PDA

Bekijk Volledige Versie : PPV'er Dion Graus pleit na 'animal cops' voor 'perspolitie'



knuppeltje
17-11-11, 11:02
Hij gebruikte het woord onlangs al op tv: Rioolratten. Dion Graus heeft een hart voor alle dieren, behalve die beesten in het riool. Ofwel: journalisten die hem onwelgevallige stukjes schrijven.

In een Kamerdebat over de inspectie van de veesector wer de PVV'er gisteren opvallend concreet: "Mevrouw Marcia"[Nieuwenhuia (Twitter)] en haar "roddelkrantje De Pers". Overigens heeft "Mevrouw Marcia van dat roddelkrantje De Pers"de stukken die ten grondslag lagen aan dat verhaal verkregen via de WOB.

De "hufterigheid"van de journalisten die zijn dierenpolitie al enige tijd gratuit aanvallen, zo vervolgde Graus, daar "zou de Kamer toch eens iets aan moeten doen". Eigenlijk, zei hij, zou er naast zijn dierenpolitie "ook een soort perspolitie" moeten komen.
Nieuwenhuis schreef op 5 oktober dat de zogenaamde 'animalcops' alleen zullen worden ingezet bij mishandeling van huisdieren in plaats van de dieren in de agrarische sector, waarvoor zij bedoeld waren.

"De vijfhonderd animalcops zullen zich vooral richten op huisdieren, terwijl gedoogpartner PVV er juist voor pleitten dat de dierenpolitie ook mishandeling in de landbouw zou aanpakken [....] In de nota Dierenpolitie van het ministerie van Veiligheid en Justitie staat er 'geen inhoudelijke redenen zijn om de dierenpolitie in te zetten in de 'agrarische bedrijfstak'. Dierenmishandeling van landbouwhuisdieren en productiedieren blijft een taak van de inspecties. 'De dierenpolitie zou zich moeten beperken tot de opsporing van dierenmishandeling bij huisdieren, en dieren die ingezet worden bij de 'gewone' criminaliteit (bijvoorbeeld de illegale honden- en hanengevechten)."

In reactie op deze unieke oproep van Graus aan collega-wetgevers iets aan de persvrijheid te doen, reageren sommige collega's lacherig, anderen keken gegeneerd een andere kant op. De voorzitter meldde Graus, die terloops ook nog de PvdA-wethouder Lodewijk Asscher voor 'klaploper' uitschold en zijn gal spuwde over dierenmishandelend "Oostblokgespuis", dat de pers niet onderwerp van het debat was.

Het toeval wilde dat de PVV, die officieel juist een verruiming van de meningsvrijheid voorstaat, bijnagelijktijdig net de uitspraken van Graus in het Europese Parlement dat de de Europese Commissie een documentaire vrijgeeft die ze volgend de PVV "onder het tapijt veegt".

Het gaat om filmbeelden over het lot van verkrachtte vrouwen. De EU zegt de film niet kan worden vrijgegeven, omdat slachtoffers herkenbaar in beeld komen. Dat brengt hen gevaar. De PVV-fractievoorzitter in het Europese Parlement Laurence Stassen gelooft niet dat dit het argument om de film niet vrij te geven. Zij denkt dat de EU wil voorkomen dat de documentaire 'de ware aard van de islam' toont. "Dit is censuur".(nrc.nl)

Een PVV'er die anderen 'hufterigheid' verwijt, en om die zogenaamde hufterigheid ook nog eens de pers aan banden wil leggen. :wow:

Slinger
17-11-11, 11:30
Het gaat om filmbeelden over het lot van verkrachtte vrouwen. De EU zegt de film niet kan worden vrijgegeven, omdat slachtoffers herkenbaar in beeld komen. Dat brengt hen gevaar. De PVV-fractievoorzitter in het Europese Parlement Laurence Stassen gelooft niet dat dit het argument om de film niet vrij te geven. Zij denkt dat de EU wil voorkomen dat de documentaire 'de ware aard van de islam' toont. "Dit is censuur".(nrc.nl)



Spijker op de kop, denk ik.

The_Grand_Wazoo
17-11-11, 11:36
Spijker op de kop, denk ik.

Ik neem aan dat je het EU standpunt bedoeld en niet dat van de PVV. Probleem voor de PVV in deze is dat indien zij gelijk hebben met hun ideeën over de kwalijke kant van de islam, zij het EU standpunt zouden moeten onderschrijven ten aanzien van het gevaar dat de vrouwen lopen bij het uitzenden van deze documentaire. Als zij dat niet doen, dan willen zij dus hun gelijk halen over de ruggen van deze vrouwen.

knuppeltje
17-11-11, 11:36
Spijker op de kop, denk ik.

Volkomen bezopen, denk ik. En die Stasse lijkt mij een heel eng mens.

Slinger
17-11-11, 11:40
Ik neem aan dat je het EU standpunt bedoeld en niet dat van de PVV. Probleem voor de PVV in deze is dat indien zij gelijk hebben met hun ideeën over de kwalijke kant van de islam, zij het EU standpunt zouden moeten onderschrijven ten aanzien van het gevaar dat de vrouwen lopen bij het uitzenden van deze documentaire. Als zij dat niet doen, dan willen zij dus hun gelijk halen over de ruggen van deze vrouwen.

Er kan best iets gedaan worden om die vrouwen niet herkenbaar in beeld te laten komen. Dat dat niet gebeurt is een veeg teken.

knuppeltje
17-11-11, 11:41
Ik neem aan dat je het EU standpunt bedoeld en niet dat van de PVV. Probleem voor de PVV in deze is dat indien zij gelijk hebben met hun ideeën over de kwalijke kant van de islam, zij het EU standpunt zouden moeten onderschrijven ten aanzien van het gevaar dat de vrouwen lopen bij het uitzenden van deze documentaire. Als zij dat niet doen, dan willen zij dus hun gelijk halen over de ruggen van deze vrouwen.

Ach, die maf ziet nu eenmaal om elke hoek een moordlustige moslim met een getrokken kromzwaard staan.

knuppeltje
17-11-11, 11:51
Dat dat niet gebeurt is een veeg teken.

Waar heb je last van, van paranoia of complotdenken?

Maar wat vind je van Graus zijn roep om perspolitie in Nederland?

Soldim
17-11-11, 12:01
Maar wat vind je van Graus zijn roep om perspolitie in Nederland?

Snel ergens anders over beginnen -- anders moetäe met z'n billen bloot.

De Graus is natuurlijk knettergek; maar dat is niets nieuws.

The_Grand_Wazoo
17-11-11, 12:06
Er kan best iets gedaan worden om die vrouwen niet herkenbaar in beeld te laten komen. Dat dat niet gebeurt is een veeg teken.

Dat kan, maar dat is blijkbaar niet gedaan door de documentaire maker.
Waarvan is het besluit van de EU om op basis van de beelden uit deze documentaire een uitzend verbod in te stellen een veeg teken?

Slinger
17-11-11, 12:11
Dat kan, maar dat is blijkbaar niet gedaan door de documentaire maker.
Waarvan is het besluit van de EU om op basis van de beelden uit deze documentaire een uitzend verbod in te stellen een veeg teken?

Van politiek-correct denken, multiculti-linkse kerk, dhimmitude.

knuppeltje
17-11-11, 12:14
Van politiek-correct denken, multiculti-linkse kerk, dhimmitude.

Altijd weer heel opvallend, dergelijk simplistisch complotdenken.

Maar nogmaals, wat vind je nu van de oproep van Graus om perspolitie?

Slinger
17-11-11, 12:28
Altijd weer heel opvallend, dergelijk simplistisch complotdenken.

Maar nogmaals, wat vind je nu van de oproep van Graus om perspolitie?

Graus interesseert me niet. Jammer dat dergelijke types binnen de PVV rondlopen.

knuppeltje
17-11-11, 12:50
Graus interesseert me niet. Jammer dat dergelijke types binnen de PVV rondlopen.

Oeps, ik vrees dat ze niet veel beters in huis hebben, dus we zullen het er voorlopig mee moeten doen. Maar wat vind je nu van zijn roep om perspolitie, en dat gekke Geertje daarover zijn bek houdt?

Slinger
17-11-11, 12:59
Oeps, ik vrees dat ze niet veel beters in huis hebben, dus we zullen het er voorlopig mee moeten doen. Maar wat vind je nu van zijn roep om perspolitie, en dat gekke Geertje daarover zijn bek houdt?

Op gezanik antwoord ik niet.

Soldim
17-11-11, 13:06
Op gezanik antwoord ik niet.

Denk je het monopolie op gezanik te hebben?

The_Grand_Wazoo
17-11-11, 13:20
Van politiek-correct denken, multiculti-linkse kerk, dhimmitude.

Dus omdat de EU het persoonlijke risico van die vrouwen (die al verkracht zijn) meeweegt in de besluitvorming maakt de EU zich schuldig 'aan politiek-correct denken, multiculti-linkse kerk, dhimmitude'.

De PVV, niet links, multi-culti en dhimmi, zeg maar gerust heldhaftig in de strijd tegen de islam daarentegen is volledig bereid risico te lopen, nou ja, de vrouwen in kwestie risico te laten lopen ,omdat zij zo nodig hun politieke puntje moeten scoren. De waarheid moet gezegd kunnen worden, vooral als anderen daarvan het slachtoffer worden.

Het is mij helemaal duidelijk. Ik sta vol overtuiging aan de kant van de multi-culti, politiek-correct denkende linkse kerk.

H.P.Pas
17-11-11, 13:21
Van politiek-correct denken, multiculti-linkse kerk, dhimmitude.

Van dinges dus.
Dat is korter en zegt evenveel.
Weetjewel.

The_Grand_Wazoo
17-11-11, 14:38
Van dinges dus.
Dat is korter en zegt evenveel.
Weetjewel.

Heuh ... dinges ... en grondstoffelijke vibraties.
Vat je.

super ick
17-11-11, 14:59
Gekke Geert zit een spagaat.
Hij moet de zaken scherp brengen om de aandacht te houden.
Mensen die zichzelf serieus nemen willen daarmee niet besmet worden.

Vandaar het hoge gehalte nitwits onder de PVV'ers.

Maar als ik kijk wat leden van diverse prominente grote politieke partijen al hebben geflikt aan leugens, fraude, misdrijven, etc. vind ik het ook wel weer fijn dat het bij de PVV'ers er zo duimendik op ligt.
Beetje Donald Duck effect. Daar lopen 'de zware jongens' ook ongeschoren en met een zwart maskertje rond. Direct herkenbaar en dat vind ik wel zo gemakkelijk.
Zo is de PVV dus eigenlijk best transparant.

knuppeltje
17-11-11, 15:35
Vandaar het hoge gehalte nitwits onder de PVV'ers.


Tja, daar waren we al lang achter.

knuppeltje
17-11-11, 15:38
Op gezanik antwoord ik niet.

Geef nu maar ruiterlijk toe dat het jou van de PPV heel hard tegen valt.

super ick
17-11-11, 15:44
Tja, daar waren we al lang achter.

Toch slaat iedereen weer aan op 1 twittertje van de blonde leider.

Ook gij Knuppel!

Slinger
17-11-11, 15:50
Geef nu maar ruiterlijk toe dat het jou van de PPV heel hard tegen valt.

Ja, maar dat is al vanaf het moment dat die Graus en nog een paar anderen op de lijst kwamen. Hoe laag kun je zijn om zoiets als hij te flikken? Ik stem alleen op een partij met fatsoenlijke mensen.

knuppeltje
17-11-11, 15:55
Ja, maar dat is al vanaf het moment dat die Graus en nog een paar anderen op de lijst kwamen. Hoe laag kun je zijn om zoiets als hij te flikken?

Ik stem alleen op een partij met fatsoenlijke mensen.

Dit koste heel veel moeite zeker?

Die zitten er niet bij de PVV, waarom jij die partij - die eigenlijk geen partij is - altijd zo verdedigt, is mij dan ook een raadsel.

Nou ja, eigenlijk ook weer niet.

Slinger
17-11-11, 15:57
Dit koste heel veel moeite zeker?

Die zitten er niet bij de PVV, waarom jij die partij - die eigenlijk geen partij is - altijd zo verdedigt, is mij dan ook een raadsel.

Nou ja, eigenlijk ook weer niet.

Je vergist je, ik heb ze nog nooit verdedigd, hoogstens sommige van hun standpunten.

knuppeltje
17-11-11, 16:08
Toch slaat iedereen weer aan op 1 twittertje van de blonde leider.

Ook gij Knuppel!

Die twitter was alleen maar omdat jij het anders niet zou snappen.

Want het gaat erom dat die malloot van een Graus niet door heeft dat hij en de PVV genaait worden omdat die animalcops echt niet meer dan caviacops zijn en dan ook ingezet gaan worden om de dierenmishandeling in de vleesproductie tegen te gaan, zoals zij dat van begin af aan ook echt wilden.

En dat die malloot ook nog eens raaskalt over 'perspolitie' en terwijl ook nog even andere mensen flink beledigt, en ook niet weet wat het onderwerp van het Kamer-debat is.

Zeg maar gewoon knuppeltje, meer hoeft van mij niet, ik ben zeer bescheiden mens. :haha:

knuppeltje
17-11-11, 16:10
Je vergist je, ik heb ze nog nooit verdedigd, hoogstens sommige van hun standpunten.

Mag jij van de dominee wel zo verschrikkelijk liegen?

Niet dat we dat niet van je gewend zijn, maar toch?

Slinger
17-11-11, 16:36
Mag jij van de dominee wel zo verschrikkelijk liegen?

Niet dat we dat niet van je gewend zijn, maar toch?

Ik spreek altijd de waarheid, alleen kun jij die niet herkennen.

knuppeltje
17-11-11, 16:39
Ik spreek altijd de waarheid, alleen kun jij die niet herkennen.

Zo kunnen we toch weer lachen.

super ick
18-11-11, 09:59
Die twitter was alleen maar omdat jij het anders niet zou snappen.

Want het gaat erom dat die malloot van een Graus niet door heeft dat hij en de PVV genaait worden omdat die animalcops echt niet meer dan caviacops zijn en dan ook ingezet gaan worden om de dierenmishandeling in de vleesproductie tegen te gaan, zoals zij dat van begin af aan ook echt wilden.

En dat die malloot ook nog eens raaskalt over 'perspolitie' en terwijl ook nog even andere mensen flink beledigt, en ook niet weet wat het onderwerp van het Kamer-debat is.

Zeg maar gewoon knuppeltje, meer hoeft van mij niet, ik ben zeer bescheiden mens. :haha:

Misschien herkennen veel stemmers zich wel in die man. Momenteel loopt de discussie over de opleiding van kamerleden ook, aangeslingerd door de voorzitter.
90% vd kamerleden is HBO / WO geschoold. In de samenleving ligt dat percentage precies andersom. Zij wil mensen met meer ervaring en lagere scholing. Politici moeten de maakbaarheidsgedachte eens wat meer loslaten en zich realiseren dat zij en hun partij bestaan bij de gunst van de kiezer. Ik zie teveel oliedomme politici die maar blijven roepen dat ze de boodschap beter uit moeten leggen en zich kennelijk niet willen realiseren dat hun boodschap de kiezer domweg niet aanstaat.
Dan kom je vanzelf van 45 op 11 zetels en terecht.

knuppeltje
18-11-11, 10:05
Zij wil mensen met meer ervaring en lagere scholing.

Daar zal dan de politiek flink van opknappen, en het land zal nog hoger opgestuwd worden in de vaart der volkeren!!! :maf2:

super ick
18-11-11, 10:13
Daar zal dan de politiek flink van opknappen, en het land zal nog hoger opgestuwd worden in de vaart der volkeren!!! :maf2:

Je moet sommige PVV ers ook niet nemen als maatstaf. Er zijn voorbeelden genoeg van geslaagde selfmade mensen met een beperkte opleiding. Daar haalt men nog wel eens de neus voor op.

Zie bijvoorbeeld Jan Marijnissen. 1 van de beste politici van de laatste tijd. Een lasser.

Joesoef
18-11-11, 10:21
Er kan best iets gedaan worden om die vrouwen niet herkenbaar in beeld te laten komen. Dat dat niet gebeurt is een veeg teken.


De PVV heeft toch een eigen filmproductie bedrijf (fitna filmpjes) die dat heel goed en proffesioneel kan oplossen? Of gaat het om de suggestie van censuur en niet om de film?

knuppeltje
18-11-11, 10:25
Je moet sommige PVV ers ook niet nemen als maatstaf.

Ook niet voor het onbenul denk je?

super ick
18-11-11, 15:30
Ook niet voor het onbenul denk je?

Nee precies.

Overigens gaf ik ook nog een treffend voorbeeld.
Opleiding is nog geen garantie voor wijsheid. Die kan je ook opdoen door ervaring, uiteraard wel in combinatie met een gezond stel hersens.

Wizdom
19-11-11, 15:20
Spijker op de kop, denk ik.

Wat een walgelijk kereltje ben je toch...