PDA

Bekijk Volledige Versie : Kneepje in de kont kost Iraanse voetballers stadionverbod



Marsipulami
31-10-11, 21:36
shokhi Mohamad Nosrati & Sheys Rezaei -


Kneepje in de kont kost Iraanse voetballers stadionverbod

Twee Iraanse voetballers zijn voor onbepaalde tijd geschorst omdat ze een doelpunt "op onbetamelijke wijze" vierden. De twee mogen niet alleen meer spelen, ze kregen zelfs een stadionverbod.

In de wedstrijd tussen Persepolis en Damash Gilan voegde Persepolis-verdediger Mohammad Nosrati zich na een goal bij zijn vierende teammaats. In al zijn enthousiasme gaf hij Sheys Rezaei een kneepje in het zitvlak. Die laatste lijkt daarbij eerder het slachtoffer van seksuele intimidatie op de werkvloer, maar moet toch eveneens op de blaren zitten. Bovendien waarschuwde de Iraanse voetbalfederaties dat er nog sancties kunnen volgen, ook voor de andere spelers die bij "het schandaal" betrokken waren.

Manager ontslagen

Persepolis, Iraans populairste club en gesteund door de overheid, deed een duit in het zakje door het loon van beide zondaars meteen met 15 procent te verlagen. De 30-jarige Nosrati was 80 keer Iraans international. "Maar daar kunnen we geen rekening mee houden als sociale en ethische taboes op zo'n gruwelijke wijze gebroken worden", verklaarde een woordvoerder van de club. Mahmoud Khordbin, al sinds 1980 manager van Persepolis, werd ontslagen omdat hij het incident niet gemeld had. Nochtans hadden miljoenen kijkers op televisie kunnen zien wat er gebeurd was.

Monsterachtigs

Nosrati was zich van geen kwaad bewust. "Ik was zo blij met het doelpunt en wou de doelpuntenmaker feliciteren. Ik had geen idee waar mijn hand zich bevond." Hij is ook boos op de Iraanse staatstelevisie. "Ze hebben het verscheidene keren in slow motion herhaald en zo werd een onschuldig gebaar tot iets monsterachtigs uitvergroot." (belga/odbs)


31/10/11 20u48