PDA

Bekijk Volledige Versie : Obama: God wil banenplan ook



super ick
03-11-11, 08:50
Obama: God wil banenplan ook


De Amerikaanse president Barack Obama heeft woensdag gezegd dat zelfs God de Amerikanen weer aan het werk wil krijgen. Hij probeerde zo steun te verzamelen voor zijn banenplan dat honderden miljarden kost en waarover hij in de clinch ligt met de Republikeinen.


Een woordvoerder van Obama weersprak dat de president misschien een beetje ver ging door de Almachtige te betrekken in een politiek geschil. ,,Ik geloof dat in de bijbel staat: de Heer helpt hen, die zichzelf helpen", aldus woordvoerder Jay Carney.

© ANP

super ick
03-11-11, 08:51
Obama: God wil banenplan ook


De Amerikaanse president Barack Obama heeft woensdag gezegd dat zelfs God de Amerikanen weer aan het werk wil krijgen. Hij probeerde zo steun te verzamelen voor zijn banenplan dat honderden miljarden kost en waarover hij in de clinch ligt met de Republikeinen.


Een woordvoerder van Obama weersprak dat de president misschien een beetje ver ging door de Almachtige te betrekken in een politiek geschil. ,,Ik geloof dat in de bijbel staat: de Heer helpt hen, die zichzelf helpen", aldus woordvoerder Jay Carney.

© ANP

Ayatollah Obama.

Bart.NL
03-11-11, 09:08
Ayatollah Obama.

Dit lijkt een doorzichtige poging om de Republikeinen voor zijn plan te winnen.

super ick
03-11-11, 09:16
Dit lijkt een erg doorzichtige poging om de Republikeinen voor zijn plan te winnen.

God is ook bij de democraten zo'n beetje onomstreden hoor.

IK vind het in ieder geval een uitspraak die je verwacht bij een ayatollah uit IRan maar niet bij een president van de VS.

Bart.NL
03-11-11, 09:25
God is ook bij de democraten zo'n beetje onomstreden hoor.

Volgens mij is voor de meeste Democraten God geen goed argument voor een economisch plan.


IK vind het in ieder geval een uitspraak die je verwacht bij een ayatollah uit IRan maar niet bij een president van de VS.

Dan heb je een vertekend beeld van de VS, denk ik.

knuppeltje
03-11-11, 10:24
Dan heb je een vertekend beeld van de VS, denk ik.

Daar zijn ze gemiddeld nog veel gekker dan in Iran.

super ick
03-11-11, 18:44
Daar zijn ze gemiddeld nog veel gekker dan in Iran.

Denk je.....

Of liever gezeld: Wil je graag dat waar is.

Bart.NL
03-11-11, 20:04
Denk je.....

Of liever gezeld: Wil je graag dat waar is.

Hoeveel landen heeft Amerika aangevallen en hoeveel landen heeft Iran aangevallen de afgelopen eeuw?

super ick
04-11-11, 15:52
Hoeveel landen heeft Amerika aangevallen en hoeveel landen heeft Iran aangevallen de afgelopen eeuw?

Iran heeft de mogelijkheden niet en de gevolgen zullen catastrofaal zijn. HEt is dus een niet te maken vergelijking. Je kunt alleen maar gissen naar de actie die Iran ondernomen zou hebben als ze dergelijke militaire middelen hadden gehad.
Het lijkt wel een soort wetmatigheid dat een wereldmacht geneigd is geweld te gebruiken. Gelegenheid maakt de dief?

Aan de andere kant mogen we wellicht erg blij zijn dat bijv. Duitsland en Japan destijds door de VS aangevallen zijn.

Bart.NL
04-11-11, 16:37
Het lijkt wel een soort wetmatigheid dat een wereldmacht geneigd is geweld te gebruiken. Gelegenheid maakt de dief?

Dat is misschien wel een deel van het probleem.

Maar de VS zijn ook een vazalstaat van Israël. Dat is geen gezonde situatie.

Iran vertrouw ik trouwens ook niet, en volgens mij werken ze stiekem aan een bom.

Eric de Blois
04-11-11, 21:16
De Amerikaanse president Barack Obama heeft woensdag gezegd dat zelfs God de Amerikanen weer aan het werk wil krijgen.

Ik denk dat dit een strategische zet van Obama is. Als de werkeloosheid stijgt, kan de schuld bij god gelegd worden. God kan met een vingerknip met gemak 1.000.000 banen creëren. Als hij meer vingers gebruikt kan dat al snel oplopen.

knuppeltje
05-11-11, 10:03
Ik denk dat dit een strategische zet van Obama is. Als de werkeloosheid stijgt, kan de schuld bij god gelegd worden. God kan met een vingerknip met gemak 1.000.000 banen creëren. Als hij meer vingers gebruikt kan dat al snel oplopen.

Dat is dan heel stom van hem als je ziet wat een klerebende god al meteen van zijn schepping heeft gemaakt.

super ick
05-11-11, 10:11
Dat is misschien wel een deel van het probleem.

Maar de VS zijn ook een vazalstaat van Israël. Dat is geen gezonde situatie.

Iran vertrouw ik trouwens ook niet, en volgens mij werken ze stiekem aan een bom.

Er zijn inderdaad innige banden tussen de VS en Israel. Dat staat enerzijds een oplossing in de weg en heeft er anderzijds voor gezorgd dat Israel nog bestaat.

Mijn part hoeft Iran helemaal niet stiekem aan een bom te werken. Het is een soeverein land dat zichzelf mag verdedigen.
Ik zie geen verschil tussen Israel als atoommacht en Iran. Gooien staat gelijk aan zelfmoord. Wellicht zorgt het wel voor meer stabiliteit en wordt Iran er rustiger van.

Bovendien heeft Iran geen ander land aangevallen, de VS wel,
De VS zijn ook de enigen die het atoomwapen al eens gebruikt hebben. Daar ondervinden nu nog mensen dagelijks verschrikkingen van.

Bart.NL
05-11-11, 10:26
Mijn part hoeft Iran helemaal niet stiekem aan een bom te werken. Het is een soeverein land dat zichzelf mag verdedigen.

Uiteraard is Iran een soeverein land, maar het is ook kortzichtig om ieder land het recht op een atoombom te gunnen. Hoe meer landen een atoombom hebben, hoe gevaarlijker het wordt.

Luns (geloof ik) zei wel eens dat wapens niet gevaarlijk zijn, maar mensen. Hij vergat daarbij te zeggen dat het juist wapens zijn die mensen gevaarlijk maken.

Kernenergie is sowieso een ramp. Het is niet algemeen bekend dat de meeste centrales in de VS zo lek als een mandje zijn.

Tritium Leaks Found at Many Nuke Sites | Common Dreams (http://www.commondreams.org/headline/2011/06/21-5)

Misschien ook niet toevallig: de N666 leidt naar Borssele. Nabijgelegen plaatsen zijn Kwadendamme en 's Heerenhoek. Geintje van God laten we maar zeggen, want Dodewaard klinkt ook niet bepaald positief. Een overtuigend argument voor Iran: kernenergie is satanisch :).

knuppeltje
05-11-11, 10:56
Geintje van God laten we maar zeggen..

God maakt geen geintjes.

Bart.NL
05-11-11, 11:18
God maakt geen geintjes.

Oh jawel...

Here I am, I'm the master of your destiny
I am the one the only one, I am the god of kingdom come

gezongen door....

Queen :)

knuppeltje
05-11-11, 11:20
Oh jawel...

Here I am, I'm the master of your destiny
I am the one the only one, I am the god of kingdom come

gezongen door....

Queen :)


Queen wel. Maar god niet. God houdt niet van grapjes.

super ick
05-11-11, 16:53
Uiteraard is Iran een soeverein land, maar het is ook kortzichtig om ieder land het recht op een atoombom te gunnen. Hoe meer landen een atoombom hebben, hoe gevaarlijker het wordt.

Als dat zo is gaat het andersom ook op. Hoe minder hoe veiliger. Zolang de houders van kernwapens zich het recht op deze troep toe-eigenen hebben ze niets over anderen te zeggen. Iran niet, Frankrijk wel. OP basis van wat dan?


Luns (geloof ik) zei wel eens dat wapens niet gevaarlijk zijn, maar mensen. Hij vergat daarbij te zeggen dat het juist wapens zijn die mensen gevaarlijk maken.

Het tegenovergestelde kan ook waar zijn. HEt schrikt af en kan zo escalatie voorkomen.
Zie Pakistan. Die hebben kernwapens en staan tegelijkertijd op slechte voet met buurland India. Ook een kernmacht. De 1 weet als die de ander aanvalt dat hij er zelf ook aangaat. Evenwicht.


Kernenergie is sowieso een ramp. Het is niet algemeen bekend dat de meeste centrales in de VS zo lek als een mandje zijn.


De toekomst moet uitwijzen of we zonder kunnen. De techniek gaat razendsnel.

Bart.NL
05-11-11, 18:28
Als dat zo is gaat het andersom ook op. Hoe minder hoe veiliger. Zolang de houders van kernwapens zich het recht op deze troep toe-eigenen hebben ze niets over anderen te zeggen. Iran niet, Frankrijk wel. OP basis van wat dan?

Het tegenovergestelde kan ook waar zijn. Het schrikt af en kan zo escalatie voorkomen.

Zie Pakistan. Die hebben kernwapens en staan tegelijkertijd op slechte voet met buurland India. Ook een kernmacht. De 1 weet als die de ander aanvalt dat hij er zelf ook aangaat. Evenwicht.

De wet van Murphy gaat ook hier op: wat kan fout gaan, zal ook zeker een keer fout gaan. Het kan ook het gevolg van een ongelukje zijn.

Er is geen enkele reden dat een bepaald land ze wel mag hebben en een ander niet, behalve een wederzijdse afspraak of een internationaal verdrag.

SZA-Apart
05-11-11, 19:12
God maakt geen geintjes.

Hihi, is toch ketterij? In de schoenen van god staan?


Uiteraard is Iran een soeverein land, maar het is ook kortzichtig om ieder land het recht op een atoombom te gunnen. Hoe meer landen een atoombom hebben, hoe gevaarlijker het wordt.

Inderdaad: de hoeveelheid kernwapens is minder gevaarlijk dan de hoeveelheid staten met kernwapens. Hoe meer landen kernwapens hebben, hoe groter de kans is dat er ergens een conflict is waar 1 of meerdere partijen kernwapens hebben. En dat kan een kernwapen conflict opleveren waar meerdere kernmachten in worden meegetrokken.

Tijdens de koude oorlog waren er meerdere momenten waarop het bijna mis ging, terwijl het achteraf loos alarm bleek.

Isch
05-11-11, 23:26
Wie kan Obama vragen of hij even iets wil doorgeven aan God?

knuppeltje
06-11-11, 10:07
Hihi, is toch ketterij? In de schoenen van god staan?


Daarin gaan staan is wel het laatste wat ik zou willen doen.

knuppeltje
06-11-11, 10:09
Wie kan Obama vragen of hij even iets wil doorgeven aan God?

Heb je iets bijzonders door te geven dan? :)