PDA

Bekijk Volledige Versie : Sarkozy tegen Obama: Ik kan Netanyahu niet meer zién



IbnRushd
08-11-11, 11:50
Sarkozy tegen Obama: Ik kan Netanyahu niet meer zién

De Franse president Nicolas Sarkozy heeft onbedoeld zijn ongezouten mening gegeven over de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. 'Ik kan hem niet meer zien, hij is een leugenaar', zei Sarkozy vorige week op de G20-top in Cannes.

Het gesprek werd opgevangen door journalisten van het Franse nieuwsprogramma Arrêt sur images.

Sarkozy deed zijn uitspraak tegen de Amerikaanse president Barack Obama. Ook die bleek niet gecharmeerd van Netanyahu, meldden Franse media vandaag. 'Jij bent hem zat, maar ik heb elke dag met hem te maken', zou Obama hebben gezegd. (ANP/ Redactie)

08/11/11 09u37, ad.nl

knuppeltje
08-11-11, 12:02
Met vette koppen wereldwijd in elke krant ermee!

Slinger
08-11-11, 12:35
Sarkozy tegen Obama: Ik kan Netanyahu niet meer zién

De Franse president Nicolas Sarkozy heeft onbedoeld zijn ongezouten mening gegeven over de Israëlische premier Benjamin Netanyahu. 'Ik kan hem niet meer zien, hij is een leugenaar', zei Sarkozy vorige week op de G20-top in Cannes.

Het gesprek werd opgevangen door journalisten van het Franse nieuwsprogramma Arrêt sur images.

Sarkozy deed zijn uitspraak tegen de Amerikaanse president Barack Obama. Ook die bleek niet gecharmeerd van Netanyahu, meldden Franse media vandaag. 'Jij bent hem zat, maar ik heb elke dag met hem te maken', zou Obama hebben gezegd. (ANP/ Redactie)

08/11/11 09u37, ad.nl

Hypocriet. Sarkozy is ook in zijn eerste leugen niet gebarsten.

Soldim
08-11-11, 13:12
Hypocriet. Sarkozy is ook in zijn eerste leugen niet gebarsten.

Dan heeft Netanyahu het waarschijnlijk wel erg bont gemaakt.

Slinger
08-11-11, 17:15
Dan heeft Netanyahu het waarschijnlijk wel erg bont gemaakt.

Waren het niet de Fransen die de raison d'état hebben uitgevonden? In het belang van de staat is alles geoorloofd.

Tomas
08-11-11, 17:19
De christen herkent het bij de jood: Tjakkia. En keurt het goed. Bij moslims however....

Mark
09-11-11, 08:21
een politicus die liegt?

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOksg-TaZYWF7ZZeHQJL1rTNolqcq5gxCzyVZQlt47M0ZhkBac0mK0Jz jq

super ick
09-11-11, 08:30
Aha, ze mogen elkaar niet.
En nu? Sakozy een held bij de Arabieren?

Wat is de waarde?

Bart.NL
09-11-11, 08:40
Wat is de waarde?

The influential French daily Le Figaro last week revealed that the French leader once worked for -- and perhaps still does, it hinted -- Israeli intelligence as a sayan (Hebrew for helper), one of the thousands of Jewish citizens of countries other than Israel who cooperate with the katsas (Mossad case-officers).

A letter dispatched to French police officials late last winter -- long before the presidential election but somehow kept secret -- revealed that Sarkozy was recruited as an Israeli spy. The French police is currently investigating documents concerning Sarkozy's alleged espionage activities on behalf of Mossad, which Le Figaro claims dated as far back as 1983. According to the author of the message, in 1978, Israeli prime minister Menachem Begin ordered the infiltration of the French ruling Gaullist Party, Union pour un Mouvement Populaire. Originally targeted were Patrick Balkany, Patrick Devedjian and Pierre Lellouche. In 1983, they recruited the "young and promising" Sarkozy, the "fourth man".

Ex-Mossad agent Victor Ostrovsky describes how sayanim function in By Way Of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer. They are usually reached through relatives in Israel. An Israeli with a relative in France, for instance, might be asked to draft a letter saying the person bearing the letter represents an organisation whose main goal is to help save Jewish people in the Diaspora.

Sarkozy accused of working for Israeli intelligence (http://www.globalresearch.ca/index.php?aid=7245&context=va)

Conclusie: het moet dus wel echt heel erg zijn, wil Sarkozy zoiets zeggen. Politici zullen sowieso niet over het eerste leugentje vallen.

Soldim
09-11-11, 09:28
The influential French daily Le Figaro last week

VReemd dat in het artikel waarna je linkt geen link is naar het artikel van de Figaro. Ook niet te vinden voor mij op de site van Le Figaro.... Broodje aap?

Slinger
09-11-11, 09:28
Conclusie: het moet dus wel echt heel erg zijn, wil Sarkozy zoiets zeggen. Politici zullen sowieso niet over het eerste leugentje vallen.

Wel als het goed uitkomt voor hun eigen doeleinden.

mark61
09-11-11, 09:38
The influential

Dit soort onzin vind je alleen op meuksites.

Maar jou zegt dat niets.

Je bent dus gestoord.

Bart.NL
09-11-11, 09:46
Je bent dus gestoord.

Daar gaan we weer.

Ik zou maar uitkijken als ik jou was.

Je zult hier later spijt van krijgen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

knuppeltje
09-11-11, 10:02
Daar gaan we weer.

Ik zou maar uitkijken als ik jou was.

Je zult hier later spijt van krijgen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Oeps, daar zal hij toch wel even van schrikken, denk ik. :schreeuw:

mark61
09-11-11, 10:07
Daar gaan we weer.

Ik zou maar uitkijken als ik jou was.

Je zult hier later spijt van krijgen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

:haha:

Begin je me nou ook nog te bedreigen? Je bent echt rijp voor het gesticht. Of zit je er al?

mark61
09-11-11, 10:09
Oeps, daar zal hij toch wel even van schrikken, denk ik. :schreeuw:

Ik zit al over mijn schouder te kijken. Of misschien bedoelt hij een individuele aardbeving / tsunami :eek:

Bart.NL
09-11-11, 10:23
:haha:

Begin je me nou ook nog te bedreigen? Je bent echt rijp voor het gesticht. Of zit je er al?

Ik heb het beste met je voor en hoop dat jou niets ergs overkomt.

Alleen weet ik iets wat jij niet weet, anders zou ik dit niet schrijven.

Spoetnik
09-11-11, 17:53
The influential French daily Le Figaro last week revealed that the French leader once worked for -- and perhaps still does, it hinted -- Israeli intelligence as a sayan (Hebrew for helper), one of the thousands of Jewish citizens of countries other than Israel who cooperate with the katsas (Mossad case-officers).

A letter dispatched to French police officials late last winter -- long before the presidential election but somehow kept secret -- revealed that Sarkozy was recruited as an Israeli spy. The French police is currently investigating documents concerning Sarkozy's alleged espionage activities on behalf of Mossad, which Le Figaro claims dated as far back as 1983. According to the author of the message, in 1978, Israeli prime minister Menachem Begin ordered the infiltration of the French ruling Gaullist Party, Union pour un Mouvement Populaire. Originally targeted were Patrick Balkany, Patrick Devedjian and Pierre Lellouche. In 1983, they recruited the "young and promising" Sarkozy, the "fourth man".

Ex-Mossad agent Victor Ostrovsky describes how sayanim function in By Way Of Deception: The Making and Unmaking of a Mossad Officer. They are usually reached through relatives in Israel. An Israeli with a relative in France, for instance, might be asked to draft a letter saying the person bearing the letter represents an organisation whose main goal is to help save Jewish people in the Diaspora.

Sarkozy accused of working for Israeli intelligence (http://www.globalresearch.ca/index.php?aid=7245&context=va)

Conclusie: het moet dus wel echt heel erg zijn, wil Sarkozy zoiets zeggen. Politici zullen sowieso niet over het eerste leugentje vallen.

Dat bericht is nog al gemanipuleerd..

Kijk dit is het origineel van Le Figaro:
Le Figaro - Actualités (http://www.lefigaro.fr/france/20071012.FIG000000291_les_etranges_accusations_d_u n_cybercorbeau.html)

Daaruit blijkt, dat niet Le Figaro beweert dat Sarkozy voor de Mossad heeft gewerkt, maar dat een departement een email/brief heeft ontvangen waarin dat wordt beweert. Verder staat er dat de politie de oorsprong van die brief onderzoekt, maw, wie de email/brief heeft gestuurd.. Dat begrijp ik uit het artikel tenminste voorzover mijn frans het toelaat.

Bart.NL
09-11-11, 18:06
Dat bericht is nog al gemanipuleerd..

Kijk dit is het origineel van Le Figaro:
Le Figaro - Actualités (http://www.lefigaro.fr/france/20071012.FIG000000291_les_etranges_accusations_d_u n_cybercorbeau.html)

Daaruit blijkt, dat niet Le Figaro beweert dat Sarkozy voor de Mossad heeft gewerkt, maar dat een departement een email/brief heeft ontvangen waarin dat wordt beweert. Verder staat er dat de politie de oorsprong van die brief onderzoekt, maw, wie de email/brief heeft gestuurd.. Dat begrijp ik uit het artikel tenminste voorzover mijn frans het toelaat.

Niet alle info (op het internet) is even betrouwbaar. Ik heb ook geprobeerd het originele artikel in het Engels te vinden, maar dat lukte niet.

Spoetnik
09-11-11, 18:11
Niet alle info (op het internet) is even betrouwbaar. Ik heb ook geprobeerd het originele artikel in het Engels te vinden, maar dat lukte niet.

Het originele artikel -- waar al die onzin berichten in het engels op zijn gebaseerd -- is in Frans...

Bart.NL
09-11-11, 18:34
Het originele artikel -- waar al die onzin berichten in het engels op zijn gebaseerd -- is in Frans...

Ik was te lui om dat te gaan lezen, dus ik zocht naar een Engelse vertaling.

Eigenlijk wilde ik er mee aantonen dat Sarkozy een vriend van Israël was om daarmee aan te tonen dat Netanyahu het wel erg bont gemaakt moet hebben.

Ik nam aan dat het onderzoek niets had opgeleverd, anders was het wel een grote rel geweest.

mark61
09-11-11, 23:02
Ik heb het beste met je voor en hoop dat jou niets ergs overkomt.

Alleen weet ik iets wat jij niet weet, anders zou ik dit niet schrijven.

Zozo. Nounou. Poehpoeh.

En wat weet jij dan wel niet? Je leest achterlijke leugensites, kent geen Frans, maar slingert nog meer onzin de wereld in over Sarkozy.

Ik weet wat jij niet weet, je bent gestoord.

Bart.NL
10-11-11, 09:49
Zozo. Nounou. Poehpoeh.

En wat weet jij dan wel niet? Je leest achterlijke leugensites, kent geen Frans, maar slingert nog meer onzin de wereld in over Sarkozy.

Ik weet wat jij niet weet, je bent gestoord.

Dat bepaalde informatie niet juist is, geeft aan dat ik het beter moet controleren. Als de website van Le Figaro ook in het Engels was geweest, had ik dat ook gedaan.

Op Globalresearch staat ook interessante informatie die wel correct is. Je kunt natuurlijk het voorgekauwde nieuws van CNN blijven volgen, maar dan mis je veel interessante ontwikkelingen.

Degene die gestoord is, ben jij. Je loopt dit forum te vervuilen met jouw irritante gescheld.

knuppeltje
10-11-11, 10:35
Dat bepaalde informatie niet juist is, geeft aan dat ik het beter moet controleren.

Tja, dan moet je met je billen bloot.

Bart.NL
10-11-11, 11:00
Tja, dan moet je met je billen bloot.

Wie is hier nou eerlijk en geeft zijn fouten toe?

Mark61 suggereerde een paar maanden geleden dat een forumlid binnenkort net als Breivik met een machinegeweer mensen zou gaan neerschieten.

Op basis van wat?

Wie is hier nou gestoord?

Het antwoord lijkt me duidelijk.

mark61
10-11-11, 20:23
Wie is hier nou eerlijk en geeft zijn fouten toe?

Mark61 suggereerde een paar maanden geleden dat een forumlid binnenkort net als Breivik met een machinegeweer mensen zou gaan neerschieten.

Op basis van wat?

Wie is hier nou gestoord?

Het antwoord lijkt me duidelijk.

Je hangt nou ook nog de gelobotomeerde uit die geen feitelijke mededeling van een raillerende opmerking kan onderscheiden?

Je kon ONMIDDELLIJK aan de site van je 'vondst' zien dat het een onzinsite was.

Om dan toch lustig te kopiëren en te plakken getuigt van kwaadaardigheid of gestoordheid. In jouw geval vermoedde ik het tweede.

Wizdom
10-11-11, 21:13
White House Tries to Limit Netanyahu “Liar” Damage


The White House sought on Wednesday to limit damage to US-Israel relations following revelations that French President Nicolas Sarkozy called Prime Minister Benjamin Netanyahu of Israel "a liar" in a private conversation with President Barack Obama, Ma’an news agency reported.

"Our record speaks very clearly about the president's commitment to Israel and he has maintained a very close working relationship with Prime Minister Netanyahu," White House deputy national security adviser Ben Rhodes told reporters, referring to Obama.

Ma’an said that Obama has had a difficult relationship with Netanyahu, who criticized him for pushing Israel too hard in the drive for a so-called Middle East peace deal, straining Obama's standing with Jewish American voters as he campaigns for re-election next year.

Reporters covering the G20 summit in Cannes last week overheard French President Nicolas Sarkozy call Netanyahu a "liar" while talking to Obama.

Instead of contradicting Sarkozy's characterization of Netanyahu, Obama appeared to commiserate. "You're fed up with him, but I have to deal with him even more often than you," the US president replied, according to the French interpreter.

The White House declined to comment on the Obama-Sarkozy conversation, citing its private nature.

The exchange was monitored by reporters listening on translation devices while they waited nearby to cover public remarks from the two leaders after their bilateral meeting.

Jewish American voters worried by Obama's views on Israel could hurt him in next year's general election.

They are a powerful voting bloc in Florida, a vital swing state that Obama won in 2008. In September, his Democrats lost a heavily Jewish New York congressional district that had been in the party's hands since the 1920s, with anti-Obama sentiment blamed for the swing.

While not commenting on the "liar" remark, the White House went out of its way to stress that Obama was fighting for Israel's interests throughout the G20 summit, which was otherwise preoccupied with a euro zone debt crisis.

"Our actions speak very loudly, which is that this president has taken strategic cooperation with Israel to unprecedented levels," Rhodes said.

"In so far as the Middle East came up at all at the G20, it was the president raising with other leaders his opposition to Palestinian membership in UN agencies," he added.

France voted in favor of a Palestinian request to join the UN cultural heritage agency UNESCO.

Obama chided him for that vote, according to reporting of their private conversation on a French website that Reuters has confirmed. The day the conversation took place, the PLO announced it they would not seek membership of any other UN agency.

Bart.NL
11-11-11, 07:26
Je hangt nou ook nog de gelobotomeerde uit die geen feitelijke mededeling van een raillerende opmerking kan onderscheiden?

Je kon ONMIDDELLIJK aan de site van je 'vondst' zien dat het een onzinsite was.

Om dan toch lustig te kopiëren en te plakken getuigt van kwaadaardigheid of gestoordheid. In jouw geval vermoedde ik het tweede.

Er gebeurt meer in de wereld dan wat jij in de Pravda van Politiek Correct Nederland leest.

Het is onderdeel van mijn onderzoek om uit te vinden wat waar is van de complot theorieën. Elke dag zie ik tientallen van dit soort teksten, maar als ik ze niet kan gebruiken voor mijn onderzoek, lees ik ze niet aandachtig. Het gevolg: ongelukjes zoals deze.

Wat betreft de complot websites: daarvan is Globalresearch een van de betere. Daar moet ik het mee doen. De waarheid wordt mij niet op een presenteerblaadje aangeboden.

Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het onderzoek, en niet om de wijze waarop het tot stand is gekomen.

knuppeltje
11-11-11, 09:02
Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het onderzoek, en niet om de wijze waarop het tot stand is gekomen.

Volgens mij is kan dat laatste heel belangrijk zijn voor de waarde van de uitkomst.

Bart.NL
11-11-11, 09:31
Volgens mij is kan dat laatste heel belangrijk zijn voor de waarde van de uitkomst.

Dat klopt:

Als de parels tussen de stront liggen, zullen degenen die hun neus ophalen voor de stront, nooit de parels vinden.

knuppeltje
11-11-11, 09:37
Dat klopt:

Als de parels tussen de stront liggen, zullen degenen die hun neus ophalen voor de stront, nooit de parels vinden.

Dat hoef je mij niet te vertellen.

Dan zijn dat bepaald geen slimmerikken. Kan ook zijn dat de parels tegenwoordig niets meer waard zijn, maar ik heb geen idee.

mark61
11-11-11, 13:42
Er gebeurt meer in de wereld dan wat jij in de Pravda van Politiek Correct Nederland leest.

Het is onderdeel van mijn onderzoek om uit te vinden wat waar is van de complot theorieën. Elke dag zie ik tientallen van dit soort teksten, maar als ik ze niet kan gebruiken voor mijn onderzoek, lees ik ze niet aandachtig. Het gevolg: ongelukjes zoals deze.

Wat betreft de complot websites: daarvan is Globalresearch een van de betere. Daar moet ik het mee doen. De waarheid wordt mij niet op een presenteerblaadje aangeboden.

Uiteindelijk gaat het om het resultaat van het onderzoek, en niet om de wijze waarop het tot stand is gekomen.

Nog meer gelul. Waar heb je het in vredesnaam over? Welke pravda? Wat is volgens jou polcor NL?

Onderzoek maar liefst :haha: Man, daar ben jij te gestoord voor.

Dit is geen ongelukje, maar een totaal gebrek aan kritische zin, gevoel voor realiteit, geestelijke stabiliteit.

Nee, het gaat zeer zeker om hoe onderzoek wordt gedaan.

Maar waar zie jij überhaupt 'onderzoek' dan? Op die gestoorde websitejes van je? Doe normaal man.

Bart.NL
11-11-11, 14:55
Nog meer gelul. Waar heb je het in vredesnaam over? Welke pravda? Wat is volgens jou polcor NL?

Onderzoek maar liefst :haha: Man, daar ben jij te gestoord voor.

Dit is geen ongelukje, maar een totaal gebrek aan kritische zin, gevoel voor realiteit, geestelijke stabiliteit.

Nee, het gaat zeer zeker om hoe onderzoek wordt gedaan.

Maar waar zie jij überhaupt 'onderzoek' dan? Op die gestoorde websitejes van je? Doe normaal man.

Doe zelf eens normaal man!

Toe nou, voor één keertje, om te laten zien dat je het kunt.