PDA

Bekijk Volledige Versie : Antwerpse moslims boycotten verdoofd slachten



Marsipulami
04-11-11, 11:31
Antwerpse moslims boycotten verdoofd slachten

04/11/11, 11u42

De Antwerpse moslimgemeenschap is een boycot gestart tegen de slachtlijn die de stad Antwerpen ter beschikking stelt voor het Offerfeest komende zondag. Schapen worden dan eerst verdoofd vooraleer ze gekeeld worden en doodbloeden, aldus Gazet van Antwerpen.

De moslimgemeenschap is echter niet te spreken over de maatregel. Vertegenwoordigers brachten eerder al stadsfolders over het ritueel slachten terug naar het stadhuis.

In de stad Antwerpen hangen op verschillende plaatsen nu ook affiches uit. Ze werden uitgedeeld door de Unie van Moskeeën en Islamitische Verenigingen (UMIVPA). De affiche, ondertekend door UMIVPA-voorzitter Abdelouahab Tuani, spoort aan tot een boycot van de alternatieve slachtlijn die de stad heeft ingesteld.

De Unie groepeert in totaal 28 moskeeën, het merendeel Marokkaanse. 18 daarvan bevinden zich in Antwerpen. (adha)

SZA-Apart
04-11-11, 15:31
Dus die gaan nu allemaal een schaap kopen en in de achtertuin slachten?

Lekker dan.

Marsipulami
04-11-11, 21:01
Rel Beringen rond gebrek aan slachtvloeren escaleert


TV Limburg :: Rel Beringen rond gebrek slachtvloeren escaleert - 4/11/2011 - Nieuwsberichten (http://www.tvl.be/nl/2011-11-04/rel-beringen-rond-gebrek-slachtvloeren-escaleert/)

Marsipulami
04-11-11, 21:05
Waarom moeilijk doen over mensen die in hun tuin een schaap willen slachten ?

Eric de Blois
04-11-11, 21:18
Waarom moeilijk doen over mensen die in hun tuin een schaap willen slachten ?

Ja, daar ben ik het mee eens. Een beetje bloed is minder schadelijk dat al die chemische stoffen die dagelijks in het milieu terecht komen. Daar moeten we ons pas zorgen om maken. En schaap is best wel smakelijk. Hier in Patagonia erg populair. Ik heb er diverse opgegeten.

Marsipulami
04-11-11, 21:50
Ja, daar ben ik het mee eens. Een beetje bloed is minder schadelijk dat al die chemische stoffen die dagelijks in het milieu terecht komen. Daar moeten we ons pas zorgen om maken. En schaap is best wel smakelijk. Hier in Patagonia erg populair. Ik heb er diverse opgegeten.

OK, dat probleem is dan al opgelost. De gemeenschap hoeft dan ook niet op te draaien voor de kosten van een slachtvloer. Uiteindelijk is dat toch alleen maar bedoeld om moslims te treiteren.

Eric de Blois
04-11-11, 22:07
OK, dat probleem is dan al opgelost. De gemeenschap hoeft dan ook niet op te draaien voor de kosten van een slachtvloer. Uiteindelijk is dat toch alleen maar bedoeld om moslims te treiteren.

Nou, na lang praten is dat probleem nu ook de wereld uit. En het kost nog niets ook. Hier zijn alleen maar winnaars. Brengt u Wilders namens maroc.nl op de hoogte of zal ik het doen? Niet dat het wat uitmaakt, men krijgt toch nooit antwoord. Fijn dat iedereen het hier over dit vraagstuk eens is, zelf's het pvv smaldeel.

SZA-Apart
05-11-11, 17:58
Waarom moeilijk doen over mensen die in hun tuin een schaap willen slachten ?

Neej, ik had alleen beelden in me hoofd van schapen die in het openbaar in een plas bloed liggen terwijl er allerlei verbaasde mensen langslopen.

Zoals in Saint Petersburg (http://www.asiaone.com/News/AsiaOne+News/World/Story/A1Story20100113-191684.html) in 2010.