PDA

Bekijk Volledige Versie : Benetton choqueert met kussende paus en imam



Marsipulami
16-11-11, 18:33
Paus draait imam een tong

16/11/11, 16u11

Controversiële antihaatcampagne BenettonUnited Colors of Benetton pakt binnenkort uit met een nieuwe controversiële campagne die heel wat stof zal doen oplaaien. Op Italiaanse websites doen al heel wat 'previews' de ronde en die spreken boekdelen. Onder het motto 'Unhate' ('Tegen de haat') photoshoppen de ontwerpers van de Italiaanse kledinggigant erop los: zo doet de paus een imam binnen of draait Merkel zowaar Sarkozy een tong.

De eerste tekenen van de provocerende campagne duiken al op in het Italiaanse straatbeeld. Zo is in Rome in de buurt van het Castel Sant'Angelo een reuzeposter opgedoken van de elkaar zoenende paus en imam. In Milaan is op de Piazza Duomo de Amerikaanse president Barack Obama te zien die zijn Chinese ambtgenoot Hu Jintao een dikke pakkerd geeft. Diezelfde Obama zoent ook innig met zijn Venezolaanse gezworen vijand Hugo Chavez. Uiteraard mocht ook de Palestijnse kwestie niet ontbreken: ook Netanyahu en Abbas zien elkaar plots heel graag.

Kunstarm met lepel

Opvallend weinig haat en heel veel liefde dus in een wereld die getroffen wordt door een diepe financiële crisis. Je kan er weleens van wegdromen, maar deze promotiecampagne is natuurlijk vooral bedoeld om te choqueren. Bij Benneton zijn ze op dat vlak niet aan hun proefstuk toe: een zwarte vrouw die een blanke baby borstvoeding geeft, een uitgehongerde zwarte medemens met een geamputeerde arm vervangen door een kunstarm met een lepel of de gedachten van een terdoodveroordelde.

Shockvertising

Dat soort reclame kreeg zelfs een aparte naam: shockvertising en andere topmerken volgden het voorbeelden van Benetton. (zie voorbelden in de video onder dit artikel). Nog meer terug in de tijd zette Benneton zich zo in de markte met de bijzonder provocerende beelden van een aidspatiënt op zijn sterfbed of een pasgeboren baby die nog met de navelstreng van zijn moeder vasthing. Allemaal beelden die op ons netvlies gebrand zijn. (kh)

Spoetnik
16-11-11, 18:48
Marsi, kan jij mij uitleggen wat hier nu shockerend aan is? Ik begrijp er niets van namelijk.

Isch
16-11-11, 19:34
Ik ben helemaal in shock, :moe:

Eric de Blois
16-11-11, 20:26
Wat is hier 'antihaat' aan? Hier wordt juist gesuggeerd dat religie homofoob is. En wat kan dat alleen maar als gevolg hebben? Hier wordt gewoon het geloof afgezeken. Eerder aanzet tot haat tegen religie. Gewoon nog meer haat. Dankzij Benetton. En ja, Benetton gaat het alleen om verkoopcijfers, zeker niet om moraal. Benetton is alleen anti, als dat de verkoop stimuleert.

Waarom niet Merkel die Berluconi aan het tongen is. En dan zegt Berslusconi: 'wat heb je toch een lekker kontje'!

Spoetnik
16-11-11, 20:38
Waarom niet Merkel die Berluconi aan het tongen is. En dan zegt Berslusconi: 'wat heb je toch een lekker kontje'!

"of draait Merkel zowaar Sarkozy een tong."

knuppeltje
17-11-11, 09:10
De lafaards hebben onder druk van het Vaticaan die met de paus alweer verwijderd. Zag je hem eindelijk eens iets menselijks doen.

mark61
17-11-11, 10:19
De lafaards hebben onder druk van het Vaticaan die met de paus alweer verwijderd. Zag je hem eindelijk eens iets menselijks doen.

Jah het was al gedurfd, voor een stel Italianen.

Fulanadetal
17-11-11, 10:26
"Unhate", wat armoedig.

Doe mij maar onvervalste, onverdunde, zacht romige LIEFDE!

Eric de Blois
17-11-11, 16:23
De lafaards hebben onder druk van het Vaticaan die met de paus alweer verwijderd. Zag je hem eindelijk eens iets menselijks doen.

Als je toch zo je spullen moet verkopen... Met 'antihaat' heeft het niets te maken, gewoon met euro's. Schijnheilig dus, benetton. Het gaat hen gewoon om het geld, verder niets. Dus, weg met die 'leugenachtige' foto's en valse bedoelingen voor een betere wereld. Handel heeft niets met moraal te maken. Straks gaan ze nog een partij oprichten om hun kleding te kunnen promoten: Benetton democraten. Goedkope troep.

knuppeltje
17-11-11, 16:32
Als je toch zo je spullen moet verkopen... Met 'antihaat' heeft het niets te maken, gewoon met euro's. Schijnheilig dus, benetton. Het gaat hen gewoon om het geld, verder niets.

Gossie, jij hebt het zomaar door.

super ick
17-11-11, 16:52
Gossie, jij hebt het zomaar door.


Dan begrijp ik je afzeikerige opmerking aan zijn adres ook niet.

knuppeltje
17-11-11, 17:22
Dan begrijp ik je afzeikerige opmerking aan zijn adres ook niet.

Je gaat me toch niet vertellen dat ik verantwoordelijk ben voor wat jij wel of niet begrijpt?

Eric de Blois
17-11-11, 17:43
Je gaat me toch niet vertellen dat ik verantwoordelijk ben voor wat jij wel of niet begrijpt?

Draai er maar omheen, dat helpt.

knuppeltje
18-11-11, 09:49
Draai er maar omheen, dat helpt.

Probeer nu eindelijk eens begrijpenlijk te lezen. Super was weer een beetje boos op mij en dus keft hij weer wat in de ruimte, en jij trapt er in.

super ick
18-11-11, 10:20
Probeer nu eindelijk eens begrijpenlijk te lezen. Super was weer een beetje boos op mij en dus keft hij weer wat in de ruimte, en jij trapt er in.

O is dat het?

Super en Eric kunnen niet lezen, begrijpen jou niet.

'gossie jij hebt het zomaar door' als antwoord op een serieuze post van Eric moet dus niet gezien worden als afzeiken?
Gezien de reactie van Eric komt het op hem precies hetzelfde over. Kleinerend, belerend, arrogant, iemand wegzetten.

Als je het niet eens bent met elkaar mogen de vonken van mij er best eens een beetje vanaf vliegen, misplaats grapje kan me ook niets schelen.
Maar om toch op de persoon te gaan spelen als je het met hem eens bent vind ik een beetje kinderachtig.
Jij en ook Mark61 hebben diverse keren laten weten een schurfthekel te hebben aan bepaalde prikkers hier waaronder Eric en ik. Daar komt jou opmerking ook vandaan, gemaakt uit antipathie.

knuppeltje
18-11-11, 10:49
O is dat het?

Is dat mijn schuld?

super ick
18-11-11, 11:11
Is dat mijn schuld?

Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen houding, dus ja. Het is jou schuld.

knuppeltje
18-11-11, 11:30
Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen houding, dus ja. Het is jou schuld.

Draaikont.

mark61
18-11-11, 12:56
Jij en ook Mark61 hebben diverse keren laten weten een schurfthekel te hebben aan bepaalde prikkers hier waaronder Eric en ik. Daar komt jou opmerking ook vandaan, gemaakt uit antipathie.

Nee hoor, alleen aan jou en Slinger. Jij hebt abjecte ideeën en heult met de meute, weet NIETS van islam maar blijft er maar over door liegen, op een onveranderlijk negatieve manier. Je presenteert ranzige onderbuikgevoelens als feiten.

En wil dan nog serieus en met respect behandeld worden. Je denkt dat je dat nog verdient, na al je walgelijkheden.

Eric de Blois
18-11-11, 15:38
Probeer nu eindelijk eens begrijpenlijk te lezen. Super was weer een beetje boos op mij en dus keft hij weer wat in de ruimte, en jij trapt er in.

Nee, daar ging het niet om. Als ik iets zeg, waar jij het kennelijk mee eens bent, waarom moet je dan toch nog weer sarcatisch (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/341706-benetton-choqueert-kussende-paus-imam.html#10) doen. Dat had super ick goed door (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/341706-benetton-choqueert-kussende-paus-imam.html#15). Daar wou ik het maar bij laten, want zo belangrijk is het nu ook weer niet.

Super ick: bedankt!


Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen houding, dus ja. Het is jou schuld.


Draaikont.

De verantwoording afschuiven op een ander terwijl jij zelf duidelijk verantwoordelijk bent, is heel onvolwassen. Nu je in het nauw komt, ga je naar een ander wijzen, is dat niet zwak? Als je zo achter je opmerking staat, moet je die ook blijven verdedigen of anders gewoon erkennen dat het nergens op sloeg.

Hier wou ik het maar bij laten, want zo belangrijk is het nu ook weer niet.

Ik schriijf ook wel eens iets waar ik achteraf spijt van heb. Ik heb er geen moeite mee dat te erkennen. Zo heb ik spijt van het feit dat ik die martelingen in Guantánamo bay heb afgedaan als 'rotbehandeling' (http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de-dag/340017-amnesty-arresteer-george-w-bush.html#post4870724). Dat sloeg ook gewoon nergens op en was bezijden de waarheid. Soms moet je ook eens toegeven fout te zitten, als je zelf tot dat inzicht gekomen bent of door anderen. Dat is helemaal geen schande!

super ick
18-11-11, 16:13
Nee hoor, alleen aan jou en Slinger. Jij hebt abjecte ideeën en heult met de meute, weet NIETS van islam maar blijft er maar over door liegen, op een onveranderlijk negatieve manier. Je presenteert ranzige onderbuikgevoelens als feiten.

En wil dan nog serieus en met respect behandeld worden. Je denkt dat je dat nog verdient, na al je walgelijkheden.

Het gaat hier niet liegen en waarheid. Zo breng jij het.
Jij denkt de waarheid in pacht te hebben over DE islam. Alleen is DIE islam, DE islam zoals jij die ziet, zoals je graag zou willen dat het door alle moslims beleefd wordt.

DE islam bestaat niet.
WARE islam, ECHTE islam, ZUIVERE islam. Je kunt er beter mee kappen. Moslims komen er onderling ook niet uit.
Mark uit Leiden is ook niet de leidraad. Je begint op een soort zelfverklaarde imam te lijken die zijn overtuiging presenteerd als DE waarheid.
Overtuigingen zijn gevaarlijker dan leugen staat er in het onderschrift van Pas. Dat gaat in deze aardig op.

Good Kahuna
18-11-11, 16:43
Benetton probeert wel vaker the shockeren gewoon om opschudding te veroorzaken. Zoals jaren geleden met het bebloede uniform van een gesneuvelde soldaat ten tijde van de oorlog in de Balkan. Ze zullen wel hopen dat het een enorme rel wordt.

Deze met die paus doet me helemaal niks, maar ik heb niets op met dit soort marketingtrucs. Als je er nou nog om kon lachen of zo...

super ick
18-11-11, 19:50
Benetton probeert wel vaker the shockeren gewoon om opschudding te veroorzaken. Zoals jaren geleden met het bebloede uniform van een gesneuvelde soldaat ten tijde van de oorlog in de Balkan. Ze zullen wel hopen dat het een enorme rel wordt.

Deze met die paus doet me helemaal niks, maar ik heb niets op met dit soort marketingtrucs. Als je er nou nog om kon lachen of zo...

Voor veel Z-Amerikanen en een enkele verdwaalde Vlaming misschien breaking news.