PDA

Bekijk Volledige Versie : Aardbeving in Turkije



Kortman
23-10-11, 19:57
'Veel doden bij aardbeving Turkije'


Mensen graven in het puin van een ingestort gebouw in Van, Turkije EPA

Toegevoegd: zondag 23 okt 2011, 13:59
Update: zondag 23 okt 2011, 16:13


Het oosten van Turkije is rond 13.30 uur getroffen door een aardbeving. De beving had een kracht van 7,2 op de schaal van Richter.

Op basis van de kracht van de beving gaat het Turks geologisch instituut ervan uit dat er 500 tot duizend doden gevallen kunnen zijn. Veel huizen in de regio zijn in slechte staat.

Het epicentrum was bij de stad Van, vlakbij de grens met Iran. Volgens de vicepremier van Turkije zijn in de stad zo'n 45 gebouwen ingestort. Onder het puin zouden nog veel mensen liggen.

Premier Erdogan

Een aantal dorpen in de omgeving zit door de aardbeving zonder stroom. Het is daardoor nog onbekend wat de situatie daar is. De Turkse premier Erdogan is onderweg naar het getroffen gebied.

Volgens de Turkse hulpdiensten zijn in de plaats Ercis zeker 25 flatgebouwen ingestort.

Heb de beelden gezien , vreselijk die mensen die alles kwijt zijn afgezien nog van de gewonden en doden.
:droef:

Kortman
24-10-11, 22:22
'Veel doden bij aardbeving Turkije'


Mensen graven in het puin van een ingestort gebouw in Van, Turkije EPA

Toegevoegd: zondag 23 okt 2011, 13:59
Update: zondag 23 okt 2011, 16:13


Het oosten van Turkije is rond 13.30 uur getroffen door een aardbeving. De beving had een kracht van 7,2 op de schaal van Richter.

Op basis van de kracht van de beving gaat het Turks geologisch instituut ervan uit dat er 500 tot duizend doden gevallen kunnen zijn. Veel huizen in de regio zijn in slechte staat.

Het epicentrum was bij de stad Van, vlakbij de grens met Iran. Volgens de vicepremier van Turkije zijn in de stad zo'n 45 gebouwen ingestort. Onder het puin zouden nog veel mensen liggen.

Premier Erdogan

Een aantal dorpen in de omgeving zit door de aardbeving zonder stroom. Het is daardoor nog onbekend wat de situatie daar is. De Turkse premier Erdogan is onderweg naar het getroffen gebied.

Volgens de Turkse hulpdiensten zijn in de plaats Ercis zeker 25 flatgebouwen ingestort.

Heb de beelden gezien , vreselijk die mensen die alles kwijt zijn afgezien nog van de gewonden en doden.
:droef:

Mijn reactie is verwijderd EN OOK NOG EEN WAARSCHUWING !
Blijkbaar mag de waarheid niet gezegd worden.
Bijna 300 DODEN ZIJN blijkbaar niet genoeg voor een enkele reactie en dat voor MOSLIMS die omgekomen zijn !

De volledige vorige tekst heb ik opgeslagen om indien nodig door te sturen ,
of te herplaatsen .

Iznogoodh
24-10-11, 22:34
Mijn reactie is verwijderd EN OOK NOG EEN WAARSCHUWING !
Blijkbaar mag de waarheid niet gezegd worden.
Bijna 300 DODEN ZIJN blijkbaar niet genoeg voor een enkele reactie en dat voor MOSLIMS die omgekomen zijn !

De volledige vorige tekst heb ik opgeslagen om indien nodig door te sturen ,
of te herplaatsen .Plaats maar. Of stuur maar in een PM.

Olive Yao
24-10-11, 22:36
Mijn reactie is verwijderd EN OOK NOG EEN WAARSCHUWING !
Blijkbaar mag de waarheid niet gezegd worden.
Bijna 300 DODEN ZIJN blijkbaar niet genoeg voor een enkele reactie en dat voor MOSLIMS die omgekomen zijn !

De volledige vorige tekst heb ik opgeslagen om indien nodig door te sturen ,
of te herplaatsen .

Ja, valt idd op dat niemand gereageerd heeft op deze erge ramp. Maar ja, wat moet je ervan zeggen? Dat het erg is daar zal iedereen het mee eens zijn.

.

mark61
24-10-11, 22:40
Wat valt er op te reageren dan? Te discussiëren?

Tis erg. Punt. Niet erg genoeg voor internationale inzameling, schat ik.

Kortman
24-10-11, 22:44
Plaats maar. Of stuur maar in een PM.

Bedankt voor je interresse.
Een P.M is onderweg oordeel zelf maar.

Kortman
24-10-11, 22:50
Wat valt er op te reageren dan? Te discussiëren?

Tis erg. Punt. Niet erg genoeg voor internationale inzameling, schat ik.

Ja dat bedoelde ik ook ,in mijn reactie : een mensen leven in dit geval al bijna
300 waaronder tientallen kinderen is gewoon niets bijzonders vergeleken bij de o zo geliefde niet eens terzake doende onderwerpen als zijnde zgn NIEUWS van de Dag!
:ego:

mark61
24-10-11, 22:52
Ja dat bedoelde ik ook ,in mijn reactie : een mensen leven in dit geval al bijna
300 waaronder tientallen kinderen is gewoon niets bijzonders vergeleken bij de o zo geliefde niet eens terzake doende onderwerpen als zijnde zgn NIEUWS van de Dag!
:ego:

Huh? Waar wou je het nou eigenlijk over hebben? Waarom heb je het niet over 4 miljoen dode Kongolezen?

Kortman
24-10-11, 23:08
Huh? Waar wou je het nou eigenlijk over hebben? Waarom heb je het niet over 4 miljoen dode Kongolezen?

Dat kan ook , maar is helaas niet meer onder de noemer N.V.D.D
De gewoonste zaak van de wereld toch ?

mark61
24-10-11, 23:09
Dat kan ook , maar is helaas niet meer onder de noemer N.V.D.D
De gewoonste zaak van de wereld toch ?

Wat bazel je nou weer?

Kortman
24-10-11, 23:14
Ja, valt idd op dat niemand gereageerd heeft op deze erge ramp. Maar ja, wat moet je ervan zeggen? Dat het erg is daar zal iedereen het mee eens zijn.

.

Ja precies de (des) interresse , een topic met als onderwerp
Jood trapt mier dood ,of de Paus liet scheet in het openbaar, zal meer reacties krijgen .
Ik bedoel maar te gek voor woorden eigenlijk.

Olive Yao
25-10-11, 20:55
Zware naschok in oosten Turkije

ANP /NU.nl dinsdag 25 oktober 2011


ISTANBUL - Het oosten van Turkije is dinsdag getroffen door een krachtige naschok met een kracht van 5,4 op de schaal van Richter. Dat meldde het Turkse seismologische instituut Kandilli.

Het epicentrum van de naschok lag bij Degirmenozu tussen de steden Van en Ercis. Die laatste stad is al zwaar getroffen door de aardbeving van zondag, die een kracht van 7,2 had.

Het dodental van de beving steeg dinsdag naar 432, met ruim 1300 gewonden.


.

Kortman
25-10-11, 21:05
[QUOTE=Olive Yao;4878431]Zware naschok in oosten Turkije

ANP /NU.nl dinsdag 25 oktober 2011


ISTANBUL - Het oosten van Turkije is dinsdag getroffen door een krachtige naschok met een kracht van 5,4 op de schaal van Richter. Dat meldde het Turkse seismologische instituut Kandilli.

Het epicentrum van de naschok lag bij Degirmenozu tussen de steden Van en Ercis. Die laatste stad is al zwaar getroffen door de aardbeving van zondag, die een kracht van 7,2 had.

Het dodental van de beving steeg dinsdag naar 432, met ruim 1300 gewonden.

Ongelooflijk hoe gauw mensen blijkbaar het gewoon gaan vinden als elders mensen omkomen bij een ramp zoals deze .
Maar zag net nog op het Journaal , de beelden hoe een baby gered werdt maar de dappere moeder vond de dood door haar kindje tot het laatst te beschermen.
Ook een hopeloze vader die de hele nacht waakte bij de plek waar zijn dochter onder het puinlag , helaas het meisje was dood .
Nu is het dodental ruim 430 !

knuppeltje
26-10-11, 09:11
Ik bedoel maar te gek voor woorden eigenlijk.

Inderdaad. Als je niet het verschil ziet tussen menselijk handelen en natuurrampen, dan is dat helemaal te gek voor woorden.

Niet dat ik de gevolgen van natuurrampen wil bagatelliseren, in tegendeel zelfs.

Kortman
26-10-11, 22:47
Inderdaad. Als je niet het verschil ziet tussen menselijk handelen en natuurrampen, dan is dat helemaal te gek voor woorden.

Niet dat ik de gevolgen van natuurrampen wil bagatelliseren, in tegendeel zelfs.

Ik zie het verschil volgens jou niet (Als je niet het verschil ziet tussen menselijk handelen en natuurrampen)
Maar je bedoelde toch niet zeker de onderstaande link,over (menselijk) handelen gesproken.!!!
Deel 8 Oorlog door de Eeuwen heen (http://www.blikopdewereld.nl/Ontwikkeling/geschiedenis/197-oorlog-door-de-eeuwen-heen/3193-deel-8-oorlog-door-de-eeuwen-heen.html)
Of bedoelde je soms WO 2 EN WO 2 ?
Wereldoorlog 2: de opmars van Duitsland
Er werd gevochten in Europa, Azië, Afrika, Rusland, … => Er werden immense
wreedheden begaan: holocaust. => Nieuwe ... Tussen WO 1 en WO 2: alles ...
www.degeschiedenisles.com/sites/degeschiedenisles.com/files/03-6des%20-%20Wereldoorlog%202%20-%20opmars
Stof genoeg weer voor jou om ff na te denken !

Maar ja er is niks erger natuurlijk als het meest geliefde en besproken onderwerp hier .
Waar dagelijks wel weer een nieuwe topic over geopend wordt !
:schreeuw:

Isch
26-10-11, 23:07
Ach joh, weer een paar moslims minder.

Daar drinken we op.

knuppeltje
27-10-11, 08:59
Ik zie het verschil volgens jou niet (Als je niet het verschil ziet tussen menselijk handelen en natuurrampen)

Natuurrampen, zover niet door menselijk handelen, overkomen je als je toevallig in de buurt bent. De gevolgen kunnen zeer ernstig zijn, maar je kunt de natuur niet aanklagen voor verwijtbaar handelen, dat heeft geen enkele zin. Door verwijtbaar handelen van mensen gebeuren er wereldwijd veel meer en veel grotere rampen dan deze aardbeving. Daarnaast zijn ook in Turkije de breuklijnen in de aardkost allang bekend. Het alsmaar blijven bouwen op of direct naast die breuklijnen had allang niet meer moeten gebeuren, of zodanig dat de bouwwerken minstens tot 7.5 op de schaal van Richter bestendig zijn. Ook in Turkije is daar de knowhow, materiaal en mankracht allang voor aanwezig. Maar de waarheid is dat men ook in Turkije veel te weinig met de aanwezige kennis heeft gedaan om de gevolgen van een aardbeving te minimaliseren.

Kortman
27-10-11, 13:26
Ach joh, weer een paar moslims minder.

Daar drinken we op.

WAt een zwak antwoord !
Het gaat er niet om dat de meeste slachtoffers MOSLIMS zijn , want dat maakt niet veel uit (BLIJKBAAR ALS JE DAAR AL OPGAAT DRINKEN)er is geen geloof op deze wereld waar zoveel, ondelinge haat en nijd een hoofdrol speln als bijde ISLAM !
Soeniete ,Shieeten vliegen elkaar in de haren , TALIBAN doden met het grootstegemak geloofgenoten, zelfs Palestijnen onderdrukken elkaar ! Turken en Marokkanen kunnen elkaar als regel niet luchten of zien ( het laatste blijkt ook hier weer aan de totale desintresse bij een vreselijke RAMP want dat is inmiddels wel duidelijk met nu al bijna 500slachtoffers afgezien de honderden vermisten die nog onderhet puin liggen.
Maar ik ben toch wat wijzer geworden over de mentaliteit die hier de overhand heeft .
:aanwal:

Isch
27-10-11, 14:38
WAt een zwak antwoord !
Het gaat er niet om dat de meeste slachtoffers MOSLIMS zijn , want dat maakt niet veel uit (BLIJKBAAR ALS JE DAAR AL OPGAAT DRINKEN)er is geen geloof op deze wereld waar zoveel, ondelinge haat en nijd een hoofdrol speln als bijde ISLAM !
Soeniete ,Shieeten vliegen elkaar in de haren , TALIBAN doden met het grootstegemak geloofgenoten, zelfs Palestijnen onderdrukken elkaar ! Turken en Marokkanen kunnen elkaar als regel niet luchten of zien ( het laatste blijkt ook hier weer aan de totale desintresse bij een vreselijke RAMP want dat is inmiddels wel duidelijk met nu al bijna 500slachtoffers afgezien de honderden vermisten die nog onderhet puin liggen.
Maar ik ben toch wat wijzer geworden over de mentaliteit die hier de overhand heeft .
:aanwal:


Wow, wat ben je toch wijs.

Ik heb hier veel aan gehad, :)

Kortman
27-10-11, 19:33
Wow, wat ben je toch wijs.

Ik heb hier veel aan gehad, :)

Gelukkig heb je het in elk geval gelezen op zich al een plus puntje voor mij.
:wink: