PDA

Bekijk Volledige Versie : Moeder was gelukzoeker: Waarom Mauro naar luilekkerland Nederland werd gestuurd



super ick
01-11-11, 08:33
Moeder was gelukzoeker: Waarom Mauro naar luilekkerland Nederland werd gestuurd





In Angola stond Nederland ten tijde van de komst van Mauro bekend als luilekkerland. En veel mensen met geld zetten hun kind graag op het vliegtuig naar dit paradijs van gratis alles. Succesverhalen van pioniers, over gratis onderwijs en huisvesting, maakten dat ouders uit de relatief rijke middenklasse hun kinderen voor een opleiding naar Nederland stuurden.
'Angolese jongeren zien Nederland als paradijs', kopte de Volkskrant in 2002 op de voorpagina. In de reportage komen jongeren aan het woord die hun treurige geboorteland maar wat graag zouden verruilen voor 'Holanda', waar eten, kleding, zorg en scholing gratis zouden zijn. 'In de hoofdstad Luanda was het op een gegeven moment een hype. iedereen vertelde elkaar verhalen over Nederland,' zegt criminoloog Van Wijk in de Volkskrant
Van Wijk onderzocht waarom rond de eeuwwisseling een enorme piek ontstond in het aantal Angolese asielzoekers, vaak alleenstaande minderjarigen. Enerzijds was het land in burgeroorlog. 'De groep die kinderen op het vliegtuig zette, bestond voor een belangrijk deel uit ouders uit de middenklasse, die in Luanda relatief weinig last hadden van de oorlog, schrijft De Volkskrant.'
Succesverhalen van pioniers brachten de stroom op gang: in 2003, het jaar waarin Mauro binnenkwam, verbleven er rond de 4.500 Angolese alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) in Nederland.

Welingelichte Kringen - Moeder was gelukzoeker: Waarom Mauro naar luilekkerland Nederland werd gestuurd (http://welingelichtekringen.nl/16193-moeder-was-gelukzoeker-waarom-mauro-naar-luilekkerland-nederland-werd-gestuurd.html)

knuppeltje
01-11-11, 08:41
Wat ben ik blij dat ik geen gelukzoeker ben. Shit, dat zal toch niet al te farizeeërs zijn, hoop ik?

In ieder geval ga ik niet eerst zeggen dat het politiek gedoe met die jongen walgelijk is, en er nu met een ranzige topictitel er zelf een topic over beginnen.
Over walgelijk gesproken.

super ick
01-11-11, 09:11
Wat ben ik blij dat ik geen gelukzoeker ben. Shit, dat zal toch niet al te farizeeërs zijn, hoop ik?

In ieder geval ga ik niet eerst zeggen dat het politiek gedoe met die jongen walgelijk is, en er nu met een ranzige topictitel er zelf een topic over beginnen.
Over walgelijk gesproken.

HEt is de originele topictitel.
Dat jij die ranzig vind kan ik niets aan doen.

Feit is dat het een economische vluchteling is die niet vervolgd wordt in zijn land.

Dat is toch HET criterium?

ps.
Uiteraard neem ik die jongen persoonlijk niets kwalijk.

knuppeltje
01-11-11, 09:16
HEt is de originele topictitel.
Dat jij die ranzig vind kan ik niets aan doen.

Ik vind jouw manier van doen ranzig.

Bar
01-11-11, 09:21
Ik vind jouw manier van doen ranzig.
De ranzigheid van links is momenteel niet te overtreffen:

Weblog Anja Meulenbelt » Meneer de minister…. (http://www.anjameulenbelt.nl/weblog/2011/11/01/meneer-de-minister/)

knuppeltje
01-11-11, 09:24
De ranzigheid van links is momenteel niet te overtreffen:

Weblog Anja Meulenbelt » Meneer de minister…. (http://www.anjameulenbelt.nl/weblog/2011/11/01/meneer-de-minister/)

De stupiditeit van sommige prikkers ook niet. :hihi:

super ick
02-11-11, 09:37
Ik vind jouw manier van doen ranzig.

Ranzig is rekbaar begrip. Ik vind mensen die anderen als ranzig betitelen meestal ranzig.

Ik vind het bijvoorbeeld ranzig om opeens met 1 asielzoeker te gaan leuren en daar politiek gewin uit trachten te behalen.
Er zijn, ook toen er linkse partijen in de regering zaten, Mauro's uitgezet door linkse politici. Toen werd er niet geleurd.

Albayrak had Mauro's asielverzoek al eerder afgewezen.

Wat wil je nu?
De deur voor minderjarige asielzoekers openzetten kunnen we niet hard maken. Iedereen is het er over eens dat we dat niet aankunnen. Bovendien gaat dat ten koste van mensen die vervolgd worden en terecht asiel aan moeten vragen.
Je moet dus regels stellen en die regels, ook als ze pijnlijk zijn volgen. Afgewezen asielzoekers verlaten Nederland nu eenmaal zelden juichend. Daar zitten hartverscheurende tafrelen tussen.

Anders schaffen we het hele beleid af en laten we de willekeur regeren. Stemmen we er iedere keer over. Misschien is een show met SMS mogelijkheid voor het grote publiek ook wel aardig.

ps.
Graag een inhoudelijke reactie op het hele stuk. Niet weer gaan zagen op 1 zinnetje

Stopnaald
02-11-11, 10:29
Ik vind half nederland ranzig. Het asielbeleid is niet van gisteren op vandaag tot stand gekomen, maar in de loop van 10-15 jaar steeds strenger geworden. ALLE belangrijke partijen én een ruime meerderheid van het volk stond daarachter. Maar nu er opeens een leuke knul getroffen wordt, is het allemaal zo oneerlijk. Arme Mauro is opeens de nationale aflaat geworden. HET bewijs dat de nederlanders helemaal niet zo egoïstisch, asociaal, bekrompen, intolerant en nationalistisch geworden is, als we natuurlijk in werkelijkheid wel degelijk zijn (geworden). Het enige wat door deze hele klucht duidelijk geworden is, is dat niet iedereen die harde werkelijkheid wil erkennen. Maar ja, koopman en dominee, de nederlander is altijd al een meester in hypocrisie geweest.