt.

Ja, maar dat is nu juist het interessante voor een ongelovige. Voor de eigen gemeente preken is tamelijk saai en nutteloos. Hier zijn ook tal van gelovigen die zich uitspreken over het atheïsme. Dat maakt juist een discussie mogelijk. Zou ik naar een atheïstisch forum gaan, zegt iedereen, ja dat is waar. Wat heb je daaraan?

BoerHarms
24-10-11, 16:43
Wel, wel. Nog een die als een geconditioneerd proefdier leugens komt verspreiden. Sinds wanneer zijn artikelen van kafirmedia geldige rechtsbronnen in de islam?

Kom maar terug met bewijs dat daders van verkrachting vrijuit mogen. Het is altijd mijn overtuiging geweest dat verkrachters de doodstraf krijgen namelijk.

Dream on boy, maar,..... Libie kan waarschijnlijk voor jouw het beloofde land worden, wie weet kan je je vriend Geert om subsidie voor reiskosten vragen

Saul
24-10-11, 17:45
Ok. Mijn fout. Sorry!



Ja, maar dat is nu juist het interessante voor een ongelovige. Voor de eigen gemeente preken is tamelijk saai en nutteloos. Hier zijn ook tal van gelovigen die zich uitspreken over het atheïsme. Dat maakt juist een discussie mogelijk. Zou ik naar een atheïstisch forum gaan, zegt iedereen, ja dat is waar. Wat heb je daaraan?

Weet je het zeker? Meestal kom ik niet in de buurt van ongelovige verzamelplekken. Iets met sfeer ofzo. Ligt dat aan mij denk je? :hihi:

Eric de Blois
24-10-11, 17:50
Weet je het zeker? Meestal kom ik niet in de buurt van ongelovige verzamelplekken. Iets met sfeer ofzo. Ligt dat aan mij denk je? :hihi:

Nou, dat is jouw keus. Betekent niet dat je daar niet welkom zou zijn. Je zou zelf's een geweldige bijdrage kunnen leveren aan de discussie's daar.

Sfeer zie ik nergens op een forum. Zeker niet hier. Voor sfeer moet je op een gezellige plek zijn waar je live contact hebt met mensen. Wierrook, kaarsjes en thee kunnen daarbij helpen. Ben ik dol op. Ja mag zo bij mij binnenstappen hoor.

Saul
24-10-11, 17:58
Nou, dat is jouw keus. Betekent niet dat je daar niet welkom zou zijn. Je zou zelf's een geweldige bijdrage kunnen leveren aan de discussie's daar.

Sfeer zie ik nergens op een forum. Zeker niet hier. Voor sfeer moet je op een gezellige plek zijn waar je live contact hebt met mensen. Wierrook, kaarsjes en thee kunnen daarbij helpen. Ben ik dol op. Ja mag zo bij mij binnenstappen hoor.

Bedankt voor het aanbod, maar voor de sfeer moet je inderdaad niet op internet zijn. Internet geeft wel een inkijkje in de hoofden van veel mensen.

Mark
24-10-11, 18:15
dit is een goede zaak, libie kan een tweede SA worden met een goed streng bestuur en alle olie voor een mooie prijs naar het westen. Ik denk dat er ook een grote Amerikaanse basis komt die deze islamisten zal helpen aan de macht te blijven.

Goede zaak om zo de olie en gas leveranties aan Europa veilig te stellen en tegenwicht te bieden aan een Russische dominantie.

Saul
24-10-11, 18:21
dit is een goede zaak, libie kan een tweede SA worden met een goed streng bestuur en alle olie voor een mooie prijs naar het westen. Ik denk dat er ook een grote Amerikaanse basis komt die deze islamisten zal helpen aan de macht te blijven.

Goede zaak om zo de olie en gas leveranties aan Europa veilig te stellen en tegenwicht te bieden aan een Russische dominantie.

"Tweede SA"

Daarom: Westerlingen en buitenland zijn niet zo'n goede combinatie. Iets met intelligentie en nuance (die politici je eruit hebben geramd).

knuppeltje
25-10-11, 09:41
Allemaal veel te ingewikkeld om daar nu al peil op te trekken. Mogelijk wordt de sharia er een onderdeel van de familierechtspraak. Maar ik vraag me echt af of de Libische bevolking het wel zou willen voor de strafrechtspraak. Ik geloof niet dat aan hen de modernisering helemaal voorbij is gegaan, daarvoor zorgen de media-mogelijkheden van de laatste tijd wel voor. En bang om een regime omver te werpen zijn ze dus ook al niet meer.

We zullen zien. Maar waarom alles precies zoals hier zou moeten worden is mij een raadsel.