PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie lokt criminelen met gratis bak bier



Marsipulami
12-11-11, 09:56
Engelse politie lokt criminelen met gratis bier


Met uitzicht op een gratis pint hebben Engelse politiemensen voortvluchtige rovers, inbrekers en seksuele misdadigers in de val gelokt, zo heeft de politie van het graafschap Derbyshire vandaag gemeld.

De verdachten kregen een zogenaamde reclamebrief toegestuurd, die een kostenloze levering van bier aanbood. Negentien dorstige gezochten belden het vermelde telefoonnummer op en praatten zonder het te weten met politieagenten. Er werd dan een datum afgesproken voor de levering.

Niet duur

In plaats van bierkratten kregen de boeven te maken met handboeien. "Die verdachten hebben het klaargespeeld soms maanden aan hun cel te ontkomen. In de loop van de tijd hebben wij meerdere tactieken benut om ze te vinden", zei het hoofd van de Operatie Bier, Graham McLaughlin. Bovendien was de methode kostenvriendelijk. "Indien nodig zullen wij in de toekomst nieuwe tactieken gebruiken", verzekerde hij. (belga/ep)

12/11/11 10u45

knuppeltje
12-11-11, 10:00
Uitlokken van misdaad, en dat door de overheid. Dat heeft in Nederland nog niet zo heel lang geleden geleid tot een parlementair onderzoek.

Weet jij trouwens wel zeker dat die agenten niet zelf het bier opzuipen?

Marsipulami
12-11-11, 10:01
Uitlokken van misdaad, en dat door de overheid. Dat heeft in Nederland nog niet zo heel lang geleden geleid tot een parlementair onderzoek.

Weet jij trouwens wel zeker dat die agenten niet zelf het bier opzuipen?

Er wordt geen misdaad uitgelokt. Het in ontvangst nemen van een gratis bak bier is geen misdaad.

knuppeltje
12-11-11, 10:11
Er wordt geen misdaad uitgelokt. Het in ontvangst nemen van een gratis bak bier is geen misdaad.

Weet ik, maar ik vind dit nogal een hellend vlak.

Zal uiteindelijk wel een lege bak geweest zijn, en die agenten zullen wel naar het bier hebben gestonken.

Maar als er wel een brief naar die gasten kon worden gestuurd, konden die gasten dan niet gewoon zonder dat bier worden opgepakt, of ging het die agenten zelf toch om dat gratis bier?

Engelse politie, ik weet niet wat ik er van moet denken.

Marsipulami
12-11-11, 10:15
Maar als er wel een brief naar die gasten kon worden gestuurd, konden die gasten dan niet gewoon zonder dat bier worden opgepakt, of ging het die agenten zelf toch om dat gratis bier?



Het ging om voortvluchtige misdadigers die nog een gevangenisstraf moesten uitzitten en niet thuis waren/gaven op momenten dat de politie hen wilde komen ophalen om ze naar de gevangenis te brengen.

knuppeltje
12-11-11, 10:16
Het ging om voortvluchtige misdadigers die nog een gevangenisstraf moesten uitzitten en niet thuis waren/gaven op momenten dat de politie hen wilde komen ophalen om ze naar de gevangenis te brengen.

Het was dus gewoon luiheid van die politie.

Marsipulami
12-11-11, 10:21
Het was dus gewoon luiheid van die politie.

Als ik bij die opgepakte criminelen hoorde zou ik de politie aanklagen voor oplichterij, misbruik van vertrouwen en valsheid in geschrifte.

knuppeltje
12-11-11, 10:24
Als ik bij die opgepakte criminelen hoorde zou ik de politie aanklagen voor oplichterij, misbruik van vertrouwen en valsheid in geschrifte.

Ik weet niet of je daar in Engeland wat aan hebt. In België geef ik je heel wat meer kans. :giechel:

Bofko
12-11-11, 12:42
Het was dus gewoon luiheid van die politie.

Luchtfietser.

Luiheid... :jammer: Gebrek aan mankracht mag ook ?

Het is gewoon een slimme aktie van de politie.

Marsipulami
12-11-11, 13:27
Het is gewoon een slimme aktie van de politie.

Het kon nog slimmer. Als ze Westvleteren bier hadden aangeboden, dan hadden ze wellicht nog veel meer criminelen kunnen oppakken.



westvleteren | eBay (http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=westvleteren&_sacat=See-All-Categories)

Bofko
12-11-11, 16:36
Het kon nog slimmer. Als ze Westvleteren bier hadden aangeboden, dan hadden ze wellicht nog veel meer criminelen kunnen oppakken.



westvleteren | eBay (http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=westvleteren&_sacat=See-All-Categories)

Hmm. Kende ik niet. Wel erg duur en veel geroemd op internet, zie ik.

Die paters zouden wat dochter-abdijen moeten stichten zodat dat kostelijke nat in wat grotere hoeveelheden geproduceerd kan worden.

Eric de Blois
12-11-11, 17:42
Uitlokken van misdaad, en dat door de overheid. Dat heeft in Nederland nog niet zo heel lang geleden geleid tot een parlementair onderzoek.

Weet jij trouwens wel zeker dat die agenten niet zelf het bier opzuipen?

Jij wijst altijd naar anderen die niet kunnen lezen. Hier is geen sprake van uitlokking. Dit staat er:


"Die verdachten hebben het klaargespeeld soms maanden aan hun cel te ontkomen.

Ze hadden gewoon een straf openstaan.

Met uitlokking, waar hier dus geen sprake van was, is ook niets mis. Wie zich tot misdrijven laat verleiden moet worden opgepakt, prima middel. Jammer dat dit niet meer mag, allemaal dankzij de correcte gemeente. Nu zijn criminelen beter beschermd dan hun slachtoffers allemaal dankzij de correcte kerk. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de leden van de correcte zelf veelvuldig mogen kennismaken met het tuig dat zij zo in bescherming nemen tegen rechtsvervolging.

Op mijn werk werden ooit gestolen autoradio's aangeboden. Toen ik daarvan kennis kreeg, melde ik dit onmiddelijk bij de politie. Daar werd niets mee gedaan! Politie Ede. Ik bood aan om zo'n radio te kopen en deze af te leveren bij de politie. Mocht niet! Er werd verder ook niets ondernomen, zolang er geen sprake was van een misdrijf. Ook het betrokken bedrijf nam geen stappen. De aanbieder was een **** u weet wel. Later werd ik op mijn aandringen (!) door de politie benaderd om anoniem mijn verhaal te doen aan twee agenten in een restaurant. Niets meer van gehoord. Fijn, dat je als oplettende burger zo serieus wordt genomen. Steek je je nek, neem je risico's en wordt je gewoon genegeerd. De kanker kunnen ze krijgen met 'de politie is je vriend'.

knuppeltje
13-11-11, 08:37
Jij wijst altijd naar anderen die niet kunnen lezen.

Klopt nog steeds zie ik.

knuppeltje
13-11-11, 08:40
Luchtfietser.

Ik kan voortaan voor de duidelijkheid beter achter elke zin een smiley plaatsen. :giechel:

Bart.NL
13-11-11, 09:48
Met uitlokking, waar hier dus geen sprake van was, is ook niets mis. Wie zich tot misdrijven laat verleiden moet worden opgepakt, prima middel. Jammer dat dit niet meer mag, allemaal dankzij de correcte gemeente.

Het is wel een hellend vlak. De top 600 criminelen zou voor een deel zwakbegaafd zijn, mochten we lezen. Een erg manipuleerbaar groepje dus.

Waar eindigt het dan? Stevig onder druk zetten? Bedreigen? Dus laat de politie zich maar beperken tot criminelen die uit zichzelf misdaden begaan (of van plan zijn te begaan, als het om moord gaat). Daar zijn er genoeg van.

Marsipulami
13-11-11, 10:10
Hmm. Kende ik niet. Wel erg duur en veel geroemd op internet, zie ik.

Een bak van 24 flesjes Westvleteren XII kan bij de producent (abdij) aangekocht worden voor 39 euro oftewel of 1.63 euro per flesje. Wie de flesjes vervolgens via ebay te koop stelt kan vlot aan een gemiddelde verkoopprijs van 10 euro per flesje komen. Dat is zo'n 200 euro winst per doorverkochte bak bier.

Eric de Blois
13-11-11, 14:24
Het is wel een hellend vlak. De top 600 criminelen zou voor een deel zwakbegaafd zijn, mochten we lezen. Een erg manipuleerbaar groepje dus.

Waar eindigt het dan? Stevig onder druk zetten? Bedreigen? Dus laat de politie zich maar beperken tot criminelen die uit zichzelf misdaden begaan (of van plan zijn te begaan, als het om moord gaat). Daar zijn er genoeg van.

Manipuleren is niet het juiste woord. Laat de politie maar eens een oud vrouwtje met een handtasje inzetten in het donker om daarbij overvallers te grazen te nemen. Dat is geen manipuleren. Een normaal mens overvalt geen oude weerloze mensen. Het in de val lokken is dan een goed middel. Of een heel mooie fiets plaatsen in een rustige buurt. Wie dan 'uit zichzelf' die fiets steelt, doet dat ook op andere plaatsen. Heel goed middel. Mag van mij meteen worden ingevoerd.
Voorkomen is beter dan genezen. En geef ze meteen ook maar een forse straf.

Bart.NL
14-11-11, 10:21
Laat de politie maar eens een oud vrouwtje met een handtasje inzetten in het donker om daarbij overvallers te grazen te nemen.

Als je dat bedoelt, is het vrij onschuldig.

mark61
14-11-11, 10:55
Uitlokken van misdaad,

Sinds wanneer is bierdrinken een misdaad? :vreemd:

knuppeltje
14-11-11, 11:11
Sinds wanneer is bierdrinken een misdaad? :vreemd:

Sinds ik me gemeld heb bij de AA. :giechel:

Maar ik was onze Belg een beetje aan het plagen.

mark61
14-11-11, 12:32
Sinds ik me gemeld heb bij de AA. :giechel:

Maar ik was onze Belg een beetje aan het plagen.

Och broeder, is het zó erg geworden? Ik zou inderdaad de politie aanklagen.

Eric de Blois
15-11-11, 04:14
Laat de politie maar eens een oud vrouwtje met een handtasje inzetten in het donker om daarbij overvallers te grazen te nemen.




Als je dat bedoelt, is het vrij onschuldig.

Ja, dat bedoel ik. Dat zou ik graag zien. Maar wat vind jij bijvoorbeeld te ver gaan?