PDA

Bekijk Volledige Versie : Herman Cain blundert tijdens interview



knuppeltje
15-11-11, 13:12
De Republikeinse presidentskandidaten hebben jet af en toe moeilijk in de race naar het presidentschap. Eerst blunderde de Texaanse presidentskandidaat Rick Perry toen hij tijdens een debat niet meer wist welke drie ministeries hij wilde wegbezuinigen.

Gisteren was het de beurt aan Herman Cain. In een interview met de Amerikaanse krant Journal Sentinel uit Milwaukee wordt pijnlijk duidelijk dat Cain weinig weet van de buitenlandse politiek van de VS.

Stilte
Op de vraag wat zijn mening is over de steun van de regering-Obama aan de Libische oppositie, blijft het stil. Cain zoekt naar een antwoord. "Ok Libië", zegt hij uiteindelijk. Er volgt weer een stilte. "President Obama heeft de oppositie gesteund, correct? Obama wilde dat Khadafi zou vertrekken? Ik wil even zeker weten dat we over hetzelfde hebben voor ik zeg of ik het er mee eens was of niet."

Vervolgens zegt Cain dat hij niet met Obama's aanpak eens was, maar gelijk daarna zegt hij: "Nee, ik heb het over een andere zaak. Ik moet even nadenken. Alles draait in mijn hoofd."

Slecht geslapen
Volgens zijn campagneteam kwam Cains gedrag door het feit dat het interview al drie kwartier had geduurd en Cain maar vier uur had geslapen. "Hij was moe. Het duurde even voor hij kon antwoorden, maar hij heeft wel het correcte antwoord gegeven."

De kansen voor Cain om het namens de Republikeinen op te nemen tegen Obama, worden steeds kleiner. Cain ligt ook onder vuur omdat hij door verschillende vrouwen is beschuldigd van ongepast seksueel gedrag.(nos.nl)

Met zulke Republikeinse kandidaten kan het voor Obama niet moeilijk worden om herkozen te worden, lijkt me.

Soldim
15-11-11, 13:19
Met zulke Republikeinse kandidaten kan het voor Obama niet moeilijk worden om herkozen te worden, lijkt me.

De afgelopen drie jaar heeft'ie anders verdacht weinig voor elkaar gekregen. Retorisch kan hij het goed, voor de rest is er weinig uitgekomen.

knuppeltje
15-11-11, 13:23
De afgelopen drie jaar heeft'ie anders verdacht weinig voor elkaar gekregen.

Retorisch kan hij het goed, voor de rest is er weinig uitgekomen.

In ieder geval veel minder dan verwacht.

SZA-Apart
15-11-11, 14:42
In ieder geval veel minder dan verwacht.

President zijn in de VS is ook niet alles, het is geen één persoons dictatuur, mensen moeten wel met je meewerken als je iets gedaan wilt krijgen.

http://www.amurica.org/wp-content/uploads/2011/05/slowpoke.jpg

Spoetnik
15-11-11, 15:42
Met zulke Republikeinse kandidaten kan het voor Obama niet moeilijk worden om herkozen te worden, lijkt me.

In Amerika draait het om de economie. De economie is bar slecht, dus zijn de kansen van een herverkiezing van Obama erg klein. Wat wel mogelijk is, is een 3rd party run. Het Amerikaanse electoraat is de status quo erg beu. En zowel de democraten als de republikeinen waren voor de Wall Street Bailout. Een anti-washington, anti-wall-street-bailout kandidaat kan daarom veel stemmen trekken.

Saul
15-11-11, 19:10
President zijn in de VS is ook niet alles, het is geen één persoons dictatuur, mensen moeten wel met je meewerken als je iets gedaan wilt krijgen.

http://www.amurica.org/wp-content/uploads/2011/05/slowpoke.jpg

Amerika is een oligarchie. Een handjevol steenrijke bobo's en sterke lobbygroepen besturen in de praktijk het land. De kandidaten zijn wat ethiek betreft door en door corrupt. De stemsystemen zijn totaal onbetrouwbaar en bewezen fraudegevoelig.
Kom op zeg, als je in de poppenkast genaamd de presidentsverkiezingen trapt verdien je het om belazerd te worden door Washington.

knuppeltje
16-11-11, 09:21
In Amerika draait het om de economie. De economie is bar slecht, dus zijn de kansen van een herverkiezing van Obama erg klein. Wat wel mogelijk is, is een 3rd party run. Het Amerikaanse electoraat is de status quo erg beu. En zowel de democraten als de republikeinen waren voor de Wall Street Bailout. Een anti-washington, anti-wall-street-bailout kandidaat kan daarom veel stemmen trekken.

Een of twee behoorlijk grote partijen erbij zou volgens mij een hele verbetering zijn. Ik vindt het systeem van: 'the winner takes all', maar een heel primitief systeem.