PDA

Bekijk Volledige Versie : Rugbyspeler krijgt beroerte, ontwaakt als homo en wordt kapper



Marsipulami
09-11-11, 14:56
Rugbyspeler krijgt beroerte, ontwaakt als homo en wordt kapper

Een rugbyspeler uit Wales die een beroerte kreeg, is tot ontzetting van zijn familie en vooral zijn verloofde als homo wakker geworden. Dat meldt de Daily Mail. Chris Birch zelf vindt het allemaal zo erg niet. "Ik denk dat ik nu gelukkiger ben dan ik ooit geweest ben", aldus de 26-jarige Welshman, die ondertussen zijn job als bankbediende heeft opgegeven en kapper is geworden.

De rugbygekke Birch wilde indruk maken op zijn vrienden toen hij zich aan een achterwaartse salto waagde. Dat liep echter niet zo goed af. Hij kwam verkeerd neer, brak zijn nek en kreeg een beroerte. Hij werd meteen naar het ziekenhuis overgebracht, waar zijn familie en verloofde op goed nieuws hoopten.

Gevoelens

Birch ontwaakte, maar verbaasde vriend en vijand door te stellen dat hij homo was. "Het klinkt vreemd, maar toen ik wakker werd, voelde ik me meteen anders", aldus Birch. Ik had me nog nooit tot een man aangetrokken gevoeld, heb zelfs nooit vrienden gehad die homo zijn. Maar het interesseert me niet wie of wat ik voordien was. Ik moet mijn gevoelens volgen."

Voor het ongeval had de jongeman nochtans andere plannen. Hij wilde een gezin starten met zijn vriendin, hoewel ze op het moment van het ongeval wel even uit elkaar waren. Hij werkte in een bank en bracht zijn weekends met zijn rugbyvrienden door. Na zijn beroerte was hij echter helemaal niet meer geïnteresseerd in sport en bleek hij niet zo veel meer gemeen te hebben met zijn oude vrienden. Hij nam ontslag bij de bank om kapper te worden en begon uit te gaan met een man die hij in een club had leren kennen.

50 kilo vermagerd

"Ik haatte alles van mijn oude leven", zegt Birch daarover. "Ik kwam niet meer overeen met mijn vrienden. Ik haatte sport en ik was mijn job beu. Ik begon meer op mijn uiterlijk te letten, kleurde mijn haar en deed aan fitness. Ik veranderde van een 120 kilo wegende skinhead in een 70 kilo wegende man. Ik kreeg steeds meer zelfvertrouwen."

Zijn familie had het moeilijk met de veranderingen, en dus trok Chris het huis uit. Hij woont nu samen met zijn 19-jarige vriend Jack in een appartementje boven het kapsalon waar hij werkt. "Ik voel me gelukkiger dan ik ooit was. Ik heb dus geen spijt van het ongeval. De oude Chris is dood en begraven. Het spijt me dat mijn familie het er moeilijk mee heeft, maar ik wil niet meer veranderen." (hlnsydney/sps)