PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus ontvangt Herman Van Rompuy in audiëntie



Marsipulami
04-11-11, 21:07
Paus ontvangt Herman Van Rompuy in audiëntie

vrijdag 4 november 2011 om 20:10u


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI zal op 12 november Herman Van Rompuy, voorzitter van de Europese Raad, in privé-audiëntie ontvangen. Dat heeft I.Media uit diplomatieke bronnen vernomen.
Het is de eerste audiëntie die de paus toekent aan de voorzitter van de Europese Raad sinds die op 1 januari 2010 in functie trad.

De voorzitter van het Europese parlement, de Pool Jerzy Buzek, én de voorzitter van de Europese Commissie, de Portugees José Manuel Barroso, werden al eerder door paus Benedictus XVI in audiëntie ontvangen.

Volgens het katholieke persagentschap Apic is het niet uitgesloten dat de paus door Van Rompuy zal uitgenodigd worden voor een bezoek aan Brussel of Straatsburg.

Eric de Blois
04-11-11, 21:13
Welk belang heeft de europese burger hierbij? Wat produceert het vaticaan dat wij nodig hebben? Laat de paus maar gewoon naar Brussel komen met de trein als hij zo nodig wil spreken met de niet democratisch gekozen president van de EU. Het vaticaan is totaal nutteloos. Ze produceren helemaal niets en leven op kosten van de samenleving. Wat heb je daaraan?

Marsipulami
04-11-11, 21:26
Welk belang heeft de europese burger hierbij? Wat produceert het vaticaan dat wij nodig hebben? Laat de paus maar gewoon naar Brussel komen met de trein als hij zo nodig wil spreken met de niet democratisch gekozen president van de EU. Het vaticaan is totaal nutteloos. Ze produceren helemaal niets en leven op kosten van de samenleving. Wat heb je daaraan?

De paus is de herder van meer dan een miljard gelovigen. De katholieke kerk is het morele kompas van Europa en de wereldgemeenschap.

Eric de Blois
04-11-11, 21:28
De paus is de herder van meer dan een miljard gelovigen. De katholieke kerk is het morele kompas van Europa en de wereldgemeenschap.

Dat dacht ik wel. Maar eh, is de bijbel niet het kompas? God's wetten zetten de toon, niet het vaticaan. Verder is de paus gewoon staatshoofd, een niet goddelijke titel. Het vaticaan is niet productief en moet alles importeren. Wat heeft de paus wat velen niet hebben? Bijvoorbeeld een vette benz met chauffeur die betaald kan worden dankzij vrijwillige bijdragen uit de wereldgemeenschap. Hebben wij daar als wereldgemeenschap iets aan? Hij zou ook een fiets kunnen kopen. Net als kapelaan Eric Odekerke. Maar ja, die vloekte toen hij een lekke band kreeg, dat weer wel.

http://nederlandsetelevisie.files.wordpress.com/2010/05/techsmithwora9f1.png?w=249&h=317

Marsipulami
04-11-11, 21:44
is de bijbel niet het kompas?

Dat is protestants. Voor katholieken is naast de bijbel ook het leergezag van de kerk belangrijk.



Verder is de paus gewoon staatshoofd, een niet goddelijke titel.

Dat klopt. Echter behalve staatshoofd is hij ook nog de opvolger van Petrus en plaatsvervanger van Christus op aarde.


Het vaticaan is niet productief en moet alles importeren.

Geen CO2 uitstoot dus.


Wat heeft de paus wat velen niet hebben? Nou ja, bijvoorbeeld een vette benz met chauffeur die betaald kan worden dankzij vrijwillige bijdragen uit de wereldgemeenschap. Hebben wij daar als wereldgemeenschap iets aan?

Fijn dat de wereldgemeenschap bezorgd is om het reiscomfort van de paus.



Hij zou ook een fiets kunnen kopen.

Dat lijkt me te kostelijk als je de bijhorende beveiliging mee in rekening brengt. Bovendien lijkt de paus mij te oud om verre afstanden met de fiets te doen.


Net als kapelaan Eric Odekerke. Maar ja, die vloekte toen hij een lekke band kreeg, dat weer wel

Die ken ik niet.

Eric de Blois
04-11-11, 21:47
Net als kapelaan Eric Odekerke. Maar ja, die vloekte toen hij een lekke band kreeg, dat weer wel




Die ken ik niet.

Eric Odekerke is gewoon een landgenoot van u die in het nederlandse plaatsje Gent woont, tegenwoordig onder de schuilnaam Jo De Meyere. Na die vloek op tv is Eric lange tijd ondergedoken geweest.





Het vaticaan is niet productief en moet alles importeren.




Geen CO2 uitstoot dus.

En die benz dan en al die airmiles met een B 777-200 van Alitalia exclusief voor het vaticaanse staatshoofd?




is de bijbel niet het kompas?




Dat is protestants. Voor katholieken is naast de bijbel ook het leergezag van de kerk belangrijk.



Niet belangrijk voor god. God kent geen hiërarchie. Boven de mens staat god, daartussen is niets. Om tot god te komen heb je de kerk niet nodig. Dat zijn propaganda praatjes van het instituut kerk zelf. Jezus heeft ons leren bidden, toch?

Marsipulami
04-11-11, 21:55
Eric Odekerke is gewoon een landgenoot van u die in het nederlandse plaatsje Gent woont, tegenwoordig onder de schuilnaam Jo De Meyere. Na die vloek op tv is Eric lange tijd ondergedoken geweest.





Aha. Zo.

Eric de Blois
04-11-11, 22:02
Aha. Zo.

Ja, het is ook een beetje de schuld van de kro (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagboek_van_een_herdershond), dat wel.

Verder heb ik commentaar #6 wat uitgebreid na uw reactie, sorry.

Marsipulami
04-11-11, 23:38
Boven de mens staat god, daartussen is niets. Om tot god te komen heb je de kerk niet nodig.

Daar klopt niets van. Protestants gebabbel. De kerk is Gods' instrument op aarde. Buiten de kerk geen heil.

Eric de Blois
05-11-11, 04:48
Daar klopt niets van. Protestants gebabbel. De kerk is Gods' instrument op aarde. Buiten de kerk geen heil.

Fundamenteel onjuist.




Dat klopt. Echter behalve staatshoofd is hij ook nog de opvolger van Petrus en plaatsvervanger van Christus op aarde.

Die functie komt niet van god af. En erger nog, de paus rijdt niet op een ezel zoals jezus, maar in een opzichtige pooiersbak van duitse makelij. Ondanks alle gebeden om bescherming meent de paus ook evenwel een aantal lijfwachten nodig te hebben. Dat is toch hoogst opmerkelijk voor iemand die zoveel vertrouwen heeft in de almachtige. Het lijkt een motie van wantrouwen jegens de almachtige. De paus is ook helemaal niet zo toegankelijk als jezus. Bij Jezus kon iedereen terecht en hoefde je niet om audiëntie te vragen. Veel verzoeken om audiëntie worden door rome afgewezen. Vooral die van 'onbelangrijke' mensen. Zulks optreden zou je niet verwachten van iemand die zichzelf plaatsvervanger van jezus noemt. Jezus ging gelaten zijn lot tegemoet. De paus huurt liever liijfwachten in en blijft verre van de gewone mens. Er zit een wereld van verschil tussen de figuur jezus en het staatshoofd van het vaticaan. En dan die vliegreizen. De paus laat zich vervoeren in een speciaal voor hem gehuurde B 777-200. Enig idee wat dat kost? Als de paus in de tuin van het vaticaan wandelt mag niemand daarbij aanwezig zijn, behalve zijn lijfwachten op afstand. Het luxe leven van de paus is niet te vergelijken met dat van jezus.

knuppeltje
05-11-11, 08:39
Getver!!! Als die Rompuy met dergelijk soort volk omgaat dan mag hij van mij meteen opkrassen.

Slinger
05-11-11, 08:41
Getver!!! Als die Rompuy met dergelijk soort volk omgaat dan mag hij van mij meteen opkrassen.

Ja, volgens jouw kan hij vast en zeker beter met moslimextremisten als broeder Ramadan gaan praten.

Eric de Blois
05-11-11, 08:49
Getver!!! Als die Rompuy met dergelijk soort volk omgaat dan mag hij van mij meteen opkrassen.

Ja van mij ook. Hij is niet eens gekozen, dus mag hij sowiezo meteen opkrassen.

knuppeltje
05-11-11, 08:59
Ja, volgens jouw kan hij vast en zeker beter met moslimextremisten als broeder Ramadan gaan praten.

Als hij die extremisten daarmee minder extremist kan maken dan zie ik daarvoor geen enkel probleem - eerder het tegendeel. Dat zou dan toch een heel goede zaak zijn toch? Het lijkt mij heel erg volgens de christelijk. Wat zei Jezus ook al weer over de wangen toekeren? Jij als volbloed christen kan dat zo zeggen.

En met ome Taric een babbeltje maken is ook altijd héél interessant.

Slinger
05-11-11, 10:28
[quote=knuppeltje;4887070
En met ome Taric een babbeltje maken is ook altijd héél interessant.
[/quote]

Vooral als je wil weten hoe je het gewapend neerslaan van een volksprotest kunt goedpraten.

knuppeltje
05-11-11, 11:06
Vooral als je wil weten hoe je het gewapend neerslaan van een volksprotest kunt goedpraten.

Doe nu niet net of je ooit ook maar een letter van hem gelezen hebt, achterlijke nitwit, want dat heb je niet.

Slinger
05-11-11, 11:23
Doe nu niet net of je ooit ook maar een letter van hem gelezen hebt, achterlijke nitwit, want dat heb je niet.

Ja, ik begrijp het al weer, wie niet dezelfde boeken als jij leest is een nitwit, dat is de domme arrogantie van de linkse kerk met oogkleppen.

Maar vertel eens, waarom zou moet ik boeken van extremisten moeten lezen?

knuppeltje
05-11-11, 13:12
Maar vertel eens, waarom zou moet ik boeken van extremisten moeten lezen?

Hahahaha. Jij leest toch de bijbel, neem ik aan? Daarmee vergeleken zijn ome Tarics boeken wel héél erg braaf.

Slinger
05-11-11, 13:43
Hahahaha. Jij leest toch de bijbel, neem ik aan? Daarmee vergeleken zijn ome Tarics boeken wel héél erg braaf.

Ik vertel jou niet wat jij moet lezen, ook niet de Bijbel. Ik herhaal dus mijn vraag: waarom vind jij dat ik de boeken van een moslimfundamentalist moet lezen?

Marsipulami
05-11-11, 14:17
En erger nog, de paus rijdt niet op een ezel zoals jezus, maar in een opzichtige pooiersbak van duitse makelij.

Zowel de pausen als Jezus maakten gebruik van de modernste vervoermiddelen die in hun tijd beschikbaar waren.



Ondanks alle gebeden om bescherming meent de paus ook evenwel een aantal lijfwachten nodig te hebben. Dat is toch hoogst opmerkelijk voor iemand die zoveel vertrouwen heeft in de almachtige. Het lijkt een motie van wantrouwen jegens de almachtige.

Omwille van de gebeden om bescherming en het vertrouwen van de paus in de almachtige God, heeft God de paus geschikte lijfwachten gestuurd om hem te beschermen.

Slinger
05-11-11, 14:49
Zowel de pausen als Jezus maakten gebruik van de modernste vervoermiddelen die in hun tijd beschikbaar waren.




Omwille van de gebeden om bescherming en het vertrouwen van de paus in de almachtige God, heeft God de paus geschikte lijfwachten gestuurd om hem te beschermen.

Als hij werkelijk Christus zou navolgen, dan had hij ze niet nodig.

Marsipulami
05-11-11, 15:12
Als hij werkelijk Christus zou navolgen, dan had hij ze niet nodig.

Oh ? Aan wereldvreemdheid blijkbaar geen gebrek in de protestantse theologie.

Slinger
05-11-11, 15:39
Oh ? Aan wereldvreemdheid blijkbaar geen gebrek in de protestantse theologie.

Je wilt toch niet zeggen dat Thomas a Kempis een protestant was?

Marsipulami
05-11-11, 15:54
Je wilt toch niet zeggen dat Thomas a Kempis een protestant was?

Ik ben niet op de hoogte van het beweerde, dat volgens Thomas van Kempen de paus een slechte navolger van Christus zou zijn omwille van het inzetten van lijfwachten. Leg eens uit !

Slinger
05-11-11, 16:06
Ik ben niet op de hoogte van het beweerde, dat volgens Thomas van Kempen de paus een slechte navolger van Christus zou zijn omwille van het inzetten van lijfwachten. Leg eens uit !

Helaas moet ik zeggen dat dat onmogelijk is. Een instituut dat 2000 jaar na dato niet naar Jezus Christus zelf wil luisteren doet dat ook niet naar mij.

Marsipulami
05-11-11, 16:10
Helaas moet ik zeggen dat dat onmogelijk is. Zoals gewoonlijk stond ik maar wat uit mijn nek te kletsen.

Daar ben ik het helemaal mee eens !

Slinger
05-11-11, 16:18
Daar ben ik het helemaal mee eens !

Zo zie je maar weer, bij dit gevoelige onderwerp wordt er van katholieke zijde werkelijk alles uit de kast gehaald.

knuppeltje
05-11-11, 16:53
Ik vertel jou niet wat jij moet lezen, ook niet de Bijbel. Ik herhaal dus mijn vraag: waarom vind jij dat ik de boeken van een moslimfundamentalist moet lezen?

En maar doen alsof je het niet begrijpt.

Slinger
05-11-11, 17:54
En maar doen alsof je het niet begrijpt.

Vertel mij nu eens waarom ben ik een nitwit als ik de geschriften van broeder Tarik niet lees? Mein Kampf lees ik ook niet.

Marsipulami
05-11-11, 20:23
Ik geef toe dat ik met een onnozel antwoord kwam op een zinnige vraag.

Ik waardeer je eerlijkheid en zelfkennis. :duim:

Slinger
05-11-11, 20:58
Ik waardeer je eerlijkheid en zelfkennis. :duim:

Lees de Navolging van Christus nog maar eens na en constateer dat er in dat concept geen sprake is van wereldlijke macht en al helemaal niet van lijfwachten. Helaas hebben de pausen en de katholieke kerk dat nooit begrepen.

Ik heb nog wel een link voor je, dan kun je het zelf nalezen:

http://www.heiligeteksten.nl/De%20Navolging%20van%20Christus%20web.htm#_Hoofdst uk_1

Marsipulami
05-11-11, 22:59
Lees de Navolging van Christus nog maar eens na en constateer dat er in dat concept geen sprake is van wereldlijke macht en al helemaal niet van lijfwachten. Helaas hebben de pausen en de katholieke kerk dat nooit begrepen.

Ik heb nog wel een link voor je, dan kun je het zelf nalezen:

De Navolging van Christus (http://www.heiligeteksten.nl/De%20Navolging%20van%20Christus%20web.htm#_Hoofdst uk_1)

In de "navolging van Christus" staat er helaas niets over de manier waarop je traditionele Hollandse erwtensoep moet bereiden. Evenmin staat er iets over wereldlijke macht en/of de inzet van lijfwachten voor de bescherming van de paus. Dat is omdat dit boek deze onderwerpen helemaal niet behandelt en ook niet tot voorwerp heeft.

Je hebt dus volkomen gelijk dat er in de 'navolging van Christus' geen sprake is van wereldlijke macht en al helemaal niet van lijfwachten voor de paus.

knuppeltje
06-11-11, 09:05
Vertel mij nu eens waarom ben ik een nitwit als ik de geschriften van broeder Tarik niet lees?

En toch maar van alles en nog wat over hem beweer. Daarom dus.

Slinger
06-11-11, 10:32
En toch maar van alles en nog wat over hem beweer. Daarom dus.

Alleen maar feiten meneertje. Het is een feit dat hij collaboreert met de ayatollah's.

knuppeltje
06-11-11, 11:25
Alleen maar feiten meneertje. Het is een feit dat hij collaboreert met de ayatollah's.

Ongetwijfld als jij het zegt.