PDA

Bekijk Volledige Versie : Zuid-Afrika verbiedt reclame met 'sexy engelen'



Marsipulami
30-10-11, 08:39
AXE EXCITE Full Version - YouTube


Zuid-Afrika verbiedt reclame met 'sexy engelen'

zaterdag 29 oktober 2011, 21u11


Een reclamespotje van deodorantmerk Axe mag niet meer worden uitgezonden in Zuid-Afrika omdat het beledigend zou zijn voor christenen. In het spotje vallen jonge, sexy engelen uit de hemel neer in een Italiaans stadje omdat ze aangetrokken worden door de geur van een jongeman.
Op het einde van het filmpje smijten de engelen hun aureool kapot om daarmee afstand te nemen van hun heilige troon, en zo dichter bij de jongen met de hemelse geur te kunnen zijn. 'Excite, de nieuwe geur van Axe, zelfs engelen zullen ervoor vallen', laat de voiceover weten.

Een christelijke kijker was kwaad door die suggestie en de Zuid-Afrikaanse reclamewaakhond ASA (Advertising Standards Authority) koos uiteindelijk zijn kant. 'Het probleem is niet dat engelen werden gebruikt in de reclame, maar wel dat ze zouden afzien van hun hemelse status voor menselijke verlangens', klonk het in een persbericht. De spot is aldus beledigend voor christenen en wordt daarom gebannen.

knuppeltje
30-10-11, 08:50
'Het probleem is niet dat engelen werden gebruikt in de reclame, maar wel dat ze zouden afzien van hun hemelse status voor menselijke verlangens', klonk het in een persbericht. De spot is aldus beledigend voor christenen en wordt daarom gebannen.

Godsdienstwaanzin!

Slinger
30-10-11, 09:31
Godsdienstwaanzin!

Probeer het eens in een willekeurig islamitisch land.

knuppeltje
30-10-11, 09:41
Probeer het eens in een willekeurig islamitisch land.

Verandert dat iets aan die godsdienstwaanzin?

Slinger
30-10-11, 09:41
Verandert dat iets aan die godsdienstwaanzin?

Daar zie je pas echt wat godsdienstwaanzin is.

Bart.NL
30-10-11, 09:47
Verandert dat iets aan die godsdienstwaanzin?

Er wordt niemand met de dood bedreigd. Dat zou ik een redelijk criterium voor godsdienstwaanzin vinden.

Marsipulami
30-10-11, 09:49
Probeer het eens in een willekeurig islamitisch land.


Ik vind dat je niet elk onderwerp moet aangrijpen om de islam en moslims te besmeuren.

Slinger
30-10-11, 10:30
Ik vind dat je niet elk onderwerp moet aangrijpen om de islam en moslims te besmeuren.

En het christendom, daar mag Kuppeltje wel iets over zeggen?

knuppeltje
30-10-11, 12:13
Er wordt niemand met de dood bedreigd. Dat zou ik een redelijk criterium voor godsdienstwaanzin vinden.

Als dat volgens jou het enige criterium voor godsdienstwaanzin zou zijn dan denk ik daar toch echt anders over.

knuppeltje
30-10-11, 12:14
En het christendom, daar mag Kuppeltje wel iets over zeggen?

Waarom niet?

Bart.NL
30-10-11, 12:19
Als dat volgens jou het enige criterium voor godsdienstwaanzin zou zijn dan denk ik daar toch echt anders over.

Met jouw definitie zitten de gekkenhuizen vol. Het is in ieder geval geen praktische.

knuppeltje
30-10-11, 12:20
Met jouw definitie zitten de gekkenhuizen vol. Het is in ieder geval geen praktische.

Dat hoeft van mij nu ook weer niet. Ok, er zijn erbij die ik onmiddelijk zou laten opsluiten, dat wel.

Joesoef
30-10-11, 13:02
Is het echt zo een lekker luchtje :argwaan:

Isch
30-10-11, 17:12
Probeer het eens in een willekeurig islamitisch land.



Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?



Hier!


:motorzaag

:knife_hea: :auw: :fplet: :stomp: :kalasniko: :terrorist: :sniper: :maffia:


Wat is dit voor gewelddadig forum? :haha:

Slinger
30-10-11, 18:58
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?



Hier!


:motorzaag

:knife_hea: :auw: :fplet: :stomp: :kalasniko: :terrorist: :sniper: :maffia:


Wat is dit voor gewelddadig forum? :haha:

Inderdaad, dat gebeurt er dan.

Isch
31-10-11, 16:35
Precies, daarom gewoon mondje dicht.

:slaap:

Eric de Blois
01-11-11, 07:13
Engelen, als ze bestaan, gebruiken natuurlijk helemaal geen deodorant. Die zullen dan ook behoorlijk vies ruiken. Dat aspect mag ook wel eens worden belicht. De bijbel geeft over nare geurtjes geen uitsluitsel. Mogelijk werd dat in die tijd niet als storend ervaren.

Slinger
01-11-11, 11:50
Engelen, als ze bestaan, gebruiken natuurlijk helemaal geen deodorant. Die zullen dan ook behoorlijk vies ruiken. Dat aspect mag ook wel eens worden belicht. De bijbel geeft over nare geurtjes geen uitsluitsel. Mogelijk werd dat in die tijd niet als storend ervaren.

Engelen zijn geestelijke wezens die dus niet transpireren en daarom helemaal geen geur hebben.

Eric de Blois
01-11-11, 14:38
Engelen zijn geestelijke wezens die dus niet transpireren en daarom helemaal geen geur hebben.

Zo heb ik dat nooit begrepen. Er bestaan zelf's afbeeldingen van.

Marsipulami
01-11-11, 14:46
Ik vraag me af waarom die engelen vleugels hebben als ze met zo'n smak op het asfalt neerstorten.

Slinger
02-11-11, 07:38
Zo heb ik dat nooit begrepen. Er bestaan zelf's afbeeldingen van.

Mensen maken zich inderdaad wel een voorstelling van engelen, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ze werkelijk zichtbaar zijn.

mark61
02-11-11, 09:09
Ik vraag me af waarom die engelen vleugels hebben als ze met zo'n smak op het asfalt neerstorten.

Vleugellam. Nare aandoening, vooral als er eentje op je valt.