PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwartrijder springt uit raam rijdende trein



Marsipulami
03-11-11, 09:49
Zwartrijder springt uit raam rijdende trein

03/11/11, 10u11

Een man die zonder geldig ticket op de trein zat, is gisteravond uit het raam van de rijdende trein gesprongen.

Door het incident stond de trein, die van Brussel-Zuid naar Antwerpen reed, net buiten Brussel-Noord een uur stil. Dat leverde slechts weinig hinder op voor het andere treinverkeer, zo meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen.

Betrapt

De trein had rond 19.45 uur net het station van Brussel-Noord verlaten toen de treinbegeleider een reiziger betrapte die geen ticket kon voorleggen. De reiziger zette het in de trein op een lopen, opende een raam en sprong uit de trein. Gelukkig voor de zwartrijder reed die op dat moment nog zeer traag.

Spoorloos

De treinbegeleider deed de trein onmiddellijk stoppen en verwittigde het Securail-personeel op de trein. Die doorzochten samen met hun collega's en de federale spoorwegpolitie de omgeving van de trein maar konden de gevluchte zwartrijder niet meer vinden. De spoorwegpolitie ondervroeg ook verschillende mensen op de trein, waardoor die pas rond 21.00 uur opnieuw kon vertrekken.

Het andere treinverkeer ondervond slechts weinig hinder van het incident, aldus Infrabel. "Ter plekke konden de treinen probleemloos over andere sporen geleid worden. Alleen moesten ze ter hoogte van het incident hun snelheid aanzienlijk vertragen om de mensen die deelnamen aan de zoekactie niet in gevaar te brengen." (belga/lb)

knuppeltje
03-11-11, 10:16
Rare gasten bij jullie.

Stopnaald
03-11-11, 10:25
Kwestie van slecht geweten?

Bofko
03-11-11, 15:24
Mooi symbolisch protest tegen tegen de prestatie- en consumptiemaatschappij.

Eric de Blois
03-11-11, 15:28
Door het incident stond de trein (...) een uur stil.

Ik begrijp niet helemaal waarom de trein in kwestie een uur stil bleef staan. Je hebt in vijf minuten de omgeving bekeken lijkt mij. Dan kun je gewoon doorrijden. Ik had trouwens niet eens gestopt voor zo'n figuur.


Mooi symbolisch protest tegen tegen de prestatie- en consumptiemaatschappij.

Welnee, een figuur die geen kaartje wil kopen is gewoon heel asociaal en niet betrokken met de problemen van de maatschappij. Waarom gaat hij niet gewoon lopen uit protest? Daar zou ik pas respect voor hebben. Niet voor zo'n lozer die gewoon te beroerd is om fatsoenlijk te betalen voor de gevraagde diensten.

Bofko
03-11-11, 15:42
Welnee, een figuur die geen kaartje wil kopen is gewoon heel asociaal en niet betrokken met de problemen van de maatschappij. Waarom gaat hij niet gewoon lopen uit protest? Daar zou ik pas respect voor hebben. Niet voor zo'n lozer die gewoon te beroerd is om fatsoenlijk te betalen voor de gevraagde diensten.

(1) 'Rijdende trein' is in deze een metafoor voor de prestatiemaatschappij waaraan iedereen moet meedoen.
(2) Die 'protestactie' is mijn eigen geprojecteerde perceptie op de actie van die man. Die man zelf weet van niks. Die wil gewoon voor -niet eens - een dubbeltje op de eerste rang.

Poezie en humor is niet aan jou besteed geloof ik he. Obsessed door law en order.