PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodgestoken inbreker uit Borgerhout stond onder toezicht jeugdrechter



Marsipulami
24-10-11, 14:01
Doodgestoken inbreker uit Borgerhout stond onder toezicht jeugdrechter

maandag 24 oktober 2011, 13u40 Bron: belga


BORGERHOUT - De 16-jarige jongeman die zondagmiddag in Borgerhout werd doodgestoken door de 84-jarige bewoner van het huis waar hij inbrak, stond bij politie en gerecht bekend als 'veelpleger', onder meer voor soortgelijke inbraken. Hij stond onder toezicht van de jeugdrechter, zegt het parket van Antwerpen maandag.

Roger V. wordt voorlopig niet vervolgd, omdat de onderzoeksrechter voldoende indicaties heeft dat het om wettige zelfverdediging ging. Hij werd de voorbije jaren al meermaals het slachtoffer van inbraak en diefstal.

Wettige zelfverdediging

Hoewel het onderzoek nog volop aan de gang is en het volgens het parket nog te vroeg is om een definitieve uitspraak te doen over de wettige verdediging, zijn er toch al indicaties in die richting. De 16-jarige inbreker zou de bejaarde bewoner met een schroevendraaier bedreigd hebben en hem hebben gedwongen een kluis te openen.

Nadat Roger V. erin was geslaagd een mes te grijpen, stak hij de inbreker in de keel. De jongeman vluchtte weg, maar bezweek even verderop in de Statielei aan zijn verwondingen. Op zijn lichaam werd geld gevonden dat hij net uit de woning zou ontvreemd hebben. Zijn kompaan is nog steeds voortvluchtig.

Niet eerste inbraak

Roger V. en zijn partner werden de voorbije jaren al meermaals het slachtoffer van soortgelijke feiten. In 2009 gaf een verdachte zich bij een diefstal uit als vertegenwoordiger van een nutsmaatschappij, in 2010 en 2011 volgden er vier pogingen tot inbraak.

jns

Umarvlie
24-10-11, 14:45
Doodgestoken inbreker uit Borgerhout stond onder toezicht jeugdrechter

Staat nu onder toezicht Hoogste Rechter.

Eric de Blois
24-10-11, 14:53
De 16-jarige jongeman die zondagmiddag in Borgerhout werd doodgestoken door de 84-jarige bewoner van het huis waar hij inbrak, stond bij politie en gerecht bekend als 'veelpleger', onder meer voor soortgelijke inbraken. Hij stond onder toezicht van de jeugdrechter, zegt het parket van Antwerpen maandag.


Eh, die bejaarden van tegenwoordig. Mag van mij vaker gebeuren. Weer één minder. Alle lof voor die bejaarde! Ik vind dat deze bejaarde held een premie verdient. Van mij mag hij op kosten van de staat een heerlijke langdurge vakantie krijgen naar bestemming van keuze. De dood van de crimineel levert een enorme besparing op.

Marsipulami
24-10-11, 15:00
Eh, die bejaarden van tegenwoordig. Mag van mij vaker gebeuren. Weer één minder. Alle lof voor die bejaarde! Ik vind dat deze bejaarde held een premie verdient. Van mij mag hij op kosten van de staat een heerlijke langdurge vakantie krijgen naar bestemming van keuze. De dood van de crimineel levert een enorme besparing op.

Ik vind het heel spijtig dat die jongen dood is.

Tomas
24-10-11, 15:01
Ik vind het heel spijtig dat die jongen dood is.

Ja, zo hoort dat. Maar menen doen we het geen van allen, behalve z'n moeder misschien.

Eric de Blois
24-10-11, 15:01
Ik vind het heel spijtig dat die jongen dood is.

Was het familie van jou dan?

Met een 16 jarige veelpleger, beter gezegd klootzak, die met een schroevendraaier een bejaarde man dacht te kunnen beroven hoeven we geen medelijden te hebben. Terecht opgeruimd.



Ja, zo hoort dat. Maar menen doen we het geen van allen, behalve z'n moeder misschien.

Goed gezegd, Tomas.

Marsipulami
24-10-11, 15:20
Was het familie van jou dan?


Neen, maar ik veronderstel dat het wel het kind of broer is van iemand anders.


Met een 16 jarige veelpleger, beter gezegd klootzak, die met een schroevendraaier een bejaarde man dacht te kunnen beroven hoeven we geen medelijden te hebben. Terecht opgeruimd.

In beschaafde landen probeert men criminele jongeren op het rechte pad te brengen. Hij verdiende een straf. Echter zijn dood is heel erg spijtig.

Eric de Blois
24-10-11, 15:28
Neen, maar ik veronderstel dat het wel het kind of broer is van iemand anders.

In beschaafde landen probeert men criminele jongeren op het rechte pad te brengen. Hij verdiende een straf. Echter zijn dood is heel erg spijtig.

Voor de dader zelf en zijn naaste familie en vrienden is het heel spijtig. Niet voor zijn toekomstige slachtoffers. Ik noem zijn dood liever een bedrijfsongeval. Hij nam een groot risico en is daarbij de verkeerde tegengekomen. Maar bovenal de rechterlijke macht is verantwoordelijk hier. Als hij harder was aangepakt had hij nog geleefd. Die flutrechter die deze veelpleger een flutstraf heeft opgelegd is medeverantwoordelijk voor de dood van de jongen. Had hij een harde straf gekregen zou hij niet meer kunnen inbreken en dus nog leven.

Marsipulami
24-10-11, 15:59
Maar bovenal de rechterlijke macht is verantwoordelijk hier. Als hij harder was aangepakt had hij nog geleefd. Die flutrechter die deze veelpleger een flutstraf heeft opgelegd is medeverantwoordelijk voor de dood van de jongen. Had hij een harde straf gekregen zou hij niet meer kunnen inbreken en dus nog leven.

Tja, of 'harde' straffen iemand tot een beter mens maken is niet bewezen.

Het voordeel van langdurige opsluiting is dat betrokkene geen schade kan aanrichten gedurende de periode dat hij opgesloten zit.

Maar ook dat is een illusie, immers iemand opsluiten kost zo'n 200 euro per dag en dat moet de belastingbetaler betalen.

Eén keer moet je zo'n inbrekers weer vrijlaten, een andere oplossing is er niet.

Eric de Blois
24-10-11, 16:10
Tja, of 'harde' straffen iemand tot een beter mens maken is niet bewezen.

Het voordeel van langdurige opsluiting is dat betrokkene geen schade kan aanrichten gedurende de periode dat hij opgesloten zit.

Maar ook dat is een illusie, immers iemand opsluiten kost zo'n 200 euro per dag en dat moet de belastingbetaler betalen.

Eén keer moet je zo'n inbrekers weer vrijlaten, een andere oplossing is er niet.

Dat is waar. Harde straffen maken mensen niet beter. En milde straffen ook niet.

In dit geval: een veelpleger van notabene zestien jaar is zeker iemand die uitermate laag is gestraft voor zijn misdaden. Laag straffen helpt dus in ieder geval niet veel.

Die rechter heeft dus in het verleden van deze jongen weer zo'n bekende flutstraf opgelegd. Daardoor kon hij ongestoord verder gaan en kwam daarbij de verkeerde tegen. Die rechter moet zich schuldig voelen.

Naast een forse vrijheidsstraf zou zo'n figuur gewoon eens een paar harde klappen op zijn bek moeten krijgen. Dat maakt iemand niet beter, maar boezemt mogelijk angst in. 'Als je zo doorgaat krijg je klappen.' Ik denk dat het helpt.

Marsipulami
24-10-11, 16:19
Dat is waar. Harde straffen maken mensen niet beter. En milde straffen ook niet.

In dit geval: een veelpleger van notabene zestien jaar is zeker iemand die uitermate laag is gestraft voor zijn misdaden. Laag straffen helpt dus in ieder geval niet veel.

Die rechter heeft dus in het verleden van deze jongen weer zo'n bekende flutstraf opgelegd. Daardoor kon hij ongestoord verder gaan en kwam daarbij de verkeerde tegen. Die rechter moet zich schuldig voelen.

Naast een forse vrijheidsstraf zou zo'n figuur gewoon eens een paar harde klappen op zijn bek moeten krijgen. Dat maakt iemand niet beter, maar boezemt mogelijk angst in. Als je zo doorgaat krijg je klappen. Ik denk dat het helpt.

Tja, de herinvoering van lijfstraffen. Daar is ook niet iedereen voor te vinden, maar het is wel goedkoper dan langdurige straffen.

De vraag moet niet zijn, hoe hard of hoe zacht moet een straf zijn. De vraag moet zijn: Hoe krijg je zo'n jongeren terug op het rechte pad ? Op die laatste vraag is er echter meestal geen antwoord. Niemand heeft het antwoord.

Eric de Blois
24-10-11, 16:31
Tja, de herinvoering van lijfstraffen. Daar is ook niet iedereen voor te vinden, maar het is wel goedkoper dan langdurige straffen.

De vraag moet niet zijn, hoe hard of hoe zacht moet een straf zijn. De vraag moet zijn: Hoe krijg je zo'n jongeren terug op het rechte pad ? Op die laatste vraag is er echter meestal geen antwoord. Niemand heeft het antwoord.

Kijk daarin heb je gelijk. "Hoe krijg je jongeren (terug) op het rechte pad ?" Vergelding is tamelijk zinloos als het niets oplevert. Ik ben wel wat pessimistisch. Ik zie niet in hoe je iemand op het rechte pad zou moeten krijgen. Goed gedrag is minder besmettelijk dat slecht gedrag, zo lijkt het. De weg van de minste weerstand is vaak veel aantrekkelijker. Zit het gedrag niet ergens in onze genen? Daar kan de wetenschap in de toekomst misschien een antwoord op hebben.

Straf is denk ik eerder een middel om iemand tijdelijk uit de samenleving te houden. Denken dat iemand door straffen een ander mens wordt is utopie.

Ik denk wel dat klappen een effect hebben. Mensen worden niet beter, wel banger. Dat laatste helpt misschien genoeg om mensen te weerhouden nare dingen te doen.

Misschien kan de leer van boeddha ons helpen. Maar dat is wel een lange weg.

H.P.Pas
24-10-11, 18:38
Ja, zo hoort dat. Maar menen doen we het geen van allen, behalve z'n moeder misschien.
@Tomas.
Ik zou je graag een PM willen sturen, ivm een biertje.
Maar je wilt geen PM's.
Is hier iets aan te doen ?

Tomas
24-10-11, 18:55
@Tomas.
Ik zou je graag een PM willen sturen, ivm een biertje.
Maar je wilt geen PM's.
Is hier iets aan te doen ?

Moeten we vriendjes worden, want ik heb mijn pm ooit beperkt tot vriendjes. Hoe moet dat ookweer...

Joesoef
24-10-11, 19:03
Die 84 jarige geven jullie natuurlijk levenslange tbs. Zou nog eens kunnen gebeuren.

H.P.Pas
24-10-11, 20:21
Moeten we vriendjes worden, want ik heb mijn pm ooit beperkt tot vriendjes. Hoe moet dat ookweer...

Profiel van HPP en dan 'voeg HPP "toe aan je vriendenlijst'' .
Neem ik aan..

Marsipulami
24-10-11, 20:40
Vader van overleden 17-jarige inbreker zwaar aangeslagen

Driss E.H. reageerde onthutst toen hij het nieuws vernam dat zijn 17-jarige zoon was omgekomen bij een steekpartij in Borgerhout. Even werd er gevreesd voor een escalatie van geweld in Oud Borgerhout, maar het bleef rustig.


Wat er precies met zijn zoon is gebeurd, wist Driss E.H. gisteravond nog niet. Het enige wat vaststaat, is dat de jongen dood is. “Ik ben er kapot van”, reageerde Driss. “Ik weet niet wat daar is gebeurd of waarom mijn zoon daar was. Ik weet alleen dat ik mijn zoon kwijt ben. Hij was een jongen met een goed hart. Hij had altijd een lach op zijn gezicht.”

Volgens mensen die I.E.H. kenden, was hij een goedlachse en vrolijke jongen. Op crimineel vlak was hij wel niet aan zijn proefstuk toe. Hij zou bij de politie al gekend zijn voor verscheidene soortgelijke feiten.

Rustig in oud Borgerhout

Na de dood van de 17-jarige overvaller gistermiddag, bleef het rustig in oud Borgerhout. Mede dankzij enkele oudere allochtonen.

Incidenten, van welke aard dan ook, kunnen in oud Borgerhout leiden tot relletjes en vandalisme. Daarvan zijn voorbeelden geweest in het verleden. Maar dit keer bleef het gelukkig rustig. “Er zijn altijd jongeren die een aanleiding zoeken om amok te maken. Zelfs als het om een drama gaat zoals zondagmiddag. Maar het aantal mensen binnen de allochtone gemeenschap dat jongeren probeert te sussen of hun gedrag corrigeert wordt steeds groter”, zegt Karim Bachar.

Bachar is gemeenteraadslid voor de sp.a in Antwerpen, maar vooral bekend van het zaalvoetbal. Hij was ook onverwachts getuige van de pogingen om het slachtoffer nog te reanimeren.

Bofko
24-10-11, 22:46
Tja, of 'harde' straffen iemand tot een beter mens maken is niet bewezen.

Het voordeel van langdurige opsluiting is dat betrokkene geen schade kan aanrichten gedurende de periode dat hij opgesloten zit.

Maar ook dat is een illusie, immers iemand opsluiten kost zo'n 200 euro per dag en dat moet de belastingbetaler betalen.

Eén keer moet je zo'n inbrekers weer vrijlaten, een andere oplossing is er niet.
Ja, ja....En how about de slachtoffers ?

Ik heb wel het idee dat die jonge inbrekers totaal niet weten wat ze aanrichten.Een soort spannend spel waarbij ze zelf weinig risico lopen. En als ze al gepakt worden volgen redelijk zachte straffen.
Onmiddellijke afschrikking van zo'n daad is het enige wat werkt. En dat kan door hardere (en geen langere ) straffen, en misschien ook door nieuws als dit.Leermomentje voor al zijn vriendjes in zijn subcultuurtje en alle andere potentiele inbrekers die dit lezen.En ja, tragisch voor zijn ouders en zussen.

mark61
24-10-11, 22:51
Hij was een jongen met een goed hart. Hij had altijd een lach op zijn gezicht.”

Ik haat dit.

Marsipulami
24-10-11, 22:58
Ik haat dit.

Mogelijks doorkruist dat gegeven onze oplossing-schema's. Behoorlijk irritant, dat zeker.

mark61
24-10-11, 23:07
Mogelijks doorkruist dat gegeven onze oplossing-schema's. Behoorlijk irritant, dat zeker.

Waar zie jij een gegeven?

Een goedhartige veelpleger die bejaarden overvalt met een schroevendraaier? Of is dat dan allemaal weer gelogen? Eigenlijk was het een hardwerkende postbode die werd aangevallen door een dolle bejaarde?

Marsipulami
24-10-11, 23:35
Ja, ja....En how about de slachtoffers ?

Wie is slachtoffer en wie is dader ? In de praktijk loopt het wel eens door elkaar.


Ik heb wel het idee dat die jonge inbrekers totaal niet weten wat ze aanrichten.Een soort spannend spel waarbij ze zelf weinig risico lopen. En als ze al gepakt worden volgen redelijk zachte straffen.

Je kan een jongen van 16 niet voor de rest van zijn leven opsluiten omdat hij een diefstal/inbraak met geweld pleegde. Een fikse verdiende straf is OK, maar daarna gaat het leven verder. In een beschaafd land kan men niet anders dan zulke jongeren ten gepasten tijde steeds weer nieuwe kansen geven.


Onmiddellijke afschrikking van zo'n daad is het enige wat werkt. En dat kan door hardere (en geen langere ) straffen, en misschien ook door nieuws als dit. Leermomentje voor al zijn vriendjes in zijn subcultuurtje en alle andere potentiele inbrekers die dit lezen.

De gevangenissen zitten vol met mensen die tijdens hun jeugd meer 'slaag dan eten hebben gekregen' (zoals mijn grootmoeder wel eens zei). Niemand weet de oplossing. Het duurzaam effect van harde en/of lange straffen is niet bewezen. Pamperen en bemoederen helpt ook niet. Niemand weet het.


En ja, tragisch voor zijn ouders en zussen.

Het zal je eigen kind of broer maar wezen. De ouders en naaste verwanten zijn in dezen minstens zoveel slachtoffer als het bejaarde koppel dat bedreigd werd met een schroevendraaier en verplicht was om hun kluis met juwelen/geld te openen.

Marsipulami
24-10-11, 23:44
Waar zie jij een gegeven?

Een goedhartige veelpleger die bejaarden overvalt met een schroevendraaier? Of is dat dan allemaal weer gelogen? Eigenlijk was het een hardwerkende postbode die werd aangevallen door een dolle bejaarde?

Je kan een mens nooit herleiden tot de misda(a)d(en) die hij heeft begaan. Ondanks alles had die jongen -zoals elke mens- wellicht ook goeie kanten zoals verwoordt door de vader die dezer dagen in schande en schaamte zijn bloedeigen kind ten grave moet dragen.

Bofko
25-10-11, 00:13
Je kan een mens nooit herleiden tot de misda(a)d(en) die hij heeft begaan. Ondanks alles had die jongen -zoals elke mens- wellicht ook goeie kanten zoals verwoordt door de vader die dezer dagen in schande en schaamte zijn bloedeigen kind ten grave moet dragen.

Dat gebeurt toch ook niet, man. We hebben het hier over juridische en maatschappelijke zaken en niet over filosofische mens-kwesties.Dit gaat over gewoon misDAAD en niet over mens-zijn. Iedereen weet dat Hitler goed was voor zijn moeder,dus daar was ie zeker geen slecht mens in. Dus over slechtheid en goedheid hoeven we niet onderwezen te worden door jou.

Heerlijk he. Dankzij dit soort onderwerpen en gebeurtenissen kun je je wereldvreemde, christelijke 'naastenliefde'-boodschappen helemaal kwijt in zalvende, bloed-irritante teksten gericht aan dolende forumschapen.

Marsipulami
25-10-11, 00:35
Iedereen weet dat Hitler goed was voor zijn moeder,dus daar was ie zeker geen slecht mens in.

De vergelijking tussen Hitler die 50 000 000 mensen de dood in jaagde en deze puber van Marokkaanse afkomst die een bejaard koppel bedreigde met een schroevendraaier gaat volgens mij niet op.

Bofko
25-10-11, 00:38
De vergelijking tussen Hitler die 50 000 000 mensen de dood in jaagde en deze puber van Marokkaanse afkomst die een bejaard koppel bedreigde met een schroevendraaier gaat volgens mij niet op.
Hitler had ook goede kanten. Komop nou.

Marsipulami
25-10-11, 00:59
Hitler had ook goede kanten. Komop nou.

Ik ga niet mee in je poging om criminele jongeren van Marokkaanse afkomst in de hoek van het absolute kwaad te drijven.

Hoe jammer ook voor mensen die vat willen krijgen op de problematiek. Het echte leven zit een stuk ingewikkelder in elkaar.

Bofko
25-10-11, 01:15
Ik ga niet mee in je poging om criminele jongeren van Marokkaanse afkomst in de hoek van het absolute kwaad te drijven.

Dat is mijn poging ook helemaal niet, dombo.Ik bevestig jou gewoon dat absolute goedheid en slechtheid niet bestaan in 1 mens. Niet in een crimineel en niet in Hitler.Dit is zo evident dat Maroc-lezers daarin niet willen worden onderwezen door jou.



Hoe jammer ook voor mensen die vat willen krijgen op de problematiek. Het echte leven zit een stuk ingewikkelder in elkaar.
Da's mijn adagium, man. Ik haat zwart-wit-denken.

BoerHarms
25-10-11, 03:39
Neen, maar ik veronderstel dat het wel het kind of broer is van iemand anders.



In beschaafde landen probeert men criminele jongeren op het rechte pad te brengen. Hij verdiende een straf. Echter zijn dood is heel erg spijtig.

De keuze van wat die jongen deed was zijn eigen keuze, sommige noemen dat risico van het vak.

Had die jongen niet in gebroken, dan had ie nu nog geleefd, ja ik weet de reactie wel weer, als, dan, als, dan, als, dan

Ja, het leven is vol keuzes, de ene kan goed aflopen en de andere fataal


Van de week is een motorrijder tijdens motorraces omgekomen, ja men vind het erg, maar de overgrote reacties zijn toch wel , Risiko van het vak

Fulanadetal
25-10-11, 08:11
52 Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.


Geldt misschien ook voor een schroevendraaier?


Ik snap best dat die vader zei dat het "zo'n lieve jongen" was. Dat is trouwens de reactie die je het meeste ziet van familie van boeven, is me opgevallen. Feit blijft dat die jongen bij nacht en ontij de huizen van mensen binnen drong om hen desnoods met geweld te beroven. Of dat nou een "kluis met geld en sierraden" was (heeeeel suggestieve woordkeus, het slachtoffer krijgt hier al trekjes van een boze kapitalist) of misschien gewoon een portomoneetje met een pasje. Al had die jongen permanent een glimlach op zijn lieve gezichtje, dat maakt het niet goed. En nu is het te laat om zijn leven te beteren, echt triest.

Overigens denk ik ook dat gevangenissen weinig zin hebben waar het de verbetering van het gedrag betreft. Het is te laat. De problemen beginnen meestal al vroeg in de kindertijd, en dan is er ook nog iets aan te doen.

Nostradamus
25-10-11, 08:47
Natuurlijk is het een harde les voor die vader en de familie, maar wel een terechte les. Wellicht als er wat meer overleden tijdens hun criminele bezigheden zou er iets meer aandacht aan opvoeding gegeven worden.

Wat me stoort is het goedpraten van die crimineel. Hij had een goed hart en een lieve glimlach??? Proberen ze hiermee wederom allah te foppen zoals ze met die Marokkaanse boomklever ook probeerde?

Laten we het noemen zoals het is. De jongen was een crimineel en waarschijnlijk een moslim.
Dus geen paradijs voor hem (zelfs niet het laagste niveau) maar gewoon in het vuur waar zijn huid afbrand en vervangen wordt door een nieuwe huid die ook weer afbrand etc...
Dezelfde status en behandeling die een ongelovige krijgt volgens de koran.

Misschien schrikt dat af?

Tomas
25-10-11, 09:34
Profiel van HPP en dan 'voeg HPP "toe aan je vriendenlijst'' .
Neem ik aan..

Lukt het nou dan nog niet?

H.P.Pas
25-10-11, 09:54
Lukt het nou dan nog niet?

Je staat nu op mijn vriendenlijst.
En het gaat nog steeds niet.
Ik vermoed, dat je volgens je profiel ueberhaupt geen PM's wenst te ontvangen. Of dat de forumsoftware niet deugt.
Ter discussie staat Leiden vrijdag 4 november 20:00; deelnemers Mark en Wazoo.

Tomas
25-10-11, 10:06
Nou je staat in mijn contactenlijst, en ik heb het zo ingesteld dat alleen mijn contacten kunnen mailen. Dat scheelt heel veel flaim-mail. Zou dus moeten werken.

Maargoed, ik moet dat nog even aanzien, komende weekenden zitten vol met verhuis- en verjaardagen. Maar misschien kan ik die vrijdagavond er wel even onderuit komen, lijkt me namelijk wel leuk. Je hoort het denk ik dus pas op het laatste moment.

super ick
25-10-11, 10:10
En nu is het te laat om zijn leven te beteren, echt triest.

Overigens denk ik ook dat gevangenissen weinig zin hebben waar het de verbetering van het gedrag betreft.

Gevangenissen hebben geen nut omdat het vaak te lang duurt voordat gevangenisstraf opgelegd wordt. Veel raddraaiers hebben dan al een behangrol aan misdrijven opgebouwd. Voordat ze eindelijk een gevangenisstraf opgelegd krijgen zijn ze al 'verziekt'.

Uiteraard begint het bij de ouders. Goed onderwijs en toekomstmogelijkheden spelen zeker ook een rol.

Veel 'prinsjes' beginnen zo'n beetje na het basisonderwijs aan te haken bij bestaand tuig. In die fase kunnen ze nog gecorrigeerd worden. Dat mag niet te lang duren anders is het vaak te laat.

Toen ik nog bij defensie werkte waren er ook regelmatig problemen. Allemaal mannen, langere tijd op elkaars lip. Van rottigheid tot drankmisbruik en gebruik van geweld onderling of tegen anderen, soms in groepsverband.
Daar hadden ze een probaat middel voor, we noemden dat een bakkie krijgen.
Je werd direct opgesloten voor enkele dagen. Alleen in een kleine cel. Overdags bed eruit, snachts erin.

Ik heb daar echte probleemjongens na enkele dagen heeeeel klein uit zien komen.

mark61
25-10-11, 10:34
Je staat nu op mijn vriendenlijst.
En het gaat nog steeds niet.
Ik vermoed, dat je volgens je profiel ueberhaupt geen PM's wenst te ontvangen. Of dat de forumsoftware niet deugt.
Ter discussie staat Leiden vrijdag 4 november 20:00; deelnemers Mark en Wazoo.

Gebruikersinstellingen > Opties wijzigen onder het kopje Instellingen & opties > Privé-berichten toestaan aanvinken> Wijzigingen opslaan.

Als het nog actueel is.

trotsebekeerde
25-10-11, 12:17
assalamoe ailikoum,

ik vind ondanks dat hij feiten heeft gepleegt dat het hier nogal hard aan toe gaat ik ken deze persoon ik kwestie en iedereen maakt wel is dezelfde fouten, mn zeg van fouten kan men leren hij is nog jong en onbezonnen ik vind niet dat hij deze straf had verdiend. ze hadden gewoon de politie moeten bellen en hem moeten opakken dutroux is toch ook niet vermoord terwijl hij zwaardere feiten op zijn kerfstok heeft maar nee omdat het een marokkaanse jongen is vinden jullie dat hij dit verdient we leven op deze wereld alleen maar in haat en verdriet anderzijds leef ik heel hard mee met zijn familie, de ouders zullen zeker de schuld bijzichzelf leggen maar daar kunnen ze niets aandoen shaitan heeft hem verleid hij had geproeft van het haraam geld dus wou iee meer weet je ik zit met gemengde gevoelens enerzijds vind ik dat hij deze straf niet had verdient aangezien hij nog jong is en mensen kunnen veranderen maar anderzijds allaah subhana wa'tala heeft het zo bepaalt moge allaah subhana wa'tala hem toch vergeven voor zijn daden en moge onze ilyas el-hassani berouw tonen zodat allaah subhana wa'tala hem toch paradijs schenkt want in ieder van ons schuilt er een goed hart !!! en voor de oude man hij heeft het uit zelfverdedeging gedaan ik denk dat hij ook spijt heeft maarja wat doet een mens niet als je wanhopig bent groetjes trotsebekeerde

reallife
25-10-11, 12:39
Voor de dader zelf en zijn naaste familie en vrienden is het heel spijtig. Niet voor zijn toekomstige slachtoffers. Ik noem zijn dood liever een bedrijfsongeval. Hij nam een groot risico en is daarbij de verkeerde tegengekomen. Maar bovenal de rechterlijke macht is verantwoordelijk hier. Als hij harder was aangepakt had hij nog geleefd. Die flutrechter die deze veelpleger een flutstraf heeft opgelegd is medeverantwoordelijk voor de dood van de jongen. Had hij een harde straf gekregen zou hij niet meer kunnen inbreken en dus nog leven.

Kweet niet of je daar de rechtelijke instanties de schuld van kunt geven?

Ilyas E.-H. was duidelijk niet aan zijn proefstuk toe. De 17-jarige inbreker die zondag in Borgerhout neergestoken werd door de bejaarde Roger V. (84), heeft sinds september 2009 maar liefst 43 criminele feiten op zijn naam staan.


Ilyas wordt duidelijk niet zonder reden, in politieterminologie, “een veelpleger” genoemd. Zijn naam duikt op in 43 dossiers, en hij stond nog steeds onder toezicht van de jeugdrechter. Hij zat verscheidene keren vast in de gesloten jeugdinstelling van Everberg en werd gedurende maanden intensief opgevolgd door officiële instanties.Zijn familie zegt het verleden van Ilyas niet goed te praten, “maar het verdriet om zijn dood komt nu op de eerste plaats”. Roger V. en zijn vrouw Bertha verkeren nog steeds in shock na wat er zondagmiddag is gebeurd. Ze hebben geen kinderen, maar worden wel speciaal opgevangen. Hun woning staat onder permanent politietoezicht, uit vrees voor wraakacties van vrienden of familie van de overleden Ilyas E.-H.

De kompaan van Ilyas is nog steeds op de vlucht. Over hem is niets bekend.

Overleden inbreker pleegde 43 feiten in twee jaar - Gva.be (http://www.gva.be/antwerpen/borgerhout/guid/892cae4c-b97c-41ef-98a1-94b44ad5bd3e.aspx)

reallife
25-10-11, 12:47
Roger V. en zijn vrouw Bertha verkeren nog steeds in shock na wat er zondagmiddag is gebeurd.

In het verzorgingshuis waar ik werk wordt veel ingebroken. Vooral in de aanleunwoningen maar ook in het zorgcentrum zelf. De bewoners worden echt bang. Het heeft heel veel impact. Ook op het personeel. Sommigen durven niet meer alleen de routes te lopen.

Ik neem (als ik er tenminste aan denk) een zware zaklantaren mee. Als ik een inbreker tegenkom denk ik (al weet je nooit zeker hoe je dan handelt) dat ik diegene een flinke mep geef. De meeste bewoners zijn zorgafhankelijk en weerloos. Dat maakt me behoorlijk kwaad moet ik bekennen.

mark61
25-10-11, 13:21
assalamoe ailikoum,

ik vind ondanks dat hij feiten heeft gepleegt dat het hier nogal hard aan toe gaat ik ken deze persoon ik kwestie en iedereen maakt wel is dezelfde fouten,

Wat is dat voor bagatellisering? Inbraak met geweld. Herhaaldelijk. 43 keer om precies te zijn. En dan pas 16, dus hij is vroeg begonnen. Dan hebben je ouders iets verkeerd gedaan. Wat, weet ik niet precies. Niet op de hoogte zijn van wat hun kind uitspookt, om te beginnen. Terwijl in dit geval ze natuurlijk van seconde tot seconde weten waar hun dochter uithangt :moe:

En dan bejaarden overvallen. Doe stoer en overval andere 16-jarigen :moe:

Zijn naam duikt op in 43 dossiers, en hij stond nog steeds onder toezicht van de jeugdrechter. Hij zat verscheidene keren vast in de gesloten jeugdinstelling van Everberg en werd gedurende maanden intensief opgevolgd door officiële instanties

super ick
25-10-11, 17:54
Zijn naam duikt op in 43 dossiers, en hij stond nog steeds onder toezicht van de jeugdrechter. Hij zat verscheidene keren vast in de gesloten jeugdinstelling van Everberg en werd gedurende maanden intensief opgevolgd door officiële instanties

Faal.

super ick
25-10-11, 18:05
assalamoe ailikoum,

ik vind ondanks dat hij feiten heeft gepleegt dat het hier nogal hard aan toe gaat ik ken deze persoon ik kwestie en iedereen maakt wel is dezelfde fouten, mn zeg van fouten kan men leren hij is nog jong en onbezonnen ik vind niet dat hij deze straf had verdiend. ze hadden gewoon de politie moeten bellen en hem moeten opakken

Een inbrekertje van 17 verdient het niet om dood gestoken te worden. Je moet je echter wel realiseren, als inbreker, dat je wel eens gevaar kunt lopen. Dat het zo af moest lopen is erg wrang, zeker voor zijn naasten.




omdat het een marokkaanse jongen is vinden jullie dat hij dit verdient

Ik vind dit nogal een beschuldiging. Wij zijn dus allemaal rasisten?


shaitan heeft hem verleid hij had geproeft van het haraam geld dus wou iee meer weet je ik zit met gemengde gevoelens enerzijds vind ik dat hij deze straf niet had verdient aangezien hij nog jong is en mensen kunnen veranderen maar anderzijds allaah subhana wa'tala heeft het zo bepaalt moge allaah subhana wa'tala hem toch vergeven voor zijn daden en moge onze ilyas el-hassani berouw tonen zodat allaah subhana wa'tala hem toch paradijs schenkt want in ieder van ons schuilt er een goed hart !!!

Dit is wel erg gemakkelijk. De schuld wordt buiten de dader geplaats. Het is hem, min of meer, overkomen.
Als zijn ouders dan gefaald hebben, waar waren dan zijn broers? Waar waren zijn vrienden? Zijn familie? Zeker als hij in twee jaar tijd al 43 gerigstreerde delicten op zijn naam had. Ik ga er blind vanuit dat het er vele malen meer waren (die niet bekend zijn, waar hij niet voor gepakt is). Deze jongen heeft meer ellende veroorzaakt in twee jaar dan andere jongeren gezamenlijk in hun hele leven.


en voor de oude man hij heeft het uit zelfverdedeging gedaan ik denk dat hij ook spijt heeft maarja wat doet een mens niet als je wanhopig bent

Hiermee geef je blijk een groot hart te hebben. Deze man moet 'door' met zijn daad. Waarschijnlijk vraagt hij zich ook af of het niet anders had gemoeten / gekund.
Ik neem aan dat er nog wel nauwkeurig onderzocht gaat worden hoe e.e.a. gelopen is.

Stopnaald
25-10-11, 21:01
assalamoe ailikoum,

ik vind ondanks dat hij feiten heeft gepleegt dat het hier nogal hard aan toe gaat ik ken deze persoon ik kwestie en iedereen maakt wel is dezelfde fouten, mn zeg van fouten kan men leren hij is nog jong en onbezonnen ik vind niet dat hij deze straf had verdiend.

Wel es? Al 43 keer eerder bedoel je. Da's dus niet es een fout maken, zelfs niet es een paar keer een fout maken, da's een notoire veelpleger. En nee, de dood had hij niet "verdiend", maar dat heeft hij wel gekregen. Da's het risico dat hij willens en wetens heeft genomen.


ze hadden gewoon de politie moeten bellen en hem moeten opakken dutroux is toch ook niet vermoord terwijl hij zwaardere feiten op zijn kerfstok heeft maar nee omdat het een marokkaanse jongen is vinden jullie dat hij dit verdient

Niet omdat het een marokkaanse jongen is, maar om wat hij gedaan heeft. Ga nou niet proberen hier een rassenkwestie van te maken. Da's gelul.


we leven op deze wereld alleen maar in haat en verdriet anderzijds leef ik heel hard mee met zijn familie, de ouders zullen zeker de schuld bijzichzelf leggen maar daar kunnen ze niets aandoen

Ze HADDEN hem beter kunnen opvoeden cq beter in de gaten kunnen houden. Tis niet alsof ze kunnen verwachten dat de samenleving hem wel voor hen opvoedt. Ben je mans genoeg om een koter te maken, dan moet je ook zo mans zijn om hem/haar netjes op te voeden.


shaitan heeft hem verleid hij had geproeft van het haraam geld dus wou iee meer weet je

Niks te shaitan!!! Da's de verantwoordelijkheid van je afschuiven. Deze jongen heeft willens en wetens keuzes gemaakt. Daar heeft hij vaak genoeg de zoete vruchten van mogen plukken. Dit keer is het anders gelopen. Dit keer waren de vruchten wrang. So be it. Als hij niet had ingebroken en overvallen, dan had hij nu nog geleefd. Klaar.

[/QUOTE] ik zit met gemengde gevoelens enerzijds vind ik dat hij deze straf niet had verdient aangezien hij nog jong is en mensen kunnen veranderen[/QUOTE]

Na 43 keer de foute keuze gemaakt te hebben, is de kans dat hij nog veranderd niet zo heel groot. De best predictor of future behavior is the past behavior.


maar anderzijds allaah subhana wa'tala heeft het zo bepaalt moge allaah subhana wa'tala hem toch vergeven voor zijn daden en moge onze ilyas el-hassani berouw tonen zodat allaah subhana wa'tala hem toch paradijs schenkt want in ieder van ons schuilt er een goed hart !!!

Ik geloof niet in het hiernamaals, maar mocht ik daar ongelijk in hebben, dan hoop ik toch werkelijk dat er iets MEER van deze knaap wordt geëist dan slechts wat berouw tonen om in het paradijs te komen.

Bovendien ben ik niet met je eens dat in ieder van ons een goed hart schuilt, maar kennelijk heb jij nog nooit van psychopaten gehoord.


en voor de oude man hij heeft het uit zelfverdedeging gedaan ik denk dat hij ook spijt heeft maarja wat doet een mens niet als je wanhopig bent groetjes trotsebekeerde

Hier ben ik het voor het eerst met je eens. Ik hoop dat de arme man niet al te zeer getraumatiseerd is, want hij moet er voor de rest van zijn leven mee door.

Olive Yao
25-10-11, 21:29
In het verzorgingshuis waar ik werk wordt veel ingebroken. Vooral in de aanleunwoningen maar ook in het zorgcentrum zelf. De bewoners worden echt bang. Het heeft heel veel impact. Ook op het personeel. Sommigen durven niet meer alleen de routes te lopen.

Ik neem (als ik er tenminste aan denk) een zware zaklantaren mee. Als ik een inbreker tegenkom denk ik (al weet je nooit zeker hoe je dan handelt) dat ik diegene een flinke mep geef. De meeste bewoners zijn zorgafhankelijk en weerloos. Dat maakt me behoorlijk kwaad moet ik bekennen.

Weerloze mensen en dan zo inbraakgevoelig? Ernstig.
Nee, moeilijk van te voren zeggen hoe je dan handelt. Je moet echt wel jezelf overwinnen en lef opbrengen om iemand zo'n klap te geven. Misschien brengt woede je ertoe.

.

Marsipulami
26-10-11, 01:29
In zoverre ik uit de berichtgeving kan afleiden handelde deze bejaarde niet uit zelfverdediging wat zijn leven betreft, eerder vanuit verdediging van zijn bezittingen. Immers de minderjarige boef werd met een mes gestoken toen deze de kluis aan het leegmaken was. Men kan moeilijk tegelijkertijd een kluis leeghalen alsook op hetzelfde moment een bejaarde naar het leven staan met een schroevendraaier.

Eric de Blois
26-10-11, 02:38
Die 84 jarige geven jullie natuurlijk levenslange tbs. Zou nog eens kunnen gebeuren.

Aan welke kant sta jij?

super ick
26-10-11, 07:28
In zoverre ik uit de berichtgeving kan afleiden handelde deze bejaarde niet uit zelfverdediging wat zijn leven betreft, eerder vanuit verdediging van zijn bezittingen. Immers de minderjarige boef werd met een mes gestoken toen deze de kluis aan het leegmaken was. Men kan moeilijk tegelijkertijd een kluis leeghalen alsook op hetzelfde moment een bejaarde naar het leven staan met een schroevendraaier.

Oja, zo zit dat.
Die bejaarde had ook nog boe kunnen roepen zodat hij recht t.o. de inbreker was komen te staan.
Of zich verstoppen achter de gordijnen en de inbreker vrije doorgang geven om er met zijn spullen vandoor te gaan.

Zoals zo vaak gebeurt: Theoretici gaan beslissen hoe een ander moet reageren in extreme situaties.
Wie heeft die situautie veroorzaakt waarin een ander onvoorspelbaar kan reageren?

Marsipulami
26-10-11, 08:34
Oja, zo zit dat.
Die bejaarde had ook nog boe kunnen roepen zodat hij recht t.o. de inbreker was komen te staan.
Of zich verstoppen achter de gordijnen en de inbreker vrije doorgang geven om er met zijn spullen vandoor te gaan.

Zoals zo vaak gebeurt: Theoretici gaan beslissen hoe een ander moet reageren in extreme situaties.
Wie heeft die situautie veroorzaakt waarin een ander onvoorspelbaar kan reageren?

Dat is ook allemaal waar.

knuppeltje
26-10-11, 08:39
Wat een gezeik allemaal over een ordinair bedreifsongeval. :confused:

BoerHarms
26-10-11, 09:59
Oja, zo zit dat.
Die bejaarde had ook nog boe kunnen roepen zodat hij recht t.o. de inbreker was komen te staan.
Of zich verstoppen achter de gordijnen en de inbreker vrije doorgang geven om er met zijn spullen vandoor te gaan.

Zoals zo vaak gebeurt: Theoretici gaan beslissen hoe een ander moet reageren in extreme situaties.
Wie heeft die situautie veroorzaakt waarin een ander onvoorspelbaar kan reageren?

inbreker had ook kunnen besluiten om niet in te breken, dan was het waarschijnlijk zeker dat ie vandaag nog geleefd zou hebben.

mark61
26-10-11, 10:03
In zoverre ik uit de berichtgeving kan afleiden handelde deze bejaarde niet uit zelfverdediging wat zijn leven betreft, eerder vanuit verdediging van zijn bezittingen. Immers de minderjarige boef werd met een mes gestoken toen deze de kluis aan het leegmaken was. Men kan moeilijk tegelijkertijd een kluis leeghalen alsook op hetzelfde moment een bejaarde naar het leven staan met een schroevendraaier.

Wij moeten het doen met jouw berichtgeving:

De 16-jarige inbreker zou de bejaarde bewoner met een schroevendraaier bedreigd hebben en hem hebben gedwongen een kluis te openen.

Nadat Roger V. erin was geslaagd een mes te grijpen, stak hij de inbreker in de keel.

super ick
26-10-11, 14:48
Wat een gezeik allemaal over een ordinair bedreifsongeval. :confused:

Komt omdat inbrekert van MArokkaanse afkomst blijkt te zijn. Dan ligt het kennelijk anders.
De tenen zijn namelijk nogal lang als er kritiek gegeven wordt.
Die lange tene zijn ineens vaak weg als het Marokkaans straattuig betreft. Dan wordt niet zelden geprobeert de boel te bagatelliseren en deze criminelen als een soort boefjes weg te zetten.

Ik ben ervoor om mensen een tweede kans te geven maar eens moet er een streep getrokken worden. Dat is bij deze jongen niet gebeurt. Hij was bezig aan kans no. 44. Het had ook het leven van de oude man kunnen kosten.
Hoe ver moet je gaan?

Marsipulami
26-10-11, 17:08
Tweede verdachte inbraak Borgerhout opgepakt

woensdag 26 oktober 2011, 17u49 Bron: belga


BORGERHOUT - De lokale politie van Antwerpen heeft een tweede verdachte voor de inbraak met dodelijke afloop in Borgerhout opgepakt. Het gaat om een 17-jarige uit Borgerhout, die net als de doodgestoken Ilyas E.H. (16) bekend was bij de politie en onder toezicht van de jeugdrechter stond.
De 17-jarige jongen brak zondag samen met Ilyas E.H. (16) binnen in het huis van de 84-jarige Roger V. in Borgerhout. De 16-jarige zou de bewoner met een schroevendraaier bedreigd hebben en hem gedwongen hebben een kluis te openen. De bewoner weigerde en stak de jonge inbreker in de keel. E.H. vluchtte nog weg, maar overleed even verderop, in de Statielei, aan zijn verwondingen. Zijn kompaan wist ook te ontkomen en was tot vandaag spoorloos.

Die jongen bood zich woensdagvoormiddag aan bij de politie op aanraden van zijn familie. Hij werd opgepakt en even later voorgeleid bij de jeugdrechter. Die zal hem in de loop van de avond verhoren. Daaruit zal onder meer moeten blijken in welke mate hij betrokken was bij de fatale inbraak. Daarna zal de jeugdrechter beslissen over de te nemen maatregelen.

mtm

Fulanadetal
26-10-11, 17:20
Goed dat hij zich gemeld heeft, goed dat zijn familie dit heeft gestimuleerd.


Wat een ellende allemaal.

Isch
26-10-11, 23:21
Eh, die bejaarden van tegenwoordig. Mag van mij vaker gebeuren. Weer één minder. Alle lof voor die bejaarde! Ik vind dat deze bejaarde held een premie verdient. Van mij mag hij op kosten van de staat een heerlijke langdurge vakantie krijgen naar bestemming van keuze. De dood van de crimineel levert een enorme besparing op.


Ja, zo hoort dat. Maar menen doen we het geen van allen, behalve z'n moeder misschien.


Was het familie van jou dan?

Met een 16 jarige veelpleger, beter gezegd klootzak, die met een schroevendraaier een bejaarde man dacht te kunnen beroven hoeven we geen medelijden te hebben. Terecht opgeruimd.




Goed gezegd, Tomas.

Echt, wat een klootzakken zijn jullie.


Echt gatverdamme, wat walg ik van zulke uitspraken.

Het was een kind man! Een kind dat vaak in de fout is gegaan, maar verdient ie het daarom om zo te sterven? Nee. Ik kan nu een hele tekst zitten schrijven, maar fuck jullie.

Bofko
27-10-11, 00:00
Het was een kind man! Een kind dat vaak in de fout is gegaan, maar verdient ie het daarom om zo te sterven? Nee. Ik kan nu een hele tekst zitten schrijven, maar fuck jullie.

Een kind dat samen met een maat met een schroevedraaier een oude man met de dood bedreigt...... Ik noem het geen kind meer.Ik ben er doodziek van dat dit soort figuurtje gewoon hun gang kunnen gaan want het zijn maar 'kinderen'.
Normaal gesproken doden 84-jarige geen kinderen. Bedenk wat die oude man heeft moeten doorstaan om tot deze daad te komen.Het was niet de eerste keer dat dit hem gebeurde. Wat voor opvoeding heb je gehad en wat voor subcultuurtje zit je in om dit soort roofovervallen te plegen ?? Gadver....GADVER...GADVERDAMME....

Hij weet niet wat-ie doet maar op een of ander manier vindt hij het kennelijk allemaal normaal. 43 KEER ! Man, overvallen worden routine-klussen zo ff tussen de soep en de aardappelen door! En er uiteindelijk gewoon mee weg komen.Tsja dan wordt het wel normaal he.

Er is niks meer waardoor hij wordt afgeschrikt. Dat ontbreekt kennelijk in de 'beschaafde' samenleving. Tijd voor een nieuwe beschavingsdefinitie : Lijfstraffen beschaafder vinden dan jonkies die redelijk ongestraft oude mensen met schroevedraaiers bedreigen, bijv.
En niet te gemakkelijk zeggen - a la Marsipulami - dat daar niks tegen te doen is.Ik vind het een moreel verval en een degeneratie van de samenleving als daar niks tegen gedaan kan worden.

Tijd voor lijfstraffen.... denk ik dan. Voer maar wat sharia in (maar je hoeft niet gelijk met amputaties te komen).

Hij kan i.i.g. geen andere oude mensen meer de doodstuipen op het lijf jagen en/ of traumatiseren. Ik hoop dat bij zijn kornuiten en directe omgeving wat schellen van de ogen vallen dan heeft zijn dood in ieder geval nog wat zin.

Isch
27-10-11, 00:05
Een kind dat samen met een maat met een schroevedraaier een oude man met de dood bedreigt...... Ik noem het geen kind meer.Ik ben er doodziek van dat dit soort figuurtje gewoon hun gang kunnen gaan want het zijn maar 'kinderen'.
Normaal gesproken doden 84-jarige geen kinderen. Bedenk wat die oude man heeft moeten doorstaan om tot deze daad te komen.Het was niet de eerste keer dat dit hem gebeurde. Wat voor opvoeding heb je gehad en wat voor subcultuurtje zit je in om dit soort roofovervallen te plegen ?? Gadver....GADVER...GADVERDAMME....

Hij weet niet wat-ie doet maar op een of ander manier vindt hij het kennelijk allemaal normaal. 43 KEER ! Man, overvallen worden routine-klussen zo ff tussen de soep en de aardappelen door! En er uiteindelijk gewoon mee weg komen.Tsja dan wordt het wel normaal he.

Er is niks meer waardoor hij wordt afgeschrikt. Dat ontbreekt kennelijk in de beschaafde samenleving. Tijd voor een nieuwe beschavingsdefinitie : Lijfstraffen beschaafder vinden dan jonkies die redelijk ongestraft oude mensen met schroevedraaiers bedreigen, bijv.
En niet te gemakkelijk zeggen - a la Marsipulami - dat daar niks tegen te doen is.Ik vind het een moreel verval en een degeneratie van de samenleving als daar niks tegen gedaan kan worden.

Tijd voor lijfstraffen.... denk ik dan. Voer maar wat sharia in (maar je hoeft niet gelijk met amputaties te komen).

Hij kan i.i.g. geen ander oude mensen meer de doodstuipen op het lijf jagen en/ of traumatiseren. Ik hoop dat bij zijn kornuiten en directe omgeving wat schellen van de ogen vallen dan heeft zijn dood in ieder geval nog wat zin.

Ik geef mensen niet zo gauw op. Tuurlijk, ik zeg niet dat het oke is omdat het een kind is, maar om te zeggen opgeruimd staat netjes, dat gaat echt te ver. Das gewoon idioot om ook maar te denken.

Ik vind het heel spijtig dat het op deze manier is gegaan. De 84 jarige man had hem toch ook ergens anders kunnen steken, als hij zo graag wilde steken. En als je zo vaak bent beroofd, doe wat aan je beveiliging aub in plaats van jochies neer te steken.

Bofko
27-10-11, 01:03
Ik vind het heel spijtig dat het op deze manier is gegaan. De 84 jarige man had hem toch ook ergens anders kunnen steken, als hij zo graag wilde steken. En als je zo vaak bent beroofd, doe wat aan je beveiliging aub in plaats van jochies neer te steken.

Die oude man WILDE HELEMAAL NIET GRAAG STEKEN, stomme idioot. Je snapt er echt helemaal niks van.GEDVER.

Isch
27-10-11, 01:06
Hij wilde wel steken, anders had ie niet gestoken.


Simpel toch.

Bofko
27-10-11, 01:32
Hij wilde wel steken, anders had ie niet gestoken.


Simpel toch.


Ken je de term 'paniek' ? Dat je dingen doet die je niet wil doen ?

Isch
27-10-11, 01:38
Oh, dus bijvoorbeeld wanneer pedofielen iets met kinderen doen dat ze eigenlijk niet willen.

Is dat paniek?

Ik ben een beetje dom, sorry, :o

Bofko
27-10-11, 01:40
Ik ben een beetje dom, sorry, :o

Dat denk ik niet, dus waarom doe je je zo voor ?

Isch
27-10-11, 01:43
Ik ben melig!


Excuseer me voor mijn gedrag, :p


Slaap lekker en droom fijn!

Bofko
27-10-11, 01:46
Ik ben melig!


Excuseer me voor mijn gedrag, :p


Slaap lekker en droom fijn!

Tsjah, :fpetaf: jij ook

Stopnaald
27-10-11, 09:48
Een kind dat samen met een maat met een schroevedraaier een oude man met de dood bedreigt...... Ik noem het geen kind meer.Ik ben er doodziek van dat dit soort figuurtje gewoon hun gang kunnen gaan want het zijn maar 'kinderen'.
Normaal gesproken doden 84-jarige geen kinderen. Bedenk wat die oude man heeft moeten doorstaan om tot deze daad te komen.Het was niet de eerste keer dat dit hem gebeurde. Wat voor opvoeding heb je gehad en wat voor subcultuurtje zit je in om dit soort roofovervallen te plegen ?? Gadver....GADVER...GADVERDAMME....

Hij weet niet wat-ie doet maar op een of ander manier vindt hij het kennelijk allemaal normaal. 43 KEER ! Man, overvallen worden routine-klussen zo ff tussen de soep en de aardappelen door! En er uiteindelijk gewoon mee weg komen.Tsja dan wordt het wel normaal he.

Er is niks meer waardoor hij wordt afgeschrikt. Dat ontbreekt kennelijk in de 'beschaafde' samenleving. Tijd voor een nieuwe beschavingsdefinitie : Lijfstraffen beschaafder vinden dan jonkies die redelijk ongestraft oude mensen met schroevedraaiers bedreigen, bijv.
En niet te gemakkelijk zeggen - a la Marsipulami - dat daar niks tegen te doen is.Ik vind het een moreel verval en een degeneratie van de samenleving als daar niks tegen gedaan kan worden.

Tijd voor lijfstraffen.... denk ik dan. Voer maar wat sharia in (maar je hoeft niet gelijk met amputaties te komen).

Hij kan i.i.g. geen andere oude mensen meer de doodstuipen op het lijf jagen en/ of traumatiseren. Ik hoop dat bij zijn kornuiten en directe omgeving wat schellen van de ogen vallen dan heeft zijn dood in ieder geval nog wat zin.

Helemaal correct Bofko!

Stopnaald
27-10-11, 09:52
Ik geef mensen niet zo gauw op. Tuurlijk, ik zeg niet dat het oke is omdat het een kind is, maar om te zeggen opgeruimd staat netjes, dat gaat echt te ver. Das gewoon idioot om ook maar te denken.

Niet zo gauw? Man hij was aan akkefietje nummer 43 (!!!) bezig hoor! Jij hebt makkelijk lullen, maar wanneer is voor jou dan de grens bereikt? Wees dan zo moedig om daar eens antwoord op te geven. Wat moet er allemaal gebeurd zijn voordat ook jij opgeeft?


Ik vind het heel spijtig dat het op deze manier is gegaan. De 84 jarige man had hem toch ook ergens anders kunnen steken, als hij zo graag wilde steken. En als je zo vaak bent beroofd, doe wat aan je beveiliging aub in plaats van jochies neer te steken.

Omgekeerde wereld. Blijf me je rotpoten van andermans spullen af ipv bejaarden de stuipen op het lijf te jagen.

Tomas
27-10-11, 09:59
Ja, de islamitische tolerantie kent geen grenzen zolang de dader ook maar een zweem van 'moslim' heeft, en het slachtoffer duidelijk niet. Een neonazi die voor de 43e keer een halalslager met geweld berooft zal beduidend minder begrip krijgen. Wist trouwens niet dat het om een marokkaan ging. Magoed, dan ligt het natuurlijk helemaal anders.

Karin.N
27-10-11, 10:11
Hij wilde wel steken, anders had ie niet gestoken.


Simpel toch.


Het is naar dat de jongen is omgekomen, erg voor de naaste familieleden.

Maar waarom kun je wel begrip op brengen voor deze jongen? Is dat omdat hij een Marokkaan is? Wat als het blanke Hollander was geweest en het slachtoffer een bejaarde Marokkaanse man van 84 jaar?

Vind jij het normaal dat mensen die bedreigd worden volledig bij hun positieven blijven en volledig kunnen overzien wat de gevolgen van verzet zijn. Dat de mensen denken, laat ik niet hier raken, maar beter daar zodat de bedreiger in ieder geval in leven blijft?

Heb je uberhaupt wel de tijd om zo te denken? En is het voor de meeste (uitgezonderd de koele kikkers en de professionals) mensen weggelegd om niet in paniek te raken of in blinde wanhoop te reageren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik zal reageren wanneer ik in soortgelijke omstandigheden verkeer.

Deze jongen heeft al diverse slachtoffers gemaakt. Wat voor invloed heeft deze jongen op hun leven gehad? Let wel, ik gun niemand de dood. Maar ik vertik het om alleen stil te staan bij hetgeen deze jongen is overkomen. Deze jongen heeft willens en wetens veel slachtoffers gemaakt en het zag er niet naar uit dat hij na deze overval zou stoppen.

Hoe zou er zijn gereageerd wanneer dit in Marokko was gebeurd? Marokkaanse dader, slachtoffer Marokkaanse bejaarde? Voor wie zou er meer begrip zijn?

Karin.N
27-10-11, 10:19
Oh, dus bijvoorbeeld wanneer pedofielen iets met kinderen doen dat ze eigenlijk niet willen.

Is dat paniek?

Ik ben een beetje dom, sorry, :o


Hoe denk jij dat de reacties waren geweest wanneer een pedofiel (bijv. een 16 jarige blanke hollandse jongen)was gedood tijdens het misbruiken van een kind?

Denk je werkelijk dat hij op enige sympathie zou kunnen rekenen? Ik weet wel zeker dat zijn dood verwelkomd zou worden.

Isch
27-10-11, 15:00
Niet zo gauw? Man hij was aan akkefietje nummer 43 (!!!) bezig hoor! Jij hebt makkelijk lullen, maar wanneer is voor jou dan de grens bereikt? Wees dan zo moedig om daar eens antwoord op te geven. Wat moet er allemaal gebeurd zijn voordat ook jij opgeeft?



Omgekeerde wereld. Blijf me je rotpoten van andermans spullen af ipv bejaarden de stuipen op het lijf te jagen.

Is daar moed voor nodig dan? Ik zou pas opgeven als hij 100 jaar was en nog steeds niet te veranderen zou zijn.

Jullie doen alsof ik het goedkeur, :maf3: En ik geef die man ook zeker niet de schuld, tuurlijk moet je van andermans spullen afblijven. Maar als ik 4 keer beroofd zou worden, dan zou ik toch gaan nadenken over een beter beveiligingssysteem. Ik hoop voor hem dat ie dat nu heeft.


Ja, de islamitische tolerantie kent geen grenzen zolang de dader ook maar een zweem van 'moslim' heeft, en het slachtoffer duidelijk niet. Een neonazi die voor de 43e keer een halalslager met geweld berooft zal beduidend minder begrip krijgen. Wist trouwens niet dat het om een marokkaan ging. Magoed, dan ligt het natuurlijk helemaal anders.

Ik plaats een reactie en jullie denken te weten wat er omgaat in mn hoofd en hoe ik over bepaalde zaken denk...

Doe maar niet, want anders krijgen we nog meer bullshit zoals je hierboven hebt geschreven.



Het is naar dat de jongen is omgekomen, erg voor de naaste familieleden.

Maar waarom kun je wel begrip op brengen voor deze jongen? Is dat omdat hij een Marokkaan is? Wat als het blanke Hollander was geweest en het slachtoffer een bejaarde Marokkaanse man van 84 jaar?

Vind jij het normaal dat mensen die bedreigd worden volledig bij hun positieven blijven en volledig kunnen overzien wat de gevolgen van verzet zijn. Dat de mensen denken, laat ik niet hier raken, maar beter daar zodat de bedreiger in ieder geval in leven blijft?

Heb je uberhaupt wel de tijd om zo te denken? En is het voor de meeste (uitgezonderd de koele kikkers en de professionals) mensen weggelegd om niet in paniek te raken of in blinde wanhoop te reageren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik zal reageren wanneer ik in soortgelijke omstandigheden verkeer.

Deze jongen heeft al diverse slachtoffers gemaakt. Wat voor invloed heeft deze jongen op hun leven gehad? Let wel, ik gun niemand de dood. Maar ik vertik het om alleen stil te staan bij hetgeen deze jongen is overkomen. Deze jongen heeft willens en wetens veel slachtoffers gemaakt en het zag er niet naar uit dat hij na deze overval zou stoppen.

Hoe zou er zijn gereageerd wanneer dit in Marokko was gebeurd? Marokkaanse dader, slachtoffer Marokkaanse bejaarde? Voor wie zou er meer begrip zijn?

Ik heb geen begrip voor zijn idiote daden. Waar het mij om gaat zijn de reacties op zijn dood. Als het een blanke Nederlander was van 16, dan zouden mn emoties uitgeschakeld zijn ja, ;) What the hell? Effe serieus, het gaat mij er niet om dat het een Marokkaan is. Het gaat mij erom dat het een jong persoontje is die de verkeerde keuzes heeft gemaakt en allemaal misdaden heeft gepleegd. Het zit mij dwars dat hij op zo'n jonge leeftijd is overleden zonder dat hij zn leven kan beteren. En ja, als het een Nederlander was, dan zou ik er hetzelfde over denken. Ik zou zeker geen uitspraken eruit gooien zoals, 'oh opgeruimd staat netjes.' Wat voor mens ben je dan? Ik vind het gewoon zo jammer hoe het is gelopen en dat die sukkel zulke dingen deed die uiteindelijk tot zijn dood hebben geleid. Als het echt zelfverdediging was neem ik de opa niks kwalijk.

Wat ik me ook afvraag is hoe het zover heeft kunnen komen. Waar blijven de ouders in dit geval? Wat is hun rol hierin? Luisterde hij gewoon niet of gaven ze geen shit om hem? Zoveel vragen en een dood joch.

Die reactie van het neersteken was om Bofko te irriteren, :p

Ik weet wat angst met je kan doen en hoe men dan kan reageren.


In Marokko zou de dief beter aangepakt worden. Het 'rechtssysteem' is Nederlands is bullshit. Zelfs mn ongelijmde kaartenhuis zit beter in elkaar.


Hoe denk jij dat de reacties waren geweest wanneer een pedofiel (bijv. een 16 jarige blanke hollandse jongen)was gedood tijdens het misbruiken van een kind?

Denk je werkelijk dat hij op enige sympathie zou kunnen rekenen? Ik weet wel zeker dat zijn dood verwelkomd zou worden.


Een pedo en een dief vind ik stukken anders.


Zelfs voor pedo's kan ik sympathie opbrengen.

Nou, toe maar, aanvalleeeeeen!

Bofko
27-10-11, 16:34
Die reactie van het neersteken was om Bofko te irriteren, :p

Dat lukte maar heel even.

Joesoef
27-10-11, 18:16
shaitan heeft hem verleid hij had geproeft van het haraam geld dus wou iee meer weet je ik zit met gemengde gevoelens enerzijds vind ik dat hij deze straf niet had verdient

Welke gepaste straf dan wel?

Isch
27-10-11, 18:23
Dat lukte maar heel even.

Het gaf me voldoening.


Eric, je kan wel bad raten, maar je bent nog steeds een klootzak.

Joesoef
27-10-11, 19:34
Niet zo gauw? Man hij was aan akkefietje nummer 43 (!!!) bezig hoor! Jij hebt makkelijk lullen, maar wanneer is voor jou dan de grens bereikt? Wees dan zo moedig om daar eens antwoord op te geven. Wat moet er allemaal gebeurd zijn voordat ook jij opgeeft?



Omgekeerde wereld. Blijf me je rotpoten van andermans spullen af ipv bejaarden de stuipen op het lijf te jagen.


Ja! Eens! Sharia!

Daarna natuurlijk geen WAO, laat pa en ma hem maar verzorgen, hun schuld!

Bofko
27-10-11, 20:40
Is daar moed voor nodig dan? Ik zou pas opgeven als hij 100 jaar was en nog steeds niet te veranderen zou zijn.

Heel coulant.



In Marokko zou de dief beter aangepakt worden. Het 'rechtssysteem' is Nederlands is bullshit. Zelfs mn ongelijmde kaartenhuis zit beter in elkaar.

Heel streng.

Hoe rijm je die 2 uitspraken ?

BlackBox
28-10-11, 03:46
Eric, je kan wel bad raten, maar je bent nog steeds een klootzak.
:haha:
Hij heeft er maar 1 gegeven?
Misschien komt de rest later.
Mij heeft hij laatst in een oude discussie(!) 3x rood op een rij gegeven :D

Eric de Blois
28-10-11, 13:53
Echt, wat een klootzakken zijn jullie.

Echt gatverdamme, wat walg ik van zulke uitspraken.

Het was een kind man! Een kind dat vaak in de fout is gegaan, maar verdient ie het daarom om zo te sterven? Nee. Ik kan nu een hele tekst zitten schrijven, maar fuck jullie.




Eric, je kan wel bad raten, maar je bent nog steeds een klootzak.

Oh, jij mag mij wél klootzak noemen en nog boos worden ook als ik je daarom een bad rate geef. Lange tenen?

Natuurlijk, die overvaller die met een schroevendraaier een 84 jarige denkt te kunnen beroven is een kind dat in de fout is gegaan, en degene die aan de kant staat van de bejaarde is een klootzak.

Ik wil jouw 'begrip' graag zien als bijvoorbeeld jouw vader wordt overvallen door zo'n kind met schroevendraaier. Mijn inschatting is dat een type als jij, die iemand om zijn mening al een klootzak noemt, in een gespannen situatie als een overval vast niet begripvol zal reageren.

Tomas
28-10-11, 14:06
God, ze wordt steeds hysterischer over die crimineel. Mensen die bejaarden bedreigen en beroven zijn het laagst. Uitschot. Ik vraag me af hoe hysterisch ze was over de moord op Van Gogh. De meeste Moslims hier konden hun lol niet op. Toen.

Eric de Blois
28-10-11, 14:13
God, ze wordt steeds hysterischer over die crimineel. Mensen die bejaarden bedreigen en beroven zijn het laagst. Uitschot. Ik vraag me af hoe hysterisch ze was over de moord op Van Gogh. De meeste Moslims hier konden hun lol niet op. Toen.

Loyaal met uitschot. Dat die bejaarde is overvallen, daar ligt in die kringen niemand wakker van.