PDA

Bekijk Volledige Versie : Neelie Kroes vindt discussie over neuro gevaarlijk



knuppeltje
14-11-11, 10:16
AMSTERDAM - Eurocommissaris Neelie Kroes zegt maandag in een gesprek met BNR Nieuwsradio alleen al de suggestie voor een kopgroep van sterke eurolanden gevaarlijk te vinden.

Het wetenschappelijk bureau van de VVD wil serieus nadenken over het opzetten van een 'neurozone', een muntunie mat alleen Noord-Europese landen.

"Het zou een buitengewoon negatieve impact op onze hele economie hebben", reageert Kroes. "We moeten juist verenigd blijven, het komt er meer dan ooit op aan om niemand eruit te laten gaan."

"Alleen de suggesties al zijn uiterst gevaarlijk, want daardoor krijg je weer het suggestieve gedrag van sommigen", zo stelt Kroes. Ze voegt eraan toe dat het lozen van zwakke Zuid-Europese landen alleen al juridisch onmogelijk is.

Volgens Kroes moet er juist meer worden nagedacht over meer politieke samenwerking in Europa. "Ik denk dat we eerst de crisis moeten oplossen en daar zijn we nu mee bezig. Met de wisseling van de wacht is dat nu aan de orde. En ik denk dat een aantal andere landen die zich realiseren dat het ernst is op dit moment zich nu op hun huiswerk moeten storten." (nu.nl)

Gisteren Frans Weisglas in Buitenhof, nu Neelie Kroes, steeds meer oud-VVD'ers spreken zich uit voor meer Europese politieke eenwording. En dat kan alleen met een Verenigde Staten van Europa. Het kan nog wel een tijdje duren, maar er is geen weg meer terug en stilstand is achteruitgang.

mark61
14-11-11, 10:52
Gisteren Frans Weisglas in Buitenhof, nu Neelie Kroes, steeds meer oud-VVD'ers spreken zich uit voor meer Europese politieke eenwording. En dat kan alleen met een Verenigde Staten van Europa. Het kan nog wel een tijdje duren, maar er is geen weg meer terug en stilstand is achteruitgang.

Ja das opvallend, zogenaamd is rechts tegen de EU, maar de stille captains of industry waren altijd al gierend voor, ook in Engeland bijvoorbeeld. Want stiekem weten ze wel wat wijsheid is. Maar nu dus ook openlijk.

knuppeltje
14-11-11, 11:22
Ja das opvallend, zogenaamd is rechts tegen de EU, maar de stille captains of industry waren altijd al gierend voor, ook in Engeland bijvoorbeeld. Want stiekem weten ze wel wat wijsheid is. Maar nu dus ook openlijk.

Max Pam had ook nog een goeie. "De PVV wordt steeds meer een normale partij", zei hij in Buitenhof. "Met dat onderzoek naar de gulden, kan Geert dadelijk tegen zijn achterban zeggen: "Ik het geprobeerd, maar het is niet mogelijk."

Ook stiekeme Geertje weet nu wel welke kant het uit moet. Maar het is net als met seksuele voorlichting: hoe vertel ik het mijn kinderen?

Karin.N
14-11-11, 11:31
Ik hoop dat "Europa" inziet dat ze nu moeten doorpakken, anders is het over en sluiten voor Europa. Afgelopen jaren is (bijna) alles halfslachtig aangepakt.

Alle schulden op 1 hoop en 1 economisch beleid. En dat ze aub de beste mensen op de belangrijkste posten zetten cq verkiesbaar stellen ipv dat eeuwige gemiereneuk over de nationaliteit.

Max Stirner
14-11-11, 12:03
[B]"Alleen de suggesties al zijn uiterst gevaarlijk, want daardoor krijg je weer het suggestieve gedrag van sommigen", zo stelt Kroes. Ze voegt eraan toe dat het lozen van zwakke Zuid-Europese landen alleen al juridisch onmogelijk is.

.


Weet niet precies wat ik hier van moet vinden, maar deze argumenten - 'stil zitten als je geschoren wordt' en 'regeltjes' - vind ik inhoudelijk weinig overtuigend.

knuppeltje
14-11-11, 12:15
'stil zitten als je geschoren wordt' vind ik .... weinig overtuigend.

Lijkt me toch wel raadzaam.