PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV ziet bij nader inzien toch af van belasting op softdrugs



Wizdom
31-10-11, 21:18
PVV ziet bij nader inzien toch af van belasting op softdrugs



Wietplantage opgerold in Eindhoven. Foto NRC / Rien Zilvold


door Jules Seegers

Binnenland
De PVV ziet voorlopig af van het idee om een belasting op softdrugs in te voeren. Dit tot teleurstelling van D66, dat het belasten van softdrugs in het verkiezingsprogramma heeft staan.

In een vragenronde voorafgaand aan de behandeling van het Belastingplan 2012 vandaag in de Kamer vroeg Kamerlid Ronald van Vliet (PVV) staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) of het niet mogelijk was een ‘bijzondere verbruiksbelasting met betrekking tot drugs’ op te leggen. Weekers liet weten dat dit niet mogelijk is, omdat geen belasting kan worden geheven op verboden goederen.

In het AD liet Van Vliet vanochtend nog weten met dit antwoord geen genoegen te nemen. Maar tijdens het debat bleek dat hij zijn plannen inmiddels heeft laten varen is overgegaan “tot de orde van de dag”. “Ik ga er verder niets aan doen, daar kan ik duidelijk over zijn. Op dit punt kom ik niet terug.”

D66 reageerde teleurgesteld op de terugtrekkende beweging van de PVV’er. De sociaalliberalen zeggen dat belasting op softdrugs zo’n tweehonderd miljoen euro kan opleveren. “Jammer dat u terugkomt op dit bericht”, zei Wouter Koolmees. “We kunnen er allemaal goede dingen mee doen.”

Er zitten bij nader inzien toch teveel verslaafden in het bestuur...:hihi:

Kortman
31-10-11, 21:25
PVV ziet bij nader inzien toch af van belasting op softdrugs



Er zitten bij nader inzien toch teveel verslaafden in het bestuur...:hihi:

Ja maar goed dat de P.V.V daar bijtijds is achtergekomen !:haha:

Eric de Blois
01-11-11, 04:21
PVV ziet bij nader inzien toch af van belasting op softdrugs

Iets waarvan de PVV vindt dat het verboden moet worden kun je ook niet belasten. Dat zou het product alleen maar legaal maken.

De aanvoer, handel en verkoop van softdrugs moet helemaal legaal worden. De politie kan zich dan bezighouden met de echte criminaliteit, zoals geweldsmisdrijven. Wie voor legalisering van drugs is moet niet op de PVV stemmen.