PDA

Bekijk Volledige Versie : Theocratie in Nederland moet stuk

super ick
15-11-11, 09:35
Theocratie in Nederland moet stuk

Sta je dan, als modern westers land. Met een zooitje vrijwel autarkische, religieuze kolonies in je midden. Haha, voor lul! Want Nederland heeft nogal wat lokale overheden die zich voornamelijk baseren op een boek waarvan de laatste update zo'n 2000 jaar geleden plaatsvond. Met alle gevolgen van dien. Zo is er in Ede nauwelijks info te vinden over abortus, op de daarvoor bestemde website. Bepaalt de gemeenteraad (verrassend veel overlapping met de lokale kerkenraden) even. En daar gaat geen verandering in komen. Want de kerken in Ede mogen gewoon invloed uitoefenen op hoe het Jeruzalem van de Veluwe er over vijftien jaar uitziet. Hint: iets met zwarte kousen. Wat een dwaasheid. Net als die relifundi's in de Noordoostpolder, die een lokale munteenheid willen invoeren: de Schokker. Wat ons uiteraard aan de Shocker deed denken, het handgebaar voor 'twee in de poes, één in de poepflamoes'. Vunzig enge gristenmannetjes weer, met hun ranzige ideetjes. Allemaal mepdominees zoals Vlietstra die met een fetisj voor 1637 bepalen dat de moderne samenleving zich maar moet zien te proppen binnen de nauwe, enge muren van hun fopreligie. Het werkt niet, het hoort niet en het past niet. Zullen we gewoon weer kerk en staat gaan scheiden en de boel een beetje fluffen richting de 21ste eeuw, hmm? Geloven doe je maar in je eigen hok, waar je fijn achter gesloten deuren je verwrongen sprookjesregels kan eerbiedigen omdat je denkt dat een woestijngod dat 6000 jaar geleden zo heeft gewild. Vrijheid van meningsuiting ja, religie als basis voor wetgeving nooit. We praten tegen jullie, SGP en CU. Val de maatschappij niet lastig met jullie lugubere illusies. Geestesziek, al die achterhaalde wetten autisten. Theocratie moet vernietigd worden. Middels gebed, uiteraard, want dan mag het. God in het bestuur is bloed aan de muur.

GeenStijl : Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend (http://www.geenstijl.nl/)

ronald
15-11-11, 10:09

Sta je dan, als modern westers land. Met een zooitje vrijwel autarkische, religieuze kolonies in je midden. Haha, voor lul! Want Nederland heeft nogal wat lokale overheden die zich voornamelijk baseren op een boek waarvan de laatste update zo'n 2000 jaar geleden plaatsvond. Met alle gevolgen van dien. Zo is er in Ede nauwelijks info te vinden over abortus, op de daarvoor bestemde website. Bepaalt de gemeenteraad (verrassend veel overlapping met de lokale kerkenraden) even. En daar gaat geen verandering in komen. Want de kerken in Ede mogen gewoon invloed uitoefenen op hoe het Jeruzalem van de Veluwe er over vijftien jaar uitziet. Hint: iets met zwarte kousen. Wat een dwaasheid. Net als die relifundi's in de Noordoostpolder, die een lokale munteenheid willen invoeren: de Schokker. Wat ons uiteraard aan de Shocker deed denken, het handgebaar voor 'twee in de poes, één in de poepflamoes'. Vunzig enge gristenmannetjes weer, met hun ranzige ideetjes. Allemaal mepdominees zoals Vlietstra die met een fetisj voor 1637 bepalen dat de moderne samenleving zich maar moet zien te proppen binnen de nauwe, enge muren van hun fopreligie. Het werkt niet, het hoort niet en het past niet. Zullen we gewoon weer kerk en staat gaan scheiden en de boel een beetje fluffen richting de 21ste eeuw, hmm? Geloven doe je maar in je eigen hok, waar je fijn achter gesloten deuren je verwrongen sprookjesregels kan eerbiedigen omdat je denkt dat een woestijngod dat 6000 jaar geleden zo heeft gewild. Vrijheid van meningsuiting ja, religie als basis voor wetgeving nooit. We praten tegen jullie, SGP en CU. Val de maatschappij niet lastig met jullie lugubere illusies. Geestesziek, al die achterhaalde wetten autisten. Theocratie moet vernietigd worden. Middels gebed, uiteraard, want dan mag het. God in het bestuur is bloed aan de muur.

GeenStijl : Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend (http://www.geenstijl.nl/)

Er moet zoveel stuk. Ook de opvatting dat tegen abortus zijn iets specifiek "theocratisch" is. Wat een sukkelig, leeg bericht. De hedonisten, trouwens nog ouder dan 5000 jaar, plaatsen zich op het internet.

Slinger
15-11-11, 10:22

Er is er maar één die vunzig en ranzig is en dat is de schrijver van dit stukje.

Soldim
15-11-11, 12:26
Er is er maar één die vunzig en ranzig is en dat is de schrijver van dit stukje.

Dat Geenstijl een ranzige website is, daarmee ben ik het eens. Echter, dat maakt de verschillende zwarte-kousen aanhangers in Nederland niet minder ranzig. Enge, kortzichtige mensen die anderen hun belachelijke regeltjes op willen leggen omdat een victieve 'man-met-een-baard-daarboven' dat zo zou willen.

knuppeltje
15-11-11, 12:28
Dat Geenstijl een ranzige website is, daarmee ben ik het eens. Echter, dat maakt de verschillende zwarte-kousen aanhangers in Nederland niet minder ranzig. Enge, kortzichtige mensen die anderen hun belachelijke regeltjes op willen leggen omdat een victieve 'man-met-een-baard-daarboven' dat zo zou willen.

Wie zegt dat die een baard heeft? Misschien is het wel een enge kaalkop. Zou best bij die zwarte-kousen engerts kunnen passen.

Slinger
15-11-11, 12:31

Dat opleggen van regeltjes aan anderen komt heel erg veel voor, en niet alleen bij de gereformeerden. Kijk maar naar de discussies op dit forum.

Soldim
15-11-11, 14:56
Dat opleggen van regeltjes aan anderen komt heel erg veel voor

Regels op rationele gronden, mits in matige hoeveelheden, is weinig mis mee als je eens amenleving draaiend wilt houden. Het zijn de regeltjes die gebaseert worden op een ietswat verouderd fictief boekwerk waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.

Slinger
15-11-11, 15:02
Regels op rationele gronden, mits in matige hoeveelheden, is weinig mis mee als je eens amenleving draaiend wilt houden. Het zijn de regeltjes die gebaseert worden op een ietswat verouderd fictief boekwerk waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.

Die zijn altijd nog te verkiezen boven regeltjes op grond van een nieuwe, modieuze gelijkheidsideologie.

Soldim
15-11-11, 15:30
Die zijn altijd nog te verkiezen boven regeltjes op grond van een nieuwe, modieuze gelijkheidsideologie.

Jij gaat voor een onderscheid op grond van geboorte? Of....?

(leen)
15-11-11, 16:47
Dat opleggen van regeltjes aan anderen komt heel erg veel voor, en niet alleen bij de gereformeerden. Kijk maar naar de discussies op dit forum.

Met dit verschil dat al dan niet de forum regulatie slechts digitaal is,
Degenen die dit irl willen doen zijn pas echt eng.

Slinger
15-11-11, 16:51
Jij gaat voor een onderscheid op grond van geboorte? Of....?

Ik ga voor vrijheid!

:usa::usa::usa:

(leen)
15-11-11, 16:52

Check,
En religie mag nooit een ander mens in de weg staan,
De weigerambtenaar zijn overtuiging is niets t.o.v. de waardes van de wet.
In Den Haag begint dit nu eindelijk vorm aan te nemen;

Kamer wil weigerambtenaar niet langer gedogen - Politiek - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3034920/2011/11/15/Kamer-wil-weigerambtenaar-niet-langer-gedogen.dhtml)

super ick
16-11-11, 07:31
Check,
En religie mag nooit een ander mens in de weg staan,
De weigerambtenaar zijn overtuiging is niets t.o.v. de waardes van de wet.
In Den Haag begint dit nu eindelijk vorm aan te nemen;

Kamer wil weigerambtenaar niet langer gedogen - Politiek - TROUW (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3034920/2011/11/15/Kamer-wil-weigerambtenaar-niet-langer-gedogen.dhtml)

Jaja, en met speciale dank aan de PVV anders was het er nooit doorheen gekomen.

super ick
16-11-11, 07:37

Je gaat het gebrabbel op een nietszeggend forumpje vergelijken met de wens van christenen om andersdenkenden hun dogma's op te leggen? Liefst verankerd in de wet!

Christenen, moslims, Joden en andere sprookjesboekgelovers: ik wil er geen ene flikker mee te maken hebben en dat recht heb ik!

super ick
16-11-11, 07:39

Zo zie je maar weer.

Als De ranzigen elkaar de les gaan lezen ontstaat er toch nog iets leuks.

super ick
16-11-11, 07:40

Ik heb er geen onwaarheden in kunnen ontdekken.

CouldYouBeLoved
16-11-11, 07:57
Grappig en triest tegelijk.
Als de schrijver van 't stukje (en zijn aanhangers) nu eens dat oude boek goed zouden lezen, dan zouden ze daarin veel regeltjes vinden, die nog helemaal zo gek niet zijn. Stelen en doodslag zijn ook nu nog steeds algemeen geaccepteerde regels. Respect naar elkaar is nog nooit iemand minder van geworden.
En dit zijn dan nog maar enkele.

super ick
16-11-11, 13:15
Als de schrijver van 't stukje (en zijn aanhangers) nu eens dat oude boek goed zouden lezen, dan zouden ze daarin veel regeltjes vinden, die nog helemaal zo gek niet zijn. Stelen en doodslag zijn ook nu nog steeds algemeen geaccepteerde regels. Respect naar elkaar is nog nooit iemand minder van geworden.

Wat een onzin.
Alsof je een geloof nodig hebt om te weten dat stelen en doodslag slecht is.

Nectarino
25-11-11, 21:08
Ongefundeerde ideeën zijn per definitie gevaarlijk.

Stopnaald
31-01-12, 11:10

Wat veel triester is, is dat ik dat rare oude boek (bijbel) maar al te goed ken door een ouderwetse RK-opvoeding en ik kan je verzekeren dat daarin nog veel meer idiote regeltjes te vinden zijn die wreed, ja zelfs barbaars gedrag goedpraten, aanmoedigen en/of verplichten. In doorsnee wordt je alleen voor vol aangezien als je een volwassen hetero man bent. Behoor je tot een andere groep dan mag je in het beste geval voor (seks-)slaaf spelen en in het slechtste geval wordt je gruwelijk vermoord.

Religie is een excuus voor mysogene, bekrompen geestjes om hun tyrannieke gedrag recht te lullen, wat simpelweg zo krom is als maar kan. Het is dan ook niet verbazend dat vooral de mannelijke "gelovigen" zo vasthouden aan die beschamende kutregeltjes.

Weet je, van mij mag je die walgelijke regeltjes houden. Ik vind het werkelijk volkomen bezopen dat jouw vrijheid (om je wel aan die regeltjes te houden), mij mijn vrijheid ontneemt (om me niet aan die regeltjes te hoeven houden). Religie is volgens mij na de atoombom het meest schadelijke en giftige wat de mens heeft uitgevonden. Zonder religie (let op, dus niet: zonder spiritualiteit!) zou de wereld een heel stuk beter af zijn. Veel vrediger, harmonieuzer, kortom paradijselijker.

En vwb dat respect tonen....ik kots op religie. Ik heb hooguit respect voor een persoon en dan alleen als die persoon dat respect door zijn/haar gedrag verdiend heeft.