PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Merkel heeft een onneukbare dikke kont': de uitspraken van Berlusconi



Eric de Blois
05-11-11, 05:23
'Merkel heeft een onneukbare dikke kont': de uitspraken van Berlusconi

Redactie − 04/11/11, 22:43

Bron: volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3016085/2011/11/04/Merkel-heeft-een-onneukbare-dikke-kont-de-uitspraken-van-Berlusconi.dhtml)

http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2011/17/16/7/20111104224807/media_xl_1000177.jpg
Silvio Berlusconi © EPA

'Ik zie nergens om mij heen een persoonlijkheid die in staat is om Italië in het buitenland op een meer gezaghebbende manier te vertegenwoordigen dan ik.' Was getekend, Silvio Berlusconi. De Italiaanse premier zei dat vandaag na afloop van de G20-top in Cannes. Il Cavaliere - de Ridder, zoals zijn bijnaam luidt - heeft wel meer opvallende uitspraken op zijn naam staan. Een greep uit het ruime aanbod van het afgelopen jaar.

'De media overdrijven de crisis hier. De restaurants zitten toch vol!'
Berlusconi vandaag tijdens de persconferentie na afloop van de G20-top, die in het teken stond van de Europese schuldencrisis. Na Griekenland is Italië het land met de grootste problemen. Maar volgens Berlusconi wordt dat dus schromelijk overdreven.

'Merkel heeft een onneukbare dikke kont.'
Uit telefoontaps van het Italiaanse OM zou onlangs zijn gebleken dat Berlusconi vulgaire taal heeft uitgeslagen over de Duitse Bondskanselier Merkel. Bewezen is dat niet, maar de beschuldiging komt voor de Italiaanse premier zeer ongelegen, nu hij met diezelfde Merkel probeert de eurocrisis te bezweren.

'Laten we onze partij Popolo della Libertà een nieuwe naam geven: Forza Gnocca! (Hup Poesje!)'
Een gekscherend idee van Berlusconi, om zijn partij aantrekkelijker te maken. Popolo della Libertà worstelt namelijk met een historisch laag populariteitspercentage van amper 24 procent. Met een 'gnocca' wordt in het Italiaans zowel een bevallige dame als een vrouwelijk geslachtsorgaan aangeduid.

'Uw programma is weerzinwekkend, walgelijk, vervormd en verwerpelijk. Een hoerenkast.'
Berlusconi breekt begin dit jaar woedend in in een rechtstreekse tv-uitzending, die de zogenoemde Rubygate behandelt. Dat is het schandaal rond de minderjarige Marokkaanse nachtclubdanseres 'Ruby' die door de premier zou zijn betaald op seksfeesten in zijn
villa in Arcore, bij Milaan.

'Justitie is de kanker van de democratie.'
Tijdens het corruptieproces dat tegen hem wordt gevoerd, haalt Berlusconi in mei fel uit naar de aanklagers en rechters in Milaan. Hij wordt ervan beschuldigd een Britse advocaat 423.000 euro te hebben gegeven om een valse verklaring af te leggen.

'Mubarak wordt slecht behandeld, dus ik zal wel eventjes bellen voor zijn vrijlating, aangezien hij de oom is van Ruby.'
Bij het televisieprogramma Porta a Porta vermaakt Berlusconi het publiek door grappen te maken over Ruby en ex-president Hosni Mubarak van Egypte, tegen wie momenteel een proces wordt gevoerd.

'Over enkele maanden wil ik weggaan uit dit strontland, ik word er misselijk van.'
Een afgeluisterd telefoontje van Berlusconi aan een vriend, afgelopen juli. Het is afkomstig uit het dossier van een afpersingszaak.

Eric de Blois
05-11-11, 07:56
heel grappig!


'De media overdrijven de crisis hier. De restaurants zitten toch vol!'


'Mubarak wordt slecht behandeld, dus ik zal wel eventjes bellen voor zijn vrijlating, aangezien hij de oom is van Ruby.'


'Uw programma is weerzinwekkend, walgelijk, vervormd en verwerpelijk. Een hoerenkast.'


'Merkel heeft een onneukbare dikke kont.'


'Over enkele maanden wil ik weggaan uit dit strontland, ik word er misselijk van.'

Geweldig toch? Die man is tenminste eerlijk en heeft een grote dosis humor. En dat hij zo nu en dan een hoertje bezoekt is al helemaal geen bezwaar. Een president is ook gewoon een mens met behoeften.

Berlusconi is niet die gemiddelde saaie politicus met een standaard schijnheilige babbel.

Als Theo van Gogh niet was verongelukt op zijn fiets zou hij zeker goede vrienden kunnen zijn met Berlusconi.

groen duimpje voor levensgenieter en humorist Berlusconi.

Slinger
05-11-11, 08:32
heel grappig!











Geweldig toch? Die man is tenminste eerlijk en heeft een grote dosis humor. En dat hij zo nu en dan een hoertje bezoekt is al helemaal geen bezwaar. Een president is ook gewoon een mens met behoeften.

Berlusconi is niet die gemiddelde saaie politicus met een standaard schijnheilige babbel.

Als Theo van Gogh niet was verongelukt op zijn fiets zou hij zeker goede vrienden kunnen zijn met Berlusconi.

groen duimpje voor levensgenieter en humorist Berlusconi.

Denk je dat hij goed doet aan het aanzien van Italië in het buitenland en van de Italiaanse politiek in het binnenland?

knuppeltje
05-11-11, 08:34
Ach, elk volk krijgt de leiders dat het verdient.

Eric de Blois
05-11-11, 08:38
Denk je dat hij goed doet aan het aanzien van Italië in het buitenland en van de Italiaanse politiek in het binnenland?

Berlusconi verstaat inderdaad niet de kunst om te zeggen wat hij niet meent. Politiek is schijnheilig, Berlusconi vormt daarop de uitzondering. Het aanzien van de politiek wordt bepaald door schijnheilen. Of de beschadiging daarvan betreurt moet worden, nee. Maar de massa is wel gevoelig voor mooie praatjes en nette woorden, ook al zijn die vaak niet oprecht. Wat het buitenland denkt, zou mij als politicus een worst zijn, al ik overtuigd was op de goede weg te zitten. Berlusconi is gekozen door italianen en is alleen aan hen verantwoording schuldig. Je ook nog druk moeten maken om het imago in het buitenland is overbodige luxe. De smaak van spaghetti gaat niet achteruit als de president van italië zegt dat merkel een te dikke kont heeft.

(leen)
05-11-11, 08:59
Ach, elk volk krijgt de leiders dat het verdient.

elk volk kiest de leiders dat het verdient.

MO_NL
05-11-11, 12:57
Als die narcist niet tot de orde wordt roepen sleept ie Italië, en de rest van de eurozone, de afgrond in.

Door zijn geweldige leiderschap staat Italië er onnoemelijk veel slechter voor dan 10 jaar geleden.

Als de rente waartegen Italië geld leent op de geldmarkt niet snel weer onder de 6% duikt gaat Italië op zeker failliet.

Permanente monitoring door het IMF is een eerste noodzakelijke stap voor de rest van de wereld om zicht te krijgen op de werkelijke ontwikkelingen in Italië en de (pseudo-)oplossingen van de Italiaanse zonnekoning.

knuppeltje
05-11-11, 13:05
elk volk kiest de leiders dat het verdient.

Betweter. :ego: