PDA

Bekijk Volledige Versie : Minderjarige vrijuit voor zware agressie in Brusselse metro



Marsipulami
25-10-11, 12:38
Minderjarige vrijuit voor zware agressie in Brusselse metro

25/10/11, 12u14

Een minderjarige Brusselaar die verdacht werd van een zware agressie in het metrostation Naamsepoort, is voor de Brusselse jeugdrechtbank vrijgesproken. De jongeman moet wel een werkstraf van 80 uur uitvoeren voor een gewelddadige handtasdiefstal die hij in mei pleegde.

Bij het incident in het metrostation, in de nacht van 31 december 2009 op 1 januari 2010, werd een 22-jarige Bulgaar in elkaar geslagen en op de metrorails geworpen. De Bulgaar was met een vriend op de terugweg van het nieuwjaarsvuurwerk toen hij het in het metrostation aan de stok kreeg met een groepje jongeren. Die sloegen hem in elkaar en gingen er vandoor. Toen de Bulgaar bij zijn positieven kwam, werd hij echter aangevallen door een tweede groepje jongeren. Ook die sloegen hem in elkaar, waarna ze hem vastgrepen en op de metrosporen gooiden, zes meter lager. De jongeman overleefde, maar is sindsdien gedeeltelijk blind en doof.

Onvoldoende bewijs

Op basis van bewakingsbeelden van het metrostation pakte de politie een minderjarige verdachte op. Het Brusselse parket beschuldigde die van poging doodslag en wou hem laten plaatsen in een gesloten jeugdinstelling. De jongeman zelf ontkende en de jeugdrechtbank is nu van oordeel dat de bewakingsbeelden onvoldoende duidelijk zijn om een sluitend bewijs op te leveren.

Terwijl de zaak voor de jeugdrechtbank behandeld werd, pleegde de jongeman wel een gewelddadige handtasdiefstal. Daarvoor moet hij nu een werkstraf van 80 uur uitvoeren.

Intussen is een tweede verdachte van het metro-incident opgepakt. Die wordt later berecht. (belga/vsv)

Marsipulami
25-10-11, 12:53
Mishandeling Student In Metro Brussel - Algemeen - Video - Zie.nl (http://www.zie.nl/video/algemeen/Mishandeling-student-in-metro-Brussel/m1czliofch55)

Max Stirner
25-10-11, 17:41
Minderjarige vrijuit voor zware agressie in Brusselse metro

Terwijl de zaak voor de jeugdrechtbank behandeld werd, pleegde de jongeman wel een gewelddadige handtasdiefstal. Daarvoor moet hij nu een werkstraf van 80 uur uitvoeren.

(belga/vsv)


Dat zal m leren ... doet ie vast nooit meer.

Stopnaald
25-10-11, 21:57
Tja, wat moet je daar nou mee. Tis wel boffen voor die bulgaar. Sindsdien gedeeltelijk blind en doof en vooralsnog wordt er niemand voor gestraft. Kan me wel voorstellen dat die bulgaar helemaal klaar is met deze zaak.

Marsipulami
26-10-11, 01:22
Tja, wat moet je daar nou mee. Tis wel boffen voor die bulgaar. Sindsdien gedeeltelijk blind en doof en vooralsnog wordt er niemand voor gestraft. Kan me wel voorstellen dat die bulgaar helemaal klaar is met deze zaak.

Ik denk dat die Bulgaar en elk ander weldenkend mens er mee eens is dat enkel de bewezen schuldigen moeten gestraft worden.

knuppeltje
26-10-11, 08:55
Ik denk dat die Bulgaar en elk ander weldenkend mens er mee eens is dat enkel de bewezen schuldigen moeten gestraft worden.

Inderdaad. Er gaat al zoveel fout in België met justitie. Als ze ook nog eens mensen zonder enig bewijs zouden gaan veroordelen, dan verliest iedereen ook nog het laatste restje vertrouwen in de Belgische justitie.

Stopnaald
26-10-11, 12:24
Ik denk dat die Bulgaar en elk ander weldenkend mens er mee eens is dat enkel de bewezen schuldigen moeten gestraft worden.

Ik denk dat die Bulgaar niet erg blij is met de hele gang van zaken. Om bewezen schuldigen te kunnen straffen moet er namelijk wel eerst serieus geprobeerd worden om de daders te vatten. Vooral dat laatste schort het nu aan en daar ligt gewoon een terecht kritiekpunt. Klaar.