PDA

Bekijk Volledige Versie : Haaretz: Netanyahu wil Iran NU bombarderen



super ick
02-11-11, 11:23
Haaretz: Netanyahu wil Iran NU bombarderen




Geplaatst op: woensdag 2 november 2011
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bronnen: Haaretz, Matzav

Volgens Haaretz, de Israëlische slijpsteen der geest, is premier Benjamin Netanyahu er van overtuigd dat er niet veel tijd meer is: de kerninstallaties van Iran moeten nu worden gebombardeerd, want anders hoeft het niet meer, omdat Iran dan de atoombom heeft. En dat is geen prettig idee, Ahmadinejad of de ayatollahs met massa-vernietigingswapens.
Het is de Israëlische premier echter nog niet gelukt de ministers uit zijn kabinet voldoende te overtuigen. De ministers van defensie en buitenlandse zaken, Ehud Barak en Avigdor Liebermann staan al aan zijn zijde. De rest moet nog om. Zodra dat wel is gelukt, zegt Haartz, zal Israel aanvallen.

Bronnen: Haaretz, Matzav

Welingelichte Kringen - Haaretz: Netanyahu wil Iran NU bombarderen (http://welingelichtekringen.nl/16221-haaretz-netayau-wil-iran-nu-bombarderen.html)

Fulanadetal
02-11-11, 11:46
Nou, dat is lekker zeg. Jammer dat mijn kruipruimte zo vochtig is. Anders ging ik nu een schuilkelder inrichten.

super ick
02-11-11, 11:54
Nou, dat is lekker zeg. Jammer dat mijn kruipruimte zo vochtig is. Anders ging ik nu een schuilkelder inrichten.

Onder de grond? Niet doen! Dat heeft Saddam en Ghadaffi ook niets geholpen.
:hihi:

Denk dat die bombardementdreigingen niet zo'n vaart lopen. Iran destabilliseert de regio graag op een sneaky manier zoals met Hezbollah maar uit eigen beweging gooien met een kernbom op een buurland zie ik ze niet doen.
Kernwapenbezit van Iran kan wel eens gunstig uitpakken voor de regio.

Slinger
02-11-11, 12:15
Haaretz: Netanyahu wil Iran NU bombarderen




Geplaatst op: woensdag 2 november 2011
Door: Gerard Driehuis
Categorie: Politiek
Bronnen: Haaretz, Matzav

Volgens Haaretz, de Israëlische slijpsteen der geest, is premier Benjamin Netanyahu er van overtuigd dat er niet veel tijd meer is: de kerninstallaties van Iran moeten nu worden gebombardeerd, want anders hoeft het niet meer, omdat Iran dan de atoombom heeft. En dat is geen prettig idee, Ahmadinejad of de ayatollahs met massa-vernietigingswapens.
Het is de Israëlische premier echter nog niet gelukt de ministers uit zijn kabinet voldoende te overtuigen. De ministers van defensie en buitenlandse zaken, Ehud Barak en Avigdor Liebermann staan al aan zijn zijde. De rest moet nog om. Zodra dat wel is gelukt, zegt Haartz, zal Israel aanvallen.

Bronnen: Haaretz, Matzav

Welingelichte Kringen - Haaretz: Netanyahu wil Iran NU bombarderen (http://welingelichtekringen.nl/16221-haaretz-netayau-wil-iran-nu-bombarderen.html)

Als het toch moet gebeuren, dan maar liever meteen.

rbn
02-11-11, 12:16
is gewoon een truuk om de aandacht af te leiden, bijvoorbeeld het onvermogen van netanyahu om de binnenlandse problemen op te lossen.. als ze iran echt willen aanvallen gaan ze dit echt niet op voorhand uitlekken aan de pers..

dit is een vd redenen waarom ik nauwelijks nog de actualiteit volg..

Eric de Blois
02-11-11, 12:25
... als ze iran echt willen aanvallen gaan ze dit echt niet op voorhand uitlekken aan de pers..



Dat denk ik ook. En ik schat ook in dat Israël dit uiteindelijk toch niet zal aandurven.

Spoetnik
02-11-11, 16:05
Dit soort praat komt altijd in de media nadat/voordat de Palestijnen bezig zijn om politiek kapitaal te winnen.

Een nieuwe aanval op gaza inclusief grond offensief acht ik echter weldegelijk mogelijk