PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders: viering van betrekkingen met Turkije moet afgelast worden



knuppeltje
19-11-11, 10:30
Nederland moet de geplande viering van vierhonderd jaar betrekkingen met Turkije, die voor volgend jaar op programma staat, afgelasten. Dat vindt PVV-leider Wilders, zo schrijft hij vanochtend op de opiniepagina van de Volkskrant.

De Nederlandse regering is al lange tijd bezig met de voorbereidingen van het vieren van de honderden jaren oude banden tussen Nederland en de Turken. Wilders stelt echter dat er "niets te vieren" is en dat de Turkse president Gül niet welkom is voor een staatsbezoek:

"Er is niets te vieren. Het islamitische regime van Gül en zijn partijgenoot, de Turkse premier Erdogan, is geen waarachtige vriend van het Westen en dus ook niet van Nederland. President GÜl is niet welkom. [....] Voor iedereen die 'verder kijkt dan zijn neus lang is, is het regime van Gül en Erdogan druk doende het seculiere Turkse staatsbestel om zeep te helpen en Turkije te herislamiseren."

D66-leider Pechtold noemt de opstelling van Wilders in de Volkskrant "absurd':

"Dit is een blamage voor het kabinet en voor Nederland. Uiterst pijnlijk dat we hiermee als land via de gedoogconstructie worden geafficheerd."(NRC)

Hij zal wel helemaal door de rooie gaan denk ik, als hij dan ook nog eens straks wereldwijd in alle bladen, en op tv, de Vrouw van Gül met haar hoofddoek naast onze Bea op de foto ziet staan. :lachu:

H.P.Pas
19-11-11, 10:57
Hij zal wel helemaal door de rooie gaan denk ik, als hij dan ook nog eens straks wereldwijd in alle bladen, en op tv, de Vrouw van Gül met haar hoofddoek naast onze Bea op de foto ziet staan. :lachu:

Het zou dan ook te waarderen zijn als mevrouw Gül, bij wjze van tegemoetkomende geste, bij die gelegenheid met een waterstofblonde pruik zou opdraven.

knuppeltje
19-11-11, 11:03
Het zou dan ook te waarderen zijn als mevrouw Gül, bij wjze van tegemoetkomende geste, bij die gelegenheid met een waterstofblonde pruik zou opdraven.

Ik geloof niet dat mevrouw Gül daarvan veel zou opknappen. :confused: